Civilization VI

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Mitäs merkittävää eroa tässä on vitoseen? Harkitsen vielä ostamista.
Ostat amd:n rx480:n niin saat sen ilmaiseksi.Se on sitten eri asia että onko tosta kortista hyötyä tossa.Toi tarjous kestää 15.1.2017 asti ja niitä voi saada halvalla tammikussa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Tästä ei ole vieläkään korjattu joskus pelin rikkovaa bugia. Kiva pelata jonnekin 1400-luvulle ja huomata päätyneensä umpikujaan missä peli kaatuu aina samalla vuorolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
164
Ostat amd:n rx480:n niin saat sen ilmaiseksi.Se on sitten eri asia että onko tosta kortista hyötyä tossa.Toi tarjous kestää 15.1.2017 asti ja niitä voi saada halvalla tammikussa.
Olen eri leirin miehiä ja nykyinen 980 pyörittää ihan hyvin vielä pelejä :)
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Tästä ei ole vieläkään korjattu joskus pelin rikkovaa bugia. Kiva pelata jonnekin 1400-luvulle ja huomata päätyneensä umpikujaan missä peli kaatuu aina samalla vuorolla.
Eikä vieläkään cooppia moninpelissä, mikä pitäisi olla itsestäänselvyys. :(
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Olen eri leirin miehiä ja nykyinen 980 pyörittää ihan hyvin vielä pelejä :)
Eihän toi kai tota tarvitsisi mutta kyllä sen huge map/epic loppupelin haluaa pyörivän vähän nopeammin.Jostain syystä 1060 taitaa olla nopeampi tossa kuin toi 480 vaikka onkin amd sponsoroima.bf1 osaa sitä dx12 käyttää mutta tämä ei.Taitaa olla vielä vähän keskeneräinen kuten ekat versiot civeistä aina ja osa toiminnoista tulee aina sen 6kk jälkeen. :)

/edit
Käsittääkseni se co op on siellä mutta disabloitu tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

khyldi

Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Miten tuon saa ajettua DX12:sta oletuksena? Tähän ei siis riitä shortcutti tuohon CivilizationVI_DX12.exeen vaan peli silti käynnistyy DX11-tilassa. Ainoastaan steamissa, kun rightclickaa titleä ja sieltä valitsee DX12 niin toimii.

Jostain syystä en myöskään saa 3840x2160 resoluutiota toimimaan ja kaikki resoluutiot näkyy vaan 59 Hz asti. Valitsen tuon 4k resoluution ja ruutu välähtää ja sanoo 1080p

edit: Sain pelin pyörimään 4k:na, kun laitoin desktopille resoluutioksi saman. Vaati myös display scalingin pois oton.

ps. grafiikkamodi olis kiva niin ei tarvis tuota karkkia katsella
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Miten tuon saa ajettua DX12:sta oletuksena?
Mietin tuota samaa mutta tulin siihen tulokseen, että viimeistely on vielä vaiheessa tuon kanssa. Jossain vaiheessa tullee taas isompi päivitys, missä tuokin toiminee kunnolla.

Itselläni ei onneksi ole ollut pelin kanssa sen isompia ongelmia ja olen hyvin tyytyväinen. Tuli jo heitettyä Civ V ja aiemmat pois tilaa viemästä kun ei vain keksi enää syytä miksi noita tarvitsisi.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
http://store.steampowered.com/news/?appids=289070
Siellä on uusi patchi 1.0.0.56 ja Poland Civilization & Scenario Pack sekä Vikings Scenario Pack

[NEW]

  • Added Earth map (Standard size)
  • Added “Alert” action for units
    • Put a unit to sleep until they spot an enemy unit
  • Scenario setup menu
    • Jump into Scenarios more easily within the Single Player menu. This only shows up when a single player scenario is available and enabled (as can be found in both of the new DLCs!)
  • Added new replay option to Wonder completion movies

[GAMEPLAY UPDATES]

  • Religious units may now Fortify Until Healed
  • Coastal Raids can now pillage districts in addition to the buildings within
  • Great Admirals are no longer allowed to spawn on wonders in water tiles (ex. Huey, Great Lighthouse) so they cannot become stranded in lakes

[BALANCE CHANGES]

  • Cities can no longer receive yields from more than one regional building per type; they take the highest (ex. production from multiple Factories)
  • Cities can no longer receive amenities from more than one regional building per type; they take the highest (ex. amenities from multiple Stadiums)
  • Decreased production costs of Wonders progressively
    • From the Industrial era (about -10%) to the Atomic era (about -40%).
  • Decreased production costs of all Space Race Projects by 40%.
  • Increased research costs of Technologies and Civics progressively
    • From the Industrial era (about +5%) to the Information era (about +20%).
  • Increased Faith from Mission
  • Increased Culture from Chateau
  • Lowered the minimum unit upgrade cost
  • Improved clarity on Warmongering penalties associated with taking a civ’s final city
  • Most Civilization unique districts now require population to construct (like normal districts)
  • Spaceport district no longer requires population to construct

[AI TUNING]

  • Improved AI Deal negotiations and analysis
  • Improved AI handling of Promises; including that they are more likely to agree if they like you, and also will consider how trustworthy a civ is by whether they’ve kept previous promises
  • Improved tactical handling of Great Admirals and Great Generals
  • Improved AI interest in Terracotta Army
  • Improved handling of leaf techs
  • Improved building of Forts
  • Improved resource grabbing in late game
  • Improved Last Viking King agenda’s analysis for who is in bottom percentage of navies
  • Improved handling of several complaint or kudo messages from AI
  • Rebalanced Catherine’s evaluation of the ‘no spying’ Promise
  • AI will not try to convert unconvertible cities

[BUG FIXES]

  • Fixed several unique buildings that weren’t getting their yields increased by various game effects (ex. Policies)
  • Fixed an issue that allowed the Goddess of the Harvest pantheon bonus to stack
  • Fixed it so loading screens now show the correct text and play matching VO
  • Fixed an issue that blocked certain relationship-based diplomatic actions
  • Fixed an issue where incomplete Encampment districts were able to attack
  • Fixed an issue where you could declare war on friends or allies by moving units
  • Fixed an issue where AI could declare war on a civ with whom they were already at war
  • Fixed an issue that caused a Multiplayer lobby to require joining players to have Additional Content that wasn’t actually needed
  • Fixed a bug that caused Apostles to run out of promotions
  • Fixed a bug where gaining policy slots mid-turn could block progression
  • Fixed issues caused by trading lots of Great Works at the same time
  • Fixed an issue where turn timers weren’t loading correctly from a save
  • Fixed an issue where Rome’s roads would connect to too many adjacent roads
  • Fixed issue where civs could get another civ’s exclusive agenda
  • Fixed multiple links to the Civilopedia
  • Fixed issue that could cause menu music to play twice and overlap itself
  • Fixed an issue that could cause private MP games to become public
  • Fixed multiple text & grammatical issues
  • Fixed multiple crashes

[VISUALS]

  • Added new art for National Parks
  • Updated Mines for several eras
  • Updated Swordsman
  • Improved city fading during combat

[MULTIPLAYER]

  • Hallowed Ground scenario is no playable on huge maps
  • VO now plays correctly when loading a save

[UI]

  • Resource Report now correctly shows resources from several sources:
    • Great People abilities
    • Diplomatic Deals
  • Checkboxes for toggle yields and grid now stay in sync with hotkeys
  • Improved differentiation in Government Lens hex colors
  • Added Defeat icon to the End Game Results screen

[AUDIO]

  • Added sound effect for Quick Save hotkey
/edit
restartbutton 0.6 toimii myös tossa versiossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Onneksi ei tullut ostettua season passia. Ei noi nyt ihan DLC:n määritelmää täytä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
54
Onneksi ei tullut ostettua season passia. Ei noi nyt ihan DLC:n määritelmää täytä.
Kyllä tuo deluxe version osto tässä vaiheessa ¤"#tuttaa. Aivan suoraa keskisormen näyttämistä asiakkaille.
Ihan mielenkiintoista olisi tietää kuinka moni tuohon "skenaarioon" oikeasti ikinä koskisi, vaikka se olisi ilmainen...
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
OT: Onhan ylipäätään täysi arvoitus ostaa jotain etukäteen minkä sisällöstä ei tiedä mitään. Ennakkotilaamisessa on hieman sama meninki.

Peruspelissä on onneksi itsessään jo paljon sisältöä, joten en näe mitään syytä ostaa ainakaan näitä pieniä lisäosia. Tällaisia DLC-päivitysten, jos niitä nyt yleensä julkaistaan, pitäisi ollakin. Eivät mitään kriittisiä komponentteja mitä ilman peli ei tunnu kokonaiselta, vaan hauskoja pikku lisäyksiä pelin kovimmille faneille ja porhoille. En valitettavasti sääli Season Passien ostajia, kannattaa ottaa vain opikseen, mutta onhan sieltä lisääkin tulossa.

Mainio päivitys muuten. Ainut ongelma on että peli jäätyy kun sen yrittää sammuttaa. Sellainen toivomus täytyy foorumeille laittaa että jo löydetyt luonnoihmeet löytyisi kartalta helpommin. Vai voiko niitä kätevästi selata jostain valikosta?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
7
Joo noiden luonnonihmeiden etsiminen on kyllä syvältä. Jotenkuten erottaa strategic mapista.

Itsellä myös välillä jumittui edellisellä patchilla exitissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Mulla on tää vielä jemmassa kun on mielestäni vielä raakile. Totalbiscuit aika hyvin summaa ongelmat tällä hetkellä pelissä, en tiedä korjasko tuo patchi niitä. Sekä uskontopaske/tuputus (mikä liittyy myös AI:n saamiin bonuksiin). Odottelis parit lisärit niin eiköhän tästä hyvä tule.

Ne joilla peli hajoaa vaikkapa 400 vuorolle, onko teillä asetuksista säädetty pelin pituudeksi unlimited? Se kun taitaa olla vakiona joku luku riippuen pelinopeudesta. Mulla ainakin lopetti autosavejen tekemisen jossain vaiheessa ja epäilen että se johtui tuosta asetuksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 005
Itse tutkailin aikoinaan tuota deluxe editionia ja tulin siihen tulokseen, että se ei tule sisältämään niitä oikeita isoja lisäosia, vaan pelkkiä skenaarioita, map-packeja ja uusia sivilisaatioita / leadereita. Jätin ostamatta.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
242
Kerran on peli hajonnut ja eipä ole sen jälkeen kiinnnostanut pelata. Taisi tapahtu jo alle 200 vuoron paikkeilla. Pelin pituus taisi olla rajoitettu 400/500 vuoroon.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
News - All News
The Humble Civilization Bundle is a good deal on grand strategy

PC Gamer

Today's launch of the Humble Civilization Bundle means that, for the low price of just $1, you can be the proud owner of Sid Meier's Civilization 3 Complete and Sid Meier's Civilization 4: The Complete Edition on Steam. And if you have more money, they have more games.

Bounce that buck up to more than the average purchase price and you'll add Civ 5, the Gods and Kings and Brave New World expansion packs, a big wad of DLC including Scrambled Continents, the Explorer's Map Pack, and the Civilization and Scenario packs, and coupons for 20 percent off Civ 6, and 25 percent off Civ 6 Digital Deluxe, in the Humble Store.

Make it $15 (or more, if you're feeling generous) and you'll also take home Civilization: Beyond Earth, and the Exoplanets and Rising Tide expansions.

That is a ridiculous amount of Civilization for a ridiculously good price. Dare to compare: Civilization 5, without the expansions, costs twice as much on Steam as this entire bundle, as do each of the expansions. The Civilization: Beyond Earth Collection, with the base game and the two expansions, lists for $60—four times the price of the bundle. Even Civ 4 is still $20, compared to $6 here.

The Humble Civilization Bundle is live now and will be available until 1 pm ET on March 7.

Humble Civilization Bundle (pay what you want and help charity)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
218
News - All News
The Humble Civilization Bundle is a good deal on grand strategy

PC Gamer

Today's launch of the Humble Civilization Bundle means that, for the low price of just $1, you can be the proud owner of Sid Meier's Civilization 3 Complete and Sid Meier's Civilization 4: The Complete Edition on Steam. And if you have more money, they have more games.

Bounce that buck up to more than the average purchase price and you'll add Civ 5, the Gods and Kings and Brave New World expansion packs, a big wad of DLC including Scrambled Continents, the Explorer's Map Pack, and the Civilization and Scenario packs, and coupons for 20 percent off Civ 6, and 25 percent off Civ 6 Digital Deluxe, in the Humble Store.

Make it $15 (or more, if you're feeling generous) and you'll also take home Civilization: Beyond Earth, and the Exoplanets and Rising Tide expansions.

That is a ridiculous amount of Civilization for a ridiculously good price. Dare to compare: Civilization 5, without the expansions, costs twice as much on Steam as this entire bundle, as do each of the expansions. The Civilization: Beyond Earth Collection, with the base game and the two expansions, lists for $60—four times the price of the bundle. Even Civ 4 is still $20, compared to $6 here.

The Humble Civilization Bundle is live now and will be available until 1 pm ET on March 7.

Humble Civilization Bundle (pay what you want and help charity)
Siis en nyt ihan tajunnut kunnolla (olen tyhäm) mutta paljonko minun täytyy maksaa jotta saan civ 6 ja saanko halvemmalla jos en ota bundlessa mukana muita civejä vai onko se edes mahdollista?

E: Eiku täh pitääkö siis maksaa 7€??? Olen siis ihan sekaisin???!! Jos vaan 7€ teen tolls voittoo kun myyn civ 5 jollekkin. Ja siis jos lahjotan pc gamerille nii meneekö se sille uutis/rewiew sivustolle vai mille pc gamerille.

Anteeksi sekoiluni olen ostamassa ekaa kertaa humble bundlesta.

TuplaE: Tajusinkin että tulee vaa -20% alennus civ 6 :(
 
Viimeksi muokattu:

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Sieltä on tulossa patchi(steam workshop+team multiplayer) ilmeisesti lähipäivinä ja joku maksullinen "premium" dlc joka sisältää australian. :D

/offtopic
Tällä hetkellä siis

>1$
Sid Meier's Civilization IV
The Complete Edition

>7.31€
Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization® V: Brave New World
Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings
Sid Meier's Civilization V DLC
20% off Sid Meier's Civilization® VI
25% off Sid Meier's Civilization® VI Digital Deluxe

ja jos maksaa >14.24€ niin saa noiden lisäksi
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - Exoplanets Map Pack
Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth - Rising Tide

Civ6 taitaa saada muualta n30€ hintaan?.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 843
Viimeisen patchin jälkeen on toiminut sekä Win10 että OSX alustoilla ilman crash looppia. Viimeisin päivitys toi tuen myös SteamOS/Linux alustoille. En ole tuota tosin testannut kun ei ole just tähän hätään konetta jolla testaisi.

Azteekkien DLC tuli maksuttomana lisänä myös peruspeliin.

Jotenkin tuntuu että nyt peli on ihan siedettävä jopa Deityllä. Aikaisempia versioita tuli tahkottua lähinnä King/Emperor tasolla, mutta nyt oikeastaan ei pelaakaan muilla kuin tuolla kaikkein vaativimmalla tasolla.
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
322
Onkos tämä vaikea oppia?

Kaveri myi halvalla kun oli ostanut amd:n näyttiksen, eikä hän itse tykkää ko. peleistä. Itsellä toki on kiinnostusta ja vähän kokemusta aiemmistakin, mutta valitettavan vähän aikaa pureutua kunnolla, joten plussaa on jos ei ole kovin hankala päästä sisälle.

Todennäköisesti pelaisin ihan "normaalilla" vaikeusasteella harjoitellessani.
 

khyldi

Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Onkos tämä vaikea oppia?

Kaveri myi halvalla kun oli ostanut amd:n näyttiksen, eikä hän itse tykkää ko. peleistä. Itsellä toki on kiinnostusta ja vähän kokemusta aiemmistakin, mutta valitettavan vähän aikaa pureutua kunnolla, joten plussaa on jos ei ole kovin hankala päästä sisälle.

Todennäköisesti pelaisin ihan "normaalilla" vaikeusasteella harjoitellessani.
Ei, toisessa pelissä otin jo science victoryn. Eka peli meni harjoitellessa. Advisor on myös hyvä ja kertoo oleelliset asiat pelin edetessä. Civ V:tä oli pohjina ~200h.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Ei, toisessa pelissä otin jo science victoryn. Eka peli meni harjoitellessa. Advisor on myös hyvä ja kertoo oleelliset asiat pelin edetessä. Civ V:tä oli pohjina ~200h.
No ei kai se vaikea olekaan jos on hakannut edeltäjää toista sataa tuntia. Tässä ei nyt käynyt ilmi oliko hrmh:lla aikaisempaa kokemusta pelisarjasta.

Helpoimmilla vaikeusasteilla ei kyllä pitäis tehdä tiukkaa voittaa muutenkaan, kun ei ne AI:t mitään sotajoukkoja juurikaan rakenna, mutta ei tämä mielestäni mikään helppo peli ole päästä sisään.
 

khyldi

Apustaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
No ei kai se vaikea olekaan jos on hakannut edeltäjää toista sataa tuntia. Tässä ei nyt käynyt ilmi oliko hrmh:lla aikaisempaa kokemusta pelisarjasta.

Helpoimmilla vaikeusasteilla ei kyllä pitäis tehdä tiukkaa voittaa muutenkaan, kun ei ne AI:t mitään sotajoukkoja juurikaan rakenna, mutta ei tämä mielestäni mikään helppo peli ole päästä sisään.
Itsellä toki on kiinnostusta ja vähän kokemusta aiemmistakin
Vähän on suhteellista :cool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Kato perkele, puusilmä :) Seison korjattuna. No, siinä tapauksessa ainakin pitäisi teoriassa onnistua, samaa peliähän nää on kuoren alla jollain pienillä muutoksilla osasta toiseen.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Sieltä tuli patchi.

Patch notes
This update for Civilization VI, available today for all Steam users, includes some great new features, including premium DLC for the Australia civ (led by Prime Minister John Curtin) as well as free features for all players such as Steam Workshop and modding tools, as well as multiplayer team functionality.

Multiplayer teams and mod tools have been two of the community’s most-requested features, and we’re happy to bring them to Civilization VI. Steam Workshop will allow you to browse, add, and subscribe to mods more easily, and the other tools will make it easier for artists and modders to change the game. And in multiplayer you can team up with your friends to conquer the world together against AI or human opponents.

There are also balance changes and bug fixes in this update, ranging from trade routes to ice caps, obsolete units to AI upgrades. Please check out the complete list of changes below:

[NEW]
  • TEAMS:
  • Multiplayer Teams have been added to Civilization VI and this feature builds on updates to the Alliance agreement. Players on teams gain additional benefits (beyond those of an alliance), as follows:
    • When one teammate finishes research on a tech or civic, their teammate(s) receive a boost for that tech or civic.
    • Teammates share war status against opponents not on their team.
    • Teammates share allied status with opponents not on their team.
    • Teammates work together to win or lose the game as a single entity. The Religion and Culture Victories have been reworked so they are more cooperative.
      • The Religion Victory requires you to convert all civs to ONE of the religions started by your team.
      • The Culture Victory requires ONE member of your team to be culturally dominant over all players NOT on your team.
    • MODDING TOOLS
      • Updated lobby and in-game UI to better show Additional Content details.
      • Added Sid Meier’s Civilization VI Development Tools, which includes ModBuddy, Tools, FireTuner, and the Steam Workshop Uploader.
        • ModBuddy: A packaging and development tool.
        • Art/Asset Tools: Import FBX files into a format usable by the game, as well as customize existing art.
        • FireTuner: In-game debugging and editing tool.
      • Added Sid Meier’s Civiliation VI Development Assets, which includes the game art assets. This is a large download (approximately 7GB compressed download and 27GB on disk) which contains game assets, including models, textures, and interface elements.
      • STEAM WORKSHOP
        • Access mods created by the Steam community via Steam Workshop
        • Share your mods with the Steam community with the Steam Workshop uploader.
ModBuddy will also receive additional updates in the future, as part of a modding SDK update later. These tools do not include DLL source for Civilization VI at this time.

[MISC]
  • Added True Start Location feature, where civs start on the world map at their geographic origin.
  • Added a City-State slider to game setup.
[BALANCE CHANGES]
  • Start position and map generation has been tuned.
  • Updated ice generation to allow more for circumnavigation.
  • Commercial Hub and Harbor both provide +1 Trade Route capacity, but only the first one applies (used to stack for +2 capacity total).
  • Units that are embarked now use an era-based strength value instead of their base combat value.
  • Many of the techs that reveal strategic resources have been changed to reveal the resource before it is needed to build a resource-dependent unit.
  • Players can now build obsoleted units if they do not have access to the strategic resource required by the upgrade unit.
  • Tech Tree balance. Adding several prerequisites to address paths through the tree that were too quick and led to era transitions too early.
    • Horseback Riding now requires Archery. Archery is no longer a leaf tech.
    • Stirrups is now in the late Medieval era and costs 390 (was early Medieval and cost 300).
    • Industrialization now requires Square Rigging.
    • Scientific Theory now requires Banking.
    • Steel now requires Rifling.
    • Computers now requires Radio.
  • Updated the cost and strength of some Air units.

  • Change movement rules after disembarkation. Cannot land on shore with more movement than your Land Movement allowance.

  • Updated Vikings Scenario to 60 turns.

[AI TUNING]
  • Increased desire and ability to use nukes and aircraft, and maintain a standing military. General AI attack improvements.
  • Increased desire to declare friendship.
  • Reduced frequency of “your troops are on my border“ warning.
  • Updated settlement preferences.
  • Barbarians now rampage when their camp is destroyed.
  • Will now liberate minor civs and cities of current allies.
  • Tuned strategic and luxury resource trading.
  • Will now be more aware of gold income, and work to bring in more.
  • Support units will recognize that they are not under threat if they share a hex with a friendly unit.
  • Added a grace period of 2 turns after the end of open borders before the AI starts complaining you're too close to their territory.
  • Barbarians may now pillage tiles to heal.
  • AI will now continue to research repeatable techs and civics.

[BUG FIXES]
  • Kongo relics no longer get multiplied Faith yields if more than one is in the same building
  • Fixed some bugs with Great People not interacting correctly with Vikings natural wonders.
  • Sumeria will no longer share joint war experience with a player when killing barbarians.
  • Corrected tourism calculation from National Parks to ensure correct awarding.
  • Fixed an issue where you could sometimes not offer Joint War.
  • Spies will not have the Steal Tech mission available when you have already completed all techs.
  • City States gain territory for influence even if they get the influence before founding their city.
  • When a player is destroyed, his captured spies die with him.
  • All of your active spy missions stop in a city that you or an ally has just captured.
  • Fixed problem in tactical combat that was preventing units from capturing builders
  • You are no longer allowed to declare war on declared friends (or in an enforced peace period) from the "troops near me" warning.
  • Increased Jet Fighter and Jet Bomber sight range (up from 2 to 5).
  • Additional bug fixes.

[VISUALS]
  • Added snow environmental VFX.
  • Added sand environmental VFX.
[MULTIPLAYER]
  • Added “Turn Unready” button.
[UI]
  • Added more bindable keys (Toggle Resource Icons, Toggle Tourism Lens, Alert action).
  • Added a notification for when a player loses territory to a culture bomb.
[AUDIO]
  • Adding some missing UI sounds.
  • VIKINGS DLC:
    • Added VO, and updated quotes, for three Natural Wonders.
    • Added VO to Natural Wonders while in the scenario.
[MISC]
  • Credits updated.
  • Fixed some missing ARX images.
  • Updating game concepts for City-States, Trade Routes, and Great People. Explained some things that were not there before (ex. Patronage, gold income for foreign routes passing through city), as well as some clarifications.
Australia Civilization & Scenario Pack

The team is often asked how they get their ideas for the civilizations in the game. The answer is: they listen to the community! Kongo was added to Civilization VI, as it was the most-requested civ by the community at the end of Civilization V. Australia has been a consistent top pick by our fans, and now appears in a Civilization game for the first time as premium DLC for Civilization VI.

John Curtin was Australia’s Prime Minister during World War II, and is credited with providing both strong leadership of the country at that time, as well as establishing the country to take its place in the post-war international order. In Civilization VI, his ability “Citadel of Civilization” gives Australia bonus production when they are targeted for war.

Australia is a civ that gets bonus housing for coastal cities, bonuses for building Districts on attractive terrain, and additional production if targeted for war. Australia’s unique unit is the Digger (which replaces Infantry), and their unique improvement is the Outback Station. Australia can grow and thrive in places where other civs would struggle. The Outback Tycoon scenario is a unique, non-combat scenario where you will try to enrich your new territory in a randomly-generated Australian interior. And Uluru comes to Civilization VI, bringing religion and culture to the territory that surrounds it.
  • AUSTRALIA DLC:
    • Australia
      • Civ Unique Ability: Australian coastal cities always receive extra Housing. Pastures also trigger the Culture Bomb effect, grabbing adjacent tiles from other civs and City-States. Yields from Campuses, Commercial Hubs, Holy Sites and Theater Squares are enhanced in attractive terrain.
      • John Curtin Unique Ability: John Curtin’s unique ability is called “Citadel of Civilization.” Australia gets bonus production at the start of a Defensive War, and when it liberates a city.
      • Digger: Australia’s unique unit is the Digger, which gets bonuses to combat on land tiles adjacent to water and when fighting outside their territory.
      • Outback Station: Unique tile improvement that unlocks with the Guilds civic, and can be upgraded with Steam Power and Rapid Deployment. It provides food and production, with bonus food for adjacent Pastures.
    • ‘Outback Tycoon’ Scenario
      • In this 60 turn non-combat scenario, you race to explore Australia, find its natural resources, and use them to enrich your colony. This competitive economic scenario has no combat. It emphasizes exploration and territorial expansion to increase your Gold per Turn net income, which is your score.
    • Uluru Natural Wonder: This desert Wonder provides bonus Faith and Culture to Adjacent tiles.
Nopeasti testattuna vuorojen vaihtumiseen kuluva aika on lyhentynyt ainakin alussa huomattavasti.Nyt tätä pystyy jo pelaamaan. :)

/edit
restart button modi ei toimi tolla uudella versiolla
 
Viimeksi muokattu:

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Vihdoin tiimituki moninpeliin! Tätä on odotettu julkaisusta saakka. :kippis:
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Viimeksi muokattu:

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
RestartButton 2016-11-04
RestartButton

Onkos joku löytänyt vastaavaa joka toimisi uuden patchin kanssa?.

/offtopic
Eiköhän se 8GB riitä noille isoille?.Onkos joku muuten kattonut että paljon toi vie loppupeleissä vrammia?.Kai kaikki muuten tietää että se dx12 versio pitää käynnistää sieltä steamin gamelististä(oikea näppäin pelin kohdalla ja play dx12 yms).Käyttää muuten dx11 versiota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
37
Onkos tämä vaikea oppia?

Kaveri myi halvalla kun oli ostanut amd:n näyttiksen, eikä hän itse tykkää ko. peleistä. Itsellä toki on kiinnostusta ja vähän kokemusta aiemmistakin, mutta valitettavan vähän aikaa pureutua kunnolla, joten plussaa on jos ei ole kovin hankala päästä sisälle.

Todennäköisesti pelaisin ihan "normaalilla" vaikeusasteella harjoitellessani.
Ilman aiempaa kokemusta mistään civistä voitin normaalilla vaikeustasolla ekan pelin liiankin helposti. Ongelmana tyhmä tekoäly ja vaikeustason nostohan ei taida siihen vaikuttaa, antaa vain sille erilaisia etuja/helpotuksia. Tässähän on noita 50 vai 60 vuoron pituisia skenaarioita, joiden idea ainakin on helpottaa kiireisempää pelaajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 005
Onko porukalla kokemusta AI-modien käytöstä? Onko suosituksia mitä koittaisi?

Jos nyt saisi edes alkeellisimmat district-rakennusten optimoinnit jne. toimimaan. Nyt kone tuntuu vetävän aivan arvalla noita.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onko pelissä helppoa tapaa vilkaista omien luksusresurssien tilanne, kun joutuu aika ajoin menemään vaihtokaupparuudusta katsomaan jonkin vastustaja Civin kanssa, että onko minulla varastossa ylimääräisiä luksusresursseja mitä kannattaisi vaihtaa. Joskus tuo vaihtokauppavalikko aukeaa todella hitaasti. Yläreunan raporttinappulasta näkee infoa, mutta se ei ole selkeä sen suhteen mitä resurssia on tällä hetkellä vaihtokaupattavana ja mitä ei.

Sellaista bugia on myös ollut että rakentaja häviää tuhka tuuleen jos sen viereen täräyttää kaupunginosan. Ikävä bugi, mikä voi vaikuttaa peliin aika paljon.

EDIT. Sellaista vielä samalla kertomalla, että vaikka netissä puhellaan ettei tämä peli hyödynnä kuin neljää y
prosessoriydintä, niin FPS on huomattavasti korkeampi DX12-tilassa myöhemmin pelissä nykyisellä Ryzen 1700:lla, kuin aiemmalla i5-4570:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 005
Netissä on kahta benchmarkkia, on fps benchmarkkia ja vuoronvaihtobenchmarkkia. Lisäytimet eivät vaikuta vuorojen kestoon, mutta tuntuvat vaikuttavan fps:ään.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Nonni nyt löyty sellanen modi että oksat pois.
Steam Workshop :: CQUI (Weekly)

Teki pelaamisesta niin paljon miellyttävämpää.

A UI Overhaul mod: Reduce clicks and make empire management easy!
This mod introduces hundreds of UI tweaks, new settings, and shortcuts. There's literally too many to list, so I advise just jumping in and testing it out! If you'd like to learn more, visit us at: GitHub - CQUI-Org/cqui: Civilization 6 - Chao's Quick UI. Reduce clicks and manage your empire faster!


Onko pelissä helppoa tapaa vilkaista omien luksusresurssien tilanne, kun joutuu aika ajoin menemään vaihtokaupparuudusta katsomaan jonkin vastustaja Civin kanssa, että onko minulla varastossa ylimääräisiä luksusresursseja mitä kannattaisi vaihtaa. .
Auttaa myös tuohon. Resurssit näkyy yläpalkissa, ja itse tradetilanteessa resurssit joita voi vaihtaa on värikoodattu eritavalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
858
Onkos porukalla ollut jatkuvaa kaatuilua tämän pelin kanssa? Kaatuilee tasaisesti tunnin parin välein, oli peli sitten ihan alussa tai lopussa. Ei kaadu uudelleen samalla vuorolla kun pelin lataa uudelleen.

Koneessa Ryzen prossuna, josko vika siinä? Kaatuu edelleen vaikka otin kellotukset poies.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3
Onkos porukalla ollut jatkuvaa kaatuilua tämän pelin kanssa? Kaatuilee tasaisesti tunnin parin välein, oli peli sitten ihan alussa tai lopussa. Ei kaadu uudelleen samalla vuorolla kun pelin lataa uudelleen.

Koneessa Ryzen prossuna, josko vika siinä? Kaatuu edelleen vaikka otin kellotukset poies.
Pelaan sivaria pöytäkoneella jossa i5 kaby lake + GeForce 1060 ja läppärillä jossa i7 4600U + Radeon HD 8750M. Näillä pelatessa ei ole kertaakaan kaatunut kesken pelin (siis viimeisimmän päivityksen jälkeen), vain sillion tällöin jämähtänyt kun on lopetellut peliä. Joskus peli on kyllä näyttänyt menevän jumiin vuoron lopetuksen jälkeen kun tietokone miettii muiden siirtoja sekä barbaareja ja kaupunkivaltioita, ruutu siis jämähtää useamman sekunnin ajaksi ja sitten alkaa taas animaatiot liikkua.

Olen tosin muuttanut näennäismuistin asetuksia oletusarvoista (kasvattanut kokoa suuremmaksi). Keskusmuistia molemmissa 12 GB tai enemmän.

Viimeksi sivari kaatui aikaisemmalla versiolla silloin kun irrotin sotilasyksikön ja siviiliyksikön muodostelman toisistaan. Toistin saman vuoron uudestaan enkä sillä kertaa purkanut muodostelmaa ja ei kaatunut. Sitten koitin taas uudestaan saman vuoron ja purin muodostelman ja taas kaatui. Peli siis kaatui heti kun klikkasin muodostelman purkavaa nappia.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 276
Alkaako tämä olla balanssissa? Aikoinaan julkaisun jälkeen kun kokeilin kaupungit rakensivat tavaraa niin naurettavan hitaasti, ettei oman tieteellisen edistyksen tuotoksia ehtinyt rakentamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 005
Alkaako tämä olla balanssissa? Aikoinaan julkaisun jälkeen kun kokeilin kaupungit rakensivat tavaraa niin naurettavan hitaasti, ettei oman tieteellisen edistyksen tuotoksia ehtinyt rakentamaan.
En ole tuollaisia ongelmia havainnut edes alussa.

Sinulla on vaan kaupungit optimoitu huonosti rakentamista varten, koska sopivasti sijaitsevalla industrial districtillä ja parilla kaivoksella varustettu paikka rakentaa kyllä varsin rivakasti juttua ulos.

Balanssi on minusta muuten ollut jopa alussa ihan ok, mutta tietokone on niin auttamattoman surkea pelaamaan, että ainoat järkevät pelit löytyvät multiplayeristä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Jos joku missasi Civ VI:n Steamin alessa niin GMG:n kesäalet käynnissä parhaillaan.

Perus versio 59.99€ -33% sekä 'SUMMER2017' koodilla -15% eli 34.16€
Civilization VI | Buy Now | PC Game Key
Deluxe taas 79.99€ -36% mutta tähän ei tuo koodi käy eli hintaa 50.91€
Sid Meier's Civilization VI Deluxe Edition buy now! | PC Game key

Vertailun vuoksi Steamin alessa nämä olivat molemmat -40% eli 35.99€/47.99€.
Eli ei tuo GMG:n hinta mikään huikea ole mutta silti kohtuullisen hyvä diili. (eikä kilpaile koodi kaupoille jos sellaisesta haluaa pelinsä ostaa hieman halvemmalla)
Lisäksi GMG:ssä DLC:t on -8% (Poland, Vikings) tai -18% (Australia, Macedonia/Persia) alennuksessa eli hintaa perus versiolle sekä kaikki DLC:t tulisi 54.71€
Tuohon Deluxeen tulee vielä kaksi DLC:tä lisää eli ihan suositeltavaa ainakin omasta mielestä napata tuo Deluxe jos haluaa noilla DLC sivilisaatioilla pelata (varsinkin Australia tosi hieno).
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 262
Täytyypä laittaa DLC:t tilaukseen. Kiitos vinkistä @Lagittaja! Nyt jo hetken taukoa ollut Civistä. Nyt on hyvä syy palata.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133


https://civilization.com/news/entries/civilization-vi-nubia-dlc-amanitore-first-look-new-civ

Civ Ability: Ta-Seti

+50% production towards Ranged Units. +50% EXP gain for Ranged Units. Mines provide +1 Production over Strategic Resources, and +2 Gold over Luxury/Bonus Resources.

Leader Ability: Kandake of Meroë

+20% production towards all districts. +40% instead when Nubian Pyramids are adjacent to the City Center.

Unique Unit: Pitati Archer

Replaces the Archer. Stronger and faster. Upgrades to Crossbowman.

Unique Tile Improvement: Nubian Pyramids

Requires Masonry. Must be built on Desert, Desert Hills, or Flood Plains. Provides Faith. Also provides Food when adjacent to the City Center, and other bonuses when adjacent to other districts.
Myös uusi wonder Jebel Barkal. Liittynee jotenkin uskontoon.

Julkaisupäivästä en tiedä mutta voisi olla loppuviikosta jo?

In the coming months, we’ll be releasing two additional Civilization & Scenario Packs for Civilization VI that will introduce three new leaders representing civilizations from Africa and Southeast Asia.
Kaakkois-Aasia varmaan saa sen tupla-johtaja systeemin.
(tai no mistä sen tietää, onhan noita Kushin monarkkeja pitkä lista. Tosin sitten varmaan videon nimessä olisi "Nubia (Amanitore)" jos Nubialla olisi toinenkin johtaja)

Edit: Live striimiä huomenna twitch.tv/firaxisgames
upload_2017-7-25_20-33-56.png
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Jos joku missasi Civ VI:n Steamin alessa niin GMG:n kesäalet käynnissä parhaillaan.

Perus versio 59.99€ -33% sekä 'SUMMER2017' koodilla -15% eli 34.16€
Civilization VI | Buy Now | PC Game Key
Deluxe taas 79.99€ -36% mutta tähän ei tuo koodi käy eli hintaa 50.91€
Sid Meier's Civilization VI Deluxe Edition buy now! | PC Game key

Vertailun vuoksi Steamin alessa nämä olivat molemmat -40% eli 35.99€/47.99€.
Eli ei tuo GMG:n hinta mikään huikea ole mutta silti kohtuullisen hyvä diili. (eikä kilpaile koodi kaupoille jos sellaisesta haluaa pelinsä ostaa hieman halvemmalla)
Lisäksi GMG:ssä DLC:t on -8% (Poland, Vikings) tai -18% (Australia, Macedonia/Persia) alennuksessa eli hintaa perus versiolle sekä kaikki DLC:t tulisi 54.71€
Tuohon Deluxeen tulee vielä kaksi DLC:tä lisää eli ihan suositeltavaa ainakin omasta mielestä napata tuo Deluxe jos haluaa noilla DLC sivilisaatioilla pelata (varsinkin Australia tosi hieno).
Tarviiko tuossa jotakin kikkailla että saa -36% deluxeen? Aluksi kirjautumatta näytti -15% ja kirjautumalla uudella tilillä -20%.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Tässä pelissä ärsyttää älyttömän pitkät vuorot AI:lla. Isoimmalla kartalla kun pelaa niin kestää ikuisuuden peli edelliseen Civiin verrattuna. Onko tähän mitään nopeutusta?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tässä pelissä ärsyttää älyttömän pitkät vuorot AI:lla. Isoimmalla kartalla kun pelaa niin kestää ikuisuuden peli edelliseen Civiin verrattuna. Onko tähän mitään nopeutusta?
Nopeampi kone?.Kai kaikki animaatiot on pois päältä ja fast movet yms päällä?.Intelillä vaihtuu kai nopeiten mutta ryzeni ei pahemmin häviä ja kellotaajus vaikuttaa enemmän kuin corejen määrä.Itse rajoittanut hugella sen cityjen määrän 12.Dx12 vs Dx11 ei tunnu olevan eroa mutta pelaan dx12:lla kuitenkin koska amd:n kortti,steamissä pitää valita erikseen että se käynnistää dx12:llä eli oikea näppäin pelin kohdalla niin tulee valittaviin toi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 264
Viestejä
4 189 246
Jäsenet
70 716
Uusin jäsen
ileesu

Hinta.fi

Ylös Bottom