Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä luki postin seurantakohdassa että "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä" Mikä ei tietenkään ole totta... Olenko ainut? Ja onko kukaan saanut minkäänlaista vastausta cdonilta tätä tilannetta koskien?
Itsellä luki postin seurantakohdassa että "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä" Mikä ei tietenkään ole totta... Olenko ainut? Ja onko kukaan saanut minkäänlaista vastausta cdonilta tätä tilannetta koskien?
Tähän mennessä menettely on aika tarkalleen samoilla linjoilla, kuin telttagatessa.Ite sain viestin cdonilta missä sano, että olkaa vaan yhteydessä kuluttajasuojaan
No mitenkäs tässä kannattaisi tehdä? Ollaanko sitten ihan porukalla yhteydessä?Ite sain viestin cdonilta missä sano, että olkaa vaan yhteydessä kuluttajasuojaan
Tähän mennessä menettely on aika tarkalleen samoilla linjoilla, kuin telttagatessa.
Laittoi teltat niille, jotka valittivat kuluttajansuojaanMites se päättyikään? CDONia ei kiinnostanut vai laittoiko sen jälkeen teltat tulemaan?
Tämä selittääkin kaiken! CDONin työntekijät vastaavat viesteihin nopeasti mutta ne vaan matkaavat bittiavaruudessa normaalia pitempäänei vissin ihan ole kaikki mailit lähteny niinkuin pitäisi..
Ostin Black Fridaysta telkkarin. Tasan viikon päästä tuli maili että telkkari on lähetetty ja seurantakoodi. Kaks tuntia myöhemmin tuli ilmoitus Postista että telkku noudettavissa.. ei vissin ihan ole kaikki mailit lähteny niinkuin pitäisi..
Myyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia.
Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).
Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta.
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.
Myyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia.
Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).
Nojaavat tuohon sopimusehtoonsa 1.4:
Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta.
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.
Soittamalla saanee nopeammin palvelua, itse pistin viestiä tällä lomakkeella perjantai-iltana: https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspxMites kannattaako tuonne kuluttajasuojaan soittaa vai laittaa spostia?
Kuluttaja-asiamiehen kanssa #näyttögate on edennyt pisteeseen, jossa CDON ei suostu taipumaan ennen kuin asia on mennyt kuluttajariitalautakunnan läpi.
Mun tapauksessa kuluttaja-asiamies lupautui laittamaan asian eteenpäin kuluttajariitalautakuntaan. KRIL:in lomakkeessahan täytyy myös erikseen mainita, jos asiaa on jo käsitelty kuluttaja-asiamiehen kanssa sekä antaa kuluttaja-asiamiehen yhteystiedot, jonka haluat valtuuttaa asiaa hoitamaan. En siis käytännössä joudu perustelemaan asiaani useaan kertaan, mitä nyt kaksi samankaltaista lomaketta joutuu täyttämään.Justiinsa joo. Eli kuluttaja-asiamies ohjeisti myymään 349€ hintaan mutta eivät suostu ja nyt sitten pommitat saman asian seuraavaksi toiselle taholle tutkittavaksi?
Yleisesti ottaen siis oletettava kuvio on: koita itse sovitella asiaa CDON:n kanssa sähköpostitse (koska heillä ei ole puhelinta..) --> jos eivät taivu niin soitto kuluttajaneuvontaan --> jos he eivät saa asiaa ajettua niin soitto kuluttajariitalautakuntaan? Vai siirtääkö kuluttajaneuvonta asian suoraan eteenpäin, mitä kaikkea tässä pitää itse tehdä kun ei ole ennen tällaista tullut tehtyä? Toistaiseksi vasta odottelen CDON:lta kannanottoa sähköpostiini, jossa totesin haluavani tuotteen sovittuun hintaan tai vien asian eteenpäin kuluttajaneuvontaan. (Olispa vaan ollut päivystämässä postilla ja napannut heti paketin kun se tuli, olisi päässyt helpommalla.)
Ketkäs täällä nyt oikeasti saivat tuon näytön 349€ hintaan? Ilmeisesti ainakin @Alexi ja lisäksi @Lierdex peräti kaksin kappalein? Olivatko erillisillä vai samalla tilauksella?
Joo jos tonnin näyttöä on saanut 350egeen niin ei tässä ole mitään ihmeellistä. Virhe on sattunut, korjattu ja asia selvä. Voite myös odottaa 2vuotta jotain ilmiselvää tulosta jolloin näyttöä saa kirppikseltä jo mukavasti.
On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.
On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.
Kuluttajariita-asiassa annettu lautakunnan päätös ei ole täytäntöönpanokelpoinen, eikä sillä ole tuomion oikeusvaikutuksia. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla. Lautakuntakäsittely ei estä asian viemistä yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi.
Ilmoittaessaan osapuolille ratkaisustaan lautakunnan on samalla mainittava 1 momentin mukaisesta valituskiellosta sekä siitä, että lautakunnan ratkaisut ovat suosituksia.
Lisäksi, ratkaisu on suositus, ei oikeustuomio:
CDON varmasti miettii, ottaako taas vähän lisää imagotappiota vai lähettää näytöt reilulla tappiolla asiakkaille. Tämän firman kanssa lopputulos ei ole selvä, vaikka kuluttajariitalautakunta päättäisi näyttöjen toimitusta suosittaa..
On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.
Edelleen, jos se on hintavirhe, sitä voi kieltäytyä myymästä sillä hinnalla ja taistella kuluttaja-asiamiehen kanssa. Mutta se ei voi olla hintavirhe, jos sitä on sillä hinnalla myyty muille - ja siitä on tullut toimitusvahvistus + se on lähetetty. Tässä vaiheessa kauppa on syntynyt, eikä sitä voi kauppiaan puolelta peruuttaa. Kyllä itse veisin tämän kuluttajariitalautakunnalle.
Huono puoli on se, että rahat on kiinni tuolla kaupassa asian käsittelyn ajan. Varmaan menee reilusti ensi vuoden puolelle, ennenkuin saatte näyttönne.
Etenkin jos lukee esimerkiksi viestin #512 spoilerin ja tuon linkin vastintapauksesta, joka on vielä ihan eri tasoa kuin tämä. Ei tässä mielestäni ole mitään "ilmiselvää tulosta", etenkin kun kuluttajaneuvonta on ollut jo monilla kirjoittajilla heidän puolellaan. Ennemmin näkisin niin, että KRIL on kuluttajan puolella mutta CDON:n loppukanta jää arvoitukseksi. 350€ näytöstä ei ole tavalliselle kuluttajalle mikään selkeä hintavirhe toisinkuin esimerkiksi 50€ tuliterästä iPhone X:stä tai 1000€ uudesta Mersun A-sarjalaisesta.
Toisekseen en oikein ymmärrä CDON:n puolustelua, etenkin täysin ulkopuolisilta tähän tapaukseen liittymättömiltä. Taas sattui "virhe", joita CDON tekee ties kuinka paljon vuodessa mutteivat millään opi. Jokaisessa kampanjassa on näitä, joko vahingossa tai tarkoituksellisesti näkyvyyden saamiseksi. Ja CDON on vielä sellainen pulju, jossa aleprosenteilla ja hinnoilla ei ole mitään merkitystä kun niitä hyödynnetään jatkuvasti. Ja aina täällä asetutaan silti CDON:n puolelle vaikka etenkin internet-kauppa vaatii suurta huolellisuutta. Asian korjauskin tapahtui varsin heikosti. Todella myöhässä, yksipuolisesti ja jopa firman omien ehtojen vastaisesti. Olisi jo aika sille, että CDON alkaa oikeasti hinnoittelemaan huolellisesti tai sitten vastaa jatkuvan huolimattomuutensa seurauksista. Onhan tuo nyt sen tavallisen kuluttajankin silmistä perseestä, kun siellä on noita numerovirheitä jatkuvasti.
Itse tilasin laskulla, joten ei ole tapauksessa ainakaan vielä rahaa kiinni. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut ottaa Paypalilla. Lasku on vieläkin Qlirossa avoinna ja eräpäiväkin tulossa tämän tilanteen pitkittymisen myötä. Toisaalta laskun maksamista voinee varmaan "omin luvin" lykätä siihen asti, kunnes näyttö oikeasti tulee kerran CDON on mielestään perunut kaupan. Vaan mahtaakohan maksamaton lasku vaikuttaa jotenkin tilanteen käsittelyyn.. (Varsin erikoista muuten tämä kaupanpurku siinä mielessä, että tuote kyllä vedettiin yksipuolisesti takaisin postista mutta lasku on vielä avoin ja aktiivinen.)
Qliro, joka on CDON:in oma laskutusyhtiö.
Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.
Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.
Itekin tilasin samana päivänä jotkut tarjouskajarit koneelle ja vieläkin käsittelyssä. Vissi ero kun tilasin samalla myös kirjoja, joiden toimittajaksi oli merkitty adlibris ja ne sai hakea postista 2 päivän päästä tilauksesta.27.11 tehty tilaus (1 PS4 peli) vielä käsittelyssä varastolla. Ei kyllä päätä huimaa tuo tahti.
25.11. tehty tilaus, vielä "Käsitellään"-tilassa. Laitoin eilen viestiä että mikä kestää. Ei ole vielä vastattu.