Auton pesu

Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
^Parastahan toi cleanser fluidi on. Ei pysty ymmärtään miks kaikki ei käytä tota.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
604
Tilasinpa AutoDudelta tämmöstä: 26JPN Si02 HYDRO COAT

Ei ole siis vielä tullut. Onko kokemusta, haulla ei löytynyt
.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
604
Tilasinpa AutoDudelta tämmöstä: 26JPN Si02 HYDRO COAT

Ei ole siis vielä tullut. Onko kokemusta, haulla ei löytynyt
.
Kokeiltu on. Ei huono. 10-vuotias maalipinta ei uudeksi tule. Ehkäpä joskus vien myllytykseen niin pääsee hankaumista ja kivenuskemistäkin. Tuo kelpaa nyt. Katotaan, kauanko pysyy. New photo by Timo Koivumäki

En tiedä ruiskinko liikaa mutta ei tuolla 40 käsittelyyn kyllä pääse. Olikin muuten Pureautosta tilaus.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Autonhoitokaupasta aika hyvillä aleilla Gyeonin tuotteet, merkin edustus loppuu ja myyvät kaikki pois.

Laitoin nyt ainakin tulemaan vanteille tehtyä pinnoitetta Q2 Rim. Loistavaa ja helppokäyttöistä tavaraa, vanteille riittää tuon käsittelyn jälkeen käytännössä se vannepesuaine päälle mistä nyt tykkääkin, esim. Korrekin vannepesu+raudanpoisto, paskaisimpana aikana voi vähän pehmeää harjaa näyttää kohti vanteita ja taas kiiltää. Ainakin nyt mustien vanteiden omaaville ns. pakkohankinta. Samoin testiin Q2 MOHS -pinnoite. Alennuksien jälkeen hinnat 21e (35e) ja 53e (89e).

C455CB86-62F2-4D9E-BE49-0B1A3B00AAD4.jpeg

Lisäksi oli valmiita Gyeon tuotepaketteja ihan sopuhinnoin mutta ei nyt tarvinnut kun on omavarastossa pohjalla kaikkea.



Näistä pinnotteista lähtee vielä -30% pois koodilla: PINNOITE

 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Autonhoitokaupasta aika hyvillä aleilla Gyeonin tuotteet, merkin edustus loppuu ja myyvät kaikki pois.

Laitoin nyt ainakin tulemaan vanteille tehtyä pinnoitetta Q2 Rim. Loistavaa ja helppokäyttöistä tavaraa, vanteille riittää tuon käsittelyn jälkeen käytännössä se vannepesuaine päälle mistä nyt tykkääkin, esim. Korrekin vannepesu+raudanpoisto, paskaisimpana aikana voi vähän pehmeää harjaa näyttää kohti vanteita ja taas kiiltää. Ainakin nyt mustien vanteiden omaaville ns. pakkohankinta. Samoin testiin Q2 MOHS -pinnoite. Alennuksien jälkeen hinnat 21e (35e) ja 53e (89e).



Lisäksi oli valmiita Gyeon tuotepaketteja ihan sopuhinnoin mutta ei nyt tarvinnut kun on omavarastossa pohjalla kaikkea.



Näistä pinnotteista lähtee vielä -30% pois koodilla: PINNOITE

Itellä maalipinnassa Syncro, vanteissa ja jarrusatuloissa Rim sekä penkeissä ja sisustassa Leather shield. Pesuaineena Bathe+ Hyvää kamaa kaikinpuolin, suosittelen kyllä.

Edit: ja niin lasissa kans View pinnoite
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Ostaa satasen Samaran, niin ei tarvi pestä koskaan? Mä rupeen käyttään automaattipesuloita ykkösautolle sit ku ne ruikkii BH Autofoamit esipesuksi ja sen jälkeen pesee tekokäsillä kahden grit guardillisen ämpärin taktiikalla esim. Bathe+:lla, kuivaa laskemalla katosta auton kokoisella megaisolla pöyheällä liinalla ei hieromalla vaan asettamalla liinan päälle ja vetää qd:t pintaan joka 3. pesu, pesee ovien välistä, lasit sisältä, laittaa sisustan qd + nahanputsia... :D Ne vois kehittää samalla tohon kiveniskujen automaattimaalauksen ja -lakkauksen + hionnan + kiillotuksen niin ei tarttis itse.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Ostaa satasen Samaran, niin ei tarvi pestä koskaan? Mä rupeen käyttään automaattipesuloita ykkösautolle sit ku ne ruikkii BH Autofoamit esipesuksi ja sen jälkeen pesee tekokäsillä kahden grit guardillisen ämpärin taktiikalla esim. Bathe+:lla, kuivaa laskemalla katosta auton kokoisella megaisolla pöyheällä liinalla ei hieromalla vaan asettamalla liinan päälle ja vetää qd:t pintaan joka 3. pesu, pesee ovien välistä, lasit sisältä, laittaa sisustan qd + nahanputsia... :D Ne vois kehittää samalla tohon kiveniskujen automaattimaalauksen ja -lakkauksen + hionnan + kiillotuksen niin ei tarttis itse.
Autosi hinta ei muutu ostajalle euroakaan vaikka peset sitä joka päivä konepesussa, jos et ykkösautona pidä jotain harrastepeliä.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Jos konepesulla tarkoitetaan harjapesua niin kyllä se kunnollisen myllytyksen vaatii jo joka tapauksessa. Mitä tummempi väri, sitä ’haalistuneempi’ siitä tulee naarmujen jäljiltä. Vuodessa pinta on paskana vaikka kävisi kerran kuukaudessa harjapesussa, joten voihan niitä pesukertoja lisätäkin. Tietysti ongelmaa ei ole jos a) ei välitä/kiinnosta b) ei silmät toimi.

Ennen myyntiä se kampe kannattaa kyllä kunnolla myllyttää ja muuten puunata, siitä saadussa hinnassa voi olla tonnien ero.

Itse otan taas pesusopparin ns. paskaiselle ajalle, pohjat kun on kunnossa, kerran kaksi viikossa harjaton pesu vie paskat mennessään. Kesäisin on kiva pestä itsekin auto viikottain.
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
337
Ennen myyntiä se kampe kannattaa kyllä kunnolla myllyttää ja muuten puunata, siitä saadussa hinnassa voi olla tonnien ero.
Jos autoliikkeelle vaihdossa menee niin sillä ei ole paskankaan vertaa onko pesty/vahattu/myllytetty vaikka päivittäin, tieten jos suoraan saa/pystyy myymään niin saattaa siitä hyvin pidetystä maalipinnasta jotain extraa yrittää saada, vähän skeptinen olen senkin suhteen. Ylipäätään yli 10 keuron autoja on aika tuskaista yrittää saada yksityisille suoraan myytyä ja siihen jos yrittää vielä hyvän maalipinnan lisää tonttua pistää niin vaikeemmaksi vaan menee :)
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
No toistaiseksi on ollut eroa ja positiivisella tavalla hintaan, edellinen kottero oli jo etukäteen arvioitu netissä, siitä hyvitys oli x euroa, sitten kun myyjä sen tsiigasi paikanpäällä, hyvitys nousi samantien. Siisti auto menee nopeasti kaupaksi sieltä automyyjältäkin. Olen mä tietty itsekin ostanut joskus huonon maalipinnan omaavan auton josta tingin valkoisena juutalaisena vielä loput pois vaikka myyjä joutui jo edellisen 'pohjahintansa' varmistamaan pomoltaan, vaihtoehtoisesti suostuin ostamaan sillä ns. viimeisellä hinnalla sen jos heidän oma meikkari sen myllyttää hyvin ja hoitaa muuten siistiksi. Mainitsin toki disclaimeriksi, että mikään pikamyllytys ei käy ja hologrammeja ei pysty hyväksymään, joko auto tehdään hyvin tai se näkyy hinnassa. Otin sen 500e lisää alennusta vastaan jota muuten tuskin olisi enää saanut ja hoidin itse sen auton taas ihmissilmälle sopivaksi, toki aikaa siinä meni seitsemisen tuntia ainakin, joten ei tuosta kauhean hyvää tuntipalkkaa jäänyt.

