CDON.com

Onks tää näyttö homma edenny pidemmälle ku nyt näyttää jo jengi myyvän näitä blacfriday x34a näyttöjä torissa...
"Jäi itselläni tarpeettomaksi, joten pistän kiertoon....

.....Ostettu marraskuussa 2017"

:rofl::rofl:
 
Ainakin trokari myi näyttöä halvemmalla kuin CDON vastatarjouksellaan. :D

#näyttögate jatkuu...
Kuluttajaneuvonta asettui puolelleni viitaten aikaisempaan kuluttajariitalautakunnan ratkaisuun vastaavanlaisesta tapauksesta. Tilauksesta on nyt tehty reklamaatio CDONille, odotellaan vielä miten sieltä vastataan.
 
Mulle kuluttajaneuvonnassa sanottiin että pitäisi tehdä reklamaatio CDONille ja esittää asiaan ratkaisua.

Jos sulla Merkath on linkkiä tuohon ratkaisuun niin laitatko jakoon?


E: Teitkö muuten reklamaation sähköpostilla suoraan aspaan vai sieltä nettisivujen kautta?
 
Viimeksi muokattu:
Mulle kuluttajaneuvonnassa sanottiin että pitäisi tehdä reklamaatio CDONille ja esittää asiaan ratkaisua.

Jos sulla Merkath on linkkiä tuohon ratkaisuun niin laitatko jakoon?


E: Teitkö muuten reklamaation sähköpostilla suoraan aspaan vai sieltä nettisivujen kautta?
Suoraan CDONin aspaan vastasin sähköpostilla.
Tämä keissi oli kyseessä: Tietokoneen oheislaitteen kauppa. Sopimuksen sitovuus. Hinta. - Kuluttajariitalautakunta

Epäilen että tuosta reklamaatiosta CDON ryhtyy mihinkään toimenpiteisiin tai hyvityksiin... Kärsivällisyyttä tosin riittää joten mennään sitten vaikka kuluttajariitalautakuntaan asti.
 
Itse laitoin viestiä n. viikko sitten mutta eipä ole mitään kuulunut. Eipä tuota vastausta kai ikuisuutta kannata odottaa, vastaamattomuuden voinee kait mieltää kielteiseksi vastaukseksi. Reklamaation tein suoraan tilaushistorian kautta tuotteen kohdalta. Vetosin noihin pykäliin, eritoten nettikaupan sitovuuteen ja huolellisuuteen, ja ehdotin ratkaisuna kaupan loppuun hoitamista jo sovitulla tavalla eli tilaukseni mukaisesti. Eipä tässä mitään voi hävitäkään ja aika vahvoilla on kuluttaja kuitenkin tällaisessa tilanteessa (kuluttajaneuvonnan ja KRIL:n kannalta) etenkin kun CDON on hoitanut asian ratkaisun melko heikosti.

Missä tilassa teillä muuten on postin seuranta? Omani ei ole muuttunut edelleenkään viikossa mihinkään ja nyt posti ehdottaa/vaatii seurannassa jo jonkun selvityslomakkeen täyttämistä.
 
Itse sain kuluttajaoikeusneuvojalta samaisen linkin kuin Merkath samaisella näkemyksellä. En tosin ole vielä cdonille ehtinyt tänään viestiä laittaa, isken myöhemmin tänään.

Iselläni postin seuranta kertoo paketin aikanaan saapuneen läheiseen postiin mutta lähetystä ei sieltä minulle luovutettu vaan kerrottiin paketin lähteneen lähettäjän toiveesta takaisin lähtöpisteeseen. Sittemmin seuranta kertoo paketin päätyneen Lietoon 2.12. johon jäljet päättyvät. Postin osalta paketin kuskaaminen lienee päättyneen tuohon ja jokin muu firma raijannut sen eteenpäin.
 
Taisi jäädä laitimmaiseksi kerraksi tilata tuolta cdonilta mitään, lisäksi pelottelin lähipiirini myös. Tilasin evo 500gb levyn 29.11, sivuilla luvattiin toimitusajaksi 2-3vrk. Nyt on 9 vuorokausi menossa. Alkaa olemaan jo niin kummallisia piirteitä koko jutussa että tuntuu vedätykseltä koko homma. Viikkoon ei ensin kuulunut tilauksesta mitään, eikä tilauksen tila muuttunut "käsittelyssä"-tekstistä mihinkään, ENNENKUIN itsenäisyyspäivän iltana klo 19.30??? tulee sähköposti että tilauksenne on toimitettu. No, eihän se mitään tarkoittanut.

Tänä aamuna siis 8.12 tulee viesti klo 13.17:
"Paketti tilauksestasi XXXXXXXXXX on juuri lähtenyt varastoltamme ja on nyt matkalla!" WTF?

Heti perään tulee toinen viesti klo 13.23:
"Saimme lisätietoa koskien tilaustasi, joka valitettavasti on viivästynyt postin käsittelyssä.
Tästä johtuen toimituksessa saattaa kestää muutama päivä pidempään kuin normaalisti."


Paskaa. Laitoin palautetta että nopeampi jatkossa tilata ulkomailta mitä "läheltä kotimaista".
 
Vuosia jankutettu miten huono firma cdon mutta ei ihmiset usko ikään. Murossa oli 100 sivua samaa valitusta ja täällä jatkuu niin pitäs olla aika selvä homma.
 
Vuosia jankutettu miten huono firma cdon mutta ei ihmiset usko ikään. Murossa oli 100 sivua samaa valitusta ja täällä jatkuu niin pitäs olla aika selvä homma.
Toisaalta, jos ei itselle osu näitä huonoja kokemuksia, niin ei sitä osaa sillä lailla lopettaa firman käyttöä ennen kun osuu.
 
Vuosia jankutettu miten huono firma cdon mutta ei ihmiset usko ikään. Murossa oli 100 sivua samaa valitusta ja täällä jatkuu niin pitäs olla aika selvä homma.

No siis vähäisiähän ne valituksenaiheet on olleet, ja nyt tämä viimeisin tapaus on pyrkimys hyödyntää (iotekkiläisten tiedoilla) selvää hintavirhettä. Toki omatkin sympatiani ovat valittajien eikä firman puolella, koska näillä protesteilla saadaan CDONia ehkä kiinnittämään vähän enemmän huomiota Suomen aluesivun toistuviin huolimattomuusvirheisiin.

Mutta edelleen aivan pätevä paikka tilailla rompetta.
 
Ei minulle ole ikinä maksaneet rahaa CDON:it virheet. Sen sijaan aikaa on mennyt ja toivo on välillä kanssa mennyt.

Lisäksi sieltä saa leffoja aina kohtuuhalvalla ja täydennän Bluray-valikoimaani.

Jos sieltä tulisi vääriä tuotteita tai jäisi tuotteet kokonaan tulematta ja takuu ei toimisi - sitten lopettaisin tilaukset. Nyt harrastavat vaan pientä käyttäjien kiusausta ja viimeeksi kiusasin takaisin tekemällä Paypal disputen. Sitten tilasin taas tarjousleffoja nyt on koko Fast and Furious bluraylla, vaikka en tiedä miksi..
 
Otanpa itekkin kantaa tähän #näyttögateen. Olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja he ohjeistivat laittamaan CDON:lle laittamansa viestin. CDON ei ole vieläkään ottanut tähän kantaa (viikko sitten laitettu viestiä).

Mutta se minkä CDON teki on näytön tarjoaminen hintaan 779€. Millähän perusteella he tarjoavat mulle tuotetta tuohon hintaan, jos olen jo maksanut tuotteen?
 
Otanpa itekkin kantaa tähän #näyttögateen. Olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja he ohjeistivat laittamaan CDON:lle laittamansa viestin. CDON ei ole vieläkään ottanut tähän kantaa (viikko sitten laitettu viestiä).

Mutta se minkä CDON teki on näytön tarjoaminen hintaan 779€. Millähän perusteella he tarjoavat mulle tuotetta tuohon hintaan, jos olen jo maksanut tuotteen?

Toteat niille suoraan, että haluat näytön sovittuun 349€ hintaan. (Ellet halua lopettaa asiasta väittelemistä ja hyväksyä tuota 779€ hintaa.)

11.3 Internetmarkkinointi - Markkinoinnin virhetilanteet
"Internet on foorumi sekä verkkokauppayrityksille että tuotteitaan mainostaville muille yrityksille. Käyttäessään Internetiä mainonnassaan tai kauppapaikkanaan yritys on itse valinnut markkinointi- ja sopimuksentekovälineensä. Erityisominaisuus verkkokaupassa ja nettimainonnassa on se, että markkinoinnin tietoja voi päivittää nopeasti ja käytännössä milloin tahansa. Näin se eroaa merkittävästi muista mainosmedioista. Tämä luo Internetmarkkinoijalle suuremman vastuun mainosten oikeista tiedoista. Siksi huolellisuusvaatimus Internetissä markkinoitaessa korostuu.

Internetissä oleva tarjous on mainostajaa sopimusoikeudellisesti sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt netissä olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin kun kuluttaja on tilannut tuotteen internetsivulla olevalla tilauskaavakkeella."
 
On tullut lähetettyä jo muutama viesti CDON:lle, mutta jostain kumman syystä jättäävät täysin huomioimatta tuon kommentin ja muutenkin tuo vastailu tuntuu olevan hidasta. Ilmeisesti samanlaista ongelmaa on muillakin?
 
Aika hidasta on CDONin vastailu juu, varmasti on myös kiirettä BF:n jälkeen ja näin joulusesongin alla.
Eipä tässä itselläni ole kiirettä, kaksi viikkoa kerroin odottelevani vastausta kuluttajaneuvojan ohjeen mukaisesti.
 
On tullut lähetettyä jo muutama viesti CDON:lle, mutta jostain kumman syystä jättäävät täysin huomioimatta tuon kommentin ja muutenkin tuo vastailu tuntuu olevan hidasta. Ilmeisesti samanlaista ongelmaa on muillakin?

Vastausten saaminen tuolta tuntuu olevan aina kohtuullisen hidasta. Nyt vielä ilmoittelevat, että "Asiakaspalvelumme on tällä hetkellä pahoin kuormittunut, mutta teemme kovasti töitä vastataksemme viesteihinne.". Luulisi kuitenkin tämän suuremman ongelman eli näyttöcasen hoitamisen loppuun olevan aika tärkeää mutta eipä vaikuta siltä. (Eli tilausnumeroiden perusteella joku yksinkertaisesti tarkistaa onko noista asioista tullut viestiä.)

Aika hidasta on CDONin vastailu juu, varmasti on myös kiirettä BF:n jälkeen ja näin joulusesongin alla.
Eipä tässä itselläni ole kiirettä, kaksi viikkoa kerroin odottelevani vastausta kuluttajaneuvojan ohjeen mukaisesti.

Ai siellä oli ohjeistus, että 2vkoa? Enpä huomannut moista vaikka ohjeistukset kävin läpi. Itse ajattelin, että 1vko riittäisi ja ettei asiaa kannata turhaan pitkitellä. Olisi luullut, että saavat tuon saman copy&paste 779€ vastauksen kaikille melko nopeasti.
 
Ai siellä oli ohjeistus, että 2vkoa? Enpä huomannut moista vaikka ohjeistukset kävin läpi. Itse ajattelin, että 1vko riittäisi ja ettei asiaa kannata turhaan pitkitellä. Olisi luullut, että saavat tuon saman copy&paste 779€ vastauksen kaikille melko nopeasti.
Ohjeistus tuli siis tuossa viestissä minkä sain kuluttajaneuvojalta, omastakin mielestä aika pitkä aika (viikko olisi ehkä järkevämpi). Saattaa olla tuolla kuluttajaneuvonnassakin hieman ruuhkaa. :kahvi:
 
Suoraan CDONin aspaan vastasin sähköpostilla.
Tämä keissi oli kyseessä: Tietokoneen oheislaitteen kauppa. Sopimuksen sitovuus. Hinta. - Kuluttajariitalautakunta

Epäilen että tuosta reklamaatiosta CDON ryhtyy mihinkään toimenpiteisiin tai hyvityksiin... Kärsivällisyyttä tosin riittää joten mennään sitten vaikka kuluttajariitalautakuntaan asti.


Taitaapa tuokin tapaus olla Cdon. Ainakin itse tilasin 15.5.2007 Logitech G25:n juuri tuohon mainittuun hintaa (24,95) ja tarjosivat tuolla mainitulla 239,95 hinnalla kun vetosivat hintavirheeseen. Eivät suostuneet myymään niin jätin asian siihen, olisi näköjään kannattanut viedä asia eteenpäin. Oliko tuosta tapauksesta tietoa että myikö cdon? tuolla hinnalla lopuksi?
 
Laitetaan nyt oma kokemus myös jakoon tästä CDON.com lafkasta. Tuossa BlackFriday aikaan emännän kanssa katsottiin, että nyt on halpa jenkkisänky myynnissä (ovh jotain 1900€ luokkaa ja tarjous alta 600€). Oli todella vähäsanaisesti kerrottu mitään patjatyypeistä tai muista teknisistä tiedoista. Tilasin sängyn jokatapauksessa, ettei lopu tavara kesken ja maksoin tilauksen Paypalilla.

Maksun jälkeen selvittelin valmistajan (Furnitureboxin) sivuilta tietoja tuosta ostetusta sängystä ja sieltä selvisi että siinä on käytössä joku puukehyksinen patja. Ajateltiin, että en kyllä viitsi maksaa tuota "halpaa" hintaa tuosta sängystä kun patja ei miellytä. Peruutin tilauksen noin 1h tilaamisen jälkeen ja vastaus tuli minulle 26.11.2017.
CDON vahvisti peruutuksen ja ilmoitti, että rahat palautetaan.

En osannut odottaa että tässä mitää ihmeellistä voisi tapahtua, mutta toisin kävi. Kyselin rahojeni perään 10.12.2017 ja vastaus oli tyyliin: "pahoittelemme viivästystä, odotamme vastausta furnitureboxilta".

Olen kysellyt nyt muutaman kerran tuon jälkeen vielä asiasta ja aina viesti ollut samanlainen. Kärsivällisyyteni alkaa olemaan loppu ja kyselin, että miksi täytyy minun täytyy odottaa rahojani furnitureboxilta kun en sinne ole mitään maksanut vaan olen ainoastaan asioinut CDON.comin kanssa. Muistutin myös tuosta 14 päivän takarajasta rahojen palautuksen kanssa, joka on mainittu kuluttajansuojan ohjeistuksessa sekä tuolla CDON.comin ehdoissa.
Tämän jälkeen en ole vastauksia viesteihini saanut.
En voi muuta sanoa kuin, että onneksi maksoin Paypalin kautta tämän niin saa edes tuon 30.päivän jälkeen rahat takaisin.
 
Tosiaan vieläkin kun tarkistelin oman käyttäjäni alta tuota tilauksen statusta tuolta CDON.comilta niin se on edelleen "käsitellään" tilassa.
 
Joo, hyvinkin karulta touhulta todella kuulostaa, ja itse ongelmahan on siis selvästi CDONin toimintapolitiikka third-party-myyjien suhteen. Tapauksesi perusteella CDON vaikuttaa odottavan, että se saa rahat takaisin ulkopuoliselta myyjältä ennen kuin se välittää palautuksen asiakkaalle, vaikka eihän sen pitäisi tietenkään mennä niin.

Kun kerran CDON on päättänyt toimia markkinapaikkana, jossa se vastaa kaikesta paitsi tavaran fyysisestä lähettämisestä, sen pitäisi kyllä palauttaa maksu asiakkaalle saman tien ja hoitaa sitten third-party-myyjän kanssa asiat selväksi omalla ajallaan. CDONin maine tuollaisessa kuitenkin eniten kärsii.
 
PayPal Dispute kehiin. Sieltä tulee parissa päivässä. Tehdään paypal.com oman tilin tilauksista asiakaspalvelupyyntönä.

CDON ei ryhdy väittelemään PayPalin kanssa, kokemusta on :)
 
Kannattaa suosiolla välttää 3rd party myyjät CDONissa. Sen verran nihkeää ja vaihtelevaa tuo palauttaminen ja peruminen on. Ja en edes halua kuvitella takuuasiointia noiden kanssa.
 
PayPal Dispute kehiin. Sieltä tulee parissa päivässä. Tehdään paypal.com oman tilin tilauksista asiakaspalvelupyyntönä.

CDON ei ryhdy väittelemään PayPalin kanssa, kokemusta on :)

Mites tämä käytännössä toimii ? laittelin viestiä paypalin aspaan ja sieltä tuli pitkä vastaus jossa kerrottiin yleisiä ehtoja verkkokauppa ostoksissa. Viestissä mainittiin tuo 30 päivää maksun palautumiseen, mutta tämä dispute on ilmeisesti joku nopeampi tapa ?
 
Mites tämä käytännössä toimii ? laittelin viestiä paypalin aspaan ja sieltä tuli pitkä vastaus jossa kerrottiin yleisiä ehtoja verkkokauppa ostoksissa. Viestissä mainittiin tuo 30 päivää maksun palautumiseen, mutta tämä dispute on ilmeisesti joku nopeampi tapa ?

Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliin
 
Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliin

Kiitos tiedosta !
Taitaa olla järkevintä hoitaa tämä tällä niin saa asian päätökseen ja saa CDON.com miettiä ihan rauhassa, että meni niinku omasta mielestä.
 
Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliin

Sen maksun vieressä on "Report an Issue"-linkki , vähän pyörittelemällä sieltä saa sen Disputen tehtyä, mutta niitä käsittelee ihminen. Vähän joutuu navigoimaan, kun ensin se tarjoaa "odota 14 päivää" ja "kysy myyjältä" vaihtoehtoja. Ja riippuu vähän , millä perusteella teet sitä disputea. Itse sanoin, että en ikinä saanut tilaamaani tuotetta (joka oli totta, mutta peruutus se oli).
 
Jaa tein pari päivää sitten tuon niin kysy vaan että miksi ja rahat tuli tänään. Ei ollu mitää odotus aikoja mut kai se sit vaihtelee.
 
Jaa tein pari päivää sitten tuon niin kysy vaan että miksi ja rahat tuli tänään. Ei ollu mitää odotus aikoja mut kai se sit vaihtelee.

No siis erona on tietysti viivyttelevä myyjätaho. Toimiihan se noin, jos CDON saa vastauksen myyjältä nopeasti. Mutta ongelmatilanteessa CDON ei näköjään ota vastuuta, vaikka juttu viipyisi viikkoja.

Ja tosiaan toki kyse voi olla ihan siitä, että CDON ei välttämättä tiedä, onko myyjälle ylipäätään mennyt perille tieto tilauksen peruutuksesta. Silloin CDON voisi joutua hankalaan tilanteeseen, jos se olisi palauttanut rahat "omin päin" ja 3rd-party-myyjä toimittaisi tilauksen siitä huolimatta. Tämä onkin ehkä todennäköisin syy tuolle toiminnalle. Sen sijaan se ei selitä, miksi asiakasta pidetään viikkokausia pimennossa, kun mitään ei tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Paketti saapui postiin ja 5min ennen kuin ehdin tiskille seurannan tilaksi vaihtui 'palautettu'. Eivät enää luovuttaneet näyttöä.

Jäikö sulla tuo "palautettu" viimeiseksi vaiheeksi vai kuinka kävi? Entäs mitä siellä CDONin Myboxesissa lukee? Itselläni ei tuollaista palautustilaa tms. kirjausta koskaan tullutkaan, oli vain tuo "tietoja muutettu". Nyt oli näköjään Postin yleisstatus muuttunut "noudettu" tilaan ja CDON:n seurannassa vaihtunut tilaksi "paketti on toimitettu" vaikka en ole pakettia noutanut. Kuitenkin viimeisimmät kirjaukset ovat omalta paikkakunnaltani..

Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).

Nojaavat tuohon sopimusehtoonsa 1.4:


Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta. :think:
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.

Saivat viimein tuon melko selkeän copy&paste -vastauksen tännekin. Vetoavat kohtiin 1.4, 2.1 ja 5 mutta tarjoavat 779€ hintaa.


Kauas tuolla KRIL:llä yleensä kestää päätöksen kanssa? Eikös jollakulla CDON halunnut heidän vastauksensa pelkän kuluttajaneuvojan sijaan. Ilmeisesti mitään merkittävää ei ainakaan vielä ole tapahtunut, kaikki taitavat odottaa CDON:n ja kuluttajaneuvojan/KRIL:n vastauksia.
 
Onko tuo CDON.COM ollut tuollainen jo pitkään? Kuullostaa ihan konkurssi kypsältä firmalta.

Omat kokemukseni on kun vuosien jälkeen tilasin yhden pelin ja paripäivää myöhemmin kuulokkeet . Ja kyselin sitten olisiko tilauksia mahdollista yhdistää, että pääsisi yksillä postikuluilla kun se vanhempitilauskin oli vasta käsittelyssä. Vastasivat sitten ettei niitä pysty yhdistämään. Mikä oli yllättävää kun molemmat tilaukset oli jo siinä vaiheessa noudettavissa :) Vaikka tavarat tulivat niin aspan hitaus vastamisessa on jotain käsittämätöntä.
 
Onko tuo CDON.COM ollut tuollainen jo pitkään? Kuullostaa ihan konkurssi kypsältä firmalta.

On. Konkurssiakin on väläytelty jo vuosikausia sitten Murossa ja varoiteltiin täälläkin muistaakseni alkuvuodesta, kun CDON+ jäsenyydestä keskusteltiin.

CDON toimii 90% ajasta ihan hyvin. Laskulla tai Paypalilla kun tilaa niin tilauksissa ei oikeastaan ole riskiäkään. Jos tilaat DVD:n yleensä kyllä saat sen joskus, välillä muutamassa päivässä välillä 2 viikossa. Ongelma tulee siitä, jos asiakas haluaa tehdä jotain muutoksia tilaukseen sen tekemisen jälkeen tai jos tuo prosessi ei jää tuohon "tilaus->lähetys->vastaanotto" kaavaan (eli sieltä tulee vielä palautus/takuukeikka).

Omien sanojensa mukaan heiltä saa kuitenkin hyvää palvelua:
HYVÄ PALVELU
Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta palvelua. Alkaen sivustosta sekä ostosten tekemisestä asiakaspalvelukontaktiin, sekä tietenkin toimitukseen jotta saat tuotteesi niin pian kuin mahdollista. Lupauksemme on että voit tehdä ostoksia turvallisesti kauttamme.
Yrityksestä - CDON.COM
:D
 
Viimeksi muokattu:
Cdon/Qligroup talous on nykyään hyvä, se panostaa maksupalveluihin ja kauppapaikkaan. CDON toiminta ei varsinaisesti sitä kiinnosta, eikä hinnat ole niin hyviä kuin aiemmin.
Tosin tietoa ei ole miten tuottavien osien myynti vaikuttaa tulokseen myöhemmin. Fitnesstukku, lekmer, tretti on ainaki myyty pois.
Ainahan voi kyse olla tuloskikkailua että talous on huonompi kuin numerot näyttää.

Onko cdon asiakaspalautus muuttunut Ahvenanmaan sijaan suomeen, kun kuitissa tuollainen palautusosoite?
upload_2017-12-13_20-42-17.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko cdon asiakaspalautus muuttunut Ahvenanmaan sijaan suomeen, kun kuitissa tuollainen palautusosoite?
upload_2017-12-13_20-42-17.png

En osaa sanoa, mitä se on aiemmin ollut, mutta Turkuun se tosiaan palautetaan.

Silti toki tuo edelleenkin tarkoittaa, että se menee Ahvenanmaan kautta Ruotsiin ennen varsinaista palautuskäsittelyä.

Marraskuussa aspa antoi tällaiset palautusohjeet:
Voit lähettää tuotteen postimaksutta asiakaspalautuksena alla olevaan osoitteeseen. Liitä mukaan lähetyslista ja kirjoita siihen palautuksen syy.

Palautusosoite:

CDON.com c/o Åland Post
Rautatehtaankatu 3
202 00 TURKU

Palautus etenee Turusta varastollemme Ruotsiin. Huomioi, että palauttamasi tuotteen tulee olla avaamaton ja mahdollisen sinetin ehjä jotta palautus tullaan hyväksymään. Säästä ystävällisesti postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.

Voit siirtää laskun eräpäivää kirjautumalla Qliron Omille sivuille osoitteessa Qliro.com. Palautuksien käsittely kestää noin 1-3 viikkoa. Mikäli palautat ainoastaan osan toimituksesta, saat korjatun laskun Qlirolta kun palautus saapuu varastollemme.
 
Laitetaan nyt oma kokemus myös jakoon tästä CDON.com lafkasta. Tuossa BlackFriday aikaan emännän kanssa katsottiin, että nyt on halpa jenkkisänky myynnissä (ovh jotain 1900€ luokkaa ja tarjous alta 600€). Oli todella vähäsanaisesti kerrottu mitään patjatyypeistä tai muista teknisistä tiedoista. Tilasin sängyn jokatapauksessa, ettei lopu tavara kesken ja maksoin tilauksen Paypalilla.

Maksun jälkeen selvittelin valmistajan (Furnitureboxin) sivuilta tietoja tuosta ostetusta sängystä ja sieltä selvisi että siinä on käytössä joku puukehyksinen patja. Ajateltiin, että en kyllä viitsi maksaa tuota "halpaa" hintaa tuosta sängystä kun patja ei miellytä. Peruutin tilauksen noin 1h tilaamisen jälkeen ja vastaus tuli minulle 26.11.2017.
CDON vahvisti peruutuksen ja ilmoitti, että rahat palautetaan.

En osannut odottaa että tässä mitää ihmeellistä voisi tapahtua, mutta toisin kävi. Kyselin rahojeni perään 10.12.2017 ja vastaus oli tyyliin: "pahoittelemme viivästystä, odotamme vastausta furnitureboxilta".

Olen kysellyt nyt muutaman kerran tuon jälkeen vielä asiasta ja aina viesti ollut samanlainen. Kärsivällisyyteni alkaa olemaan loppu ja kyselin, että miksi täytyy minun täytyy odottaa rahojani furnitureboxilta kun en sinne ole mitään maksanut vaan olen ainoastaan asioinut CDON.comin kanssa. Muistutin myös tuosta 14 päivän takarajasta rahojen palautuksen kanssa, joka on mainittu kuluttajansuojan ohjeistuksessa sekä tuolla CDON.comin ehdoissa.
Tämän jälkeen en ole vastauksia viesteihini saanut.
En voi muuta sanoa kuin, että onneksi maksoin Paypalin kautta tämän niin saa edes tuon 30.päivän jälkeen rahat takaisin.

Sama tilanne meillä, mutta maksoimme jenkkisängyn Visalla. Mitään ei ole tapahtunut, eli tilaus on vielä käsittelyvaiheessa. Lähetin CDON:iin parikin kysymystä liittyen viivästelyyn. Vastaus tulikin lopulta, jossa toki pahoiteltiin viivästystä, ja ilmoitettiin, että he selvittävät asiaa valmistajalta (FB), ja vastaavat heti, kun tietävät asiasta jotain. Kohta on jo kulunut viikko tuostakin, eikä vastausta tunnu kuuluvan. En ole kuitenkaan vielä perumassa kauppoja, mutta vaikuttaa jotenkin siltä, että sänkyä ei tulla meille toimittamaan, vaikka sivuilla ilmoitetaan tuon sängyn toimitusajaksi 2-8 työpäivää. Tilatessani toimitusajaksi ilmoitettiin 6-13 työpäivää, eli tuotteen pitäisi olla perillä viimeistään huomenna. Katson tämän nyt loppuun asti.
---
edit. nyt näyttää siltä, että tuote olisi postitettu, mutta vaikeaa on silti uskoa, että sänky ilmaantuisi kotiin saakka vielä vähään aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös ton cdonin ole vähäniinkuin pakko myydä toi x34a näyttö mulle ku mulla on sähköinen kuittikin kyseisestä näytöstä :D
 
Eikös ton cdonin ole vähäniinkuin pakko myydä toi x34a näyttö mulle ku mulla on sähköinen kuittikin kyseisestä näytöstä :D

Jos eivät myy vaan palauttavat rahat niin minkäs teet?

Kuluttajariitalautakuntaan siitä voi aina valittaa, mutta sieltäkin päätöksenä on vain suositus. Jos sitä eivät noudata niin aina sanktio on joutua mustalle listalle. Sen jälkeen asiasta voi alkaa riitelemään käräjä-, hovi- ja korkeimman oikeuden kautta riita-asiana, mutta oikeudenkäyntikuluriski siinä on asunnon hinnan luokkaa jos häviää.
 
Jäikö sulla tuo "palautettu" viimeiseksi vaiheeksi vai kuinka kävi? Entäs mitä siellä CDONin Myboxesissa lukee? Itselläni ei tuollaista palautustilaa tms. kirjausta koskaan tullutkaan, oli vain tuo "tietoja muutettu". Nyt oli näköjään Postin yleisstatus muuttunut "noudettu" tilaan ja CDON:n seurannassa vaihtunut tilaksi "paketti on toimitettu" vaikka en ole pakettia noutanut. Kuitenkin viimeisimmät kirjaukset ovat omalta paikkakunnaltani..
Paketti lähti paikallisesta postista takaisin CDONille, lopetin seurannan vahtaamisen siinä vaiheessa kun se oli saapunut takaisin lajittelukeskukseen Lietoon. Myboxesissa oli muistaakseni kanssa jokin teksti "palautettu CDONille" tjsp.

Saivat viimein tuon melko selkeän copy&paste -vastauksen tännekin. Vetoavat kohtiin 1.4, 2.1 ja 5 mutta tarjoavat 779€ hintaa.

Kauas tuolla KRIL:llä yleensä kestää päätöksen kanssa? Eikös jollakulla CDON halunnut heidän vastauksensa pelkän kuluttajaneuvojan sijaan. Ilmeisesti mitään merkittävää ei ainakaan vielä ole tapahtunut, kaikki taitavat odottaa CDON:n ja kuluttajaneuvojan/KRIL:n vastauksia.
Abouttirallaa viikko on kulunut siitä kun laitoin CDONille tuon kuluttajaneuvojan ohjeistaman vaatimuksen, ei vieläkään mitään vastausta asiaan. Itselläni nyt ei ole kovinmoista kiirettä asian kanssa, joten odottelen rauhassa ja eskaloin tilannetta sitten aina vähintäänkin kuluttajariitalautakuntaan asti mikäli on tarvis. Useampi viikko/kuukausi tässä varmasti menee selvitellessä.

Kuitenkin tilaus on CDONin sivuilla edelleen "toimitettu". Qliron aspa siirsi laskun päivämäärää vuoden loppuun n. 15min viiveellä yhteydenotostani ilman lisäkyselyjä, joten ainakin siellä aspa pelaa. Mainitsivat tosiaan Qlirolta samalla ettei CDONin tilausta ole heille peruttu.

Hauskasti sain pari päivää sitten CDONilta sähköpostin "Anna arvosana ja arvioi tuotteitasi". :rofl: Teki mieli mennä antamaan yhtä tähteä, mutta eihän tuota näyttöä ole ollenkaan CDONin sivuilla enää.
 
Paketti lähti paikallisesta postista takaisin CDONille, lopetin seurannan vahtaamisen siinä vaiheessa kun se oli saapunut takaisin lajittelukeskukseen Lietoon. Myboxesissa oli muistaakseni kanssa jokin teksti "palautettu CDONille" tjsp.

Okei. Erikoista. Koitin Postiltakin kysellä mitä tämä teidän seurantanne tarkoittaa, kun en ole noutanut pakettia ja se ei ole seurannan mukaan koskaan poistunut paikkakunnaltani mutta eivät suostuneet vastaamaan vaan totesivat, että pitää lähettäjältä kysyä. Sehän tässä vielä olisikin, jos pitäisi CDONin kanssa alkaa vääntämään siitä etten ole noutanut pakettia vaikka heidän ja postin seuranta niin väittää..


Abouttirallaa viikko on kulunut siitä kun laitoin CDONille tuon kuluttajaneuvojan ohjeistaman vaatimuksen, ei vieläkään mitään vastausta asiaan. Itselläni nyt ei ole kovinmoista kiirettä asian kanssa, joten odottelen rauhassa ja eskaloin tilannetta sitten aina vähintäänkin kuluttajariitalautakuntaan asti mikäli on tarvis. Useampi viikko/kuukausi tässä varmasti menee selvitellessä.

Kuitenkin tilaus on CDONin sivuilla edelleen "toimitettu". Qliron aspa siirsi laskun päivämäärää vuoden loppuun n. 15min viiveellä yhteydenotostani ilman lisäkyselyjä, joten ainakin siellä aspa pelaa. Mainitsivat tosiaan Qlirolta samalla ettei CDONin tilausta ole heille peruttu.

Hauskasti sain pari päivää sitten CDONilta sähköpostin "Anna arvosana ja arvioi tuotteitasi". :rofl: Teki mieli mennä antamaan yhtä tähteä, mutta eihän tuota näyttöä ole ollenkaan CDONin sivuilla enää.

Itsellänikin on sivuilla edelleen "toimitettu" ja laskukin on yhä avoinna. Kohta taas pitää siirtää eräpäivää ettei siitäkin tule maksumuistutuksia. Onneksi Qlirolla toimii tuo asiakaspalvelu hieman eri tavalla kuin CDON:lla vaikka samaa firmaa ovatkin. Sama arviointikysely tuli tännekin, eka paketti nenän edestä takaisin lähettäjälle ja sitten pyydetään arvostelu... :geek: (Luulisi, että nuo automaattiviestit peruuntuisivat jos tilaus on oikeasti mitätöity jotenkin tai sitten on melko kankeat systeemit. Tietysti hieman vaikuttaa siltä, että tilausta ei todellisuudessa ole mitätöity vielä vaan paketti on pelkästään pyydetty takaisin.)
 
Okei. Erikoista. Koitin Postiltakin kysellä mitä tämä teidän seurantanne tarkoittaa, kun en ole noutanut pakettia ja se ei ole seurannan mukaan koskaan poistunut paikkakunnaltani mutta eivät suostuneet vastaamaan vaan totesivat, että pitää lähettäjältä kysyä. Sehän tässä vielä olisikin, jos pitäisi CDONin kanssa alkaa vääntämään siitä etten ole noutanut pakettia vaikka heidän ja postin seuranta niin väittää..
Kyllähän postikin tässä näyttää toimivan hämärästi, pitäisihän asiakkaan saada tarkat tiedot paketin kulusta? Kerta tämmöistä luovutuskieltoa pystyvät tekemään niin silloin tässä sääntösuomessa pitäisi myös seurannassa lukea tarkaan että paketin luovutus asiakkaalle kielletty lähettäjän pyynnöstä tjsp.
 
Kyllähän postikin tässä näyttää toimivan hämärästi, pitäisihän asiakkaan saada tarkat tiedot paketin kulusta? Kerta tämmöistä luovutuskieltoa pystyvät tekemään niin silloin tässä sääntösuomessa pitäisi myös seurannassa lukea tarkaan että paketin luovutus asiakkaalle kielletty lähettäjän pyynnöstä tjsp.

Tuntuu, että Posti on jossain kohtaa kussut tuon oman seurantansa (todennäköisesti siinä kohtaa, kun aikanaan sanoivat mulle tiskillä hakiessani pakettia lähettäneensä paketin lähettäjän pyynnöstä takaisin mutta seurantaan ei kirjattu mitään, vaikka täälläkin monille kirjattiin erilaisia "returned"/"kieltäydytty vastaanottamasta" jne. koodeja. Kaksi kertaa vieläpä ottivat allekirjoitukseni "noudon" yhteydessä, ensimmäisellä kerralla kun menin hakemaan ja selvisi että en saakaan pakettia ja toisella kerralla kun menin kysymään ja toinen virkailija luuli paketin olevan siellä..) Ja jostain syystä eivät aloita asian tutkimista lähettäjän aloitteesta vaan minun pitää olla yhteydessä CDONiin, jonka puolestaan pitäisi tehdä joku tutkintapyyntö tms. En vaan ymmärrä kun eivät joko osaa tai halua selittää minulle suoraan tuota viimeisintä vaihetta, kai heidän nyt pitäisi tietää mitä tuo "paketti noudettu" tarkoittaa, jos se kerran on lähetetty takaisin mutta kirjaus on paikkakunnallani enkä ole noutanut. Nakittaako posti selvityksen aloittamisen lähettäjälle esim. siinäkin tilanteessa, jos itse kämmäävät ja luovuttavat paketin väärälle henkilölle? (Alkaa menemään jo offtopiciksi mutta..)

Jostain syystä tuo viimeinen tilannepäivitys ("Lähetys on rekisteröity PVM paikkakunta") on lisäksi tullut vain postin nettisivuilla olevaan lähetysseurantaan. Mobiilisovelluksen seurantaan ei ole tullut uusia kirjauksia lähetyksen kulkuun 2 viikkoon vaikka sielläkin yleistila on vaihtunut toimitetuksi. Sovellukseen ei ole myöskään tullut sitä QR-koodia mikä pakettiin yleensä tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kävi CDON:n kanssa syksyllä, että he eivät antaneet minkäänlaista seurantakoodia tilaamalleni powerbankille ja se tilaus siellä roikkui ja roikkui. Ja olin maksanut sen jo.

Otin aspaan yhteyttä maileitse ja kyselin mikä homma, kun pakettia ei ollut näkynyt pariin viikkoon ja en voi seurata mistään, koska ette antaneet koodia. Sanoivat, että lähetetty on ja sivuilla luki "Toimitettu".

Siinä vaiheessa en kysellyt enempää ja jäänyt odottelemaan, että mahtaako paketti saapua. Laitoin vain suoraan, että "Ette antaneet seurantakoodia -> 'Paketti on lähetetty' mukamas ja ketä tästä voin seuraavana enää syyttää on Posti, kun ovat perkeleet menneet hukkaamaan tämän mysteeripaketin. Ja tekin tiedätte, että ne eivät luonnollisesti ota vastuuta yhtään mistään. Pikkaisen haiskahtaa eikö vain?"

No, lupasivat selvitellä tavaran toimittajan (?) suuntaan. Luulin että he ovat jälleenmyyjiä? Ja parin päivän päästä tuli vain vastaus "rahat palautetaan tilillesi". Ilman mitään selitystä mitä helvettiä siellä nyt on tapahtunut. Sain kuitenkin rahani.

--

Kummityttö halusi kuulokkeet joululahjaksi. Googlettelin mahtaako löytyä mieleisiä. No, ainoa mieleinen, Suomesta tilattavissa oleva malli löytyi CDON:lta. Otin suoraan laskulle ja paketti sai seurantakoodin ja oli perillä muutamassa päivässä.
 
Mulla kävi CDON:n kanssa syksyllä, että he eivät antaneet minkäänlaista seurantakoodia tilaamalleni powerbankille ja se tilaus siellä roikkui ja roikkui. Ja olin maksanut sen jo.

Otin aspaan yhteyttä maileitse ja kyselin mikä homma, kun pakettia ei ollut näkynyt pariin viikkoon ja en voi seurata mistään, koska ette antaneet koodia. Sanoivat, että lähetetty on ja sivuilla luki "Toimitettu".

Siinä vaiheessa en kysellyt enempää ja jäänyt odottelemaan, että mahtaako paketti saapua. Laitoin vain suoraan, että "Ette antaneet seurantakoodia -> 'Paketti on lähetetty' mukamas ja ketä tästä voin seuraavana enää syyttää on Posti, kun ovat perkeleet menneet hukkaamaan tämän mysteeripaketin. Ja tekin tiedätte, että ne eivät luonnollisesti ota vastuuta yhtään mistään. Pikkaisen haiskahtaa eikö vain?"

No, lupasivat selvitellä tavaran toimittajan (?) suuntaan. Luulin että he ovat jälleenmyyjiä? Ja parin päivän päästä tuli vain vastaus "rahat palautetaan tilillesi". Ilman mitään selitystä mitä helvettiä siellä nyt on tapahtunut. Sain kuitenkin rahani.

Tässä tarinassa ei ollut oikeastaan mitään outoa. Monetkin tavarat lähetetään kirjeinä, jolloin mitään seurantakoodia ei ole, ja Posti kyllä hukkaa lähetyksiä toisinaan.

Ja kun kerran tuotteella oli eri toimittaja, niin kyseessähän oli ulkopuolinen third-party-myyjäfirma (tuotesivulta kannattaa aina ostaessa tarkistaa kohta "Tuotteen myy X"). Niinpä CDONilla ei ollut suoraa tietoa tapahtumista.

Toki asiakaspalvelu olisi varmaan voinut selittää tilanteen asiakkaalle selkeämminkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 101
Viestejä
4 501 916
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom