Auton tuonti EU:n ulkopuolelta (Japani, USA yms.)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sellu
  • Aloitettu Aloitettu
@slassi mikä sai tuomaan nimenomaan Celsiorin? Eikös noita ole Euroopassa ihan suhteellisen hyvin tarjolla ihan Euroversionakin?
Kävin paikallista tarjontaakin läpi, mutta nuo suurin osa +300k ajettuja ja ympärivuotisessa käytössä. Nyt sai samaan hintaan vähän ajetun ja ruosteettoman.
korvaat vaan sen kokonaan uudella silmämunalla, sovitat pulteilla tms kiinni vanhaan runkoon niin kääntyy kuin ennenkin valot ratin mukana
Aloittelin nyt purkamaan toista umpiota jos saisi vakiokaluilla ja pienillä muutoksilla toimimaan. Jos ei onnistu niin tämä voisi olla hyvä ratkaisu.👍
 
Onko kellään kokemusta projektorivalon muutoksesta ja mitä katsastusmies hyväksyy?

Tulipahan uitettua itsellekin kesäharraste. Elikkäs autoksi valikoitui UCF30 Celsior vuosimallia 2004, tänään tallilla ihmetellyt valoja: kuvio heittää keskeltä hieman ylös, eli vastaantulijan silmään. Riittääkö että projektorin sisällä olevan varjostimen korvaan toisin päin olevalla? Lisäharmia saattaa aiheuttaa kun projektoreissa on moottorit mitkä kääntää valoa ratin mukana 😄
Riittää että varjostimen korvaa. Jengijän on tehnyt noita ties millä tempuilla esim leikkaamalla limutölkistä tms peltilätkän, joka liimataan siihen normi varjostimeen epoksilla ja siitä normivarjostimesta hiotaan se oikean puolen peittävä "lippa" alas ja peitetään peltilätkällä se vasemman puolen heitto ja sillä kääntyy kuvio näppärästi.
 
Aloittelin nyt purkamaan toista umpiota jos saisi vakiokaluilla ja pienillä muutoksilla toimimaan. Jos ei onnistu niin tämä voisi olla hyvä ratkaisu.👍

Mielellään kuunnellaan päivityksiä miten projekti etenee, jos saisi vähän vinkkejä napattua.
Omassa saman vuosimallin laitteessa tuli äsken katsastuksessa korjauskehotus samasta aiheesta. Sen verran vakion näköiset valot että siinä varmaan aikanaan vaihdettu silmämunat, mutta oli vähän liian alhaalla ja sumeat katsastajan mielestä, vaikka läpi mennyt kolmesti aiemmin.
 
Mielellään kuunnellaan päivityksiä miten projekti etenee, jos saisi vähän vinkkejä napattua.
Omassa saman vuosimallin laitteessa tuli äsken katsastuksessa korjauskehotus samasta aiheesta. Sen verran vakion näköiset valot että siinä varmaan aikanaan vaihdettu silmämunat, mutta oli vähän liian alhaalla ja sumeat katsastajan mielestä, vaikka läpi mennyt kolmesti aiemmin.
Kannattaa varmaan viedä vaan toiselle konttorille ja antaa asian olla. Joissain vanhoissa japsituonneissa noi ajovalot on muutenkin niin paskoja ettei niillä usein itse tee mitään ja ainoa käyttökelpoinen pimeällä on pitkät valot.
 
Mites se menee noissa huutokaupoissa, esim. JPCTraden puolella, onko niissä hintavarausta? Eli jos auton lähtöhinnaksi on määritetty 50,000 jeniä ja esimerkin mukaisesti tarjoan siitä 60,000 jeniä, eikä muita tarjouksia tule niin onko myyjällä oikeus hylätä tarjous ja perua? Miten lähelle kokemuksienne mukaan huutohinnat ovat asettuneet Avg. Pricen tuntumaan? Ja mistä muuten tuolta SBTJapanin sivulta löytää huutokauppasivun? Auction service- välilehden kautta ei ainakaan edennyt minnekkään.
 
Monesti huutokauppaan ei pääse ellei ole pyytänyt kontaktia aktivoimaan sitä eli tämä voi olla SBT syy miksi et huutokauppaa nää, saat eri linkin/tunnukset huutokauppaan kun olet maksanut depositin jne. Itselle ei ainakaan koskaan ole käynyt niin että autoa ei olisi saanut eli kannattaa agentin kanssa keskustella mikä on järkevä tarjouksen taso.
 
Mielellään kuunnellaan päivityksiä miten projekti etenee, jos saisi vähän vinkkejä napattua.
Omassa saman vuosimallin laitteessa tuli äsken katsastuksessa korjauskehotus samasta aiheesta. Sen verran vakion näköiset valot että siinä varmaan aikanaan vaihdettu silmämunat, mutta oli vähän liian alhaalla ja sumeat katsastajan mielestä, vaikka läpi mennyt kolmesti aiemmin.
Tullut sairasteltua niin projekti vähän venynyt. Viikonloppuna tarkoitus saada keula läjään ja viikolla leimalle.

Kuvissa oma ratkaisu. Celsiorin varjostin tehty jostain alumiiniseoksesta. Täytin matalan puolen Belzonalla/kemiallisella metallilla ja hioin dremelillä korkean puolen matalaksi, eli tein vain peilikuvat. Fikkarilla umpion läpi näyttämällä vaikuttaa toimivan

IMG20241020174011~2.jpg


IMG20241016164105~2.jpg
 
Mielellään kuunnellaan päivityksiä miten projekti etenee, jos saisi vähän vinkkejä napattua.
Omassa saman vuosimallin laitteessa tuli äsken katsastuksessa korjauskehotus samasta aiheesta. Sen verran vakion näköiset valot että siinä varmaan aikanaan vaihdettu silmämunat, mutta oli vähän liian alhaalla ja sumeat katsastajan mielestä, vaikka läpi mennyt kolmesti aiemmin.
Vastataan vielä uudestaan nyt kun leimalla käyty. Valoista ei tullut sanomista, kävin vielä edellisenä iltana kaverin korjaamolla säätämässä korkeudet kohdilleen.

Umpiot oli tullessa melko sameat joten samalla rempalla hioin ja lakkasin linssit.

Kilvet jäi toistaiseksi saamatta kun yksi iskari vuotaa ja lähin varaosa jenkkilässä. Eurooppaan nämä tulleet aina ilma-alustalla niin ei paikallisista hyllyistä löydy. Suunnitelmissa vaihtaa keväällä alle alustasarja ja isompaan vannetta niin leimataan silloin. Vanteeksi tulossa 20" wald duchatelet 2.

IMG20241014104504~2.jpg
 
Jep, velipojan jenkkituonti gsr :)

Itse tuontiprosessista voisin kertoa että idea koko hommaan lähti tämän ketjun innoittamana, välittäjänä JPC trade. Homma sujui aikalailla samaan tyyliin kuin ddali aikaisemmin ketjussa kertoi.

Ainoa ongelma oli että laivoista ei meinannut löytyä tilaa näille yksityisten autoille. Auto ostettu huhtikuussa ja saapui Turun satamaan syyskuun lopussa, eli 5kk odoteltiin :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 104
Viestejä
4 531 756
Jäsenet
74 740
Uusin jäsen
EcceR86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom