Auton ostamisen vaikeus

Tämä toimii siksi että nykyinen Nissani on täysi pommi ja sillä ei ole kuin käyttöarvo enää. Toivomme että pääsemme sillä vielä tänään sen 200km. Joku romuttamo tai tummahipiäiset jotka autoja myy hiekkadyyneihin, voisi siitä ehkä jonkun kipukorvauksen antaa, mutta me emme kiusaa ihmisiä sillä että sanomme että tässä autossa on hyvä käyttö auto vielä vuodeksi. Ei ole. Tämä auto on hyvä auto vain exälle. Kerron teille mitä ostaja suostuu siitä maksamaan, itse en siitä pyydä pennin jeniä. En halua nähdä tai kuulla tuosta rottelosta enää ikinä mitään. :sori:
 
Eihän tuossa nyt mitään vikaa vaikuta olevan öljyn syöntiä lukuunottamatta, vähän huoltoa niin kylläkai tommosella vielä vuosia ajaa. Tuskin tuolla omalla Avensiksellakaan olisi kohta 400 tonnia lasissa ellei edellinen omistaja (firma) ois huollattanu kunnolla tuota.

Henk.koht auton ostaminen ainakin yksityiseltä on hieman hankalaa kun on sosiaalista ahdistusta :D Itse osto ei niinkään ole hankala mutta tinkaaminen ja sitten jännittämisen takia varmasti jäisi jotakin oleellista kysymättä/katsomatta.
Eka auto ostettiin porukalla, toisen sai aika pitkälti ilmaiseksi tutun kautta, kolmas veljen kanssa, neljäs veljen ja sen kaverin kanssa ja tämä nykyinen Anjovis veljen työpaikan kautta.
 
Auton hankinta täälläkin edessä. Olen nyt jotenkin päätymässä Audi A6 C7 farkku, kunhan sopiva yksilö ilmaantuu kiikariin. Hintaluokka 29k-33ke. Muutama asia mietityttää:
- Suurin osa näistä A6:sta dieseleitä -> Nykyinen dieselpolitiikka Euroopassa. Romahtaako hinnat, jos Suomessa mennään edes hieman samaan suuntaan. Esim. dieselin hinnankorotuksina. Tätähän nyt ei tietenkään pysty etukäteen tietämään.
- Ensi vuonna tulee ilmeisesti uusi A6 malli, joten pitäisikö odottaa sinne asti, jos vaihtoon tulee enemmän vanhaa korimallia -> sama merkittävämpi arvonaleneminen mietityttää. Autoissa tietysti aina arvo alenee, mutta tällaiset ns. ulkoiset tekijät mietityttävät, jotka saattavat vaikuttaa merkittävästi alenemaan.
- Muutenkin tietysti tämän auton laatu ja tyyppiviat, jos jollain on kokemusta? Ilmeisesti tuo moottorin hidas lämpeneminen pakkasilla on yksi yleinen vika/ominaisuus?
 
- Ensi vuonna tulee ilmeisesti uusi A6 malli, joten pitäisikö odottaa sinne asti, jos vaihtoon tulee enemmän vanhaa korimallia -> sama merkittävämpi arvonaleneminen mietityttää. Autoissa tietysti aina arvo alenee, mutta tällaiset ns. ulkoiset tekijät mietityttävät, jotka saattavat vaikuttaa merkittävästi alenemaan.
Kyllähän se uuden mallin tuleminen yleensä aina "notkauttaa" edellisen mallin hintoja hieman alaspäin - mitä uudemmat edellä, sitä vanhemmat perässä.

Dieseleitä ja niiden omistajia tullaan kairaamaan ahteriin suomessa. Siis enemmän kuin muita autoilijoita yleensä, mutta jos tuo pelottaa niin voi sitten unohtaa täysin kaikkien saksa-premiumien ostamisen koska 90% tuntuu kuitenkin tuon kokoluokan Audeista, Bemareista ja Mersuista olevan dieseleitä tuossa ikä-/hintaluokassa.

Toki voit etsiä jonkun 3.0TFSI bensakrematorion, mutta kyllä siinäkin varmaan saa maksaa itsensä kipeäksi käyttökulujen puolesta. :D
 
Auton hankinnasta mietteitä nyt kun tuo käyttökinneri on ollut meikällä noin vuoden verran.

Fiilikset on vähän 50:50 onko tuo n.14ke:n sijoitus hintansa arvoinen, siis KÄYTTÖAUTONA. Aiemmin mulla on ollut lähinnä sellaisia muutaman saturaisen rimpuloita pakollisia liikkumisia varten ja noiden kanssa ylivoimaisesti mukavinta on ollut se, että kun niissä ei ole mitään kiinni niin niistä ei tarvitse huolehtia eikä välittää saatika stressata. Voi ajaa vaikka mihin väleihin, vaikka miten huonoilla mökkiteillä tai talven routapaskassa. Ei tarvitse huollattaa, riittää kun itse vaihtaa tyyliin öljyt ja ilmansuodattimen. Ei tarvitse välittää parkkikolhuista eikä ylipäätään auton pinnan "ylläpidosta".

