Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
"Jäi itselläni tarpeettomaksi, joten pistän kiertoon....Onks tää näyttö homma edenny pidemmälle ku nyt näyttää jo jengi myyvän näitä blacfriday x34a näyttöjä torissa...
Suoraan CDONin aspaan vastasin sähköpostilla.Mulle kuluttajaneuvonnassa sanottiin että pitäisi tehdä reklamaatio CDONille ja esittää asiaan ratkaisua.
Jos sulla Merkath on linkkiä tuohon ratkaisuun niin laitatko jakoon?
E: Teitkö muuten reklamaation sähköpostilla suoraan aspaan vai sieltä nettisivujen kautta?
Toisaalta, jos ei itselle osu näitä huonoja kokemuksia, niin ei sitä osaa sillä lailla lopettaa firman käyttöä ennen kun osuu.Vuosia jankutettu miten huono firma cdon mutta ei ihmiset usko ikään. Murossa oli 100 sivua samaa valitusta ja täällä jatkuu niin pitäs olla aika selvä homma.
Vuosia jankutettu miten huono firma cdon mutta ei ihmiset usko ikään. Murossa oli 100 sivua samaa valitusta ja täällä jatkuu niin pitäs olla aika selvä homma.
Otanpa itekkin kantaa tähän #näyttögateen. Olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja he ohjeistivat laittamaan CDON:lle laittamansa viestin. CDON ei ole vieläkään ottanut tähän kantaa (viikko sitten laitettu viestiä).
Mutta se minkä CDON teki on näytön tarjoaminen hintaan 779€. Millähän perusteella he tarjoavat mulle tuotetta tuohon hintaan, jos olen jo maksanut tuotteen?
On tullut lähetettyä jo muutama viesti CDON:lle, mutta jostain kumman syystä jättäävät täysin huomioimatta tuon kommentin ja muutenkin tuo vastailu tuntuu olevan hidasta. Ilmeisesti samanlaista ongelmaa on muillakin?
Aika hidasta on CDONin vastailu juu, varmasti on myös kiirettä BF:n jälkeen ja näin joulusesongin alla.
Eipä tässä itselläni ole kiirettä, kaksi viikkoa kerroin odottelevani vastausta kuluttajaneuvojan ohjeen mukaisesti.
Ohjeistus tuli siis tuossa viestissä minkä sain kuluttajaneuvojalta, omastakin mielestä aika pitkä aika (viikko olisi ehkä järkevämpi). Saattaa olla tuolla kuluttajaneuvonnassakin hieman ruuhkaa.Ai siellä oli ohjeistus, että 2vkoa? Enpä huomannut moista vaikka ohjeistukset kävin läpi. Itse ajattelin, että 1vko riittäisi ja ettei asiaa kannata turhaan pitkitellä. Olisi luullut, että saavat tuon saman copy&paste 779€ vastauksen kaikille melko nopeasti.
Hmm, tässä justiin selailen CDON:ia, ni en tiennytkään, että niistä on tullut myös autovaraosakauppa.
AVGASSYSTEM, AVGAS FORD ESCORT ORION 1.4 1.6 86
Suoraan CDONin aspaan vastasin sähköpostilla.
Tämä keissi oli kyseessä: Tietokoneen oheislaitteen kauppa. Sopimuksen sitovuus. Hinta. - Kuluttajariitalautakunta
Epäilen että tuosta reklamaatiosta CDON ryhtyy mihinkään toimenpiteisiin tai hyvityksiin... Kärsivällisyyttä tosin riittää joten mennään sitten vaikka kuluttajariitalautakuntaan asti.
PayPal Dispute kehiin. Sieltä tulee parissa päivässä. Tehdään paypal.com oman tilin tilauksista asiakaspalvelupyyntönä.
CDON ei ryhdy väittelemään PayPalin kanssa, kokemusta on
Mites tämä käytännössä toimii ? laittelin viestiä paypalin aspaan ja sieltä tuli pitkä vastaus jossa kerrottiin yleisiä ehtoja verkkokauppa ostoksissa. Viestissä mainittiin tuo 30 päivää maksun palautumiseen, mutta tämä dispute on ilmeisesti joku nopeampi tapa ?
Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliin
Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliin
Jaa tein pari päivää sitten tuon niin kysy vaan että miksi ja rahat tuli tänään. Ei ollu mitää odotus aikoja mut kai se sit vaihtelee.
Paketti saapui postiin ja 5min ennen kuin ehdin tiskille seurannan tilaksi vaihtui 'palautettu'. Eivät enää luovuttaneet näyttöä.
Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).
Nojaavat tuohon sopimusehtoonsa 1.4:
Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta.
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.
Onko tuo CDON.COM ollut tuollainen jo pitkään? Kuullostaa ihan konkurssi kypsältä firmalta.
Onko cdon asiakaspalautus muuttunut Ahvenanmaan sijaan suomeen, kun kuitissa tuollainen palautusosoite?
Voit lähettää tuotteen postimaksutta asiakaspalautuksena alla olevaan osoitteeseen. Liitä mukaan lähetyslista ja kirjoita siihen palautuksen syy.
Palautusosoite:
CDON.com c/o Åland Post
Rautatehtaankatu 3
202 00 TURKU
Palautus etenee Turusta varastollemme Ruotsiin. Huomioi, että palauttamasi tuotteen tulee olla avaamaton ja mahdollisen sinetin ehjä jotta palautus tullaan hyväksymään. Säästä ystävällisesti postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.
Voit siirtää laskun eräpäivää kirjautumalla Qliron Omille sivuille osoitteessa Qliro.com. Palautuksien käsittely kestää noin 1-3 viikkoa. Mikäli palautat ainoastaan osan toimituksesta, saat korjatun laskun Qlirolta kun palautus saapuu varastollemme.
Laitetaan nyt oma kokemus myös jakoon tästä CDON.com lafkasta. Tuossa BlackFriday aikaan emännän kanssa katsottiin, että nyt on halpa jenkkisänky myynnissä (ovh jotain 1900€ luokkaa ja tarjous alta 600€). Oli todella vähäsanaisesti kerrottu mitään patjatyypeistä tai muista teknisistä tiedoista. Tilasin sängyn jokatapauksessa, ettei lopu tavara kesken ja maksoin tilauksen Paypalilla.
Maksun jälkeen selvittelin valmistajan (Furnitureboxin) sivuilta tietoja tuosta ostetusta sängystä ja sieltä selvisi että siinä on käytössä joku puukehyksinen patja. Ajateltiin, että en kyllä viitsi maksaa tuota "halpaa" hintaa tuosta sängystä kun patja ei miellytä. Peruutin tilauksen noin 1h tilaamisen jälkeen ja vastaus tuli minulle 26.11.2017.
CDON vahvisti peruutuksen ja ilmoitti, että rahat palautetaan.
En osannut odottaa että tässä mitää ihmeellistä voisi tapahtua, mutta toisin kävi. Kyselin rahojeni perään 10.12.2017 ja vastaus oli tyyliin: "pahoittelemme viivästystä, odotamme vastausta furnitureboxilta".
Olen kysellyt nyt muutaman kerran tuon jälkeen vielä asiasta ja aina viesti ollut samanlainen. Kärsivällisyyteni alkaa olemaan loppu ja kyselin, että miksi täytyy minun täytyy odottaa rahojani furnitureboxilta kun en sinne ole mitään maksanut vaan olen ainoastaan asioinut CDON.comin kanssa. Muistutin myös tuosta 14 päivän takarajasta rahojen palautuksen kanssa, joka on mainittu kuluttajansuojan ohjeistuksessa sekä tuolla CDON.comin ehdoissa.
Tämän jälkeen en ole vastauksia viesteihini saanut.
En voi muuta sanoa kuin, että onneksi maksoin Paypalin kautta tämän niin saa edes tuon 30.päivän jälkeen rahat takaisin.
Eikös ton cdonin ole vähäniinkuin pakko myydä toi x34a näyttö mulle ku mulla on sähköinen kuittikin kyseisestä näytöstä
Paketti lähti paikallisesta postista takaisin CDONille, lopetin seurannan vahtaamisen siinä vaiheessa kun se oli saapunut takaisin lajittelukeskukseen Lietoon. Myboxesissa oli muistaakseni kanssa jokin teksti "palautettu CDONille" tjsp.Jäikö sulla tuo "palautettu" viimeiseksi vaiheeksi vai kuinka kävi? Entäs mitä siellä CDONin Myboxesissa lukee? Itselläni ei tuollaista palautustilaa tms. kirjausta koskaan tullutkaan, oli vain tuo "tietoja muutettu". Nyt oli näköjään Postin yleisstatus muuttunut "noudettu" tilaan ja CDON:n seurannassa vaihtunut tilaksi "paketti on toimitettu" vaikka en ole pakettia noutanut. Kuitenkin viimeisimmät kirjaukset ovat omalta paikkakunnaltani..
Abouttirallaa viikko on kulunut siitä kun laitoin CDONille tuon kuluttajaneuvojan ohjeistaman vaatimuksen, ei vieläkään mitään vastausta asiaan. Itselläni nyt ei ole kovinmoista kiirettä asian kanssa, joten odottelen rauhassa ja eskaloin tilannetta sitten aina vähintäänkin kuluttajariitalautakuntaan asti mikäli on tarvis. Useampi viikko/kuukausi tässä varmasti menee selvitellessä.Saivat viimein tuon melko selkeän copy&paste -vastauksen tännekin. Vetoavat kohtiin 1.4, 2.1 ja 5 mutta tarjoavat 779€ hintaa.
Kauas tuolla KRIL:llä yleensä kestää päätöksen kanssa? Eikös jollakulla CDON halunnut heidän vastauksensa pelkän kuluttajaneuvojan sijaan. Ilmeisesti mitään merkittävää ei ainakaan vielä ole tapahtunut, kaikki taitavat odottaa CDON:n ja kuluttajaneuvojan/KRIL:n vastauksia.
Paketti lähti paikallisesta postista takaisin CDONille, lopetin seurannan vahtaamisen siinä vaiheessa kun se oli saapunut takaisin lajittelukeskukseen Lietoon. Myboxesissa oli muistaakseni kanssa jokin teksti "palautettu CDONille" tjsp.
Abouttirallaa viikko on kulunut siitä kun laitoin CDONille tuon kuluttajaneuvojan ohjeistaman vaatimuksen, ei vieläkään mitään vastausta asiaan. Itselläni nyt ei ole kovinmoista kiirettä asian kanssa, joten odottelen rauhassa ja eskaloin tilannetta sitten aina vähintäänkin kuluttajariitalautakuntaan asti mikäli on tarvis. Useampi viikko/kuukausi tässä varmasti menee selvitellessä.
Kuitenkin tilaus on CDONin sivuilla edelleen "toimitettu". Qliron aspa siirsi laskun päivämäärää vuoden loppuun n. 15min viiveellä yhteydenotostani ilman lisäkyselyjä, joten ainakin siellä aspa pelaa. Mainitsivat tosiaan Qlirolta samalla ettei CDONin tilausta ole heille peruttu.
Hauskasti sain pari päivää sitten CDONilta sähköpostin "Anna arvosana ja arvioi tuotteitasi". Teki mieli mennä antamaan yhtä tähteä, mutta eihän tuota näyttöä ole ollenkaan CDONin sivuilla enää.
Kyllähän postikin tässä näyttää toimivan hämärästi, pitäisihän asiakkaan saada tarkat tiedot paketin kulusta? Kerta tämmöistä luovutuskieltoa pystyvät tekemään niin silloin tässä sääntösuomessa pitäisi myös seurannassa lukea tarkaan että paketin luovutus asiakkaalle kielletty lähettäjän pyynnöstä tjsp.Okei. Erikoista. Koitin Postiltakin kysellä mitä tämä teidän seurantanne tarkoittaa, kun en ole noutanut pakettia ja se ei ole seurannan mukaan koskaan poistunut paikkakunnaltani mutta eivät suostuneet vastaamaan vaan totesivat, että pitää lähettäjältä kysyä. Sehän tässä vielä olisikin, jos pitäisi CDONin kanssa alkaa vääntämään siitä etten ole noutanut pakettia vaikka heidän ja postin seuranta niin väittää..
Kyllähän postikin tässä näyttää toimivan hämärästi, pitäisihän asiakkaan saada tarkat tiedot paketin kulusta? Kerta tämmöistä luovutuskieltoa pystyvät tekemään niin silloin tässä sääntösuomessa pitäisi myös seurannassa lukea tarkaan että paketin luovutus asiakkaalle kielletty lähettäjän pyynnöstä tjsp.
Mulla kävi CDON:n kanssa syksyllä, että he eivät antaneet minkäänlaista seurantakoodia tilaamalleni powerbankille ja se tilaus siellä roikkui ja roikkui. Ja olin maksanut sen jo.
Otin aspaan yhteyttä maileitse ja kyselin mikä homma, kun pakettia ei ollut näkynyt pariin viikkoon ja en voi seurata mistään, koska ette antaneet koodia. Sanoivat, että lähetetty on ja sivuilla luki "Toimitettu".
Siinä vaiheessa en kysellyt enempää ja jäänyt odottelemaan, että mahtaako paketti saapua. Laitoin vain suoraan, että "Ette antaneet seurantakoodia -> 'Paketti on lähetetty' mukamas ja ketä tästä voin seuraavana enää syyttää on Posti, kun ovat perkeleet menneet hukkaamaan tämän mysteeripaketin. Ja tekin tiedätte, että ne eivät luonnollisesti ota vastuuta yhtään mistään. Pikkaisen haiskahtaa eikö vain?"
No, lupasivat selvitellä tavaran toimittajan (?) suuntaan. Luulin että he ovat jälleenmyyjiä? Ja parin päivän päästä tuli vain vastaus "rahat palautetaan tilillesi". Ilman mitään selitystä mitä helvettiä siellä nyt on tapahtunut. Sain kuitenkin rahani.