CDON.com

Voi luottaa, kunhan olet ilmoittanut palautuksesta selkeästi omassa viestissäsi ennen 14pvä oikeuden päättymistä. Harmillisesti cdonissa on alkanut asiat kestämään ja chat aspa ei ole tainnut toimia pariin vuoteen (ainakin jossain vaiheessa oli väliaikaisesti pois käytösä) :/

Tein sen palautus kaavakkeen ja kirjoitin että ei toimi freesync kunnolla kokeilen toista mallia. Pitäisköhän enkuksi laittaa uusi jossa lukee että haluan palauttaa ja rahat takaisin vielä. Mutta aspan ohjeissahan lukee ettei montaa viestiä saisi.
 
Tein sen palautus kaavakkeen ja kirjoitin että ei toimi freesync kunnolla kokeilen toista mallia. Pitäisköhän enkuksi laittaa uusi jossa lukee että haluan palauttaa ja rahat takaisin vielä. Mutta aspan ohjeissahan lukee ettei montaa viestiä saisi.

Itse olen nimenomaan varalta kirjoittanut samalle lapulle myös enkuksi, jottei joutuisi pomppimaan eri kielisten käsittelijöiden välillä tulkattavana. En tiedä, onko vaikutusta, mutta tuskin haittaakaan.
 
No näin siinä sitten kävi, että CDON Alandia Ab:n kanssa taidetaan lähteä käräjille, kun eivät tuota aiemmin käsiteltyä digitaalisen tuotteen palautusta onnistu käsittelemään määräajassa, joksi asetin 1kk. Määräaika umpeutuu 8.1. Olen myös ilmoittanut asianajajani veloittavan 150 euroa tunnilta ja kulut veloitetaan luonnollisesti heiltä.

Tässä ei sinänsä mitään epäselvää sillä laki ja kuluttajanviranomainen on minun takana.

Mitä tästä opimme. Älkää ostako koskaan tuosta firmasta mitään.

Ohoh. Aika typerää toimintaa omien ehtojen rikkominen noin. Kerrohan kuinka asia jatkossakin etenee.
 
Kyllä. Jaksan vaan ihmetellä miten firmalla on mielenkiintoa taistella 32,85€ euron tuotteen takia. Väsytystaktiikka ei tepsi minuun. :)

Ennemminkin niillä 1–2 suomenkielisellä asiakapalvelijalla ei ole ollut pelisilmää eskaloida juttua ajoissa, kun itsellä ei varmaankaan ollut työkaluja hoitaa digitaalisen tuotteen palautusta. Tuskin tuolla kukaan on mitään tietoisesti miettinyt.
 
Itsellä kesti kuukauden saada osoite johon voi reklamoida rikkinäisen tuotteen. Piti raapustaa englanniksi miksi tuote palautetaan. No lähetin tuotteen takaisin, mutta Qliro alkaa uhkailemaan ja lähettämään rävyylaskuja minun kotipostiin :(.

En osta ikinä mitään tuolta paikasta.
 
Itsellä kesti kuukauden saada osoite johon voi reklamoida rikkinäisen tuotteen. Piti raapustaa englanniksi miksi tuote palautetaan. No lähetin tuotteen takaisin, mutta Qliro alkaa uhkailemaan ja lähettämään rävyylaskuja minun kotipostiin :(.

En osta ikinä mitään tuolta paikasta.
Laita Qliron aspaan sähköpostia ja kerro tilanne niin siirtävät laskun eräpäivää. Qliron aspa sentään pelaa ja olen näissä CDONin kanssa käydyissä tappeluissa saanut aina nopean vastauksen (~30min) ja hyvän palvelun sieltä.

Vieläkin on tuo CDONin noutamatta jätetyn paketin lasku hyvittämättä, CDONilta en ole mitään vastausta saanut tuohon mutta Qliro siirsi eräpäivää rutkasti eteenpäin. Tarvitsevat kuitenkin peruutuksen myyjältä. Kuluttujanneuvonnastakaan ei ole kuulunut hetkeen mitään näyttögateen liittyen, varmasti ruuhkaa kaikkialla.
 
Oikeuteen lähteminen tuommoisesta asiasta voi koitua tappiolliseksi. Opettajani kertoi, että oli joskus lähtenyt oikeuteen kun firma oli käyttänyt häneen valokuvaansa ilman lupaa. Oli koittanut sopia asiaa, mutta lopulta sitten lähtenyt oikeuteen. Kyseessä oli siis varma voitto. Noh, siinä sitten kävi niin että opettajani voitti kyseisen asian, mutta menetti tuhat euroa. Vastapuoli pistettiin maksamaan hänen oikeudenkäyntikulunsa kohtuuden rajoissa. Jolloin kävi niin, että voitetut rahat ja yli meni sitten asianajajille yms.

Kiinnostaa tietää mitä tässä keississä tulee käymään.
 
No näin siinä sitten kävi, että CDON Alandia Ab:n kanssa taidetaan lähteä käräjille, kun eivät tuota aiemmin käsiteltyä digitaalisen tuotteen palautusta onnistu käsittelemään määräajassa, joksi asetin 1kk. Määräaika umpeutuu 8.1. Olen myös ilmoittanut asianajajani veloittavan 150 euroa tunnilta ja kulut veloitetaan luonnollisesti heiltä.

Tässä ei sinänsä mitään epäselvää sillä laki ja kuluttajanviranomainen on minun takana.

Mitä tästä opimme. Älkää ostako koskaan tuosta firmasta mitään.

Pyydä välittäämään asia suoraan ruotsiin ja kirjoita selostus peruutuksesta englanniksi.
 
Tilasin tuolta Ryzen R5 1600 prossun ja Corsairin RM650x virtalähteen 7.12, paketti oli automaatissa 12.12, mutta siellä minua vastassa ei ollut tietokoneen komponentteja vaan Camlink kamerapussi ja joku valkoinen kuplamuovikirjekuori pakattuna cdonin vihreään muovipussiin. Pussista löytyneestä lähetyslistasta löytyi kuitenkin tilaamani tuotteet ihan oikein. :think:

Pistin välittömästi luurista paikanpäällä sähköpostia cdonille ja ensimmäisen vastauksen sain jo 21.12, joka oli automaatioviesti reklamaatiotapauksissa. Seuraavaa vastausta odotellaan yhä, ekaan viestiin vastaamiseen meni 9pv, tokaa on nyt odoteltu jo 13pv ja odotus jatkuu.

Kerkesin vieläpä maksamaan sähköpostiin kilahtaneen qliron laskun juuri ennen paketin noutoa, mutta tästä viisastuneena en ainakaan tuolta tilaamaani kamaa maksa ennenkuin tavara on oikeasti kädessäni ja se on sitä mitä sen kuuluisi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin tuolta Ryzen R5 1600 prossun ja Corsairin RM650x virtalähteen 7.12, paketti oli automaatissa 12.12, mutta siellä minua vastassa ei ollut tietokoneen komponentteja vaan Camlink kamerapussi ja joku valkoinen kuplamuovikirjekuori pakattuna cdonin vihreään muovipussiin. Pussista löytyneestä lähetyslistasta löytyi kuitenkin tilaamani tuotteet ihan oikein. :think:

Pistin välittömästi luurista paikanpäällä sähköpostia cdonille ja ensimmäisen vastauksen sain jo 21.12, joka oli automaatioviesti reklamaatiotapauksissa. Seuraavaa vastausta odotellaan yhä, ekaan viestiin vastaamiseen meni 9pv, tokaan on nyt mennyt 13pv.

Kerkesin vieläpä maksamaan sähköpostiin kilahtaneen qliron laskun juuri ennen paketin noutoa, mutta tästä viisastuneena en ainakaan tuolta tilaamaani kamaa maksa ennenkuin tavara on oikeasti kädessäni ja se on sitä mitä sen kuuluisi olla.
Suosittelen ottamaan yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) yhteystiedot

Hintaluokka on niin suuri että helppoa ei tule olemaan.

Seurantakoodin perusteella voit osoittaa ettei paino vastaa tilattuja tuotteita.
 
Viimeksi muokattu:
Ittellä kesti black fridaynä "varastossa" olevan tuotteen toimitus yli 3 viikkoa CDon.comista, en sanois että tuo on kovin hyväksyttävä toimitusaika tuotteelle jossa lukee toimitusajaks 3-7 päivää.
 
Ittellä kesti black fridaynä "varastossa" olevan tuotteen toimitus yli 3 viikkoa CDon.comista, en sanois että tuo on kovin hyväksyttävä toimitusaika tuotteelle jossa lukee toimitusajaks 3-7 päivää.

Neljä viikkoa meni omalla kohdallani ja CDONin kusipää-aspa ei ole vastannut kolme viikkoa sitten lähettämääni reklamaatioon
 
Suosittelen ottamaan yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) yhteystiedot

Hintaluokka on niin suuri että helppoa ei tule olemaan.

Seurantakoodin perusteella voit osoittaa ettei paino vastaa tilattuja tuotteita.

Meinaatko että voisi tulla ongelmia cdonin kanssa, että eivät usko/halua uskoa minun saaneen vääriä tuotteita?

Tuo seurantakoodin paketin paino oli hyvä vinkki, kiitos siitä.
 
Ittellä kesti black fridaynä "varastossa" olevan tuotteen toimitus yli 3 viikkoa CDon.comista, en sanois että tuo on kovin hyväksyttävä toimitusaika tuotteelle jossa lukee toimitusajaks 3-7 päivää.
No jaa, voi olla että tuon maailmanlaajuisen tarjouskampanjan aikana on jokunen muukin tilaaja aiheuttamassa ruuhkaa jokaisella välipisteellä toimittajan hyllystä asiakkaan kotiin. Noita BF-ruuhkia oli muillakin kauppiailla (ja postilla/kuriireilla).
 
Pahoin pelkään etteivät usko. Väittäähän ne minun aktivoineen kooditkin, jotka heidän sivu sanoo olevan tilassa "vahvistamatta".

Kyllä varmasti uskoo. Ja tuo sinun keissisi on lähes varmasti vain CDONin bugisen käyttöliittymän ja epäasiantuntevien suomi-asiakaspalvelijoiden syytä. Yleisesti ottaen en ole koskaan nähnyt tilanteita, jossa tuonkaltaiset sekaannukset eivät olisi aikanaan ratkenneet (vaikkakaan en myöskään ole nähnyt täsmälleen tuollaista digiostoksen perumistapausta, joten sinänsä oma lukunsa).

CDONilla kaikki vain kestää tolkuttoman kauan, ja kaikki tällaiset joulu- tai black friday -ruuhkat pahentavat viiveitä eksponentiaalisesti (eikä tällöin ole yleensä tarjolla chattiakaan, jossa voisi jutella reaaliaikaisesti).
 
Noin 4~ vuotta sitten cdonilla oli Suomenkielinen puhelinpalvelu johon soittelun useaan otteeseen. Tämä on vissiin muuttunut ? Ostin sieltä 800€ näytön ja näyttö on alkanut nyt vähän vilkkumaan sillointällöin. Mietin että kannattaisiko tämä pistää takuuseen kun sitä vielä jäljellä on vai antaa olla ?

Näyttö räpsyy itsekseen pari kertaa päivässä. Plus virtanappi on sellainen että sitä pitää joskus 5-6 kertaa painaa että reagoi. Mutta muuten toimiva vempele. (xb271hu näyttö).
 
Noin 4~ vuotta sitten cdonilla oli Suomenkielinen puhelinpalvelu johon soittelun useaan otteeseen. Tämä on vissiin muuttunut ? Ostin sieltä 800€ näytön ja näyttö on alkanut nyt vähän vilkkumaan sillointällöin. Mietin että kannattaisiko tämä pistää takuuseen kun sitä vielä jäljellä on vai antaa olla ?

Näyttö räpsyy itsekseen pari kertaa päivässä. Plus virtanappi on sellainen että sitä pitää joskus 5-6 kertaa painaa että reagoi. Mutta muuten toimiva vempele. (xb271hu näyttö).

Suosittelisin ensin selvittämään voiko takuuprosessin hoitaa ilman CDONia. Eli saisiko asian hoidettua suoraan Acerin tai heidän huoltonsa kautta. Onnistuisi varmasti paljon helpommin ja nopeammin. CDONin kanssa ei ole muuta yhteydenottokanavaa kuin sähköposti ja siihen vastaillaan tällä hetkellä n. 2 viikon viiveellä. Todennäköisesti menee siis kuukausi ennenkuin saat edes sovittua takuuasian (laitat viestin --> 2vk:n päästä vastaavat ja infoavat jotain puutteellisesti --> vastaat uusiksi --> 2vk päästä tästä saat lopulliset ohjeet --> paketti matkaa sinne sen viikon --> hoitavat takuuasiaa x-ajan kunhan kerkeävät ja jaksavat). Eivät ilmeisesti priorisoi jo aloitettuja asiakaspalvelutapauksia uusien ylitse vaan kaikki viestit joutuvat aina odottamaan sen koko jonon läpi. En tiedä onnistuisiko tuo takuujuttu englanniksi vähän sujuvammin tai nopeammin.
 
Tuli tilattua 1.1 luuri ja vähän oheisrompetta kun oli hyvä tarjous. En ollut aiemmin tilannut tästä puljusta mitään ja jostain kumman syystä skippasin taustatietojen kaivelemisen. Ja nyt luin pari viimeistä sivua tästä ketjusta... :nb:

Vaikuttaa siltä että väistin luodin sillä kaikki romut on nettisivujen infon perusteella postitettu. Kolme tuotetta tosin jaettiin kolmeen eri lähetykseen jostain syystä. Tänään tuli suojakuori postiluukusta, loput on vielä matkalla mutta tilanne vaikuttaa hyvältä. Maksoin muuten Paypalilla, ilmeisesti maksutavalla on vaikutusta sujuvuuteen(?)

Juttujen perusteella taitaa kuitenkin jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi tilaukseksi :vihellys:
 
Tuli tilattua 1.1 luuri ja vähän oheisrompetta kun oli hyvä tarjous. En ollut aiemmin tilannut tästä puljusta mitään ja jostain kumman syystä skippasin taustatietojen kaivelemisen. Ja nyt luin pari viimeistä sivua tästä ketjusta... :nb:

Vaikuttaa siltä että väistin luodin sillä kaikki romut on nettisivujen infon perusteella postitettu. Kolme tuotetta tosin jaettiin kolmeen eri lähetykseen jostain syystä. Tänään tuli suojakuori postiluukusta, loput on vielä matkalla mutta tilanne vaikuttaa hyvältä. Maksoin muuten Paypalilla, ilmeisesti maksutavalla on vaikutusta sujuvuuteen(?)

Juttujen perusteella taitaa kuitenkin jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi tilaukseksi :vihellys:
Noin 100 tilausta tehneenä voin omalta kohdaltani todeta, ettei kaupan boikotointi ole tarpeen. Toimitus on joskus kestämyt parikin viikkoa, eikä ole ollut vika postissa. Lisäksi 1 peli ei koskaan saapunut (tästäkin sai rahat takaisin). Lisäksi takuuasiointi oli kohdallani poikkeuksellisen hidasta ja siinäkin cdon mokasi. Ensin he hyvittivät minulle tuotteen ja sitten lisäksi lähettivät minulle saman tuotteen maksutta uudelleen. Hyvä maku jäi siis lopulta, noin niinkuin kaikenkaikkiaan (kyseessa 30e arvoinen rasperry pi1) :D Toki kannattaa varmuudeksi maksaa vaikka Visalla, niin ei tarvitse ihmetellä jos ei tule oikeaa tavaraa tai yleensäkään mitään...
 
Suosittelisin ensin selvittämään voiko takuuprosessin hoitaa ilman CDONia. Eli saisiko asian hoidettua suoraan Acerin tai heidän huoltonsa kautta. Onnistuisi varmasti paljon helpommin ja nopeammin. CDONin kanssa ei ole muuta yhteydenottokanavaa kuin sähköposti ja siihen vastaillaan tällä hetkellä n. 2 viikon viiveellä. Todennäköisesti menee siis kuukausi ennenkuin saat edes sovittua takuuasian (laitat viestin --> 2vk:n päästä vastaavat ja infoavat jotain puutteellisesti --> vastaat uusiksi --> 2vk päästä tästä saat lopulliset ohjeet --> paketti matkaa sinne sen viikon --> hoitavat takuuasiaa x-ajan kunhan kerkeävät ja jaksavat). Eivät ilmeisesti priorisoi jo aloitettuja asiakaspalvelutapauksia uusien ylitse vaan kaikki viestit joutuvat aina odottamaan sen koko jonon läpi. En tiedä onnistuisiko tuo takuujuttu englanniksi vähän sujuvammin tai nopeammin.

Kiitti vinkistä. Pitää vaan olla sata varma että toi räpsyminen ei johdu näytönohjaimesta.
Vai riittäisikö toi pelkkä power napin ongelma siihen että menisi takuuseen ?
 
Tuli tilattua 1.1 luuri ja vähän oheisrompetta kun oli hyvä tarjous. En ollut aiemmin tilannut tästä puljusta mitään ja jostain kumman syystä skippasin taustatietojen kaivelemisen. Ja nyt luin pari viimeistä sivua tästä ketjusta... :nb:

Vaikuttaa siltä että väistin luodin sillä kaikki romut on nettisivujen infon perusteella postitettu. Kolme tuotetta tosin jaettiin kolmeen eri lähetykseen jostain syystä. Tänään tuli suojakuori postiluukusta, loput on vielä matkalla mutta tilanne vaikuttaa hyvältä. Maksoin muuten Paypalilla, ilmeisesti maksutavalla on vaikutusta sujuvuuteen(?)

Juttujen perusteella taitaa kuitenkin jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi tilaukseksi :vihellys:

Siis kyllähän CDON pääsääntöisesti on ihan "luotettava" eli jos tilaat tavaraa niin kyllä ne aikanaan tulee. Kaikki toimii hyvin niin kauan kuin tarvitsee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Sen jälkeen menee ihan arpapeliksi saatko hyvää vai olematonta palvelua. Ongelmatilanteet kuten reklamaatiot aiheuttaa suurimman päävaivan. En kuitenkaan suosittelisi ostamaan muutoin kuin Paypalilla tai laskulla. Paypalilla saa helposti peruttua maksun, jos tulee ongelmia ja laskua ei tarvitse maksaa ennen tuotteen saamista ja Qliro onneksi joustavasti (ja nopealla palvelulla) siirtää eräpäivää jos toimitus hidastuu.

Kyllä ainakin itse voin CDONista ostaa ihan huoletta "takuutonta" kulutustavaraa kuten pelejä, leffoja, musiikkia ja erilaisia tarvikkeita (vaikka puhelinkuoria). Elektroniikkaa voin ostaa jos on selkeästi halvempaa kuin muualla ja epätodennäköistä, että tulee takuuprosesseja tai vaihtoehtoisesti ne saa valmistajan kautta. Kympin säästön takia en CDONista kuitenkaan ostaisi yli satasta maksavaa tuotetta. (Eli esim. jonkun 150€ näppiksen voisin ostaa 100€ CDONilta mutten ostaisi kyllä 369€ hintaan luuria minkä saa Gigantista 389€.)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti vinkistä. Pitää vaan olla sata varma että toi räpsyminen ei johdu näytönohjaimesta.
Vai riittäisikö toi pelkkä power napin ongelma siihen että menisi takuuseen ?
Ehdottomasti. Voi jopa olla, että kuriiri tuo uuden näytön ja vie vanhan samalla pois, riippuu takuun ehdoista (ja tämä jos siis hoitaa suoraan valmistajan kanssa) :)
 
mutta siellä minua vastassa ei ollut tietokoneen komponentteja vaan Camlink kamerapussi ja joku valkoinen kuplamuovikirjekuori pakattuna cdonin vihreään muovipussiin
Tämän lukeneena alkoi epäilyttää mitä sieltä oikein on mulle tulossa...

Postin mukaan 32,5 x 55,5 x 7cm ja painaa 1,95kg :confused::confused: vaikka arvioisin että tilaamani tuotteet painaisi noin kilon, aivan max. 1,5...
E: ja paketin mitatkin jännät

Ymmärtäisin jos on joku "automaatin arpoma" 5kg tms., mutta toi vaikuttaa siltä että on punnittu.
 
Viimeksi muokattu:
Kuukausi mennyt tuotteiden takuuhuollon kanssa... ja eivät ole saaneet minulle edes tietoa mihin nämä risat pitäisi lähettää, saatika uusia tilalle. Näin tahmeaa asiakaspalvelua saa kyllä hakemalla hakea. Onko koko pulju menossa konkkaan vai mitä täällä tapahtuu?

Pitääkö tässä laittaa kyssäriä kuluttajavirastoon?
 
Kuukausi mennyt tuotteiden takuuhuollon kanssa... ja eivät ole saaneet minulle edes tietoa mihin nämä risat pitäisi lähettää, saatika uusia tilalle. Näin tahmeaa asiakaspalvelua saa kyllä hakemalla hakea. Onko koko pulju menossa konkkaan vai mitä täällä tapahtuu?

Pitääkö tässä laittaa kyssäriä kuluttajavirastoon?
Siis puljun pitäjä on vain uskomaton kusipää. Ei viitsi palkata uusia henkilöitä koska "homma toimii" periaatteessa. Rahaa tulee kun ihmiset ostaa tavaraa kuitenkin kys. Liikkeessä.
 
Siis kyllähän CDON pääsääntöisesti on ihan "luotettava" eli jos tilaat tavaraa niin kyllä ne aikanaan tulee. Kaikki toimii hyvin niin kauan kuin tarvitsee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Sen jälkeen menee ihan arpapeliksi saatko hyvää vai olematonta palvelua. Ongelmatilanteet kuten reklamaatiot aiheuttaa suurimman päävaivan. En kuitenkaan suosittelisi ostamaan muutoin kuin Paypalilla tai laskulla. Paypalilla saa helposti peruttua maksun, jos tulee ongelmia ja laskua ei tarvitse maksaa ennen tuotteen saamista ja Qliro onneksi joustavasti (ja nopealla palvelulla) siirtää eräpäivää jos toimitus hidastuu.

Kyllä ainakin itse voin CDONista ostaa ihan huoletta "takuutonta" kulutustavaraa kuten pelejä, leffoja, musiikkia ja erilaisia tarvikkeita (vaikka puhelinkuoria). Elektroniikkaa voin ostaa jos on selkeästi halvempaa kuin muualla ja epätodennäköistä, että tulee takuuprosesseja tai vaihtoehtoisesti ne saa valmistajan kautta. Kympin säästön takia en CDONista kuitenkaan ostaisi yli satasta maksavaa tuotetta. (Eli esim. jonkun 150€ näppiksen voisin ostaa 100€ CDONilta mutten ostaisi kyllä 369€ hintaan luuria minkä saa Gigantista 389€.)

Täytyy siis toivoa että luurin kanssa ei tule ongelmia niin homma ok :kahvi: Hintaero (moto x4 299€) oli ostohetkellä 50€ toiseksi halvimpaan ja kirjoitushetkellä 70€ joten riski saattaa olla kannattava. Varakänny on kuitenkin jos joutuu odottelemaan takuussa... Taitaa jäädä isommat elektroniikkaostokset kuitenkin tästä puljusta tekemättä jos asiakaspalvelu on mitä on.
 
Ehdottomasti. Voi jopa olla, että kuriiri tuo uuden näytön ja vie vanhan samalla pois, riippuu takuun ehdoista (ja tämä jos siis hoitaa suoraan valmistajan kanssa) :)

Vähän off topiccia tähän cdon ketjuun.. mutta otin yhteyttä aceriin ja meinasivat että pitää itellä postitella ja menee kuukausi huollossa. Damn. Mutta minkäs tälle tekee, ei auta.
 
Noin 4~ vuotta sitten cdonilla oli Suomenkielinen puhelinpalvelu johon soittelun useaan otteeseen. Tämä on vissiin muuttunut ? Ostin sieltä 800€ näytön ja näyttö on alkanut nyt vähän vilkkumaan sillointällöin. Mietin että kannattaisiko tämä pistää takuuseen kun sitä vielä jäljellä on vai antaa olla ?

Näyttö räpsyy itsekseen pari kertaa päivässä. Plus virtanappi on sellainen että sitä pitää joskus 5-6 kertaa painaa että reagoi. Mutta muuten toimiva vempele. (xb271hu näyttö).
Olisiko että ei ole signaalia kun yrität käynnistää, monessa näytössä agressiivinen virransäästö. Jotenkin epäilen että kaapelipuolella ongelmat, kaapelissa tai liittimissä. Mutta takuuoikea oikea paikka.
 
Tämän lukeneena alkoi epäilyttää mitä sieltä oikein on mulle tulossa...

Postin mukaan 32,5 x 55,5 x 7cm ja painaa 1,95kg :confused::confused: vaikka arvioisin että tilaamani tuotteet painaisi noin kilon, aivan max. 1,5...
E: ja paketin mitatkin jännät

Ymmärtäisin jos on joku "automaatin arpoma" 5kg tms., mutta toi vaikuttaa siltä että on punnittu.
Monesti paino korjataan suomessa lajittelukeskuksessa. Eikö tuo ole ihan ok?

Oliko näppäimistö, mitat olisi sitä luokkaa. Razer näppäimistö paino 1.5kg+ 300-400g suoja pahvilaatikko. Menikö oikein?
 
Viimeksi muokattu:
Ei kuulu vastausta. Ekan mailin laittany Joulukuussa 24pvä. Rupee pelottaa että jää palautus tekemättä ja turpaa tulee että soi.
 
Ei kuulu vastausta. Ekan mailin laittany Joulukuussa 24pvä. Rupee pelottaa että jää palautus tekemättä ja turpaa tulee että soi.
Itekin palautin yhdet kuulokkeet eikä ole rahoja näkynyt. 1.12 laitoin palautuspyynnön ja joku automaattivastaus tuli ja laitoin paketin 2.12 postiin eikä mitään ole sen jälkeen kuulunut. Eivätpä ole silti näyttöhommaankaan mitään vastanneet vaikka 2 viestiä laitoin joulukuun alussa. Hienoa toimintaa.
 
Itekin palautin yhdet kuulokkeet eikä ole rahoja näkynyt. 1.12 laitoin palautuspyynnön ja joku automaattivastaus tuli ja laitoin paketin 2.12 postiin eikä mitään ole sen jälkeen kuulunut. Eivätpä ole silti näyttöhommaankaan mitään vastanneet vaikka 2 viestiä laitoin joulukuun alussa. Hienoa toimintaa.

Ohjeen mukaanhan mitään ei saa lähettää takaisin ennen vastausviestiä.
 
Monesti paino korjataan suomessa lajittelukeskuksessa. Eikö tuo ole ihan ok?

Oliko näppäimistö, mitat olisi sitä luokkaa. Razer näppäimistö paino 1.5kg+ 300-400g suoja pahvilaatikko. Menikö oikein?
Itseasiassa tarkistin Postin seurantatiedot mun Jimmsiltä tilatusta Pok3rista (60% näppis) ja se näytti:
1,85 kg (mitat 26 x 36 x 10,5cm) :D

... mutta tää tilaus oli 3 x ML140 Dual packia. Paino tais olla sittenkin kutakuinkin oikein ja pahvia oli vaan runsaasti.
 
Omakin RMA prosessi on kestänyt jo kolmatta kuukautta :facepalm:
28.10 täytin lomakkeen
3.11 tuli ei automaaginen vahvistus
6.11 kyselivät asiakasnumeroa, koska alkp ostaja eri
7.11 sain tarvittavat tiedot palautukseen

Melko pikana paketti olikin perillä ja oletin homman hoituvan. Odottelen vastausta ja puoliksi unohdan asian.

13.12 kyselen mikä maksaa
21.12 vastaus, jossa pyydetään iban palautusta varten

Eipä ole vieläkään rahaa näkynyt. Onhan tuossa joulua jne. Mutta myös 9 arkipäivää.
 
Ihan älytöntä että jo käynnissä olevat käsittelyprosessit eivät ole prioriteettina. Tai ainakin tuo vaikuttaisi siltä, että kaikki viestit käsitellään pikkuhiljaa saapumisjärjestyksessä riippumatta siitä, onko se lisäviesti vai täysin uusi viesti. Aina saa uusiksi odotella parisen viikkoa kun aspa keksii lisäkyssäreitä tai firma mokaa jotain/antaa puutteellisia ohjeita.

Itsekin odottelen vielä vastausta 22.12 laittamaani viestiin, joka oli vastaus aspan kommenttiin. Onhan tässä toki ollut joulut ja UV:t välissä mutta silti kohtuuttoman hidasta.
 
Oletteko kokeilleet Facebookin kautta hoitaa? Siellä tuntuvat vastailevan ripeähkösti. Itselläni ei muistini mukaan ole koskaan ollut mitään ongelmia CDON:n kanssa.
 
Kyllä ne vastaa kun tarpeeksi monesti kysyy, kerran kun kysyy, kokeillaan että jos asia ei olisi tärkeä.

Oletteko kokeilleet Facebookin kautta hoitaa? Siellä tuntuvat vastailevan ripeähkösti. Itselläni ei muistini mukaan ole koskaan ollut mitään ongelmia CDON:n kanssa.

Kertovat: Olemme pahoillamme, ja että ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Nykyään tämä valitussivu on hiukan piilotettuna, CDON.COM

Avaamalla Paypal casen, alkaa myös tapahtua.

Ei minulla ainakaan ole vaihtoehtoa Facessa ottaa yhteyttä sinne.
CDON.COM
upload_2018-1-9_18-54-7.png
 
Viimeksi muokattu:
Joo tajusin että saaha sinne viestiä, et huomannu että se näkyy tossa sun kuvassaki. :D
 
Ihan älytöntä että jo käynnissä olevat käsittelyprosessit eivät ole prioriteettina. Tai ainakin tuo vaikuttaisi siltä, että kaikki viestit käsitellään pikkuhiljaa saapumisjärjestyksessä riippumatta siitä, onko se lisäviesti vai täysin uusi viesti. Aina saa uusiksi odotella parisen viikkoa kun aspa
keksii lisäkyssäreitä tai firma mokaa jotain/antaa puutteellisia ohjeita.

Itsekin odottelen vielä vastausta 22.12 laittamaani viestiin, joka oli vastaus aspan kommenttiin. Onhan tässä toki ollut joulut ja UV:t välissä mutta silti kohtuuttoman hidasta.


Niin se taitaa olla, sitten joku lukee sen muttei vastaa tai päättelee sen olevan uusinta viesti samaan asiaan, häviää bittitaivaaseen.
Melko kummallista että heidän asiakaspalvelun laatua mitataan vastattujen viestien määrällä eikä ratkaistujen asioiden määrällä.
 
"Hei,

Olemme tehneet sinulle tilauksen tuotteesta 'Acer 34" LED Predator X34A G-Sync Curved Gaming' hintaan 349€.



Tilausnumero: xxxxxxxx



Pakettisi tullaan lähettämään sinulle pikimmiten. Saat toimitusvahvistuksen mukana lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin lähetystä.



Palaa asiaan, mikäli sinulla on vielä kysyttävää, ja autan mielelläni!

Mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

Noora

cdon_kundtjanst_fi.jpg
"


Tämmöisellä postilla yllätti cdon tänään aamupäivällä. Samalla oli cdonin sivulla näkyvään tilaushistoriaan nasahtanut uusi rivi mainitulle näytölle, tilaan käsitellään. :) Tämä setti siis sen jälkeen kun kuluttajaoikeusneuvoja oli lähettänyt cdonille hänen tulkintansa asiasta. Ehdin myös itse täyttää eilen kuluttajariitalautakunnan sivulle tulkintapyynnön asian tiimoilta, en tiedä oliko tästä tieto ehtinyt myyjäosapuolelle vastinepyynnön muodossa.
 
Oo, mahtavaa. Onnea! Toivottavasti muillakin asiasta vääntäneillä sujuu siis nyt ilman KRILiä loppuun. Mikähän sai CDONin kelkan nyt kääntymään, kun ensimmäisille ei riittänyt kuluttajaneuvojan mielipide. Saitko muuten sitä 779€ tarjousta vai kuinka asia eteni?
 
Oo, mahtavaa. Onnea! Toivottavasti muillakin asiasta vääntäneillä sujuu siis nyt ilman KRILiä loppuun. Mikähän sai CDONin kelkan nyt kääntymään, kun ensimmäisille ei riittänyt kuluttajaneuvojan mielipide. Saitko muuten sitä 779€ tarjousta vai kuinka asia eteni?

Sain kyllä mutta en sitä hyväksynyt. Asia eteni melko suoraviivaisesti siten että tein kuluttajaoikeusneuvojan ohjeistuksen mukaan virallisen reklamaation johon vaadin vastausta 2vk aikana. Juuri ennen tuon ajan täyttymistä cdon vastasi että eivät mieltään muuta koska olen kauppaehdot hyväksynyt ostohetkellä, mukana oli otteet kohdista joihin viittasivat. Tämän jälkeen kuluttajaoikeusneuvoja itse laittoi myyjälle viestiä jossa muistutti ettei kauppaehdot voi mennä lain ylitse mikäli ne heikentäisi asiakkaan asemaa ja edelleen muistutteli esimerkkitapauksen kera että hänen näkemyksensä mukaan hintavirheen taakse ei myyjä voi tapauksessa mennä.
 
Sain kyllä mutta en sitä hyväksynyt. Asia eteni melko suoraviivaisesti siten että tein kuluttajaoikeusneuvojan ohjeistuksen mukaan virallisen reklamaation johon vaadin vastausta 2vk aikana. Juuri ennen tuon ajan täyttymistä cdon vastasi että eivät mieltään muuta koska olen kauppaehdot hyväksynyt ostohetkellä, mukana oli otteet kohdista joihin viittasivat. Tämän jälkeen kuluttajaoikeusneuvoja itse laittoi myyjälle viestiä jossa muistutti ettei kauppaehdot voi mennä lain ylitse mikäli ne heikentäisi asiakkaan asemaa ja edelleen muistutteli esimerkkitapauksen kera että hänen näkemyksensä mukaan hintavirheen taakse ei myyjä voi tapauksessa mennä.

Selvä homma. Itse odotan vielä vastausta omaan viestiini, jossa oli mukana kuluttajaneuvojan mielipide minun kantani puolesta. Katsotaan riittääkö tällä hetkellä sitten tuo vai pitääkö pyytää vielä kuluttajaneuvojaa olemaan yhteydessä. Sinänsä tuossa on kuitenkin kuluttajaneuvojan jo selkeästi ilmaistuna, joten hänen yhteydenoton vaatiminen olisi lähinnä väsytystaktiikkaa ja viivästyttämistä. Etenkin kun nyt on sitten ennakkotapaus asiasta ilman KRILin lopullista päätöstä. (Eli voisi olettaa kuluttajaneuvojan riittävän tai viimeistään tiedon siitä, että asiasta on laitettu KRILille viesti.)
 
Itselleni ei ole tullut mitään vastausta vielä CDONilta sitten tuon 779e vastatarjouksen. Kuluttajaneuvoja laittoi suoraankin sinne viestiä ja siitä sain automaatin vastauksen 'viestisi on vastaanotettu', mutta kunnon vastausta odotellaan vielä. Hyvä että asia ratkesi ainakin jollekin, tuo toivoa tähän omaan keissiin. :)
 
Tilasin jokusen blurayn tuolta ja oli kyllä surkeimmin pakattu paketti mitä oon ikinä netistä tilatessa saanut! Käytännössä paketti oli ohut paperipussi, jossa oli täysin onneton ja yhtä ohut kuplamuovi sisällä. Levykotelot pyöri täysin irtonaisina pussissa, joka oli revenny kuljetuksessa ja ainut asia mikä piti kotelot sisällä oli pari palaa teippiä jolla kuplamuovi oli teipattu kiinni. Pari koteloa oli ottanut hieman osumaa, mutta en oo mikään keräilijä niin ihan sama. Luulis kuitenkin, että 100 euron tilaus tulis edes pahvilaatikkoon pakattuna.

Verrokkina discshopista ostin 2 päivää myöhemmin myös muutaman leffan ja ne oli pakattu oikein hyvin laatikkoon ja laitettua pakkauspaperia kunnolla pehmusteeksi. Tulipa vielä perillekin kolmessa päivässä toisin kuin tota cdonin paketin irvikuvaa sai odottaa yli viikon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 044
Viestejä
4 499 894
Jäsenet
74 324
Uusin jäsen
Nallee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom