Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa. Muistelen aikaa jolloin pesuharjat veivät auki olevat peilit mukaansa. Onneksi oli tonnin ritsasta kyse niin saatiin ruuveilla ne takaisin kiinni
Varmaan siinä mielessä huomioi, että pesurin kiinteät osat eivät osu peiliin (uskoisin, että tämä on huomioitu aina). Peilit tosiaan joustavat, eli eivät ole lukittu paikalleen, eli jos sattuu menemään peilit auki pesuun, niin pesun jälkeen ne ovat kuitenkin käännettynäEi ne huomioi niitä mitenkään, mutta ei se niin läheltä aja että kiinteä tela osuisi ainakaan pahemmin. Peilit kyllä yleensä joustaa.
En ole koskaan kääntänyt peilejä, en edes pakettiautosta, vaikka pelien ja koneen runkoon ei jää kuin muutama sentti väliä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, eikä peilit ole kääntyneet pesussa.Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa. Muistelen aikaa jolloin pesuharjat veivät auki olevat peilit mukaansa. Onneksi oli tonnin ritsasta kyse niin saatiin ruuveilla ne takaisin kiinni
Kiinnostaisi itteäkin. Voisi olla mainittu kohteisiin kätevämpiä kuin painepesurit. Olisko linkkiä?Mites noi amazon.de höyrypesurit? Onko jollakulla käytössä lähinnä noihin oven väleihin. Voisia sitten jo nähnyt että detail-ukot käyttäneet vastaavia, mutta nyt meinasin jos hankkisi kotiin.
Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa.
En yleensä muista kääntää enkä ole lopulta enää piitannut asiasta. Aina välillä painuvat pesussa harjan paineesta hervanta-asentoon. Ei ikinä vaurioita.Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa. Muistelen aikaa jolloin pesuharjat veivät auki olevat peilit mukaansa. Onneksi oli tonnin ritsasta kyse niin saatiin ruuveilla ne takaisin kiinni
Jos käytät lumiharjaa talvisin niin samapa tuo on viedä harjapesuun.Mites jos auton vie käsin pestäväksi, peruspesu n 25e vs tuon hintainen konepesu? Onko oikeesti konepesussa enemmän autossa jotain naarmunjälkiä vaikka parin vuoden jälkeen? Johan auto saa niitä normi maantieajossakin kun kivi ja pöly lentää. Uusi auto alla ja siksi pohdin jaksaisiko tuota viedä käsin pestäväksi vai vetäisikö koneella vaan. Yleensä laiskuus voittaa koneissa kun ei tarvi varailla ja odotella 20min pesussa.
Käytän toki, mutta yleensä vain laseista. Toki jokusen kerran pitää katto puhdistaa, mutta harvoin kylkiä.Jos käytät lumiharjaa talvisin niin samapa tuo on viedä harjapesuun.
Se on ihan sama vaikka höyhenharjoilla sitä lunta maalipinnalta harjais. Naarmuuntinen tapahtuu viimeistään kun sitä lumimassaa liikuttaa pois maalipinnalta jolloin pinnan päällä ollut likapartikkelit raapivat sitä maalipintaaKuka nyt ei lumiharjaa käyttäisi? Pakkohan se lumi on saada autosta pois, ainakin että näkee, toki ei nyt millään katuharjalla vedetä.
Faijan 200tkm ajettu auto kun vietin vaihtoon, niin automyyjän ekat sanat auton nähdessään oli, että tätä ei ole taidettu ikinä käyttää konepesussa. Oikeassa oli...
Kyllähän tuo konepesu aina naarmuttaa enemmän vs. oikein tehty käsinpesu.
Jos vaahdotetaa, huuhdellaan, kinnastellaan ja huuhdellaan, on ihan eri asia vs noilla pesuharjoilla pahoinpitely automaattipesussa.
Ja ainakin täälläpäin tuo käsinpesu maksaa reilu parikymppiä ja sisältää jalkatilan mattojen pesun, saman maksaa tuo hiekkasilla harjoilla mylläyskin, niin en nää mitään järkeä pesettää automaattipesussa.
Olikohan liisattu auto? Naapurissa asuva hoitajatäti ajelee työnantanjan autolla keikkoja. Lumisina päivinä lapiolla kolaa ne lumet auton päältä pois ihan surutta.Just oli eilen hyppysissä vuoden 2023 Corolla TS GR tummansinisenä 10 tkm ajettuna. Ei jumakekka miten oli maalipinta hierottu ja pesty paskaksi noin vähä ajetuksi.
Mitä tarkoitat kosteudella? Pisaroituuko vai jääkö pinta laikukkaaksi joka viittaisi että siinä on jotakin vahan tai pesuaineen jäämiä.Eilen pesin auton niin katolle jotenkin oudosti kertyy kosteutta. Vaikka sen kuivaa pois hetken päästä palaa. Jäiköhän se sitten jotenkin rasvaiseksi (en käyttänyt liukkaria). Normi vaahdotus + harjalla pesu.
Vahattu viimeksi Fussolla syksyllä joten aika olematon kerros sitäkin. Vai olisko toi vaan joku lämpötila juttu. Sinänsä ei haittaa mutta kiinnostaisi tietää mistä johtuu.
En tajua tätä logiikkaa niin pakko puuttua. Tämän on kuullut useamman kerran monessa paikassa ja ihan tosissaan porukka tuntuu olevan, kun ajavat igluilla pieni aukko tuulilasissa. Kuulostaa lähinnä joltakin teini-bemarikuskien ynm. somevillityksiltä, kun joku vertaa vertauskuvainnollisesti omenaa päärynään.Jos käytät lumiharjaa talvisin niin samapa tuo on viedä harjapesuun.
Tämä. Jos joku helppo ratkaisu pitäisi olla niin harjaton automaattipesu ja välillä pesee itse oikeaoppisesti puhtailla välineillä tai vie sellaiseen käsinpesupaikkaan missä ymmärretään miten naarmujen tulemista vältetään....huolellinen käsinpesu maksaa kyllä jotain ihan muuta kuin nuo "parillakympillä" yhtä paskasilla vehkeillä hinkkaavat pajat.
Mitä tarkoitat kosteudella? Pisaroituuko vai jääkö pinta laikukkaaksi joka viittaisi että siinä on jotakin vahan tai pesuaineen jäämiä.
Ei ole kyllä koskaan ollut mitään tarvetta hiilivetyliukkareille pihapesuissa. Kyllä se filmi lähtee ihan normaaleilla pesuaineilla kinnastelemalla. Joskus voi vaatia pari kierrosta.Niin kyllähän sitä voisi käydä jossain pesupaikalla pesemässä hiilivedyllä sitten kun teitä ei enää suolata ja jatkaa siitä pesuja kotona "luontoystävimmillä tuotteilla".
Olikohan liisattu auto? Naapurissa asuva hoitajatäti ajelee työnantanjan autolla keikkoja. Lumisina päivinä lapiolla kolaa ne lumet auton päältä pois ihan surutta.
Kannattaa kokeilla sitä maalipintaa sormilla vielä kinnastelun jälkeen. Saatat yllättyäEi ole kyllä koskaan ollut mitään tarvetta hiilivetyliukkareille pihapesuissa. Kyllä se filmi lähtee ihan normaaleilla pesuaineilla kinnastelemalla. Joskus voi vaatia pari kierrosta.
Kannattaa kokeilla sitä maalipintaa sormilla vielä kinnastelun jälkeen. Saatat yllättyä
Ihan sileältä tuntuu. Suola on vesiliukoista niin kyllä sen pitäisi aika helposti lähteä.Kannattaa kokeilla sitä maalipintaa sormilla vielä kinnastelun jälkeen. Saatat yllättyä
No joku tarkoitus sillä hiilivetyliukkarillakin on kun niin monet vannovat sen nimeen.Ihan sileältä tuntuu. Suola on vesiliukoista niin kyllä sen pitäisi aika helposti lähteä.
Karheus voi olla pikeä ja/tai rautaa. Niiden poistoon on omat aineensa.
Kyllä, tehokasta ainettahan se on. Mutta ei se tarkoita, että sitä on pakko käyttää tai että ilman ei pärjää.No joku tarkoitus sillä hiilivetyliukkarillakin on
Raudan poiston todennäköisesti myös vaatisi. Piki tekee pieniä mustia pisteitä, rauta voi värjätä koko kyljen.Valkoinen autoni on talven suolamuhjun jäljiltä niin paskainen, että kyljet jäävät karheiksi ja tummiksi parhaankin automaattipesun jälkeen. Autoetuauto ja työnantaja maksaa pesun kahden viikon välein, joten ei kiinnosta alkaa pesemään käsin.
Saisikohan kyljet puhtaiksi suihkimalla niihin pienpoistoainetta pesujonossa ennen harjapesua, sillä kyseessä on oletettavasti piki? Koska pesuautomaateissa on vedenkierrätys, niin aineen on pitäisi olla biohajoavaa.
Tämä on ilmeisesti hyvää tavaraa? Pienpoistoaine ValetPRO Citrus Tar Remover
Jos muistelisin oikein niin joskus 80-90luvulla oli jotain ton tapaista pesupalvelua. En tarkkaan muista syytä miksi toiminta loppuiOsaavalle bikinipesulalle olisi varmaan kysyntää. Business pystyyn?
Saven jälkeen vaan tarvii myös myllyksen, se savi ei mystisesti nosta niitä partikkeleita irti ja ime itseensä, vaan tekee omat jälkensä.Jos olisi oma auto ja haluaa oikeasti puhtaaksi niin raudan ja pienpoiston jälkeen täytyisi käydä saven kanssa läpi.
Työautoon varmaan vähempi riittää
Saven jälkeen vaan tarvii myös myllyksen, se savi ei mystisesti nosta niitä partikkeleita irti ja ime itseensä, vaan tekee omat jälkensä.
Milläs valkoinen auto pitäisi pestä talven jälkeen? Viime vuonna vahattu ja ajattelin taas vahata perusteellisemman pesun jälkeen (BH Double Speed-Wax). Ilmeisesti pitäisi "liuotinpesulla" pestä? Onko Duden King Carthur Total Snow Foam sopivaa tai löytyykö vastaavaa tai parempaa esim Motonetista tai Tokmannilta? Pienpoisto ennen vai jälkeen liuottimen? ValetPRO Citrus Tar Remover? Lidlin 10e vannepesuaine on ollut toimivaa, pitäiskö odotella sitä tai onko linkata vastaavaa Dudelta tai noista muista kaupoista?
Saven jälkeen vaan tarvii myös myllyksen, se savi ei mystisesti nosta niitä partikkeleita irti ja ime itseensä, vaan tekee omat jälkensä.
Ohjeen mukaan kinnastuksen jälkeen pienpoisto? Ja jälkeen pitäisi pestä liuottimella vielä kevyesti? Yhteensä kolme kertaa pesu? Minkä voisi jättää pois? Normi ohjeessa ei puhuta enää kevyestä liuotinpesusta pienpoiston jälkeen. Auton perusteellinen pesu - AUTODUDE.FITuollahan on linkkaamasi pienpoistajan tuotesivulla pikaopas miten sitä käytetään
Milläs valkoinen auto pitäisi pestä talven jälkeen? Viime vuonna vahattu ja ajattelin taas vahata perusteellisemman pesun jälkeen (BH Double Speed-Wax). Ilmeisesti pitäisi "liuotinpesulla" pestä? Onko Duden King Carthur Total Snow Foam sopivaa tai löytyykö vastaavaa tai parempaa esim Motonetista tai Tokmannilta? Pienpoisto ennen vai jälkeen liuottimen? ValetPRO Citrus Tar Remover? Lidlin 10e vannepesuaine on ollut toimivaa, pitäiskö odotella sitä tai onko linkata vastaavaa Dudelta tai noista muista kaupoista?
Ohjeen mukaan kinnastuksen jälkeen pienpoisto? Ja jälkeen pitäisi pestä liuottimella vielä kevyesti? Yhteensä kolme kertaa pesu? Minkä voisi jättää pois? Normi ohjeessa ei puhuta enää kevyestä liuotinpesusta pienpoiston jälkeen. Auton perusteellinen pesu - AUTODUDE.FI
BH foam on hyvä. Nykyään on vahauksen hyvä vaihtoehto käyttää esimerkiksi kesän pesuissa Bathe+ joka jättää hienon helmeilevän pinnan joka kestää seuraavaan pesuun. Talvisin kun haluaa tujumpaa shampoota kuin Bathe+ voi sen vaihtaa siihen, että käyttää WetCoatia aina pesun päätteeksi. Näin ei vahaturvallisuus ole niin tärkeä kriteeri kun pinnote uusiutuu joka pesussa.Onko ylläpitopesuun BH foami edelleen paras, vaikkei täysin vahaturvallinen olekkaan?
Se, että ne naarmut ei näy, ei tarkoita, että niitä ei tule.Savikinnas Flexipads Clay Mitt Blue Fine Grade
Kätevä savikinnas laajojen alueiden savestukseen. Kestävempi ja nopeampi kuin perinteinen savi.www.autodude.fi
Hyvät vaahdot päälle ja tuolla käy lävitse niin naarmut minimoitu. Toki jossain mustassa tai muussa arassa värissä näkyy ihan kaikki mutta ei tuo ainakaan meiän Fordin Chrome Blue värissä näy erikoisia naarmuja tuon aiheuttamana. Ja itse suosin savettamista vain auton alaosiin, muuhun ei oikein lika niin pahasti ole pinttynyt.
Se, että ne naarmut ei näy, ei tarkoita, että niitä ei tule.
Monesti ihmetyttää, kun ihmiset sanoo, että ei mustaa autoa, kun on niin vaikea pitää hyvänä. Musta on kaikki helpoin väri pitää kunnossa, kun heti näkee jos on naarmu, ja helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on aivan painajainen saada naarmuttomaksi, tarvii tehokasta valoa joka suunnasta, että saa kaikki naarmut esiin.
Niin, siksi niitä mattaharmaita ja mattavalkoisia autoja on niin paljon, kunei kuulemma näy.Jos niitä naarmuja ei näe, niin olkoot siellä. Toista se on mustan kanssa, kun kaikki hyppii suoraan silmille.
Suurimmalle osalle auto on käyttöesine eikä mikään näyttely kapine. Ihan sama onko naarmuja vai ei jos ne ei näy. Mutta ikävää jos ne näkyy niin helpommalla pääsee valitsemalla värin jossa ne eivät näy.Se, että ne naarmut ei näy, ei tarkoita, että niitä ei tule.
Monesti ihmetyttää, kun ihmiset sanoo, että ei mustaa autoa, kun on niin vaikea pitää hyvänä. Musta on kaikki helpoin väri pitää kunnossa, kun heti näkee jos on naarmu, ja helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on aivan painajainen saada naarmuttomaksi, tarvii tehokasta valoa joka suunnasta, että saa kaikki naarmut esiin.