Posti vaikuttanee kirjanneen kaikilla vähän mitä sattuu tuohon. Veikkaisin, että näille palautustilanteille (tai siis lähettäjän viimehetken "takaisinvedoille") ei ole selkeää ohjeistusta tai kirjauskoodia, joten virkailijat laittavat aina mikä tuntuu itsestään parhaimmalle. Itselläni lukee vielä noudettavissa (postin seurantakoodilla sekä CDONin seurannassa), vaikka perjantaina postista noudettaessa totesivat että tuli tuo palautuspuhelu ja lähettivät paketin jo poispäin.. Edelleen mielestäni erikoista, että tuollainen kikkailu edes toimii postin kanssa. Ja "huvittavaa", että kyllä paketti saadaan tässä tapauksessa vielä postistakin suoraan käännettäessä mutta omaa tilausta ei saa mitenkään peruttua, jos se päätyy "käsittelyyn" (eli ei ole edennyt edes mihinkään).Itsellä luki postin seurantakohdassa että "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä" Mikä ei tietenkään ole totta... Olenko ainut? Ja onko kukaan saanut minkäänlaista vastausta cdonilta tätä tilannetta koskien?
Olen laittanut kaksi viestiä aspaan viikon aikana saamatta mitään vastausta. minun näyttö ei päässyt edes matkaan kun lähetys peruttiin tekaistulla syyllä luottotieto riskeistä. kyselin syytä tähän jne.Itsellä luki postin seurantakohdassa että "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä" Mikä ei tietenkään ole totta... Olenko ainut? Ja onko kukaan saanut minkäänlaista vastausta cdonilta tätä tilannetta koskien?
Tähän mennessä menettely on aika tarkalleen samoilla linjoilla, kuin telttagatessa.Ite sain viestin cdonilta missä sano, että olkaa vaan yhteydessä kuluttajasuojaan
No mitenkäs tässä kannattaisi tehdä? Ollaanko sitten ihan porukalla yhteydessä?Ite sain viestin cdonilta missä sano, että olkaa vaan yhteydessä kuluttajasuojaan
Mites se päättyikään? CDONia ei kiinnostanut vai laittoiko sen jälkeen teltat tulemaan?Tähän mennessä menettely on aika tarkalleen samoilla linjoilla, kuin telttagatessa.
Laittoi teltat niille, jotka valittivat kuluttajansuojaanMites se päättyikään? CDONia ei kiinnostanut vai laittoiko sen jälkeen teltat tulemaan?
Tämä selittääkin kaiken! CDONin työntekijät vastaavat viesteihin nopeasti mutta ne vaan matkaavat bittiavaruudessa normaalia pitempäänei vissin ihan ole kaikki mailit lähteny niinkuin pitäisi..
Toivotaan samaa kohtaloa! Nimimerkillä tänään viikko tilauksesta....Ostin Black Fridaysta telkkarin. Tasan viikon päästä tuli maili että telkkari on lähetetty ja seurantakoodi. Kaks tuntia myöhemmin tuli ilmoitus Postista että telkku noudettavissa.. ei vissin ihan ole kaikki mailit lähteny niinkuin pitäisi..
Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta.Myyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia.
Itselleni tarjosivat siihen "alennushintaan" eli 949€. Tää on mielestäni jännä, boldattu oleellinen:Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).
Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta.
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.
Jännä miten CDON saa rikkoa omia sopimusehtojaan ilman sanktioitaMyyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia.
Erikoista sinänsä, että tarjoavat kuitenkin tuohon 779€ hintaan vaikka eivät omasta mielestään ole tehneet mitään väärää. Ei jotenkin kuulosta CDON:lta tai sitten koittavat tuolla estää sen asian viemisen kuluttajansuojaan, etteivät joudu heidän kehoituksestaan myymään 349€.Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).
Nojaavat tuohon sopimusehtoonsa 1.4:
Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta.
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.
Soittamalla saanee nopeammin palvelua, itse pistin viestiä tällä lomakkeella perjantai-iltana: https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspxMites kannattaako tuonne kuluttajasuojaan soittaa vai laittaa spostia?
Justiinsa joo. Eli kuluttaja-asiamies ohjeisti myymään 349€ hintaan mutta eivät suostu ja nyt sitten pommitat saman asian seuraavaksi toiselle taholle tutkittavaksi?Kuluttaja-asiamiehen kanssa #näyttögate on edennyt pisteeseen, jossa CDON ei suostu taipumaan ennen kuin asia on mennyt kuluttajariitalautakunnan läpi.
Mun tapauksessa kuluttaja-asiamies lupautui laittamaan asian eteenpäin kuluttajariitalautakuntaan. KRIL:in lomakkeessahan täytyy myös erikseen mainita, jos asiaa on jo käsitelty kuluttaja-asiamiehen kanssa sekä antaa kuluttaja-asiamiehen yhteystiedot, jonka haluat valtuuttaa asiaa hoitamaan. En siis käytännössä joudu perustelemaan asiaani useaan kertaan, mitä nyt kaksi samankaltaista lomaketta joutuu täyttämään.Justiinsa joo. Eli kuluttaja-asiamies ohjeisti myymään 349€ hintaan mutta eivät suostu ja nyt sitten pommitat saman asian seuraavaksi toiselle taholle tutkittavaksi?
Yleisesti ottaen siis oletettava kuvio on: koita itse sovitella asiaa CDON:n kanssa sähköpostitse (koska heillä ei ole puhelinta..) --> jos eivät taivu niin soitto kuluttajaneuvontaan --> jos he eivät saa asiaa ajettua niin soitto kuluttajariitalautakuntaan? Vai siirtääkö kuluttajaneuvonta asian suoraan eteenpäin, mitä kaikkea tässä pitää itse tehdä kun ei ole ennen tällaista tullut tehtyä? Toistaiseksi vasta odottelen CDON:lta kannanottoa sähköpostiini, jossa totesin haluavani tuotteen sovittuun hintaan tai vien asian eteenpäin kuluttajaneuvontaan. (Olispa vaan ollut päivystämässä postilla ja napannut heti paketin kun se tuli, olisi päässyt helpommalla.)
Ketkäs täällä nyt oikeasti saivat tuon näytön 349€ hintaan? Ilmeisesti ainakin @Alexi ja lisäksi @Lierdex peräti kaksin kappalein? Olivatko erillisillä vai samalla tilauksella?
On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.Joo jos tonnin näyttöä on saanut 350egeen niin ei tässä ole mitään ihmeellistä. Virhe on sattunut, korjattu ja asia selvä. Voite myös odottaa 2vuotta jotain ilmiselvää tulosta jolloin näyttöä saa kirppikseltä jo mukavasti.
Cdonilla on jatkuvasti jtn 90% (esim aterinsetti) tarjouksia, ja komponenttejakin (tuuletin) oli 50% alennuksella, joten 65% näytöstä ei ole "uskomaton" tarjous.On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.
Edelleen, jos se on hintavirhe, sitä voi kieltäytyä myymästä sillä hinnalla ja taistella kuluttaja-asiamiehen kanssa. Mutta se ei voi olla hintavirhe, jos sitä on sillä hinnalla myyty muille - ja siitä on tullut toimitusvahvistus + se on lähetetty. Tässä vaiheessa kauppa on syntynyt, eikä sitä voi kauppiaan puolelta peruuttaa. Kyllä itse veisin tämän kuluttajariitalautakunnalle.On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.
CDON varmasti miettii, ottaako taas vähän lisää imagotappiota vai lähettää näytöt reilulla tappiolla asiakkaille. Tämän firman kanssa lopputulos ei ole selvä, vaikka kuluttajariitalautakunta päättäisi näyttöjen toimitusta suosittaa..Kuluttajariita-asiassa annettu lautakunnan päätös ei ole täytäntöönpanokelpoinen, eikä sillä ole tuomion oikeusvaikutuksia. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla. Lautakuntakäsittely ei estä asian viemistä yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi.
Ilmoittaessaan osapuolille ratkaisustaan lautakunnan on samalla mainittava 1 momentin mukaisesta valituskiellosta sekä siitä, että lautakunnan ratkaisut ovat suosituksia.
Sanoisin, että juuri CDONin kanssa siihen voi historian valossa kyllä luottaa, että jos KRILin ratkaisu on, että monitorit jakoon, niin silloin ne kyllä toimitetaan. CDON ei ole mikään uusi ja tuntematon muuttuja näissä hommissa, ja vaikka se osaakin venkoilla, niin tuollaisia imagotappioita se ei halua.Lisäksi, ratkaisu on suositus, ei oikeustuomio:
CDON varmasti miettii, ottaako taas vähän lisää imagotappiota vai lähettää näytöt reilulla tappiolla asiakkaille. Tämän firman kanssa lopputulos ei ole selvä, vaikka kuluttajariitalautakunta päättäisi näyttöjen toimitusta suosittaa..
Etenkin jos lukee esimerkiksi viestin #512 spoilerin ja tuon linkin vastintapauksesta, joka on vielä ihan eri tasoa kuin tämä. Ei tässä mielestäni ole mitään "ilmiselvää tulosta", etenkin kun kuluttajaneuvonta on ollut jo monilla kirjoittajilla heidän puolellaan. Ennemmin näkisin niin, että KRIL on kuluttajan puolella mutta CDON:n loppukanta jää arvoitukseksi. 350€ näytöstä ei ole tavalliselle kuluttajalle mikään selkeä hintavirhe toisinkuin esimerkiksi 50€ tuliterästä iPhone X:stä tai 1000€ uudesta Mersun A-sarjalaisesta.On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.
Itse tilasin laskulla, joten ei ole tapauksessa ainakaan vielä rahaa kiinni. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut ottaa Paypalilla. Lasku on vieläkin Qlirossa avoinna ja eräpäiväkin tulossa tämän tilanteen pitkittymisen myötä. Toisaalta laskun maksamista voinee varmaan "omin luvin" lykätä siihen asti, kunnes näyttö oikeasti tulee kerran CDON on mielestään perunut kaupan. Vaan mahtaakohan maksamaton lasku vaikuttaa jotenkin tilanteen käsittelyyn.. (Varsin erikoista muuten tämä kaupanpurku siinä mielessä, että tuote kyllä vedettiin yksipuolisesti takaisin postista mutta lasku on vielä avoin ja aktiivinen.)Edelleen, jos se on hintavirhe, sitä voi kieltäytyä myymästä sillä hinnalla ja taistella kuluttaja-asiamiehen kanssa. Mutta se ei voi olla hintavirhe, jos sitä on sillä hinnalla myyty muille - ja siitä on tullut toimitusvahvistus + se on lähetetty. Tässä vaiheessa kauppa on syntynyt, eikä sitä voi kauppiaan puolelta peruuttaa. Kyllä itse veisin tämän kuluttajariitalautakunnalle.
Huono puoli on se, että rahat on kiinni tuolla kaupassa asian käsittelyn ajan. Varmaan menee reilusti ensi vuoden puolelle, ennenkuin saatte näyttönne.
Taidat päästä lähinnä perintään jos ominpäin liikuttelet erä päivää. Lasku on varmaan auki koska sinun pitää asioida klarnan vai mikä lie firma heillä on käytössään eikä cdonin.Etenkin jos lukee esimerkiksi viestin #512 spoilerin ja tuon linkin vastintapauksesta, joka on vielä ihan eri tasoa kuin tämä. Ei tässä mielestäni ole mitään "ilmiselvää tulosta", etenkin kun kuluttajaneuvonta on ollut jo monilla kirjoittajilla heidän puolellaan. Ennemmin näkisin niin, että KRIL on kuluttajan puolella mutta CDON:n loppukanta jää arvoitukseksi. 350€ näytöstä ei ole tavalliselle kuluttajalle mikään selkeä hintavirhe toisinkuin esimerkiksi 50€ tuliterästä iPhone X:stä tai 1000€ uudesta Mersun A-sarjalaisesta.
Toisekseen en oikein ymmärrä CDON:n puolustelua, etenkin täysin ulkopuolisilta tähän tapaukseen liittymättömiltä. Taas sattui "virhe", joita CDON tekee ties kuinka paljon vuodessa mutteivat millään opi. Jokaisessa kampanjassa on näitä, joko vahingossa tai tarkoituksellisesti näkyvyyden saamiseksi. Ja CDON on vielä sellainen pulju, jossa aleprosenteilla ja hinnoilla ei ole mitään merkitystä kun niitä hyödynnetään jatkuvasti. Ja aina täällä asetutaan silti CDON:n puolelle vaikka etenkin internet-kauppa vaatii suurta huolellisuutta. Asian korjauskin tapahtui varsin heikosti. Todella myöhässä, yksipuolisesti ja jopa firman omien ehtojen vastaisesti. Olisi jo aika sille, että CDON alkaa oikeasti hinnoittelemaan huolellisesti tai sitten vastaa jatkuvan huolimattomuutensa seurauksista. Onhan tuo nyt sen tavallisen kuluttajankin silmistä perseestä, kun siellä on noita numerovirheitä jatkuvasti.
Itse tilasin laskulla, joten ei ole tapauksessa ainakaan vielä rahaa kiinni. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut ottaa Paypalilla. Lasku on vieläkin Qlirossa avoinna ja eräpäiväkin tulossa tämän tilanteen pitkittymisen myötä. Toisaalta laskun maksamista voinee varmaan "omin luvin" lykätä siihen asti, kunnes näyttö oikeasti tulee kerran CDON on mielestään perunut kaupan. Vaan mahtaakohan maksamaton lasku vaikuttaa jotenkin tilanteen käsittelyyn.. (Varsin erikoista muuten tämä kaupanpurku siinä mielessä, että tuote kyllä vedettiin yksipuolisesti takaisin postista mutta lasku on vielä avoin ja aktiivinen.)
Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.Qliro, joka on CDON:in oma laskutusyhtiö.
Joo varmaan täytyy tehdä näin. Kuitenkin käsittämätöntä ettei CDON(=Qliro) edes tässä tilanteessa osaa tuota tehdä omatoimisesti.Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.
Hyvä pointti! Kiitos vinkistä! Laitoin Qlirolle viestiä ja sain vastauksen samoin tein.Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.
Itekin tilasin samana päivänä jotkut tarjouskajarit koneelle ja vieläkin käsittelyssä. Vissi ero kun tilasin samalla myös kirjoja, joiden toimittajaksi oli merkitty adlibris ja ne sai hakea postista 2 päivän päästä tilauksesta.27.11 tehty tilaus (1 PS4 peli) vielä käsittelyssä varastolla. Ei kyllä päätä huimaa tuo tahti.
Sama homma. Tilaus tehty 24.11. ja laitoin viestiä viime lauantaina 2.12. Mitään ei tunnu tapahtuvan.25.11. tehty tilaus, vielä "Käsitellään"-tilassa. Laitoin eilen viestiä että mikä kestää. Ei ole vielä vastattu.