Nyt tätä ns. käyttöautoa tulee kohdeltua melkein kuin harrasteautoa: Ajan sen aina kauimpaiseen nurkkaan tai muuten vain stressaan jos joku idiootti on ajanut liki - onko samalla paiskonut ovellaan sen kylkeä, vituttaa kun auto ui talvella suolaravassa ja sitä pitäisi kokoajan joko pestä tai antaa vain uida, vaivannäköä tuo myös mm. sisustan pitäminen suht siistiä ja sitä rataa. Siis aivan kaikkea pikkujuttua. Ja tästä maksoin sellaiset 14ke.

Ainoat kivat jutut nykyisessä käyttiksessä on sen kohtuullisen ripeä suorituskyky (kiihtyvyys n.7,3-7,5 sec) sekä se, että tykkään sen muotoilusta, tyylistä sekä entisen omistajan rakentamasta "lookista" todella, todella paljon. Kuin myös sen yksilöllisyydestä, kyseinen automalli on meidän katukuvassa melkoisen harvinainen pikkuauto. Näitä on nettiautossa vähän viikosta riippuen myynnissä hurjat 5-15 kappaletta joista omani kaltaisia mallisarjan huippumalleja 2-4kpl. Silti olen aina tämän tästä miettinyt että aivan samat matkat (90%:sti pelkkää työmatka-ajoa pk-seudulla) voisin aivan hyvin hoitaa jollain about 2ke:n ilmastoidulla Ford Focuksella, jonka ylläpidosta ei olisi tuon taivaallista huolta. Ja sijoittaa nämä(kin) rahat kenties kivempaan harrasteautoon tai nykyisen harrasteauton varusteisiin tai vaikka laittaa sukanvarteen.

Hankalaa...
 
Erittäin mukava kokemus edes yrittää auton ostoa. Olen nyt kuukauden päivät katsellut nettiautoa, toria yms. Kriteerinä ovat Volvo, jakopäällä elinvuosia, automaatti, terveet pellit ja hintaa max 2k. Suurin ongelma on ollut naurettavat myynti-ilmoitukset. Huonoimmissa ei ole mitään lisätietoja ja joissain lukee vain "Toimiva. Kahdet renkaat.". Yhdestä kärrystä soittelin, mutta taisin herättää myyjän päiväunilta ja asenne oli "vittuako mulle soittelet". Huolloista ei mitään hajua, jakopäästä ei muista mitään jne. Kuulemma toimiva auto kaikinpuolin. Jäi kuitenkin menemättä ja nyt kaksi viikkoa soitosta ilmoitukseen on listattu iso kasa vikoja, että tota "kaikinpuolin toimiva". On se nyt perkele, kun ei voida panostaa yhtään siihen myynti-ilmoitukseen tai kertoa rehellisesti auton ongelmista. Pari vuotta sitten kun piti etsiä väliaikaista autoa, niin kävin katsomassa neljää S40 vm. 97-2001. Ilmoituksissa kehutaan autoa ja kuvissa näyttää hienolta. Paikanpäällä saa todeta, että helmat ja kaaret on ruostunut ja yhdestä oli lakat alkanut hilseilemään.

Pikkuvikainen kelpaa mulle myös, kun osaan kuitenkin itse korjata. Mutta kyllä siinä ostohousut tipahtaa jalasta, kun alkaa tulemaan paikanpäällä vikoja, joita ei pitänyt olla.
 
Nyt se lähes mahdoton kysymys : eli mikä auto 3k€ hintaan?
Pitäis kakkosauto ostaa, jossa tulisi olla ilmastointi.
Ajoa tulee noin 5tkm vuoteen.
Onko jtn mitä pitäisi välttää ja joku mitä pitäisi suosia?
Vagit saa varmaan heti suosiolla unohtaa?
 
Omiansa pitää mainostaa niin Nissan Maximat ja Toyota avensikset (t25) ovat ihan luotettavia. Toki myönnettäköön että noilla kilsoilla 2 litraset voivat olla vähän turhahkoja kuten itselläkin nyt tuon diesel avensiksen kanssa.
Itekkin pitäisi katsella vaihdokkia vaikka vasta vajaa vuosi sitten tuon tojotan ostin.
 
Erittäin mukava kokemus edes yrittää auton ostoa. Olen nyt kuukauden päivät katsellut nettiautoa, toria yms. Kriteerinä ovat Volvo, jakopäällä elinvuosia, automaatti, terveet pellit ja hintaa max 2k. Suurin ongelma on ollut naurettavat myynti-ilmoitukset. Huonoimmissa ei ole mitään lisätietoja ja joissain lukee vain "Toimiva. Kahdet renkaat.". Yhdestä kärrystä soittelin, mutta taisin herättää myyjän päiväunilta ja asenne oli "vittuako mulle soittelet". Huolloista ei mitään hajua, jakopäästä ei muista mitään jne. Kuulemma toimiva auto kaikinpuolin. Jäi kuitenkin menemättä ja nyt kaksi viikkoa soitosta ilmoitukseen on listattu iso kasa vikoja, että tota "kaikinpuolin toimiva". On se nyt perkele, kun ei voida panostaa yhtään siihen myynti-ilmoitukseen tai kertoa rehellisesti auton ongelmista. Pari vuotta sitten kun piti etsiä väliaikaista autoa, niin kävin katsomassa neljää S40 vm. 97-2001. Ilmoituksissa kehutaan autoa ja kuvissa näyttää hienolta. Paikanpäällä saa todeta, että helmat ja kaaret on ruostunut ja yhdestä oli lakat alkanut hilseilemään.

Pikkuvikainen kelpaa mulle myös, kun osaan kuitenkin itse korjata. Mutta kyllä siinä ostohousut tipahtaa jalasta, kun alkaa tulemaan paikanpäällä vikoja, joita ei pitänyt olla.

Kuulostaa normaalilta touhulta. Itse myin parin tonnin auton, mikä oli kyllä ns. kunnossa ja äskettäin leimattu huomautuksitta. Silti olin laskenut että jos siitä varman pelin, niin sen pari tonnia saa nopeasti menemään ihan normaali kuluviin osiin ja huoltoihin, bonuksena muutama pikkujuttu jotka alkaa porsimaan jossain vaiheessa, toki alkava ruoste mikä ei vielä niin pelottavalle näyttänyt, mutta eihä niidenkään korjaaminen halvaksi tule.
Ostajakin löytyin, joka tuntee kyseisen vehkeen ongelmat hyvin ja todettiin että vanha auto, mitä vaan voi käydä ja osasi jo varautua muutamaan tulevaan remppaan jotka toki sanoin kun kysyttiin. Sellaista se on tuossa hintaluokassa.

Sitten jos hintaluokka on 500€, niin kummasti alkaa löytymään ihan ehjääkin peliä. Tosin ilmastoinnit, automaatit ja muut mukavuudet saa unohtaa.

Tekisi mieli vaihtaa oma kinneri vuodenvaihteessa kun tuon nykyisen saa leimattua. Kriteerit, automaatti, ilmastointi ja farkku, eikä saisi maksaa paljoa. Tiedän jo ennakolta että vaikeaksi taas tulee menemään. Oman saisi varmaan helposti myytyä koska se nyt on kunnossa. Mutta em. ehdot ja farkku, niin on kyllä ihan tuurissa mitä löytää jos löytää.
 
Nyt se lähes mahdoton kysymys : eli mikä auto 3k€ hintaan?
Pitäis kakkosauto ostaa, jossa tulisi olla ilmastointi.
Ajoa tulee noin 5tkm vuoteen.
Onko jtn mitä pitäisi välttää ja joku mitä pitäisi suosia?
Vagit saa varmaan heti suosiolla unohtaa?

Jos Toyota ei sytytä, niin MK4 Golf.
 
Nyt se lähes mahdoton kysymys : eli mikä auto 3k€ hintaan?
Pitäis kakkosauto ostaa, jossa tulisi olla ilmastointi.
Ajoa tulee noin 5tkm vuoteen.
Onko jtn mitä pitäisi välttää ja joku mitä pitäisi suosia?
Vagit saa varmaan heti suosiolla unohtaa?
Jollei Yaris sytytä paloa jalkojen välissä niin tuolla hintaa katselisin esim. Focusta tai Fiestaa (en kuitenkaan Ka:ta korroosion takia). Tuollaisen kun löytää hyväpeltisenä niin varmaan ihan OK ainakin ajella (Focus, siis).
 
On kyllä nihkeetä ettiä kattoluukutonta Audi S8 1999-2002 Euroopasta, jossa olis pellit suorassa ja myyjällä myyntihaluja. Ja kilsoja lähemmäs 200 kuin 300tkm.. Mitkään 60tkm "keräily-yksilöt" eivät myöskään oikein nappaa, ei sellaisella uskalla ajella :D

Viro-Ruotsi-Saksa-Alankomaat-Itävalta akselilla tasan yks. Ja sen yhden myyjä lopetti vastaamasta kun pyysin lisävarustelistaa ja kysyin millasia remppoja autoon on tehty huoltojen lisäks. Nätti A8 menis kanssa, mutta hintaero ässään on niin pieni...

Espanja poistui laskuista, kun kyselin useamman auton perään sieltä, ja kaikki oli rytätty paskaks eikä ees jaksettu korjata.
 
Vähentää pääntilaa 5cm, kun sille kattoluukulle varataan tilaa kuskin pään yläpuolelta liukua sivuun. Eli auto on sisältä 5cm matalampi luukun kanssa..
Tuo nyt riippuu autostakin. Esim Kia Stinger niin kaveri ei kattoluukun kanssa mahdu istumaan kippoon pää suorassa mutta samaan aikaan ajelee MK8 Fiestalla lasikatolla ja jää varmaan 10cm tilaa nätisti kattoikkunan kanssa.
 
Tuo nyt riippuu autostakin. Esim Kia Stinger niin kaveri ei kattoluukun kanssa mahdu istumaan kippoon pää suorassa mutta samaan aikaan ajelee MK8 Fiestalla lasikatolla ja jää varmaan 10cm tilaa nätisti kattoikkunan kanssa.

Joo no tarkka mitta on 45mm tossa Audissa, Audin speksien mukaan.
 
Joo no tarkka mitta on 45mm tossa Audissa, Audin speksien mukaan.
Juu mutta sitä tarkoitan että se on myös autosta ja lähinnä katosta riippuva, hyvällä tuurilla esim katto menee niin sivulle asti että pää mahtuu jopa paremmin, mutta vastaavasti voi tulla niin pitkälle että autoon ei kaikki enää mahdu istumaan.
 
Juu mutta sitä tarkoitan että se on myös autosta ja lähinnä katosta riippuva, hyvällä tuurilla esim katto menee niin sivulle asti että pää mahtuu jopa paremmin, mutta vastaavasti voi tulla niin pitkälle että autoon ei kaikki enää mahdu istumaan.

Ainakin kattoluukkumallissa ei pääntila riitä. Paperilla kattoluukuttomassa mallissa riittäisi. Sama tilanne on nyky Audi A6:ssa, joten uskon että kasissa on sama homma. En vaan oo päässy kattoluukutonta A8/S8 koeajaan missään, sen verran harvinaisia...
 
Piru kun pitääkin olla tällänen autoimmeinen niin muuten kyllä kelpaisi tuo nykynen anjovis (miinus diisselin paskat välitykset kaupunkiajossa ja veemäinen kytkin sekä melu ilman takapenkkiä) mutta ei, tässä kuukausia yrittäny katella jotakin mielenkiintosempaa mutta kolmella tonnilla ei kyllä kuuhun päästä.

Vaihtoehtoina ois joko joku sporttisempi/takaveto/neliveto manuaalilla taikka melkein ihan sama minkälainen automaatilla. Bensalla.
Kohtalaisen lähellä ois kyllä mx-5 mutta ei taida olla lohkolämppäriä/talvirenkaita ja muutenkin säälittäisi suomen paskaloska keleillä tuommosella ajella, etenkin kun pitäisi vähän enemmän pistää rahaa likoon.
 
Pari kertaa viikon sisään tullut käytyä liikkeessä ja kummallakaan kerralla ei ole löytynyt myyjää. Rupesi vituttamaan kun olisin oikeasti ollut uutta autoa tilaamassa ja koeajamassa:rage:
Kuulostaa oudolta, että asiakas pääsee kahdella eri kerralla sisään liikkeeseen haahuilemaan, eikä siellä ole myyjiä lainkaan. Mistä liikkeestä mahtoi olla kyse?

Lomakausihan nyt on menossa, mutta kai siellä edes jotain henkilökuntaa oli paikalla? Olisiko ollut mahdollista kysyä heiltä myyjää paikalle, jos nämä sattuivat juuri sillä hetkellä olemaan jossakin kiinni (syömässä, paskalla, koeajolla tms)? Ei muuten, mutta jotenkin tuntuu hassulta, että pitää jonkun instagramin kautta avautua koko maailmalle, kun ei jossakin liikkeessä saa omasta mielestään riittävän hyvää palvelua. Kiva kuitenkin, että edes sieltä hoksasivat valituksen. En pidättäisi hengitystä että tällä aloituksella irtoaa ihan parasta mahdollista tarjousta kuitenkaan. :D

Normaalisti autoliikkeissä myyjiä pörrää niin paljon ympärillä kyselemässä, että tekee melkein jo sen vuoksi mieli lähteä pois.
 
Ja eipä sillä väliä mitä kautta sen palautteen laittaa kun perille menee joka tapauksessa.
No ei muuten, mutta tuntuu olevan sellainen nykypäivän erikoinen ilmiö, että ei saada itse suuta auki liikkeessä missään asiassa (oli se nyt sitten mikä tahansa asiakaspalvelutilanne/palaute), vaan sen sijaan mennään kotiin ja valitetaan julkisesti koko maailmalle.
 
Kuulostaa oudolta, että asiakas pääsee kahdella eri kerralla sisään liikkeeseen haahuilemaan, eikä siellä ole myyjiä lainkaan. Mistä liikkeestä mahtoi olla kyse?
En ole op, mut vastaan vastaavalla kokemuksilla:

Jokin aika sitten olin autokaupoilla liikenteessä. En löytänyt 'sitä oikeaa' ensimmäisestä liikkeestä, joten tuli koeajettua varmaan 4 autoa ja käytyä vähintään oven sisäpuolella vilkaisemassa noin kymmenessä eri liikkeessä. Noin puolet noista 10 vierailuista oli sellaisia että myyjiä ei näkynyt about missään, tai kaikki oli varattuja.

Parhaimmillaan yli 10 minuuttia piti odotella että pystyi keskustelemaan ihmisen kanssa. Ja samaan aikaan yhdessäkin isossa liikkeessä oli varmaan 50 autoa esillä ja kaikissa ovet auki. Olkoonkin että ne oli tavallisia max 35k€ vaihtoautoja, niin ihmetytti se silti että siellä olisi aika vapaasti voinut tehdä mitä vaan eikä kukaan olisi estänyt. Samaan aikaan jos kaupasta yrität varastaa kaljaa niin johan on kameravalvontaa ja vartioita ja vaikka mitä.

Parhaiten myyjiä tuntui saavan kiinni ns premium-merkkien merkkiliikkeistä. Isä halusi koeajaa mersun, niin siellä tuntui saavan sille kovalle hinnalle sitten palveluakin.
 
Niinnoh, toinen vaihtoehto olisi ollutkin sitten liikkeessä huutaa kovaan ääneen että eikö täällä saa palvelua, sekö olisi parempi?:rolleyes: Paha antaa palautetta paikan päällä kun ei ole ketään kenelle sitä antaa..
Molemmilla kerroilla siellä oli omien sanojesi mukaan jotain henkilökuntaa. Kai näiden kanssa olisi voinut huutamattakin asiaa edistää? Se että myyjä keskustelee samaan aikaan toisen asiakkaan kanssa, ei yleensä estä kuitenkaan kysäisemästä välissä, että "saisiko paikalle toista myyjää, jos teillä menee siinä pitkään, kun minulla olisi tässä tällainen ja tällainen tarve". Ja sama juttu sille toimistotädille. Kai hänkin olisi osannut siihen myyjän hommata paikalle? En minä väitä, että kukaan olisi mitään väärin tehnyt, mutta kuulostaa vaan niin hassulta, että tosiaan lähdetään jonkun somekanavan kautta valittamaan ja sitä kautta asiaa edistämään.

Lomakaudella myyjiä ei varmasti ole niin paljoa paikalla kuin normaalisti ja vaikka olisikin, niin onhan se silti ihan ymmärrettävää, että joskus asiakkaitakin voi olla enemmän ja silloin palvelua ei ehkä saa ihan samantien. Joskus on ruuhkaa, eikä autokauppa ole tässä mielessä sen kummempaa kuin kahvinkeittimen ostaminen kodinkoneliikkeestä.

Parhaimmillaan yli 10 minuuttia piti odotella että pystyi keskustelemaan ihmisen kanssa. Ja samaan aikaan yhdessäkin isossa liikkeessä oli varmaan 50 autoa esillä ja kaikissa ovet auki. Olkoonkin että ne oli tavallisia max 35k€ vaihtoautoja, niin ihmetytti se silti että siellä olisi aika vapaasti voinut tehdä mitä vaan eikä kukaan olisi estänyt. Samaan aikaan jos kaupasta yrität varastaa kaljaa niin johan on kameravalvontaa ja vartioita ja vaikka mitä.
Tottakai siellä liikkeessä on autoista ovet auki. Sehän se on ideakin, että asiakkaat voivat niihin tutustua myös omatoimisesti. Monesti niissä on avaimetkin sisällä. Ulkona olevat autot ovat sitten eri asia. Rikokseksi tilanne muuttuu, jos käy itse nappaamassa avaimet jostakin tiskin takaa jne.

Parhaiten myyjiä tuntui saavan kiinni ns premium-merkkien merkkiliikkeistä. Isä halusi koeajaa mersun, niin siellä tuntui saavan sille kovalle hinnalle sitten palveluakin.
Aika luonnolliselta kuulostaa tämäkin.

Jotain perusvarusteltua pohjamaalin väristä Fiattia ei varmaan tee myyjänkään mieli myydä sillä olemattomalla katteella/myyntipalkkiolla. :D
 
Molemmilla kerroilla siellä oli omien sanojesi mukaan jotain henkilökuntaa. Kai näiden kanssa olisi voinut huutamattakin asiaa edistää? Se että myyjä keskustelee samaan aikaan toisen asiakkaan kanssa, ei yleensä estä kuitenkaan kysäisemästä välissä, että "saisiko paikalle toista myyjää, jos teillä menee siinä pitkään, kun minulla olisi tässä tällainen ja tällainen tarve". Ja sama juttu sille toimistotädille. Kai hänkin olisi osannut siihen myyjän hommata paikalle? En minä väitä, että kukaan olisi mitään väärin tehnyt, mutta kuulostaa vaan niin hassulta, että tosiaan lähdetään jonkun somekanavan kautta valittamaan ja sitä kautta asiaa edistämään
automyyjät on niin pahoja kilpailijoita keskenään,etteivät halua millään tavalla auttaa toista myyjää/toisen myyjän asiakasta eikä nyt missään nimessä ohjata sitä mahdollisesti ostavaa asiakasta kilpailijalle(toiselle myyjälle).

voi sitä kiroilun määrää ja puskureiden rutinaa,kun kerran halusin koeajaa sen peränurkassa olevan auton ja minua palvellut myyjä joutu hakeen avuksi toisen myyjän,lähes selästä tuupaten,jotta saivat koeajettavan auton esille :D
 
Ei kyllä tunnu saavan paskaakaan neljällä tonnilla täälläpäin, toki joo kriteeritki aika isot että ei siinä.
Enkä nyt tarkoita varustelua, vaan että ois edes vähänkään erikoinen tjsp, ja koska ilmastonmuutos ei ole vielä talvea hävittäny niin pitäisi varmaan katsella jotakin jolla voi talvellakin ajaa.
 
Olen varmaan liian vaikea asiakas, kun joka kerta kun olen ihan oikeasti kiinnostunut auton ostamisesta ja pyydän tarjousta ja esitän kysymyksiä, niin myyjä tuntuu menettävän kaiken mielenkiinnon saada kauppoja tehtyä. Nytkin kävin kahtena päivänä peräkkäin kyselemässä erään auton perään ja yön yli oli autoni vaihtohinnasta hävinnyt tonni. Hirveää venkoilua ja mikään ei oikein tunnu olevan selvää vaikka kampanjassa lukee ihan selkeästi mitä siihen kuuluu. Kysymyksessä siis uusi auto. Taitaa olla niin, että mitä enemmän itse ymmärtää autojen maailmasta, sitä vähemmän myyjät haluaa palvella.
 
Olen varmaan liian vaikea asiakas, kun joka kerta kun olen ihan oikeasti kiinnostunut auton ostamisesta ja pyydän tarjousta ja esitän kysymyksiä, niin myyjä tuntuu menettävän kaiken mielenkiinnon saada kauppoja tehtyä. Nytkin kävin kahtena päivänä peräkkäin kyselemässä erään auton perään ja yön yli oli autoni vaihtohinnasta hävinnyt tonni. Hirveää venkoilua ja mikään ei oikein tunnu olevan selvää vaikka kampanjassa lukee ihan selkeästi mitä siihen kuuluu. Kysymyksessä siis uusi auto. Taitaa olla niin, että mitä enemmän itse ymmärtää autojen maailmasta, sitä vähemmän myyjät haluaa palvella.

Minkälainen auto sulla on pistää vaihdossa?
 
-07 Ford Mondeo 240tkm ajettu

Okei, enempää tekniikkaan tai varusteisiin puuttumatta, niin hyvityshinta mitä tarjotaan on noin 2000€, ja haluaisit enemmän koskan noita on myynnissä kovempaakin hintaan...?

Joissain kampanja-autoissa on niin nihkeät katteet ettei siinä ole varaa ottaa takkiin, ja vielä kun uutta autoa olet ostamassa, niin Fordi menisi jobbarille suoraan, niin yksi riski vähemmän, ja edes muutaman satasen jos ehkä tonnin tilin tekee koko kaupalla.

T: entinen autokauppias

E: siis niiden pitää saada vaihdokki halvalla sisään (ja ulos), muuten on parempi jättää kaupat tekemättä kokonaan, ja hinnoittelemallahan se onnistuu parhaiten.
 
Okei, enempää tekniikkaan tai varusteisiin puuttumatta, niin hyvityshinta mitä tarjotaan on noin 2000€, ja haluaisit enemmän koskan noita on myynnissä kovempaakin hintaan...?

Joissain kampanja-autoissa on niin nihkeät katteet ettei siinä ole varaa ottaa takkiin, ja vielä kun uutta autoa olet ostamassa, niin Fordi menisi jobbarille suoraan, niin yksi riski vähemmän, ja edes muutaman satasen jos ehkä tonnin tilin tekee koko kaupalla.

T: entinen autokauppias

E: siis niiden pitää saada vaihdokki halvalla sisään (ja ulos), muuten on parempi jättää kaupat tekemättä kokonaan, ja hinnoittelemallahan se onnistuu parhaiten.
Enemmän tässä nyt närästi se, että ensin luvataan tällä hinnalla ja vaihtoautosta tämän verran, yön yli kun miettii asiaa niin yhtäkkiä myyjä päätti nipsaista tonnin pois hyvityshinnasta...
Mitäs liike arvioi vaihdokin arvoksi?

Tuollaisen halvahkon vaihdokin kanssa kannattaa ostaa uusi auto suoraan rahalla ( tai lainalla ) ja hävittää vaihdokki itse nettiauton kautta.
Saa uudesta paremmat alennukset ja vaihdokista paremman hinnan, eli win-win molemmissa tapauksissa.
Aluksi 4te ja tänään 3te.
 
4 k€ hyvitys tuollaisesta Mondeosta on jo sellainen, että siitä ottaa liike takkiin, kun kauppaa sen jobbarille.
Myyjä on mahdollisesti päättänyt parantaa katetta, kun et heti ensimmäisellä kerralla tarttunut syöttiin.

Oliko sama myyjä molemmilla kerroilla?
 
4 k€ hyvitys tuollaisesta Mondeosta on jo sellainen, että siitä ottaa liike takkiin, kun kauppaa sen jobbarille.
Myyjä on mahdollisesti päättänyt parantaa katetta, kun et heti ensimmäisellä kerralla tarttunut syöttiin.

Oliko sama myyjä molemmilla kerroilla?
Kyllä oli. Syy miksi odoteltiin yön yli oli se, että piti varmistaa löytyykö kampanjaan kuuluvaa autoa niillä spekseillä mitä halusin, löytyi ja vielä olisin valinnut yhden varustepaketin lisää +1250e. Eli tässähän nyt olisi heti tullut 2250e lisää hintaa eiliseen.
 
Kyllä oli. Syy miksi odoteltiin yön yli oli se, että piti varmistaa löytyykö kampanjaan kuuluvaa autoa niillä spekseillä mitä halusin, löytyi ja vielä olisin valinnut yhden varustepaketin lisää +1250e. Eli tässähän nyt olisi heti tullut 2250e lisää hintaa eiliseen.

Kyllähän vapaat autot löytyy kun kirjautuu systeemin ja katsoo mitä on missäkin ja minkä värisenä, ei tarvi soitella tai odottaa faxia nykyään, yön yli. Ellei sitten joku system error päällä.
Varustepaketit menee kanssa aikalailla nollakatteilla. Ellei myyjä pääse myymään jotain juttua mikä on autossa kiinni ennen luovutusta, vaikka sen voisi huollon kautta saada halvemmallakin. Vähän ketjusta ja liikkeestä kiinni.

Mutta kuten tuossa jo mainittu, niin neljä tonnia on liikaa, kolme tonnia Ok, jos on hyvä yksilö. Sillekin loppukäyttäjä löytyy, muttei merkkiliikkeen rivistä, vaan jobbarilta.

Voihan sitä vielä kysyä mikä se kamppisauto olisi suoralla kaupalla, ja sitten laskea siihen mihin hintaan voi itse lähteä myymään omaa autoa, millä on jo ikää ja kilsoja, eikä sillä kuitenkaan rikastu - kaikesta vaivasta puhumattakaan.
 
Saako Ruotsin hakukoneisssa (tiedän vain Bytbill ja Blocket) jotenkin raksitettua lisävarusteen "adaptiivinen vakionopeudensäädin"? Jotenkin kun tuolla varusteella pääsee ajelemaan, niin ei viitsisi oikein ostaa sellaista, jossa ei distronic tms. vastaavaa adaptiivista varustetta ole.

Jännä, et ei noita ruotsinkielisiä sivuja saa englanniksi, kun vaikka nettiauton saa.
 
Mikä kuvio on sellainen, että yksityinen tuo maahan auton, pitää sitä nimissään muutaman kuukauden ja sen jälkeen auto päätyy autoliikkeen riviin myytäväksi? Onko tämä joku veronkiertokuvio vai yritetäänkö tässä jollakin tapaa hävittää auton historia (kolariauto yms)?

Olen puolivakavissani katsellut autoa ja tällaisia tapauksia on tullut useita vastaan. Yhtä kävin katsomassakin kun oli lähialueella. Auto oli hyvin fiksattu, mutta mm tähtikeulan kuskin oven jäljet indikoi, että osa kilometreista on jäänyt matkalle.
 
Mikä kuvio on sellainen, että yksityinen tuo maahan auton, pitää sitä nimissään muutaman kuukauden ja sen jälkeen auto päätyy autoliikkeen riviin myytäväksi? Onko tämä joku veronkiertokuvio vai yritetäänkö tässä jollakin tapaa hävittää auton historia (kolariauto yms)?

Olen puolivakavissani katsellut autoa ja tällaisia tapauksia on tullut useita vastaan. Yhtä kävin katsomassakin kun oli lähialueella. Auto oli hyvin fiksattu, mutta mm tähtikeulan kuskin oven jäljet indikoi, että osa kilometreista on jäänyt matkalle.

Näin autokaupoissa huijataan – yli 40 vuotta alalla ollut ex-johtaja paljastaa vilunkipelin

Jos tuosta jotain löytyisi.
 
Kotikunnilla on ainakin Viron kilvissä autoja yhden kerrostalon pihalla kuukausitolkulla. Ei taida olla kiirettä rekisteröidä ja maksella veroja.
 
Mitä tässä on itse seuraillut toimintaa niin edellisen lisäksi kyseessä voi olla ihan vain yksityisen harrastetoiminta, jolla saa muutaman extra tonnin haalittua. Harva tosin jaksaa kuunnella persaukisten ihmettelyjä heti kun auton hinta ylittää sen 500e, joten laittavat sitten myyntitiliin liikkeelle, joka voi tarjota sen rahoituksen persaukisille. Myyntitilin provikka on ollut ihan kohtuullinen, niin se ei syö voittoja liiemmin.
 
Voisi olla tosiaan pikku tienestiä. Ajetaan autolla hetki ja laitetaan myyntiin voitolla. Autonhan voisi laittaa myyntiin hetikin, mutta halutaan varmaan hetki ajaa "uudella" autolla.
 
Moni homman hallitseva käy hakemassa sen 2-5 autoa vuodessa Saksasta tai Ruotsista pienen lisätulon takia, siinä kun saa monesti vielä samalla ilmaisen reissun tehtyä ja tuotua halvat alkoholijuomat tai nuuskat samalla, niin hommaa kannattaa tehdä.

Lisäksi pysyy mieli virkeänä, kun saa ajaa eri autoilla.
 
Viimeksi muokattu:
tänä vuonna jo 150e palanu bensoihin kun oon turhaan menny autoo kattomaan muutamasta eri paikasta vaikka oon etukäteen kyselly mahdolliset ongelmapaikat.
etin talveks jotain pieniruokasta kauppakassia kun tämä nyt mulla käytössä oleva tigra b ei sovellu oikein talvikäyttöön
 
Kotikunnilla on ainakin Viron kilvissä autoja yhden kerrostalon pihalla kuukausitolkulla. Ei taida olla kiirettä rekisteröidä ja maksella veroja.

Eikö näitä voi vinkata mihinkään? Yksi homma tietysti on, että käy repimässä kilvet helvettiin, kerää huomiota enemmän eikä sillä paljon ajella sen jälkeen. :D
 
Kai niistä voisi, vaan en tiiä kiinnostaako ketään.

EDIT: Ja se vissiin olisi kuitenkin viranomaisen tehtävä todistaa, ettei se auto ole tullut viime viikolla maahan.
 
No ei muuten, mutta tuntuu olevan sellainen nykypäivän erikoinen ilmiö, että ei saada itse suuta auki liikkeessä missään asiassa (oli se nyt sitten mikä tahansa asiakaspalvelutilanne/palaute), vaan sen sijaan mennään kotiin ja valitetaan julkisesti koko maailmalle.

Niin tai miksi ei voi soittaa etukäteen ja sopia tapaamista? Kyllä se mielestäni vähän hölmöä on että tärähtää paikalle ja olettaa että samalla sekunnilla on kravattikaula edessä tapittamassa ja kyselemässä että mitäs tänään.
 
Kotikunnilla on ainakin Viron kilvissä autoja yhden kerrostalon pihalla kuukausitolkulla. Ei taida olla kiirettä rekisteröidä ja maksella veroja.

Tämähän nyt tuntuu olevan ihan normaalia noiden virolaisten keskuudessa, että veroja vältellään. Itse on yhtäkään varsinaisesti tunne, mutta mitä nyt noita kaverin kaverin tuttuja näkyy niin Viron kilvissähän noilla kaikilla autot on, vaikka todellisuudessa asutaan Suomessa ympäri vuoden.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 496 641
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom