Ja vaikka esim alla oleva, soveltuu vaahdottimeen tai miten ikinä haluaa.Mikä liuotin pitää vaahdottaa?
![www.autodude.fi](https://cdn.handshake.fi/images/autodudese/produktbilder/Bilt%20Hamber/bilt_hamber_surfex_hd_1_1.jpg)
Liuotinpesuaine Bilt Hamber Surfex HD
Premium-luokan liuotinpesuaine. Soveltuu sopivalla laimennuksella käytettäväksi kaikilla pinnoilla.
Ja vaikka esim alla oleva, soveltuu vaahdottimeen tai miten ikinä haluaa.Mikä liuotin pitää vaahdottaa?
Itte yritin myös rekisteröityä uudelleen ilmaispesun toivossa. Pitkälle pääsin kunnes tyssäs rek.nroon. Etua ilmeisesti ei voi käyttää vaikka omistaja/haltija vaihtuisEilen kun kävin pitkästä aikaa tankkaamassa Neste appilla, niin kyseli vahvistukset uusiksi (sähköpostiin koodi + tekstari koodi) ja tarjosi sen jälkeen kuukauden ilmaista easywashia. Edellisen kerran käyttänyt tuon edun viime vuonna.
Ainiin, ei hyväksynyt enää samaa rekisterinumeroa mutta kakkosautoon onnistui.
Joo taitaa tosiaan olla rekisterinumerokohtainen eikä käyttäjäkohtainen. Eli jos vaihtaa autoa ja sillä ei oo käytetty tuota aiemmin niin voi saada vaik on ollut toisessa autossa aiemmin.Itte yritin myös rekisteröityä uudelleen ilmaispesun toivossa. Pitkälle pääsin kunnes tyssäs rek.nroon. Etua ilmeisesti ei voi käyttää vaikka omistaja/haltija vaihtuis
Itte tekisin tollain. Jos käsinpesulle vie niin vie paikkaan jossa tarjotaan laadukasta pesua.Autooni laitettiin Nasiol pinnoite. Kotona ei pesu mahdollisuuksia ole. Passaako käydä ihan normisti esim harjattomissa pesuissa automaateilla ja joskus sitten käsin pesetettävänä? Skeptinen mihinkään automaattien harjapesuihin notta tekeekö vaan hallaa pinnoitteelle.
Pienpoistoaineella lähtee musta piki, ruskeat pilkut ovat todennäköisesti lentoruostetta ja niihin tepsii raudanpoistoaine.Hopeinen auto ja mustaa pikeä ja ruskeita pilkkuka etuovissa. Pienpoistoaineella pitäis varmaan lähteä? Välttääkö tommoinen motonetin aine vai pitäskö parempaa merkkiä ostaa?
Motox Super Pienpoistoaine 1 l | Motonet Oy
Pineline Tehopesu (orggis!) kans ihan näppärää, ja myös varsinkin männynpihkaankin tai vaikka ois säilönyt jotain vanhaa paskaa kuusen alla vuosia. Mutta hyvin lähtee lehtipuumahlatkin. Saa vaikka Hankkijalta 10 litran kanisterin 39,95 € tai Tokmanni/Puuilo 16,90 € 4 litraa jne... Tarpeeksi paljon ku laimentaa, niin siitä saa vahaturvallisenkin... Ja voihan sillä pestä mattoja, terdeä yms.Millä aineella kannattaisi hyvin piittynyttä ja runsasta lehtipuun mahlaa ruveta irroittamaan? Ei lähtenyt ainakaan bio-pohjaisella liuottimella ja normaalilla pesulla. Savestusta en jaksa ruveta tekemään, kun vaatisi käsittääkseni myllyttämisen jälkikäteen ja niin paljoa ei huvita tuohon ei-omaan autoon nähdä vaivaa
Motonetissä olisi jotakin karavaanareille markkinoitua ainetta, mutta ehkä joku muu voisi olla vielä tehokkaampi? Kaikista pahimmilla liuottimilla ei huvittaisi kotipihassa läträtä.
![]()
Autosol Caravan pihkan puhdistaja 500 ml | Motonet Oy
Erikoispuhdistusaine, joka poistaa pihkan, mahlan, siitepölyn ja lintujen jätökset matkailuvaunujen ja matkailuautojen sileäpeltiseltä, kuulavasaroidulta...www.motonet.fi
Toi Motox Vannepesu on kallista ja huonoa / menekki suuri ja riittoisuus pieni. Ostakaa BH Korrosolia tai Auto-wheeliä, niin tapahtuu muutakin ku vaan bleedausta ilman raudan ym. lian poislähtöä. Komiasti toki Motoxi bleedaa, mut suotavaa ois rautahiukkasten pois lähtökin heti laakista.Pienpoistoaineella lähtee musta piki, ruskeat pilkut ovat todennäköisesti lentoruostetta ja niihin tepsii raudanpoistoaine.
![]()
Motox vannepesu 1 l | Motonet Oy
Motox-vannepesuaineella liuotat jarrupölyn ja maantiesuolan vanteista tehokkaasti ja hellävaraisesti. Erityisesti raudanpoistoon suunniteltu pesuaine...www.motonet.fi
Motox-pesuaineista ei henkilökohtaista kokemusta, mutta eiköhän noilla pärjää yhden pestävän auton kanssa ihan hyvin.
Ota kuitekin tuotoltaan riittävä, yli 400l /h koska ei sillä kovalla paineella hennolla sumulla mitään tee jos ei vettä tule tarpeeksi. Meillä ollut perus nilfisk jo 7 vuotta ja hyvin toimii.Olisiko suosituksia hyvästä, edullisesta painepesurista pienimuotoiseen auton puhtaana pitämiseen? Lähinnä haluaisi suihkutella pölyt ja siitepölyt auton pinnalta, soratien päässä ja puiden alla asuessa on auton persus aina aika likaisena.
Mikä on sinulle "edullinen"?Olisiko suosituksia hyvästä, edullisesta painepesurista pienimuotoiseen auton puhtaana pitämiseen? Lähinnä haluaisi suihkutella pölyt ja siitepölyt auton pinnalta, soratien päässä ja puiden alla asuessa on auton persus aina aika likaisena.
Mulla kans Nilfisk 145 xtra, varmaan 8v. sitten hankittu. Hyvä pesuri, paitsi se letku oli kamala koppura. Toivottavasti ovat nykyisin toisenlaisia.Mikä on sinulle "edullinen"?
Olen ollut tyytyväinen Nilfisk D140.4-9 (luxury car extra). Muutama vuosi sitten maksoi 299e.
550l/min ja 9 metrin paineletku. Letku sen mittainen, ettei pesuria tarvi siirtää pesun aikana (pari farkkua taloudessa). Tekee pesemisestä todella paljon miellyttävämpää, kun pesuria ei tarvi siirrellä tai nostella jatkuvasti pystyyn lyhyen letkun takia. Lyhyemmällä letkulla en enää pesuria ostaisi
Kolmen sadan hintaluokkaan vahva suositus Clen Smart P55:lle; 10m joustava letku, 450l/h, 140 bar, mukana pieni kahva ja teleskooppivarsi, asialliset suuttimet ja toimiva pesuainevaahdotin. Auton pesuun vielä 40 asteen suutin olis hyvä lisä mutta sellaista ei tule mukana, saa kyllä hankittua erikseen.Olisiko suosituksia hyvästä, edullisesta painepesurista pienimuotoiseen auton puhtaana pitämiseen? Lähinnä haluaisi suihkutella pölyt ja siitepölyt auton pinnalta, soratien päässä ja puiden alla asuessa on auton persus aina aika likaisena.
Löytynee e-kirjastosta ilmaiseksi.
Vahva suositus tälle pinnoitteelle: TACSYSTEM Quartz Power Plus kit, 30 ml - AutonhoitokauppaTuli ostettua n. 5b vanha auto n. 1kk sitten (hopea väriltään) ja tarkoitus olisi vahaa/wet coattia/pinnoitetta laittaa autoon. Tätä ketjua lueskelin niin jos haluaa halvalla ok tuotteen saada niin nuo wercoatit antaisi ihan riittävän suojan autolle? Tarkoitus pestä n. 2vk välein auto kesällä ja talvella sitten kuukauden välein/tarvittaessa. Ei ole tiesuolaa täällä kovin paljoa teillä. Jos budejtti on max. 70-80e suojalle niin onko tuo wetcoat parempi kuin esim. vahat? Kestopinnoitteet taitaa mennä sitten jo liian kalliiksi.
Just samaa mietin kun tacsyatemssiä mietin.Pinnoitteet kiinnostavat, mutta näyttäisi vaativan sisätilat ja jonkun verran kuivumisaikaa sisätiloissa / säältä suojassa. Vai ulkosallako näitä vetelette?
Ei noita kantsi vetää jos ei ole iso kasa esikäsittelyaineita ja -laitteita ts. kyllähän ennen pinnoitusta on pinnat myllytettävä vähintään onestep (melkolailla myös ihan pakasta vedetyt autot!). Ja sit kun antautuu niin uudestaan koneellisesti pinnoitejämät pois ennen uutta pinnoitusta. Jos tarvii kysellä, että pihallako niin unoha. Gyeon WetCoat on superhalpa ja ihan hyvä. Ainahan se parempi tietysti pitkän kaavan kautta mutta... Jos kannattavuudesta ja vaivasta puhutaan niin Wetcoat. Jos haluu vähän harrastella joka vuosi, niin hybridivaha, jos hetkellisesti paljon niin pinnoite. Paitsi jos ajaa paljon jossain motarikurapaskassa edellä olevan hanurissa kii niin sit ei kestä mikään eli Wetcoatti talvella pihassa on oiva. Kaikessa on puolensa ja puolensa.Pinnoitteet kiinnostavat, mutta näyttäisi vaativan sisätilat ja jonkun verran kuivumisaikaa sisätiloissa / säältä suojassa. Vai ulkosallako näitä vetelette?
Onko wetcoat vai vahaus esim. Fussecoat parempi vaihtoehto?Ei noita kantsi vetää jos ei ole iso kasa esikäsittelyaineita ja -laitteita ts. kyllähän ennen pinnoitusta on pinnat myllytettävä vähintään onestep (melkolailla myös ihan pakasta vedetyt autot!). Ja sit kun antautuu niin uudestaan koneellisesti pinnoitejämät pois ennen uutta pinnoitusta. Jos tarvii kysellä, että pihallako niin unoha. Gyeon WetCoat on superhalpa ja ihan hyvä. Ainahan se parempi tietysti pitkän kaavan kautta mutta... Jos kannattavuudesta ja vaivasta puhutaan niin Wetcoat. Jos haluu vähän harrastella joka vuosi, niin hybridivaha, jos hetkellisesti paljon niin pinnoite. Paitsi jos ajaa paljon jossain motarikurapaskassa edellä olevan hanurissa kii niin sit ei kestä mikään eli Wetcoatti talvella pihassa on oiva. Kaikessa on puolensa ja puolensa.
Fussolla todennäköisemmin huomattavasti parempi kestoikä, mutta Wet coat nopeampi ja helpompi laittaa. Mikä sitten kenellekin on parempiOnko wetcoat vai vahaus esim. Fussecoat parempi vaihtoehto?
Just näin. Ja sen liuotinpesuaineen (jotta saa auton puhtaaksi) lisäksi jos vaan yks aine pitäis valita, mitä sais käyttää sen jälkeen niin olisi se heittämällä Wetcoat. Ja shampooksi Bathe+ jos shampootakin saa käyttää tossa skenaariossa. Mutta äkkiähän nää riistäytyy käsistä "jospa vielä sitten tätä, ja tätä, ja tätä, ja ai niin tätä, ja toi laikkakone, ja ai niin laikkoja tarvii 17 erilaista tietysti, ja 3 ämpäriä grit guardilla ja eri lampaanhanurit eri..."Fussolla todennäköisemmin huomattavasti parempi kestoikä, mutta Wet coat nopeampi ja helpompi laittaa. Mikä sitten kenellekin on parempiMikään ei myöskään estä laittamasta ensin vahaa/sealanttia ja muutaman viikon/kuukauden välein suihkii wetcoatilla päälle antamaan lisäkestoa.
Edit: auto on hyvä myös ennen vahojen laittoa olla mahdollisimman puhdas, koska sillä voi olla dramaattinen vaikutus suojauksen ikään/kestoon. Toki ne on edullisempia laittaa aina uudestaan, jos ei ihan priimaa pohjat olisikaan vrt pinnoitteet.
Eilen tutkin asiaa niin fusso+wet coat huono yhdistelnä koska toinen on vaha ja toinen pinnoitepohjainen. Ei wet coat pysy kiinni pinnassa vaan pitäis olla esim. Pinnoite alla että se pysyis ja auttaisi.Just näin. Ja sen liuotinpesuaineen (jotta saa auton puhtaaksi) lisäksi jos vaan yks aine pitäis valita, mitä sais käyttää sen jälkeen niin olisi se heittämällä Wetcoat. Ja shampooksi Bathe+ jos shampootakin saa käyttää tossa skenaariossa. Mutta äkkiähän nää riistäytyy käsistä "jospa vielä sitten tätä, ja tätä, ja tätä, ja ai niin tätä, ja toi laikkakone, ja ai niin laikkoja tarvii 17 erilaista tietysti, ja 3 ämpäriä grit guardilla ja eri lampaanhanurit eri..."
Ongelma on se, että fusso ei pysy likaseen pintaan laitettuna ja ei välttämättä muutenkaan, joskin reseptiä on parannettu keston suhteen uudemmassa versiossa. Puhtaaseen hyvään pohjaan laitettuna pysyy (ja varsinkin pohjustusaineella vielä paremmin) ja voi "pinnoitella" Wetcoatilla päälle. Mut onhan niitä parempiakin vahoja, esim. Bilt Hamberilla (ylivoimaisesti paras kestoltaan on Finis-Wax vaikka ajais paljonkin, mutta Double Speed wax melkein yhtä hyvä, Auto-Balmia sitten jos haluaa korroosionestoa jne. samalla mut kesto ei ole niin hyvä kuin edeltävillä eli käytännössä max 6 kk vaikkei ajais paljoakaan) tai Collinitella (vaikka 476s, joka on kyllä äärimmäisen helppo ja hyvä sekä kestävä varsinkin hintaan ja elinikäiseen riittoisuuteen nähden jos nyt ei kovin montaa kymmentä autoa omistais). Jos ei jaksa hifistellä / pohjustella, niin vaikka Collinite 476s pohjalle ja Wetcoattia päälle sitten joskus tulevissa pesuissa. Ja shampooksi vahuun jälkeen Gyeon Bathe+. Ennen vahausta joku neutraali shampoo ja mieluusti sitten vaikka BH Cleanser Fluidilla tarkkaan kaikki pinnat läpi tarkkojen pesujenkin jälkeen vaikka kuinka puhdasta olis. Toki hyviä pohjustusaineita on BH Cleanser Polish tai Microfine (jos ei siis rupee myllytteleen ja superhyvän sijasta riittää vaan tosi hyvä), riippuen pinnan kuluneisuudesta.Eilen tutkin asiaa niin fusso+wet coat huono yhdistelnä koska toinen on vaha ja toinen pinnoitepohjainen. Ei wet coat pysy kiinni pinnassa vaan pitäis olla esim. Pinnoite alla että se pysyis ja auttaisi.
Liekkö nämä (Clen Master 2400 / Smart 2000 P55) poistomyynnissä / vanhoja malleja, kun ei löydy clenin sivuilta tietoa?Puuilossa aika kovassa tarjouksessa Clen Master 2400. 321 euroa. Ajattelin jos täällä jota kuta kiinnostaa.
![]()
Clen painepesuri Master 2400 terassipesurilla
Huipputehokas pesuri pitkäikäisellä 4-sylinterinen itseimevällä metallipumpulla. Pesuri on erittäin vakaa sisäänvedettävän etutuen, matalan painopisteen ja kääntyvän letkukelan ansiosta. Sisältää pesuainevaahdottimen. Teho 2400 W, max. paine 150 bar, letkun pituus 10 m, vedenvirtaus 540 l/h.www.puuilo.fi
Ei rikos, mutta mitä puhtaampi pinta on ennen vahan laittamista, sitä pidempään se pysyy pinnassa.Onko se suuri rikos olla käyttämättä pien- ja raudanpoistoaineita ennen kevään/syksyn vahauksia vai riittääkö tuhti Surfex HD painepullosta esipesuun ja kinnastelu samalla aineella? Valkoinen auto niin kyllä sieltä etsimällä löytyy lentoruostetta ja pikeä. Jos jatkossa pääsisi vähän helpommalla ja pesisi vaikka Surfexilla vähän useammin ja siirtyisi pelkästään wetcoattiin.
Voi olla että mallistoa hieman päivitetään. Mutta kuitenkin kyllä erittäin pätevä laite tohon hintaan.. pakko oli itsekin hakea pois. Kannattaa huomioida 16A sulakkeen tarve muuten.Liekkö nämä (Clen Master 2400 / Smart 2000 P55) poistomyynnissä / vanhoja malleja, kun ei löydy clenin sivuilta tietoa?
Clen on merkkinä suomalainen, mutta laitteet on Avan vehkeitä...En itse tiennytkään että Clen on suomalainen tuotemerkki. Varaosat ym pitäisi hoitua hyvin
Juu niin on. Sisuskalut kuitenkin eurooppalaista valmistusta, eikä esim kiinalaista.
Hyvin toimii Surfex kinnastelussa ja foam lancellakin. Tai sumupullosta/paineruiskusta autohommiin laimeempi tai tiukempi 20 tai 40 % seos riippuen mitä tahtoo tehdä.Surfex hd ei ainakaan rautaa poista ja itse vedän pitkin kesääkin säännöllisesti kyljet ja vanteet raudanpoistoilla. Se ei kuluna ole kovinkaan iso (kun ostaa 5l kerralla) mutta jos on tarkoitus päästä helpolla niin keksit varmasti omaan tyyliisi sopivat tavat ja aineet jolla tulee riittävän puhdasta. Surfex HD ei sitten ole varsinaisesti kinnasteluun tarkoitettu.