Asiakaspalvelua sieltä on aiemmin saanut, tästä minulla on kokemuksia useamman vuoden ajalta. CDON+ asiakkaille oli jopa parempi tuki, kuin tavallisille. Ennen vastauksen sai muutamassa päivässä. Nykyään menee muutama viikko. Kyllä minua vähän ihmetyttää, ettei firma vastaa enää edes kuluttajaneuvojan yhteydenottoihin?
Kyllä tuolta voi tilata, kunhan luopuu oikeuksistaan kuluttajana ja varautuu siihen, ettei laitteilla ole tavanomaista MYYJÄN myöntämää takuuta. Tavara tulee kyllä (ainakin toistaiseksi) ja rahat lähtee, mutta kaikki siitä eteenpäin on puhdasta arpapeliä.
No joo, onhan tuo siis huonommaksi mennyt yleisellä tasolla. Näitä surkeita tapauksia on kuitenkin aina ollut muihin kauppoihin verrattuna enemmän, nykyään kuitenkin jo aivan liikaa ja poikkeuksetta. Tosiaan plus-asiakkaille oli ennen parempi tuki. Tämä oli mielestäni kuitenkin erikoinen käytäntö, ei asiakaspalvelun tason pitäis määräytyä jonkun maksullisen jäsenyyden perusteella. Kunnollinen asiakaspalvelu kuuluu kaikille asiakkaille tasavertaisesti. Tasavertaista tuo näyttää nykyäänkin olevan, siinä mielessä että kaikille tarjotaan nykyään käytännössä luokatonta palvelua. Tilata voi mutta pitää tiedostaa mitä tilaa ja millä ehdoin.
Sillä tasolla alkaa olla tuo aspa-perseily (sitä ei voi enää selittää BF- ja jouluruuhkilla, tai vaikka johtuisikin niistä, niin tähän mennessä olisi jo pitänyt palkata lisävoimia), että harkitsen vakavasti, uusinko enää CDON+ -jäsenyyttä maaliskuussa tilauksen päättyessä. Ja en toki varmasti uusikaan, jos ei tule jotain hyvää tarjousta <17 €.
Mutta pikkutavaraa, pelejä, leffoja yms. tuolta toki edelleen uskaltaa tilata. Mutta en ehkä enää välttämättä tilaisi läppäreitä, puhelimia yms. kuten aiemmin. (Ostin silti Xbox One X:n vielä marraskuussa, mutta sen takuujutut hoituukin suoraan MS:n kanssa.)
Joo ei voi oikein selitellä millään. Aivan järkyttävän surkeaa touhua. Itsekin alkanut miettimään tuota jäsenyyttä, ehkä jonkun kympin siitä voisi kuitenkin maksaa. Tulee tuolta kuitenkin aina silloin tällöin tilattua esim. pelejä, leffoja tai vaikkapa PSN-rahaa joihin ei niinkään aspan tukea tarvitse. Tuote tulee kuitenkin aina aikanaan ja ei noiden kanssa mitään takuita muutenkaan ole. Yleensä hinnat noissa ovat tarjouksissa olleet vielä kohdallaan, jäsenyydellä saa vielä ilmaiset postit ja hieman bonusta joka suuremmalle tilausmääräle jo maksaa jäsenyyden takaisin.
Periaatteessa kahta asiaa olen CDON:lta tilannut
- Halpaa takuutonta käyttötavaraa, esim. pelejä, leffoja, musiikkia ja virtuaalirahaa (PSN-kortteja). Nuo ovat olleet yleensä kohtuuhintaisia lähes jatkuvasti olevissa kampanjoissa ja alekoodeilla on saanut alennusta jopa tuosta PSN-rahasta sekä bonukset päälle. Ei näitä ole oikein muualta kannattanut ostella, jos ei kiirettä ole.
- Noita hyvässä alessa olevia elektroniikkatavaroita. Tarpeeksi halvalla kun on saanut, niin riski takuuhommista voi olla ok. Esim. Corsairin K70 näppiksen ostin tuolta aikanaan kun maksoi 100€ vs. muiden 150€. Noissa vielä harvoin ongelmia, joten on pelittänyt 2-3v ihan ok. Sonyn SBH60 kuulokkeita ostin joskus kahdet 25€/kpl hetken tarpeeseen, muualla olisivat olleet 70€. Esim. konsoleista on kanssa ollut hyviä tarjouksia (OneX:n mainitsitkin) ja noita on voinut tilailla myös. Jos valmistaja voi hoitaa takuut suoraan niin sittenhän tuolla puljun takuun toimivuudella ei ole edes väliä. Esim. puhelimia voi ainakin tietyiltä valmistajilta viedä suoraan valmistajan valtuuttamaan huoltoon ilman mitään yhteydenottoja myyjän kanssa. Näiden kovien elektroniikkatarjousten määrä ja tarjouksen suuruus on kuitenkin mielestäni heikentynyt.
Näissä tuo pulju toimii ihan ok:sti, kun hyväksyy mahdollisuuden toimituksen hitauteen ja käytännössä olemattoman aspan.