CDON.com

Ööö, se paketti pitää ensin noutaa, ennen kuin voi palauttaa. Ei sitä vain jätetä noutamatta, jotta lähtee takaspäin. Jos kerta on lupakin aspasta, niin automaatilla esim palautat samalla koodilla, jolla noudit. Tämä ihan kaikilla firmoilla käytäntönä.


Turhasta en siis valittaisi, mutta eipä ole kuulunut minunkaan RMA rahoja. On se kumma kun tilisiirrossa kestää nejättä kalenteriviikkoa ja 14 pankkipäivää.
 
Tuotepalautusten kanssa voi valitettavan usein olla niinkin, että ne tilitetään vain tiettyinä päivinä ja sitä saa odotella vaikka olisi suuriakin summia pelissä. Minulla jo aikoinaan Verkkokauppa.comin peruttu tilaus, joka oli edennyt katevarauksen tasolle vaikkei mitään koskaan postitettu, piti varoja jäädytettynä satojen eurojen edestä kolmen viikon ajan.
 
Juu mulle tulee varmaa tuo sama muistutus kun pyysin postia lähettämään sen takaisin. Seurannan mukaan se on jo tehty

Sehän on myyntiehdoissa että maksat 15€ jos et nouda pakettia. Ei siinä kuluttaja asiamies auta.
Jotka hyväksyt tilatessa, iman hyväksymistä ei voi edes tilata.

upload_2018-1-16_18-40-27.png


Syynä varmaan on että noutamattomat paketit menee Maarianhaminaan, palautuspaketit Turkuun, josta lähtee kimppakyyti Maarianhaminaa.
 
Itsehän vielä odotan että CDON peruisi tuon 15€ maksun noutamattomasta näytöstä, jonka itse vetivät postista takaisin ja jota ei minulle luovutettu. Yli kaksi viikkoa odoteltu ilman vastausta ja Qliron kautta kahdesti siirretty eräpäivää eteenpäin. :vihellys:
 
No nyt on tehty kuluttajariitalautakuntaan ratkaisupyyntö. CDONille kuulemma tullut uusi ohjeistus ettei kuluttajaneuvojan sovituksien perusteella lähdetä mitään hyvittämään. :grumpy:
Kuluttajaneuvoja mainitsi myös että jokin aika sitten vastaavassa tapauksessa oli näyttö asiakkaalle lähetetty, eli varmaankin tämä @Sikataklaus tapaus.
 
No nyt on tehty kuluttajariitalautakuntaan ratkaisupyyntö. CDONille kuulemma tullut uusi ohjeistus ettei kuluttajaneuvojan sovituksien perusteella lähdetä mitään hyvittämään. :grumpy:
Kuluttajaneuvoja mainitsi myös että jokin aika sitten vastaavassa tapauksessa oli näyttö asiakkaalle lähetetty, eli varmaankin tämä @Sikataklaus tapaus.

Varmaan viittaa joo omaan tapaukseen. Sen verran toki vielä päivitystä tilanteeseen että omakin näyttö/tilaus on edelleen cdonin sivulla tilassa "käsitellään". Näytön omilla sivuilla kun lukee että tuote on "väliaikaisesti loppu". Joten seuraillaan vielä tilannetta.
 
Jos jotain tuolta tilaat, niin suosittelen käyttämään ainoastaan laskua tai paypalia maksutapana. Nyt näyttää siltä, että firma on menossa nurin, sillä en ole saanut enää about. kuukauteen heiltä mitään viestiä. Kuluttajaneuvoja ílmoitti myös, ettei ole saanut tieduisteluihinsa vastausta.

Samalta näyttää, kuin Anttilan kanssa. Eikös nuo huutokaupannut jotain huvilaakin jossain vaiheessa sivuillaan. Taitaa olla omistajalla rahat finaalissa.

Aika huonosti näyttää kyllä menevän,kun liikevoitto % on alle prosentin ja laskussa.
CDON Alandia Ab - Taloustiedot - Asiakastieto
 
Jos jotain tuolta tilaat, niin suosittelen käyttämään ainoastaan laskua tai paypalia maksutapana. Nyt näyttää siltä, että firma on menossa nurin, sillä en ole saanut enää about. kuukauteen heiltä mitään viestiä. Kuluttajaneuvoja ílmoitti myös, ettei ole saanut tieduisteluihinsa vastausta.

Samalta näyttää, kuin Anttilan kanssa. Eikös nuo huutokaupannut jotain huvilaakin jossain vaiheessa sivuillaan. Taitaa olla omistajalla rahat finaalissa.

Aika huonosti näyttää kyllä menevän,kun liikevoitto % on alle prosentin ja laskussa.
CDON Alandia Ab - Taloustiedot - Asiakastieto
CDON Alandia taitaa olla vain yksi noista monista CDONeista? Joka tapauksessa Qliro omistaa tuon puljun joten pelkkiä CDON-lukuja katsomalla tuskin saa oikeaa kuvaa firman tilasta
 
Piti tarkistaa oliko heillä joku chätti, mutta eihän sellasta tosiaan ole. Aspa napista tulee tämmönen:

"Asiakaspalvelussamme on ikävä kyllä normaalia suurempi ruuhka. Ethän laita samasta asiasta viestiä useammin kuin kerran, jotta palvelumme ei ruuhkaudu entisestään. Mikäli asiasi koskee tuotteen palautusta, odotathan ohjeemme, vaikka vastauksemme saattaa kestää. Palautusoikeus ei raukea pitkästä vastausajastamme huolimatta silloin, kun ensimmäinen yhteydenotto on tullut palautusoikeuden sisällä. Pahoittelemme kovasti tilannetta ja kiitämme kärsivällisyydestä."
 
Itsehän vielä odotan että CDON peruisi tuon 15€ maksun noutamattomasta näytöstä, jonka itse vetivät postista takaisin ja jota ei minulle luovutettu. Yli kaksi viikkoa odoteltu ilman vastausta ja Qliron kautta kahdesti siirretty eräpäivää eteenpäin. :vihellys:
Minkä takia siirtelet eräpäivää eteenpäin? Lasku on aiheeton joten riitautat sen ja kieltäydyt maksamasta.
 
Minkä takia siirtelet eräpäivää eteenpäin? Lasku on aiheeton joten riitautat sen ja kieltäydyt maksamasta.

Tarvitseeko edes kysyä syytä? On kai nyt eräpäivän siirrättäminen (joko chatissä tai lyhyellä sähköpostilla) pienemmän vaivan tie kuin laskujen riitauttaminen.
 
Jos jotain tuolta tilaat, niin suosittelen käyttämään ainoastaan laskua tai paypalia maksutapana. Nyt näyttää siltä, että firma on menossa nurin, sillä en ole saanut enää about. kuukauteen heiltä mitään viestiä. Kuluttajaneuvoja ílmoitti myös, ettei ole saanut tieduisteluihinsa vastausta.

Joo itsellä vähän kanssa kutina ettei taida ihan puhtailla papereilla tästä selvitä. Omia tuotteita en lähetä huoltoon ilman asianmukaisia prosesseja juuri siksi etten halua tapella asiassa enempää. Voisi melkein ottaa suoraan valmistajaan yhteyttä ja kysyä takuusta. Nyt myyjäliike ei takuuta kykene toteuttamaan, eli konkka taitaa olla edessä.

@Sampsa voisi laittaa tekkiin uutista/infoa jottei porukka enää ostaisi tuolta. Tai ainakin käyttäisi sitä paypalia/laskua.
 
Tuota konkurssia on CDONin kohdalla väläytelty jo vuosikausia. Ei sitä silti ole tapahtunut enkä usko, että tänä vuonnakaan tapahtuu. Näitä juttuja olemattomasta asiakaspalvelusta on ollut myös jo vuosikausia, valitettavasti. Kyllä tuolta voi ostaa, kunhan käyttää harkintaa ja ehdottomasti laskua tai Paypalia. Paypal ehkä jopa turvallisempi, jos tulee jotain ongelmia? Laskullahan käytännössä varmistaa vain sen, että tuote saapuu ehjänä (toimii esim. elokuville).
 
Sillä tasolla alkaa olla tuo aspa-perseily (sitä ei voi enää selittää BF- ja jouluruuhkilla, tai vaikka johtuisikin niistä, niin tähän mennessä olisi jo pitänyt palkata lisävoimia), että harkitsen vakavasti, uusinko enää CDON+ -jäsenyyttä maaliskuussa tilauksen päättyessä. Ja en toki varmasti uusikaan, jos ei tule jotain hyvää tarjousta <17 €.

Mutta pikkutavaraa, pelejä, leffoja yms. tuolta toki edelleen uskaltaa tilata. Mutta en ehkä enää välttämättä tilaisi läppäreitä, puhelimia yms. kuten aiemmin. (Ostin silti Xbox One X:n vielä marraskuussa, mutta sen takuujutut hoituukin suoraan MS:n kanssa.)
 
Monia tilauksia tehnyt nytkin kuukauden sisällä ja kaikki ovat tulleet ongelmia. Aspakin vastannut sen kerran mitä sitä viime viikolla tarvitsin.
 
Asiakaspalvelua sieltä on aiemmin saanut, tästä minulla on kokemuksia useamman vuoden ajalta. CDON+ asiakkaille oli jopa parempi tuki, kuin tavallisille. Ennen vastauksen sai muutamassa päivässä. Nykyään menee muutama viikko. Kyllä minua vähän ihmetyttää, ettei firma vastaa enää edes kuluttajaneuvojan yhteydenottoihin?

Kyllä tuolta voi tilata, kunhan luopuu oikeuksistaan kuluttajana ja varautuu siihen, ettei laitteilla ole tavanomaista MYYJÄN myöntämää takuuta. Tavara tulee kyllä (ainakin toistaiseksi) ja rahat lähtee, mutta kaikki siitä eteenpäin on puhdasta arpapeliä.

No joo, onhan tuo siis huonommaksi mennyt yleisellä tasolla. Näitä surkeita tapauksia on kuitenkin aina ollut muihin kauppoihin verrattuna enemmän, nykyään kuitenkin jo aivan liikaa ja poikkeuksetta. Tosiaan plus-asiakkaille oli ennen parempi tuki. Tämä oli mielestäni kuitenkin erikoinen käytäntö, ei asiakaspalvelun tason pitäis määräytyä jonkun maksullisen jäsenyyden perusteella. Kunnollinen asiakaspalvelu kuuluu kaikille asiakkaille tasavertaisesti. Tasavertaista tuo näyttää nykyäänkin olevan, siinä mielessä että kaikille tarjotaan nykyään käytännössä luokatonta palvelua. Tilata voi mutta pitää tiedostaa mitä tilaa ja millä ehdoin.

Sillä tasolla alkaa olla tuo aspa-perseily (sitä ei voi enää selittää BF- ja jouluruuhkilla, tai vaikka johtuisikin niistä, niin tähän mennessä olisi jo pitänyt palkata lisävoimia), että harkitsen vakavasti, uusinko enää CDON+ -jäsenyyttä maaliskuussa tilauksen päättyessä. Ja en toki varmasti uusikaan, jos ei tule jotain hyvää tarjousta <17 €.

Mutta pikkutavaraa, pelejä, leffoja yms. tuolta toki edelleen uskaltaa tilata. Mutta en ehkä enää välttämättä tilaisi läppäreitä, puhelimia yms. kuten aiemmin. (Ostin silti Xbox One X:n vielä marraskuussa, mutta sen takuujutut hoituukin suoraan MS:n kanssa.)

Joo ei voi oikein selitellä millään. Aivan järkyttävän surkeaa touhua. Itsekin alkanut miettimään tuota jäsenyyttä, ehkä jonkun kympin siitä voisi kuitenkin maksaa. Tulee tuolta kuitenkin aina silloin tällöin tilattua esim. pelejä, leffoja tai vaikkapa PSN-rahaa joihin ei niinkään aspan tukea tarvitse. Tuote tulee kuitenkin aina aikanaan ja ei noiden kanssa mitään takuita muutenkaan ole. Yleensä hinnat noissa ovat tarjouksissa olleet vielä kohdallaan, jäsenyydellä saa vielä ilmaiset postit ja hieman bonusta joka suuremmalle tilausmääräle jo maksaa jäsenyyden takaisin.

Periaatteessa kahta asiaa olen CDON:lta tilannut
- Halpaa takuutonta käyttötavaraa, esim. pelejä, leffoja, musiikkia ja virtuaalirahaa (PSN-kortteja). Nuo ovat olleet yleensä kohtuuhintaisia lähes jatkuvasti olevissa kampanjoissa ja alekoodeilla on saanut alennusta jopa tuosta PSN-rahasta sekä bonukset päälle. Ei näitä ole oikein muualta kannattanut ostella, jos ei kiirettä ole.
- Noita hyvässä alessa olevia elektroniikkatavaroita. Tarpeeksi halvalla kun on saanut, niin riski takuuhommista voi olla ok. Esim. Corsairin K70 näppiksen ostin tuolta aikanaan kun maksoi 100€ vs. muiden 150€. Noissa vielä harvoin ongelmia, joten on pelittänyt 2-3v ihan ok. Sonyn SBH60 kuulokkeita ostin joskus kahdet 25€/kpl hetken tarpeeseen, muualla olisivat olleet 70€. Esim. konsoleista on kanssa ollut hyviä tarjouksia (OneX:n mainitsitkin) ja noita on voinut tilailla myös. Jos valmistaja voi hoitaa takuut suoraan niin sittenhän tuolla puljun takuun toimivuudella ei ole edes väliä. Esim. puhelimia voi ainakin tietyiltä valmistajilta viedä suoraan valmistajan valtuuttamaan huoltoon ilman mitään yhteydenottoja myyjän kanssa. Näiden kovien elektroniikkatarjousten määrä ja tarjouksen suuruus on kuitenkin mielestäni heikentynyt.

Näissä tuo pulju toimii ihan ok:sti, kun hyväksyy mahdollisuuden toimituksen hitauteen ja käytännössä olemattoman aspan.
 
Näissä tuo pulju toimii ihan ok:sti, kun hyväksyy mahdollisuuden toimituksen hitauteen ja käytännössä olemattoman aspan.
Firmalla voisi olla takuumainoksessa "emme tarjoa mitään tukea", mutta siellä on:
upload_2018-1-18_16-20-45.png


Ilmeisesti asiakaspalvelukontakti tarkoittaa vain myyntitilanteissa olevia tiedusteluja. Mikään takuuseen liittyvä ei etene edes kuluttajaviranomaisen avustuksella. :/
 
Itsellä melko neutraaleja kokemuksia CDON.comin kanssa lukuun ottamatta viimeisimpää tapausta (ei tosin ole varmaa, mikä kaikki johtui CDONista). Viime lauantaina tilasin puhelimen, sunnuntaina olin ihmeissäni, kun lähetystunnus ilmestyi tilauksen yhteyteen -- onhan CDON vanha tuttu hitautensa kanssa. Joko he muka nyt ovat postittaneet sen, kuka siellä on sunnuntaina muka töissä?

Odottelin, maanantain, tiistain... Ei muutosta statuksessa

Ihan kuin CDONin hidastelu ei olisi tarpeeksi: keskiviikko meni, kunnes 00.30 paketti oli vihdoin lajittelukeskuksessa. Rekisteröity ja lajiteltu oli vasta 00.47 ja 1.08. 41 minuutin (?!) päästä, 1.49, olikin jo liian myöhäistä eikä paketti ehtinyt kuljetukseen, jotta se olisi ollut tänään perillä. Tosiaan kerran päivässä, yöllä lähtee sieltä paketit! Nyt se on sitten siellä 12 tuntia majaillut ja yöllä se varmaan lähtee tänne päin pikku hiljaa, jossei satu jotain pientä mokaa tässä vielä. Mieltä kyllä tosin lämmitti se, kun CDON.comista tuli viesti, tässä lainaus: "Saimme lisätietoa koskien tilaustasi, joka valitettavasti on viivästynyt postin käsittelyssä. Tästä johtuen toimituksessa saattaa kestää muutama päivä pidempään kuin normaalisti.
--- Toivomme, että saat tilauksesi pian." :):)


Posti ja CDON.com on kyllä hieno yhdistelmä! Ja näitä keskusteluja luettuani, taidanpa välttää jatkossa! :facepalm:
 
Nyt tuli vastaus miksi ei tilisiirto mene perille kuukaudessa. "Jonkin teknisen syyn johdosta". Palautus käynnistetty uusiksi, menee 3-7pv, lue arkipäivää. 250e, kyllä isomman summan kanssa jo alkais todella kyrsiin
 
CDON ei antanut lähetystunnusta Black Fridayn aikaiseen tilaukseen. Toimituksessa meni lähes 5 viikkoa -> vertaa heidän lupaamaan 2-5 arkipäivään. Reklamoin kohtuuttoman pitkästä toimitusajasta, johon CDONilla kesti toiset 5 viikkoa vastata. CDONin kusipäät sitten ylimielisinä vastaavat, että olet varmaan saanut lähetyksesi joten asia on "kunnossa". Reklamaatiossa esittämäni vaatimukset vähintään toimituskulujen hyvittämisestä ignorattiin täysin.

CDON on paska firma ja meni omalta osaltani ikuiseen boikottiin.
 
"Saimme lisätietoa koskien tilaustasi, joka valitettavasti on viivästynyt postin käsittelyssä. Tästä johtuen toimituksessa saattaa kestää muutama päivä pidempään kuin normaalisti.
--- Toivomme, että saat tilauksesi pian." :):)


Posti ja CDON.com on kyllä hieno yhdistelmä! Ja näitä keskusteluja luettuani, taidanpa välttää jatkossa! :facepalm:


Tää on paskaa, kunhan keksivät helpon viivytyksen joka ei heistä johtuisi. Samanlaisen viestin sain vuodenvaihteessa.

Mikähän arkipyhä se oli kun illalla joskus klo 20-21, tuli viesti että lähetyksesti on toimitettu. Ja heti perään toinen viesti, juurikin tuo "valitettavasti meistä riippumattomista syistä postilla on viivästys, tästä johtuen voi kestää muutaman päivän pidempään". Haisi niin vahva kusenhaju nenään että päätin tämän olevan viimenen tilaus täältä koskaan. Sain tavaran 2-5vrk lupauksen jälkeen jotain 3vk myöhässä.
 
Tuossa pari kuukautta takaperin valitin kun en saanut ostettua alle 200€ pelituolia tuolla ”Maksa myöhemmin” -maksutavalla (itseasiassa ei tainnut edes perus 14pv lasku toimia). Eilen onnistui PS4 Pro:n ostaminen tuolla ”Osta nyt - maksa maaliskuussa” -maksutavalla. Vaikuttikohan asiaan jotenkin että ostin tässä välissä 40€:llä ja maksoin sen laskulla ja laskun ajallaan -> minulle myönnettävän luoton määrä kasvanut?

Vai onko tuon Qliron toiminta ihan henkimaailman hommia? :rolleyes:
 
Tää on paskaa, kunhan keksivät helpon viivytyksen joka ei heistä johtuisi. Samanlaisen viestin sain vuodenvaihteessa.

Mikähän arkipyhä se oli kun illalla joskus klo 20-21, tuli viesti että lähetyksesti on toimitettu. Ja heti perään toinen viesti, juurikin tuo "valitettavasti meistä riippumattomista syistä postilla on viivästys, tästä johtuen voi kestää muutaman päivän pidempään". Haisi niin vahva kusenhaju nenään että päätin tämän olevan viimenen tilaus täältä koskaan. Sain tavaran 2-5vrk lupauksen jälkeen jotain 3vk myöhässä.

Ei ilmeisesti tule tänäänkään, sillä ei ole tuon eilisen 1.49 liikkunut ilmeisesti senttiäkään, kun ei ole mitään muutosta lähetyksen seurannassa. Ei kai se nyt v*ttu tarkoita, että jos se on ke-to välisenä yönä (torstain puolella!) "Lähetys lähtee eteenpäin seuraavana työpäivänä.", että se lähtee sitten perjantaina yöllä? Kai ne nyt tekee jotain to-pe välisenä yönäkin... :shifty:
 
@Sampsa voisi laittaa tekkiin uutista/infoa jottei porukka enää ostaisi tuolta. Tai ainakin käyttäisi sitä paypalia/laskua.
Ei kai se nyt ole Sampsan/iotechin asia lähteä sotajalalle tuollaista julistamaan, jos muutamalla foorumilaisella on ongelmia firman X asiakaspalvelun kanssa.

Vähintään pitäisi olla tarkempia tietoja ongelman laajuudesta ja mielellään kommenttia myös sieltä toimittajan puolelta.

Itselläni ei ole ollut edelleenkään mitään ongelmia tavallisten tilausten kanssa. Palautuksista jne ei kuitenkaan ole omakohtaisia kokemuksia.
 
Juuri näin. Kyseessä ei nyt kumminkaan ole mikään huijarifirma, vaan ongelmana on "vain" huono asiakaspalvelu. Io-tech ei myöskään ole missään virallisissa tekemisissä CDONin kanssa.

Laskulla tilaaminen on aina ollut CDONilla se selkein valinta, koska se on lisämaksuton, toisin kuin useimmissa muissa puljuissa. Nyt kun hommat CDONilla on vielä vähän tavallista pahemmin tukossa, niin laskua voi suositella entistäkin vahvemmin. Toki myös PayPal on hyvä vaihtoehto dispute-mahdollisuuden takia.
 
Tekis mieli kaivaa tähän threadin parhaimmat "turhaan ulisette kun ette saaneet näyttöä"-viestit. No, turha vaiva kun kaverit näyttää muutenkin olevan banaanisaarilla. Tämä taisi nyt olla ainakin toinen tällä foorumilla jossa cdon on taipunut valitusten jälkeen?
 
Itse myönsin aiemmin olleeni väärässä, mutta kovin moni täällä ei näyttöä kuitenkaan saanut, jos tuolta laskee trollit välistä pois. Ilmeisesti kolme täältä ketjusta sai (Lierdexin 1. kuva on trollausta, mutta toinen ilmeisesti ei).

Ainiin, ja sain myös ulostettua yhden postista, koska paketti päätyi väliaikaiseen toimipisteeseen, jossa ruuhka-apulaiset ovat pihalla ja postin mahdolliset soitot menivät varmaan eri rakennukseen. :smoke:
 
CDON Alandia taitaa olla vain yksi noista monista CDONeista? Joka tapauksessa Qliro omistaa tuon puljun joten pelkkiä CDON-lukuja katsomalla tuskin saa oikeaa kuvaa firman tilasta
Kyllä suomessa toimiva cdon, ruotsissa on omansa
 
Tuossa pari kuukautta takaperin valitin kun en saanut ostettua alle 200€ pelituolia tuolla ”Maksa myöhemmin” -maksutavalla (itseasiassa ei tainnut edes perus 14pv lasku toimia). Eilen onnistui PS4 Pro:n ostaminen tuolla ”Osta nyt - maksa maaliskuussa” -maksutavalla. Vaikuttikohan asiaan jotenkin että ostin tässä välissä 40€:llä ja maksoin sen laskulla ja laskun ajallaan -> minulle myönnettävän luoton määrä kasvanut?

Vai onko tuon Qliron toiminta ihan henkimaailman hommia? :rolleyes:

Tästä on kertonut arviolta 100 kertaa, kaikissa lasku firmoissa on sama juttu, ensin on 400€, kun ostat jotain ja maksat se nousee 6kk ajaksi ylöspäin johonki 1000€, jos et osta 6kk mitään, palataan takaisin 400€.
Varmaan tapauskohtaista hienosäätöä nouseeko tuosta ja miten. Mutta säännöllisesti tilaamalla on luottoa enemmän.
 
Tuota konkurssia on CDONin kohdalla väläytelty jo vuosikausia. Ei sitä silti ole tapahtunut enkä usko, että tänä vuonnakaan tapahtuu. Näitä juttuja olemattomasta asiakaspalvelusta on ollut myös jo vuosikausia, valitettavasti. Kyllä tuolta voi ostaa, kunhan käyttää harkintaa ja ehdottomasti laskua tai Paypalia. Paypal ehkä jopa turvallisempi, jos tulee jotain ongelmia? Laskullahan käytännössä varmistaa vain sen, että tuote saapuu ehjänä (toimii esim. elokuville).
Maksoi tuolloin 4 miljoonaa veroja , joten kyllä semmonen näkyy tuloksessa.
Verottajalta miljoonamätkyt verkkokauppa Cdonille
 
Tänään lähti kuluttajariitalautakuntaan valitus, saa nähdä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
 
Tuo Black Friday aceri
Itselle tuli tänään ensimmäinen vastaus samaisesta paikasta. Valitus jätetty joskus viime vuoden puolella. Cdon vetosi toimitusehtojen hintavirhekohtaan eivätkä luvanneet toimittaa. Kuluttajariitalautakunnalta ei ollut mitään kommenttia.
 
Onko kellään tietoa kuinka pitkä käsittely jono tällä hetkellä on. Jouluksi saatu parranajokone (kallis) sanoi sopimuksen irti ensimmäisen käyttökerran jälkeen ja omilta sivuilta laitoin viestiä kyseisen tilauksen tuotteen kohdalla mutta ei vastausta. Tästä on nyt 9 arkipäivää. Emännän meiliin kyllä tuli vahvistusviesti että viesti on lähetetty ja käsitellään mahdollisimman pian. Muytta 9 päivää!!!

Pitäisikö tässä olla ihan Philipsiin itseensä yhteydessä?
 
Itselle tuli tänään ensimmäinen vastaus samaisesta paikasta. Valitus jätetty joskus viime vuoden puolella. Cdon vetosi toimitusehtojen hintavirhekohtaan eivätkä luvanneet toimittaa. Kuluttajariitalautakunnalta ei ollut mitään kommenttia.

Siis case closed vai onko vielä käynnissä? Eihän KRIL tuota tuollaiseen voi lopettaa, sillä käytännössä kaikilla firmoilla on näitä "oikeutamme itsemme tekemään mitä vain" tyyppisiä ehtoja. Muutenhan nämä päättyisivät aina tuohon kommenttiin ja kuluttajalla ei käytännössä olisi mitään turvaa tai oikeuksia. Mitä varten CDON ylipäätään olisi lähettänyt näytön esim. @Sikataklaus jos noin helpolla pääsee.

Jos KRIL:n prosessissa CDON vetoaa vain toimitusehtoihinsa niin kuvittelisin KRILin ratkaisevan tämän kuluttujan eduksi.

-----
@Tontza85 viesteihin vastaamiseen menee 2-4 viikkoa. Hoitaisin sinuna asian suoraan Philipsin kanssa. CDON:lta saanet toimivan koneen vasta maalis-huhtikuussa.
 
Siis case closed vai onko vielä käynnissä? Eihän KRIL tuota tuollaiseen voi lopettaa, sillä käytännössä kaikilla firmoilla on näitä "oikeutamme itsemme tekemään mitä vain" tyyppisiä ehtoja. Muutenhan nämä päättyisivät aina tuohon kommenttiin ja kuluttajalla ei käytännössä olisi mitään turvaa tai oikeuksia. Mitä varten CDON ylipäätään olisi lähettänyt näytön esim. @Sikataklaus jos noin helpolla pääsee.

Jos KRIL:n prosessissa CDON vetoaa vain toimitusehtoihinsa niin kuvittelisin KRILin ratkaisevan tämän kuluttujan eduksi.

-----
@Tontza85 viesteihin vastaamiseen menee 2-4 viikkoa. Hoitaisin sinuna asian suoraan Philipsin kanssa. CDON:lta saanet toimivan koneen vasta maalis-huhtikuussa.

CDON taisi oman näytön lähettämisen jälkeen muuttaa suhtautumistaan noihin valituksiin, @Merkath taisi tästä mainita. Veikkaisin että CDON koittaa tehdä asiasta valittajalle vain mahdollisimman hankalaa ja toivoo tällä karistavansa muutaman oikeuksiensa penääjän pois kelkasta. Vastaavanlaiset tapaukset joita oikeusapuneuvojakin esitti, puoltaa asian ratkaisemista kuluttajan hyväksi, ja laki menee kuitenkin sopimusehtojen edelle siinä tapauksessa, jos kuluttajan asema olisi huonompi sopimusehtojen mukaan.
 
Onnittelut @Sikataklaus näytön saamisesta ja sen enempää turhalta vänkäykseltä säästymiseltä. :)
Täällä tosiaan toista viikkoa on asia ollut kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä, odottavan aika on pitkä. :kahvi:
 
Onnittelut @Sikataklaus näytön saamisesta ja sen enempää turhalta vänkäykseltä säästymiseltä. :)
Täällä tosiaan toista viikkoa on asia ollut kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä, odottavan aika on pitkä. :kahvi:
Täällä asia meni KRILiin jo joulukuun alussa. Tammikuussa sain 9.1. päivätyn kirjeen, jossa kerrottiin asiani olevan vastaanotettu. En pidättelisi siis hengitystä.
 
Täällä asia meni KRILiin jo joulukuun alussa. Tammikuussa sain 9.1. päivätyn kirjeen, jossa kerrottiin asiani olevan vastaanotettu. En pidättelisi siis hengitystä.
Voisi jopa olla että keräävät nämä useat samanlaiset tapaukset yhteen käsittelyyn? Noh, ei tässä mitään hirmuista kiirettä ole.
 
Voisi jopa olla että keräävät nämä useat samanlaiset tapaukset yhteen käsittelyyn? Noh, ei tässä mitään hirmuista kiirettä ole.

Mulle tuli KRILiltä viestiä ja ilmeisesti CDON on laittanut sinne vastauksen, johon on vaan listattu CDONin osto- ja toimitusehdot (spoilerissa sisältö).
2. Sopimukset ja tilaukset
2.1 Asiakkaan on hyväksyttävä yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston kautta. Hyväksymällä yleiset
ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan yleisiä ehtoja kokonaisuudessaan ja vahvistaa lukeneensa tiedot, jotka
koskevat henkilötietoja ja evästeitä, ja hyväksyy niiden käytön CDONn tietosuojakäytännön mukaisesti.
1.4 Myyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä
(esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten
toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on
oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle
tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas
hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia. Kaikki verkkosivustolla olevat kuvat on tarkoitettu
ainoastaan esimerkeiksi. Tällaiset kuvat eivät takaa asiakkaan vastaanottamien tuotteiden määrää tai tuotteen tarkkaa
ulkonäköä, toimintaa tai alkuperää. CDON ei ole vastuussa mistään tiedoista, joita kolmannet osapuolet ovat antaneet
verkkosivustoa varten"
5. Erikoistarjoukset
Myyjällä saattaa ajoittain olla verkkosivustolla tarjouksia, joiden ehdot ovat suotuisammat näissä yleisissä ehdoissa
määritettyihin verrattuna, esim. maksuun tai pidennettyyn peruutusoikeuteen liittyen. Tällaiset ehdot ovat voimassa
erikoistarjouksen ajan sekä Myyjän määrittämien tiettyjen tuotteiden kohdalla. Myyjä varaa oikeuden peruuttaa
tällaiset erikoistarjoukset koska tahansa. Kun erikoistarjous päättyy tai peruutetaan, näitä yleisiä ehtoja sovelletaan
ilman mitään muutoksia. Kaikki verkkosivuston tiettyjä tuotteita koskevat tarjoukset ovat voimassa vain rajoitetun ajan

Tämän enempää tietoja ei tullut ainakaan vielä ja nyt odotellaan jos jotain tulee vielä.

Edit. tarkemmin kun katsoi, niin vaiheena oli "kirjeenvaihto".
 
Onko kellään tietoa kuinka pitkä käsittely jono tällä hetkellä on. Jouluksi saatu parranajokone (kallis) sanoi sopimuksen irti ensimmäisen käyttökerran jälkeen ja omilta sivuilta laitoin viestiä kyseisen tilauksen tuotteen kohdalla mutta ei vastausta. Tästä on nyt 9 arkipäivää. Emännän meiliin kyllä tuli vahvistusviesti että viesti on lähetetty ja käsitellään mahdollisimman pian. Muytta 9 päivää!!!

Pitäisikö tässä olla ihan Philipsiin itseensä yhteydessä?

Itse tilasin CDONilta black fridayna tarjouksesta partahöylän ja teriä kirjeitse kotiintoimituksena. Lasku tuli mutta tuotetta ei. Kyselyä laitoin 11.12.2017 ja vastasivat 19.12.2017 että kysele postista ja voidaan sen jälkeen selvitellä. Tuo nyt oli ihan turha neuvo kun ei noilla ole lähetystunnusta kotimaassa kirjepostissa. Kyselin silti ja vastasin 20.12.2017 ettei löydy postistakaan lähetystä. Tuon jälkeen ei ole vastattu mitään. Sinänsä ei hätää kun laskulla pitäisi maksaa. Qliron chatin kautta nyt muutaman kerran aina siirtänyt 14 vrk eräpäivää eteenpäin. Haluan nyt oikeastaan vaan nähdä kuinka pitkälle CDON aikoo asiaa venyttää :kahvi:
 
CDON taisi oman näytön lähettämisen jälkeen muuttaa suhtautumistaan noihin valituksiin, @Merkath taisi tästä mainita. Veikkaisin että CDON koittaa tehdä asiasta valittajalle vain mahdollisimman hankalaa ja toivoo tällä karistavansa muutaman oikeuksiensa penääjän pois kelkasta. Vastaavanlaiset tapaukset joita oikeusapuneuvojakin esitti, puoltaa asian ratkaisemista kuluttajan hyväksi, ja laki menee kuitenkin sopimusehtojen edelle siinä tapauksessa, jos kuluttajan asema olisi huonompi sopimusehtojen mukaan.

Ymmärsin tästä aiemmasta, että muuttivat suhtautumista kuluttajaneuvojaan mutta eivät KRILiin. Toki se on sitten asia erikseen, riittääkö toimittamiseen tuo yhteydenotto KRIL:n toimesta vai pitääkö saada ihan ratkaisu sieltä. Toisaalta luulisi firmankin tietävän lopputuloksen, jos asia on jo KRILillä ja kuluttajaneuvojakin pitää tilannetta ihan selkeänä.

Mulle tuli KRILiltä viestiä ja ilmeisesti CDON on laittanut sinne vastauksen, johon on vaan listattu CDONin osto- ja toimitusehdot (spoilerissa sisältö).
2. Sopimukset ja tilaukset
2.1 Asiakkaan on hyväksyttävä yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston kautta. Hyväksymällä yleiset
ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan yleisiä ehtoja kokonaisuudessaan ja vahvistaa lukeneensa tiedot, jotka
koskevat henkilötietoja ja evästeitä, ja hyväksyy niiden käytön CDONn tietosuojakäytännön mukaisesti.
1.4 Myyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä
(esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten
toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on
oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle
tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas
hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia. Kaikki verkkosivustolla olevat kuvat on tarkoitettu
ainoastaan esimerkeiksi. Tällaiset kuvat eivät takaa asiakkaan vastaanottamien tuotteiden määrää tai tuotteen tarkkaa
ulkonäköä, toimintaa tai alkuperää. CDON ei ole vastuussa mistään tiedoista, joita kolmannet osapuolet ovat antaneet
verkkosivustoa varten"
5. Erikoistarjoukset
Myyjällä saattaa ajoittain olla verkkosivustolla tarjouksia, joiden ehdot ovat suotuisammat näissä yleisissä ehdoissa
määritettyihin verrattuna, esim. maksuun tai pidennettyyn peruutusoikeuteen liittyen. Tällaiset ehdot ovat voimassa
erikoistarjouksen ajan sekä Myyjän määrittämien tiettyjen tuotteiden kohdalla. Myyjä varaa oikeuden peruuttaa
tällaiset erikoistarjoukset koska tahansa. Kun erikoistarjous päättyy tai peruutetaan, näitä yleisiä ehtoja sovelletaan
ilman mitään muutoksia. Kaikki verkkosivuston tiettyjä tuotteita koskevat tarjoukset ovat voimassa vain rajoitetun ajan

Tämän enempää tietoja ei tullut ainakaan vielä ja nyt odotellaan jos jotain tulee vielä.

Edit. tarkemmin kun katsoi, niin vaiheena oli "kirjeenvaihto".

Aika turhaa copy&pastella heittää omia ehtoja KRILille, heitä tuskin nuo kiinnostavat jos heikentävät kuluttajan asemaa. Käytännössä CDON taitaa lähinnä varmistaa "tappionsa" tuolla. Taitaa kieliä siitäkin, että CDON:lla ei ole mitään järkevämpääkään mihin vedota. (KRILiä saattaa kiinnostaa myös se millä logiikalla sama tuote perutaan osalta, vaikka tuote olisi jo postissa, ja osalta ei.)

Itse tilasin CDONilta black fridayna tarjouksesta partahöylän ja teriä kirjeitse kotiintoimituksena. Lasku tuli mutta tuotetta ei. Kyselyä laitoin 11.12.2017 ja vastasivat 19.12.2017 että kysele postista ja voidaan sen jälkeen selvitellä. Tuo nyt oli ihan turha neuvo kun ei noilla ole lähetystunnusta kotimaassa kirjepostissa. Kyselin silti ja vastasin 20.12.2017 ettei löydy postistakaan lähetystä. Tuon jälkeen ei ole vastattu mitään. Sinänsä ei hätää kun laskulla pitäisi maksaa. Qliron chatin kautta nyt muutaman kerran aina siirtänyt 14 vrk eräpäivää eteenpäin. Haluan nyt oikeastaan vaan nähdä kuinka pitkälle CDON aikoo asiaa venyttää :kahvi:

Tilanteen selvittäminen kuuluisi kyllä CDON:lle heti alusta alkaen. Ei tosin yllätä, että omaa hommaa koitetaan nakittaa kuluttajalle. CDON:n pitäisi selvittää tilanne postin kanssa ja kertoa sitten itse tilanteesta kuluttajalle. Postikin haluaa selvittää asioita lähettäjän kanssa eikä vastaanottajan. Itsekin olen kysellyt Postilta ihan lähetysseurannallisen tuotteen tilaa ja Posti totesi suoraan, että lähettäjän (=CDON) pitäisi laittaa heille asiasta kysely eivätkä hoida suoraan minun kanssani. Mikäs sen mukavampi tilanne kuin CDON ja Posti selvittelemässä keskenään sotkuja, ei välttämättä ihan mikään kuningastiimi..

Varmaan hauskaa odottaa viikko tuollaista vastausta nollasisällöllä. Käytännössä sama asia, kuin ei olisi vastausta ollenkaan. Sitten taas laitetaan uutta säpoa ja odotellaan toiset 1-3vk, kun toiset eivät osaa kerralla hoitaa asiaa (tai edes priorisoida jo käsittelyssä olevia tapauksia).
 
Onko cdonilla jotain ongelmia ssl:n kanssa? Ei taaskaan tunnu salattu yhteys toimivan.
 
Hienoja nämä näiden e-mail alennuskupongit. 30.1. illalla tuli 5 € alennuskuponki sähköpostiin, voimassaoloaikaa ei spesifioitu. 1.2. tilasin 115 € edestä SERriä. Alennuskuponki ei kelvannut, koska voimassaoloaika oli 31.1. asti.
 
maailman paskin lafka.png
:rage::rage::rage::rage:
Ei vittu voi olla näin paskaa ja osaamatonta asiakaspalvelua millään firmalla. CDON siis laittanut Qlirolle, että joutuisin maksamaan 15€(+2kpl maksumuistutuksia, koska lasku tuli postissa vasta viime viikolla) noutamattomasta lähetyksestä. Ja tämä noutamaton lähetys on se saatanan Acerin tarjousnäyttö, joka oli postissa tunnin ajan noudettavissa ennenkuin tämä saatanan paskafirma veti lähetyksen takaisin.. Ja sitten näitten asiakaspalvelu selittää tuollaista liibalaaba paskaa, että en käynyt noutamassa lähetystä ajoissa, ei helvetti.

Boikottiin koko paska, leffat ja sarjat saa tilattua vaikka discshopista, mitään muuta tuolta ei uskalla enää tilata.
 
Viimeksi muokattu:
@Skøgø Kuva ei näy. Mutta naurettavaa että eivät ole oma-aloitteisesti jo aikaa sitten nollanneet kaikkia noihin näyttöihin liittyviä laskuja. Toimittaa ei haluttu mutta laskuja ylläpidetään kuluttajan riesana loppuun asti. Ja tuo noutamattomuuslasku on kyllä kaiken huippu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 973
Viestejä
4 497 611
Jäsenet
74 318
Uusin jäsen
Skuupiduu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom