Civilization VI

Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Kutonen vaan ostoon, mitä sitä miettimään. Mitä noita vitosen suosijoita olen kuunnellut, niin itse pelimekaniikat ovat toissijaista ja grafiikoilla ja realismilla on eniten väliä. Kutonen tarjoaa parhaan politiikan ja kaupunkien strategisen suunnittelun ja sillä siisti, ei pitäisi tuon enempää asiaa tarvita pohtia.

EDIT. Kutosessa muutenkin aivan häkellyttävän hyvin sovitetut ja tunnelmoidut musiikit mitä en haluaisi jättää kuulematta mistään hinnasta.
Kuutosen musathan vie viitosen musat ihan helpsoti. Varsinkin tämä "perus theme" on aivan loistava!

Sent from my Moto G (5) using Tapatalk
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 694
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 694
^Rane tuossa ylempänä mainosti tuota cdkeysiä. Tuli itsekkin tuolta hommattua tämä lisäri. Itsellä ei niin huomisen kanssa kiire ole mutta jos perjantai illaksi jo sais tuon asennettua niin tietäis mitä viikonloppuna pelaa. :)
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
^Rane tuossa ylempänä mainosti tuota cdkeysiä. Tuli itsekkin tuolta hommattua tämä lisäri. Itsellä ei niin huomisen kanssa kiire ole mutta jos perjantai illaksi jo sais tuon asennettua niin tietäis mitä viikonloppuna pelaa. :)
Juuri napsahti koodi, ja eikun pelaamaan! :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 425
19,97 Voidussa, CIV6VOIDU -koodilla. En tiedä onko harmaa vai ei, kun ainoa 'tieto' tuosta on ikoni sivun pohjalla "Official Store - Authorized reseller"
 
  • Tykkää
Reactions: BOT

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Voidusta lähti tilaukseen ja jo ladattu. Pitänee viikonloppuna testailla. Pakkohan tuota on kokeilla kun tulee niin paljon kaikkea. Tätä kehtaa kutsua jo ihan oikeaksi laajennokseksi. Imeisesti uusia ominaisuuksia ei ole aiemmissa Civeissä nähtykään.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
184
OT: Voi luoja kuinka paskat noi voidun sivut on. Ei tuonne onnistu rekisteröitymään millään. Tunnukset menee aina läpi mutta ne ei vaan toimi kun niillä koittaa kirjautua sivustolle. Ja tilaustahan ei voi tehdä ilman rekisteröitymistä. cdkeys.com avaimetkin on loppuneet, prkl :/

Edit: cdkeys.com sivustolle oli tullut lisää koodeja myyntiin. Pakko oli ostaa kun alkoi poltella vähän turhan paljon :)
 
Viimeksi muokattu:

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Laittakaa vaan sitten reilusti kokemuksia lisäristä tänne, jos viittitte kirjoitella. Iteltäkin Civ VI peruspeli löytyy, mutta olen pysytellyt Civ V:n parissa koska kokemukset kuutosesta olivat hyvin ristiriitaiset...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Ei taidettu missään puhua AI:n parantamisesta lisärissä? Alkuperäisen pelaaminen loppui taas perinteiseen ongelmaan; AI on tyhmä kuin saapas ja saa niin läpinäkyvästi resurssibonareita yms. että menee maku. Ei mahda mitään. Tämä on asia missä ei tunnu hirveästi tapahtuvan kehitystä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
850
Onkos tähän olemassa mitään suomiyhteisöä dicordissa tms, jossa järkätään moninpelejä?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 694
On tää kyl muuttunut paljon Rise and Fall myötä. Tuntuu että joutuu vähän uusiks opetella pelaamaan tätä. Vähän on vielä hakemista kaikessa uudessa mutta kyllä se siitä yrityksen ja erehdyksen kautta tulee opittua.
 

Gl@c13r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
84
Itse opetellut nyt pelaamaan tätä lisäosaa. Ensivaikutelmat ovat positiiviset. Emopelissä tykkäsin pelin ulkoasusta ja musiikista myös. Myös tekoäly oli aiemmista versioista mielestäni hieman kehittynyt. Se täytyy kyllä sarjan fanina sanoa ja antaa kritiikkiä Firaxikselle/2K:lle että kyllä ainakin firmat osaavat rahastaa tällä sarjalla ja paljon. En kiellä eikö PC-pelien tekeminen vaatisi paljon osaamista ja pääomia.

Aloitin pelit torstaina ilmestymispäivänä emperor-vaikeustasolla mutta totesin että king-vaikeustaso sopii paremmin näin lisäosaa aiemmin pelaamattomana pelaajana. Cree-kansalla pelaan nyt king-peliä. mukana 8. kansaa ja karttana large ja continents tyyppi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Vaikeammilla vaikeustasoilla kannattaa myös pelata hitaammalla pelinopeudella. Ihminen kun osaa liikutella niitä yksiköitään paremmin kuin AI.
Itse olen yleensä käyttänyt Epic nopeutta eli muistaakseni se +50%. Samalla toki kaikki kestää kauemmin.

Tuossa Poundmakerilla puolustin Genghistä vastaan ensimmäistä kaupunkia yhdellä Okihtcitawilla (eli parempi scout), slingerillä ja warriorilla. Mikäs siinä tanssiessa ja tankatessa, porukkaa lappasi lisää vähän jatkuvalla tahdilla mutta aika äkkiä se hiljeni kun itse sijoittelin yksiköitä fiksusti istumaan mäen ja/tai metsän päälle ja mongolit vain hakkaa päätä seinään. Siitä sitten lähteä lähintä mongoli kaupunkia kohti, äkkiä alkoi ulisemaan rauhaa.

Sinällään virhe että menin manuaalisesti lisäilemään noita R&F johtajia peliin, Genghis tietenkin osui naapuriksi ja päätti sitten majoittua ihan viereen.
Toisella puolella sitten Alankomaat ja tämä Wilhelminan tantta tietenkin rupeaa heti itkemään kun en lähetä hänelle trade routtia. No, olin lähettänyt mutta mongolin kyrpä ryösti sen ja tämän jälkeen Wilhelmina alkoi ulisemaan :facepalm: Mutta eihän tuosta pelistä nyt tullut lasta eikä paskaa kun Genghis oli lähempänä kuin kiven heiton päässä ja spämmännyt vitusti kaupunkeja.. Jestas sitä mongoli laumaa..
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Nyt meinasin testailla lisäriä, mutta uusista alkukuvista huolimatta itse lisäriä ei pysty mitenkään pelaamaan. Kaikki on vain entisellään. Poistin pelin ja laitoin latautumaan uudestaan jos korjaantuisi. Toivottavasti ei ole nyt tuossa Voidun avaimessa ongelma. Ihan eurooppalainen Steam-avain piti olla kyseessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 425
Nyt meinasin testailla lisäriä, mutta uusista alkukuvista huolimatta itse lisäriä ei pysty mitenkään pelaamaan. Kaikki on vain entisellään. Poistin pelin ja laitoin latautumaan uudestaan jos korjaantuisi. Toivottavasti ei ole nyt tuossa Voidun avaimessa ongelma. Ihan eurooppalainen Steam-avain piti olla kyseessä.
Huh, toivottavasti, omakin avain tuolta. Testaamatta.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Auttoi uudelleenasennus! Jes.

En tiedä oliko BitDefenderillä osuutta asiaan, mutta se nyt uudesta asennuksesta pelin käynnistäessä herjaili. Itsellä päälle vielä sellainen outous, etten voi peliä asentaa minnekään muualle kuin sinne, minne alun perin pelin aikanaan asensin. Asensin pelin HDD:lle muiden Steam-pelien sekaan, mutta kerran halusin siirtää pelin SSD:lle. Siirron jälkeen käynnistyksessä tulevasta "continue" -ruudusta ei päässyt eteenpäin. Nyt kun poistin kaikki tiedostot ja latasin pelin suoraan SSD:lle, niin sama homma. Siirsin ladatut tiedostot suoraan HDD:lle ja taas toimii.
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Täytyy pelata vielä lisää, että olisi parempi ote tästä lisäristä, mutta tässä pari kuvaa lisäristä ja käyttöliittymä muutoksista. En tiedä tuliko näitä muutoksia peruspeliinkin viimeisen päivityksen myötä, mutta tältä nyt näyttää.

20180213150537_1.jpg
20180213151816_1.jpg
20180213150537_1.jpg
20180213151816_1.jpg
20180213153639_1.jpg
20180213153729_1.jpg
20180213153848_1.jpg
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Yksi kuva ei mahtunut mukaan.

EDIT. Lisäsin toisenkin.

20180215030858_1.jpg
20180213154158_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Ensimmäinen peli lisäriä saatu päätökseen, ja science victory napsahti. Oikein mukavat ensitunnelmat tästä DLC:stä. Kaikki tuntuu olevan enemmän balanssissa. :)

 

Gl@c13r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
84
Olen nyt pelannut omaa peliä Creellä teolliselle aikakaudelle ja ainakin yhden harmittavan ja ärsyttävän bugin olen tavannut versiosta. Pientä viilausta versio siis vielä vaatii. Kysymys oli suuren tiedemiehen toimista ja ominaisuuksista jotka eivät täsmänneet itse peliin ja sen ajankohtaan.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
No hui skigge sentään meni oma peli ihan pökäleissöniksi, kun en täysin tajunnut tuota hätätilamekaniikkaa. Kuten @Gl@c13r mainitsi pelaavansa astetta helpommalla tasolla uutta lisäriä, niin suosittelen myös, koska saattaa yllättää jotkin aspektit alkuun. Pitää itse aloittaa uusi peli King-tasolla kun olen muutoin pelannut Emperor.

Tosiaan hätätilan tullen, kun kysellään osallistujen perään ja ilmoituksessa on useampi tietokonehallitsijan naama rivissä, naamat ei tarkoita sitä, että kaikki osallistuisivat, vaan kyse on potentiaalisista osallistujista tai jostain. Osaako kukaan selventää?

Itse luulin että lähdetään vapauttamaan kaupunkivaltio yhden tietokoneen alta porukalla ja hyväksyin hätätilan, kunnes heti seuraavalla vuorolla tajusin että olen ainoa joka tähän lähti mukaan. Ajattelin sitten että 30 vuoron aikarajassa kerkeän yksinkin tämän hoitamaan, mutta sitten hyökkäsi toinen tietokone pääkylään ja joukot piti eritellä, jolloin meni mönkään hätätilan hoitaminen ja koko ekonomia ihan piloilla äärimmäisen militarismin takia. Ei hotsi jatkaa tuosta joten se on peli seis.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
70
Lisäosa vaikuttaa aika hyvältä parin pelin testailun perusteella. Eniten muutoksia on tullut varhaiseen kaupunkien asetteluun, kun loyaltyn takia liian lähelle vastustajaa laitettu kaupunki siirtyy äkkiä vastustajan huomaan - toisaalta AI, etenkin Englanti (jonka agenda on asuttaa joka manner), kärsii tästä ihmistä enemmän. Emergency-mekaniikat vaativat varmaan vielä pientä viilausta, esim. itse sain 7000 kultaa tekemättä mitään; Mongolia valtasi Georgialta kaupungin ja tästä seurasi hätätila, kaupunki kääntyi loyaltyn takia 5:ssä vuorossa vapaaksi (ei siis vielä Georgialle) ja tämä riitti tehtävän täyttämiseksi.

Jos peli tuntuu hankalalta niin esim. tästä voi katsoa mallia:

Vaikka tuo peli on pelattu ilman lisäosaa, niin sama alkuvaiheen settler-spämmäys (tai sotiminen, jota ei kyseisessä videossa harrasteta) kannattaa yhä. Kaupungit on vaan sijoitettava loyaltyn perusteella hieman eri tavalla, aloittaen pääkaupugin vierestä tai tekemällä useamman kaupungin lähekkäin samalla (tai melkein samalla) vuorolla, jolloin ne antavat tukea toisilleen. Loppua taas voi nopeuttaa huomattavasti kuvernöörien avulla.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@CombatWombat

Sen kummemmin kokeilematta uudisasukkainen tykittäminen alussa ei tule varmastikaan aina toimimaan, jos edes usein, vaan pitää olla aloituspaikka ja vihollisten sijainnit ja hallitsijat hyvin kohdillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
70
Siis sotiminenhan on aina helpompi ja nopeampi keino, siitä on kutakuinkin 100% konsensus esim. civfanaticsin puolella. Tuossa videossa pelaaja tahallaan asetti itselleen keinotekoisen rajoitteen olla sotimatta, mikä vain vaikeuttaa peliä. Silti sanoisin, että ainakin continents, pangaea tai muun suurempia maamassoja sisältävän kartan tapauksessa myös rauhanomainen strategia toimii yli 90% varmuudella ja siinä nimenomaan mahdollisimman aikainen laajentuminen on olennaista (määrä=>laatu - lisäosassa popula antaa vielä vähemmän tiedettä tai kulttuuria kuin districtit/rakennukset), muuten paikat on jo viety. Archipelago tai island plates hidastaa lopetusta (tiedevoittoa) ehkä 10-20 vuoroa, ellei tilanne vaadi cartographyn keksimistä jo 2. kaupungin tekemiseen (näin surkeaa alkua ei ole tullut koskaan vastaan ~600 pelitunnin aikana).

Tässä pelissä ei valitettavasti oikein ole muuta luotettavaa keinoa osoittaa jonkun strategian toimivuutta kuin antaa muiden kokeilla itse; jos teen videon, voi olla että olen tutkinut kartan etukäteen tai jos pistän save-tiedoston - noh, liitteenä esim. voitto 5:ssä vuorossa vs. 7 vastustajaa (sorry, tiedoston avaaminen pelissä vaatii kaikki DLC:t ja lisäosan).

Tuolla tiedevoittoa on puitu aika kattavasti - Strategy for Science Victory in 140 Turns or less
+kyseiseltä foorumilta voi aina kysyä lisää jos englanti luistaa.
 

Liitteet

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
100
Tähän väliin suoritan törkeän mainostavan toimenpiteen:

Civilization VI suomeksi on nyt saatavilla modina.

Valtaosa peruspelin käyttöliittymästä on suomennettu ja myös Rise & Fall on alkanut kääntyä. Modiversio tästä projektista on julkaistu juuri tänään kun sain yöllä keskiyön aikoihin setvittyä, miten modin saa toimimaan dynaamisesti sekä peruspelin että lisärin kanssa ilman että pelaajan tarvitsee tehdä muuta kuin asentaa ja olla tyytyväinen.

Ja muista: jos et tykkää suomenkielestä peleissä, niin omapahan on menetyksesi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 006
Iski joku ikävä flunssa eilen ja päädyin sohvapotilaaksi.

Kun nyt kerran civi julkaistiin ipadille, niin päädyin lopulta ostamaan vaikka hinta onkin kolme kymppiä.

On tämä ipad 10.5” + ini tiedostosta käsin päälle pakotetulla retina modilla aika huimaava ilmestys. Pyörii mainiosti (luokkaa 30fps), äänettömästi ja ipadin akku kestää tuntikausia.

Pc-läppärillä akku sulaa tunnissa jos pelaa civiä ja tuulettimet huutavat aivan hoosiannaa. Jos mutulla pitäisi verrata, niin ipadilla perf/w on karkeasti 10 kertainen vs. Pc-läppärit.

Jouduin leikkaamaan osan screenshotista pois kun sampsan foorumi ei salli 5MB isompien liitteiden lähettämisen.

9E0683A9-4624-41E1-A850-1AD3EBFB3B83.jpeg


Retinamodi on helppo:

Ipadi piuhalla kiinni koneeseen jossa on itunes, itunes auki ja file sharing valikosta kopioit civ vi kansion koneelle.

Editoi retina: 1 appoptions.txt:hen (ja halutessasi vaihda rendausresoksi ipadin natiivireso mallista riippuen) ja sitten itunesissa kopioi civ kansio takaisin ipadiin vanha korvaten. Minusta tuota ui scale juttua ei tarvitse säätää (tai sitäkin voi halutessaan säätää suoraan txt filestä)

 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@zepi On muuten hämmentävän vakuuttava tuo iOS käännös.

...

Rise & Fall on nyt tullut tahkottua ja voin sanoa että tämä laajennos on Civilization 6:sta tykänneille varsin kannattava ostos, mutta muille tuskin ei.

Itse en syksyllä pelannut ollenkaan Civiä ja tämä lisäosa sai kyllä uutta tuulta purjeisiin. Eniten tämä muokkaa mielestäni sodan kulkua ja lisää valintojen laajuutta. Kaupunkien lojaaliuden vuoksi pitää tarkemmin miettiä mihin ruutuun kaupunkinsa perustaa ja sotimisen ohessa pitää huolehtia vallattujen kaupunkien lojaaliudesta, etteivät ne muutu irtautuneiksi kaupungeiksi tai jopa käänny vihollisen puolelle. Uusien bonusten myötä, mitä saa kulta-aikana, kuvernööreillä ja rakentamalla hallituskadun, muuttuu päätösten teko kimurantiksi. Voisi ensin ajatella että peli muuttuu paljon helpommaksi, mutta oikeastaan eri laiset edut vaikuttavat jatkuvasti siihen mihin suuntaan haluat kokonaisuutta viedä ja moni eri vaihtoehto alkaa tuntumaan samaan aikaan järkevältä. Tämä tekee kaikista valinnoista hyvältä vaikuttavia, mutta mikä niistä on sitten paras?

Tietokone tosiaan tuntuu pikkuisen vaikeammalta mitä ennen jokaisella vaikeustasolla, mutta se ei yllättäen kauheasti hätätilanteisiin omissa peleissäni reagoinut. Hätätilanteet syttyvät kun tapahtuu jotain drastista, kuten jonkun pääkaupunki napataan tai pyhäkaupunki käännytetään. Tällöin halukkaat pelaajat voivat yhteistyössä palauttaa tilanteen ennalleen voittaen mittavan potin bonuksia, jos onnistuvat, mutta tuottaen etua hätätilanteen aiheuttaneelle jos epäonnistuvat. Luulen että tämä osa laajennoksesta ruokkii eniten moninpeliä, koska useamman pelaajan pelissä voi näin helpommin yhdessä torjua yhden pelaajan radikaalit repäisyt ja motivoitua laittamaan tämä porukalla ruotuun.

Kuvernöörit ovat silmiin pistävin muutos koko laajennoksessa omalla valikollaan ja heidän lähettämisellä milloin minnekin kaupunkeihin. Kuvernööreissä on tosin pientä hiottavaa heidän joissakin ylennysten tuomissa eduissa, joista muutama tuntuu aika heikoilta verrattuna muihin. Seuraavaksi huomattavin on kansan saavutukset, joita on kerättävä monin eri keinoin pitkin jokaista aikakautta tai muuten seuraavan aikakauden alussa joutuu pimeälle ajalle, milloin kaupunkien lojaalius on alhainen. On myös neutraali aika, milloin lojaalius on normaali ja saa valita yhden tavan neljästä vaihtoehdosta, millä saisit nopeammin saavutuspisteitä jatkossa. Kulta-ajalla valitaan taas neljästä merkittävästä edusta yksi ja kahden perättäisen kulta-ajan tuottama sankarillinen aika tarjoaa kolme etua neljästä. Sankarillinen aika on todella leppoisaa aikaa, milloin moni asia rullaa paljon joutuisammin.

Kaikkiaan laajennos tuo mukavasti uutta opittavaa ja silmällä pidettävää, mukaan lukien uudet hallitsijat ja rakennettavat asiat. Mielestäni 30 € ei ole tästä liikaa, mutta tätä saa monesta paikkaa jo halvemmallakin, mikä tekee Rise & Fallista varsin suositeltavan Civiä pelaaville. Suomessa ehkäpä edullisin varmasti toimiva virallinen avain on 25 €: Civilization VI (6): Rise and Fall (lisäosa), PC -peli hinta 24,95€
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 609
En oo peliä pelannut vielä, mutta noita pikkulisäreitä olis tarjolla -64% tarjouksella humblesta:

Persia & Macedon, Poland, Khmer&Indonesia ja Nubia. Onko näissä oikeesti mitään must have heti alkuun vai kelpaako sit odotella jotain koontipakettia joskus aikojen päästä. Peruspeliä tarkotus tässä kevään korvilla jossain vaiheessa testailla. Yleensä se 4-7 peliä tulee pelattua sarjaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
En oo peliä pelannut vielä, mutta noita pikkulisäreitä olis tarjolla -64% tarjouksella humblesta:

Persia & Macedon, Poland, Khmer&Indonesia ja Nubia. Onko näissä oikeesti mitään must have heti alkuun vai kelpaako sit odotella jotain koontipakettia joskus aikojen päästä. Peruspeliä tarkotus tässä kevään korvilla jossain vaiheessa testailla. Yleensä se 4-7 peliä tulee pelattua sarjaan.
Mikä se alennus hinta on ja missä tuo näkyy? Itselle näkyy Poland/Vikings/Australia/Nubia à 4.99€ ja Persia&Macedon/Khmer&Indonesia à 8.99€.
Muistutan myös että nämä kaikki tulee Digital Deluxen mukana. Jos oikein tiukkaa tekee niin tuon Deluxen saa eräistä kaupoista todella halvalla.

Se koontipaketti tullee sitten joskus™. En omista kristallipalloa mutta eiköhän CivVI näe vielä ainakin yhden laajennuksen tai sitten kourallisen lisäreitä ennenkuin tulee mitään complete versiota.
Esimerkiksi Civilization V julkaistiin 9/2010, GotY versio sis. osa DLC:stä tuli 9/2011, G&K expansion 2/2012, Gold versio sis. G&K ja kaikki DLC siihen asti 2/2013, BNW expansion tuli 3/2013 ja complete edition lopulta 2/2014.

Johtajia/sivilisaatioita taitaa CivVI:ssa olla yhteensä 36/34 joista 9/8 tulee R&F:stä ja 7/7 DLC:stä. Eli siis perus pelissä on "vain" 20 johtajaa/19 sivilisaatiota ml. siis Aztec kun se on nykyään kaikilla.
Sanoisin että tuo aika paljon variaatiota ja vaihtelua kun random generaattorilla on enemmän vaihtoehtoja valita niitä eri sivilisaatioita peliin. Ja R&F on minun mielestäni todella hieno laajennus joka tuo paljon pelattavaa ja uusia hienoja asioita.

Mutta jos et Deluxea halua ostaa ja pitäisi jotain lisäreitä ostaa niin minun mielestäni Australia on yksi parhaimmista. Mutta selaa tätä ketjua taaksepäin, tietääkseni olen postannut tänne kaikki DLC/R&F sivilisaatioiden esittely videot ja listaukset kykyineen jne.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 609
Mikä se alennus hinta on ja missä tuo näkyy? Itselle näkyy Poland/Vikings/Australia/Nubia à 4.99€ ja Persia&Macedon/Khmer&Indonesia à 8.99€.
Muistutan myös että nämä kaikki tulee Digital Deluxen mukana. Jos oikein tiukkaa tekee niin tuon Deluxen saa eräistä kaupoista todella halvalla.
Tuli spostiin linkit, ett tästä ku heität ostoskoriin nii lähtee noista hinnoista -64%. Eli Poolanti ja Nubia olis sen +3€.

Se koontipaketti tullee sitten joskus™. En omista kristallipalloa mutta eiköhän CivVI näe vielä ainakin yhden laajennuksen tai sitten kourallisen lisäreitä ennenkuin tulee mitään complete versiota.
Esimerkiksi Civilization V julkaistiin 9/2010, GotY versio sis. osa DLC:stä tuli 9/2011, G&K expansion 2/2012, Gold versio sis. G&K ja kaikki DLC siihen asti 2/2013, BNW expansion tuli 3/2013 ja complete edition lopulta 2/2014.

Johtajia/sivilisaatioita taitaa CivVI:ssa olla yhteensä 36/34 joista 9/8 tulee R&F:stä ja 7/7 DLC:stä. Eli siis perus pelissä on "vain" 20 johtajaa/19 sivilisaatiota ml. siis Aztec kun se on nykyään kaikilla.
Sanoisin että tuo aika paljon variaatiota ja vaihtelua kun random generaattorilla on enemmän vaihtoehtoja valita niitä eri sivilisaatioita peliin. Ja R&F on minun mielestäni todella hieno laajennus joka tuo paljon pelattavaa ja uusia hienoja asioita.

Mutta jos et Deluxea halua ostaa ja pitäisi jotain lisäreitä ostaa niin minun mielestäni Australia on yksi parhaimmista. Mutta selaa tätä ketjua taaksepäin, tietääkseni olen postannut tänne kaikki DLC/R&F sivilisaatioiden esittely videot ja listaukset kykyineen jne.
Tulee kun tulee, ei oo älytön kiire saada näitä lisäreitä. Vitosessakin olis varmasti vielä pelattavaa jos ehtis. Ehkäpä sitä sit kattelee joskus myöhemmin sitä koontipakettia lisäreineen. 20 civiä riittää varmasti peruspelin opetteluun.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Pitihän sitä testata! :D

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 006
Muistutan myös että nämä kaikki tulee Digital Deluxen mukana. Jos oikein tiukkaa tekee niin tuon Deluxen saa eräistä kaupoista todella halvalla.
Mikä on todella halvalla? Vaikea motivoitua maksamaan kovin paljon muutamasta lisäkansasta kun on jo peruspeli ja rise and fall ostettuna.

Varsinkin kun ostettuja dlc:itä ei saa samalla kertaa ipadille.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Mikä on todella halvalla? Vaikea motivoitua maksamaan kovin paljon muutamasta lisäkansasta kun on jo peruspeli ja rise and fall ostettuna.

Varsinkin kun ostettuja dlc:itä ei saa samalla kertaa ipadille.
Tämä nyt ei sinua mitenkään liikuta koska olet jo ostanut peruspelin.

Mutta Digital Deluxe irtoaa halvimmillaan ~27€ investoinnilla verrattuna perus pelin ~19-23€.
Hänelle joka on vasta peliä ostamassa niin en näe mitään syytä olla pistämättä muutamaa euroa lisää että saa tuon DD version kera kaikki nuo em. DLC sivilisaatiot/johtajat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 562
Tämä nyt ei sinua mitenkään liikuta koska olet jo ostanut peruspelin.

Mutta Digital Deluxe irtoaa halvimmillaan ~27€ investoinnilla verrattuna perus pelin ~19-23€.
Hänelle joka on vasta peliä ostamassa niin en näe mitään syytä olla pistämättä muutamaa euroa lisää että saa tuon DD version kera kaikki nuo em. DLC sivilisaatiot/johtajat.
Suurin osa pelaajista tuskin koskaan saa käytyä läpi kaikkia sivilisaatioita/johtajia peruspelissäkään, joten jos DD-versiossa ei ole jotain erityisen kiinnostavaa, siihen sijoittaminen on joka tapauksessa melko tyhmää. Toki jos arvelee pelaavansa paljon tai muuten olevansa kiinnostunut DD-version sisällöstä, toki, mutta ainakin minusta hintaero on jo sen verran suuri, etten ihan automaattisesti pitäisi sitä parempana vaihtoehtona.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Suurin osa pelaajista tuskin koskaan saa käytyä läpi kaikkia sivilisaatioita/johtajia peruspelissäkään joten jos DD-versiossa ei ole jotain erityisen kiinnostavaa siihen sijoittaminen on joka tapauksessa melko tyhmää.
Toki jos arvelee pelaavansa paljon tai muuten olevansa kiinnostunut DD-version sisällöstä, toki, mutta ainakin minusta hintaero on jo sen verran suuri etten ihan automaattisesti pitäisi sitä parempana vaihtoehtona.
Pelin ostaminenhan on melko tyhmää tällä hetkellä. Järkevintähän olisi ostaa se vasta sitten kun: kaikki laajennokset / lisäosat on julkaistu > pelistä tehty Complete paketti ja on Steamin alessa ~ kympillä.

Kuten aiemmin viittasin viestissä josta tämä lähti: päätä itse mitä ostat ja koska ostat.
Mutta jos sitä peliä on nyt ostamassa niin onhan se nyt vähän hölmöä minun näkövinkkelistä, joka on pelannut noita kaikkia sivilisaatioita, olla hyödyntämättä tuota kohtuullisen pientä (~4-8€) lisähintaa (vs. DLC:t erikseen lähes 40€ ilman alennuksia) Deluxen kohdalla kun 7 erilaista lisä sivilisaatiota kuitenkin tuovat paljon lisää pelattavaa eri pelimekaniikkoineen ja niin edelleen sekä sitä vaihtelua niihin peleihin kun on enemmän erilaisia sivilisaatio yhdistelmiä ja täten pienempi todennäköisyys nähdä niitä samoja naamoja "jatkuvasti".
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Pelin ostaminenhan on melko tyhmää tällä hetkellä. Järkevintähän olisi ostaa se vasta sitten kun: kaikki laajennokset / lisäosat on julkaistu > pelistä tehty Complete paketti ja on Steamin alessa ~ kympillä.

Kuten aiemmin viittasin viestissä josta tämä lähti: päätä itse mitä ostat ja koska ostat.
Mutta jos sitä peliä on nyt ostamassa niin onhan se nyt vähän hölmöä minun näkövinkkelistä, joka on pelannut noita kaikkia sivilisaatioita, olla hyödyntämättä tuota kohtuullisen pientä (~4-8€) lisähintaa (vs. DLC:t erikseen lähes 40€ ilman alennuksia) Deluxen kohdalla kun 7 erilaista lisä sivilisaatiota kuitenkin tuovat paljon lisää pelattavaa eri pelimekaniikkoineen ja niin edelleen sekä sitä vaihtelua niihin peleihin kun on enemmän erilaisia sivilisaatio yhdistelmiä ja täten pienempi todennäköisyys nähdä niitä samoja naamoja "jatkuvasti".
Ja modilla saa avattua kaikki olemassa olevat siviilisaatiot. Tietokone voi siis pelata niillä, mutta itse ei.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 562
Pelin ostaminenhan on melko tyhmää tällä hetkellä. Järkevintähän olisi ostaa se vasta sitten kun: kaikki laajennokset / lisäosat on julkaistu > pelistä tehty Complete paketti ja on Steamin alessa ~ kympillä.

Kuten aiemmin viittasin viestissä josta tämä lähti: päätä itse mitä ostat ja koska ostat.
Mutta jos sitä peliä on nyt ostamassa niin onhan se nyt vähän hölmöä minun näkövinkkelistä, joka on pelannut noita kaikkia sivilisaatioita, olla hyödyntämättä tuota kohtuullisen pientä (~4-8€) lisähintaa (vs. DLC:t erikseen lähes 40€ ilman alennuksia) Deluxen kohdalla kun 7 erilaista lisä sivilisaatiota kuitenkin tuovat paljon lisää pelattavaa eri pelimekaniikkoineen ja niin edelleen sekä sitä vaihtelua niihin peleihin kun on enemmän erilaisia sivilisaatio yhdistelmiä ja täten pienempi todennäköisyys nähdä niitä samoja naamoja "jatkuvasti".
Kyllähän minä tuossa sanoin siitä, että tuon järkevyys riippuu siitäkin, paljonko ja millä sivilisaatioilla pelaa. Sinun tapauksessasi kuulostaa ihan päivänselvältä, että lisähinta kannattaa maksaa, kun taas minun kohdallani hyöty olisi ollut aika pieni. Tuo vaihtelu on kyllä silti hyvä pointti omasta pelaamisesta riippumatta.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tuosta Deluxesta en suosittele maksamaan kuin korkeintaan 5 € lisää. Saa vain pari hallitsijaa ja ihmettä eikä muuta. Peruspelissä on todella paljon hallitsijoita ja Rise & Fall tuo niitä vielä lisää ja varsinkin ihmeitä. Ei ole siis mielestäni enempää kuin maksimissaan 5 € arvoinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Kaatuukos muilla peli helpommin modien kanssa? Mulla toimii hyvin ilman modeja, modien kanssa kaatuu usein loppupelistä, varsinkin lan-peleissä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 609
No nyt tuli ekat pari peliä otettua ja tuttu ja turvallinen Civihän siellä oli. Toki moni asia on muuttunut, mutta ei välttämättä parempaan suuntaan. Nyt tässä pallottelen, että kuinkas monta peliä tätä nyt jaksaa kokeilla, ennenku tietynlainen uutuudenviehätys laantuu. Ärsyttäviä piirteitä tässä on kuitenki suht paljon, joten ihan niiden vuoksi voi olla, että tätä nyt ei jaksa ennen ku lisärit on tulleet ja finaali tuotos on käsissä. Lähinnä jotain pikkujuttuja, jotka kaivelee. Kartan epäselvyys ehkä päällimmäisenä, omasta mielestä tuo on vähän sekava, semmosta epäselkeää päällekkäisyyttä asioissa, että pikavilkasulla ei monesti selviä mitä missäkin on.

Olis kiva ku olis tutorial joka kertois vaan Civ6 jutut, eikä lähtis noista "tämä on settler" tason tavaroista liikkeelle. Jonku verran vieläki asioita joita ei ihan ymmärrä, mutta empä tätä millää deitylla oo pelaamassa, nii ei välttämättä tarvikkaan. Ekan pelin hävisin ku meni ihan kokeilemalla, tokassa pelissä tuli jo sitte tiedevoitto. Ihan jotain alimpia vaikeustasoja.

Erona nyt edellisiin tuo, että vihut hyökkää suht tasasesti(ja taistelee paljon huonommin ku edellisissä peleissä) ja sit suostuvat jopa rauhaan joka on jossain määrin järkevä. Siis esim. niin että julistavat sodan niin, että joutuvat hyökkäämän meren kautta, lähettävät varsijousimiehiä minun tykkejä vastaan ja lopulta suostuvat siihen, että antavat kolme kaupunkia minulle rauhansopimuksessa. 'Järkevää'.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@perato Valikoista löytyy sellainen tutoriaaliasetus kuin "New to Civilization VI". Silloin peli opettaa asioista, jotka ovat uutta vain Civilization VI:ssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 006
No nyt tuli ekat pari peliä otettua ja tuttu ja turvallinen Civihän siellä oli. Toki moni asia on muuttunut, mutta ei välttämättä parempaan suuntaan. Nyt tässä pallottelen, että kuinkas monta peliä tätä nyt jaksaa kokeilla, ennenku tietynlainen uutuudenviehätys laantuu. Ärsyttäviä piirteitä tässä on kuitenki suht paljon, joten ihan niiden vuoksi voi olla, että tätä nyt ei jaksa ennen ku lisärit on tulleet ja finaali tuotos on käsissä. Lähinnä jotain pikkujuttuja, jotka kaivelee. Kartan epäselvyys ehkä päällimmäisenä, omasta mielestä tuo on vähän sekava, semmosta epäselkeää päällekkäisyyttä asioissa, että pikavilkasulla ei monesti selviä mitä missäkin on.

Olis kiva ku olis tutorial joka kertois vaan Civ6 jutut, eikä lähtis noista "tämä on settler" tason tavaroista liikkeelle. Jonku verran vieläki asioita joita ei ihan ymmärrä, mutta empä tätä millää deitylla oo pelaamassa, nii ei välttämättä tarvikkaan. Ekan pelin hävisin ku meni ihan kokeilemalla, tokassa pelissä tuli jo sitte tiedevoitto. Ihan jotain alimpia vaikeustasoja.

Erona nyt edellisiin tuo, että vihut hyökkää suht tasasesti(ja taistelee paljon huonommin ku edellisissä peleissä) ja sit suostuvat jopa rauhaan joka on jossain määrin järkevä. Siis esim. niin että julistavat sodan niin, että joutuvat hyökkäämän meren kautta, lähettävät varsijousimiehiä minun tykkejä vastaan ja lopulta suostuvat siihen, että antavat kolme kaupunkia minulle rauhansopimuksessa. 'Järkevää'.
Eka iso lisärihän tuli jo.

Suosittelen multiplayeriä.

Ehkä fiksuimmat taistelut mitä olen itse konetta vastaan kokenut ovat religious taistelut kun hain sitä voittoa.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Lisäri teki tästä kunnon pelin. Suosittelen!
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Eka iso lisärihän tuli jo.

Suosittelen multiplayeriä.

Ehkä fiksuimmat taistelut mitä olen itse konetta vastaan kokenut ovat religious taistelut kun hain sitä voittoa.
peraton pointti oli että hän odottaa Complete versiota eikä "ekaa lisäriä". CivVI tulee kuitenkin vielä saamaan sen lisärin tai ehkä toisenkin ja kasan DLC:eitä ennenkuin laittavat pillit pussiin kutosen kehittämisen kannalta.
 

Gl@c13r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
84
Ensimmäisen immortal-pelin pelasin loppuun asti. Peli loppui n. vuodessa 1910. Kansana Azteekit, vaikeustasona siis immortal, mukana 8. eri kansaa, large-kartta ja epic-nopeus. Koko pelin aikana loppuvuosikymmeniä lukuunottamatta olin sodassa oman mantereeni kansojen kanssa. Lopputuloksena valloitin ensin Kiinan, sitten Brasilian ja lopulta Hollannin. Suuri yllätys oli minulle että lopulta hävisin pelin koska Scythia otti uskontovoiton. En ollut ollenkaan ottanut huomioon mahdollista vihollisen uskontovoittoa. En seurannut tilannetta ollenkaan. Itse olin ottamassa itselleni tiedevoittoa ja saanut jo kaksi projektia loppuun asti. Scythia siis käännytti kaupunkini omaan uskontoonsa. Itse Azteekeilla siis pelasin ja en onnistunut saamaan omaa uskontoa kansalleni ollenkaan.

Onko kanssapelaajilla muuten hyviä modi-vinkkejä kertoa minulle? Kaipaisin ainakin pelin valikoihin ns. "Hall of fame"-ominaisuuden jossa näkisi parhaat pisteet kautta aikojen saaneiden pisteet tiivistettynä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 295
Viestejä
4 190 830
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom