Auton ostamisen vaikeus

Voi olla kyllä ihan mikä tahansa taustalla lemmikkihamsterin kuolemasta aamulla kouraan saatuun irtisanomisilmoitukseen. Mistä näistä aina tietää.
 
Vaihtoauton ostaminen on tehty vaikeaksi ainakin Konalan Autokeskuksessa. Laitoin siis tarjouspyynnön sinne johon vastattiin ja hintakin oli ihan ok.
Toisen viestin laitoin että sovitaanko aika jolloin tulisin paikalle ja koeajaisin auton ja samalla liike voisi tutustua vaihdossa olevaan autoon-->ei mitään vastausta.

No menen kuitenkin seuraavana päivänä paikanpäälle kyselemään autoa myymälästä,
- "ei oo täällä mee katsomaan väliaikaisesta ulkoparkista". Ei ollut siellä.
Takaisin myymälään-> -
-"no en tiedä missä on", soitti kuitenkin jonnekkin ja lähti hakemaan autoa, ajoi sen myymälään.
- "Tässä se on", oli pesemätön paskanen auto ja myyjä sanoi että kattele siinä mutta mä lähden nyt syömään".

Katselin autoa hetken ja lähdin pois kun ei auton myynti tuntunut kiinnostavan.

Vaihtaa vaan liikettä. Kuten sanontoja on, asiakkaat äänestää jaloillaan jne.

Itse kun olin ostamassa 10k€ autoa, niin usempaakin myyjää kiinnosti. Piti vaan hoitaa asia paikan päällä, ei etänä. Vaihdokkia ei ollut. Ei ollut ketjuliike.
 
Vaihtaa vaan liikettä. Kuten sanontoja on, asiakkaat äänestää jaloillaan jne.

Itse kun olin ostamassa 10k€ autoa, niin usempaakin myyjää kiinnosti. Piti vaan hoitaa asia paikan päällä, ei etänä. Vaihdokkia ei ollut. Ei ollut ketjuliike.

Kyse taisi olla käytetystä eikä uudesta autosta eli kauppaa oltaisiin tekemässä tietystä yksilöstä. Paha seuraavasta liikkeestä lähteä ostamaan, en tiedä suostuuko edes ketjun sisällä ottaa aloittamaa tarjousta.

Se on sitten jokaisen ostajan murhe lähteekö edes yrittämään kauppaa huonon myyjän kanssa vai ei.
 
On tarve pakettiautolle tietyillä ominaisuuksilla ja Länsiautolta löytyi sopiva. Kaupankäynti ei kuitenkaan ole sujunut kovin hyvin:
- etäkauppa netin yli tehty käytetystä autosta helmikuun lopulla
- vasta ostosopimuksen tekemisen jälkeen selvisi, että auto vaatiikin vielä huoltoa ja mahdollisesti uusia osia, vaikka ostaja luuli ostavansa ehjän auton
- alkuperäinen toimituspäivä 12.3. ei pitänyt, seuraava 20.3. ei myöskään pitänyt, nyt toimituspäivä auki
- myyjä pitää huonosti yhteyttä, "unohtaa" ilmoitella tilannetta, ja jopa suuttuu jos auton perään kyselee
- tilanne nyt ilmeisesti se, että huoltoa ei ole vieläkään tehty eikä tietoa koska tehdään, eikä auton toimituspäivää ole tiedossa
- hyvä asia on se, ettei rahoja vielä ole siirretty

En itse ole ostaja mutta käsitin että ostaja on viestittänyt sinne suuntaan että odottaa muutaman päivän ja jos autoa ei tule niin peruu ostosopimuksen. Ei onneksi ole ainoa ostajan tarpeeseen sopiva pakettiauto kuitenkaan.
 
Onko kellään muulla käynyt niin, että autoa tekisi mieli vaihtaa mutta koko Suomesta ei löydy kiinnostavia? Itsellä tilanne, että vain 3 semisti kiinnostavaa olisi mutta ei yhtään todella kiinnostavaa niin pitää vain jatkaa ajamista nykyisellä kotterolla. Onneksi ei ole mitään pakollista tarvetta vaihtaa, nykyinen auto toimii hyvin ja kilsojakin tulee nykyään todella vähän.
 
Onko kellään muulla käynyt niin, että autoa tekisi mieli vaihtaa mutta koko Suomesta ei löydy kiinnostavia? Itsellä tilanne, että vain 3 semisti kiinnostavaa olisi mutta ei yhtään todella kiinnostavaa niin pitää vain jatkaa ajamista nykyisellä kotterolla. Onneksi ei ole mitään pakollista tarvetta vaihtaa, nykyinen auto toimii hyvin ja kilsojakin tulee nykyään todella vähän.
Jostain maaliskuusta on vaihtoa tehty, ei myöskään kiirettä asian suhteen, vaihdetaan kun sattuu sopiva yksilö/rahoitus/myyjä/sijainti jne kombo kohdalle.
 
Onko kellään muulla käynyt niin, että autoa tekisi mieli vaihtaa mutta koko Suomesta ei löydy kiinnostavia? Itsellä tilanne, että vain 3 semisti kiinnostavaa olisi mutta ei yhtään todella kiinnostavaa niin pitää vain jatkaa ajamista nykyisellä kotterolla. Onneksi ei ole mitään pakollista tarvetta vaihtaa, nykyinen auto toimii hyvin ja kilsojakin tulee nykyään todella vähän.

On parinkin edellisen autonvaihdon kohdalla. Käytetyn budjetilla käytettyä etsiessä tarkemmilla kriteereillä oli lievästi turhauttavaa. Sopivan osuessa sit ripeitä liikkeitä ja tyytyväisiä kilometrejä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 081
Viestejä
5 239 833
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom