CDON.com

Itsellä luki postin seurantakohdassa että "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä" Mikä ei tietenkään ole totta... Olenko ainut? Ja onko kukaan saanut minkäänlaista vastausta cdonilta tätä tilannetta koskien?
 
Itsellä luki postin seurantakohdassa että "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä" Mikä ei tietenkään ole totta... Olenko ainut? Ja onko kukaan saanut minkäänlaista vastausta cdonilta tätä tilannetta koskien?

Posti vaikuttanee kirjanneen kaikilla vähän mitä sattuu tuohon. Veikkaisin, että näille palautustilanteille (tai siis lähettäjän viimehetken "takaisinvedoille") ei ole selkeää ohjeistusta tai kirjauskoodia, joten virkailijat laittavat aina mikä tuntuu itsestään parhaimmalle. Itselläni lukee vielä noudettavissa (postin seurantakoodilla sekä CDONin seurannassa), vaikka perjantaina postista noudettaessa totesivat että tuli tuo palautuspuhelu ja lähettivät paketin jo poispäin.. Edelleen mielestäni erikoista, että tuollainen kikkailu edes toimii postin kanssa. Ja "huvittavaa", että kyllä paketti saadaan tässä tapauksessa vielä postistakin suoraan käännettäessä mutta omaa tilausta ei saa mitenkään peruttua, jos se päätyy "käsittelyyn" (eli ei ole edennyt edes mihinkään).
 
Itsellä luki postin seurantakohdassa että "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä" Mikä ei tietenkään ole totta... Olenko ainut? Ja onko kukaan saanut minkäänlaista vastausta cdonilta tätä tilannetta koskien?

Olen laittanut kaksi viestiä aspaan viikon aikana saamatta mitään vastausta. minun näyttö ei päässyt edes matkaan kun lähetys peruttiin tekaistulla syyllä luottotieto riskeistä. kyselin syytä tähän jne.
 
Aikamoista sekoilua tuntuu olevan. Nyt tuli cdonilta sähköposti että näyttö on ollut noudettavissa 3 päivää ja mybox seurannan mukaan tilaus olisi edelleen noudettavissa. Joku automaattinen sähköposti ilmeisesti joka ei ole ihan ajantasalla.
 
Laittelin itse jo perjantaina viestiä kuluttaja-asiamiehelle. Jos paljon tulee yksittäisiä valituksia niin varmaankin ne kootaan joukkovalitukseksi ja mahdollisesti joukkokanteeksi, mikäli niin pitkälle haluaa asiaa viedä.
 
Yritin ostaa vuosi sitten CDON+ jäsenyyttä tarjoushinnalla. Tarjoushinta ei suostunut missään vaiheessa päivittymään maksutapahtumalle asti. Lopulta kun CDON sivut suostuivat toimimaan, ilmoittivat että tarjoushintaiset jäsenyydet on myyty loppuun. Pitäköön Saatana tunkkinsa!
 
Ostin Black Fridaysta telkkarin. Tasan viikon päästä tuli maili että telkkari on lähetetty ja seurantakoodi. Kaks tuntia myöhemmin tuli ilmoitus Postista että telkku noudettavissa.. ei vissin ihan ole kaikki mailit lähteny niinkuin pitäisi..
 
ei vissin ihan ole kaikki mailit lähteny niinkuin pitäisi..
Tämä selittääkin kaiken! CDONin työntekijät vastaavat viesteihin nopeasti mutta ne vaan matkaavat bittiavaruudessa normaalia pitempään :rofl:
 
Ostin Black Fridaysta telkkarin. Tasan viikon päästä tuli maili että telkkari on lähetetty ja seurantakoodi. Kaks tuntia myöhemmin tuli ilmoitus Postista että telkku noudettavissa.. ei vissin ihan ole kaikki mailit lähteny niinkuin pitäisi..

Toivotaan samaa kohtaloa! Nimimerkillä tänään viikko tilauksesta....
 
27.11 tehty tilaus (1 PS4 peli) vielä käsittelyssä varastolla. Ei kyllä päätä huimaa tuo tahti.
 
Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).

Nojaavat tuohon sopimusehtoonsa 1.4:
Myyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia.

Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta. :think:
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.
 
Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).

Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta. :think:
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.

Itselleni tarjosivat siihen "alennushintaan" eli 949€. Tää on mielestäni jännä, boldattu oleellinen:

Myyjä ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Myyjä luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Myyjä jatkaa tilausprosessia.

Jännä miten CDON saa rikkoa omia sopimusehtojaan ilman sanktioita :smoke:
 
Eipä tuota "hyvityshintaa" kannata ainakaan heti hyväksyä, ellei näytölle ole niin kovaa tarvetta. Katsoisin kuitenkin tuon kuluttajasuoja-kortin loppuun, eivät heidän ehtonsa voi mennä kuluttajansuojan edelle.
 
Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).

Nojaavat tuohon sopimusehtoonsa 1.4:


Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta. :think:
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.

Erikoista sinänsä, että tarjoavat kuitenkin tuohon 779€ hintaan vaikka eivät omasta mielestään ole tehneet mitään väärää. Ei jotenkin kuulosta CDON:lta tai sitten koittavat tuolla estää sen asian viemisen kuluttajansuojaan, etteivät joudu heidän kehoituksestaan myymään 349€.

Ja tosiaan kuten yllä mainittiin niin eivät noudattaneet omia sääntöjäänkään. Ainakin tänne tuli vain tuo "perumme tilauksen, sori, kiitos että ymmärrät t. aspan etunimi". Ei tarjottu oikeaa hintaa tai annettu mitään pienimuotoistakaan korvausta (perinteinen 5€ kuponki). On kyllä muutenkin hieno sopimusehto, kun ajaa kokonaan huolellisuusvelvoitteiden jne. yli. Periaatteessa siis omasta mielestään saavat tehdä niin paljon virheitä ja hintasekoilua ilman vastuuta kuin vain haluavat ja itse päättävät koska meni pieleen.
 
Onhan tämä melkoista luettavaa. En ymmärrä miten jotku voi puolustella CDON:in toimintaa. Hintavirhe olisi esim jokin pilkkuvirhe tyyliin 34,9e. Tämä oli toki huipputarjous, mutta ei missään BF:n tienoilla mitenkään selkeä hinnoitteluvirhe firmalla, joka mainostaa jatkuvasti isojen prosenttien megasuper-aleja. On kerrassaan surkeaa mainosta firmalle, että ainut kunnon BF-tarjous onkin virhe ja näytöt laitetaan kotimatkalle asiakkaan nenän edestä :)

Olisi jäänyt aika kuiva luu käteen tarjousviikolta jos olisi jättänyt muut tarjoukset hyödyntämättä näyttöön sijoittamisen takia. Toivottavasti mahdollisimman moni vie asiaa eteenpäin.
 
Eivät sentään keksineet tehdä samaa kuin oman tarjoustelkkarini kanssa, että ottavat pois listoilta pariksi päiväksi ja ilmoittavat kaikille, että tuotetta ei enää saatavilla toimittajalta ja sitten taas tuote normaalihinnalla takaisin myyntiin. Monipuoliset tavat huijata ostajia kyllä.
 
Tänne saapunut sama hyvitystarjous 779€ -viesti. Vastailin etten tätä hyväksy vaan pidän kiinni kannastani, mikäli kuvio ei tämän viikon perjantaihin klo 12 mennessä selviä siten että alkuperäinen kauppa pysyy voimassa, olen yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. :)
 
Kannattaa edelleen mainita, että jotkut saivat näytön tuohon 349€ hintaan. Onko se hintavirhe, jos sitä on myyty sillä hintaa useita kappaleita - ja vain osa tilauksista peruttu?

En tilannut näyttöä, kun ei aika tai energia riitä CDON:in kanssa tappelemiseen, mutta noin minä lähestyisin asiaa.
 
Kuluttaja-asiamiehen kanssa #näyttögate on edennyt pisteeseen, jossa CDON ei suostu taipumaan ennen kuin asia on mennyt kuluttajariitalautakunnan läpi.
 
Kuluttaja-asiamiehen kanssa #näyttögate on edennyt pisteeseen, jossa CDON ei suostu taipumaan ennen kuin asia on mennyt kuluttajariitalautakunnan läpi.

Justiinsa joo. Eli kuluttaja-asiamies ohjeisti myymään 349€ hintaan mutta eivät suostu ja nyt sitten pommitat saman asian seuraavaksi toiselle taholle tutkittavaksi?

Yleisesti ottaen siis oletettava kuvio on: koita itse sovitella asiaa CDON:n kanssa sähköpostitse (koska heillä ei ole puhelinta..) --> jos eivät taivu niin soitto kuluttajaneuvontaan --> jos he eivät saa asiaa ajettua niin soitto kuluttajariitalautakuntaan? Vai siirtääkö kuluttajaneuvonta asian suoraan eteenpäin, mitä kaikkea tässä pitää itse tehdä kun ei ole ennen tällaista tullut tehtyä? Toistaiseksi vasta odottelen CDON:lta kannanottoa sähköpostiini, jossa totesin haluavani tuotteen sovittuun hintaan tai vien asian eteenpäin kuluttajaneuvontaan. (Olispa vaan ollut päivystämässä postilla ja napannut heti paketin kun se tuli, olisi päässyt helpommalla.)

Ketkäs täällä nyt oikeasti saivat tuon näytön 349€ hintaan? Ilmeisesti ainakin @Alexi ja lisäksi @Lierdex peräti kaksin kappalein? Olivatko erillisillä vai samalla tilauksella?
 
Viimeksi muokattu:
Näkisin, että myös KRIL kääntyy asiassa kuluttajan kannalle;
Markkinoinnin virhetilanteet

11.3 Internetmarkkinointi
Internet on foorumi sekä verkkokauppayrityksille että tuotteitaan mainostaville muille yrityksille. Käyttäessään Internetiä mainonnassaan tai kauppapaikkanaan yritys on itse valinnut markkinointi- ja sopimuksentekovälineensä. Erityisominaisuus verkkokaupassa ja nettimainonnassa on se, että markkinoinnin tietoja voi päivittää nopeasti ja käytännössä milloin tahansa. Näin se eroaa merkittävästi muista mainosmedioista. Tämä luo Internetmarkkinoijalle suuremman vastuun mainosten oikeista tiedoista. Siksi huolellisuusvaatimus Internetissä markkinoitaessa korostuu.

Internetissä oleva tarjous on mainostajaa sopimusoikeudellisesti sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt netissä olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin kun kuluttaja on tilannut tuotteen internetsivulla olevalla tilauskaavakkeella.

Käytännössä on kuitenkin tosiasia että myös Internetsivujen päivitys, varsinkin laajojen muutosten päivittyminen tietoverkkoon vie tietyn ajan. Samoin kuluttaja on saattanut jättää päivittämättä näkyvillään olevan sivuston. Silloin voi syntyä tilanne, jossa kuluttaja tilaa aiemman tiedon perusteella tuotteen ja uusi korjattu tieto ei ole vielä ehtinyt päivittyä hänen koneelleen. Näyttötaakka asiasta on ensin yrityksellä.

Jotta yritys ei olisi velvollinen myymään tuotetta aiempaan hintaan, sen on näytettävä aloittaneensa muutostyö ennen kuluttajan tekemää tilausta. Lisäksi yrityksen pitää voida näyttää, että sen tietokonejärjestelmä on sellainen, että muutos päivittyy verkkoon mahdollisimman nopeasti. Jos yritys ei voi tätä näyttää, se on sopimusvastuussa kuluttajan tekemän tilauksen mukaisesti. Jos virhe on kuitenkin niin selkeä että kuluttajan olisi pitänyt se ymmärtää, hinta ei sido mainostajaa.

Lisäksi; Tietokoneen oheislaitteen kauppa. Sopimuksen sitovuus. Hinta. - Kuluttajariitalautakunta
 
Joo jos tonnin näyttöä on saanut 350egeen niin ei tässä ole mitään ihmeellistä. Virhe on sattunut, korjattu ja asia selvä. Voite myös odottaa 2vuotta jotain ilmiselvää tulosta jolloin näyttöä saa kirppikseltä jo mukavasti.
 
Justiinsa joo. Eli kuluttaja-asiamies ohjeisti myymään 349€ hintaan mutta eivät suostu ja nyt sitten pommitat saman asian seuraavaksi toiselle taholle tutkittavaksi?

Yleisesti ottaen siis oletettava kuvio on: koita itse sovitella asiaa CDON:n kanssa sähköpostitse (koska heillä ei ole puhelinta..) --> jos eivät taivu niin soitto kuluttajaneuvontaan --> jos he eivät saa asiaa ajettua niin soitto kuluttajariitalautakuntaan? Vai siirtääkö kuluttajaneuvonta asian suoraan eteenpäin, mitä kaikkea tässä pitää itse tehdä kun ei ole ennen tällaista tullut tehtyä? Toistaiseksi vasta odottelen CDON:lta kannanottoa sähköpostiini, jossa totesin haluavani tuotteen sovittuun hintaan tai vien asian eteenpäin kuluttajaneuvontaan. (Olispa vaan ollut päivystämässä postilla ja napannut heti paketin kun se tuli, olisi päässyt helpommalla.)

Ketkäs täällä nyt oikeasti saivat tuon näytön 349€ hintaan? Ilmeisesti ainakin @Alexi ja lisäksi @Lierdex peräti kaksin kappalein? Olivatko erillisillä vai samalla tilauksella?
Mun tapauksessa kuluttaja-asiamies lupautui laittamaan asian eteenpäin kuluttajariitalautakuntaan. KRIL:in lomakkeessahan täytyy myös erikseen mainita, jos asiaa on jo käsitelty kuluttaja-asiamiehen kanssa sekä antaa kuluttaja-asiamiehen yhteystiedot, jonka haluat valtuuttaa asiaa hoitamaan. En siis käytännössä joudu perustelemaan asiaani useaan kertaan, mitä nyt kaksi samankaltaista lomaketta joutuu täyttämään.

Itse olen asioinut tähän asti puhtaasti sähköisillä lomakkeilla sekä sähköpostilla ja kuluttaja-asiamies on ollut kiitettävän nopea liikkeissään ja vastauksissaan. Mun mielestä sähköposti on luonteva tapa, kun saat toimitettua myös liitteet samoilla tulilla (tilauksen tiedot, käyty kirjeenvaihto CDONin kanssa yms). Mullekin tää on eka kerta kun tällaiseen joutuu.

Mitä tulee näihin näytön saaneisiin, niin minulla on myös yksi IRL-tuttava, joka tuon viime viikolla sai.
 
Viimeksi muokattu:
Joo jos tonnin näyttöä on saanut 350egeen niin ei tässä ole mitään ihmeellistä. Virhe on sattunut, korjattu ja asia selvä. Voite myös odottaa 2vuotta jotain ilmiselvää tulosta jolloin näyttöä saa kirppikseltä jo mukavasti.

On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.
 
On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.

Cdonilla on jatkuvasti jtn 90% (esim aterinsetti) tarjouksia, ja komponenttejakin (tuuletin) oli 50% alennuksella, joten 65% näytöstä ei ole "uskomaton" tarjous.
Harmi kun en itse kerinnyt ko näyttöä ostamaan.
 
Itse olen pari kertaa ollut kuluttaja-asiamiehen kanssa asioimassa. Kerran olin jo julkisesti sanonut meneväni riitalautakunnan puheille foorumeilla ja sitten kyseisen firman markkinointipäällikkö taisi jopa soittaa tai pistää heti sähköpostia ja tapaus hoitui niin. Toki olisin toteuttanut uhkaukseni ja kertonut jutun etenemisestä silloin murossa.. Silloin ei vaan päässyt sähköisesti sitä tekemään ja Hakaniemeen olisi pitänyt käydä fyysisesti paikalle. Tämän sovittaminen työaikatauluihin oli se suurin haaste, kun olivat auki vaan virka-aikana..

Vuosituhannen alussa tuli huijarifirmalta perintäkirje, kun en maksanut toimimattomasta palvelusta (periaatekysymys). Kuluttaja-asiamies näki asian samalla lailla ja pyysi huijarifirmaa korvaamaan minulle rahaa. Sitä ei ikinä tullut ja menivät konkurssiin.

On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.

Edelleen, jos se on hintavirhe, sitä voi kieltäytyä myymästä sillä hinnalla ja taistella kuluttaja-asiamiehen kanssa. Mutta se ei voi olla hintavirhe, jos sitä on sillä hinnalla myyty muille - ja siitä on tullut toimitusvahvistus + se on lähetetty. Tässä vaiheessa kauppa on syntynyt, eikä sitä voi kauppiaan puolelta peruuttaa. Kyllä itse veisin tämän kuluttajariitalautakunnalle.

Huono puoli on se, että rahat on kiinni tuolla kaupassa asian käsittelyn ajan. Varmaan menee reilusti ensi vuoden puolelle, ennenkuin saatte näyttönne.

Lisäksi, ratkaisu on suositus, ei oikeustuomio:

Kuluttajariita-asiassa annettu lautakunnan päätös ei ole täytäntöönpanokelpoinen, eikä sillä ole tuomion oikeusvaikutuksia. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla. Lautakuntakäsittely ei estä asian viemistä yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi.

Ilmoittaessaan osapuolille ratkaisustaan lautakunnan on samalla mainittava 1 momentin mukaisesta valituskiellosta sekä siitä, että lautakunnan ratkaisut ovat suosituksia.

CDON varmasti miettii, ottaako taas vähän lisää imagotappiota vai lähettää näytöt reilulla tappiolla asiakkaille. Tämän firman kanssa lopputulos ei ole selvä, vaikka kuluttajariitalautakunta päättäisi näyttöjen toimitusta suosittaa..
 
Lisäksi, ratkaisu on suositus, ei oikeustuomio:



CDON varmasti miettii, ottaako taas vähän lisää imagotappiota vai lähettää näytöt reilulla tappiolla asiakkaille. Tämän firman kanssa lopputulos ei ole selvä, vaikka kuluttajariitalautakunta päättäisi näyttöjen toimitusta suosittaa..

Sanoisin, että juuri CDONin kanssa siihen voi historian valossa kyllä luottaa, että jos KRILin ratkaisu on, että monitorit jakoon, niin silloin ne kyllä toimitetaan. CDON ei ole mikään uusi ja tuntematon muuttuja näissä hommissa, ja vaikka se osaakin venkoilla, niin tuollaisia imagotappioita se ei halua.
 
On se alan harrastajan tiedoilla ilmiselvä virhe, mutta maallikon silmin se on "vain" 65 %:n alennus Black Fridaynä. Täysin mahdollista, että kuluttajariitalautakunta tulkitsee, ettei hintavirhe ollut ilmiselvä ja kaupan kuuluu toimittaa tuote ostajalle.

Etenkin jos lukee esimerkiksi viestin #512 spoilerin ja tuon linkin vastintapauksesta, joka on vielä ihan eri tasoa kuin tämä. Ei tässä mielestäni ole mitään "ilmiselvää tulosta", etenkin kun kuluttajaneuvonta on ollut jo monilla kirjoittajilla heidän puolellaan. Ennemmin näkisin niin, että KRIL on kuluttajan puolella mutta CDON:n loppukanta jää arvoitukseksi. 350€ näytöstä ei ole tavalliselle kuluttajalle mikään selkeä hintavirhe toisinkuin esimerkiksi 50€ tuliterästä iPhone X:stä tai 1000€ uudesta Mersun A-sarjalaisesta.

Toisekseen en oikein ymmärrä CDON:n puolustelua, etenkin täysin ulkopuolisilta tähän tapaukseen liittymättömiltä. Taas sattui "virhe", joita CDON tekee ties kuinka paljon vuodessa mutteivat millään opi. Jokaisessa kampanjassa on näitä, joko vahingossa tai tarkoituksellisesti näkyvyyden saamiseksi. Ja CDON on vielä sellainen pulju, jossa aleprosenteilla ja hinnoilla ei ole mitään merkitystä kun niitä hyödynnetään jatkuvasti. Ja aina täällä asetutaan silti CDON:n puolelle vaikka etenkin internet-kauppa vaatii suurta huolellisuutta. Asian korjauskin tapahtui varsin heikosti. Todella myöhässä, yksipuolisesti ja jopa firman omien ehtojen vastaisesti. Olisi jo aika sille, että CDON alkaa oikeasti hinnoittelemaan huolellisesti tai sitten vastaa jatkuvan huolimattomuutensa seurauksista. Onhan tuo nyt sen tavallisen kuluttajankin silmistä perseestä, kun siellä on noita numerovirheitä jatkuvasti.


Edelleen, jos se on hintavirhe, sitä voi kieltäytyä myymästä sillä hinnalla ja taistella kuluttaja-asiamiehen kanssa. Mutta se ei voi olla hintavirhe, jos sitä on sillä hinnalla myyty muille - ja siitä on tullut toimitusvahvistus + se on lähetetty. Tässä vaiheessa kauppa on syntynyt, eikä sitä voi kauppiaan puolelta peruuttaa. Kyllä itse veisin tämän kuluttajariitalautakunnalle.

Huono puoli on se, että rahat on kiinni tuolla kaupassa asian käsittelyn ajan. Varmaan menee reilusti ensi vuoden puolelle, ennenkuin saatte näyttönne.

Itse tilasin laskulla, joten ei ole tapauksessa ainakaan vielä rahaa kiinni. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut ottaa Paypalilla. Lasku on vieläkin Qlirossa avoinna ja eräpäiväkin tulossa tämän tilanteen pitkittymisen myötä. Toisaalta laskun maksamista voinee varmaan "omin luvin" lykätä siihen asti, kunnes näyttö oikeasti tulee kerran CDON on mielestään perunut kaupan. Vaan mahtaakohan maksamaton lasku vaikuttaa jotenkin tilanteen käsittelyyn.. (Varsin erikoista muuten tämä kaupanpurku siinä mielessä, että tuote kyllä vedettiin yksipuolisesti takaisin postista mutta lasku on vielä avoin ja aktiivinen.)
 
Viimeksi muokattu:
Etenkin jos lukee esimerkiksi viestin #512 spoilerin ja tuon linkin vastintapauksesta, joka on vielä ihan eri tasoa kuin tämä. Ei tässä mielestäni ole mitään "ilmiselvää tulosta", etenkin kun kuluttajaneuvonta on ollut jo monilla kirjoittajilla heidän puolellaan. Ennemmin näkisin niin, että KRIL on kuluttajan puolella mutta CDON:n loppukanta jää arvoitukseksi. 350€ näytöstä ei ole tavalliselle kuluttajalle mikään selkeä hintavirhe toisinkuin esimerkiksi 50€ tuliterästä iPhone X:stä tai 1000€ uudesta Mersun A-sarjalaisesta.

Toisekseen en oikein ymmärrä CDON:n puolustelua, etenkin täysin ulkopuolisilta tähän tapaukseen liittymättömiltä. Taas sattui "virhe", joita CDON tekee ties kuinka paljon vuodessa mutteivat millään opi. Jokaisessa kampanjassa on näitä, joko vahingossa tai tarkoituksellisesti näkyvyyden saamiseksi. Ja CDON on vielä sellainen pulju, jossa aleprosenteilla ja hinnoilla ei ole mitään merkitystä kun niitä hyödynnetään jatkuvasti. Ja aina täällä asetutaan silti CDON:n puolelle vaikka etenkin internet-kauppa vaatii suurta huolellisuutta. Asian korjauskin tapahtui varsin heikosti. Todella myöhässä, yksipuolisesti ja jopa firman omien ehtojen vastaisesti. Olisi jo aika sille, että CDON alkaa oikeasti hinnoittelemaan huolellisesti tai sitten vastaa jatkuvan huolimattomuutensa seurauksista. Onhan tuo nyt sen tavallisen kuluttajankin silmistä perseestä, kun siellä on noita numerovirheitä jatkuvasti.




Itse tilasin laskulla, joten ei ole tapauksessa ainakaan vielä rahaa kiinni. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut ottaa Paypalilla. Lasku on vieläkin Qlirossa avoinna ja eräpäiväkin tulossa tämän tilanteen pitkittymisen myötä. Toisaalta laskun maksamista voinee varmaan "omin luvin" lykätä siihen asti, kunnes näyttö oikeasti tulee kerran CDON on mielestään perunut kaupan. Vaan mahtaakohan maksamaton lasku vaikuttaa jotenkin tilanteen käsittelyyn.. (Varsin erikoista muuten tämä kaupanpurku siinä mielessä, että tuote kyllä vedettiin yksipuolisesti takaisin postista mutta lasku on vielä avoin ja aktiivinen.)

Taidat päästä lähinnä perintään jos ominpäin liikuttelet erä päivää. Lasku on varmaan auki koska sinun pitää asioida klarnan vai mikä lie firma heillä on käytössään eikä cdonin.
 
Qliro, joka on CDON:in oma laskutusyhtiö.

Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.
 
Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.

Joo varmaan täytyy tehdä näin. Kuitenkin käsittämätöntä ettei CDON(=Qliro) edes tässä tilanteessa osaa tuota tehdä omatoimisesti.
 
Näin juuri. Joka tapauksessa kannattaa käydä siellä Qliron aspa-chatissa pyytämässä eräpäivän pitempää lykkäämistä, jottei tarvitse sitten myöhemmin perustella niille karhulaskujen lisäkulujen vääryyttä.

Hyvä pointti! Kiitos vinkistä! Laitoin Qlirolle viestiä ja sain vastauksen samoin tein.

"Olen nyt lykännyt laskun eräpäivää 21.12 asti. Mikäli et ole saanut vastausta CDONilta tuohon mennessä, olethan meihin uudelleen yhteydessä.

Mikäli CDON peruu tilauksen, pitäisi laskun mitätöityä ja tällöin tulisi sinun tehdä uusi tilaus mikäli vielä haluat kyseisen tuotteen. Laskua ei kuitenkaan ole ainakaan vielä mitätöity.



Olet tervetullut ottamaan meihin uudelleen yhteyttä, mikäli sinulla on lisäkysymyksiä!

Mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

Iris
Qliro Asiakaspalvelu"
 
27.11 tehty tilaus (1 PS4 peli) vielä käsittelyssä varastolla. Ei kyllä päätä huimaa tuo tahti.
Itekin tilasin samana päivänä jotkut tarjouskajarit koneelle ja vieläkin käsittelyssä. Vissi ero kun tilasin samalla myös kirjoja, joiden toimittajaksi oli merkitty adlibris ja ne sai hakea postista 2 päivän päästä tilauksesta. :rolleyes:
 
26.11. tehty tilaus lähti eilen, joten teidän ehkä sitten tänään.
E: siis "Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM" 2017-12-04 19:04:00
ja "lähetetty" 19:27...
 
Mikähän juttu tämäkin nyt on, kun tuosta näytöstä tuli eilen se "Tietoa CDON- tilauksestasi" otsikoitu säpo jossa tiedot, että on ollut noudettavissa 3pvää jne. Perjaintaina kuitenkin todettiin että on lähetetty postilta pois mutta postin seurannassakin on viimeisin tieto se perjantain lähetyksen tietoja muutettu postintaival homma, mitään ei ole sen jälkeen kirjautunut. Tänään taas tuli erilaisella tyylillä kirjoitettu ja vaihteeksi otsikkona "Sinulle saapunut CDON.COM- tilaus on noudettavissa" säpo, jossa sanotaan että tilaus olisi NYT saapunut tuonne lähipostiin... Hetken luulin sen olevan toinen BF-tilaus mutta tuo sama näyttöhommahan se taas oli. Posti ei tiedä missä paketti menee ja CDON muistuttelee noutamaan heidän takaisin vetämäänsä pakettia... huoh.
 
CDON saa kai Postilta sähköisesti nuo toimittamattomuustiedot ja CDON:n meilit lähtee automaattisesti sen mukaan.

Mulla oli aiemmin yksi tuote saapunut postiin. Tilasin sille kotiinkuljetuksen. Kuski jotenkin sössi, toi tavaran mulle, muttei kirjannut sitä järjestelmään. CDON lähetteli meilejä "n: päivää noutaa tavara, ennenkuin lähtee takaisin" ja postiltakin soitettiin asiasta.
 
25.11. tehty tilaus, vielä "Käsitellään"-tilassa. Laitoin eilen viestiä että mikä kestää. Ei ole vielä vastattu.
 
Onks tää näyttö homma edenny pidemmälle ku nyt näyttää jo jengi myyvän näitä blacfriday x34a näyttöjä torissa...
 
Tuli vihdoin black friday global veitset, yllätykseksi paketit olivat tyhjiä :grumpy:. Postipaketti oli kyllä kunnossa, että joku cdon työntekijä katsonut tarpeellisiksi?:sori:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom