Auton pesu

Kuinka herkät on muuten konepesuissa nuo anturit? Eli lopettaako kone toiminnan, kun osuu antenniin?

Itselle vaan kerran pakettiautoa pesettäessä unohtui kääntää sivupeilit, kone vähän hipaisi toiseen ja pysähtyi siihen.
Oli auto vähän toispuoleisesti(ei kylläkään renkaat niitten lattiassa olevien ohjureiden päällä), niin hantin puolelta sain oven sen verran auki, että pääsin autosta pois. Kävin sitten huoltamon neidille ilmottamassa ja jatkettiin pesua peilit käännettynä..
Tuo osumasi tuli turvakytkimestä eli esti koneen rungon osumisen autoon.

Harjapainetta tarkkaillaan virrankulutuksen avulla eli ei, se saattaa vähän keventää antennin kohdalla mutta ei pysähdy. Kuivain toimii valokennoilla eikä tunnista antennia.
 
Toi on hyvä perusteelliseen pesuun auton kanssa, kun vie vahat mennessään :)
Tätä käytetään paljon raskaamman kaluston pesuissa. Itse vetelen pesut tällä keväisin, kesällä vahaus ja pesuun miedommat myrkyt. Syksyllä taas käyttöön ja ennen pakkasia vahaus.
Kalusto vähän vanhempaa niin puhtaus merkittävämpi kuin kiilto. Näissä vanhemmissa metalliväri ja päällä lakkaus niin kohtuu siistiltä näyttää ilman vahaakin. Välillä voi perus pesuvahallakin pestä niin saa vähän liukkautta pintaan.

Mutta ei tosiaan yksin käy ympärivuotiseen pesuun jos kiiltoa haluaa. Kokonaan ei vahaa poista eli siihenkin tarvitaan kovemmat aineet.
 
Raportoimpa muuten, nuo AutoGlymin ( PolarBlast & PolarWash ) ei oikeen vakuuta. Vaahtoa tulee ja pesun aikana tuntuu että nyt lähtee paska naapurista asti mutta esipesu (PolarBlast) tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa. Käytän loppuun ja kai sitä voisi sitten tuota Bilt hampperia tilata kun sitä niin kehutaan.
 
Missäs olis tollasia pese itse autosi pesupaikkoja tikkurila-malmi-lentoasema akselilla tai järkevän ajomatkan päässä, vinkit tervetulleita!
 
Missäs olis tollasia pese itse autosi pesupaikkoja tikkurila-malmi-lentoasema akselilla tai järkevän ajomatkan päässä, vinkit tervetulleita!

Neste Tikkurila on hyvä löytyy painepesuri, letku, lämmintä vettä sekä omia tarvikkeita saa käyttää. Muistaakseni 8.9€/20min ylimenevät 0.45€/min.
 
Huomasin viime syksynä että 6v vanhassa punaisessa bemarissa alkaa näkymään värieroa metallipintojen ja muoviosien kuten puskurin ja farkun "spoileri lipan" kohdalla. En tiedä kummasta on väri haalistunut, vai onko se vaan muuttunut. Lisäksi naarmuja löytyy tietysti vaikka olenkin kahta (2) kertaa lukuunottamatta pessyt vain käsin. Ajattelin että jotain tuolle olisi varmaan kiva tehdä. Kysymys kuuluukin että onko käsin mahdollista saada minkäänlaista ehostusta maalipintaan jos mitään täydellistä lopputulosta ei edes olla hakemassa? Katsoin siis esim. tälläistä tuotetta:

Scholl Concepts S17+ Rubbing Compound 250g | Motonet Oy
Scholl Concepts Paint Puck 130/50 mm white 2 kpl | Motonet Oy

Kun kyseessä ei ole mikään 20v vanha ikäloppu Corolla vaan kuitenkin melko tuore metalliväri 90tkm ajettuna niin maalipinta ei itsessään näytä erityisen huonolta. Mutta tuhlaanko vain aikaani jos yritän käsin tehdä jotain? Onko ainut vaihtoehto lähteä joko A) hankkimaan täyttä settiä laitteita epäkeskoineen ja laikkoineen tai B) teettää myllytys jossain? Mainittakoon vielä ettei kokemusta myllytyksestä ole kuin Youtubesta. Eli ns. semi-pro.

Edit:
Menin takaisin tubeen katsomaan ihan vartavasten hand vs. machine polish videoita. Jäi vaikutelma että on se mahdollista käsin, mutta taitaa olla helvetin työlästä eikä lopputulos ole silti yhtä hyvä kuin koneella.
 
Viimeksi muokattu:
Varasin ajan tällaiseen Diamondbrite käsittelyyn. Musta maalipinta on vähän jo kärsinyt, yritän ottaa ennen/jälkeen kuvat.

 
Laitoin emännän uuteen autoon Korrekin Pro TFC Polymatrix pinnoitteen.
Muihin autoihin olen sillon tällöin pesun jälkeen laittanut Gyeon Q²M WetCoat pintaan.

Voiko tota wetcoattia laittaa myös ton Korrekin päälle vaikka joka kolmas pesukerta? Tai onko siitä haittaa/hyötyä.

Tarkoitus olis tota Korrekkia laittaa renkaan vaihdon yhteydessä aina, yli 2x vuodessa.
 
26JPN tuottee muuten Kärkkäiseltä suht edukkaasti ilman mitään tarjouksia ja valavuori-koodilla kotiin asti kannettuna.
 
Huomasin viime syksynä että 6v vanhassa punaisessa bemarissa alkaa näkymään värieroa metallipintojen ja muoviosien kuten puskurin ja farkun "spoileri lipan" kohdalla. En tiedä kummasta on väri haalistunut, vai onko se vaan muuttunut. Lisäksi naarmuja löytyy tietysti vaikka olenkin kahta (2) kertaa lukuunottamatta pessyt vain käsin. Ajattelin että jotain tuolle olisi varmaan kiva tehdä. Kysymys kuuluukin että onko käsin mahdollista saada minkäänlaista ehostusta maalipintaan jos mitään täydellistä lopputulosta ei edes olla hakemassa? Katsoin siis esim. tälläistä tuotetta:

Scholl Concepts S17+ Rubbing Compound 250g | Motonet Oy
Scholl Concepts Paint Puck 130/50 mm white 2 kpl | Motonet Oy

Kun kyseessä ei ole mikään 20v vanha ikäloppu Corolla vaan kuitenkin melko tuore metalliväri 90tkm ajettuna niin maalipinta ei itsessään näytä erityisen huonolta. Mutta tuhlaanko vain aikaani jos yritän käsin tehdä jotain? Onko ainut vaihtoehto lähteä joko A) hankkimaan täyttä settiä laitteita epäkeskoineen ja laikkoineen tai B) teettää myllytys jossain? Mainittakoon vielä ettei kokemusta myllytyksestä ole kuin Youtubesta. Eli ns. semi-pro.

Edit:
Menin takaisin tubeen katsomaan ihan vartavasten hand vs. machine polish videoita. Jäi vaikutelma että on se mahdollista käsin, mutta taitaa olla helvetin työlästä eikä lopputulos ole silti yhtä hyvä kuin koneella.

En osaa ottaa kantaa itse kysymykseen mutta mahtaisko paikallisesta työkaluvuokraamosta/puuilosta/tms saada vuokrattua konetta? Ihan vaan ettei tarvitsisi ostaa mokomaa jos kerran kuteen vuoteen tulee käyttöä :).

Itse vien suosiolla ammattilaisille sitten kun sen aika tulee.
 
Semmonen kysymys tuli mieleen noiden autoshamppoitten ja lumien annostelusta, teettekö vaahdottimeen liuoksen vai kuuluko siellä olla ns. raakaa tavaraa? Tuon AutoGlymin ohjeissa käskettin sekotussuhteeksi 1/6 jonka olen tehnyt suoraan sinne vaahdotussäiliöön. Nyt kun katselin BH:n ohjeistusta niin siellä mainitaan:

Annostelu/laimennus
Valmistajan ohje: Laimennetaan annostelutavasta ja pinnan likaisuudesta riippuen siten, että seoksen vahvuus pinnalla on 1 - 5 %

Käyttö foam lancella: Auto-foam annostellaan laimentamattomana vaahdottimen pulloon ja seos säädetään sopivaksi vaahdottimen säädöllä.


"Seoksen vahvuus pinnalla". Mitenkä tuo tulisi tulkata? Olenko turhaan laimentanut soossia suoraan sinne säiliöön - pitäisikö seossuhde osata tulkita suoraan siitä foamerin päälinapukasta?
 
Laimentamattomana pulloon ja sitten nupista säätö niin että 4% seos. Tuon seoksen saa laskettua kun pistää lanceen vaikka 4dl vettä ja laskee sen pesurilla 10l ämpäriin. Jos lance menee tyhjäksi kun 10l ämpäri on täynnä, on seossuhde noin 4%. Korjatkaa jos väärässä, noin "kalibroinut" itse oman lancen.
 
..Kylläpä tuli tyhmä olo. No mutta, sitä varten nää foorumit on näppäriä että voi viisammiltaan kysellä.

No, nyt kärry kiiltää pihassa. Ja naapurin foortti on ihan samee ja suttunen, höh höh :P
 
Voi olla, että olen kysynyt tätä aiemminkin, mutta onko tekstiilipesuri ainoa järkevä tapa saada auton kangaspenkit kunnolla puhtaaksi? Ainakin perus puhdistusvaahdot purkista ovat hyödyttömiä. Ainakaan take away -annoksen kastiketahra ei meinaa lähteä niillä millään.
 
Viimeksi muokattu:
Voi olla, että olen kysynyt tätä aiemminkin, mutta onko tekstiilipesuri ainoa järkevä tapa saada auton kangaspenkit kunnolla puhtaaksi? Ainakin perus puhdistusvaahdot purkista ovat hyödyttömiä. Ainakaan take away -annoksen kastiketahra ei meinaa lähteä niillä millään.
höyrypesuriakin voi kokeilla, itse ainakin sain höyrypesurilla normisohvasta jonkun tahran pois mikä ei niillä vaahdoilla/millään pesuaineilla lähtenyt. Pelkällä höyryllä ja harjaamalla lähti
 
Tiiän ihmisiä ketkä myllyttää alle tonnin arvosia autoja ja itte myllytin kesällä oman autoni (arvo 1500€). Itse myllytän aina autoni, koska on mukavempaa ajaa kiiltävällä autolla. Niin ja ehkä se myös nopeuttaa auton kaupaksi menemistä sitten kun myy. Osta itsellesi vaikka motonetin tai bilteman halpa, mutta kunnollinen kiillotuskone ja siihen 3 eri karkeustason tahnaa ja laikkaa niin löytyy aina sopiva combo.

Lainailenpas vanhaa viestiä kun tämä on taas tullut esille - kolme kevättä jo miettinyt kiillotuskoneen ostoa mutta olen vielä hannaillut. Nyt kevätauringossa mustan S60:n maalipintaa katsellessa paljastui taas hirveä määrä uusia naarmuja - edellinen omistaja oli vanha ukko, joka on varmaan harjannut lumet katuharjalla jäljistä päätellen. Toisaalta maalipintaa ei kyllä olla koskaan kiillotettu joten pintaa pitäisi olla reippaasti jäljellä.

Mitenkähän tuo homma aloittelijalta sujuisi? Käsinpesuhommat ja pienten yksittäisten naarmujen korjailut on tuttua hommaa, mutta myllyttelyyn en ole vielä koskaan lähtenyt. Katselin, että koneet, laikat ja aineet saisi about samaan hintaan kuin mitä paikallinen firma mainostaa kiillotusta joten vielä vähän kahden vaiheilla ollut että veisikö ammattilaiselle tehtäväksi.
 
Mikäs olisi halvin, vaahtoava esipesuaine? Kukkahattutätien malli vain plussaa ja pitää olla vaha ystävällinen.

Onko kokemusta noista vedettömistä aineista? Olisi ainakin yhden kerran sellaiselle käyttöä, auto maannut katoksessa syksyssä ja tekisi mieli vetäistä siitä pölyt yms syksyn pienet kurat pois.
 
Mikäs olisi halvin, vaahtoava esipesuaine? Kukkahattutätien malli vain plussaa ja pitää olla vaha ystävällinen.

Onko kokemusta noista vedettömistä aineista? Olisi ainakin yhden kerran sellaiselle käyttöä, auto maannut katoksessa syksyssä ja tekisi mieli vetäistä siitä pölyt yms syksyn pienet kurat pois.
 
Itse käyn aina pesemässä itsepalveluhallissa. Tulee aina parempaa jälkeä, kun käy itse pesemässä. Eikä tuo touhu ole kallistakaan, kello raksuttaa muistaakseni 15 snt minuutilta. Onhan tuo varmaan kuitenkin mukavaa vaan ajaa jostain pesulasta läpi, missä koneet hoitaa koko homman... Säästyy aikaa jne.
 
Lainailenpas vanhaa viestiä kun tämä on taas tullut esille - kolme kevättä jo miettinyt kiillotuskoneen ostoa mutta olen vielä hannaillut. Nyt kevätauringossa mustan S60:n maalipintaa katsellessa paljastui taas hirveä määrä uusia naarmuja - edellinen omistaja oli vanha ukko, joka on varmaan harjannut lumet katuharjalla jäljistä päätellen. Toisaalta maalipintaa ei kyllä olla koskaan kiillotettu joten pintaa pitäisi olla reippaasti jäljellä.

Mitenkähän tuo homma aloittelijalta sujuisi? Käsinpesuhommat ja pienten yksittäisten naarmujen korjailut on tuttua hommaa, mutta myllyttelyyn en ole vielä koskaan lähtenyt. Katselin, että koneet, laikat ja aineet saisi about samaan hintaan kuin mitä paikallinen firma mainostaa kiillotusta joten vielä vähän kahden vaiheilla ollut että veisikö ammattilaiselle tehtäväksi.


Kato tuosta budjetin mukaan / kysy Jannelta sopiva saatavuus/tarjous. Kyllä tätä saanee jollain kokoonpanolla:

SISÄLTÖ VAIHTUU!
Shine Mate ERO600 kiillotuspaketti S

129,00 €


Hyvä kone ja hyvä on Gyeonin ainekin mutta Gyeon poistuu tuolta. Tuohon parit varusteet esim:

145 mm laikkoja alesta 3 kpl eri leikkavuudet esim. Gyeon Eccentric Finish, Polish ja Cut

Ja jos hifistellä haluut niin

Flexipads 5/16" Ultra Soft -talla, 74 mm keskikorkea

90 mm laikkoja 3 kpl esim. Nanolex Medium, Soft ja Hard.


Ja tietty sit naarmujen mukaan aineetkin. Toki Dudellakin kiillotuspaketteja, mutta väitän, että Shine Mate ERO600 hintalaatusuhdetta ei lyö mikään tossa hintaluokassa. Teho/keveys/ergonomia, sopiva ns. yhdeksi ja ainoaksi koneeksi ja löytyy vastapainot eri talloille jne.. Älä vaan osta Motonetin ja Bilteman vastaavan hintasia, ellet aio luopua hammaspaikoista ja halua aineita pitkin seiniä. Itekin alotin joskus Motonet/Hong Kong jne koneista pikku hiljaa kunnollisiin päin...
 

Kato tuosta budjetin mukaan / kysy Jannelta sopiva saatavuus/tarjous. Kyllä tätä saanee jollain kokoonpanolla:

SISÄLTÖ VAIHTUU!
Shine Mate ERO600 kiillotuspaketti S

129,00 €


Hyvä kone ja hyvä on Gyeonin ainekin mutta Gyeon poistuu tuolta. Tuohon parit varusteet esim:

145 mm laikkoja alesta 3 kpl eri leikkavuudet esim. Gyeon Eccentric Finish, Polish ja Cut

Ja jos hifistellä haluut niin

Flexipads 5/16" Ultra Soft -talla, 74 mm keskikorkea

90 mm laikkoja 3 kpl esim. Nanolex Medium, Soft ja Hard.


Ja tietty sit naarmujen mukaan aineetkin. Toki Dudellakin kiillotuspaketteja, mutta väitän, että Shine Mate ERO600 hintalaatusuhdetta ei lyö mikään tossa hintaluokassa. Teho/keveys/ergonomia, sopiva ns. yhdeksi ja ainoaksi koneeksi ja löytyy vastapainot eri talloille jne.. Älä vaan osta Motonetin ja Bilteman vastaavan hintasia, ellet aio luopua hammaspaikoista ja halua aineita pitkin seiniä. Itekin alotin joskus Motonet/Hong Kong jne koneista pikku hiljaa kunnollisiin päin...

Tuopa vaikuttaisi aika lupaavalta, pitää tutustua tarkemmin, kiitos vinkistä!
 
Itsellä on harkinnassa Rupes: Rupes Bigfoot LHR 15ES -epäkeskokiillotuskone - Autonhoitokauppa

Kiinan kopioita saa halvemmalla, mutta itse meinasin sijoittaa laatuun. Pakotettu epäkesko on helppo ajella ja pitäisi tulla hologrammiton lopputulos. Laikat ja aineet joutuu toki myös hankkimaan. Itse en veisi meikkarille, jos vaan itse pystyy tekemään.

Sehän riippuu paljon työstettävästä autosta, että onko kova vai pehmeämpi lakka, kova lakkaisiin Saksalaisiin autoihin suoraveto, japseihin riittänee taas epäkesko :)
 

Kiitos, tilattu. Samalla vähän muutakin...
 
Sehän riippuu paljon työstettävästä autosta, että onko kova vai pehmeämpi lakka, kova lakkaisiin Saksalaisiin autoihin suoraveto, japseihin riittänee taas epäkesko

Ei se ole ihan noin yksioikoista. Lakkapinnan kovuus on aina yksilöllistä, sopiva kombinaatio löytyy lähinnä kokeilemalla. Rotary/suoravetokoneella pystyy osaava hoitamaan kaikki maalipinnat. Epäkeskot ovat pitkälti jääneet pois, koska teho ei riitä. Pakotettu epäkesko, kuten Rupes on siltä väliltä, teho riittää pad/ainekombinaatiolla pelaamalla pitkälle, mutta ei tule ongelmaa myöskään herkemmillä pinnoilla. Itsellä on Flexin rotary ja Das 6-Pro epäkesko, mutta silti Rupes kiinnostelee. Myös siitä syystä, että kaikki Pro't ajavat nykyään Rupesilla. ;)
 
Tuopa vaikuttaisi aika lupaavalta, pitää tutustua tarkemmin, kiitos vinkistä!

Ja riittää tehot koviin saksalaisiinkin lakkapintoihin, one steppinä medium-laikalla Gyeon Polish jne. jos nyt ei superpaha ole (siihe Compund ja medium-laikalla tai hardilla). Ja jos huipun haluu niin super softilla vielä toinen steppi. Japanialaiset esim. Nissan pehmeillä lakoilla menee tolla ERO600 ja Gyeon Polish tai jopa Primer vaan...

Ja tolla masiinalla holojen saanti aika mahotonta jos yhtään tajuaa... Pieni heitto kuitenkin kompromisoi vähä rotaryn suuntaan. Joten hyvä masiina ainokaiseksi koti- ja harrastekäyttöön. Pesee Das 6-Pron muuten ihan 6-0.
 
Ja riittää tehot koviin saksalaisiinkin lakkapintoihin, one steppinä medium-laikalla Gyeon Polish jne. jos nyt ei superpaha ole (siihe Compund ja medium-laikalla tai hardilla). Ja jos huipun haluu niin super softilla vielä toinen steppi. Japanialaiset esim. Nissan pehmeillä lakoilla menee tolla ERO600 ja Gyeon Polish tai jopa Primer vaan...

Ja tolla masiinalla holojen saanti aika mahotonta jos yhtään tajuaa... Pieni heitto kuitenkin kompromisoi vähä rotaryn suuntaan. Joten hyvä masiina ainokaiseksi koti- ja harrastekäyttöön. Pesee Das 6-Pron muuten ihan 6-0.

Kaksi S60:stä olisi työstettävänä jossa mustassa varsinkin hologrammia ja pesunaarmuja isommat pinnat täynnä. Volvojen lakka taitaa olla jostain pehmeän ja kovan välimaastosta, joten voisi varmaan epäkeskolla saada ihan tyydyttävää jälkeä kun aloittaa leikkaavammasta ja tekee loppuun super softilla. Tosiaan sen verran ainakin omat taidot epäilyttää että rotaryyn en vielä uskalla lähteä vaan pitää ainakin vähän kokemusta ottaa alle epäkeskosta.
 
Musta on paha väri alotella rotaryklubissa :D Sen takia epäkesko ja vaikka sit enempi aikaa / vähempi tehoa. Jos sen ERO600 saat käsis, niin takaan ettet käytä sitä kuitenkaan koskaan suuremmilla tehoilla, koska varot kuitenkin. Parempi mun mielestä maltilla mustaa muutenkin käydä läpi, koska jos siihe vetää rotarylla holot niin epäkeskolla saa korjata kuitenkin, miksei siis suoraan epäkeskolla ilman holoja jos ei nyt niin kova kiire ole etteikö jaksa paria tuntia uhrata elämästä priimaan lopputulemaan (perusteellisen puhdistuksen jälkeen, eli osta Cleanser fluidia ja sitä ennen peset autos liukkarilla, raudanpoistot jne.).
 
Musta on paha väri alotella rotaryklubissa :D Sen takia epäkesko ja vaikka sit enempi aikaa / vähempi tehoa. Jos sen ERO600 saat käsis, niin takaan ettet käytä sitä kuitenkaan koskaan suuremmilla tehoilla, koska varot kuitenkin. Parempi mun mielestä maltilla mustaa muutenkin käydä läpi, koska jos siihe vetää rotarylla holot niin epäkeskolla saa korjata kuitenkin, miksei siis suoraan epäkeskolla ilman holoja jos ei nyt niin kova kiire ole etteikö jaksa paria tuntia uhrata elämästä priimaan lopputulemaan (perusteellisen puhdistuksen jälkeen, eli osta Cleanser fluidia ja sitä ennen peset autos liukkarilla, raudanpoistot jne.).

Harrastuksenahan tuo melkein on nähtävä, joten ajankulu ei sinänsä haittaa. Muutoin olisi sama viedä harjapesuun. ;)
 
Itse olen kiillotellut tähän mennessä kaikki autoni / veneeni / moottoripyöräni halvalla mätänetin rotaryllä taikka kohtuu edullisella maalaamo käyttöön tarkoitetulla 4CR:n 21 mm epäkeskolla ja tulokset ovat vähintään kohtalaisia.
Laikkoina on ollut pääosin Flexipadeja ja 4CR:iä, aineina taas enimmäkseen Schollia, mutta muitakin on kokeiltu.

Nyt himottaisi ostaa Rupesin Bigfoot LHR15 Mark III ja sen kaveriksi iBrid Nano tiukkoihin paikkoihin.
Tahnoista ja laikoista voisi samalla kokeilla Rupesia, kun puoliksi ammattilainen fiksaaja kaverini kehui niitä hyviksi parin auton jälkeen.
 
^Miksei vaan yhtä akkukäyttöistä epäkeskoa pienellä heitolla, siihe pienempää tallaa + jatkovarsi jne? Säästät 50 %.
 
^Miksei vaan yhtä akkukäyttöistä epäkeskoa pienellä heitolla, siihe pienempää tallaa + jatkovarsi jne? Säästät 50 %.
Akkukäyttösissä kiillotuskoneissa suuri miinus on lyhyt akunkesto ja myös akku painaa aika paljon niin kokonaisuudessaan koneesta tulee raskas. Johdollisella koneella on ihan ok vetää ku johdon heittää olkapään yli niin ei ole tiellä.
 
^Miksei vaan yhtä akkukäyttöistä epäkeskoa pienellä heitolla, siihe pienempää tallaa + jatkovarsi jne? Säästät 50 %.

Sen verran, mitä olen akkukäyttöistä rotary Milwaukeeta käyttänyt, niin se 5 Ah akku painaa koneen perässä ja tekee tiettyjen paikkojen työstämisestä hankalampaa, kun koneen pituus kasvaa.
Tuolla Rupesin pitkäkaulaisella iBridillä pystyy taas työstämään mukavasti sellaisia paikkoja( peilinkuoret, listat, puskurin alaosat yms. ) joihin ei isolla koneella mahdu tai sitä ei ole mukava kannatella pidempiä aikoja.

Lisäksi tuo Rupesin Bigfoot Mark III on sen verran mukava kone käyttää, että sellainen himottaisi hommata.
Kohtuullisen kallis pakettihan tuosta tulee ja silti pitäisi vielä uhrata joku satanen milkkarin akku rotatyyn, kun rotaryä tarvitsee aina välillä venehommissa yms.
 
Noh, eihän näissä oikeesti hintaa kannata laskea, jos hyvän saa... Se on vaimojen homma :D Ja kuhan ei mee kertoon monellako tonnilla hyllyssä on erinäisiä kemikaaleja...
 
Harjan kun ostin pesusienen tilalle, niin aika paljon helpompaa on jo auton pesu, mutta tuollainen musta auto talven säilytyksen jälkeen on kyllä hankala saada puhtaaksi. Kahden pesukerran jälkeen, käytin kahden ämpärin taktiikkaakin, niin auto näytti jo aika siistiltä, mutta sitten listojen alta valui vettä auton kuivuessa ja melkein pitäisi mennä uudestaan autoa pesemään. Tosi armoton on kyllä musta väri, siinä näkyy kyllä kaikki puutteet saman tien.
 
Harjan kun ostin pesusienen tilalle, niin aika paljon helpompaa on jo auton pesu, mutta tuollainen musta auto talven säilytyksen jälkeen on kyllä hankala saada puhtaaksi. Kahden pesukerran jälkeen, käytin kahden ämpärin taktiikkaakin, niin auto näytti jo aika siistiltä, mutta sitten listojen alta valui vettä auton kuivuessa ja melkein pitäisi mennä uudestaan autoa pesemään. Tosi armoton on kyllä musta väri, siinä näkyy kyllä kaikki puutteet saman tien.
Mustassa autossa on erityisen tärkeää aina kuivata pesun jälkeen huolellisesti esim. paineilmaa, lehtipuhallinta ja kuivausliinaa käyttäen. Nimimerkillä mustan auton omistaja.
 
Mistähän olen jäänyt paitsi - viimeiset 3 ovat olleet mustia ja en ole kuivannut kuin reloadin levityksessä..
 
Miten autonpesuainetta on tarkoitus annostella kahden ämpärin pesusysteemillä? Olen aikaisemmin aina laittanut pesuaineen ainoastaan "puhtaaseen" sankoon ja likaisessa kintaan huuhtelusangossa ainoastaan vettä. Aloin pohtia tätä asiaa, nyt kun ostin Gyeon Q²M Bathe pesuainetta ja laitoin ohjeen mukaisen määrän 10l sankoon. Lopputulos ei ole kyllä kummoinen. Painepesurilla huuhdellessa ei huomannut mitään hydrofobisia ominaisuuksia maalipinnassa.
 
Noin se menee ja valmistajan ohjeen mukaan annostelu. Ei tuo Bathe itsessään juuri suojaa tuo, eikö se ole tarkoitettu pinnoitettujen autojen pesuun. Boostailee siinä sitten, jos haluaa uskoa että 15mm/10l tms. annostus jotain näkyvää saa aikaiseksi. :joy:

Ensin vaha/pinnoite pintaan ja sitten ylläpitohifistelyt siihen päälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom