Tuo on aika yleinen väärinkäsitys, että saksalaiset autot olisivat hyvin varusteltuja. On toki aina ollut automalleja joissa hinnat alkaen malli on suomessa ja saksassa täysin sama, mutta pääsääntöisesti saksan markkinoilla on aina perusmallit olleet kevyemmillä varusteilla kuin suomessa.
Suomessa esimerkiksi ei monesti myydä lainkaan pienintä moottorivaihtoehtoa, suomalaiset haluavat isomman/tehokkaamman moottorin.
Tuo suomalaisten pienet moottorit lienee perua siitä että meillä oli usean vuoden ajan verotus jonka portaat olivat 1,5l ja 2,0l, jonka takia esim Volvo ja Saab myivät merkittävälle suomen markkinalle 2l moottoria, "vakion" 2,1l sijaan. Kumpikin valmistaja teki myös turbo malleja, joka oli taloudellisempi vaihtoehto tehomallille kuin perinteinen isompi moottori.