Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuleeko tuolta yksittäiset pelit ihan postilaatikkoon kun lähetyksen tiedoissa ei lue seurantakoodia?
Oma kokemukseni cdon black friday tilauksen nopeudesta.
24.11.2017 - Tilattu spekseissä oleva Asus VG278Q pelinäyttö ja tilauksessa luki toimitusaika 2-5 päivää. Myöhemmin samana päivänä etusivulla mustalla varastossa oleville tuotteille toimitusaika 2-6 päivää, tämä tosin muuttu jo viikonlopun aikana arvio 2-7 päivää.
5.12.2017 - Ilmoitus siitä että lähetys postitettu (11 päivää kulunut black fridaysta)
6.12.2017 - Ilmoitus että lähetys noudettavissa postista ja noudin samana päivänä vielä (12 päivää kulunut black fridaysta).
Lisäksi mistä voisi antaa huonoa palautetta kyseistä näyttöä ei oltu pakattu erikseen mihinkään vaan suoraan asusin pahvilaatikkoon lyöty osoitelappu kiinni ja lähetelista muovitaskussa siinä alla kiinni.
Tätä postin toimintaakin voisi tutkia tarkemmin. Pystyisikö tavallinen asiakas tekemään niin, että lähettäisi paketin ja soittaisi sinne vastaanottavaan postiin, että ei saa sitten luovuttaa lähetystä?Kuluttajaneuvonnasta kommentoiniin seuraavasti tarjoushintaa sekä postin toimintaa:
Mielestäni voit vaatia tuotetta itsellesi, koska kyse on ollut Black Friday -kampanjasta ja tällöin tuotteita on myyty hyvin edullisesti. Posti ei mielestäni voi kieltäytyä luovuttamasta tuotetta.
Tätä postin toimintaakin voisi tutkia tarkemmin. Pystyisikö tavallinen asiakas tekemään niin, että lähettäisi paketin ja soittaisi sinne vastaanottavaan postiin, että ei saa sitten luovuttaa lähetystä?
Ok, no sitten tuo postin toiminta ei taida olla mitenkään epätavallista cdon keississä.Pystyy, olen tehnyt.
Otin postin asiakaspalveluun yhteyttä noin kaksi viikkoa sitten ja kyselin tosta niin kyllä kuulemma CDON pystyy vetämään paketin takas itselleen vaikka paketti seisoikin metrin päästä musta ja mulla oli se saapumisilmoitus.Kuluttajaneuvonnasta kommentoiniin seuraavasti tarjoushintaa sekä postin toimintaa:
Mielestäni voit vaatia tuotetta itsellesi, koska kyse on ollut Black Friday -kampanjasta ja tällöin tuotteita on myyty hyvin edullisesti. Posti ei mielestäni voi kieltäytyä luovuttamasta tuotetta.
En ole koskaan saanut näyttöä pahvilaatikossa, vaan aina on tullut retail-paketissa. Koteloiden kanssa sama homma.
Retail-paketit tuppaa olemaan pahvilaatikoita. Pointti oli nähdäkseni, että paketin sisältö näkyi päällepäin (retail-pakkaus tuli paljaana), mikä ei ole paras mahdollinen tapa etenkään arvokkaissa lähetyksissä.
Tilasin pelin CDON:n Cyber Monday tarjouksista viime kuussa. Toimitusajaksi ilmoitettiin 2-5 päivää. Peliä ei ole vielä tähän päivään mennessä näkynyt perillä. Lähetystunnusta ei tullut ja kehtasivat veloittaa vielä täydet postikulutkin. Laitoin viikko sitten palautetta CDON asiakaspalveluun ja vaadin hyvitettäväksi vähintään toimituskuluja ja kaupan purkua mikäli toimitus pitkittyy vielä yhdelläkin viikolla. Nyt viikon odotuksen jälkeen CDONin kusipäät eivät ole edelleenkään vastanneet mitään. Seuraavaksi kuluttajavirastoon?
Siellä on ruuhkaa niillä. Kun black fridayssa kesti lähetys 11 päivää omalla kohdalla niin voisin kuvitella että cyber monday pidentänyt entisestään toimitusaikaa + jouluruuhka päälle. Mutta kyl pitäis aspan silti vastata kohtuullisessa ajassa.
Antaisin ainakin 2vko vastausaikaa cdon. Eikä se KKV kuitenkaan peliä voi tyhjästä taikoa. Kannattaisi muutenkin suoraan sieltä tilinhallinnasta tilauksen kohdalta reklamoida suoraan.Tilasin pelin CDON:n Cyber Monday tarjouksista viime kuussa. Toimitusajaksi ilmoitettiin 2-5 päivää. Peliä ei ole vielä tähän päivään mennessä näkynyt perillä. Lähetystunnusta ei tullut ja kehtasivat veloittaa vielä täydet postikulutkin. Laitoin viikko sitten palautetta CDON asiakaspalveluun ja vaadin hyvitettäväksi vähintään toimituskuluja ja kaupan purkua mikäli toimitus pitkittyy vielä yhdelläkin viikolla. Nyt viikon odotuksen jälkeen CDONin kusipäät eivät ole edelleenkään vastanneet mitään. Seuraavaksi kuluttajavirastoon?
Kuluttajariitalautakuntakäsittely ei ole nopea - olen kaksi kertaa joutunut asioimaan siellä; ensimmäisellä kerralla kesti n. 13 kuukautta, toisella kerralla liki 16 kk saada ratkaisu heiltä.Onkos porukka vienyt tuota näyttöjuttua jo kuluttajariitalautakuntaan ja onko sieltä kuulunut mitään?
Laitoitko reklamaation tuolta tilaushistorian kautta vai sähköpostilla? Itse pistin sähköpostitse vastauksen aikaisempaan keskusteluun CDONin kanssa enkä ole vielä saanut vastausta.Itse laittelin kuluttajaoikeusneuvojan ohjeiden mukaisesti BF Predatotista reklamaatiota cdonin suuntaan perjantaina 8.12. jossa vaadin heitä näytön toimittamaan kuten kaupassa olimme sopineen, tähän ilmoitin tuon mainitun 2vk vastausaikaa ja tänään sain cdonilta vastauksen joka kuuluu näin:
"Kiitos viestistäsi!
Koska olet hyväskynyt osto- ja toimitusehtomme tilaushetkellä, emme ikävä kyllä voi muuttaa päätöstämme ennen, kuin viesti tulee kuluttajaoikeusneuvojalta.
Palaa asiaan, mikäli sinulla on vielä kysyttävää, ja autan mielelläni!
Mukavaa päivänjatkoa!
Ystävällisin terveisin,
Noora"
Välitin viestin kuluttajaoikeusneuvojalle ja kyselin kuinka päin nyt toimitaan. Olettaisin että tuonne kuluttajariitalautakuntaan suunnataan seuraavaksi. Tosin toivoa ehkä vielä on ettei niin pitkää myllyä tarvitsisi käydä läpi, vastauksessa kuitenkin cdon mainitsee "ennen kuiin viesti tulee kuluttajaoikeusneuvojalta".
Laitoitko reklamaation tuolta tilaushistorian kautta vai sähköpostilla? Itse pistin sähköpostitse vastauksen aikaisempaan keskusteluun CDONin kanssa enkä ole vielä saanut vastausta.
Kuluttajaneuvoja voi varmasti lähettää sähköpostin vaikka heti ja jos se riittä cdonille, niin hyvä juttu. Varmaan kuitenkin tarkoittivat kuluttajariitalautakuntaa ja niiden lausuntoa...Itse laittelin kuluttajaoikeusneuvojan ohjeiden mukaisesti BF Predatotista reklamaatiota cdonin suuntaan perjantaina 8.12. jossa vaadin heitä näytön toimittamaan kuten kaupassa olimme sopineen, tähän ilmoitin tuon mainitun 2vk vastausaikaa ja tänään sain cdonilta vastauksen joka kuuluu näin:
"Kiitos viestistäsi!
Koska olet hyväskynyt osto- ja toimitusehtomme tilaushetkellä, emme ikävä kyllä voi muuttaa päätöstämme ennen, kuin viesti tulee kuluttajaoikeusneuvojalta.
Palaa asiaan, mikäli sinulla on vielä kysyttävää, ja autan mielelläni!
Mukavaa päivänjatkoa!
Ystävällisin terveisin,
Noora"
Välitin viestin kuluttajaoikeusneuvojalle ja kyselin kuinka päin nyt toimitaan. Olettaisin että tuonne kuluttajariitalautakuntaan suunnataan seuraavaksi. Tosin toivoa ehkä vielä on ettei niin pitkää myllyä tarvitsisi käydä läpi, vastauksessa kuitenkin cdon mainitsee "ennen kuiin viesti tulee kuluttajaoikeusneuvojalta".
Näytön tilauksen tilaksi muuttui nyt "mitätöity" noutamattoman lähetyksen takia ja siihen on isketty 15€ maksu päälle siitä syystä.![]()
Mulle tuli nyt kans että mitätöity ja "palautettu asiakkaan toimesta".Näytön tilauksen tilaksi muuttui nyt "mitätöity" noutamattoman lähetyksen takia ja siihen on isketty 15€ maksu päälle siitä syystä.![]()
Näytön tilauksen tilaksi muuttui nyt "mitätöity" noutamattoman lähetyksen takia ja siihen on isketty 15€ maksu päälle siitä syystä.![]()
Lasku kyllä meni näemmä nollille. Tuonne tilauksen tuotteisiin vain ilmestyi 'tuote' "Maksu – Noutamaton lähetys" hintaan 15€. Jokin automaatiohan se siellä.Palautu tänään täälläkin. Mitään ylimääräistä maksua en tosin huomaa, missä/miten tuo näkyy jos sellainen tulisi? Tilaus mitätöity tilassa, lasku viimeinkin 0€, laskulla lukee palautettu ja sähköpostissa lukee palautettu & "Palautettu asiakkaan toimesta". Jooh.
Varokaa CDON.COM:a. Oheinen kuva todistaa, etten ole ladannut digitaalista sisältöä, jonka halusin palauttaa. CDONin mukaan koodit on aktivoitu. Valehtelevat siis korvat ja silmät päästään, sillä en ole edes nähnyt koodeja eikä niitä voi nähdä hyväksymättä noita kohtia. Aivan paska lafka. Kiertäkää kaukaa!
https://1drv.ms/i/s!ApJqkOixYKCLiYVea-RaLhv4jtz6Xw
Eikös tuolla Osto- ja toimitusehdot - CDON.COM lue selkeästi ettei digitaalisia tuotteita voi palauttaa? Ja taitaa olla sama käytäntö ihan jokaisessa kaupassa?
Nuita digikoodeja kun on melko mahdoton todistaa oletko sinä vai joku muu käyttänyt, olkoonkin "suojan" takana
Eipä sitä digitaalista koodia ole vielä toimitettu kun sitä ei ole katsottu.
Niin, tuo on jännä että heillä kuitenkin tuollainen "Hyväksy" systeemi koodille on, vaikka tuotteet on jo maksanut. Luulisi että siinä vaiheessa se olisi "toimitettu", kun maksu on suoritettu.
"
3.Asiakaspalautus
Digitaaliset tuotteet lataaminen luokitellaan palveluna jota ei voi perua tai palauttaa, koska kyseessä on niin sanottu suora kulutus. Asiakkaan on tämän takia hyväksyttävä kaikki digitaaliset tuotteet oston jälkeen ja ainoastaan niissä tapauksissa joissa tuotetta ei ole vahvistettu, on rahanpalautus mahdollinen. Digitaalinen vahvistaminen toimii samalla tavalla kuin fyysisen tuotteen kuori tai sinetti."
Yllä olevasta digitaalisten ostojen ehdoista suora lainaus.
Mä sain joskus vuosi sitten digitaalisen pelin palautettua tonne. Ensin kysyivät tuliko tuotteen mukana palautuslomakettaVarokaa CDON.COM:a. Oheinen kuva todistaa, etten ole ladannut digitaalista sisältöä, jonka halusin palauttaa. CDONin mukaan koodit on aktivoitu. Valehtelevat siis korvat ja silmät päästään, sillä en ole edes nähnyt koodeja eikä niitä voi nähdä hyväksymättä noita kohtia. Aivan paska lafka. Kiertäkää kaukaa!
https://1drv.ms/i/s!ApJqkOixYKCLiYVea-RaLhv4jtz6Xw
No eihän se nyt noin voi mennä, sopimus tehty (ilman hintavirhettä), tuote maksettu mutta ei postitettu.Tilasin BF yeti blue 99€ hintaan ja paketin lähettivät 27.11 mutta sitä ei tähän päivään mennessä ollut saapunut postille ja eilen saapui viesti jossa ilmoittivat että posti hävittänyt paketin ja että tilaukseni mitätöitiin ja rahat palautetaan takasin.
Halutessa saisin tilattua uudestaan mutta normi hintaan tietty![]()
Odottelen kans edelleen, että CDON viitsisi mitätöidä tuon 15€ laskun noutamatta jätetystä paketista jonka itse käännyttivät samana päivänä postista kun se sinne saapui...Lasku kyllä meni näemmä nollille. Tuonne tilauksen tuotteisiin vain ilmestyi 'tuote' "Maksu – Noutamaton lähetys" hintaan 15€. Jokin automaatiohan se siellä.
Edit: No nyt tuli 15€ laskukin sähköpostiin.![]()
Voi luottaa, kunhan olet ilmoittanut palautuksesta selkeästi omassa viestissäsi ennen 14pvä oikeuden päättymistä. Harmillisesti cdonissa on alkanut asiat kestämään ja chat aspa ei ole tainnut toimia pariin vuoteen (ainakin jossain vaiheessa oli väliaikaisesti pois käytösä) :/Pitäis palauttaa näyttö tonne CDONiin. Mutta ei tule vastausta vaan jonka tarvii siihen palautukseen. Jonkun Asiakaskyselysi numeron sai millä pitäs voida seurata mutta mistä?
Ruuhkaa vissiin Aspassa juu, voiko tohon luottaa että jos on 14pvä sisällä ilmoittanut palautuksesta niin palautus onnistuu vaikka heidän aspansa hidastelee?
Voi luottaa, kunhan olet ilmoittanut palautuksesta selkeästi omassa viestissäsi ennen 14pvä oikeuden päättymistä. Harmillisesti cdonissa on alkanut asiat kestämään ja chat aspa ei ole tainnut toimia pariin vuoteen (ainakin jossain vaiheessa oli väliaikaisesti pois käytösä) :/
Tein sen palautus kaavakkeen ja kirjoitin että ei toimi freesync kunnolla kokeilen toista mallia. Pitäisköhän enkuksi laittaa uusi jossa lukee että haluan palauttaa ja rahat takaisin vielä. Mutta aspan ohjeissahan lukee ettei montaa viestiä saisi.
No näin siinä sitten kävi, että CDON Alandia Ab:n kanssa taidetaan lähteä käräjille, kun eivät tuota aiemmin käsiteltyä digitaalisen tuotteen palautusta onnistu käsittelemään määräajassa, joksi asetin 1kk. Määräaika umpeutuu 8.1. Olen myös ilmoittanut asianajajani veloittavan 150 euroa tunnilta ja kulut veloitetaan luonnollisesti heiltä.
Tässä ei sinänsä mitään epäselvää sillä laki ja kuluttajanviranomainen on minun takana.
Mitä tästä opimme. Älkää ostako koskaan tuosta firmasta mitään.
Kyllä. Jaksan vaan ihmetellä miten firmalla on mielenkiintoa taistella 32,85€ euron tuotteen takia. Väsytystaktiikka ei tepsi minuun.![]()
Laita Qliron aspaan sähköpostia ja kerro tilanne niin siirtävät laskun eräpäivää. Qliron aspa sentään pelaa ja olen näissä CDONin kanssa käydyissä tappeluissa saanut aina nopean vastauksen (~30min) ja hyvän palvelun sieltä.Itsellä kesti kuukauden saada osoite johon voi reklamoida rikkinäisen tuotteen. Piti raapustaa englanniksi miksi tuote palautetaan. No lähetin tuotteen takaisin, mutta Qliro alkaa uhkailemaan ja lähettämään rävyylaskuja minun kotipostiin.
En osta ikinä mitään tuolta paikasta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.