Lisäksi, en minä ainakaan pidä autoa siistinä sen takia, että joku seuraava omistaja saa sen siistinä itselleen, minä pidän auton siistinä sen takia, että ajan itse sillä nyt. Sen takia en ole ikinä ymmärtänyt verkkarikansaa joka vetää uusiin autoihin penkinpäällisiä päälle että on sitten siisti kun siitä luopuu ja itse sitten kärsii siitä, että on paskaa materiaalia itseä vasten ja joka näyttää hirveältä.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Myös itselle se auton puhtaanapitäminen on ihan omaa silmää varten ja kyllähän siihen muidenkin silmät tarttuu kun mukavasti kiiltelee. Autossa on mukavampi olla kun ei ole joka paikka kurassa ja sisusta siistinä. Sen verran uusi auto vielä että jaksaa puunata eikä ole tarkoitus moneen vuoteen myydä sitä pois joten arvon säilyminen on toissijainen seikka
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Voin suositella, ostin testiin toukokuun alussa. Auton huolellinen pesu ja raudanpoisto + Bilthamberin Cleanser fluidilla kaikki talven suolapaskat ja vanhat vahajäämät pois pinnasta (vaikka pinta pesujen jälkeen oli silmämääräisesti täysin puhdas, niin vain rättiin jää selkeästi jotain paskaa vielä).

Vedin sitten tuonCeramic Polish&Waxin, kevyesti hiova ja poisti hiusnaarmuja aika kivasti vaikka ihan käsivoimin laittelin enkä koneella.

Annoin auton olla hallissa seuraavaan päivään ja vedin sen Spray Coatingin päälle. Helppokäyttöinen ja äärimmäisen riittoisa, muutama suihkaus mikrokuituliinaan tai omassa tapauksessa ns. pinnoitesieneen ja pyyhkii esim. puolet konepellistä, hetken päästä pehmeällä ja kuivalla mikrokuituliinalla jäämät pois. Tämän jälkeen jätin halliin taas seuraavaan aamuun asti. Vanteissa tuo spray toimi hetken kivasti mutta ei se oikeaa vannepinnoitetta korvaa. Sinänsä helppo ja mukava tuote, että sillähän käsittelee myös muoviosat ja lasit vaivatta. Ei toki taas kerran korvaa oikeita muovi- tai lasipinnoitteita, mutta ihan ok kuitenkin.

Helppokäyttöisyydestä täydet pisteet, vaikea tuota on möhliä vaikka ei olisi kokenut puunaaja. Hinnatkin edullisia kestoon nähden, kumpikin tuote kestää vähintään 10 käsittelykertaa, tuo spray varmaan minimissään 20 käsittelykertaa, eli sillä voi huoletta aina pesujen jälkeen välillä ’boostata’ pintaa eikä se silti lopu kesken alle parin vuoden.

6C84F738-DEDD-4D7A-B8C1-2CD06DD56128.jpeg

6AF62C8E-28EA-4F42-8B05-358A4D9D0F7A.jpeg
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Uuden auton oston myötä tuli ensimmäisen kerran mieleen miettiä onko harjapesu auton maalipinnalle kuinka paha? Esim. kuvan perfect premium? Mainostetaan pehmoharjoja sun muuta. Ongelmana kerrostalossa asuvalla, ettei omalla pihalla voi pestä.

Millasella varustuksella kannattaisi lähteä noihin itsepalvelupesuihin, jos nuo harjapesut eivät ole hyviä? Saa suositella mitä vain jonka voi hoitaa jossain pesupaikassa.
 

Liitteet

Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Uuden auton oston myötä tuli ensimmäisen kerran mieleen miettiä onko harjapesu auton maalipinnalle kuinka paha? Esim. kuvan perfect premium? Mainostetaan pehmoharjoja sun muuta. Ongelmana kerrostalossa asuvalla, ettei omalla pihalla voi pestä.

Millasella varustuksella kannattaisi lähteä noihin itsepalvelupesuihin, jos nuo harjapesut eivät ole hyviä? Saa suositella mitä vain jonka voi hoitaa jossain pesupaikassa.
Se on ihan sama kuinka pehmeä se harja on kun sitä lyödään sitä maalipintaa vasten kohtuullisen kovalla vauhdilla. Ja niissä harjoissa on aina hieman likaa eli esimerkiksi pieniä hiekanjyviä mikä ei tietenkään ole erityisen hyvä auton maalipinnalle.

Jos haluat säilyttää auton maalipinnan kohtuu hyvänä ilman että vedetään överiksi jollain maalinsuojafilmillä, niin suosittelisin keraamista pinnoitetta. Jos laittaa sen keraamisen pinnoitteen (siis ihan kunnollisen, ei mitään spray pullosta tulevaa) niin aika hyvin pärjää jo harjattomalla pesulla. Välillä sitten kun pääsee käsin pesemään niin pysyy hyvässä kunnossa.

Itsepalvelupesuun ottaisin mukaan pari ämpäriä, mielellään hiekanerottimilla varustettuina. Pesuaineeksi käy sitten melkein mikä vain, itse tykkään Bilt-Hamber Auto Washista joka on erittäin riittoisa ja edullinen käyttää, sekä Gyeon Bathe+ joka edesauttaa keraamisen pinnoitteen kestävyyttä. Tuossa Autowashissa ei siis ole mitään vahoja tai mitään, se on pelkkä pesuaine joka käy hyvin maalipinnalle jossa on keraaminen pinnoite. Itsellä on Gyeonin keraaminen pinnoite joten käytän Gyeonin pesuainetta siinä. Mutta se on hieman kalliimpaa.

Sitten joku pesuväline, itsellä Microfiber madness Incredipad XL, tuntuu toimivan hyvin. Muista myös pitää se puhtaana.

Kuivausvälineenä itse käytän mikrokuituliinoja. Paksumpi ja pehmeämpi mikrokuitu maalipinnalle, ja hieman tiukempinukkainen lasille. Numeroina se on noin 400 grammaa per neliömetri maalille ja joku 200g lasille. Eli lasille käy ns. "all purpose" mikrokuitu.

Ideaalihan olisi joku tehokas sähkäkäyttöinen lehtipuhallin, mutta itse en ole vielä lähtenyt ihan niin hifistelyksi.

Vanteille kannattaa hommata oma pesuväline, vaikka wheel woolie. Jos menet samalla välineellä pesemään vanteet sekä maalipinnan niin voin taata ettet ole tulokseen tyytyväinen.

Tähän hätään ei tule mieleen mitä muuta sinne tarvitsisi mukaan, jos painepesuri sieltä jo löytyy.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Lankesin tarjoukseen, 39e/kk 12kk-soppari Juhlapesulla. Käytettävissä pesut heidän omissa + ABC:n pesupaikoilla 24/7.

Aiemmin oli heidän yösoppari samaan hintaan.

15AA39CD-DE1D-4799-BCA7-0EB72887957D.jpeg
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 398
Lankesin tarjoukseen, 39e/kk 12kk-soppari Juhlapesulla. Käytettävissä pesut heidän omissa + ABC:n pesupaikoilla 24/7.

Aiemmin oli heidän yösoppari samaan hintaan.

Onhan toi ihan hyvä hinta ja helppoa.
Itse käyn vaan ti-pesuhallissa 10€ kerta, on hyvin kartalla ulkopinnan kunnosta ja pysyy vahatkin kun omat aineet :)
Vanteetkin sitä mallia et parempi pestä itse :D
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Itellä ns. pohjatyöt tehty sen verran hyvin ja pinta hylkii hyvin skeidaa, käyn 1-2 krt/viikossa harjattomassa pesussa. Ei paskoonnu pinta harjoista ja lyhyt pesujen väli tekee sen, että skeida ei jämähdä pintaan.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Mulla alkaa ceramic pro 9h jo vähitellen kulua irti 3v jälkeen. Olen nyt laitellut ehkä kerran kuussa Korrekin tfc polymatrixia ja pesen myös korrekin pinnoittavalla pesuaineella joka kerta. Aikaisemmin pesin kinnaspesut pelkästään gyeonin bath plussalla, mutta en huomannut mitään eroa korrekin pinnoittavan pesuaineen kanssa. Korrekkia saa vaan lähempää ja tilaamatta. Vaikuttaa tulevan tuosta polymatrixista ihan yhtä hylkivä pinta kuin ceramic pro:sta. Ei se tietenkään kestä yhtä hyvin liuottimia ja pien/raudanpoistoaineita, mutta kun lisäilee kerran kuussa, niin on kyllä pärjännyt hyvin. Ehkä laitan vielä uuden ceramic pro:n, kun tykkään tukea tuota tyyppiä, joka niitä täällä päin laittelee. Hyvästä palvelusta maksaa mielellään. Sais samalla pesunaarmut myllytettyä.

Auton oston jälkeen autoon laitettiin heti kalvo konepellille ja muutaman kromilistan päälle. Vieläkään ei näy oikein mitään merkkejä irtoamisesta tai värimuutoksista. 2 kertaa olen tainnu napata mattoveitsellä pienen siivun reunasta, kun oli pääsyt jotain sontaa sinne väliin. Suosittelen, jos uutta autoa haluaa suojata. Eipä ole tullut kiveniskemiä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Mistähän johtuu jatkuva tuulilasin sisäpinnan likaantuminen? Aiemmin luulin, että tuo johtui pakokaasujen vuotamisesta sisälle, mutta se on nyt korjattu ja yhä ilmestyy harmaa kalvo tuulilasille. Korrekin ihan auton lasien pesuun tarkoitetulla aineella jatkuvasti joutunut putsaamaan lasia.

Raitisilmansuodatin vaihdettu keväällä, mutta onkohan se ottanut vähän itseensä, kun käryt vuotivat sen kautta aiemmin sisälle.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Mistähän johtuu jatkuva tuulilasin sisäpinnan likaantuminen? Aiemmin luulin, että tuo johtui pakokaasujen vuotamisesta sisälle, mutta se on nyt korjattu ja yhä ilmestyy harmaa kalvo tuulilasille. Korrekin ihan auton lasien pesuun tarkoitetulla aineella jatkuvasti joutunut putsaamaan lasia.

Raitisilmansuodatin vaihdettu keväällä, mutta onkohan se ottanut vähän itseensä, kun käryt vuotivat sen kautta aiemmin sisälle.
Uusissa autoissa sitä ilmaantuu kun muovit päästää kaasuja, jos on vanhempi niin en osaa sanoa
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Sitä pölyä ja muuta skeidaa vain tulee lasiin ilmankierron kautta ja alkaa kerrostumaan siihen ajan myötä. Ihmisten hengityksestä yms. irtoaa vielä kosteutta auton sisäilmaan, niin tuo kama tarttuu kivasti tuulilasiin kun siihen yleensä puhalletaan kokoajan edes vähän ilmaa.

Vaikka autoja on kiva puunata, tuulilasin sisäpuolen puhdistus on vittumaisinta hommaa ikinä. :kahvi:

Asioista saa todella mukavia kun aloittaa tupakoinnin auton sisällä, oli normilajiketta tai e-röökiä. Jälkimmäinen todennäköisesti jopa pahempi tahmaaja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
615
Tuulilasin puhdistus sisäpuolelta sopivalla aineella ja mikrokuituliinalla:
-pelkääjän puolelta oikealla kädellä kurottaen kohti kuskin ikkunan yläkulmaa - tuottanu ittellä vähiten tuskaa :geek:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Viimeksi viikko sitten pesin ja vahasin auton ja siivosin sisältäkin oikein kunnolla ja puhdistin kaikki lasit. Tänä aamuna aurinko paistoi matalalta ja tuttu harmaa kalvo oli ilmestynyt takaisin suoraan naaman eteen. Jotenkin tuntuu oudolta, että muovit saisivat noin paljon sotkettua tuulilasia.

Tuulilasin puhdistus on kyllä rasittavaa. Se on pakko myöntää itsekin. Kojelautakamera on hyvin tiellä ja sen ympärille jää aina likaa ja taustapeilin takaa saa myös kurotella :hammer:
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Viimeksi viikko sitten pesin ja vahasin auton ja siivosin sisältäkin oikein kunnolla ja puhdistin kaikki lasit. Tänä aamuna aurinko paistoi matalalta ja tuttu harmaa kalvo oli ilmestynyt takaisin suoraan naaman eteen. Jotenkin tuntuu oudolta, että muovit saisivat noin paljon sotkettua tuulilasia.

Tuulilasin puhdistus on kyllä rasittavaa. Se on pakko myöntää itsekin. Kojelautakamera on hyvin tiellä ja sen ympärille jää aina likaa ja taustapeilin takaa saa myös kurotella :hammer:
Ite käytän tällästa: Product

Ei tartte kurotella
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Näkeekö sen ceramic pron kulumisen vai onko vaan hydrofobiset ominaisuudet poissa?
Silleen juuri erottaa sen kulumisen, että auton alaosista pinta ei ole enää hydrofobinen. Esim. katossa ja ylemmissä pinnoissa tuota vielä vaikuttaisi olevan. Pikkuhiljaa se raja sieltä nousi.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Täällä on varmastikin muutamia jotka autojansa myllyttelee itse niin kysynpä neuvoa :joy:

Noin kerran vuoteen on tarve myllyttää auton ajovalot jotka ei vaan pysy kirkkaina, tein joskus lakkauksen ja se taisi mennä pieleen. Myllyttämällä on tullut kuitenkin uudenveroiset aina. Nyt kaverin halpa (<100€ rotary) lainakone piti palauttaa ja olen ilman konetta. Toki käyttäisin sitä satunnaisesti myös muuten maalipinnan myllyttelyyn...

Katselin suomitarjontaa ja muutama malli alkoi kiinnostaa.
- Motonet MTX Dual Action MTX Automotive Dual Action epäkesko kiillotuskone | Motonet Oy
- MagPro Tools epäkesko MagPro Tools epäkeskokiillotuskone 950 W | Motonet Oy
- Tokya OP5 epäkesko Kiillotuskone Tokya OP5 - Epäkesko

Olisko noista kellään kokemusta tai tietäis ainakin sanoa, että ei ainakaan tuota. :confused:
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Itellä Shine-mate EX610, ihan jees peli mun mielestä. En ole niitä tonnin+ koneita käyttänyt joten en tiedä mistä jään paitsi, mutta en tässä kohtaa koe että tulos paranisi konetta vaihtamalla

Edit: Kuvista päätellen näyttää aika samalta kuin tuo Tokya, samat speksit ja saman näköinen rakenne. Shine matea saa toistaiseksi hieman halvemmalla
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 398
Täällä on varmastikin muutamia jotka autojansa myllyttelee itse niin kysynpä neuvoa :joy:

Noin kerran vuoteen on tarve myllyttää auton ajovalot jotka ei vaan pysy kirkkaina, tein joskus lakkauksen ja se taisi mennä pieleen. Myllyttämällä on tullut kuitenkin uudenveroiset aina. Nyt kaverin halpa (<100€ rotary) lainakone piti palauttaa ja olen ilman konetta. Toki käyttäisin sitä satunnaisesti myös muuten maalipinnan myllyttelyyn...

Katselin suomitarjontaa ja muutama malli alkoi kiinnostaa.
- Motonet MTX Dual Action MTX Automotive Dual Action epäkesko kiillotuskone | Motonet Oy
- MagPro Tools epäkesko MagPro Tools epäkeskokiillotuskone 950 W | Motonet Oy
- Tokya OP5 epäkesko Kiillotuskone Tokya OP5 - Epäkesko

Olisko noista kellään kokemusta tai tietäis ainakin sanoa, että ei ainakaan tuota. :confused:
Oot käyttänyt kaverin rotarya ja epäkeskoa tilalle, miksi ei rotarya mihin oot jotenkin tottunut?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Ajovalon umpiot vetää tarvittaessa kyllä vaikka porakoneella tai käsinkin. Toki jos muutakin käyttöä on, niin kyllähän koneen voi omaksikin hommata.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Oot käyttänyt kaverin rotarya ja epäkeskoa tilalle, miksi ei rotarya mihin oot jotenkin tottunut?
Lähinnä kun on lukenut, että se olisi aloitteleville turvallisempi kuin rotaryt ja ei tee niin helposti hologrammiefektiä. Kyllähän se maalipinnan ajelu aina kuumottaa. Kiire ei kuitenkaan oo kun niin harvoin tarvii käyttää. Piene koko ja kevyt ois tietysti myös plussaa. :)
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
En ole ainakaan itse epäkeskolla hologrammia millään saanut aikaan. Sanoisin sen ainakin olevan melko turvallinen aloittelijalle.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 398
Lähinnä kun on lukenut, että se olisi aloitteleville turvallisempi kuin rotaryt ja ei tee niin helposti hologrammiefektiä. Kyllähän se maalipinnan ajelu aina kuumottaa. Kiire ei kuitenkaan oo kun niin harvoin tarvii käyttää. Piene koko ja kevyt ois tietysti myös plussaa. :)
Onhan se toki turvallinen aloittelijalle, mut tehoa ei sit ole samaan tapaan kuin rotaryssa.:)
Ite otin ekaks koneeks rotaryn tehon takia.
Onko tietoa onko autossa kova vai pehmeä lakka, Saksalaisissa pääosin kova ja Japskeissa pehmeä?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Täällä on varmastikin muutamia jotka autojansa myllyttelee itse niin kysynpä neuvoa :joy:

Noin kerran vuoteen on tarve myllyttää auton ajovalot jotka ei vaan pysy kirkkaina, tein joskus lakkauksen ja se taisi mennä pieleen. Myllyttämällä on tullut kuitenkin uudenveroiset aina. Nyt kaverin halpa (<100€ rotary) lainakone piti palauttaa ja olen ilman konetta. Toki käyttäisin sitä satunnaisesti myös muuten maalipinnan myllyttelyyn...

Katselin suomitarjontaa ja muutama malli alkoi kiinnostaa.
- Motonet MTX Dual Action MTX Automotive Dual Action epäkesko kiillotuskone | Motonet Oy
- MagPro Tools epäkesko MagPro Tools epäkeskokiillotuskone 950 W | Motonet Oy
- Tokya OP5 epäkesko Kiillotuskone Tokya OP5 - Epäkesko

Olisko noista kellään kokemusta tai tietäis ainakin sanoa, että ei ainakaan tuota. :confused:
Mulla duden tokya OP3 eli tuosta sun linkkaamasta koneesta pienempi versio ja olen 110% tyytyväinen, isoa autoa varmaan hitaampi työstää mutta megane/corolla kokoluokan autot menee leikiten ja tuolla saa niitä pienempiäkin välejä otettua ilman mitään ongelmia.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
Jos vien auton myllytettäväksi ja otan jonkun 6kk oletettavasti kestävän kovavahauksen, niin kestääkö se siis kun vien autoa talvella harjapesuun? Olen ostanut pari tornado pesua Shelliin.

Tätä olen harkinnut, saa suositella muitakin JKL alueella.
CARTEC KOVAVAHAUS 120€
3 tuntia
Lisätiedot:
Sisältää myös liuotinpesun ja maalipinnan pikipuhdistuksen, Katso työnkuvaukset www.jytypesu.fi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Ei kestä. Liukkarilla ja harjoilla lähtee kevyemmät keraamiset pinnoitteetkin. Harjatonkin pesu riippuu siitä kuinka tujut pesuaineet on käytössä. Ehkä helpointa olisi viedä auto käsinpestäväksi paikkaan, joka käyttää vahaturvallisia pesuaineita.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Kannattaa laittaa se kunnon keraaminen pinnoite, niin sitten voi käyttää harjattomia pesuja. Se vaha voi kestää sen 6kk kesällä kun peset max kerran viikossa käsin. Jos viet hiomakoneeseen harjapesuun niin ei kestä edes niinkään kauaa
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
En nyt laita mitään 400€ pinnoitukseen ja ala etsimään käsin pesijöitä ja heidän aikataulujen mukaan elämään. Harmi, maalipinta olisi tykännyt. Ehkä kesäksi sitten.

Kiitos konsultoinnista!
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Meinasit laittaa 120€ 6kk välein, mutta et 400€ 2 vuoden välein? Noh, kukin tyylillään.

Ja sillä kalliimmalla pinnoituksella siis olisit päässyt vähemmällä työllä, ei tartte ettiä käsinpesijöitä. Harjaton pesu tarkoittaa automaatissa tapahtuvaa pesua, ilman niita harjoja. Käsinpesu on tottakai harjaton kirjaimellisella tasolla, mutta sitä kutsuta harjattomaksi pesuksi tässä yhteydessä. (Toki käsinpesussakin voi käyttää pientä harjaa jos on jossain ahtaassa välissä likaa mutta se on täysin eri asia ja mennään jo hifistelyksi)
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Kestääkö tollanen keraaminen pinnoite tosiaan pari vuotta? Jos siis muuten pesen itse auton itsepalvelussa ja käytän täällä suositeltua
Bilt Hamber Auto-Wash esipesuna korrek pron foamia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Sehän riippuu paljon keraamisen pinnoitteen laadusta. Korrekillakin jo pelkästään on joku neljä eritasoista pinnoitetta ja halvimmat eivät ole kauhean ihmeellisiä.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Kestääkö tollanen keraaminen pinnoite tosiaan pari vuotta? Jos siis muuten pesen itse auton itsepalvelussa ja käytän täällä suositeltua
Bilt Hamber Auto-Wash esipesuna korrek pron foamia.
Laitoin reilu vuosi sitten itse Gyeon Syncro pinnoitteen, muistaakseni maksoi joku 180€ 120€ ja vielä on pinnoitetta jäljellä. Eli jos ensi kesänä joutuisin uusimaan niin mainospuheet pitivät paikkansa.
Ammattilaisilta löytyy sitten vielä tujumpia aineita mitkä varmaan pysyy kauemminkin.

Edit: Pesen itse silloin kun mahdollista, mutta koska meillä on vain autokatos, en pysty pakkaskeleillä pesemään joten käytän myös harjattomia automaattipesuja talvisin, ja silloin kun laiskuus iskee.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Osaako joku suositella pk-seudulta jotain hyvää mestaa, jos sais vaikka tässä loman aikana jossain käytyä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom