Auton tuonti EU:n ulkopuolelta (Japani, USA yms.)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sellu
  • Aloitettu Aloitettu
Millanen tuo tarra niinkun konkreettisesti on ja mitä virkaa sellasen liimaamisella autoon on jos se tieto laitetaan kuitenkin sinne rekisteriotteelle?
Teettää sellaisen tarran kuin katsuri vaatii tilaa esim captain stickeristä tai käy jossain paikallisessa mainosteippifirmassa tekemässä. Omassa tarrassani lukee vain massat ja runkonumero.

Tyyliin:
"
Toyota Camry
8458971298-34597
2045 kg
1700 kg
1. 1050 kg
2. 950 kg

"
Pyytää valkoisella tekstillä mustalle pohjalle ja sen kokoisena että sopii oven sisäreunukseen liimaamaan eli jtn 5x10cm riippuen toki vähän autosta. Mitä virkaa sillä on kun tiedot ovat kuitenkin otteella, jaa-a, tarraa katsuri vaatii niin tarra on tehtävä :hmm: Tätä ei tosiaan silloin kun ensimmäisen auton tilasin vaadittu mutta viime vuosina on järjestäänkin pyydetty. Menisin suoraan leimalle ilman tarraa ja pyytäisin sitten tiedot mitä tarrassa pitää lukea ja tämän jälkeen kilpiin.

Viralliset maahantuojat aika nihkeästi antavat mitään lappuja näihin harmaatuonti autoihin. Ei heillä ole oikein mitään intressiä palvella näitä omatoimituojia. Olen yhteen JDM autoon saanut vetomassan juurikin niin että laittanut yleiseen ns. massatarraan mikä pitää tilata niin vielä vetomassan tiedot. Käytin vain tietona vastaavan euromallin massoja.
Tässäkin on eroja.
Mustangista puuttui tuo tarra oven sisältä. Jyväskylän Käyttöautolle kyselyä ja hehän mieluusti hommasivat uuden. Tosin Ford on tässä muutenkin omaa luokkaansa ja sitä oikeasti kiinnostaa kaikki asiakkaat, siitä heille pisteet.

Itse aion kanssa ehdottaa tuota tieliikennelaki 152 pykälää, mutta pikaisella katsomisella siinä puhuttiin enemmänkin raskaan kaluston ajoneuvoista. En tiedä, taipuuko se sitten henkilöautoihinkin.

Tässäkin on eroja.
Mustangista puuttui tuo tarra oven sisältä. Jyväskylän Käyttöautolle kyselyä ja hehän mieluusti hommasivat uuden. Tosin Ford on tässä muutenkin omaa luokkaansa ja sitä oikeasti kiinnostaa kaikki asiakkaat, siitä heille pisteet.

Itse aion kanssa ehdottaa tuota tieliikennelaki 152 pykälää, mutta pikaisella katsomisella siinä puhuttiin enemmänkin raskaan kaluston ajoneuvoista. En tiedä, taipuuko se sitten henkilöautoihinkin.
Mistä päättelet että koskisi vain raskaan kaluston ajoneuvoja? Siellä puhutaan autosta/ajoneuvosta ja ottaen huomioon että osassa kohdista mainitaan maksimissaan 3500kg painoisesta autosta, ei kovin raskaasta ajoneuvosta voi olla kyse. Henkilöauto on auto/ajoneuvo.

Mistä päättelet että koskisi vain raskaan kaluston ajoneuvoja? Siellä puhutaan autosta/ajoneuvosta ja ottaen huomioon että osassa kohdista mainitaan maksimissaan 3500kg painoisesta autosta, ei kovin raskaasta ajoneuvosta voi olla kyse. Henkilöauto on auto/ajoneuvo.
Siitä, kun minulla aluksi aukesi vaan joku muutosehdotus tms ja siinä puhuttiin vain raskaasta liikenteestä.

Vähän törkeesti nyt keskeytän koukkukeskustelun mutta oliko kellään omakohtaista kokemusta tuosta TC-V:Stä? Äsken sain volvon myytyä ja nyt voi todenteolla alkaa katsoon uutta autoa ja pari tosi potentiaalista vaihtoehtoahan sieltä löytyykin

TC-V sopii hyvin nettiauto maiseen selailuun mutta en sieltä itse ostaisi kun hinnat tuppaa olemaan aika korkeita, ostaisin auton huutokaupasta.

Ja tuohon koukkuasiaan, luulen että tähän ei oikeen ole oikeata vastausta. Uskoisin että jos ajelee JDM autolla jossa on koukku ja rekisteriotteessa ei lue mitään niin tuskin joutuu ongelmiin. Periaatteessahan JDM tuonnissa on kysymys jokaisen auton yksittäishyväksynnästä liikennekäyttöön, eli voisi ajatella että vetomassatietoa ei siis ole olemassa ollenkaan ja tästä syystä (periaatteessa) ei kait saisi vetää. Totta tosiaan olen itsekkin tänä kesänä laittamassa JDM autoon koukkua.

Koukun kanssa varmaan riittää järjenkäyttö. Jos autossa vaikkapa valmiiksi on koukku ja vetää jotain perus jarrutonta kärryä niin eiköhän se nyt oletettavasti toimi siinä missä euromalleillakin ja tuskinpa nyt kukaan edes pysäyttää ja kyselee asiasta. Ehkä mitään 2 tonnin venetraileria ei kannata vetää sillä autolla jos ei ole tiedossa mihin massat riittää.

Itse selvittelin tuota asiaa poliisin kanssa, liittyen tieliikennelain soveltamiseen. Käsittääkseni vanhojen jenkkituontiautojen kanssa on menetelty samalla tavalla kun autoissa ei ollut tietoja vetokyvystä.

Onhan tämä sinällään vähän huvittavaa ja niin suomalaista että tässä(kin) keskustelussa huomio menee vetokoukkuihin :D

Itse selvittelin tuota asiaa poliisin kanssa, liittyen tieliikennelain soveltamiseen. Käsittääkseni vanhojen jenkkituontiautojen kanssa on menetelty samalla tavalla kun autoissa ei ollut tietoja vetokyvystä.

Onhan tämä sinällään vähän huvittavaa ja niin suomalaista että tässä(kin) keskustelussa huomio menee vetokoukkuihin :D
Eli vetopainot menee prosenttien mukaan jos ei ole rekkarissa merkintää?

Statistiikka

Viestiketjuista
274 501
Jäsenet
77 188
Uusin jäsen
Nam10046

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom