Auton ostamisen vaikeus

Powershift vaihteistot mitä on fordissa ja volvoissa on kyllä ollut vag konsernin dsg laatikoita parempia kestävydeltään.

Jossain täällä oli juttua jostain Mondeosta missä oli joku vika. No ok, kaikissa ihan missä vaan voi olla vikaa, on sitten yksittäistapaus tai isompi ongelma (dsg).

Kuitenkin tuon monkun tapauksessa joku kertoi jostain huollon sisäisestä infosta että kestää 160tkm ja sitten kaput. Tai jotain sellaista. Ikävä jos näin on, koska seuraava liike sitten kun autoa tulen vaihtamaan, niin on aika todennäköistä että auto tulee olemaan Volvo. Ei nyt ajankohtaista, mutta sitten kun, niin siinä kohtaa alkaa kiinnostamaan.

Yhtään automaattia ei ole tullut paskottua, kaksi manuaalia hajonnut kyllä. Toinen siis vajaakuntoinen jo tullessa, ja toisesta ampui 5. vaihteen sokka läpi laatikon ja tuho oli totaalinen, ei paljoa varoitellut ja kilsat oli noin 100tkm mittarissa.

Mikähän se totuus on nyt tai tulevaisuudessa noiden lootien kanssa. BMW pomo sanoi että mehulingolla mennään jatkossa ja kaksoiskytkin jää pois. Taas muualla kaksoiskytkimiä alkaa olla vähän kaikkialla.
 
Siitä vaan etsimään auto, jossa ei ole internetin perusteella mitään vikaa ja noita mutuja jostain laatikon kestoista nyt on netti täynnään. On noilla powershifteillä taksikäytössä kuitenkin ajettu 400tkm:ää ongelmitta.

BMW:llä ei varmasti olekaan tarvetta kaksoiskytkimille, mutta pienemmissä ja halvemmissa autoissa niitä on todennäköisesti jatkossakin kulutus ja kustannussyistä. Esim. Fordin 1.0 ecoboosti mehumaijalla vie 8l/100km kun DSG litran TSI:n perässä on helposti 1,5l taloudellisempi. En usko, että ero tulee moottorista.
 
Siitä vaan etsimään auto, jossa ei ole internetin perusteella mitään vikaa ja noita mutuja jostain laatikon kestoista nyt on netti täynnään. On noilla powershifteillä taksikäytössä kuitenkin ajettu 400tkm:ää ongelmitta.

BMW:llä ei varmasti olekaan tarvetta kaksoiskytkimille, mutta pienemmissä ja halvemmissa autoissa niitä on todennäköisesti jatkossakin kulutus ja kustannussyistä. Esim. Fordin 1.0 ecoboosti mehumaijalla vie 8l/100km kun DSG litran TSI:n perässä on helposti 1,5l taloudellisempi. En usko, että ero tulee moottorista.

Jotenki jännä että toi 1.0 ecoboost on noin janoinen. Eukolla tuollainen ja mitä sillä ajanut niin nätisti kun ajelee niin menee pienellä mutta jos ajan normaalisti eli käytän kohtuudella tehoja niin kuluttaa heti enemmän kuin oma 1.2Tce rellu. Tuo rellu menee muutenkin todella helpolla tässä kehien sisällä alle 6l/100km.

Tuo ecoboost on muutenkin jännä kone että kierroksia sille on oikeastaan turha antaa kun ei vain jaksa, varmaan toi 3-sylinterisyys sen tekee?
 
Jotenki jännä että toi 1.0 ecoboost on noin janoinen. Eukolla tuollainen ja mitä sillä ajanut niin nätisti kun ajelee niin menee pienellä mutta jos ajan normaalisti eli käytän kohtuudella tehoja niin kuluttaa heti enemmän kuin oma 1.2Tce rellu. Tuo rellu menee muutenkin todella helpolla tässä kehien sisällä alle 6l/100km.

Tuo ecoboost on muutenkin jännä kone että kierroksia sille on oikeastaan turha antaa kun ei vain jaksa, varmaan toi 3-sylinterisyys sen tekee?
Focuksessa vai Fiestassa? Moottori tuntuu olevan optimoitu ajeluun 1500-2000 rpm kierrosnopeudella. Heti jos antaa enemmän kierroksia, kulutus nousee selvästi. Ylemmillä kierroksilla tosiaan on jotenkin hengettömyyttä. Löytyyhän tuohon moottoriohjelmointeja, joilla saadaan kymmeniä hevosvoimia lisätehoa, mutta itse en kyllä litran moottoria lähtisi virittelemään 125 hevosvoimaa pitemmälle. Harkitsin kyllä joskus...
 
Focuksessa vai Fiestassa? Moottori tuntuu olevan optimoitu ajeluun 1500-2000 rpm kierrosnopeudella. Heti jos antaa enemmän kierroksia, kulutus nousee selvästi. Ylemmillä kierroksilla tosiaan on jotenkin hengettömyyttä. Löytyyhän tuohon moottoriohjelmointeja, joilla saadaan kymmeniä hevosvoimia lisätehoa, mutta itse en kyllä litran moottoria lähtisi virittelemään 125 hevosvoimaa pitemmälle. Harkitsin kyllä joskus...

Aa, joo Fiesta. Tosiaan tuo että kun kierrokset nousee niin kulutus nousee aika rajusti ja vetäähän se tuonne 4000 ihan hyvin, mutta sitten hyytyy selvästi.

Toki eukon ajossa toimii ihan ok kun jurnuttaa isoilla vaihteilla ja käyttää alavääntöä, mut itse tykkää että on vähän enemmän kierroksia ja kiihdytyksissä annan kierroksia.
 
Jotenki jännä että toi 1.0 ecoboost on noin janoinen. Eukolla tuollainen ja mitä sillä ajanut niin nätisti kun ajelee niin menee pienellä mutta jos ajan normaalisti eli käytän kohtuudella tehoja niin kuluttaa heti enemmän kuin oma 1.2Tce rellu. Tuo rellu menee muutenkin todella helpolla tässä kehien sisällä alle 6l/100km.

Tuo ecoboost on muutenkin jännä kone että kierroksia sille on oikeastaan turha antaa kun ei vain jaksa, varmaan toi 3-sylinterisyys sen tekee?
Eiköhän se ole ihan iskutilavuus joka sen tekee. Ei mopolla moottoritielle. Ihan pirteän oloinen konehan tuo on taajamapyörittelyssä, mutta 80km/h jälkeen tuntuu että ei tapahdu oikein mitään enää.

Pieni yllätys kieltämättä oli tuo kulutus, kun tuollaisen ostamista harkitsin. Nollasin ajotietsikan ennen koeajoa ja pyrin ajamaan normaalilla tyylilläni omaa ajoani kuvaavan lenkin. 7,8l/100km taisi olla lopputulos ja samansuuntaisia lukemia on autolehtien koeajoissa tullut. Isompi Avensiksen rohjo muinaisella 1.8 vaparilla ja variaattorilla meni vastaavassa koeajossa vähemmällä. Toki ei koskaan täysin vertailukelpoinen tulos, mutta suuntaa antava kuitenkin. Aveen jäi seiskan pinnassa olevat lukemat. Aikamoisen hinnan polttoainekulujen muodossa joutuu Fordin mehumaijan mukavuudesta maksamaan vs. DSG.
 
Jälleen on yksi kuukausi mennyt autoa vaihtaessa. Onko tämä nyt seurausta alkuvuoden veropelleilystä vai miksei vaihtoautoja tule nyt. Eikä kyllä yksityisetkään myy autojaan nyt.
 
Jälleen on yksi kuukausi mennyt autoa vaihtaessa. Onko tämä nyt seurausta alkuvuoden veropelleilystä vai miksei vaihtoautoja tule nyt. Eikä kyllä yksityisetkään myy autojaan nyt.

Onhan tuolla +95000 ainakin nettiautossa myytävänä. Joista autoliikkeillä noin 30% ja yksityisillä loput. Hyvin laiskasti olen seuraillut noita myyntejä, mutta jos 24h ajalla liikkeet myy 10 autoa ja yksityiset 40, niin se on aika lailla siinä, eli kauppa ei käy - ainakaan liikkeissä.
Yksi palstahan tuo vaan on, mutta peilaa uskoakseni tilannetta missä kauppa on jäissä.

Uusien autojen rekisteröinnitkin laahaa vuosi vuodelta miinusmerkkisenä, ja kuukausittain. Toki huono taloustilanne ja ikuiset autoveropuheet, joita tulee ja menee.

Minkälainen diili mielessä?
 
Minkälainen diili mielessä?

Jos mietitään mitä tällä hetkellä autolta edellytän niin ensimmäiseksi saisi olla tilava, vähän ajettu toimiva bensafarmari. Sen jälkeen napsuttelee hakuehtoihin varusteet, mitkä on pakolliset eli ilmastointi, vetokoukku ja vakionopeudensäädin. Kiva olisi jos vielä löytyisi isofixit ja huoltokirjaakin olisi täytelty. Nyt on tehty haku noilla kriteereillä, hakutuloksia n. 250 kpl.

Tuosta kun poistaa ehdottomat ei-vaihtoehdot (fordit, ranskalaiset, vw) niin tuloksia enää n. 170 kpl. Eli aika vaatimattomilla kriteereillä putosi 95000 autoa pois valikoimista.

Näillä kriteereillä kun on ollut hakuagentti nyt jokusen aikaa, huomaa että valikoima ei juuri muutu, eikä viikossa montaa uutta tule.

Samaan aikaa on toinen hakuagentti ollut jo pitkään millä on metsästetty ihan perus E46 bemaria, farmarina myös, vähän ajettuna. Viimeisen kuukauden aikana mitä viime viestistä tänne on tullut on nettiautoon laitettu yksi uusi kriteerit täyttävä E46. Tiedän että kyseistä autoa ei liiku muutenkaan paljoa, ainakaan enään vähän ajettuna mutta saahan sitä haaveilla..
 
Jos mietitään mitä tällä hetkellä autolta edellytän niin ensimmäiseksi saisi olla tilava, vähän ajettu toimiva bensafarmari. Sen jälkeen napsuttelee hakuehtoihin varusteet, mitkä on pakolliset eli ilmastointi, vetokoukku ja vakionopeudensäädin. Kiva olisi jos vielä löytyisi isofixit ja huoltokirjaakin olisi täytelty. Nyt on tehty haku noilla kriteereillä, hakutuloksia n. 250 kpl.

Näillä kriteereillä kun on ollut hakuagentti nyt jokusen aikaa, huomaa että valikoima ei juuri muutu, eikä viikossa montaa uutta tule.
Minkä takia tuolla roikottaa tuota vetokoukkua jolla saa rajattua osumat varmaan ~30%:n siitä maksimista?

Onko siis pakko saada tehdaskoukku (mitä haku ei luonoisesti erottele jälkiasenteisesta)? Vai miksi on mahdoton idea ostaa se auto ja asennuttaa siihen se koukku?
 
Tosiaan, kun tuollaista damagea tapahtuu, niin on aika vaikea nähdä purkamatta koko laitosta atomeiksi, mitä siellä on tapahtunut. Joku takuu kuitenkin annettu, autoa on huollettu, vaikka ikää ja kilsojakin on takana. Jos jaksat niin kerro ens viikolla mitä ne siellä sanovat rempan laadusta ja varsinkin mitä siitä hyvittävät. Nyt kun kävi kuten kerroit.

Mazdasta en osaa sanoa juuta enkä jaata, merkkifoorumeilla varmaan infoa jos jotain hälyttävää on. Ruostehan noissa on ollut ainakin jotain vuosia sitten, 6 varmaan tunnetuin.

ASX vähän vanhanaikainen, mutta toisaalta voi olla ihan hyväkin asia kun ei ole tuoreimmalla hienolla pilattu. Quascain, vai miten se kirjoitetaan - voi varmaan unohtaa. Kaikkea pientä luvassa.

Onhan se paska tilanne kun joutuu ostamaan jotain pakon edestä nopeasti kun entinen on mennyttä. Nopsaan joutuu kahlaamaan monta asiaa läpi:dead:

Ops, nyt huomasin että 2015 -> no maailma on rajana jos noin tuoretta ostamassa, vielä lisää vaihtoehtoja:)
Noniin, laitetaan nyt päivitystä. Viime viikon torstaina tuli korjaamolta puhelu, että kone on sikäli ehjä, että olivat tehneet jakopääremontin ja ilmeisesti vaihtaneet hammasrataston. Kone oli lähtenyt normaalisti käyntiin ja tehot tallessa. Kantta eivät aikoneet avata, koska ei ole syytä epäillä mäntien kohdanneen venttiileitä. Itse en tajua autoista mitään, joten luottanen korjaamon asiantuntemukseen. Aikoi ajella loppuviikon ja soittelee maanantaina eli tänään miltä se tuntuu kun tekee pidempää ajoa. Tämä remppa mennee takuuseen. Meidän aikana on tehty yksi jakopääremontti ja se tehtiin 90tkm kohdalla aiemmasta, tästä huollosta ehti mennä 60tkm kun jakopää antautui. Aiemmat jakopääremontit ja vuosihuollot on tehty aina ajallaan, joten takuuseen menee huoltojen osalta. Autoon on siis nyt tarkoitus tehdä jakopääremontti ja vuosihuolto (vuosihuollolle oli varattu jo aika seuraavalle päivälle jolloin jakopää laukesi, joten se nyt pitää tehdä jokatapauksessa).

Viikonloppuna tuli käytyä muutamassa autoliikkeessäkin. ASX:n peräkontti on auttamattoman pieni meidän tarpeisiin, joten siitä luovuttiin. Sama oli Mazda CX:ssä. Qashqai ei sekään oikein iskenyt. Ajettiin sitten uutta Ceediä ja 2014 vuosimallin Aurista. Auriksen kuskin penkkiä ei rouva saanut ihan optimiasentoon (korkeus tapissa, rouva on noin 160cm kädet pystyssä :D) ja meinasi ettei näe kunnolla. Käydään kokeilemassa vielä tuliterä Auris josko siinä näkisi paremmin kun näytti kojelauta olevan vähän erimallinen kuin tuossa 2014 mallissa. Ceedistä näki hyvin ja siinä oli muutenkin mukava rahoitustarjous Deltalla. Ehkä pitäisi vielä se Focus käydä katsomassa, mutta hirvittävän ressin tällä touhulla kyllä saa itselleen.
 
Jos mietitään mitä tällä hetkellä autolta edellytän niin ensimmäiseksi saisi olla tilava, vähän ajettu toimiva bensafarmari. Sen jälkeen napsuttelee hakuehtoihin varusteet, mitkä on pakolliset eli ilmastointi, vetokoukku ja vakionopeudensäädin. Kiva olisi jos vielä löytyisi isofixit ja huoltokirjaakin olisi täytelty. Nyt on tehty haku noilla kriteereillä, hakutuloksia n. 250 kpl.

Tuosta kun poistaa ehdottomat ei-vaihtoehdot (fordit, ranskalaiset, vw) niin tuloksia enää n. 170 kpl. Eli aika vaatimattomilla kriteereillä putosi 95000 autoa pois valikoimista.

Näillä kriteereillä kun on ollut hakuagentti nyt jokusen aikaa, huomaa että valikoima ei juuri muutu, eikä viikossa montaa uutta tule.

Samaan aikaa on toinen hakuagentti ollut jo pitkään millä on metsästetty ihan perus E46 bemaria, farmarina myös, vähän ajettuna. Viimeisen kuukauden aikana mitä viime viestistä tänne on tullut on nettiautoon laitettu yksi uusi kriteerit täyttävä E46. Tiedän että kyseistä autoa ei liiku muutenkaan paljoa, ainakaan enään vähän ajettuna mutta saahan sitä haaveilla..

Miksi mikään noista 170 autosta ei kelpaa?
 
Minkä takia tuolla roikottaa tuota vetokoukkua jolla saa rajattua osumat varmaan ~30%:n siitä maksimista?

Onko siis pakko saada tehdaskoukku (mitä haku ei luonoisesti erottele jälkiasenteisesta)? Vai miksi on mahdoton idea ostaa se auto ja asennuttaa siihen se koukku?
Maksaa helvetisti jos on uudempi auto.
 
Maksaa helvetisti jos on uudempi auto.
Mutta sen saa ilmaiseksi jos ostaa käytetyn - eli ei vaikuta hintaan? Tai kannattaa olla ilman kun ketään ei ole ruksinut sitä varustelistalta?

Tiedän toki että maksaa, mitä tahansa 500 ja 1500 välillä yleensä, mutta jos vaihtoehtoina on "ei autoa ollenkaan" tai sitten pulittaa sen alkaen ~700 euroa autosta riippuen, niin ehkä valitsisin mieluiten sen auton ja siihen sitten sen jälkiasenteisen koukun. Loppujen lopuksi aika harva automalli on sellainen ettei sinne saa jotain Thulen irroitettavaa, tms asennettua vaikka ohjelmointia vaatisikin.
 
Nettiauton hakuun ja hakuagenttiin kannattaa muutenkin laittaa aika varovasti noita varusteita. Suurin osa myyjistä on kuitenkin täysin kädettömiä niitä listaamaan. Esim. vetokoukullista autoa etsiessä jää pois monta muuten spekseihin täysin sopivaa joista vetokoukku on jätetty ruksimatta, kuitenkin ihan kuvia katsomalla näkee että siellä se koukku on.

Paras vaan laittaa mallit, ikä, kilometrit, hinta, polttoaine ym selkeimmät jutut kohdalleen ja seuloa sitten käsin niitä läpi...
 
Nettiauton hakuun ja hakuagenttiin kannattaa muutenkin laittaa aika varovasti noita varusteita. Suurin osa myyjistä on kuitenkin täysin kädettömiä niitä listaamaan. Esim. vetokoukullista autoa etsiessä jää pois monta muuten spekseihin täysin sopivaa joista vetokoukku on jätetty ruksimatta, kuitenkin ihan kuvia katsomalla näkee että siellä se koukku on.

Paras vaan laittaa mallit, ikä, kilometrit, hinta, polttoaine ym selkeimmät jutut kohdalleen ja seuloa sitten käsin niitä läpi...

Tämä. Tosin jos kriteerit on sen verran löysät, että osumia on 500 niin käsin seulominen on aika työlästä :) Pitäisi olla joku "pro-ostaja" status jonka voisi ostaa kuukaudeksi pariksi ja jolla saisi ajettua haut suoraan johonkin exceliin itselleen.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Nettiauton hakuun ja hakuagenttiin kannattaa muutenkin laittaa aika varovasti noita varusteita. Suurin osa myyjistä on kuitenkin täysin kädettömiä niitä listaamaan. Esim. vetokoukullista autoa etsiessä jää pois monta muuten spekseihin täysin sopivaa joista vetokoukku on jätetty ruksimatta, kuitenkin ihan kuvia katsomalla näkee että siellä se koukku on.
Totta. Eikä välttämättä edes kuvista näe; omassa autossa oli Audin oma piiloon kääntyvä koukku eikä todellakaan ollut varustelistassa tai kuvista nähnyt. :D
 
Kertoo muuten ikävän paljon keskiverto autonostajasta, ainakin Suomessa. Ainoat kriteerit on väri ja käyttövoima, ehkä vaihteistotyyppi. Sitten löytää vielä 2 vuodenkin jälkeen autostaan varusteita, joita ei tiennyt siinä olevankaan.
 
Vetokoukuista oman ostin myös ilman mainintaa tästä ja talvirenkaita kontista pois purkaessa löysin napin mistä sähköinen koukku taittui esiin. Kaveri ehti omistaa omansa noin 1/2 vuotta ennen kun huomattiin puskurin takana oleva kääntyvä koukku :D No positiivisena ei ainakaan näy rumentamassa puskuria
 
Kertoo muuten ikävän paljon keskiverto autonostajasta, ainakin Suomessa. Ainoat kriteerit on väri ja käyttövoima, ehkä vaihteistotyyppi. Sitten löytää vielä 2 vuodenkin jälkeen autostaan varusteita, joita ei tiennyt siinä olevankaan.

Kerran otin vaihdossa auton missä ei pitänyt olla ilmastointia, huomasin asian heti kun vilkaisin kärryn sisään ja olihan siellä se taikanappi. Ja ac toimi hyvin. Vaihtoivat ilmastoituun autoon, kun ilmastointi olisi hyvä varuste:tup:
 
Paras vaan laittaa mallit, ikä, kilometrit, hinta, polttoaine ym selkeimmät jutut kohdalleen ja seuloa sitten käsin niitä läpi...

Kerran tuli vastaan auto joka oli aivan eri merkkiä/mallia mitä ilmoitukseen oli laitettu. Oli sentään saman autokonsernin tuote, mutta tosiaan aivan eri merkki/malli/moottori mitä oltiin myymässä. Jonkinlainen ennätys tämäkin.
 
Lohkolämmitin sisäpistokkeella on esim. sellainen, joka ei nosta auton myyntihintaa yhtään, mutta jos sen asentaa jälkikäteen, niin maksaahan se kohtalaisen paljonkin. Tuon vetokoukun voisi laskea samaan kastiin. Sen takia ainakin itse ymmärrän jos joku laittaa nuo hankinnan vaatimuksiin, koska eipä niistä tarvi ostaessa maksaa yhtään ylimääräistä.
 
Lohkolämmitin sisäpistokkeella on esim. sellainen, joka ei nosta auton myyntihintaa yhtään, mutta jos sen asentaa jälkikäteen, niin maksaahan se kohtalaisen paljonkin. Tuon vetokoukun voisi laskea samaan kastiin. Sen takia ainakin itse ymmärrän jos joku laittaa nuo hankinnan vaatimuksiin, koska eipä niistä tarvi ostaessa maksaa yhtään ylimääräistä.
Toki koukkukin, jopa tuollainen lähes parin tonnin alkuperäinen, on enemmän sellainen "myyntiä helpottava" varuste kuin hintaa nostava. Mutta silti, jos oikeasti on päättänyt että haluaa auton mallia X, niin saattaa joutua etsimään melko pitkään ja/tai luopumaan sitten jostain muusta (väri, sisustamateriaalit, tms). Eli, omasta mielestäni, on hassua mennä "koukku ensin" -asenteella koska se on kuitenkin helpon jälkiasentaa - toisin kuin nyt vaikka itseään miellyttävä nahkasisusta sähköpenkeillä, tms. :D
 
Miten kallis se koukku nyt sitten on? Kollega vasta sai tarjouksen alle 10v vanhaan Volvoon ja pyysivät n. 500 euroa kaikkinensa.

Johan toi 500 euroa palaa yhteen rengassarjaan muutenkin.
Joku halvin joka ei ole irroitettava varmaan juuri tuon 500 asennettuna. Irroitettavat merkkikoukut (Thule, ym.) siellä 700-800 eur asennettuna.

Sakemannien premium-merkkien omat koukut helposti siellä 1500 eur (piiloon kääntyvä) - 2000+ eur (sähköiset versiot).
 
Passatti saatu kotiin ja Toyota-liikkeestä haettu tarjous uudesta Auris Touring Sports Hybridistä Active Edition paketilla. Koeajo tuntui kyllä hyvältä ja ajoasennonkin sai mukavaksi. Täytynee laittaa homma pakettiin tällä viikolla niin ehtii saada heinäkuun lopulle auton. On tämäki touhua. Stressaavin homma ikinä vertailla lainoja, rahoituksia, autoja ja kaikkea siltä väliltä. En tykkää. Kai tämä stressi helpottaa kun tilaus on sisällä tai viimeistään siinä vaiheessa kun auto on pihassa. Passattia ei ainakaan tule ikävä.
 
On tämäki touhua. Stressaavin homma ikinä vertailla lainoja, rahoituksia, autoja ja kaikkea siltä väliltä. En tykkää. Kai tämä stressi helpottaa kun tilaus on sisällä tai viimeistään siinä vaiheessa kun auto on pihassa. Passattia ei ainakaan tule ikävä.

Tuttu tunne. Oisko tää maanantaina hankittu Focus nyt 5 auto 4 vuoteen ja siihen vielä 1 päälle joka oli kakkosautona. Nyt ku tän sai väännettyä päätökseen niin ajattelin oikeesti et toivottavasti jaksais useamman vuoden edes pitää:think:
 
Eipä tuo oikein ole natsannut. Jonkinlainen suorituskyky (alle 9s 0-100km/h), bensa, automaatti ja farkkukoppa niin hiljaista on. Kun pitäisi olla vielä suht tuore. Eikä mieluiten DSG:tä. Muuten voisi käydä uuden Leonin 5v takuineen tilaamassa, mutta kun ei tuon DSG:n toiminta kaikissa tilanteissa ihan miellytä.

Sopivaa käytettyä 320i:tä olen yrittänyt katsella, mutta eipä noita oikein ole lähialueelle sattunut ja jos onkin niin ovat olleet lättäpenkeillä tai niin kuluneen oloisia, että ei kiitos.
 
Uudet Fordit, kuten jo aiemmin mainittu. Focus ja Mondeo Ecoboostit on kaikki mehumaijoilla 2015 malleista lähtien.
 
Aika hiljaista on... alle 9 s tai edes 150 hv ei löydy ainuttakaan Focusta, ja Mondeon kanssa löytyy toki jo 19 kpl >2015, automaatti ja 9,1 s, kun 1.5 EcoBoost pääsee juuri tasan 9,1 sekuntiin.

Isommalla koneella (240 hp 2.0) löytyy kolme yksilöä joilla pääsee jo 8 sekuntiin.

Ehkä noista löytyis sopiva.
Focuksen kiihtyvyyttä voi heikentää se, että kyseessä on aika vanha malli (2011 alun perin) ja siksi auto painaa enemmän kuin kilpailijoilla. Monella valmistajalla uusin korimalli (esim. Golf) on käynyt laihdutuskuurilla.
 
Aika hiljaista on... alle 9 s tai edes 150 hv ei löydy ainuttakaan Focusta, ja Mondeon kanssa löytyy toki jo 19 kpl >2015, automaatti ja 9,1 s, kun 1.5 EcoBoost pääsee juuri tasan 9,1 sekuntiin.

Isommalla koneella (240 hp 2.0) löytyy kolme yksilöä joilla pääsee jo 8 sekuntiin.

Ehkä noista löytyis sopiva.
Ei muuta kun Volvoa alle Volvo V60 T3 Business aut, MYE:1 Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto :D

edit: tai T5-mallisena, niin pääsee jo alta 6,5 sekuntiin Volvo V60 T5 Ocean Race A Farmari 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Eipä noita mehumaijabensoja ihan kauheasti ole, jos jättää Opelin pois, Mersut menee kalliiksi, bemarista ei löydy käytettynä sopivia varusteita ja Volvolla on V60 joka on farkkukäytössä vähän kyseenalaisen muotoinen (huonot tilat) tai se ei muuten miellytä.
V60 luottaisi kyllä, mutta bensat on T5:sta lukuunottamatta powershiftejä eikä mehumaijoja paitsi ihan uudet Volvon koneilla olevat, mutta niitäpä ei juuri käytettynä ole tai on essareita jotka on uuden hintaisia.

Focus on niin ahtaan ja vanhanaikaisen oloinen, että ei oikein nappaa. Opelia mulle ei tule enää ikinä.

Käytetyistä Mondeoista puuttuu useimmiten kattokiskot ja vähän epäilyttää että tuo lossi vie bensaa vähän turhan runsaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään vedettiin papereihin nimi alle ja nyt alkaa odotus. Viikolla 30 pitäisi olla toimitus. Toyota Auris Touring Sports Hybridi lähti tilaukseen. Passatista saatiin kohtuullinen vaihtotarjous niin ei tarvinnut enää jahkailla.

Vielä odotellaan aikooko maahantuoja korvata Passatin jakopääremontin vai ei vaan sitä ei enää hermo kestänyt jäädä odottamaan ennen kuin uusi auto laitettiin tilaukseen.

Helpottiko stressi? No ei todellakaan. :D
 
Tänään vedettiin papereihin nimi alle ja nyt alkaa odotus. Viikolla 30 pitäisi olla toimitus. Toyota Auris Touring Sports Hybridi lähti tilaukseen. Passatista saatiin kohtuullinen vaihtotarjous niin ei tarvinnut enää jahkailla.

Vielä odotellaan aikooko maahantuoja korvata Passatin jakopääremontin vai ei vaan sitä ei enää hermo kestänyt jäädä odottamaan ennen kuin uusi auto laitettiin tilaukseen.

Helpottiko stressi? No ei todellakaan. :D

Onnea uudesta autosta.:tup: Systerillä tuollainen 2v vanha Auris hybridi ja on se melko veikeä vehje ajella, toyotamaiseen tapaan, mitään vikaa ei ole ollut.

Sanotaan näin että jos asuisin muualla kuin kerrostalossa niin varmasti hommaisin nurkka-ajoon jonku pikkusen sähköauton, eukolla vois olla firmansa piikkiin bensa-auto ja onhan mulla trumppa.
 
Käytettyjen autojen kauppa junnaa hyvin paikoillaan. Miettii että pitäisikö ostaa jo ihan tehdasuusi toinen auto talouteen, kun ei tunnu mitään pikkuautoa hyvillä varusteilla löytyvän. Perse.
 
Pikkuauto hyvillä varusteilla tuntuu olevan autonvalmistajilla muutenkin ihan tuntematon käsite ja sitten tämä Suomen karvalakkimarkkina siihen päälle niin good luck.

Ps. kohta on Tampereen Deltalla erittäin hyvin varusteltu F20 BMW 116da myynnissä ;)
 
Eipä tuo oikein ole natsannut. Jonkinlainen suorituskyky (alle 9s 0-100km/h), bensa, automaatti ja farkkukoppa niin hiljaista on. Kun pitäisi olla vielä suht tuore.

Chrysler 300C 5.7 Hemi V8 Touring AWD S 5d A Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ikä tulee kyllä vastaan, mutta onhan tossa noita leluja joka lähtöön. Sisätilojen muovisuus voi häiritä jos on premiumiin tottunut, toisaalta edullinen hinta kompensoi tätä seikkaa. Muutenhan toi ruksaa kaikki ruudut ja voit vetää vaikka paria naapurin kauppakassia tarvittaessa.
 
Pikkuauto hyvillä varusteilla tuntuu olevan autonvalmistajilla muutenkin ihan tuntematon käsite ja sitten tämä Suomen karvalakkimarkkina siihen päälle niin good luck.

Ps. kohta on Tampereen Deltalla erittäin hyvin varusteltu F20 BMW 116da myynnissä ;)

Minkälaisia varusteita pikkuautoista mielestäsi puuttuu? Aika hyvinhän niihin nykyään kaikenlaista saa mutta varmaan niistä ne nykypäivän parhaat herkut vielä puuttuvat...?
 
Minkälaisia varusteita pikkuautoista mielestäsi puuttuu? Aika hyvinhän niihin nykyään kaikenlaista saa mutta varmaan niistä ne nykypäivän parhaat herkut vielä puuttuvat...?

Sähkösäätöisiä penkkejä esim. ei tunnu B-segmentin autoihin saavan edes lisämaksusta. Monesti ei myöskään nahkaverhoilua. Poppikoneet ovat myös yleensä luokkaa perus ja parhaassa varustetasossa tulee ylimääräiset diskantit hyvällä säkällä.

C-segmentissä tilanne on jo huomattavasti parempi, etenkin eurooppalaisilla merkeillä.
 
Vanhempi premium, uudempi B-segmentin auto vai jokin muu siltä väliltä? Pohtinut kyseistä jo muutaman viikkon eikä selkoa asiaan tule muutaman koeajonkaan jälkeen. Käytössä tällähetkellä 2000 luvun alun corsa mistä puuttuu käytännössä kaikki varusteet, joten mikä tahansa on parannusta nykyiseen.

Olisiko suosituksia alle 10k€ bensakoneisista autoista? Alle 14s 0-100 kun menee niin tehot riittää, nopeampi parempi kunhan hinta tai ajetut kilometrit ei nouse pienempään koneeseen verrattuna liikoja. Ilmastointi, keskuslukko, sähköikkunat pakollisia varusteita, vakkari iso plussa. Ei mitään herkästi ruostuvaa, ei ketjuvikaisia vageja, eikä mieluusti automaattia ellei satu olemaan joku pommin kestävä laatikko kyseessä ja lisähinta manuaaliin verrattuna nollissa.
 
Kai tää oli joku läppä? En omista peltoa niin en tartte paskaakaan.

Mikäs vika tossa on? Jos tarkotus on hommata ripeä automaattifarkku jolla saa vetää kunnon kuormaa, niin aika monta tonttua saa laittaa lisää hintaan jos haluaa valikoimaa laajentaa. Jos siis meinaat jotain saksalaisten vastaavia, niin perus E-mallin farkkukin on vielä aika hinnoissa 10 vuotiaana ja ne CDI koneet ei kuitenkaan mitään raketteja ole ja ovat vielä sisältäkin melko pieniä. Tietty massipäällikkö voi ostaa jonkun vuoden parin vanhan, niissäkin taitaa tosin olla vielä se 60ke hintaa. Kriteereistä karsimalla löytyy sitten monenlaista perus Volvoa, mutta sitähän tässä nyt ei kai haettu?
 
Mikäs vika tossa on? Jos tarkotus on hommata ripeä automaattifarkku jolla saa vetää kunnon kuormaa, niin aika monta tonttua saa laittaa lisää hintaan jos haluaa valikoimaa laajentaa.
Ai mikä? Paalausikäinen heikko laatuinen rottelo. Nuo on aina kaikkien katsastustilastojen pahnan pohjimmaisia ja meillä on kyllä täysin eri käsitys siitä mikä on tuoreehko. En kyllä tiedä myöskään mistä revit tuon, että pitäisi kunnon kuormaa vetää. En aio vetää mitään.
 
Toi momentinmuunninloota nyt itsessään tietty rajaa valikoimaa aika paljon. Katsastustilastojen perusteella en kyllä ostais mitään autoa, siellä menee hylkyyn kaikki jostain Volvon koiranluista lähtien tai ranskattarien välyksistä vaikka ovat tehtaan speksien mukaiset. Tietty jos jotain 3-sarjan farkkua oot katellu, niin menee tuonne kauppakassi-osastoon. En kyllä itse lähtis kovin pientä farkkua ostamaan, V60 on jo aika onneton tavaratilan suhteen ja joku isompi sedan vetää konttiin enemmän tavaraa.
 
300C:n heikko menestys katsastuksessa johtui juurikin pallonivelistä, jotka olivat tehtaan speksien mukaiset. Siitä löytyy Trafin sivuilta dokumenttia.
 
Suunnitelmis ostaa talveksi joku auto x, eli nykyiselläni en enstalvea aja. Nyt olisi sellanen varsin potentiaalinen tarjolla mutta ei oikein viittisi vielä ostaa jos syksyyn mennessä tulisi parempikin. Eikä nyt ole oikein paikkaakaan pitää sitä siihen asti. Sitten taas olen varma että kun syksy tulee niin ei taatusti ole mitään yhtä potentiaalista tarjolla. On se vaikeeta.
 
Ei se silti tarkoita sitä että joku tuoretta autoa ostava tahtoisi ostaa 11v vanhan auton jossa on 20 vuotta vanha kori ja alusta :D
Mitä. No tottakai tahtoo. Ihan selvää että, jos vaihtoehtona on uusi tai vähän käytetty niin se tarkoittaa 11v 200tkm ajettua pommia.
 
Mä ajoin mondeon 190tkm -->300tkm ja kallein remppa oli kytkin+vauhtipyörä. Muuten meni pikku kulutus osaa, mutta esim. jouset+iskarit+pakoputki ei tarvinnut koskea. Koiranluut, jarrut, alatukivarret ja vetarit, muutama alipaineletku, tulpat, öljyt+suodatin. Oli aika pirun halpa auto loppujen lopuksi, toki rupesi näkemään että ikää on ja seuraavaksi olisi sitten saannut koko alustan uusia, pakoputken, kone kulutti öljyä ja helmat olisi pitänyt maalaa kun maali ei pysynyt enää sinkin päällä. Ruostetta tuossa ei ollut missään niin oli helppo myydä pois juuri katsastettuna pitkällä leimalla.

Riippuu niin paljon autosta, hyvin pidettynä tuollainen 200tkm ei ole mahdottomuus, mutta jos huonosti pidetty niin jo 100tkm jälkeen alkaa menemään osia jo paljon vaihtoon.
 
Ja siinä vaiheessa kun alustan osia ruvetaan uusimaan on aika iso merkitys sillä, pystyykö itse tekemään vai pitääkö maksaa töistä jollekin toiselle...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 690
Viestejä
4 496 015
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom