Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kokemusta lähteekö metallipinnoilta lentoruostetäplät?Ja jos ei välttämättä halua leikkiä puistokemistiä, niin vaikka Prismasta valmista oksaalihappoa sisältävää ainetta sumutinpullossa:
Alfakem vannepuhdistusaine
Ei ole kokemusta, itse olen käyttänyt kyseistä valmista sekoitusta vain kevytmetallivanteiden puhdistukseen.Onko kokemusta lähteekö metallipinnoilta lentoruostetäplät?
Maalipinnalle tarkoitetut raudanpoistoaineet toimivat hyvin. Esim Gyeon Iron ja Bilt hamberin KorrosolOnko kokemusta lähteekö metallipinnoilta lentoruostetäplät?
Väärä tuote tuohon käyttöön. Parempia ne mitkä vaihtavat väriä reagoidessaan rautapartikkelien kanssa tuohon käyttöön.Onko kokemusta lähteekö metallipinnoilta lentoruostetäplät?
Ihan toimivaa tavaraa se korrekin hydrox ainakin on. Ei siellä korrekin pro sarjassa taida oikein huonoja tuotteita edes olla.Tämmöisen bongasin Bilteman hyllyltä. Vielä ei uskalla ottaa testiin. Ainakaan ei ole hinnalla pilattu. Eikös Korrekilla ollut joku vastaavaa? Jos puhutaan nyt markettivalikoimista.
Vannehapolla varmasti lähtee.Millä sellainen rusehtava töhkä lähtee alumiinivanteista oikeasti ilman puhkihankaamista?
Millä sellainen rusehtava töhkä lähtee alumiinivanteista oikeasti ilman puhkihankaamista?
Soft99 Ultra Glacon on kyllä hyvää ollut.Olen ajatellut laittaa tuulilasiin pinnoitteen. Mikä on tämän päivän paras tekniikka?
Olen miettinyt Korrek Pro TFC glass coat ja Soft99 Ultra Glacon välillä. Duden arvosteluissa Korrek oli saanut paljon kehuja
Edit: myös Gyeon Q² Repel EVO lasipinnoite on kiinnostava. Gyeonia on paljon kehuttu merkkinä.
Soft99 Ultra Glacon on kyllä hyvää ollut.
Ei tuo vuotta kestä, puolen vuoden välein laitan ainetta uudestaan.Ei käy esimerkiksi niin, että vuoden päästä tulee kalvoa kun pyyhkii?
Kyllä se Wetcoatti levittyy painepesurilla ihan yhtälailla, tuossa nuukailussa ei montaa senttiä säästä (päinvastoin, saa mikrokuituliinan wetcoattiseksi ja saa pestä monta kertaa tai nakata mäkeen).
Tuli kinnasteltua auto eilen oikein kunnolla. Siirryin ensimmäistä kertaa kahden ämpärin taktiikkaan ja siinä kyllä pysytään.
Laitoin lopuksi pintaan Gyeon Q²M WetCoat. Suihkautin muutaman kerran paneeliin ja levitin lisäksi mikrokuituliinalla, niin saa tasaisemman pinnan ja säästää ainetta. Sitten huuhtelu. Kyllä tuli hyvä. Hylkii hyvin vettä ja kiiltää hienosti. Tosi helppo tuote käyttää. Auton kuivaus onnistui maantiellä ajamalla.
Täytyy jossain kohtaa laittaa pintaan jotain oikeaa vahaa. Nyt siellä on vain viimevuotista autoglymiä, joka tosin tuntui vielä vettä hylkivän jonkin verran monissa paikoissa.
Tuli hankittua uudehko auto ja kiinnostaisi pitää maalipinnasta parempaa huolta kuin vanhoista romuista.
Millähän tavalla tätä kannattaisi pesettää jos ei etsitä sitä parasta kiiltoa vaan helppoa puhtaana pysymistä?
Jos käyttäisi kerran-pari vuoteen käsinpesussa, raudan ja pienpoistossa ja kovavahauksessa niin pärjäisikö muuten harjattomalla pesulla? Keulassa ja helmoissa kalvot, joten harjapesut saa muutenkin unohtaa.
Tuli hankittua uudehko auto ja kiinnostaisi pitää maalipinnasta parempaa huolta kuin vanhoista romuista.
Millähän tavalla tätä kannattaisi pesettää jos ei etsitä sitä parasta kiiltoa vaan helppoa puhtaana pysymistä?
Jos käyttäisi kerran-pari vuoteen käsinpesussa, raudan ja pienpoistossa ja kovavahauksessa niin pärjäisikö muuten harjattomalla pesulla? Keulassa ja helmoissa kalvot, joten harjapesut saa muutenkin unohtaa.
Pinnoite tässä kohtaa paras. Se että kuinka usein pesee on sitten eri tarina. Sekin ihan riippuu kuinka likaiseksi se auto yleensä tulee. Suosittelen kumminkin jotain "kovaa" pinnoitetta.Tuli hankittua uudehko auto ja kiinnostaisi pitää maalipinnasta parempaa huolta kuin vanhoista romuista.
Millähän tavalla tätä kannattaisi pesettää jos ei etsitä sitä parasta kiiltoa vaan helppoa puhtaana pysymistä?
Jos käyttäisi kerran-pari vuoteen käsinpesussa, raudan ja pienpoistossa ja kovavahauksessa niin pärjäisikö muuten harjattomalla pesulla? Keulassa ja helmoissa kalvot, joten harjapesut saa muutenkin unohtaa.
Mikä olisi mielestäsi sopiva hinta yrittäjälle kyseisestä työstä? Jos budjettihinnalla haluaa asian hoitaa niin kyllä se silloin on itse tehtävä, tosin taitaa se kymppi mennä siihen liuotinpesuaineeseen ja pari TI-hallin vuokraankin.Olettekohan pesseet auton pohjaa ja kuinka tarkkaan?
Tarkoitus olisi sumutella öljypitoista kotelonsuoja-ainetta myös pohjaan, poistaahan se ruostettakin, ja vaikka ensi vuonna uudestaan.
Kysyin hintaa autofixaamolta: "Nosturilla painepesurilla ja liuottimilla pohjan / pyöränaukkojen pesu 78€"
Älyttömän kalliilta kuulostaa, tarviiko niitä liuottimia välttämättä. Joskus olen ti-hallissa nosturilla itse sumutellut pelkällä vedellä yhtä autoa ja mielestäni hyvin lähti liat.
Ei vaan lähinnä sitä ajoin takaa että riittäisikö em. tapauksessa pelkkä vedellä sumutus, halutti pihtaroida hinnassa. Toisaalta kun ajattelen niin tuon jälkeen seuraavana vuotena tai parina riittäisi sitten vähempikin pesu.Mikä olisi mielestäsi sopiva hinta yrittäjälle kyseisestä työstä? Jos budjettihinnalla haluaa asian hoitaa niin kyllä se silloin on itse tehtävä, tosin taitaa se kymppi mennä siihen liuotinpesuaineeseen ja pari TI-hallin vuokraankin.
Laitoin viimekeväänä Ultra Glacon, lasi hiottuna sillä Soft99:n lasinpuhdistusaineella (Glaco Compound). Vedin koko auton, eli tuulilasin lisäksi myös sivulasit, koko katon ja takaluukun (Tesla Model S panoraamakatolla).Olen ajatellut laittaa tuulilasiin pinnoitteen. Mikä on tämän päivän paras tekniikka?
Olen miettinyt Korrek Pro TFC glass coat ja Soft99 Ultra Glacon välillä. Duden arvosteluissa Korrek oli saanut paljon kehuja
Edit: myös Gyeon Q² Repel EVO lasipinnoite on kiinnostava. Gyeonia on paljon kehuttu merkkinä.
Kiitos.Auton alustan ruostesuojaus ei taida kuulua tämän viestiketjun otsikon alle, mutta jos osaaminen ja tietotaito on sillä tasolla että oletetaan öljypitoisen kotelosuoja-aineen _poistavan ruostetta_ niin onnea ja menestystä vaan projektiin. Jos homma halutaan tehdä kunnolla niin että sillä on jotain vaikutustakin niin pelkkä alustan pesu ei riitä.
Onko täällä kokemuksia sitruunahapon käytöstä maalipinnan mineraalijälkien poistossa? Pitäisi toimia, mutta mietin että voiko olla liian tiukkaa tavaraa. Toki hyötyä olisi myös kotona, kaakelit ym.
Kotelosuoja ja massaus kyllä hidastavat tai pysäyttävät ruostumisen. Eivät poista ruostetta. Kyllähän se kannattaa. Painepesurilla joka vuosi olen pohjan pessyt. Varmaan parempi jos edes kerran vuodessa pesee.
Korrek kestovaha kestää monta kuukautta maalipinnassa, mutta olen huomannut, että siihen tarttuu herkästi siitepölyt yms.
Auton pinnat pitäisi valmistella Fussoa varten. Liuotinpesuaineeksi katselin King Carthur Total Snow foamia, pienpoistoon King Carthur Tar removeria ja päälle vielä King Carthurin pesukinnas. Raudanpoistoon on jo oma aineensa. Pärjäisiköhän noilla
Saako tuon liuotinpesuaineen vaahtoamaan painepullolla, vai tarvitseeko ostoskoriin vielä vaahdottimenkin painepesurille?
Eikös nämä liuotinpesuaineet ole tapana vaahdottaa auton pintaan…?Mihin sä vaahtoa tarvitset?
Ei ole pakollista. Ihan suihkepullo riittää missä ne monesti valmiina on.Eikös nämä liuotinpesuaineet ole tapana vaahdottaa auton pintaan…?
Tietty jos enemmän pesee, niin vaahdotin hyvä lisä esipesuun tai juuri tuohon.Eikös nämä liuotinpesuaineet ole tapana vaahdottaa auton pintaan…?
Liottimia on monenlaisia, semmosia mitä voi ja kandee pistää vaahdottimen kautta ja sitten niitä, mitkä laitetaan ihan ns raakana pullosta. Eli ei ole yhtä ja oikeeta vastausta. Riippuu mitä ainetta käytössä.Eikös vaahtopesuaineet ole vielä oma erillinen ryhmänsä?
Mikä liuotin pitää vaahdottaa?Liottimia on monenlaisia, semmosia mitä voi ja kandee pistää vaahdottimen kautta ja sitten niitä, mitkä laitetaan ihan ns raakana pullosta. Eli ei ole yhtä ja oikeeta vastausta. Riippuu mitä ainetta käytössä.
Ei varmaan väkisin mitään. Mutta näinkin tehdään.Mikä liuotin pitää vaahdottaa?