Tarkalle pinnoite ei vähennä yhtään kesän eikä talven pesutarpeita. Siis jos haluu et se ei mee tukkoon / kontaminoidu ja hydrofobisuus säilyy. Rankoille joutuu alahelmoissa ja alakyljissä nuokin.
Saahan sen tukkiintuneenkin pinnan toki elvytettyä mut vaatiihan se Resetit / Descalet + raudan- ja pienpoistot aika-ajoin tai sit vaihtoehtoisesti yhtenään pesua tai hitonmoiset pesut laiminlyöntien eheyttämiseksi. Se vaan, että tuppaa esim. olemaan erilaisia pölynkeruun yms. osalta. Ykkösauto (25 tkm/a läpi vuoden) pinnoitettuna ja kakkosauto (7-10 tkm/a ajot läpi vuoden) vahattuna niin vaivansa kummassakin.
Toki oon vasta harjotellut 23 vuotta neuroottista detailingia mutta ihmettelen aina "Pistin pinnoitteen ja riittää kun vuoden välein huuhtelee puutarhaletkulla." Tai "5 vuoden takuu pinnoitteella" ku joku karvakäsiporukka tekee parissa tunnissa pesu + onestep-holotus + Nasiol-pinnoitus 200 €...
Siis itte vaan harrastelen, mutta vaikka kuinka prkl tarkasti vetäis 3-stepit ja vaikka ja mitä ja pitäis ku kipeetä p****a niin 1 vuosi on pitkä aika Suomen suolakurapölykivipuhalluksessa jos siis autolla ajetaan eikä pidetä vitriinissä.
Siihen nähden sanonpahan vaan, että imo BH Finis Wax on uskomatonta kamaa ja Colliniten 476s:kin halpaa nähden kiiltävänä ja liukkaana kokonaisylläpitovaivaan.
Ykkösautoon siis tarvii välillä buustailla kontaminaation poiston jälkeen Curet tai Ceramic detailer. Gyeon Syncro Evo laitettuna 1/2025 ja sitä ennen pesut + 16 tuntii 3 step-kiillottelu. Enkä aja metriäkään edes päällystämättömillä teillä. Paljo enempi toi pinnoitetulla ajo maksaa ja onko sen väärti... Ehkä, ehkä ei vs. Finis-Waxit syksyllä niin keväällä on vielä vaivalla poistettava moninkertaisella tiukalla liukkaripesulla. Ja senki päälle vois vaan ruikkia Gyeonin Wetcoatia about ilmatteeks, on hyvä kombo.