Erittäin mukava kokemus edes yrittää auton ostoa. Olen nyt kuukauden päivät katsellut nettiautoa, toria yms. Kriteerinä ovat Volvo, jakopäällä elinvuosia, automaatti, terveet pellit ja hintaa max 2k. Suurin ongelma on ollut naurettavat myynti-ilmoitukset. Huonoimmissa ei ole mitään lisätietoja ja joissain lukee vain "Toimiva. Kahdet renkaat.". Yhdestä kärrystä soittelin, mutta taisin herättää myyjän päiväunilta ja asenne oli "vittuako mulle soittelet". Huolloista ei mitään hajua, jakopäästä ei muista mitään jne. Kuulemma toimiva auto kaikinpuolin. Jäi kuitenkin menemättä ja nyt kaksi viikkoa soitosta ilmoitukseen on listattu iso kasa vikoja, että tota "kaikinpuolin toimiva". On se nyt perkele, kun ei voida panostaa yhtään siihen myynti-ilmoitukseen tai kertoa rehellisesti auton ongelmista. Pari vuotta sitten kun piti etsiä väliaikaista autoa, niin kävin katsomassa neljää S40 vm. 97-2001. Ilmoituksissa kehutaan autoa ja kuvissa näyttää hienolta. Paikanpäällä saa todeta, että helmat ja kaaret on ruostunut ja yhdestä oli lakat alkanut hilseilemään.
Pikkuvikainen kelpaa mulle myös, kun osaan kuitenkin itse korjata. Mutta kyllä siinä ostohousut tipahtaa jalasta, kun alkaa tulemaan paikanpäällä vikoja, joita ei pitänyt olla.