CDON.com

Joo, loppujen lopuksi meni itselle hyvin. Ja tosiaan harmittaa niiden puolesta, jotka pitää nuo tuohon hintaan. Joskus tulevaisuudessa ostan vielä sellaisen isältä pojalle veitsen ja teroituskivet niin ei tarvi miettiä :D
 
Eli firma tiesi laadun olevan huonoa eikä halunneet maksaa edes palautusta.

Voi olla, mutta ei sitä voi ainakaan suoraan tuosta päätellä, etenkin jos eivät myy enää tuotetta. Halvemmaksi tulee antaa ostajan pitää tuote kuin alkaa lähettelemään varaston tukkeeksi...
 
Tilaukseni viimeisin tilannetieto on 3.4. ”Pakataan” ja arvioitu toimitusaika on 6.4. Kohta viikko mennyt arvioidusta toimitusajasta eikä ole edes lähetetty vielä. Laitoin juuri viestiä asiasta, luultavasti vastausaika sen verran pitkä että tilaus ehtii tulla ja sitten vaan vastaavat että ”sori kun kesti mutta oletkin jo saanut tilauksesi”. Viimeksi kävi juuri näin :D
 
Noista aiemmin mainituista leffojen pakkaustavoista. Itsekin olen sitä mieltä että saisi olla vähän edes jäykistävää pahvia niissä paketeissa etenkin kun itse leffojen kotelomuoveissakin on nykyisin säästetty ja ne on juuston tyyppisiä koostumukseltaan. Valitettavasti leffojen osalta laiska paketointi ei ole vain tämän lafkan tapa, jopa discshopista on tullut pahvikuoressa (siis sellaisessa ohuessa ei kovin jäykössä) useita leffoja mutta eivät sentään heiluneet siellä miten sattuu vaan oli timmi paketti. Joskus ne tulevat kunnon pahvikuoressakin.
 
Vaimon tilaamat pari leffaa näytti tulleen pahvikuoressa. Älkää tilatko niin montaa kerralla? User error :D
 
Vaimon tilaamat pari leffaa näytti tulleen pahvikuoressa. Älkää tilatko niin montaa kerralla? User error :D

Itselle ei sinänsä väliä miten pakkaavat, laitan suoraan reklamaatioon jos tuote (esim. kotelo) on millään tavoin vahingoittunut postituksen aikana. Ehkä oppivat pakkaamaan paremmin kun tulee tarpeeksi valituksia.
 
Viikon verran arkipäivissä matkalla olleen paketin tilanteeseen vastasivat, että näkyy postin seurannassa kun saapuu Ruotsista Suomeen. Eli Ruotsissa jumissa tai hukkunut? Sanoi lisäksi että jos ei 16 päivässä tule niin pitää ottaa uudestaan yhteyttä ja tekevät reklamaation. Mitä se sitten tarkoittaa, siis laittavatko uuden matkaan ja jäävät keskenään ihmettelemään paketin kohtaloa, vai jäädäänkö yhdessä odottelemaan jos se paketti jostain ilmestyisi?
 
Nyt näköjään paketti liikkuu :smoke:

17 huhti 18.33 Matkalla ja tällä hetkellä kohteessa Lajittelukeskus lieto
03 huhti 10.29 Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM
 
Nyt näköjään paketti liikkuu :smoke:

17 huhti 18.33 Matkalla ja tällä hetkellä kohteessa Lajittelukeskus lieto
03 huhti 10.29 Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM
Gigantissakin lukee 'kerätään' vaikka paketti lähtisi kuukauden päästä, mikä tässä niin erikoista? Ainakin itsellä näin lukee tälläkin hetkellä.
 
Tilasin Green Fridaysta tavaraa 27.4., toimitusajaksi arvioitiin 2-5 arkipäivää. Sunnuntaina 29.4. sain sähköpostiini tiedon että tavarat on lähetetty ja tässä viestissä oli myös Postin JJFI999... -koodi. Lisäksi Cdonin sivuilla on lähetysseurannassa su 29.4. klo 21.00 päivätyt statukset:
Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM
Posti on noutanut lähetyksen varastoltamme

Vielä tänäänkin tilanne on täysin sama. Eli ihan lämpimikseen ilmeisesti noita statuksia päivittävät?
 
Tilasin Green Fridaysta tavaraa 27.4., toimitusajaksi arvioitiin 2-5 arkipäivää. Sunnuntaina 29.4. sain sähköpostiini tiedon että tavarat on lähetetty ja tässä viestissä oli myös Postin JJFI999... -koodi. Lisäksi Cdonin sivuilla on lähetysseurannassa su 29.4. klo 21.00 päivätyt statukset:
Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM
Posti on noutanut lähetyksen varastoltamme

Vielä tänäänkin tilanne on täysin sama. Eli ihan lämpimikseen ilmeisesti noita statuksia päivittävät?
Niin, paketti on matkalla ja niinhän siellä lukee. Mikä tässä nyt oli se ongelma?
 
Niin, paketti on matkalla ja niinhän siellä lukee. Mikä tässä nyt oli se ongelma?

Toimitusaika-arviossa pitäis vaan lukea, että 5 arkipäivää. :D Sama kun välillä Jimmsin ketjussa porukka ulisee, miten se 1-4 päivän toimitus ei nyt tullutkaan seuraavaksi päiväksi kuten oli "luvattu".
 
No ei nyt muuta kuin että seuranta ei toimi tai että se on hölynpölyä. Palataan asiaan maanantaina kun 5 arkipäivää täyttyy.
Se on arvio, ei mikään lupaus siitä miten posti/kuriiri paketteja roudailee. Sillä koodilla voit postin seurannasta kytätä toimituksen etenemistä tarkemmin.
 
Kaikki omat Green Fridayn tilaukset tuli eilen perille asti.

Mutta merkkailee toi CDON kyllä välillä vähän hölmösti tavaroita "lähetetyksi", kun saattavat pahimmillaan olla keräyksessä vielä 3-4 päivää sen jälkeen.
 
No ei nyt muuta kuin että seuranta ei toimi tai että se on hölynpölyä. Palataan asiaan maanantaina kun 5 arkipäivää täyttyy.

Postin seurantakoodilla ei näe paketin liikkeitä Ruotsissa eikä Ahvenanmaalla, vaan vain Manner-Suomen osuuden. Sitten kun alkaa tapahtua seurannassa, se todnäk saapuu yhdessä yössä.
 
Postin seurantakoodilla ei näe paketin liikkeitä Ruotsissa eikä Ahvenanmaalla, vaan vain Manner-Suomen osuuden. Sitten kun alkaa tapahtua seurannassa, se todnäk saapuu yhdessä yössä.

Näin. Vaikea ymmärtää miksi ihmiset kuvittelevat Ahvenanmaalta/Ruotsista lähtevien pakettien näkyvän heti Manner-Suomen Postin seurannassa. Sama homma se on kuitenkin Gigantin ja kaikkien muidenkin Manner-Suomen ulkopuolelta toimittavien kanssa. Paketti kirjaantuu vasta kun se on saapunut Lietoon tai missä ikinä ekana lajittelevatkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mites on porukka saanut vastauksia viimeaikoina cdon.com rma viesteihin. Laitoin 28.12 viestiä hajonneesta näyttiksestä. 20 päivän päästä vastaus että kaupan purku vai lähettää uuden qliron laskulla? Noh laitoin kyselyä että mikäköhän on korvaava näytönohjain koska oma 2.5v vanha. Johon 20 päivän päästä vastaus että "sori, toi onkin yli 2v vanha tilaus että hoida suoraan valmistajan kanssa." Noo, laitoin inno3d viestiä ja sieltä tuli että ota ostopaikkaan yhteyttä tai jakelijaan. :D Laitoin cdonille tuon viestin että olisi kiva saada jakelija tietoon jos ei ne hoida tota maaliin.... Ei perse meneeks täs yli 2kk että saa edes lähetettyä ton romun eteenpäin.. ugh

Tänään tuli inno3d:n kautta rma näyttis, hirveen sähellyksen jälkeen. Cdon ei hoitanut asiaa eteenpäin..

Aika pitkä rma-case tosin :D
 
Tilasin tästä ketjusta huolimatta erään bluray-boksin tuolta kun muualta sitä ei vain saa (Region B). Saapa nähdä miten käy!

Edit: Ei antanut maksaa Qliron laskulla (tuli joku virhe että tämä maksutapa ei ole käytettävissä), joten maksoin luottokortilla.
 
Tilasin tästä ketjusta huolimatta erään bluray-boksin tuolta kun muualta sitä ei vain saa (Region B). Saapa nähdä miten käy!

Kyllähän tämänkin ketjun konsensus on pitkälti ollut, että esim. juuri leffoja ja pelejä tuolta voi kyllä ihan huoletta tilailla. Puljun ongelmat ovat lähinnä takuuselvittelyissä ja palautuskäsittelyssä.
 
Niinhän siinä kävi että vastoin ennakko-odotuksia bluray-boksi tuli nopeasti: tilattu 11.5., saapui viikkoa myöhemmin 17.5.
 
CDON lähettää ulkomailta (Ruotsi) Postilla, joka sivuillaan sanoo säilyttävänsä ulkomaan paketteja 2vk. Taitaa olla turvallista tilata siis jo tänään vaikka pääsisi tuotteen hakenaan vasta ensi viikon viikonloppuna.

Menikö oikein?
 
CDON lähettää ulkomailta (Ruotsi) Postilla, joka sivuillaan sanoo säilyttävänsä ulkomaan paketteja 2vk. Taitaa olla turvallista tilata siis jo tänään vaikka pääsisi tuotteen hakenaan vasta ensi viikon viikonloppuna.

Menikö oikein?

Vaikka säilyttäisivät vain viikon, kuten kotimaan paketteja, niin on kyllä täysin turvallista. CDONin tilaukset ei käytännössä saavu perille ennen kuin n. 5 arkipäivän kuluttua.
 
CDON lähettää ulkomailta (Ruotsi) Postilla, joka sivuillaan sanoo säilyttävänsä ulkomaan paketteja 2vk. Taitaa olla turvallista tilata siis jo tänään vaikka pääsisi tuotteen hakenaan vasta ensi viikon viikonloppuna.

Menikö oikein?
Saapumisilmoitus tuli juuri ja sen mukaan 4.6. asti noudettavissa. Kerkeän kyllä tuohon mutta eivät kuitenkaan sitä 14 vuorokautta tuon mukaan pidä Postissa pakettia vaikka tulee ulkomailta, vaikka Postin sivuilla niin tosiaan sanotaankin.

Noh, ehkäpä Posti on perustettu Ruotsin vallan aikaan eivätkä ole vielä päivittäneet maajakoaan nykyaikaan...
 
Saapumisilmoitus tuli juuri ja sen mukaan 4.6. asti noudettavissa. Kerkeän kyllä tuohon mutta eivät kuitenkaan sitä 14 vuorokautta tuon mukaan pidä Postissa pakettia vaikka tulee ulkomailta, vaikka Postin sivuilla niin tosiaan sanotaankin.

Noh, ehkäpä Posti on perustettu Ruotsin vallan aikaan eivätkä ole vielä päivittäneet maajakoaan nykyaikaan...

Luultavasti nämä ei Postin näkökulmasta ole ulkomaan paketteja, koska näillähän kuitenkin on ihan suomalaiset lähetystunnukset.
 
Luultavasti nämä ei Postin näkökulmasta ole ulkomaan paketteja, koska näillähän kuitenkin on ihan suomalaiset lähetystunnukset.
Posti kaiketi antaa kaikille oman tunnuksen. Löytyy meinaa alkuperäisellä ulkomaan tunnuksella myös seurannasta eli molemmat toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Aina sitä jaksaa kuunnella miten cdon kusee hommansa, itellä ei ole ollut kuin positiivisiä kokemuksia. Tässä taas hyvä esimerkki kun näppikseni hajosi, joo, reklamoinnissa kesti yli kuukausi :D ei itteä kyllä haitannut ja ihan hyvän korvauksenkin antoivat. :tup:

Hei Kermeli,

Pahoittelen, että reklamaatiosi käsittelyssä on kestänyt kohtuuttoman kauan!
Reklamaatio on nyt loppuunkäsitelty. Emme valitettavasti voi lähettää sinulle uutta tuotetta, sillä kyseinen näppäimistö on sittemmin poistunut valikoimastamme.
Olen siis nyt sulkenut tilauksen, ja kauppa puretaan. Summa palautuu automaattisesti Paypal-tilillesi tai sille liitetylle kortillesi 5-7 arkipäivän kuluessa.

Haluan hyvityksenä pitkästä käsittelyajasta tarjota sinulle 20 euron alennuskoodin seuraavaa tilaustasi varten. Voit myös antaa koodin toiselle henkilölle.

Rekisteröi koodi kassalla. Koodi on voimassa 6kk, toimii kerran ja koskee yli 20€ ostoksia. Koodia ei voi yhdistää muihin alennuskoodeihin, eikä se koske postikuluja tai digitaalisia tuotteita.

Ei mitään vänkäämistä, sen kummempaa selvittelyä, tosi vaivaton keissi.
 
Aina sitä jaksaa kuunnella miten cdon kusee hommansa, itellä ei ole ollut kuin positiivisiä kokemuksia. Tässä taas hyvä esimerkki kun näppikseni hajosi, joo, reklamoinnissa kesti yli kuukausi :D ei itteä kyllä haitannut ja ihan hyvän korvauksenkin antoivat. :tup:

Hei Kermeli,

Pahoittelen, että reklamaatiosi käsittelyssä on kestänyt kohtuuttoman kauan!
Reklamaatio on nyt loppuunkäsitelty. Emme valitettavasti voi lähettää sinulle uutta tuotetta, sillä kyseinen näppäimistö on sittemmin poistunut valikoimastamme.
Olen siis nyt sulkenut tilauksen, ja kauppa puretaan. Summa palautuu automaattisesti Paypal-tilillesi tai sille liitetylle kortillesi 5-7 arkipäivän kuluessa.

Haluan hyvityksenä pitkästä käsittelyajasta tarjota sinulle 20 euron alennuskoodin seuraavaa tilaustasi varten. Voit myös antaa koodin toiselle henkilölle.

Rekisteröi koodi kassalla. Koodi on voimassa 6kk, toimii kerran ja koskee yli 20€ ostoksia. Koodia ei voi yhdistää muihin alennuskoodeihin, eikä se koske postikuluja tai digitaalisia tuotteita.

Ei mitään vänkäämistä, sen kummempaa selvittelyä, tosi vaivaton keissi.

Hyvä, että jollain menee hyvin.

Ei silleen, minullakaan ei ole mitään ongelmia CDON:in takuun kanssa ollut. Sieltä tuli minullakin täysmääräisenä rahat takaisin, eivätkä ottaneet mitään käyttöhyötyä. En kyllä alennuskoodeja saanut :)

Ihan luottavaisin mielin ostaisin käytettyä elektroniikkaa, jossa on CDON:in kuitti. Kyllä he takuut hoitavat.
 
"Hyvä, että jollain menee hyvin."

Toisaalta josse näppis oli erikoisen arvokas, niin ehkä aattelivat että 20€ hyvitys tulevista ostoksista on paikallaan, sillä kun ei saa kun kohtuuhyvän perusnäppiksen.
 
Noniin pitkästä aikaa tilaus tästä lafkasta ja hienosti meni, väärä tuote paketissa.
 
Maksettuani ostokseni ja klikattuani "palaa myyjän palveluun" cdon puski errorin ja käski ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Ostetusta tuotteesta ei näy minkäänlaista kuittausta tilaushistoriassa tai sähköpostissa mutta rahat kyllä meni perille... 2 päivää sitten tapahtui tämä enkä ole saanut vastausta cdonilta. Kuinkahan kauan kestää saada vastaus?
 
2 päivää sitten tapahtui tämä enkä ole saanut vastausta cdonilta. Kuinkahan kauan kestää saada vastaus?

Tämän viestiketjun ja omien kokemusten perusteella vastaukset tulevat viikossa tai kahdessa. Hyvin harvoin muutamassa päivässä. Ja kuukausikin voi pahimmillaan mennä. Aspan osaaminen/nopeus ei todellakaan ole CDONin vahvuus.
 
Maksettuani ostokseni ja klikattuani "palaa myyjän palveluun" cdon puski errorin ja käski ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Ostetusta tuotteesta ei näy minkäänlaista kuittausta tilaushistoriassa tai sähköpostissa mutta rahat kyllä meni perille... 2 päivää sitten tapahtui tämä enkä ole saanut vastausta cdonilta. Kuinkahan kauan kestää saada vastaus?

No nyt oli rahat palautunut tilille ilman mitään viestiä. Ihme pulju.
 
CDONIN tarjoukset on vähän outoja. Esim SSD levy on tarjouksessa saman hintainen kuin normaalihinta jimmsissä. wtf? :confused::confused2:
 
Noitahan nyt on suuntaan jos toiseenkin, esim. jimmsillä foorumitarjouksena Corsair H110i vesijäähy 105eur, joka on Dustinissa normaalihinta (ja alennuksessa heilläkin tällä hetkellä hintaan 97eur).
 
Olen ollut tyytyväinen ulkoinen 4 TERAN 3,5 tuuman ulkoinen kiintolevy joka maksoi jotain 90+ euroa mutta se ei ole nopea kytketään USB3. Siinä on oma virtalähde joka kytkee verkkoon mutta se sopii en halua että se vetää virtaa minun low budjetti gaming laptopista. Tuote oli tilattu CDON.comista ja ollut nyt jo pari viikkoa käytössä ja ei ongelmia.
 
Onko porukalla kokemusta ennakkotilaamisesta CDONista? Olisi menossa muista jutuista tilaus sisään ja ajattelin että säästäisi postarit jos ennakkotilaisi samaan syssyyn World of Warcraftin seuraavan lisärin Collector's Editionin, mutta toimittaako ko. pulju pelin julkaisupäiväksi millä varmuudella?
 
Onko porukalla kokemusta ennakkotilaamisesta CDONista? Olisi menossa muista jutuista tilaus sisään ja ajattelin että säästäisi postarit jos ennakkotilaisi samaan syssyyn World of Warcraftin seuraavan lisärin Collector's Editionin, mutta toimittaako ko. pulju pelin julkaisupäiväksi millä varmuudella?
Vaikka nykyään paikka onkin itseltäni boikotissa, niin itselleni on tullut ennakkotilatut tuotteet julkaisupäiväksi. Tässä on tosin Postilla kovasti näppinsä pelissä, eli ylläreihin kannattaa varautua.
 
Onko porukalla kokemusta ennakkotilaamisesta CDONista? Olisi menossa muista jutuista tilaus sisään ja ajattelin että säästäisi postarit jos ennakkotilaisi samaan syssyyn World of Warcraftin seuraavan lisärin Collector's Editionin, mutta toimittaako ko. pulju pelin julkaisupäiväksi millä varmuudella?

Itse en kyllä luottaisi siihen, että tulisi julkaisupäiväksi CDONista. En itse ole CDONista ennakkotilaillut, mutta ylläolevaa lukuunottamatta olen useimmiten kuullut siitä vain huonoja kokemuksia (ts. toimitus on myöhästynyt ainakin parilla kolmella arkipäivällä julkaisupäivästä). Jos siis on vaihtoehtoja ja CDON ei ole niitä merkittävästi halvempi, niin itse en valitsisi sitä tähän tarkoitukseen.

Saattaa toki riippua myös kyseisen tuotteen julkaisijasta/maahantuojasta, että määritteleekö se tuotteilleen liian kireät toimitus-embargot (eli ei saa lähettää kyllin monta päivää ennen julkaisupäivää).
 
Näin yleisesti toimitukset CDONista eivät ole mitenkään erityisen nopeita. Yleensä saa ainakin sen viikon odotella tavaraa. Välillä parikin viikkoa. Tavara on kyllä aina tullut perille, mutta hitaahkosti. Ennakkotilauksista ei hajuakaan.
 
Näin yleisesti toimitukset CDONista eivät ole mitenkään erityisen nopeita. Yleensä saa ainakin sen viikon odotella tavaraa. Välillä parikin viikkoa. Tavara on kyllä aina tullut perille, mutta hitaahkosti. Ennakkotilauksista ei hajuakaan.
Tämä juuri on cdonin huonoin puoli hankalien takuukeikkojen lisäksi. Kiire ei cdonin kanssa passaa olla, vaikka välillä yllättävätkin.
 
Ruottissahan noiden varasto, ja normitoimitukset selvästi hitaampia kuin suomalaisista verkkokaupoista. En uskaltaisi tilata, jos tärkeä saada julkaisupäivänä.
 
Onko porukalla kokemusta ennakkotilaamisesta CDONista? Olisi menossa muista jutuista tilaus sisään ja ajattelin että säästäisi postarit jos ennakkotilaisi samaan syssyyn World of Warcraftin seuraavan lisärin Collector's Editionin, mutta toimittaako ko. pulju pelin julkaisupäiväksi millä varmuudella?

Ymmärtääkseni Blizzard tällä kertaa antaa Battle.nettiin rahamäärän jos ostat digitaalisen version ja myöhemmin päivität tunnuksen paketti Collector's Editionioon, en varmaksi mene vannommaan mutta noin ainakin itse olen ymmärtänyt. Suoraan rahana niitä ei saa mutta voi käyttää ne johonkin muuhun (vaikka peliaikaan).

Battle for Azeroth™: Collector’s Edition (scrollaa alaspäin kohtaan "Upgrading from Standard or Digital Deluxe to Collector’s Edition").

Näin pääsisit pelaamaan heti vaikka CDON ei saisi toimitettua peliä tarpeeksi ajoissa.
 
Nojoo.. Onhan se väärin. Jos tuo firma ei olisi kussut minun suuntaan useampaan kertaan niin olisinpa tuosta ilmoittanut.
Kaveri sai kerran digikameran tilatessaan toisen erimerkkisen samassa paketissa eikä myöskään ilmoittanut asiasta, eipä cdon koskaan sen perään sitten kysellytkään.
 
Kaveri sai kerran digikameran tilatessaan toisen erimerkkisen samassa paketissa eikä myöskään ilmoittanut asiasta, eipä cdon koskaan sen perään sitten kysellytkään.
Mistäpä ne sen tietäisivät ellei lähetteessä sitä lue, joku varastojeppe laittanut väärään laatikkoon ja jää varaston häviikiksi.
 
Minullekkin lähettivät väärän tuotteen. No ei siinä mitään, saamani tuote oli huomattavasti arvokkaampi, joten en tuohon paskapuljuun siitä edes ilmoittanut.

Ei kauhean luotettavaa kuvaa kyllä anna firmasta :D

No iso firma, rapatessa roiskuu jne. Tuskin kaikki työntekijätkään mitään ruudinkeksijöitä, ainakaan sijainnista päätellen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 028
Viestejä
4 503 687
Jäsenet
74 313
Uusin jäsen
okimotoyoko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom