Poppamies
Que pasa, ese?
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 811
Lisätään hintaan käyttämättä jäävät harjapesut vahalla.Meinasit laittaa 120€ 6kk välein, mutta et 400€ 2 vuoden välein? Noh, kukin tyylillään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lisätään hintaan käyttämättä jäävät harjapesut vahalla.Meinasit laittaa 120€ 6kk välein, mutta et 400€ 2 vuoden välein? Noh, kukin tyylillään.
Lisätään hintaan käyttämättä jäävät harjapesut vahalla.
Kestääkö tollanen keraaminen pinnoite tosiaan pari vuotta? Jos siis muuten pesen itse auton itsepalvelussa ja käytän täällä suositeltua
Bilt Hamber Auto-Wash esipesuna korrek pron foamia.
Osaako joku suositella pk-seudulta jotain hyvää mestaa, jos sais vaikka tässä loman aikana jossain käytyä.
Niin, on valmiiksi ostettuna jotain premium pesuja ns kaikilla mausteilla. Joten ne jäisi käyttämättä jos pitäisi vahauksia varjella.Jos et käytä sitä harjapesua, miksi siitä maksaisit? Nyt en ymmärrä
Jos käyttäisitkin ne ostetut pesut ensin ja sitten vasta joku pinnoite/vaha niskaan, kyllä ne automeikkaamot talvellakin tekevät töitäNiin, on valmiiksi ostettuna jotain premium pesuja ns kaikilla mausteilla. Joten ne jäisi käyttämättä jos pitäisi vahauksia varjella.
- Yliteippaus 1500-2000 vähän paikasta/materiaalista riippuen
Teippaus varmaan jäänee tällä kertaa, kun ei tule mieleen mitään väriä minkä siihen haluaisi ehdottomasti. Vähän toi pinnoituskin on siinä ja tässä, aika helpolla päässyt ton Polymatrixin kanssa nyt.
No, tässä vähän nyt punnitsen laittaakko 500-700e esim. 3v välein pinnoitteeseen joka helpottaa pesua, vai jatkanko tolla perus Polymatrixilla jota voi ruiskia 2-3kk välein pintaan (jolloin sitä on edelleen kyllä joka paikassa jälellä paitsi kyljissä) samalla kun kuivailee auton. Tota kamaa menee se 2 purkkia vuoteen jos tosi kovasti lotraa, eli noin 40-50 euroa.
Esim. viime syksynä tosiaan laitoin hyville pohjille tuota kamaa, sitten talvella oli sopivan lauha keli yhdessä kohtaa niin taas kunnon pohjille toinen satsi. Kevätpesua tehdessä lähti kaikki piki ja ruostesilppu todella helposti irti, kun vertaa edelliseen kevääseen jolloin ei ollut mitään pinnassa (auto tuli tammikuussa ja ajelin sillä vahaamatta/pinnoittamatta kevään)
Joo, no jos löytyy joku aine mitä tavallinen tampio kehtaa ja viitsii laittaa niin linkkaa vaan. Itse nyt ajatellut että tuon kunnollisen keraamisen pinnoitteen saisi joku muu laittaa, koska tiloja harrastaa tuommoista ei itsellä ole. Vai vaatiiko se edes sisätiloja?
Työkaverilla on 2018 mallisessa valkoisessa GTI Golfissa päällä uutena laitettu Korrekin paras ja kallein Cure ja se toimii vieläkin kuten uutena, joskin joiltain pieniltä alueilta se on alkanut kulumaan pois.
Joo, no jos löytyy joku aine mitä tavallinen tampio kehtaa ja viitsii laittaa niin linkkaa vaan. Itse nyt ajatellut että tuon kunnollisen keraamisen pinnoitteen saisi joku muu laittaa, koska tiloja harrastaa tuommoista ei itsellä ole. Vai vaatiiko se edes sisätiloja?
Hämmentävää kun täällä on pari vuotta kestänyt pinnoite ja toinen todistaa että pitää about myllyttää pois. Ja jos mä kestopinnoitteen hankin niin ensimmäinen harjapesu ja kaik on män.
Pesette siis näissä tapauksissa aina käsin auton? Olisi hyvä mainita jos.
Hämmentävää kun täällä on pari vuotta kestänyt pinnoite ja toinen todistaa että pitää about myllyttää pois. Ja jos mä kestopinnoitteen hankin niin ensimmäinen harjapesu ja kaik on män.
Pesette siis näissä tapauksissa aina käsin auton? Olisi hyvä mainita jos.
Mulla tämä: Sumutettava Suoja-aine Gyeon Q²M WetCoatVahasin auton kesällä ensin glymin punaisella ja fusso sitten viimeiseksi. Tekis nyt kuitenkin mieli hommata jokin suihkutettava "vaha". Onko gyeon q2m wetcoat hyvä ostos vai esim 26JPN Si02 HYDRO COAT - Keraaminen Wet Coat
Pitääkin tuota kokeilla seuraavaksi! Itsellä työn puolesta kun on musta pakettiauto.KORREK Pro TFC™ Polymatrix 350 ml | Motonet Oy tätä ite laittanut. Ominaisuudet pysyy kaikkialla jopa 4-5kk paitsi kylkien alareunassa ja takakontissa. Sielläkin se taitaa silti jotenkin pysyä, koska paska ei kumminkaan oikein ota tarttuakseen vaikka hydrofobisuus katoaakin sieltä muutamassa viikossa. Itellä kilsoja tulee reilu 1000/vko.
Joku 3 kertaa vuoteen vedän koko auton ja sitten väleissä kertaalleen ”täydennystä” kylkiin ja perään.
Totta että tuossa vesi huuhtelee herkästi pesuaineen pois. Täytyypä kokeilla ilman letkua ja uittaa ahkerasti pesuainevesiämpärissä harjaa. Reilu pesuainevesi jokatapauksessa tarvitaan oli sitten kinnas tai harja jos esipesu on tehty ilman painepesuria. Ja joo ei jaksa liikaa stressata, nykyinen auto on viiden vuoden päästä paalissa ja luultavasti muun syyn kuin naarmuisen maalipinnan takia Valkoinen väri antaa kyllä naarmuja anteeksi. Auto mallia tila-auto ja usein pesussa myös kuomukärry että ei kyllä jaksa mitenkään alkaa kinnashommiin ja nyt kun ei painepesuria ole niin varrellinen harja on se työkalu ollut.Nimenomaan tuo harja naarmuttaa, varsinkin jos ammut siitä vettä läpi. Mitään voitelua ei jää avuksi, kun vesi huuhtelee pesuaineen pois pinnalta samalla kun jynssäät pintaa harjalla. Hyvä harja hyvällä shampoolla ja kunnolla tehty esipesu on ihan ok tapa pestä, varsinkin jos on paljon pinta-alaa niin kintaalla menee vähän ärsyttäväksi. Kyllä se harja sillonkin enempi naarmuttaa, kun se lähinnä hieroo sitä paskaa pintaan, mutta en nyt tiedä onko se niin justiinsa.
Itse pesen kintaalla kun sillä saa paremmin kaikki pienemmät kolot ja urat pestyä ja hiukan hellempi pinnalle. Kinnas siis imaisee ne paskat sinne sisäänsä kun pyyhit pintaa, eikä ne jää siihen pinnalle pyörimään ja naarmuttamaan. Mutta en minäkään pesunaarmuista jaksa stressata, kyllä niitä tulee vaikka miten hieroisi. Itelle pääasia on puhdas auto, se on sitten seuraavan omistajan asia jos tahtoo vaikka myllyttää ja hieroa.
Kannattaa tehdä kunnon pohjat, eli jollain supermyrkyllä ihan kaikki pinnasta irti ja sit toi perään. Sienellä levitys pesun jälkeen märkään pintaan ja sitten kuivaus mukana tulevalla liinalla (en halunnut omia liinoja ”pilata”). Jää sellainen perus ”huntu” siitä kuivauksesta mutta vaikea sitä on mustan auton kanssa välttääkään.
Tommosista en ole koskaan kuullut. Jos tiedät jonkun merkin niin olisin kiinnostunut kuulemaan. Minulle on tullut vastaan vain niitä mitä ei missään nimessä saa antaa kuivua pintaan.Sellasiakin raudanpoistoaineita on, mitkä saa antaa kuivua pintaan...
Tommosista en ole koskaan kuullut. Jos tiedät jonkun merkin niin olisin kiinnostunut kuulemaan. Minulle on tullut vastaan vain niitä mitä ei missään nimessä saa antaa kuivua pintaan.
Kyllä Kränzleä voi suositella, mutta täysin virheettömiä ja huoltovapaita nekään ei ole. Oma 1152tst on noin neljä vuotta vanha ja kohtuullisen aktiivisella käytöllä (vähintään viikottain käytössä lukuunottamatta sydäntalvea).
Mielestäni kaksi tärkeintä varustetta on pyörivä liitin ja vedensuodatin. Itsekin käytän pesuria vain puhtaalla vedellä, mutta silti erillinen vedensuodatin tuo mielenrauhaa. Vakiosuodatin on niin karkea, että siitä menee läpi lähes kaikki epäpuhtaudet. Joissakin malleissa taitaa parempi suodatin olla vakiona, mutta ei kaikissa. Pyörivä liitin taas on kätevä, vaikka ei toki pyöri paineen alaisena.
Öljyt olen vaihtanut kerta vuoteen, sillä öljyt kyllä harmaantuu hiukan käytössä. En tiedä pääseekö öljyjen sekaan aavistus vettä, vai mikä ne harmauttaa? Onko muilla kokemuksia tästä asiasta?
Ensimmäinen vika iski koneeseen tänä syksynä. Pesuri lähti muutaman kerran pienellä viiveellä pyörimään, kun kahvasta painoi (tässä siis total stop-ominaisuus), kunnes ei enää lähtenyt pyörimään ollenkaan. Purin suojakuoret pois, enkä löytänyt mitään sulaketta tms, mikä voisi olla palanut. Myös virtakytkin toimi normaalisti ja sähkö meni sen läpi. Sitten aattelin vian olevan mikrokytkimessä, ja sen irroitettuani laite heräsi henkiin, eli itse kytkin kyllä toimi, mutta sitä ohjaava kara oli jumissa. Kara on jousikuormitteinen, ja kun vastapaine nousee riitävästi (eli kun pistoolin kahvasta päästää irti), painaa vedenpaine karaa ja sen pää painaa mikrokytkintä, mikä sammuttaa pesurin. Taas kun kahvasta painetaan uudelleen, poistuu vedenpaine karan takaa ja jousivoima painaa sen taas perusasentoonsa. Kara oli siis jumissa, joten purin sen irti. Putsasin vanhat vaseliinit pois ja voitelin paikat uudella vesivaseliinilla. Nyt kara pääsee taas liikkumaan herkästi ja pesuri pelaa kuin uutena. Samalla avasin myös takaiskuventtiilin, mutta se oli täysin puhdas eikä tarvinnut toimenpiteitä.