Auton pesu

Paljon voisi pyytää Tokya Op 5 Gen 1 koneesta?Itsellä ollut kerran käyttössä mut vaidoin autoa ja frendi laitttoi tuliterään kärryyn pinnoitteen.Turhaan kone tallin nurkassa pölyä kerää kun jollekkin voisi olla sille oikeaa käytttöä.
 
@jk72 Tuskin siitä kukaan satkua enempää maksaa, kun on uudemmat ja paremmatkin koko ajan tarjouksissa. Mut kyllähän toi Mätänetin koneet pieksää 6-0 joten joku maksaa siitä tuon muutaman kybän enempi ku uudesta halppiksimmasta.
 
Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa. Muistelen aikaa jolloin pesuharjat veivät auki olevat peilit mukaansa. Onneksi oli tonnin ritsasta kyse niin saatiin ruuveilla ne takaisin kiinni
 
Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa. Muistelen aikaa jolloin pesuharjat veivät auki olevat peilit mukaansa. Onneksi oli tonnin ritsasta kyse niin saatiin ruuveilla ne takaisin kiinni

Ei ne huomioi niitä mitenkään, mutta ei se niin läheltä aja että kiinteä tela osuisi ainakaan pahemmin. Peilit kyllä yleensä joustaa.
 
Ei ne huomioi niitä mitenkään, mutta ei se niin läheltä aja että kiinteä tela osuisi ainakaan pahemmin. Peilit kyllä yleensä joustaa.
Varmaan siinä mielessä huomioi, että pesurin kiinteät osat eivät osu peiliin (uskoisin, että tämä on huomioitu aina). Peilit tosiaan joustavat, eli eivät ole lukittu paikalleen, eli jos sattuu menemään peilit auki pesuun, niin pesun jälkeen ne ovat kuitenkin käännettynä ;)
 
Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa. Muistelen aikaa jolloin pesuharjat veivät auki olevat peilit mukaansa. Onneksi oli tonnin ritsasta kyse niin saatiin ruuveilla ne takaisin kiinni
En ole koskaan kääntänyt peilejä, en edes pakettiautosta, vaikka pelien ja koneen runkoon ei jää kuin muutama sentti väliä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, eikä peilit ole kääntyneet pesussa.
 
Mites noi amazon.de höyrypesurit? Onko jollakulla käytössä lähinnä noihin oven väleihin. Voisia sitten jo nähnyt että detail-ukot käyttäneet vastaavia, mutta nyt meinasin jos hankkisi kotiin.
 
Mites noi amazon.de höyrypesurit? Onko jollakulla käytössä lähinnä noihin oven väleihin. Voisia sitten jo nähnyt että detail-ukot käyttäneet vastaavia, mutta nyt meinasin jos hankkisi kotiin.
Kiinnostaisi itteäkin. Voisi olla mainittu kohteisiin kätevämpiä kuin painepesurit. Olisko linkkiä?
 
Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa.

Ei ainakaan ABC:n koneessa ole ollut ongelmia. Peilit on vielä sellaiset ylöspäin kääntyvät, joten eivät anna samanlailla periksi kuin sivulle taittuvat.
 
Ovatkohan konepesujen automaatit nykyään kuinka kehittyneitä huomioimaan sivupelit? Tarkoitus olisi siis kokeilla konepesua sivupeilit ajoasennossa. Muistelen aikaa jolloin pesuharjat veivät auki olevat peilit mukaansa. Onneksi oli tonnin ritsasta kyse niin saatiin ruuveilla ne takaisin kiinni
En yleensä muista kääntää enkä ole lopulta enää piitannut asiasta. Aina välillä painuvat pesussa harjan paineesta hervanta-asentoon. Ei ikinä vaurioita.
 
Mites jos auton vie käsin pestäväksi, peruspesu n 25e vs tuon hintainen konepesu? Onko oikeesti konepesussa enemmän autossa jotain naarmunjälkiä vaikka parin vuoden jälkeen? Johan auto saa niitä normi maantieajossakin kun kivi ja pöly lentää. Uusi auto alla ja siksi pohdin jaksaisiko tuota viedä käsin pestäväksi vai vetäisikö koneella vaan. Yleensä laiskuus voittaa koneissa kun ei tarvi varailla ja odotella 20min pesussa.
 
Mites jos auton vie käsin pestäväksi, peruspesu n 25e vs tuon hintainen konepesu? Onko oikeesti konepesussa enemmän autossa jotain naarmunjälkiä vaikka parin vuoden jälkeen? Johan auto saa niitä normi maantieajossakin kun kivi ja pöly lentää. Uusi auto alla ja siksi pohdin jaksaisiko tuota viedä käsin pestäväksi vai vetäisikö koneella vaan. Yleensä laiskuus voittaa koneissa kun ei tarvi varailla ja odotella 20min pesussa.
Jos käytät lumiharjaa talvisin niin samapa tuo on viedä harjapesuun.
 
Kuka nyt ei lumiharjaa käyttäisi? :D Pakkohan se lumi on saada autosta pois, ainakin että näkee, toki ei nyt millään katuharjalla vedetä.
 
Kuka nyt ei lumiharjaa käyttäisi? :D Pakkohan se lumi on saada autosta pois, ainakin että näkee, toki ei nyt millään katuharjalla vedetä.
Toki ne lumet kannattaa katolta ja konepelliltä pois ottaa mutta toinen harja jättää mikronaarmua toinen ei.

IMG_6168.jpegIMG_6169.jpeg
 
Kuka nyt ei lumiharjaa käyttäisi? :D Pakkohan se lumi on saada autosta pois, ainakin että näkee, toki ei nyt millään katuharjalla vedetä.
Se on ihan sama vaikka höyhenharjoilla sitä lunta maalipinnalta harjais. Naarmuuntinen tapahtuu viimeistään kun sitä lumimassaa liikuttaa pois maalipinnalta jolloin pinnan päällä ollut likapartikkelit raapivat sitä maalipintaa
 
Toki ne lumet kannattaa katolta ja konepelliltä pois ottaa mutta toinen harja jättää mikronaarmua toinen ei.

IMG_6168.jpegIMG_6169.jpeg
Ihan sama millä sinä sitä lunta otat pois, niin lakkapintaan tulee mikronaarmua, hiekkaa ja kaikkea paskaa pinnalla, sama pätee auton käsin pesussa.
 
Faijan 200tkm ajettu auto kun vietin vaihtoon, niin automyyjän ekat sanat auton nähdessään oli, että tätä ei ole taidettu ikinä käyttää konepesussa. Oikeassa oli...
Kyllähän tuo konepesu aina naarmuttaa enemmän vs. oikein tehty käsinpesu.
Jos vaahdotetaa, huuhdellaan, kinnastellaan ja huuhdellaan, on ihan eri asia vs noilla pesuharjoilla pahoinpitely automaattipesussa.

Ja ainakin täälläpäin tuo käsinpesu maksaa reilu parikymppiä ja sisältää jalkatilan mattojen pesun, saman maksaa tuo hiekkasilla harjoilla mylläyskin, niin en nää mitään järkeä pesettää automaattipesussa.
 
Tai sitten vie kerran vuodessa-kahdessa myllytettäväksi/ostaa siihen omat kamat, niin ihan sama mitä pesunaarmuja on saanut aikaiseksi automaattipesuissa. Hinnassakaan ei mitään eroa tule, koska huolellinen käsinpesu maksaa kyllä jotain ihan muuta kuin nuo "parillakympillä" yhtä paskasilla vehkeillä hinkkaavat pajat.
 
Faijan 200tkm ajettu auto kun vietin vaihtoon, niin automyyjän ekat sanat auton nähdessään oli, että tätä ei ole taidettu ikinä käyttää konepesussa. Oikeassa oli...
Kyllähän tuo konepesu aina naarmuttaa enemmän vs. oikein tehty käsinpesu.
Jos vaahdotetaa, huuhdellaan, kinnastellaan ja huuhdellaan, on ihan eri asia vs noilla pesuharjoilla pahoinpitely automaattipesussa.

Ja ainakin täälläpäin tuo käsinpesu maksaa reilu parikymppiä ja sisältää jalkatilan mattojen pesun, saman maksaa tuo hiekkasilla harjoilla mylläyskin, niin en nää mitään järkeä pesettää automaattipesussa.

Just oli eilen hyppysissä vuoden 2023 Corolla TS GR tummansinisenä 10 tkm ajettuna. Ei jumakekka miten oli maalipinta hierottu ja pesty paskaksi noin vähä ajetuksi. Tosiaan munki faijan 335 tkm ajettu 2009 C-Mese ihan eri peli. Omista nyt puhumattakaan.

Kui voi eres tehrä/ajatella tollees! Tarviiko sitä 40+ k€ autoa hieroa hiekkapaperilla ympäriinsä ihan paskaksi vaikka se nyt vaan Corolla onkin?
 
Just oli eilen hyppysissä vuoden 2023 Corolla TS GR tummansinisenä 10 tkm ajettuna. Ei jumakekka miten oli maalipinta hierottu ja pesty paskaksi noin vähä ajetuksi.
Olikohan liisattu auto? Naapurissa asuva hoitajatäti ajelee työnantanjan autolla keikkoja. Lumisina päivinä lapiolla kolaa ne lumet auton päältä pois ihan surutta.
 
Eilen pesin auton niin katolle jotenkin oudosti kertyy kosteutta. Vaikka sen kuivaa pois hetken päästä palaa. Jäiköhän se sitten jotenkin rasvaiseksi (en käyttänyt liukkaria). Normi vaahdotus + harjalla pesu.

Vahattu viimeksi Fussolla syksyllä joten aika olematon kerros sitäkin. Vai olisko toi vaan joku lämpötila juttu. Sinänsä ei haittaa mutta kiinnostaisi tietää mistä johtuu.
 
Eilen pesin auton niin katolle jotenkin oudosti kertyy kosteutta. Vaikka sen kuivaa pois hetken päästä palaa. Jäiköhän se sitten jotenkin rasvaiseksi (en käyttänyt liukkaria). Normi vaahdotus + harjalla pesu.

Vahattu viimeksi Fussolla syksyllä joten aika olematon kerros sitäkin. Vai olisko toi vaan joku lämpötila juttu. Sinänsä ei haittaa mutta kiinnostaisi tietää mistä johtuu.
Mitä tarkoitat kosteudella? Pisaroituuko vai jääkö pinta laikukkaaksi joka viittaisi että siinä on jotakin vahan tai pesuaineen jäämiä.
 
Jos käytät lumiharjaa talvisin niin samapa tuo on viedä harjapesuun.
En tajua tätä logiikkaa niin pakko puuttua. Tämän on kuullut useamman kerran monessa paikassa ja ihan tosissaan porukka tuntuu olevan, kun ajavat igluilla pieni aukko tuulilasissa. Kuulostaa lähinnä joltakin teini-bemarikuskien ynm. somevillityksiltä, kun joku vertaa vertauskuvainnollisesti omenaa päärynään.

1. Jos ajaa läpi vuoden niin pakko ne lumet jollakin on saada pois vähintään konepelliltä, katolta ja laseilta turvallisuuden puolesta. Sakkokin noista irtoaa. Lehtipuhallin takakontissa on aika epäkäytännöllinen eikä todennäköisesti toimi kaikista jäisiin ja vetisiin lumityyppeihin.

2. Lumiharjalla voi poistaa lumet myös kevyesti eikä ole tarve hangata. Ulkosäilytyksessä usein pellin päälle muodostuu ohut jäinen pinta mikä osaltaan suojaa maalipintaa harjalta.

3. Lumenpuisto aloitetaan puhtaammilta pinnoilta ja lopuksi vain tarvittaessa varovasti kyljistä ja takakontin alue mikä on likaisimmat alueet.

3. Lumiharja pidetään puhtaana ja käytetään vain hyväkuntoisia. Jokaisen käytön jälkeen harja voidaan puhdistaa harjaamalla voimakkaasti muutaman kerran esim. hanskan kämmentä vasten jolloin mahdolliset kiintopartikkelit irtoaa harjaksista. Jos on satanut uutta puhdasta pakkaslunta niin voi sitä ottaa kouraankin tehostamaan puhdistusta.

Yhtälailla mikronaarmuja muodostuu jos sitä autoa käydään useita kertoja viikossa fiilis-käsipesemässä niin kuin eräällä ryhmällä on tapana. Itsekin olen aavistuksen fanaattisen puolelle menevä henkilö maalipinnan hoidon suhteen ja pesen aina itse käsinpesuna. Mutta lumiharjan ja automaattiharjapesun yleinen vertaus on aivan älytön ja eivät sulje pois toisiaan.

...huolellinen käsinpesu maksaa kyllä jotain ihan muuta kuin nuo "parillakympillä" yhtä paskasilla vehkeillä hinkkaavat pajat.
Tämä. Jos joku helppo ratkaisu pitäisi olla niin harjaton automaattipesu ja välillä pesee itse oikeaoppisesti puhtailla välineillä tai vie sellaiseen käsinpesupaikkaan missä ymmärretään miten naarmujen tulemista vältetään.

Vanhaa romua käytin muutaman kerran muutamassa näissä halvoissa käsinpesupaikassa ja niissä homma perustu pitkälti painepesuriin ja sangosta vesiä vaihtamatta autot vedettiin samalla harjalla. Lopputulos oli vanteiden osalta puhtaampi mitä automaattipesulassa, mutta vaikea sanoa kummassa vaihtoehdossa olisi tullut vähemmän naarmuja.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoitat kosteudella? Pisaroituuko vai jääkö pinta laikukkaaksi joka viittaisi että siinä on jotakin vahan tai pesuaineen jäämiä.

Melko tasainen ehkä vähän vahamainen kerros, ei pisaroita. Otin kuvankin mutta eipä siitä oikein näe. Lähtee tosiaan helposti pois pyyhkimällä mutta palaa suht nopeasti. Oli katossa ja ihan vähän konepellilä. Pakko se sitten olla jotain jämiä johon sitten ilmasta tarttuu kosteutta. Seuraavan pesun vedän liuottimilla jos sitten lähtisi. On kyllä outo juttu koskaan ennen ei ole tuollaista ollut. Pesuaineet autodudelta joten ei luulisi että niissä on mitään vikaa.

edit: tiesuola voisi olla yksi syy mutta ei kai sitä nyt kattoon asti lennä...
 
Niin kyllähän sitä voisi käydä jossain pesupaikalla pesemässä hiilivedyllä sitten kun teitä ei enää suolata ja jatkaa siitä pesuja kotona "luontoystävimmillä tuotteilla".
Ei ole kyllä koskaan ollut mitään tarvetta hiilivetyliukkareille pihapesuissa. Kyllä se filmi lähtee ihan normaaleilla pesuaineilla kinnastelemalla. Joskus voi vaatia pari kierrosta.
 
Ei ole kyllä koskaan ollut mitään tarvetta hiilivetyliukkareille pihapesuissa. Kyllä se filmi lähtee ihan normaaleilla pesuaineilla kinnastelemalla. Joskus voi vaatia pari kierrosta.
Kannattaa kokeilla sitä maalipintaa sormilla vielä kinnastelun jälkeen. Saatat yllättyä
 
Kannattaa kokeilla sitä maalipintaa sormilla vielä kinnastelun jälkeen. Saatat yllättyä
Ihan sileältä tuntuu. Suola on vesiliukoista niin kyllä sen pitäisi aika helposti lähteä.

Karheus voi olla pikeä ja/tai rautaa. Niiden poistoon on omat aineensa.
 
Ihan sileältä tuntuu. Suola on vesiliukoista niin kyllä sen pitäisi aika helposti lähteä.

Karheus voi olla pikeä ja/tai rautaa. Niiden poistoon on omat aineensa.
No joku tarkoitus sillä hiilivetyliukkarillakin on kun niin monet vannovat sen nimeen.

Tuo pienpoistoaine kyllä pitäisi itsekin ottaa omaan arsenaaliin.
 
Valkoinen autoni on talven suolamuhjun jäljiltä niin paskainen, että kyljet jäävät karheiksi ja tummiksi parhaankin automaattipesun jälkeen. Autoetuauto ja työnantaja maksaa pesun kahden viikon välein, joten ei kiinnosta alkaa pesemään käsin.

Saisikohan kyljet puhtaiksi suihkimalla niihin pienpoistoainetta pesujonossa ennen harjapesua, sillä kyseessä on oletettavasti piki? Koska pesuautomaateissa on vedenkierrätys, niin aineen on pitäisi olla biohajoavaa.

Tämä on ilmeisesti hyvää tavaraa? Pienpoistoaine ValetPRO Citrus Tar Remover
 
Valkoinen autoni on talven suolamuhjun jäljiltä niin paskainen, että kyljet jäävät karheiksi ja tummiksi parhaankin automaattipesun jälkeen. Autoetuauto ja työnantaja maksaa pesun kahden viikon välein, joten ei kiinnosta alkaa pesemään käsin.

Saisikohan kyljet puhtaiksi suihkimalla niihin pienpoistoainetta pesujonossa ennen harjapesua, sillä kyseessä on oletettavasti piki? Koska pesuautomaateissa on vedenkierrätys, niin aineen on pitäisi olla biohajoavaa.

Tämä on ilmeisesti hyvää tavaraa? Pienpoistoaine ValetPRO Citrus Tar Remover
Raudan poiston todennäköisesti myös vaatisi. Piki tekee pieniä mustia pisteitä, rauta voi värjätä koko kyljen.
 
Jos olisi oma auto ja haluaa oikeasti puhtaaksi niin raudan ja pienpoiston jälkeen täytyisi käydä saven kanssa läpi.
Työautoon varmaan vähempi riittää
 
Luulin että nimenomaan rauta näkyy pieninä täplinä ja piki on laajemmalla alueella. Pistemäistä lentoruostetta ei ole jostain syystä tarttunut lainkaan.

Täytyy siis tehdä molemmat!
 
Summasummarum, vie auto pesulaan ja kerro, että antaa esipesuaineen vaikuttaa vähän kauemmin niin saat sillä tavoin puhtaamman auton. Konepesuissa nopeus on valttia, joten siinä esipesuaineet eivät kerkee vaikuttaa kunnolla.
 
Jos olisi oma auto ja haluaa oikeasti puhtaaksi niin raudan ja pienpoiston jälkeen täytyisi käydä saven kanssa läpi.
Työautoon varmaan vähempi riittää
Saven jälkeen vaan tarvii myös myllyksen, se savi ei mystisesti nosta niitä partikkeleita irti ja ime itseensä, vaan tekee omat jälkensä.
 
Saven jälkeen vaan tarvii myös myllyksen, se savi ei mystisesti nosta niitä partikkeleita irti ja ime itseensä, vaan tekee omat jälkensä.

Teknisesti ottaen jos puhtaudesta puhutaan niin savi riittää :D Jos haluaa puhtaan ja naarmuttoman niin sitten joo myllyllä pitää hinkata
 
Milläs valkoinen auto pitäisi pestä talven jälkeen? Viime vuonna vahattu ja ajattelin taas vahata perusteellisemman pesun jälkeen (BH Double Speed-Wax). Ilmeisesti pitäisi "liuotinpesulla" pestä? Onko Duden King Carthur Total Snow Foam sopivaa tai löytyykö vastaavaa tai parempaa esim Motonetista tai Tokmannilta? Pienpoisto ennen vai jälkeen liuottimen? ValetPRO Citrus Tar Remover? Lidlin 10e vannepesuaine on ollut toimivaa, pitäiskö odotella sitä tai onko linkata vastaavaa Dudelta tai noista muista kaupoista?
 
Milläs valkoinen auto pitäisi pestä talven jälkeen? Viime vuonna vahattu ja ajattelin taas vahata perusteellisemman pesun jälkeen (BH Double Speed-Wax). Ilmeisesti pitäisi "liuotinpesulla" pestä? Onko Duden King Carthur Total Snow Foam sopivaa tai löytyykö vastaavaa tai parempaa esim Motonetista tai Tokmannilta? Pienpoisto ennen vai jälkeen liuottimen? ValetPRO Citrus Tar Remover? Lidlin 10e vannepesuaine on ollut toimivaa, pitäiskö odotella sitä tai onko linkata vastaavaa Dudelta tai noista muista kaupoista?

Tuollahan on linkkaamasi pienpoistajan tuotesivulla pikaopas miten sitä käytetään
 
Saven jälkeen vaan tarvii myös myllyksen, se savi ei mystisesti nosta niitä partikkeleita irti ja ime itseensä, vaan tekee omat jälkensä.

Hyvät vaahdot päälle ja tuolla käy lävitse niin naarmut minimoitu. Toki jossain mustassa tai muussa arassa värissä näkyy ihan kaikki mutta ei tuo ainakaan meiän Fordin Chrome Blue värissä näy erikoisia naarmuja tuon aiheuttamana. Ja itse suosin savettamista vain auton alaosiin, muuhun ei oikein lika niin pahasti ole pinttynyt.
 
Tuollahan on linkkaamasi pienpoistajan tuotesivulla pikaopas miten sitä käytetään
Ohjeen mukaan kinnastuksen jälkeen pienpoisto? Ja jälkeen pitäisi pestä liuottimella vielä kevyesti? Yhteensä kolme kertaa pesu? Minkä voisi jättää pois? Normi ohjeessa ei puhuta enää kevyestä liuotinpesusta pienpoiston jälkeen. Auton perusteellinen pesu - AUTODUDE.FI

Pesuaineisiin liittyen onko tosiaan niin, ettei perus motoxilla kannata lähteä pesemään? Onko ylläpitopesuun BH foami edelleen paras, vaikkei täysin vahaturvallinen olekkaan?
 
Milläs valkoinen auto pitäisi pestä talven jälkeen? Viime vuonna vahattu ja ajattelin taas vahata perusteellisemman pesun jälkeen (BH Double Speed-Wax). Ilmeisesti pitäisi "liuotinpesulla" pestä? Onko Duden King Carthur Total Snow Foam sopivaa tai löytyykö vastaavaa tai parempaa esim Motonetista tai Tokmannilta? Pienpoisto ennen vai jälkeen liuottimen? ValetPRO Citrus Tar Remover? Lidlin 10e vannepesuaine on ollut toimivaa, pitäiskö odotella sitä tai onko linkata vastaavaa Dudelta tai noista muista kaupoista?
Ohjeen mukaan kinnastuksen jälkeen pienpoisto? Ja jälkeen pitäisi pestä liuottimella vielä kevyesti? Yhteensä kolme kertaa pesu? Minkä voisi jättää pois? Normi ohjeessa ei puhuta enää kevyestä liuotinpesusta pienpoiston jälkeen. Auton perusteellinen pesu - AUTODUDE.FI

Talven/alku kevään pesuissa on tullut kunnolla puhdasta seuraavasti:

1. Autofoam pintaan ja 5min jälkeen huuhtelu painepesurilla.
2. Lyhyt odotus, että pinta ei ole ihan märkä ja Gyeon Tar pintaan sumuttamalla ja muutaman minuutin jälkeen huuhtelu painepesurilla. Huomaa kun lika muuttuu ruskeaksi. Tämän jälkeen pinta on jo suhteellisen puhdas, eli tuntuu jo suurinpiirtein sileälle eikä hiekkapaperilta vaikka kintaaseen ei ole vielä koskenut.
3. Kinnastus esim autowash + painekannusta 20% motox tehopesua pintaan ennen kinnastusta joka boostaa vielä vähän kinnastus tehoa.
4. Lopuksi huuhtelu painepesurilla.

BH Korrosol on hyvä raudanpoistoon ja vannepesuun jos näkee tarpeelliseksi.


Onko ylläpitopesuun BH foami edelleen paras, vaikkei täysin vahaturvallinen olekkaan?
BH foam on hyvä. Nykyään on vahauksen hyvä vaihtoehto käyttää esimerkiksi kesän pesuissa Bathe+ joka jättää hienon helmeilevän pinnan joka kestää seuraavaan pesuun. Talvisin kun haluaa tujumpaa shampoota kuin Bathe+ voi sen vaihtaa siihen, että käyttää WetCoatia aina pesun päätteeksi. Näin ei vahaturvallisuus ole niin tärkeä kriteeri kun pinnote uusiutuu joka pesussa.
 

Hyvät vaahdot päälle ja tuolla käy lävitse niin naarmut minimoitu. Toki jossain mustassa tai muussa arassa värissä näkyy ihan kaikki mutta ei tuo ainakaan meiän Fordin Chrome Blue värissä näy erikoisia naarmuja tuon aiheuttamana. Ja itse suosin savettamista vain auton alaosiin, muuhun ei oikein lika niin pahasti ole pinttynyt.
Se, että ne naarmut ei näy, ei tarkoita, että niitä ei tule.

Monesti ihmetyttää, kun ihmiset sanoo, että ei mustaa autoa, kun on niin vaikea pitää hyvänä. Musta on kaikki helpoin väri pitää kunnossa, kun heti näkee jos on naarmu, ja helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on aivan painajainen saada naarmuttomaksi, tarvii tehokasta valoa joka suunnasta, että saa kaikki naarmut esiin.
 
Se, että ne naarmut ei näy, ei tarkoita, että niitä ei tule.

Monesti ihmetyttää, kun ihmiset sanoo, että ei mustaa autoa, kun on niin vaikea pitää hyvänä. Musta on kaikki helpoin väri pitää kunnossa, kun heti näkee jos on naarmu, ja helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on aivan painajainen saada naarmuttomaksi, tarvii tehokasta valoa joka suunnasta, että saa kaikki naarmut esiin.

Jos niitä naarmuja ei näe, niin olkoot siellä. Toista se on mustan kanssa, kun kaikki hyppii suoraan silmille.
 
Jos niitä naarmuja ei näe, niin olkoot siellä. Toista se on mustan kanssa, kun kaikki hyppii suoraan silmille.
Niin, siksi niitä mattaharmaita ja mattavalkoisia autoja on niin paljon, kunei kuulemma näy.
Itselläkin yksi autoista valkoinen, ja kyllä tuo muuttuu aivan täysin erinäköiseksi, kun myllyttää oikeasti kiiltäväksi ja naarmut pois.
Joku musta/ todella tumma taas naarmuttomana on niin komea, että ei ole toista...
 
Se, että ne naarmut ei näy, ei tarkoita, että niitä ei tule.

Monesti ihmetyttää, kun ihmiset sanoo, että ei mustaa autoa, kun on niin vaikea pitää hyvänä. Musta on kaikki helpoin väri pitää kunnossa, kun heti näkee jos on naarmu, ja helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on aivan painajainen saada naarmuttomaksi, tarvii tehokasta valoa joka suunnasta, että saa kaikki naarmut esiin.
Suurimmalle osalle auto on käyttöesine eikä mikään näyttely kapine. Ihan sama onko naarmuja vai ei jos ne ei näy. Mutta ikävää jos ne näkyy niin helpommalla pääsee valitsemalla värin jossa ne eivät näy.

Musta on kyllä hieno kiiltävänä ja naarmuttomana, mutta se on sellainen vain hetken ja yleensä aina likainen ja naarmuinen joka näkyy.

Itselläni valkoinen ja siinäkin toki lika näkyy, mutta naarmut eivät juurikaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 410
Viestejä
4 506 995
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom