Auton ostamisen vaikeus

Eikös ne D4D kansiviat koske sitä 2.2 litrasta, ei niinkään 2.0:aa? Ainaki tässä ymmärryksessä olen ollu. En japsifani ole, mutta työkaverilla on RAV4 eikä tuosta nyt pahaa sanottavaa ole muutako meluisuus (ja mopo ja syömäri tuo on, mutta se ei lie ykkösprioriteetti tuommosta ostavalle). Toki tuo on aika vanha mistä itellä kokemusta.
Ilmeisesti asia taitaa näin olla. Silti olisi takaraivossa aina kuumotus jos tuollaisen ostaisi. Diisselit saksasta ja bensat jaappanista.
 
Eiköhän tuokin riipu siitä miten sitä on huolettu ja käytetty.
Oma 2004 Avensis jossa tuo 2.0 d4d ja aletaan olemaan siinä 400 tonnin paikkeilla tuntuu vieläkin... Noh omaan makuun uudelta.
Se kyllä on totta että hieman mopolta tuntuu, etenkin 1.000-1.500 rpm välillä on semmonen kuolon kohta että tuntuisi olevan korkealta kiertävä moottori :D
 
Noniin, heitetään tännekin mielipide kyselyä, uudehko auto olisi hakusessa, mieluiten alle 30ke. Kovalla nettiauto selailulla varteenotettavimmat valinnat olisivat 3-sarjalainen bmw, s/v60 volvo ja octavia RS. Kriteereinä siis lähinnä ~200hp tehot, automaatti +8 vaihteisena, periaatteessa kilometrejä tulee todella vähän mutta käyttökustannukset ei nyt noin häiritse, maksan mieluusti ajomukavuudesta. Spotify pakollinen. Eihän kenelläkään satu olemaan kokemuksia ristiin näistä autoista =)

Volvo v60 D4
-> vm 2014 D4 koneella, lastulla +220hp
+ sisältä komean näköisiä pirssejä kunhan ottaa sportti penkeillä, näistä kokemusta, oikein mukavia ajaa.
- awd ei ole saatavilla tuolla uudella koneella

bmw 320 sarja
+ bensa koneella riittävät menohalut ja saisi nelivedon. +220
- pakko olla sporttipenkit. rengasmelu, tosi tylsiä sisältä?

octavia RS
+ varusteet kohdillaan ja penkit ainakin hyvät, valmiina menohalut+
- Dsg/vag maine? kuinka uutta tarvitsee etsiä
- rengasmelu?

bmw on ainoa joka tarjoaa nelivetoa omilla kriteereillä, koskaan en ole ajanut joten onko se edes kuinka tärkeä varuste? Tuleeko mieleen muita automallleja?

Aasian suuntaan en kyllä katsele mutta passateissa on niin paljon tasoja ettei meinaa ymmärtää :D
 
Octaviaan vastamelukuulokkeet mukaan. En edes vertailisi BMW:n 3-sarjalaista ja Octavian RS:ää millään osa-alueella. Jälkimmäistä olen ajanut ja onhan se "ihan hyvä auto" jos ei paremmasta tiedä. Volvot on sellaisia vanhan ukon pierusohvia (mielestäni) eikä oikein sovellu ellei ole impotenssia ja ikää lähemmäs 60-vuotta. Noista kolmesta valinnasta BMW olisi toki ykkösvalinta, ellei halua lähteä säästölinjalle ja valita RS:ää. Tosin Skodassa ainoa sporttisuus löytyykin siitä RS:n logosta...
 
Ei ainakaan tuosta postauksesta näkynyt että olisi etsitty autoa muiden mielikuvien perusteella, vaan aika teknisiä yksityiskohtia lueteltu. Arvokasta sisältöä siis.

Totta. En vain itse ymmärrä mikäli keinuttelee BMW:tä ja Volvoa ja kolmantena on Skoda. Varmasti RS:t ovat joillekin kohderyhmille hyviä autoja, mutta ei se vertailua kestä edellämainittuihin merkkeihin, kuin korkeintaan jossain asuntovelallisten lähiögrillillä.
 
Karkaako Audi S3 ulos budjetista järkevillä vuosimalleilla ja kilsoilla?
 
Tänään tulikin hypättyä tuon uudempi korisen RäSän kyytiin, pakko myöntää että on se ulkoa hieno, mutta eipä tuota hiljaiseksi voi kehua millään hinnalla, joten tiputellaan se pois.

Itseasiassa tuollainen S3 voisi olla todellakin ihan varteenotettava auto, vierestä löytyy jopa ihan hyvillä varusteilla ja kyllähän tuohon budjetti venyy jos aiheuttaa suuria tunteita. Audi S3 Sportback 2,0 TFSI 195 kW quattro S tronic Viistoperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto Tuosta ei ilmeisesti mitään olennaista puutu kuin rungolta kokoa?
S4 malleihin sitten ei budjetti enää todellakaan veny...

Hieman vain epäilyttää tuo auton koko, aika pienen oloinen mutta toisaalta nykyisessä autossa lähinnä ärsyttää kolmiovisuus joten voisihan tuota käydä vilkaisemassa. Tosin mitään multimedia vehkeitä tuossa autossa ei kyllä näytä olevan, tehoa tosin piisaa

Onneksi lauantaina on aikaa käydä näitä tutkailemassa. En oikein ymmärrä miksei volvo ja bmw voisi olla vaihtoehtoina, kummastakin löytyy mukavat penkit, riittävästi potkua ja ei se volvolla ajelu papaksi tee :)
 
Viimeksi muokattu:
mukavat penkit, riittävästi potkua ja ei se volvolla ajelu papaksi tee :)

OTOT, eukko sanoo että Volvolla ajaa vanhat irstaat miehet:tup::happy: Ja näitä ruotsinlaivojahan mulla on riittänyt, teinistä lähtien.
Eihän se volvo mikään täydellisyys ole, kuten ei mikään muukaan. Mutta hyvät penkit, mukavuus jne. Ostaa sen mikä tuntuu hyvälle, ja ei ole ihan paskaksi haukuttu pitkin nettiä.
 
Volvot on sellaisia vanhan ukon pierusohvia (mielestäni) eikä oikein sovellu ellei ole impotenssia ja ikää lähemmäs 60-vuotta.
Näin edellistä Volvoani miettien, V70 mk1 2,5 tdi rimmattuna tappiin 180 hv nurkille ja hirvittävä ympäristörikos kaasuttaessa, niin ei siinä autossa menohaluista ollut kiinni. Siinä sitä on pitkään jo miettinyt, että nuorempana kun päästeli 100 heppaisilla 200cdi-meseillä, 316 bemareilla ja vastaavilla, sekä luuli niitä urheilullisiksi. Vaan sitten kun joutui nöyrtymään ja ottamaan ajoonsa ensimmäisen vanhan 2,5 tdi 850-pappa-volvon evryllä, niin paluuta tuollaisen tuplahintaisen "urheilullisen" auton rattiin ei enää ollut. Keskiverto traktori ajo-ominaisuudet vain paransivat tunnelmaa, kun 160 km/h nopeus tuntuikin oikeasti siltä, eikä miltään 60 km/h nopeudelta jolta se tuntuu w210 mersussa. :D

Ja samanlaisia "urheilu"autoja myydään vielä uusinakin. Läheisestä liikkeestäkin löytyy joku hemmetin Coupe E AMG-paketilla mutta 200-mallina, eli moottorilla jolla ei pärjää edes parin tonnin pappavolvolle. Joten ei, ei se urheilullisuus ole merkistä ja ulkonäöstä kiinni.
 
on tämä saakeli vaikeaa, hirveä autonvaihtokuume, tuntuu vaan kaikissa olevan jotain isompaa ongelmaa :sdarra:

-20-23k~ budjetti,
- bensa
-manuaali / automaatti aivan sama
- sporttinen / nuorehkolle henkilölle

a5/s3/a3 sedan/ bmw 325/28 nyt selaillut

a5 mielyttää silmää ehkä näistä eniten, mutta 1.8-2.0 tfsi ongelmat, pitäisi selvitellä yksilö missä ongelmat korjattu, aika paljon ajettuja.

s3, tällä budjetilla ei kovin uutta saa, aika ajettuja alkaa olemaan.

a3, vähän uudempaa jo ja mielyttää myös silmää, sisältä vaan aivan eleetön. -13 mallit pitäisi olla jo suht luotettavia tsin osalta? näitä oli ihan hyvillä kilsoillakin

penarit, muutaman todella hienon yksilön löytänyt, kilometrejä aika paljon, lukeman perusteella näistä varmaan luotettavinta rautaa?

Joo tällästä pientä tilitystä vaan :sangry:

korjatkaa toki jos ihan väärässä. :tup:
 
on tämä saakeli vaikeaa, hirveä autonvaihtokuume, tuntuu vaan kaikissa olevan jotain isompaa ongelmaa :sdarra:

-20-23k~ budjetti,
- bensa
-manuaali / automaatti aivan sama
- sporttinen / nuorehkolle henkilölle

a5/s3/a3 sedan/ bmw 325/28 nyt selaillut

a5 mielyttää silmää ehkä näistä eniten, mutta 1.8-2.0 tfsi ongelmat, pitäisi selvitellä yksilö missä ongelmat korjattu, aika paljon ajettuja.

s3, tällä budjetilla ei kovin uutta saa, aika ajettuja alkaa olemaan.

a3, vähän uudempaa jo ja mielyttää myös silmää, sisältä vaan aivan eleetön. -13 mallit pitäisi olla jo suht luotettavia tsin osalta? näitä oli ihan hyvillä kilsoillakin

penarit, muutaman todella hienon yksilön löytänyt, kilometrejä aika paljon, lukeman perusteella näistä varmaan luotettavinta rautaa?

Joo tällästä pientä tilitystä vaan :sangry:

korjatkaa toki jos ihan väärässä. :tup:


Osta joku halpa 5000 euron Nissan ja sijoita ylimääräiset 20.000 euroa johonkin rahastoon tai osakkeisiin.
Vaikka itse kuvittelet että se on jotenkin "cool" ajella jollain "sport" autolla niin kukaan ei joko sitä huomaa tai pitää sinua pellenä. Ne on ne vaihtoehdot. Ellet sitten osta 300.000 euron Sport autoa jolloin tilanne silti on suurinpiirtein sama, kaikki huomaavat sinut mutta pitävät silti pellenä.
 
Osta joku halpa 5000 euron Nissan ja sijoita ylimääräiset 20.000 euroa johonkin rahastoon tai osakkeisiin.
Vaikka itse kuvittelet että se on jotenkin "cool" ajella jollain "sport" autolla niin kukaan ei joko sitä huomaa tai pitää sinua pellenä. Ne on ne vaihtoehdot. Ellet sitten osta 300.000 euron Sport autoa jolloin tilanne silti on suurinpiirtein sama, kaikki huomaavat sinut mutta pitävät silti pellenä.
Toisaalta crocs -kopioilla voi käydä lenkillä, joten turha ostaa kunnon lenkkareita. Samoin esim. varastetulla mammapyörällä pääsee töihin joten uudehko vaihdepyörä on turhaa. Ja vaatteitakin saa pelastusarmeijalta, joten...

Ajattele säästöjä jotka voit tunkea sinne rahastoon odottamaan eläkeikää ja kuolemaasi sen sijaan että käyttäisit ne elämiseen.

Ehkä jotkut vain nauttii ajamisesta paremmalla ja tehokkaammalla kuin sillä 5000 tonnin 116hv nuhapumpulla.
 
Toisaalta crocs -kopioilla voi käydä lenkillä, joten turha ostaa kunnon lenkkareita. Samoin esim. varastetulla mammapyörällä pääsee töihin joten uudehko vaihdepyörä on turhaa. Ja vaatteitakin saa pelastusarmeijalta, joten...

Ajattele säästöjä jotka voit tunkea sinne rahastoon odottamaan eläkeikää ja kuolemaasi sen sijaan että käyttäisit ne elämiseen.

Ehkä jotkut vain nauttii ajamisesta paremmalla ja tehokkaammalla kuin sillä 5000 tonnin 116hv nuhapumpulla.


Et sinä Suomessa voi ainakaan laillisesti nauttia mistään tehokkaan auton "ajamisesta" joten sikäli mussutus on turhaa.

Samaa max 120 km/h sinä joudut täällä ajelemaan ja yleensä aina alinopeuttakin.

Mutta hoksaat tämän sitten kun kasvat aikuiseksi joskus. Ketään ei kiinnosta sun 6000 euron velaksi ostetut alumiinivanteet ja ne jotka ne huomaavat, pitävät sinua pellenä.
 
Et sinä Suomessa voi ainakaan laillisesti nauttia mistään tehokkaan auton "ajamisesta" joten sikäli mussutus on turhaa.

Samaa max 120 km/h sinä joudut täällä ajelemaan ja yleensä aina alinopeuttakin.

Mutta hoksaat tämän sitten kun kasvat aikuiseksi joskus. Ketään ei kiinnosta sun 6000 euron velaksi ostetut alumiinivanteet ja ne jotka ne huomaavat, pitävät sinua pellenä.
Pelkkä vaivaton liikkuminen, esim. ohitustilanteessa kiihtyminen, saattaa tuota nautintoa. Samoin ohjaustuntuma. Lisäksi suomessa järjestetään joka vuosi tusinoittain ratapäiviä, ym. kerhotapahtumia joissa pääsee autolla kepittämään sen mitä se kulkee.

Sitten kun itse aikuistut niin ymmärrät että ajonautinto tarkoittaa muutakin kuin "huippunopeutta" tai ylinopeutta.

Toisaalta juttujen tasosta päätellen taidat olla sellainen "ikinuori" joka on jäänyt sinne lapsen tasolle kun otat jokaisen vastauksen henkilökohtaisena vittuiluna?
 
Pelkkä vaivaton liikkuminen, esim. ohitustilanteessa kiihtyminen, saattaa tuota nautintoa. Samoin ohjaustuntuma. Lisäksi suomessa järjestetään joka vuosi tusinoittain ratapäiviä, ym. kerhotapahtumia joissa pääsee autolla kepittämään sen mitä se kulkee.

Sitten kun itse aikuistut niin ymmärrät että ajonautinto tarkoittaa muutakin kuin "huippunopeutta" tai ylinopeutta.

Toisaalta juttujen tasosta päätellen taidat olla sellainen "ikinuori" joka on jäänyt sinne lapsen tasolle kun otat jokaisen vastauksen henkilökohtaisena vittuiluna?


Ei, vaan sinun (n. max 30v) ikäisenä itselläkin on ollut esim BMW 540iA 286hv/400nm ja olihan se helvetin hieno ja tärkeä. Nykyään jälkeenpäin ajateltuna se oli pelkästään typerä vehje. Kortti lähti, bensaa paloi.

Ohituksissa tärkeintä on valita se oikea paikka milloin ohitat. Ei ole kiirettä eikä tarvita hevosvoimia. Tietenkin jos haluaa vitusti kaahata ja tehdä törkeitä vaarallisia ohituksia, silloin on hyvä olla helvetisti myös tehoakin. Hyvä olisi myös osata ajaa sillä autolla, harva kyllä osaa.
 
ja jos sulla on 20-23k budjetti niin osta 15k auto johon teetät 8000 euron rempat niin saat jotain hyvää
mutta tuskin uskot, koska olen idiootti tietenkin itse, osta suoraan se 23 tonnin osta itseasiassa 25.000 euron vehje jossa on 4kk leimaa jäljellä, jonka JÄLKEEN laitat siihen 8000 euroa lisää rahaa kiinni...

niin sinä tulet tekemään
 
Ei, vaan sinun (n. max 30v) ikäisenä itselläkin on ollut esim BMW 540iA 286hv/400nm ja olihan se helvetin hieno ja tärkeä. Nykyään jälkeenpäin ajateltuna se oli pelkästään typerä vehje. Kortti lähti, bensaa paloi.

Ohituksissa tärkeintä on valita se oikea paikka milloin ohitat. Ei ole kiirettä eikä tarvita hevosvoimia. Tietenkin jos haluaa vitusti kaahata ja tehdä törkeitä vaarallisia ohituksia, silloin on hyvä olla helvetisti myös tehoakin. Hyvä olisi myös osata ajaa sillä autolla, harva kyllä osaa.
Niin, siis heijastat sekä tapojasi että henkistä ikääsi muihin nyt jonkun syyn takia? Pissikö joku muroihin kun noin vituttaa?

Tuolla "ei heppoja mihinkään tarvitse ohituksessa" -logiikallasi siis esim. täydellä jatkoperällä on ihan yhtä jouhevaa matkustaa ja ohitella kuin 200+hv perus-sedanilla - kunhan vain valitsee paikat. Tai siis sormet ristissä toivoo että niitä paikkoja tulee että pääsis edes joskus ohi. :cool:

Vaikka sinä ajat (ajoit) kuin pullopersesika ja ostat autosi velaksi, ei se tarkoita että muut niin tekevät vaikka auto olisikin sporttisempi.

Itsellä on ollut kortti yli 25 vuotta (voit siitä laskea miten järkeviltä nuo "30v" jonnettelusi kuulostaa aikuisten korvaan) ja sakot olen saanut tasan kerran tuona aikana kun en huomannut talvinopeusrajoitusta satasen tiellä. Ja yli 200hv autoilla on kuitenkin ajettu melko pitkän aikaa.
 
Niin, siis heijastat sekä tapojasi että henkistä ikääsi muihin nyt jonkun syyn takia? Pissikö joku muroihin kun noin vituttaa?

Tuolla "ei heppoja mihinkään tarvitse ohituksessa" -logiikallasi siis esim. täydellä jatkoperällä on ihan yhtä jouhevaa matkustaa ja ohitella kuin 200+hv perus-sedanilla - kunhan vain valitsee paikat. Tai siis sormet ristissä toivoo että niitä paikkoja tulee että pääsis edes joskus ohi. :cool:

Vaikka sinä ajat (ajoit) kuin pullopersesika ja ostat autosi velaksi, ei se tarkoita että muut niin tekevät vaikka auto olisikin sporttisempi.

Itsellä on ollut kortti yli 25 vuotta (voit siitä laskea miten järkeviltä nuo "30v" jonnettelusi kuulostaa aikuisten korvaan) ja sakot olen saanut tasan kerran tuona aikana kun en huomannut talvinopeusrajoitusta satasen tiellä. Ja yli 200hv autoilla on kuitenkin ajettu melko pitkän aikaa.


Ostin autoni käteisellä, jota suosittelen sinullekin (turhaan, tuskin ikinä pystyt) ja ohitustilanne jossa itseltä lähti kortti tapahtui ohituskaistaa käyttäen, ylinopeutta toki oli liikaa mutta turvallisuus ei ollut uhattuna.

Kumpaakaan noista et usko tietenkään, yhdentekevää mulle.

Jos sulla on kortti mukamas ollut 25 vuotta ja koko ajan yli 200hv autoilla niin luulisi että jo ymmärtäisit näistä autoista sen verran että A) ei tarvisi kysyä mitään B) kyselet jostain muualta kuin kynäniskaisten finninörttien forumilta

C) valehtelet ja tuskin olet edes 25 vuotias.
 
Pitää vissiin alkaa Saksasta kattelemaan tai tilata uutta. Hakusessa n. 70k€ budjetilla uudehko (-15 ->) "sporttinen" neliveto. Tehoa saa olla yli 350hp, kun eihän nyt downgradea pysty tekemään nykyiseen.
Katsellut RS3/S3/S4 Audeja, mutta eihän noita Suomessa ole tai jos on varustelistalta on jäänyt liikaa rukseja pois. ABT:n paketilla ihan ok leluja olisivat. AMG mersut menevät sitten aika pitkälti budjetin yli. Uudesta S3:sta ajattelin käydä tarjouskierroksen pyytelemässä Audi-liikkeistä.
Muita ehdotuksia otetaan myös vastaan, jos kokemuksia tällaisista löytyy.
 
Mitä tarkoitat? Paljon enemmän kuin Kia/Huyndai.
Mikä jenkkiautomerkki myy paremmin kuin nyt vaikka Kia (1/2017 8. sija)?

Täällä myytyjä Fordeja en jenkeille laske, kuten en ennen Daewoota (anteeksi, "Chevyä"), silloin kun niitä sai.

Puhun vain Suomen markkinoista, luonnollisesti.
 
Mikä jenkkiautomerkki myy paremmin kuin nyt vaikka Kia (1/2017 8. sija)?

Täällä myytyjä Fordeja en jenkeille laske, kuten en ennen Daewoota (anteeksi, "Chevyä"), silloin kun niitä sai.

Puhun vain Suomen markkinoista, luonnollisesti.
Jaa puhuit Suomen markkinoista. Ei mua kiinnosta mitä täällä myydään. Pienet ja kuihtuneet markkinat joilla on ollut aina vähän valinnanvaraa. Maailmanlaajuisesti tarkoitin.
 
Jaa puhuit Suomen markkinoista. Ei mua kiinnosta mitä täällä myydään. Pienet ja kuihtuneet markkinat joilla on ollut aina vähän valinnanvaraa. Maailmanlaajuisesti tarkoitin.
No Korealaisten autojen Suomi-takuusta oli puhe siinä mitä lainasin...

Jenkit on aina myyneet lähinnä Jenkeissä. Ei niinkään Euroopassa tai edes Aasiassa.

Niiden omat markkinat ovat hieman ehkä... "erilaisia". Taitaa nytkin kolme myydyintä mallia isolla marginaalilla olla pick-uppeja? :D
 
Kakkosautoa ja samalla itselle ensimmäistä omaa ostamassa.

Kertokaa viisaammat, miksi en ostaisi tätä: SEAT Toledo 1,4 TSI Style DSG

Autokuumetta pukkaa, mutta vielä ei ole mikään ehdoton pakko ostaa toista autoa, vasta noin vuoden päästä. Suosituksia ja ehdotuksiakin saa antaa, mutta tuo 13-14k€ on aikalailla ehdoton maksimi kakkosauton budjetiksi. Automaatti plussaa, mutta ei pakollinen.
 
Jälleenmyyntiarvolla ei niin väliä, ajattelin ajaa tulevan kakkosauton "loppuun".

Joku tämän sanoo kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. TSI+DSG. Se "loppu" voi tulla yllättävän nopeasti ja kalliiksi. Nuo vaggineet ei ole mitään ikiliikkujia.
 
Totta. En vain itse ymmärrä mikäli keinuttelee BMW:tä ja Volvoa ja kolmantena on Skoda. Varmasti RS:t ovat joillekin kohderyhmille hyviä autoja, mutta ei se vertailua kestä edellämainittuihin merkkeihin, kuin korkeintaan jossain asuntovelallisten lähiögrillillä.

No niinhän siinä sitten kävi että f30 BMW 320 tuohon pihaan tuli ajettua, tälläkertaa olikin helppo auton ostelu :) m-sport ratti riitti jo itsessään iskemään ostohousut jalkaan... Mutta on se perkele, BT:n ylitse ei spotifyä soitella ellei käy autoa koodailemassa, tai ostelemassa jotain appseja, kamala rahastuslaitos!
Automaatin kanssa on kyllä vielä opettelua kun tuntuu oudolta että auto alkaa itsestään ryömimään, mutta yllättävän nopeasti reagoi tuo vaihteisto autossa. Hieman piristystä kaipailee tuo kone, ei aivan istu suorituskyky tuohon muuhun autoon, optimointeja tuolle tuntuukin riittävän.

Ensimmäinen kerta kun ostokrapula ei ole iskenyt heti nytten. Volvo s60 kyllä toisaalta tuntui huomattavasti mukavammalta peliltä pitkälle matkalle kuin tuo kyseinen yksilö, mutta harvemmin sitä todella pitkää matkaa tuleekaan taitettua :)
 
Osta samalla rahalla vastaava Skoda, menee paremmin kaupaksi kuin tuo.

Käytännössähän tuo on skooda seatin merkeillä, samalta liukuhihnalta rapidin kanssa. Mukavaahan tuossa on että ei joudu maksamaan ylimääräistä skoodan merkistä, joka Suomessa on niin hyvin hinnoissaan. Itse ehkä pyrkisin etsimään sen verran tuoreemman yksilön että olisi jo viiden vuoden takuulla, jota saattaisi sitten olla vielä merkittävästi jäljellä.

En lähde nyt kehumaan autoa, kun alkuperäinen kysyjä kerran halusi välttämättä tietää miksi sitä ei kannattaisi ostaa. (Ajelin my15 Toledolla melkein 70000 km.)
 
Viimeksi muokattu:
Vielä jokin aika sitten ajattelin, että nykyisellä autolla tulee ajeltua siihen asti kunnes valmistun, ja sitten voisi hankkia kerralla vähän paremman menopelin. Nyt vanha auto on kuitenkin alkanut ottamaan päähän todella paljon.

Mutta vähissä ovat vaihtoehdot. Opiskelijakämpän parkkipaikka on todella ahdas, joten Golf-kokoluokkaa isompaan ei ole varaa mennä. Kun pieneen kokoon lisätään vaatimus bensiinimoottorista, automaattivaihteistosta, ilmastoinnista ja vakionopeudensäätimestä, alkaa hakutulosten määrä lähestyä nollaa. Vielä kun vaaditaan ettei auto ole tuskastuttavan hidas, menevät vaihtoedot todella vähiin.
 
Vielä jokin aika sitten ajattelin, että nykyisellä autolla tulee ajeltua siihen asti kunnes valmistun, ja sitten voisi hankkia kerralla vähän paremman menopelin. Nyt vanha auto on kuitenkin alkanut ottamaan päähän todella paljon.

Mutta vähissä ovat vaihtoehdot. Opiskelijakämpän parkkipaikka on todella ahdas, joten Golf-kokoluokkaa isompaan ei ole varaa mennä. Kun pieneen kokoon lisätään vaatimus bensiinimoottorista, automaattivaihteistosta, ilmastoinnista ja vakionopeudensäätimestä, alkaa hakutulosten määrä lähestyä nollaa. Vielä kun vaaditaan ettei auto ole tuskastuttavan hidas, menevät vaihtoedot todella vähiin.

Tuohon kun lisäät pienet kilsat, huoltokirjan, ei ikivanha, äskettäin leimattu. Ja oletan että jonkinlaisella opiskelijabudjetilla - niin vaihtoehdot on todella vähissä. Ja tietenkin lasketaan pois varmasti pommit vehkeet.
Kun tuossa itse myin romut pois ja aloin etsimään bensa-automaattia näillä kriteereillä, niin aika hiljaista oli. Lopulta tärppäsi jokseenkin tuurilla. Automaattiloota tuossa on se vaikein rasti imo.
 
Opiskelijabudjetilla tosiaan mennään, eli budjetti ei montaa tonnia ole.

Eräs huomio on, että tämän kokoluokan autoissa automaatit ovat usein jotain muuta kuin perinteisiä momentinmuunninmalleja. Useimmissa on kaksoiskytkin, CVT ja robottivaihteisto. Varsinkin robottivaihteistoja kohtaan minulla on suuret ennakkoluulot, mutta nuo muut varmaan menisivät.
 
Onko kukaan ostanut siirtokilpistä ajoneuvoa yksityiseltä, joka odottaa autoveropäätöstä? Mitään erikoista verovelvollisuuden siirrossa?
 
Katsellut taas e92,90 penareita, a5sta tässä 20k hintaluokassa, onhan nuo hienoja, joskin aika vanhoja ainakin biimerit ja aika paljon ajettuja.

Vähän yli 20 tonniin saisi melkeen täyteen ahdetun SEAT Ibiza fr,:n. Ketään koeajanut uutta Ibizaa?

Ihan hieno ja näppärän näköinen kinneri IMO.

:sdarra:
 
Muutamaa käytettyä olen nyt käynyt ajamassa. Syvästi ihmetyttää kun autoa käynnistettäessä ensinmäisenä alkaa varoittamaan huolloista.

Jaguar XF:stä oli huolto noin 170 päivää myöhässä. Toinen tuonti Mersu ilmoitti, että huolto myös myöhässä.

Ei kauhesti herätä ostohaluja kyseiset yksilöt, vaikka kyseessä taitaa olla autoliikkeiden normaali tapa? Autot huolletaan kun myydään.
 
Muutamaa käytettyä olen nyt käynyt ajamassa. Syvästi ihmetyttää kun autoa käynnistettäessä ensinmäisenä alkaa varoittamaan huolloista.

Jaguar XF:stä oli huolto noin 170 päivää myöhässä. Toinen tuonti Mersu ilmoitti, että huolto myös myöhässä.

Ei kauhesti herätä ostohaluja kyseiset yksilöt, vaikka kyseessä taitaa olla autoliikkeiden normaali tapa? Autot huolletaan kun myydään.
Harvempi huollattaa juuri ennen myyntiä. Ja tuontiautoissa käy usein niin että auto myydään kk tai parikin ennen huoltoa ja sitten tuodaan tänne (jos yhteislastissa muitten kanssa saattaa kestää viikon tai pari) ja sitten seisoo myynnissä, jne.

Kannattaa tarkistaa, jos mahdollista, onko huolto ajallisesti vai kilsojen puolesta myöhässä. Se että esim. jossain tuontimersussa on 1-2kk myöhässä, mutta vaikka 5000 alle sen 15tkm huollon km-rajan on ihan sama (kävi juuri isäukolle kun ostin tuonti-mersun joka ajettu viime huollosta juuri 12kk/10tkm). Ei ne nesteet siellä niin nopeasti vanhene.
 
Kauan siinä meni, mutta tulipa se auto vaihdettua. Ei tullut bemaria talouteen, tuli Opel! Mutta tyytyväinen nyt parin sadan kilometrin jälkeen!
 
Auton ostamisessa homma menee aika tarkalleen näin.
Menet nettiautoon ja sieltä laitat mitä haluat: vuosimalli, maksimihinta ja sitten ne varusteet. Sitten ihmettelet että miksei sopivaa autoa löydy niin nostat vähän hintakattoa ylöspäin niin voila johan alkoi löytyä. Ikävä että tämä ilmenee niin parin tonnin kuin parin kymppitonnin autoista.
Malttia. Lauantaina katsastelemaan yhtä yksilöä.
 
Vanhemmiten minusta on tullut autoa vaihdettaessa hyvin mukavuudenhaluinen. Ennen ei olisi tullut mieleenkään ostaa autoliikkeestä autoa, mutta nyt viimeiset kolme autoa sieltä haettu. Suurin syy on varmaan helppous; vanhalla autolla autoliikkeeseen ja uudella/käytetyllä "uudella" pois sieltä.
Erittäin vaivaton ja nopea tapa, eikä edes rekisteröintiä tarvitse itse hoitaa.
 
Vanhemmiten minusta on tullut autoa vaihdettaessa hyvin mukavuudenhaluinen. Ennen ei olisi tullut mieleenkään ostaa autoliikkeestä autoa, mutta nyt viimeiset kolme autoa sieltä haettu. Suurin syy on varmaan helppous; vanhalla autolla autoliikkeeseen ja uudella/käytetyllä "uudella" pois sieltä.
Erittäin vaivaton ja nopea tapa, eikä edes rekisteröintiä tarvitse itse hoitaa.
Miksi tuo ei muka onnistuisi yksityisillä.?
Huomenna menen autokaupoille. Ostan yksityiseltä auton ja hän ostaa nykyisen kotteron. Hänellä oli myynti-ilmoitus mutta hän tietää autostani hyvin vähän.
Tottakai autoliikkeestä homma hoituu katon alla, mutta helppous on sama kuin laiskuus. Tämän takia erilaisia palveluja ihmisille on kun ne on laiskoja. Onko papereiden vieminen konttorille niin raskasta että sen tekemisestä joku viittisi jotain maksaa?
Nykyaika tekee ihmisistä laiskoja.. :eek:
 
No aika harva yksityinen haluaa sun autoas vaihdossa.
On myyjässä vika jos ei saa myytyä 2002 Nissan Almeraa 220k km mittarissa, jossa vikalistalla on tuulilasi säröillä, etulaakeri huutaa, jarrupalat loppu, tavaratilan matto poistettu homeen takia, ilmastointi ei toimi, taka-kaiuttimista ei tule ääntä, bensaluukku on vähän jumissa ja moottori syö öljyä. Ja nitisee toi muovinen sisusta vähän joka töyssyissä ja jos ihan rehellisiä ollaan niin sisustakin on aika likainen. Tarviiko edes mainita että renkaiden suuntauksesta olisi varmaan paljon iloa. Mutta koskaan ei ole jättänyt tielle. Huolloista on tässä kohtaa ihan turha edes lähteä puhumaan, vain pakolliset on tehty sillä silmällä pitäen et kohta tämä ei mene enää katsastuksesta läpi. Ja takaan että huomenna auto menee myyntiin o_O
 
Heheh, vai että miksei onnistu yksityisillä. No onnistuuhan se mutta siinä on aika iso puhelinrumba ja äheltäminen ennenkuin tommoinen ostaja/vaihtokauppa sattuu vastaan.
Sehän vain riippuu siitä mitä omasta pyytää. :confused2:
 
Melko hankalaa tulee olemaan jos haluat vaihtaa yksityisesti autoja, sama jopa maksatko välirahaa vai et. Varmaan ainoa poikkeus on jos molemmilla on harrasteautot, niin sitten voi jopa onnistua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 719
Viestejä
4 496 695
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom