Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mikäänhän ei pakota treenaamaan loputtomiin ja valitsemaan ainoastaan parasta, vaan niistä treenauksessa keskenään toisiaan vastaan pelaavista verkoista voi valita huonoja, keskitasoisia ja huippuja. Halutessa voi vielä valita sotimiseen taipuvia versioita zulujen ai:ksi, nukeja käyttäviä gandheiksi jne...Puhumattakaan siitä että kunnollinen neuroverkko-AI muuttuisi (luultavasti suht nopeaan) mahdottomaksi päihittää tavallisen ihmisen toimesta
Hyppäsin itse sarjaan neljännen pelin myötä, mutta oppiminen oli helppoa. Civit ylipäänsä taitavat olla tunnettuja mm. siitä, että ne ovat helppoja oppia mutta vaikeita hallita.Mulla on tää mut en oo vielä oikein jaksanut pelata. Vaikuttaa vähän vaikealta peliltä opetella, varsinkaan kun ei ole pelannut aiempia sarjan pelejä.
Mulla on tää mut en oo vielä oikein jaksanut pelata. Vaikuttaa vähän vaikealta peliltä opetella, varsinkaan kun ei ole pelannut aiempia sarjan pelejä.
Mulla on tää mut en oo vielä oikein jaksanut pelata. Vaikuttaa vähän vaikealta peliltä opetella, varsinkaan kun ei ole pelannut aiempia sarjan pelejä.
+ se advisor tarjoaa myös vaihtoehtoa "New to Civilization" pelkän "New to Civilization VI:n" lisäksi, ei kannata pelätä sen käyttöäEi loppujen lopuksi oo kovin hankala, pelaa vaikka helpolla tasolla peli moderniin aikaan saakka, niin alkaa kaikki tarvittava olla hallussa.
+ se advisor tarjoaa myös vaihtoehtoa "New to Civilization" pelkän "New to Civilization VI:n" lisäksi, ei kannata pelätä sen käyttöä

Civilization VI + 2x Scenario pack Humble Bundlen monthlyssä 12$.
Humble Monthly
Ja kuukauden päästä samaan rahaan vielä läjä muita pelejä.
Ikuisia ovat, menevät suoraan steam-tilille. Tilauksen voi lopettaa vaikka heti sen jälkeen kun sen on ottanut. Edut säilyy kuukauden ajan(-10% storesta, humble trove).Yritin etsiä onko täällä ollu keskustelua mutta mites toi humble toimii? Jos kokeilumieles ottais tuon pelin sillä yhden kuukauden sopimuksella vaan, niinkö helppoa se on eikä ole mitään jatkositoomuksia ja peli ”ikuinen”?
Itellä pelattu kaikki paitsi kutonen. Vitosta suosittelisin ite lisäreillä. Kolmonen ja nelonen ei toki mitää surkeita ole nekään, mutta varsinki nelosessa on yks perustavanlaatunen ongelma mitä en voinut koskaa sietää; stack of doomit, yksikköjä kymmenittäin samassa kasassa.Kuten käyttäjä ///saMuli tuossa ylempänä pohti tämän pelin ostamista, niin itsellä on myös samanlaiset ajatukset.
Olen pelannut alkuperäistä Civiä vieläkin silloin tällöin aina, kakkosesta on nuoruudesta joitakin kokemuksia, mutta ei mitään sen suurempaa. Mutta nyt kun on uutta rautaa alla ja pelin saa 12$ hintaan, niin miksipä ei?
Vai mikä olisi aloittelijalle paras Civ aloittaa? Mitä luin jotain foorumikeskustelua, niin Civ 3 keräsi paljon suosituksia. Senkin saa maltilliseen 5$ hintaan Steamista.
Lisätään tähän, että vaikka vitonen onkin oikein mainio peli muuten, sen vuorojen vaihtumisessa kestää edelleen loppupelissä tolkuttoman pitkään. Näillä näkymin odotan kuudennen osan nousevan vitosta paremmaksi lisäosien myötä, mutta toistaiseksi voin itsekin suositella vitosta pitkää vuorojen vaihtoa lukuunottamatta. Nelonen oli omalla kohdallani sarjan eka peli ja sen vuoksi muistikuvat saattavat olla turhankin ruusuiset, mutta muistaakseni se on hyvin tasapainoinen kokonaisuus vaikka tuntuukin hieman vanhanaikaisemmalta. Stack of doomeja voin kyllä minäkin moittia vaikka ne eivät ainakaan minun peli-iloani pilanneetkaan.Itellä pelattu kaikki paitsi kutonen. Vitosta suosittelisin ite lisäreillä. Kolmonen ja nelonen ei toki mitää surkeita ole nekään, mutta varsinki nelosessa on yks perustavanlaatunen ongelma mitä en voinut koskaa sietää; stack of doomit, yksikköjä kymmenittäin samassa kasassa.
Ite pelannut sarjan kakososasta lähtien ja yköstäkin testaillut aikani, tulokset oli aikalailla niin että kun kolmonen ilmesty nii palasin pian kakkosen pariin. Ku nelonen ilmesty nii pelasin niitä rinnakkain ja ku vitonen ilmesty nii en oo nuihin edeltäviin koskenut. Kolmosta aattelin uudelleenlämmitellä tässä joskus jos aikaa löytyy.Lisätään tähän, että vaikka vitonen onkin oikein mainio peli muuten, sen vuorojen vaihtumisessa kestää edelleen loppupelissä tolkuttoman pitkään. Näillä näkymin odotan kuudennen osan nousevan vitosta paremmaksi lisäosien myötä, mutta toistaiseksi voin itsekin suositella vitosta pitkää vuorojen vaihtoa lukuunottamatta. Nelonen oli omalla kohdallani sarjan eka peli ja sen vuoksi muistikuvat saattavat olla turhankin ruusuiset, mutta muistaakseni se on hyvin tasapainoinen kokonaisuus vaikka tuntuukin hieman vanhanaikaisemmalta. Stack of doomeja voin kyllä minäkin moittia vaikka ne eivät ainakaan minun peli-iloani pilanneetkaan.
Hyvä juttu toki tuokin, ja ehkä oma mieltymykseni on seurausta juuri tuosta, mutta itse näen kuutosen parhaana puolena omalla melko vähäisellä kokemuksellani sen, miten peli tuntuu pakottavan pelaajan tekemään enemmän valintoja ja mukautumaan tapahtumiin. Kaikkialle ei voi enää rakentaa kaikkea kovinkaan helposti, voittoehdoissa joutuu miettimään muutakin kuin miten saavuttaa nopeimmin haluamansa voittoehdon, ja erilaiset bonukset saattavat ohjata hyvinkin voimakkaasti aikomusten vastaiseen suuntaan, jolloin voi olla fiksumpaa muuttaa omaa suunnitelmaa kuin pitäytyä siinä itsepäisesti. Tietyllä tavalla peli siis tuntuu dynaamisemmalta ja moniulotteisemmalta kuin aiemmat osat, ja Gods and Kings kuulostaa vain vahvistavan tätä kehityssuuntaa. Tämä on juuri sitä, mitä haluan monilta peleiltä!Kutonen tottavie kiinnostaa, koska perustavanlaatusesti lähetty muokkaan sitä CIV kokemusta muuallekki ku graffoihin ja lisärakennuksiin yms.

Kuutosen musathan vie viitosen musat ihan helpsoti. Varsinkin tämä "perus theme" on aivan loistava!Kutonen vaan ostoon, mitä sitä miettimään. Mitä noita vitosen suosijoita olen kuunnellut, niin itse pelimekaniikat ovat toissijaista ja grafiikoilla ja realismilla on eniten väliä. Kutonen tarjoaa parhaan politiikan ja kaupunkien strategisen suunnittelun ja sillä siisti, ei pitäisi tuon enempää asiaa tarvita pohtia.
EDIT. Kutosessa muutenkin aivan häkellyttävän hyvin sovitetut ja tunnelmoidut musiikit mitä en haluaisi jättää kuulematta mistään hinnasta.
^Rane tuossa ylempänä mainosti tuota cdkeysiä. Tuli itsekkin tuolta hommattua tämä lisäri. Itsellä ei niin huomisen kanssa kiire ole mutta jos perjantai illaksi jo sais tuon asennettua niin tietäis mitä viikonloppuna pelaa.![]()
Mutta eihän tuosta pelistä nyt tullut lasta eikä paskaa kun Genghis oli lähempänä kuin kiven heiton päässä ja spämmännyt vitusti kaupunkeja.. Jestas sitä mongoli laumaa..Huh, toivottavasti, omakin avain tuolta. Testaamatta.Nyt meinasin testailla lisäriä, mutta uusista alkukuvista huolimatta itse lisäriä ei pysty mitenkään pelaamaan. Kaikki on vain entisellään. Poistin pelin ja laitoin latautumaan uudestaan jos korjaantuisi. Toivottavasti ei ole nyt tuossa Voidun avaimessa ongelma. Ihan eurooppalainen Steam-avain piti olla kyseessä.
En oo peliä pelannut vielä, mutta noita pikkulisäreitä olis tarjolla -64% tarjouksella humblesta:
Persia & Macedon, Poland, Khmer&Indonesia ja Nubia. Onko näissä oikeesti mitään must have heti alkuun vai kelpaako sit odotella jotain koontipakettia joskus aikojen päästä. Peruspeliä tarkotus tässä kevään korvilla jossain vaiheessa testailla. Yleensä se 4-7 peliä tulee pelattua sarjaan.
Tuli spostiin linkit, ett tästä ku heität ostoskoriin nii lähtee noista hinnoista -64%. Eli Poolanti ja Nubia olis sen +3€.Mikä se alennus hinta on ja missä tuo näkyy? Itselle näkyy Poland/Vikings/Australia/Nubia à 4.99€ ja Persia&Macedon/Khmer&Indonesia à 8.99€.
Muistutan myös että nämä kaikki tulee Digital Deluxen mukana. Jos oikein tiukkaa tekee niin tuon Deluxen saa eräistä kaupoista todella halvalla.
Tulee kun tulee, ei oo älytön kiire saada näitä lisäreitä. Vitosessakin olis varmasti vielä pelattavaa jos ehtis. Ehkäpä sitä sit kattelee joskus myöhemmin sitä koontipakettia lisäreineen. 20 civiä riittää varmasti peruspelin opetteluun.Se koontipaketti tullee sitten joskus™. En omista kristallipalloa mutta eiköhän CivVI näe vielä ainakin yhden laajennuksen tai sitten kourallisen lisäreitä ennenkuin tulee mitään complete versiota.
Esimerkiksi Civilization V julkaistiin 9/2010, GotY versio sis. osa DLC:stä tuli 9/2011, G&K expansion 2/2012, Gold versio sis. G&K ja kaikki DLC siihen asti 2/2013, BNW expansion tuli 3/2013 ja complete edition lopulta 2/2014.
Johtajia/sivilisaatioita taitaa CivVI:ssa olla yhteensä 36/34 joista 9/8 tulee R&F:stä ja 7/7 DLC:stä. Eli siis perus pelissä on "vain" 20 johtajaa/19 sivilisaatiota ml. siis Aztec kun se on nykyään kaikilla.
Sanoisin että tuo aika paljon variaatiota ja vaihtelua kun random generaattorilla on enemmän vaihtoehtoja valita niitä eri sivilisaatioita peliin. Ja R&F on minun mielestäni todella hieno laajennus joka tuo paljon pelattavaa ja uusia hienoja asioita.
Mutta jos et Deluxea halua ostaa ja pitäisi jotain lisäreitä ostaa niin minun mielestäni Australia on yksi parhaimmista. Mutta selaa tätä ketjua taaksepäin, tietääkseni olen postannut tänne kaikki DLC/R&F sivilisaatioiden esittely videot ja listaukset kykyineen jne.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.