Auton ostamisen vaikeus

Sepä siinä. Monilla nykyisillä premium-autoilla 200tkm ei ole vielä mitään, mutta toisaalta jollakin 90-luvun perusrassilla se tarkoittaa melkeinpä jo paalausvaihetta. Huolto toki merkitsee, joten näiden kohdalla voi olla joskus tilanne jopa päinvastoinkin.

Miten sen nyt ottaa. Tuntuu, että melkein mikä tahansa saksalaismerkki niin kaikenmoista korjattavaa löytyy jo alle 100tkm. Enimmäkseen toki kuluvia osia ja elektroniikkaa, joista ensimmäinen kuuluu asiaan ja toinen taas ei. Perustekniikka toki useimmiten toimii, joten jos ei ole niin pikkutarkka kuten esim. minä ja pienet sähköviat ei haittaa niin 200 tkm on tosiaan vielä ihan ok kilsat esim. BMW:llä ja Mersulla.
 
Miten sen nyt ottaa. Tuntuu, että melkein mikä tahansa saksalaismerkki niin kaikenmoista korjattavaa löytyy jo alle 100tkm. Enimmäkseen toki kuluvia osia ja elektroniikkaa, joista ensimmäinen kuuluu asiaan ja toinen taas ei. Perustekniikka toki useimmiten toimii, joten jos ei ole niin pikkutarkka kuten esim. minä ja pienet sähköviat ei haittaa niin 200 tkm on tosiaan vielä ihan ok kilsat esim. BMW:llä ja Mersulla.
Aika erikoinen yleistys mielestäni. Sitä paitsi jokaisella merkillä/valmistajalla on omat vikapaikkansa, eikä 100% varmaa valintaa ole olemassakaan, siis sellaista että voisi tuijottaa pelkästään kilometrejä tai ikää.
 
Aika erikoinen yleistys mielestäni. Sitä paitsi jokaisella merkillä/valmistajalla on omat vikapaikkansa, eikä 100% varmaa valintaa ole olemassakaan, siis sellaista että voisi tuijottaa pelkästään kilometrejä tai ikää.

En tiedä onko se niin erikoinen. Auto Bildin 100 tkm kestotestejä kun on viime vuosina katsonut niin yksikään saksalainen ei ole puhtain paperein niistä selvinnyt. Ei toki ole kaikki muunmaalaiset merkitkään, mutta esim. kaksi korealaista kyllä. Toki otanta on pieni, mutta kyllähän se jotain kertoo ko. merkkien laadunvalvonnasta tai sen puutteesta.

EDIT: Vedän sanani takaisin. Audi A3 G-tron, nolla virhepistettä ja kärkipaikka :)

Die neue Dauertest-Rangliste (ab 2014)
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko se niin erikoinen. Auto Bildin 100 tkm kestotestejä kun on viime vuosina katsonut niin yksikään saksalainen ei ole puhtain paperein niistä selvinnyt. Ei toki ole kaikki muunmaalaiset merkitkään, mutta esim. kaksi korealaista kyllä. Toki otanta on pieni, mutta kyllähän se jotain kertoo ko. merkkien laadunvalvonnasta tai sen puutteesta.

EDIT: Vedän sanani takaisin. Audi A3 G-tron, nolla virhepistettä ja kärkipaikka :)

Die neue Dauertest-Rangliste (ab 2014)
Lähinnä juuri tuota tarkoitin, että eipä se tilanne ole muiden kohdalla sen parempi. Ja nämä "kaksi korealaista" valskaavat sitten vastaavasti jostakin muualta.

Paskoja rahareikiä ne ovat kaikki, eli pitää vaan aina yrittää löytää omiin tarkoitukseen soveltuva vähiten paska. :D
 
Pari viikkoa koitellut toista autoa etsiä kun emäntä pääsi töihin niin kahdelle autolle tarvetta. Farmarin tynkää koittaa etsiä kaveriksi tolle Volvo S40:lle. Maksimissaan 12k€ ajattelin sijoittaa ja 2010 paremmalta puolelta jos löytyis sopiva ja vielä alle 200t km ajettuna. Pari Volkkaria ja skodaa on tullut vastaan, mutta vielä ei ole juostu ostamaan.

Toisaalta mietin, että pelaako varman päälle ja odottaa, että muijan koeaika töissä mennyt ohi ja sen jälkeen vasta. Se vaan vaatii sit enemmän tai vähemmän sumplimista työvuorojen ja autojen lainaamisen kanssa.
 
Usein kun ostaa lähellä 200tkm ajetun yksilön pitää varautua korjauksiin ainakin alusta osalta kun kaikki nivelet ja puslat ovat nykyautoissa ihan kuraa olipa merkki mikä tahansa.
Myöskin ensimmäiset pyörälaakerit voi jo mennä 40tkm kohdalla.
Ruoste on tietysti jossain automalleissa tuttu näky (esim e sarjan mersu,mazda6 ym.) mutta hyviä yksilöitä löytyy myös jos on paikkattu ja suojattu uutena.
Itse en menisi ostamaan 200tkm ajetun yksilön jossa ei ole mitään huoltomerkintöjä ja tarvetta päästä töihin autolla joka päivä.
Kannattaa aina yrittää saada auto koeajoon päiväksi tai viikonlopun yli jos mahdollista niin ehtii tutustumaan autoon rauhassa.
 
Niron toimitusaika pompsahti taas muutaman viikon eteenpäin. Nyt maahantulopäiväksi väitetään 3.6.

Hohhoijaa. Voin sanoa, että olisi tilaamatta jäänyt jos tämä melkein 7 kk toimitusaika olisi ollut marraskuussa tiedossa.
 
Auton ostaminen itseasiassa on aika helppoa.
Katsoo minkä verran on rahaa ja sitten ostaa auton.
Ja sen jälkeen alkaa korjailemaan sitä paskaa joka välissä.
Ja nyt on sitten aivan sama ostaako uuden 100.000€ auton vai käytetyn 1000€ auton.
Ne on aivan yhtä paskoja ja hajoaa jatkuvasti molemmat.
 
Niron toimitusaika pompsahti taas muutaman viikon eteenpäin. Nyt maahantulopäiväksi väitetään 3.6.

Hohhoijaa. Voin sanoa, että olisi tilaamatta jäänyt jos tämä melkein 7 kk toimitusaika olisi ollut marraskuussa tiedossa.
Siis lukeeko kauppakirjassa / sopimuksessa että auton saa toimittaa koska tahansa, ilman toimitusaikaa?

"Vanhaan hyvään aikaan" kun esim. isäukko osti japsia jossa varusteet, värit, jne valittiin listalta ja auto meni toimitukseen Japanista saakka - alkoi siinä vaiheessa kun auto rupesi viivästymään tulemaan autoliike jo "vastaan".

Ensin. tuli alle vastaava, tehottomammalla koneella oleva farkku jota sai käyttää niin pitkään kun oma auto luovutettiin ja sitten tuli jo parin kk. kohdalla ylitetystä ajasta aluvannesettiä ilmaiseksi, jne.

Itse kyllä varmistaisin että siinä lappusessa on toimituspäivä (vaikka olisi se 7kk) ja ylimenevältä ajalta olisi paras saada jotain "pientä korvausta"... ;)
 
Enpäs muista mitä kauppakirjaan on painettu, pitääpä vilkaista. Pelkkiä arvioita kuitenkin antoivat alusta lähtien. Alkuperäinen varovainen arvio oli maaliskuun loppu, jota pidin sitäkin jo aika pitkänä. Siitä venyy nyt melkein 3 kuukautta.

Vaihtoauton ostotarjouksessa onneksi lukee, että se on voimassa auton luovutukseen saakka, että sinänsä tämä kauppa tulee mulle sitä paremmaksi, mitä kauemmas toimitus venyy.
 
Enpäs muista mitä kauppakirjaan on painettu, pitääpä vilkaista. Pelkkiä arvioita kuitenkin antoivat alusta lähtien. Alkuperäinen varovainen arvio oli maaliskuun loppu, jota pidin sitäkin jo aika pitkänä. Siitä venyy nyt melkein 3 kuukautta.

Vaihtoauton ostotarjouksessa onneksi lukee, että se on voimassa auton luovutukseen saakka, että sinänsä tämä kauppa tulee mulle sitä paremmaksi, mitä kauemmas toimitus venyy.

Voihan se olla niinkin että auto saattaa olla maassa, mutta Deltalla ei ole rahaa maksaa sitä valmistajalle. Tai sitten sitä ei ole edes toimitettu tehtaalta. Tiedä sitten miten noiden rahaliikenne toimii.

Delta Auto Oy | 0872076-6 | Yrityshaku

Tappiotahan tuo firma on tehnyt jo muutaman vuoden. Rahoitusyhtiöt perässä jne. Kerran konkurssista selvinnyt. Googlettamallahan tuosta löytyy tietoja, vaikka ko. firman talousasioilla ei mediassa revitelläkään.
Huomaa omavaraisuusaste.
 
Tuo 7 kuukautta on tosin jo ihan omaa luokkaansa. Mikä oli alkuperäinen aikataulu?
No jaa. 6kk ei ole mikään poikkeus. Nyt jos tilaa Seat Atecan niin toimitusaika-arvio 12-13kk ja samalla tehtaalla tehtävän Skoda Kodiaqin tilanne ei ole juuri kummempi. Nyt jos tilaa niin voi tuurilla aloittaa ens vuoden uudella autolla. Volvolla on S/V90 ja uuden XC60 kanssa kans törkeän pitkiä toimitusaikoja eli tota 8-10kk.


Itse koitttanut kyttäillä sopivaa nopean toimituksen tai vähän käytettyä menopeliä. Ei jaksa kuukausia odottaa.
 
Kaikkihan on mahdollista, mutta tuo Niro on myynyt maailmanlaajuisesti pirun hyvin ja sitä valmistetaan vain yhdessä tehtaassa Koreassa, joten toimitusajan venyminen noinkin paljon on myös ihan mahdollista sekin.
 
Kaikkihan on mahdollista, mutta tuo Niro on myynyt maailmanlaajuisesti pirun hyvin ja sitä valmistetaan vain yhdessä tehtaassa Koreassa, joten toimitusajan venyminen noinkin paljon on myös ihan mahdollista sekin.

Ihan kaikki on mahdollista. Tiedän tapauksen noin kymmenen vuoden takaa jossa asikas osti uuden Hyundain. Laiva lähti koreasta. Toimitusaika jotain 3kk. Myyjä rupesi ihmettelemään missä auto viipyy, soitti maahantuojalle joka tiesi kertoa että koko laiva on uponnut ja makaa jossain singaporen edustalla muutama tuhat autoa kyydissä, useamman kilometrin syvyydessä.
Eipä huomannut maahantuoja jälleenmyyjilleen kertoa.
Laivan uppoaminen on uutisoitu maailmalla ja löytynee netistä vieläkin joillain hauilla...

Case päättyi niin että auton väri vaihtui toiseen, kun seuraava laiva oli jo matkalla, missä vapaita autoja.
 
Ihan kaikki on mahdollista. Tiedän tapauksen noin kymmenen vuoden takaa jossa asikas osti uuden Hyundain. Laiva lähti koreasta. Toimitusaika jotain 3kk. Myyjä rupesi ihmettelemään missä auto viipyy, soitti maahantuojalle joka tiesi kertoa että koko laiva on uponnut ja makaa jossain singaporen edustalla muutama tuhat autoa kyydissä, useamman kilometrin syvyydessä.
Eipä huomannut maahantuoja jälleenmyyjilleen kertoa.
Laivan uppoaminen on uutisoitu maailmalla ja löytynee netistä vieläkin joillain hauilla...

Case päättyi niin että auton väri vaihtui toiseen, kun seuraava laiva oli jo matkalla, missä vapaita autoja.

Työkaverilta kuulin kauhutarinan myös, jossa olivat odotelleen puoli vuotta Kia Cee'diä (sama Delta jälleenmyyjänä) ja kun auto lopulta tuli, oli se väärällä varustetasolla. Eivät jääneet odottamaan toista autoa, jossa olisi mennyt vissiin 3-4 kuukautta lisää.

Meikäläisen säkällä tässä käy just jotain tollasta vielä :D
 
Työkaverilta kuulin kauhutarinan myös, jossa olivat odotelleen puoli vuotta Kia Cee'diä (sama Delta jälleenmyyjänä) ja kun auto lopulta tuli, oli se väärällä varustetasolla. Eivät jääneet odottamaan toista autoa, jossa olisi mennyt vissiin 3-4 kuukautta lisää.

Meikäläisen säkällä tässä käy just jotain tollasta vielä :D

Toinenkin moka käynyt Hyundailla, korean päässä tosin. Sieltä oli pistetty lasti autoja suomeen. Logistiikassa joku petti ja perille saapui autoja mitä kaikki oli tarkoitettu jonkun muun maan markkinoille, varusteissa eroja. Sai myydä ja hintakin keksitään, mutta muuten ne suurinpiirtein jaettu jo jälleenmyyjille. Osa varmaan myytyjä tai myyty jotenkin. Loput kerättiin pois mitä ei hangossa ollut ja lähtivät siihen maahan mihin oli tarkoitettu. Sattuuhan noita:vihellys:
 
Itse tilasin juuri uuden VW T6 ja toimitusajat ovat olleet luokkaa 3kk mutta heittelyä on suuresti tiettyen mallien ja varusteiden kohdalla.
Pisin mitä itse olen odottanut oli Golf4 V6 4-Motion kohdalla n 6kk ja oli viimeinen vuosi mitä sitä mallia tehtiin ja vielä lisäksi tuli väärillä varusteilla.
 
No asiahan on täysin eri jos se toimitusaika on erikseen ilmoitettu olevan noin kaukana.

VRCF:llä en ainakaan ole huomannut kummempaa valittelua uuden 90-sarjan toimitusajoista kun ne on olleet tiedossa.

Vain suomalainen jonottaa jotain korotettua corollaa (Ateca) yli vuoden tilauksesta... huhhuh. Tai no niin, enhän minä tiedä käykö se kauppa noilla toimitusajoilla. :D

Suomalaiset ei kyllä yksin saa 6+ kuukauden jonotusaikoja aikaiseksi vaikka suunnilleen jokainen uuden auton ostaja tilaisi ko. pirssin. Ateca on pärjännyt hyvin lehtien testeissä. Senhän VAG osaa kyllä. Tunnokas keskialue riittää jo top kolmoseen.
 
Juu, kyllä se on tiedossa että tässä ämpärijonottelun luvatussa maassa myös Seatin jonottaminen on ihan ok. :comp:

Ja todennäköisesti isommilla markkina-alueilla ei tarvitse odottaa edes noin pitkään, koska talot tilaa autoja kunnolla varastoon. Välttämättä toki ei saa ihan just niillä varusteilla ja värillä, mitä haluaisi.
 
Nyt se sitten kävi. 2005 vuosimallin 3C Passatista laukesi jakopää ja korjausarvio 4800 euroa. Edellinen jakopäähuolto tehty 60tkm sitten ja sitä edeltävä huolto tehtiin aiemman huollon jälkeen 90tkm kohdalla eli jakopäät on aina huollettu ajallaan tai vähintäänkin ajoissa. Huollolla on takuu, joten tuomiota vielä odotellaan. Joka tapauksessa uutta autoa on katseltu, mutta koen itse jostain syystä suurta stressiä autokaupoissa kiertelyssä, hintavertailusta ja rahoitus- yms keskusteluista. Noh, se siitä. VAG-autot on nyt Passatin ja Golfin muodossa nähty niin katsellaan jotain muuta.

Miten nuo Mitsubishin ASX:t? Vuosimallista 2015 eteenpäin olen ajatellut. Onko nämä käyttökelpoisia? Mielellään farmariauto, eikä välttämättä tarvitse olla SUV. Tuo Mitsubishi tuli vaan mieleen jostain syystä. Kiitos vinkeistä!
 
Nyt se sitten kävi. 2005 vuosimallin 3C Passatista laukesi jakopää ja korjausarvio 4800 euroa. Edellinen jakopäähuolto tehty 60tkm sitten ja sitä edeltävä huolto tehtiin aiemman huollon jälkeen 90tkm kohdalla eli jakopäät on aina huollettu ajallaan tai vähintäänkin ajoissa. Huollolla on takuu, joten tuomiota vielä odotellaan. Joka tapauksessa uutta autoa on katseltu, mutta koen itse jostain syystä suurta stressiä autokaupoissa kiertelyssä, hintavertailusta ja rahoitus- yms keskusteluista. Noh, se siitä. VAG-autot on nyt Passatin ja Golfin muodossa nähty niin katsellaan jotain muuta.

Miten nuo Mitsubishin ASX:t? Vuosimallista 2015 eteenpäin olen ajatellut. Onko nämä käyttökelpoisia? Mielellään farmariauto, eikä välttämättä tarvitse olla SUV. Tuo Mitsubishi tuli vaan mieleen jostain syystä. Kiitos vinkeistä!

Jos ASX miellyttää, niin vertailuun kannattanee ottaa myös Mazda CX3. Ihan pätevältä tuo CX3 vaikuttaa luokassaan ja on mallina hieman uudempi.
 
Nyt se sitten kävi. 2005 vuosimallin 3C Passatista laukesi jakopää ja korjausarvio 4800 euroa. Edellinen jakopäähuolto tehty 60tkm sitten ja sitä edeltävä huolto tehtiin aiemman huollon jälkeen 90tkm kohdalla eli jakopäät on aina huollettu ajallaan tai vähintäänkin ajoissa. Huollolla on takuu, joten tuomiota vielä odotellaan. Joka tapauksessa uutta autoa on katseltu, mutta koen itse jostain syystä suurta stressiä autokaupoissa kiertelyssä, hintavertailusta ja rahoitus- yms keskusteluista. Noh, se siitä. VAG-autot on nyt Passatin ja Golfin muodossa nähty niin katsellaan jotain muuta.

Miten nuo Mitsubishin ASX:t? Vuosimallista 2015 eteenpäin olen ajatellut. Onko nämä käyttökelpoisia? Mielellään farmariauto, eikä välttämättä tarvitse olla SUV. Tuo Mitsubishi tuli vaan mieleen jostain syystä. Kiitos vinkeistä!

Minkälainen takuu huollolla on? Äkkiä vilkaisten tuolla hintaa saa toisen samanlaisen. Eli eihän sitä kukaan käy korjaamaan. Ja sattumoisin noihin on melkoisen hankala saada vaihtomoottoria, ellei mahdotonta. Malleissa on eroja konsernin sisälläkin, aina löytyy joku pikkujuttu mikä ei täsmää jonkun kanssa.

Ellei sitten ala ulkomailta etsimään, mutta hommansa siinäkin on, ja tulos voi olla sama.

Minkälaista € vastausta odottelet noin suunnilleen....? Tämä ei ole mitään veetuilua, kunhan kyselen ihan mielenkiinnosta. Tässä lähiaikoina tullut pari hajonnutta vagginetta vastaan, toinen korjattiin vähän sinne suuntaan ja myynti eteenpäin:vihellys: Toinen vielä pelti pystyssä, korjausarvio sama kun auton hinta. Motti levinnyt kummassakin.
 
Minkälainen takuu huollolla on? Äkkiä vilkaisten tuolla hintaa saa toisen samanlaisen. Eli eihän sitä kukaan käy korjaamaan. Ja sattumoisin noihin on melkoisen hankala saada vaihtomoottoria, ellei mahdotonta. Malleissa on eroja konsernin sisälläkin, aina löytyy joku pikkujuttu mikä ei täsmää jonkun kanssa.

Ellei sitten ala ulkomailta etsimään, mutta hommansa siinäkin on, ja tulos voi olla sama.

Minkälaista € vastausta odottelet noin suunnilleen....? Tämä ei ole mitään veetuilua, kunhan kyselen ihan mielenkiinnosta. Tässä lähiaikoina tullut pari hajonnutta vagginetta vastaan, toinen korjattiin vähän sinne suuntaan ja myynti eteenpäin:vihellys: Toinen vielä pelti pystyssä, korjausarvio sama kun auton hinta. Motti levinnyt kummassakin.
Takuusta en ole ihan perillä vielä, mutta sellainen korjaamon mukaan on koska huolto tehtiin 03/2015 ja ajettu vasta 60tkm sen jälkeen. Auto hinattiin eilen korjaamolle, jossa aiempi jakopääremppa tehtiin. Ensi viikolla viisaampi. Jos tosta pitää tonnikin maksaa itse niin voi olla, että jätän maksamatta ja myyn korina/varaosina pois. Onhan tossa paljon ehjääkin, mutta liikkuvaksi sitä tuskin kannattaa enää korjata jos itse pitää viulut maksaa. Tällä on ajettu noin 265tkm ja kone on paljon "kehuttu" 2.0TDI.

Toinen korjaamo sanoi, ettei kantta kannata koneistaa jos sitä tarjotaan koska polttoainekanavat voivat olla murtuneet/halki ja sitä ei koneistaja kuulemma voi nähdä. Itse en tiedä autoista tai niiden huolloista käytännössä mitään niin siksikin harmittaa sitäkin enemmän... Tottakai jakopää porsi moottoritiellä ohituskaistalla täydestä laukasta niin varmaan siellä on kamat kunnolla solmussa.

Noh, ensi viikolla autokauppaan... :)

Jos ASX miellyttää, niin vertailuun kannattanee ottaa myös Mazda CX3. Ihan pätevältä tuo CX3 vaikuttaa luokassaan ja on mallina hieman uudempi.

Kiitos vinkistä! Katsotaan tämäkin jos löytyy sopivia.
 
Takuusta en ole ihan perillä vielä, mutta sellainen korjaamon mukaan on koska huolto tehtiin 03/2015 ja ajettu vasta 60tkm sen jälkeen. Auto hinattiin eilen korjaamolle, jossa aiempi jakopääremppa tehtiin. Ensi viikolla viisaampi. Jos tosta pitää tonnikin maksaa itse niin voi olla, että jätän maksamatta ja myyn korina/varaosina pois. Onhan tossa paljon ehjääkin, mutta liikkuvaksi sitä tuskin kannattaa enää korjata jos itse pitää viulut maksaa. Tällä on ajettu noin 265tkm ja kone on paljon "kehuttu" 2.0TDI.

Toinen korjaamo sanoi, ettei kantta kannata koneistaa jos sitä tarjotaan koska polttoainekanavat voivat olla murtuneet/halki ja sitä ei koneistaja kuulemma voi nähdä. Itse en tiedä autoista tai niiden huolloista käytännössä mitään niin siksikin harmittaa sitäkin enemmän... Tottakai jakopää porsi moottoritiellä ohituskaistalla täydestä laukasta niin varmaan siellä on kamat kunnolla solmussa.

Noh, ensi viikolla autokauppaan... :)



Kiitos vinkistä! Katsotaan tämäkin jos löytyy sopivia.

Tosiaan, kun tuollaista damagea tapahtuu, niin on aika vaikea nähdä purkamatta koko laitosta atomeiksi, mitä siellä on tapahtunut. Joku takuu kuitenkin annettu, autoa on huollettu, vaikka ikää ja kilsojakin on takana. Jos jaksat niin kerro ens viikolla mitä ne siellä sanovat rempan laadusta ja varsinkin mitä siitä hyvittävät. Nyt kun kävi kuten kerroit.

Mazdasta en osaa sanoa juuta enkä jaata, merkkifoorumeilla varmaan infoa jos jotain hälyttävää on. Ruostehan noissa on ollut ainakin jotain vuosia sitten, 6 varmaan tunnetuin.

ASX vähän vanhanaikainen, mutta toisaalta voi olla ihan hyväkin asia kun ei ole tuoreimmalla hienolla pilattu. Quascain, vai miten se kirjoitetaan - voi varmaan unohtaa. Kaikkea pientä luvassa.

Onhan se paska tilanne kun joutuu ostamaan jotain pakon edestä nopeasti kun entinen on mennyttä. Nopsaan joutuu kahlaamaan monta asiaa läpi:dead:

Ops, nyt huomasin että 2015 -> no maailma on rajana jos noin tuoretta ostamassa, vielä lisää vaihtoehtoja:)
 
Niron toimitusaika pompsahti taas muutaman viikon eteenpäin. Nyt maahantulopäiväksi väitetään 3.6.

Hohhoijaa. Voin sanoa, että olisi tilaamatta jäänyt jos tämä melkein 7 kk toimitusaika olisi ollut marraskuussa tiedossa.

Joko auto on maassa?
 
Aikanaan omistin Mazda 6:n, vuosimallia 2009 ja silloin kyselin Tectylin ruostesuojausta. Pajalla sanoivat, että ainakin sinne 2010 saakka tuppaavat ruostumaan. Nyt käytössä vuoden 2015 kutonen ja siihen olen kyllä tyytyväinen ollut, kilometrejä ajeltu n. 33 000.
 
Kaikki mazda 6 mallit ruostuivat ennen tätä viimeistä päivitystä muistakseni vm2012
Juuri takaovien kohdalla oli ongelmakohta eikä ruostesuojaus poistanut kokonaan tilannetta.
Ja sama ongelma oli myös ford mondeo puolellla kun perustuu saman autoon.
Muuten yleisesti mazda on ollut niitä kestävämpiä autoja mutta ruoste on aina ollut niiden ongelmakohta.
Mitsubishi ASX mitä joku ajatteli niin automaattilaatikko on cvt tyypppiä eli ei miellytä ehkä kaikkia kuminauhamaisen käytöksen takia.
 
Mitsubishi ASX mitä joku ajatteli niin automaattilaatikko on cvt tyypppiä eli ei miellytä ehkä kaikkia kuminauhamaisen käytöksen takia.
No ei ainakaan dieselissä ole ja onko noihin bensoihin edes automaattia koskaan saanut. Ainakaan nettiautossa ei ole yhtään
 
ASX on tosiaan mehumaijalla ollut aina. Bensaversio on sen verran syöppö, että sen hinta olisi karannut Suomessa lapasesta. Outlanderissa on CVT.
 
Eikö diesel-Outlanderikin ole ihan samalla tekniikalla kuin tuo ASX. Bensassa on kai CVT? En ole Mitsun CVT:llä ajanut, mutta noissakin variaattoreissa on eroja. Subarun CVT on esimerkiksi ihan erilainen (lue parempi) kuin Toyotan CVT-loota. Tuo Subaru ei tuntunut läheskään niin kuminauhalta, mutta kaupunkiajon tasaisuus oli olemassa. Toki Subarussa oli reilusti vahvempi kone 1.6T vs. Toyotan 1.2T joka osaltaan helpottaa laatikon luiston tarpeita.
 
Olen miettinyt mikä mahtaa olla seuraava autoni. Vaatimukseni vain ovat sellaiset, että sopivan löytäminen on ongelmallista:

Bensa
Momentinmuunninautomaatti
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeudensäädin
Penkinlämmittimet
Ei VAG, BMW, M-B, Italialainen, Ranskalainen, Aasialainen
Ripeä, määritellään vaikka niin, ettei normaaliajossa kaasua tarvitse painaa pohjaan asti
Mukavan pehmeä jousitus, tämä ei tunnu olevan yhteensopiva edellisen kohdan kanssa
 
Olen miettinyt mikä mahtaa olla seuraava autoni. Vaatimukseni vain ovat sellaiset, että sopivan löytäminen on ongelmallista:

Bensa
Momentinmuunninautomaatti
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeudensäädin
Penkinlämmittimet
Ei VAG, BMW, M-B, Italialainen, Ranskalainen, Aasialainen
Ripeä, määritellään vaikka niin, ettei normaaliajossa kaasua tarvitse painaa pohjaan asti
Mukavan pehmeä jousitus, tämä ei tunnu olevan yhteensopiva edellisen kohdan kanssa

Joku jenkki? Penkinlämmittimet kyllä voi olla ongelma. Budjettia, vuosimallia, maileja yms kehiin, niin eiköhän tässä jotain keksitä:greedy:
 
Olen miettinyt mikä mahtaa olla seuraava autoni. Vaatimukseni vain ovat sellaiset, että sopivan löytäminen on ongelmallista:

Bensa
Momentinmuunninautomaatti
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeudensäädin
Penkinlämmittimet
Ei VAG, BMW, M-B, Italialainen, Ranskalainen, Aasialainen
Ripeä, määritellään vaikka niin, ettei normaaliajossa kaasua tarvitse painaa pohjaan asti
Mukavan pehmeä jousitus, tämä ei tunnu olevan yhteensopiva edellisen kohdan kanssa

Onnea etsintään.

Noilla kriteereillä jäljelle jää esim. Opel ja Volvo. Ford myös muuten, mutta kaikki vähänkään uudemmat mallit taitaa olla powershift-kaksoiskytkimiä.

Olikos Insignian 2.0T koneen yhteydessä 6-lovinen normi automaatti?

Volvolla ainakin löytyy useissa malleissa mainio 8-pykäläinen Aisinin laatikko ja moottorivalikoima on ihan hyvä.
 
Ja volvo on kiinalainen, joten sekin pitää skipata samalla syyllä?

Valmistetaan myös ruotsissa ja belgiassa edelleen. Osa tulee kiinasta, oliko S90 ainakin.

Mutta alkuperäiseen juttuun en nyt keksi mitään mikä ei olisi kytköksissä johonkin jollain tavalla. Tämä oli aika pitkälti tässä.
 
Olen miettinyt mikä mahtaa olla seuraava autoni. Vaatimukseni vain ovat sellaiset, että sopivan löytäminen on ongelmallista:

Bensa
Momentinmuunninautomaatti
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeudensäädin
Penkinlämmittimet
Ei VAG, BMW, M-B, Italialainen, Ranskalainen, Aasialainen
Ripeä, määritellään vaikka niin, ettei normaaliajossa kaasua tarvitse painaa pohjaan asti
Mukavan pehmeä jousitus, tämä ei tunnu olevan yhteensopiva edellisen kohdan kanssa

ford focus 1.5 ecoboost 182hv
 
Noilla kriteereillä jäljelle jää esim. Opel ja Volvo. Ford myös muuten, mutta kaikki vähänkään uudemmat mallit taitaa olla powershift-kaksoiskytkimiä.
Fordin uudemmat bensat on kyllä ihan momentinmuunnin automaatteja. Esim. 1.5Ecoboost Mondeo ja Focus. Volvossa on myös tuo powershift monen bensakoneen yhteydessä johonkin 2015 loppupuolelle asti.

Eikä typerää väittää myöskin Opelia tässä kohtaa ranskikseksi.
 
Opel tai Ford melkeinpä sitten. Uudemmat Fordin Ecoboostit on tosiaan mehumaijalla ja Focusia saa 180 heppaisena versiona, jolloin varmasti liikahtaa ripeästi.
 
Voi tosiaan olla, että Fordiin tai Opeliin kallistuu. Jenkkikin kelpaisi oikein hyvin, mutta niissä hinta pomppaa aika korkealle, jos ei halua jotain vanhaa rutkua.

Ongelma tuntuu olevan siinä, ettei tehokkaita tavallisia autoja oikein ole. Tehokkaamman moottorin mukana tulee aina kaiken maailman spoileria ja matalaprofiilirengasta ja kivirekijousitusta, mitä en missään tapauksessa halua.
 
Fordin uudemmat bensat on kyllä ihan momentinmuunnin automaatteja. Esim. 1.5Ecoboost Mondeo ja Focus. Volvossa on myös tuo powershift monen bensakoneen yhteydessä johonkin 2015 loppupuolelle asti.

Nopeasti googlattuna Volvolla on geartronic eri versioina yli 2-litraisten moottoreiden kanssa, yleensä. Osassa tosiaan näköjään powershift, tämä oli itselle yllätys.

Itse lähtisin kyllä varmaaankin katsomaan Volvoa sopivalla koneella ja aisinin 8-lovisella automaatilla.
 
On niitä jos kelpaisi ne Mersut Audit ja Bemarit.
Audeissa ei mielestäni ole mukavuuspainotteista jousitusta. Jossain mallissa voi olla, mutten kuitenkaan ole mitään A8:a hankkimassa. Lisäksi niiden ulkonäkö ei miellytä.
Mersuissa samoin ei ulkonäkö miellytä ja tulee jotenkin pappafiilis.
BMW:t tuntuvat oikein hyviltä autoilta ja vaatimukset taitaisivat täyttyä kevyesti, mutta jotenkin niiden imago ei tunnu omalta. Enkä halua kuulua siihen yhteen prosenttiin, jonka maineen 99 prosenttia BMW-kuskeista pilaavat.
 
Powershift vaihteistot mitä on fordissa ja volvoissa on kyllä ollut vag konsernin dsg laatikoita parempia kestävydeltään.
 
Voi tosiaan olla, että Fordiin tai Opeliin kallistuu. Jenkkikin kelpaisi oikein hyvin, mutta niissä hinta pomppaa aika korkealle, jos ei halua jotain vanhaa rutkua.

Ongelma tuntuu olevan siinä, ettei tehokkaita tavallisia autoja oikein ole. Tehokkaamman moottorin mukana tulee aina kaiken maailman spoileria ja matalaprofiilirengasta ja kivirekijousitusta, mitä en missään tapauksessa halua.

Tehokkaita uusia autoja ostaessa hinta nousee ihan älyttömäksi, Mustang V6:lla alkaen 55k, ja V8:lla 80k...
250hp Focus ST taas irtoaa jo 37k hintaan, se voisi ollakkin vaihtoehto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 690
Viestejä
4 496 015
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom