Autotekniikan suunnittelun kukkaset

Ainakin BMW, VAG ja Mercedes tietääkseni varoittavat matalasta öljytasosta ajonkin aikana. Muissa ei ole tuollaista tilannetta itse ajellessa sattunut eteen, niin en mene vannomaan.
Joskus muinoin ajoin omasta VW Borasta öljypohjan kiveen ja se ainakin varoitti matalasta öljytasosta niin nopeasti että kun sain auton sivuun, niin sain katsella vierestä öljyn valumista litratolkulla.

Meidän BMW / Minit taas on varoittaneet liian vähästä / liiallisesta öljystä ajon aikana muutamaan otteeseen.
Mersuilla on taas tullut töissä ajeltua ja muistelisin että ainakin w212, w222 ja tuoreemmat herjaavat jos öljytaso väärin.
Se öljytikun poistaminen on jotain mitä ei ymmärrä. Mersuissa paikka muttei tikkua esim.
 
Se öljytikun poistaminen on jotain mitä ei ymmärrä. Mersuissa paikka muttei tikkua esim.

Noo tää. Esim öljynvaihto GLS 400. Mistään et näe öljyntasoa öljynvaihdon jälkeen, muuta kuin mittaristosta mutta kun se ei välttämättä kerro sitä ennenkuin olet ajanut lenkin ja antanu hetken seistä.

Toinen on mersujen huoltomuistuttimen nollaus (Assist Plus tms). Tehty aivan tarpeettoman vaikeaksi. Meni aika pitkään hoksata että ei riitä että napuloita pitää pohjassa,´vaan toista nappia pidetään pohjassa, ja toista sormea sitten vapautetaan about sekunnin välein kaksi kertaa.. jne. Juttuja joihin ei mistään manuaaleista löydy ohjeita, youtube pelasti.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä annos preemiumia taas kerrakseen. Kohta joku tulee kertomaan kuinka toista tonnia maksava suodattimien vaihto ei ole kallis.

 
Toinen on mersujen huoltomuistuttimen nollaus (Assist Plus tms). Tehty aivan tarpeettoman vaikeaksi. Meni aika pitkään hoksata että ei riitä että napuloita pitää pohjassa,´vaan toista nappia pidetään pohjassa, ja toista sormea sitten vapautetaan about sekunnin välein kaksi kertaa.. jne. Juttuja joihin ei mistään manuaaleista löydy ohjeita, youtube pelasti.
nuo huoltovalon nollaukset ei yleensä löydy auton ohjekirjoista.
 
Sähköpistokeautojen latauspistokkeen luukku.
On se saatana että nämä ei pysy jäätymättä. Miksei näissä olis suosiolla joku lämmitysvastus tai tapa sulattaa se kirottu ”pyörähtävä lukitustappi”? Itsellä on kuiten suojahuppu tuossa latausluuukun päällä, niin eiköhän silti ollu paska taas jäässä.
 
Sähköpistokeautojen latauspistokkeen luukku.
On se saatana että nämä ei pysy jäätymättä. Miksei näissä olis suosiolla joku lämmitysvastus tai tapa sulattaa se kirottu ”pyörähtävä lukitustappi”? Itsellä on kuiten suojahuppu tuossa latausluuukun päällä, niin eiköhän silti ollu paska taas jäässä.

Miten näistä muuten saa kuulla vähän väliä miten on paskat jumissa, mutta en muista polttisten kanssa koskaan saaneeni luukkua jumiin. Yritetty tehdä jotain ~vesitiivistä luukkua sähkölle, mutta paskoin tuloksin?
 
Miten näistä muuten saa kuulla vähän väliä miten on paskat jumissa, mutta en muista polttisten kanssa koskaan saaneeni luukkua jumiin. Yritetty tehdä jotain ~vesitiivistä luukkua sähkölle, mutta paskoin tuloksin?
Niin sähkiksen ongelma on kun saattaa kotona olla ilman katosta latauksessa kokoyön ja tavaalta saattaa tulla vaikka mitä ja keli muuttua.. poltiksen luukku on vaan tankatessa auki..
 
Skoda ja konepellin reunan alla olevat pyyhkijät joita ei pysty putsaamaan auto käynnissä.
Ei ole suunnittelun kukkanen vaan uusissa autoissa vaadittava kevyenliikenteen käyttäjän turvallisuutta parantava ominaisuus. Ei jää jalankulkija tai fillaristi pyyhkimien varsiin kiinni kun ajat yli.
 
Ei ole suunnittelun kukkanen vaan uusissa autoissa vaadittava kevyenliikenteen käyttäjän turvallisuutta parantava ominaisuus. Ei jää jalankulkija tai fillaristi pyyhkimien varsiin kiinni kun ajat yli.

Kai ne silti voisi saada huoltoasentoon auton käydessä, jos tarttee nopeasti putsata jääkokkareet tms. Vai tuleeko jostain just sillä hetkellä joku spandex-raketti suoraan kohti nokkaa :)
 
No sitten se oli oikeata turvallisuuden riemujuhlaa aamulla puskea myräkässä jäätyvän lasin läpi tihrustaen.
 
Ainakin id 3:ssa ilaman huoltoasentoa pyyhkijät saa ylös ja ovat jopa helpommat niin putsata, huolto asento ainoastaan ko haluu kerätä sen sohjon pois sieltä kolosta ettei pyyhkijät jää jumiin jäähän
 
No sitten se oli oikeata turvallisuuden riemujuhlaa aamulla puskea myräkässä jäätyvän lasin läpi tihrustaen.
Pro tip: Suuntaa lämmitys pois tuulilasilta (toki huurtuminen huomioiden) ja lasi ei ajaessa jäädy.
Tänään näkyi todella paljon autoja tuulilasi aivan umpijäässä pyyhkimet viuhtoen, -15 pakkasta ja lunta sataa niin tietäähän tuon mitä käy jos tuulilasi on +30 asteinen?
Viileällä lasillla no problem...
Edit. Toki ennen lähtöä pitää puhdistaa lumet ja jäät, sen jälkeen jos pidät lasin tarpeeksi viileänä, niin ei siihen satava lumi edes sula....
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 799
Viestejä
4 539 526
Jäsenet
74 880
Uusin jäsen
krisek

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom