Auton ostamisen vaikeus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 009
Laitetaan nyt tälläinenkin pystyyn, perinteisesti. Varmaan jatkossa seuraa myymisen vaikeus...

Eihän sitä hemmetti löydy mitään tietyt kriteerit vastaavaa kärryä tietyllä budjetilla, jos hakualue on ~100km. Joko on ruoskaa tai ylihinnoiteltua. Tosin nuo autoverokeskustelut, aina perinteisesti loppuvuodesta vähän himmaa ostohaluja.

Mitään linkkiä en laita, mutta aina hauskoja jossa kiiltävä auto on kuvattu asfaltin päällä, ja ympärillä vesivalumia joka nurkalla. Kiiltäähän se toki hetken kuvissa kun mukana on pari ämpäriä vettä ja heitetään ne auton päälle, eikä yhtään huomata että ne "kiillotukset" näkyy siinä asfaltilla.:tup:

Yhtä ryönää kävin vilkaisemassa kun lähellä oli. Fonectalla osoite selville, ja sieltä löytyi melkoinen ruostepesäke. Hidas ohiajo kertoi ihan tarpeellisen eikä tarvinnut vaivata myyjää soittamaalla, jolla oli niin hämärät kuvat että todellisuus vastaa ihan kuvia. Kaikkea sitä onkin, paikanpäällä selviää.
 
Samanlainen ongelma täälläpäin. Tässä kattonu jo useamman kk uutta autoa mutta ei oikein mitään ole tullut vastaan.
Budjetti olisi sellaiset 3 tonnia joka on enemmän mitä olen kaikista 4 edellisestä maksanu yhteensä mutta silti ei tunnu riittävän.

Japsejakaan hankala ostella kun aitoja made in nippon 2000-lukulaisia ei taida olla kuin mx-5 ja sitten jotkut sportit.
Talveksi kyllä mietin että pitäisikö ostaa joku luisupulkka mutta nämä halvemmat takavetoset ovat kyllä sen näköisiä että taitaisivat lahota käteen.

Ja mieluiten tässä niin tekisin että autokaupasta auton ostaisin jos vaikka tuo Alton saisi samalla vaihdossa jätettyä sinne niin ei tarttisi tuota ruveta erikseen sitten myymään. Eri asia sitten että ostaisiko mikään autokauppa tuollaista.
 
Kannattaa sitten muistaa että tuollainen 16v vanha subaru alkaa olemaan melko rapea pohjasta.
 
Japsejakaan hankala ostella kun aitoja made in nippon 2000-lukulaisia ei taida olla kuin mx-5 ja sitten jotkut sportit.
Kyllä 2000-luvulla muutkin Mazdat on ihan paria poikkeusta lukuunottamatta tehty Japanissa. Esim. minulla ollut 2007 Mazda6 oli tehty Hofussa Japanissa. Subarut tehdään myös.
 
Täytyy myös todeta että usein, en nyt puhu ylläolevista, ostajilla on mahdottomia toiveita auton kunnon ja budjetin suhteen. Tonnilla ei voi saada siistiä, vähän ajettua ja tehokasta autoa vaikka kuinka etsisi.
Tietysti myyjät omiaan autoja kehuvat, harva pistää ilmoitukseen "kone on paskana ja koko runko ruosteessa, hp. 10k.

Olisi mukavaa jos tänne heiteltäisi budjettia ja toivomuksia niin ehkäpä muut käyttäjät keksisivät tai löytäisivät jotain mitä ei välttämättä ole itse ajatellut.
 
Itsellä kriteerit automaatti, ehdottomasti - tästä en tingi. Ilmastointi joka myös toimii olisi hyvä olla. Koppana farkku tai hatchback, sedani on epäkäytännöllinen. Tietynmaalaiset autot rajaan pois... Eikä ne kilometritkään pelota jos on kunnossa huollettu.

Väkisinvaihdettavia löytyy kyllä pilvin pimein, mutta 10 vuotta kun on ajanut tomaatilla, niin nyt tekee tuskaa hämmentää rattaita tuon nykyisen kanssa.
 
Eihän sitä hemmetti löydy mitään tietyt kriteerit vastaavaa kärryä tietyllä budjetilla, jos hakualue on ~100km. Joko on ruoskaa tai ylihinnoiteltua. Tosin nuo autoverokeskustelut, aina perinteisesti loppuvuodesta vähän himmaa ostohaluja.

Samaa vikaa täälläkin. Edellistä autoa paikalliset liikkeet arvosti 2-3k arvoiseksi ja vaihtoehdotkin vähän huonoja. Sitten löytyi merkkiliikkeestä auto varusteilla mitä halusin ja myyjä lupasi 5k vanhasta näkemättä... Rahat taskussa lähdin hakemaan, ajomatkaa melkein 600km suunta. Onneksi auto oli livenäkin sen verran hyvä että kaupat tuli tehtyä eikä ollu turha reissu.
 
Itsellä kriteerit automaatti, ehdottomasti - tästä en tingi. Ilmastointi joka myös toimii olisi hyvä olla. Koppana farkku tai hatchback, sedani on epäkäytännöllinen. Tietynmaalaiset autot rajaan pois... Eikä ne kilometritkään pelota jos on kunnossa huollettu.
Täähän se on paitsi että sais olla kohtuu maltillisesti ajettu. Bensa + automaatti + farkkukoppa niin hiljaista on, kun en mitään 1.6 vaparia huoli enkä DSG:tä. Uusi pitäisi kai ostaa, että saisi mieleisensä, mutta ei taas jaksaisi.
 
Täähän se on paitsi että sais olla kohtuu maltillisesti ajettu. Bensa + automaatti + farkkukoppa niin hiljaista on, kun en mitään 1.6 vaparia huoli enkä DSG:tä. Uusi pitäisi kai ostaa, että saisi mieleisensä, mutta ei taas jaksaisi.

Jep, DSG ja saman konsernin tuotteet muuten on ehdoton ei. Mielellään japsi/korea. Mottina mulle riittäis ihan hyvin joku 1.6, mitään bensarosvoa tai gti vehjettä en tarvi arkiajoihin. Kilsoja tulee niin vähän että uutta en edes harkitse. Automaatti, bensa, pikkupaku tyyliin berlingo olisi jack pot, mutta eihän sellaista ole edes olemassa. Yhden rellu kangoon bongasin, mutta se oli ikään nähden ylihintainen, ja ranskalaiset ei oikein nappaa - joku senkin kyllä osti.

Samaa vikaa täälläkin. Edellistä autoa paikalliset liikkeet arvosti 2-3k arvoiseksi ja vaihtoehdotkin vähän huonoja. Sitten löytyi merkkiliikkeestä auto varusteilla mitä halusin ja myyjä lupasi 5k vanhasta näkemättä... Rahat taskussa lähdin hakemaan, ajomatkaa melkein 600km suunta. Onneksi auto oli livenäkin sen verran hyvä että kaupat tuli tehtyä eikä ollu turha reissu.

Mulla taas ei ole vaihdokkin kanssa ongelmaa. Varsinaisen käyttisen myin jo pois, sitten kakkosautokin meni. Nyt alla muutaman satkun kottero jonka voin antaa halvalla vaihdossa, tai myydä itse pois jos ei kelpaa liikkeelle, tai yksityiselle.

Aikamoisen reissun heitit kyllä. Meikäläisellä jäis tekemättä, nukahtaisin rattiin jo menomatkalla, niin paljon tykkään ajaa pitkää matkaa:bored: Melkein selvittäisin miten auton saisi junaan tai jotain, ja sitten matkaan:D
 
Haussa on ollut jo pitkään joku 2.0 riisseli farkku, 100tkm +- ajettu ja siinä 20t/e hintaluokkaa. Ja liikkeestä jos löytyy niin ++

Nyt kun löytyi mahdollinen kohde niin ranskasta tuotu ja penkinlämmittimet puuttuu.. Lohko ja sisä pistoke tottakai löytyy -,-'

Mitähän sitä seuraavaksi etsisi?
 
Viimeksi muokattu:
Hertsileijaa 60k? :btooth: Taitaa olla kunnon penkit tärkein varuste vakionopeudensäätimen jälkeen? :)
 
Kiillotukset? Harrastaako joku oikeasti tommoista? Itse kyllä pesen auton ja sitten otan kuvan. Sattuneesta syystä ympäristö on silloinkin märkä...

Kyllä harrastaa. muutama jobbari jotka tunnen ensin toki pesee auton edes jotenkuten sinnepäin, sitten nopea siirto kuvauspaikalle = kuiva asfalti hyvä... siinä märkä auto valuu vettä muuten kuivalle alustalle, ympäri autoa.
Ajatellaan vaikka auringon polttamaa peruspunaista mitä ei ikinä ole vahattu, märkänähän se kiiltää kun papin kulli rippileirillä, kuivana sitten ei ehkä niinkään:kahvi:

Noissa kuvissa mitä huomannut, niin ympäristö kuiva, ja auto silti valuu vettä:think: Yksittäistapauksia ja vähän työtapaturmia, jos sattuu kukaan huomaamaan...
 
Niin, no ei tuossa minusta ole mitään ihmeellistä. Paskaisenako se sitten pitäis kuvata...

No ei paskaisena kuvata. Mutta jos kuvan auto kiiltää kuin uusi, ja menet paikanpäälle katsomaan, niin vastassa on himmeä laitos, mistä ehkä myllyttämällä saisi edes jotenkin auton näköisen. Täällä oli jossain kai Accord minkä punainen maalipinta oli just se mikä oli. Eikä sitä edes yritetty peitellä millään kikkailuilla. Nettiautosta bongattua, vai oliko murossa.
Itse otin kuvia yhdestä omasta rojusta, ja ne kuvat oli vähän liiankin hyvät, ilman mitään feikkiä. Mainitsin kyllä ilmossa että ei ehkä maailman kaunein auto, mitä se ei ollutkaan.
 
On hankalaaa, kun ei mistään löydy sopivan hintaista KE70 Corollaa ja mielellään vielä sillä uudemmalla keulalla. En edes tiedä onko noita Suomessa ollut kuin farkkuna sillä keulalla. Farkku kyllä kelpaisi, mutta sitten kun löytyy niin hintaa on.

AE86 olisi tietysti se oma suosikki, mutta pitänee köyhänä vain tyytyä tähän vähemmän sporttiseen, kun vain löytäisi mieluisen.

Millainen on tuo KE70 uudempi keula?
 
Ai se -82, no tuo kuva ei ainakaan ole minun mielestäni sellaisesta. Olisko joku japsi tai ameriikan versio. Tässä on sellainen jona sen muistan, perävaloista eron huomaa parhaiten:

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/8377223


-83 syksyllä taisi tulla sitten jo etuvetomallit mutta farmarimalli taisi pysyä takavetoisena ja vanhana korimallina hieman pitempäänkin (jopa vuoteen -87 asti? en ainakaan muista nähneeni muita kuin porrasperän ja liftbackin tuona -83 - 86 mallisena etuvetoisena).


Ihan sama kyllä mutta saipa vähän nostalgiaa kun muisteli. :)
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Porukoille on tulossa auton hankinta eteen kun mutsi jää eläkkeelle ens keväänä. Tähän asti menny firman liisari skoda octavialla mutta sanoin suoraan ettei sitä omaksi kannata hankkia DSG:n takia.

Joka tapauksessa tarvitsevat farkun. Toivottuja ominaisuuksia: automaatti (ei DSG), kohtuullisesti tilaa (ei siis mikään ihan pienin mahdollinen malli). Meinasivat dieseliä kun on työautonakin ollut mutta epäilen kyllä vähän että kertyisi niin paljon kilometrejä että se kannattaa.
Hinta maksimi varmaan jossain 40K€ mutta halvempi parempi. Bonusta nelivedosta.
 
Neliveto bensa-automaattifarmari uutena alle 40k ja ei DSG niin käytännössä ainoa vaihtoehto on Subaru Levorg. Ihan kiva peli, mutta ei mielestäni hintansa väärtti ominaisuuksiltaan. Jos vajakki käy niin sittenhän niitä vaihtoehtoja on pilvin pimein tuossa hintaluokassa. Focus/Mondeo, Mazda6, Auris/Avensis jne.
 
Neliveto bensa-automaattifarmari uutena alle 40k ja ei DSG niin käytännössä ainoa vaihtoehto on Subaru Levorg. Ihan kiva peli, mutta ei mielestäni hintansa väärtti ominaisuuksiltaan. Jos vajakki käy niin sittenhän niitä vaihtoehtoja on pilvin pimein tuossa hintaluokassa. Focus/Mondeo, Mazda6, Auris/Avensis jne.
Yhtälailla Foresterin hinnat alkaen -malli mahtuisi budjettiin. Ja lyhyen koeajolenkin pohjalta jäi enemmän rahalle vastinetta fiilis tuosta Foresterista.
 
Yhtälailla Foresterin hinnat alkaen -malli mahtuisi budjettiin. Ja lyhyen koeajolenkin pohjalta jäi enemmän rahalle vastinetta fiilis tuosta Foresterista.
Juu jos maasturimaisempaan mennään niin Fore mahtuu kans ja varmaan löytyy sitten muitakin.
 
Yhtä ruoskaa seuraillut jo pari viikkoa. Ilmoituksessa on jotakuinkin kaikki pielessä, myyjänä vielä ulkomaalaistaustainen henkilö, mikä ei minua haittaa yhtään. Kävin sitten katsomassa, ja se huoltokirja mitä ei mainittu löytyi ja on huollettu, talvirenkaat mitä ei mainittu, löytyy ja ja uuden karheat. Kesärenkaat tosin finaalissa, mutta kotoa löytyy sopivat gummit. Hinnasta en tinkinyt yhtään, myyjä taas pudotti puolestani hintaa sitä mukaa mitä enemmän keksin sanottavaa autosta, mikään uusihan se ei siis ole, vaikka ihan soiva peli:think:
Pitää nyt katsella vielä vähän aikaa, jos ja kun se tuollaisella ilmolla ei mene kaupaksi, ja rahantarve on ilmeinen, niin voisihan sitä puolet maksaa:kahvi: Tosin auto tulee käymään nosturilla ennen kun mitään lopullista teen...
 
Saaga saa vähän jatkoa, tänään menin katsomaan autoa uudestaan, ja kysyin että sopii kai että voisi huomenna tai ylihuomenna nostaa auton nosturille ja vilkaista pohjaa... Tiedä kuka siinä taloudessa määrää, rekisteriin merkitty omistaja (nainen) vai mies? Ihan kaikkea en kuullut mutta ymmärsin murteellisesta venäjästä sen verran että "ei osta":facepalm: - mies tähän että auto ei ole myytävänä enää. Okei ei sitten ja moi...
On se ilmoitus siellä vieläkin ja varmaan pitkään onkin elleivät osaa/ymmärrä poistaa. Ehkäpä siellä on jotain mätää mitä ei ostajan sovi nähdä. No parempi varmaan näin.
 
Ihan kaikkea en kuullut mutta ymmärsin murteellisesta venäjästä sen verran että "ei osta":facepalm: - mies tähän että auto ei ole myytävänä enää. Okei ei sitten ja moi...
On se ilmoitus siellä vieläkin ja varmaan pitkään onkin elleivät osaa/ymmärrä poistaa.

Autotalli.comista kattelin helmikuussa Lexusta. Näytti olevan vielä kesälläkin myynnissä. Kuitenkin Trafin mukaan vaihtanut omistajaa jo joulukuussa toiselle puolelle Suomea. :D
 
Autotalli.comista kattelin helmikuussa Lexusta. Näytti olevan vielä kesälläkin myynnissä. Kuitenkin Trafin mukaan vaihtanut omistajaa jo joulukuussa toiselle puolelle Suomea. :D

Tori taitaa olla samaa kuraa kun autotalli, hieman vaikea rajailla hakutuloksia, ja mitä pari kertaa jaksanut vaivautua katsomaan, niin vanhoja ilmoituksia löytyy kyllä. Nettiauto sentään muistuttaa spostilla milloin ilmoitus vanhenee, ja sehän lähtee sitten automaattisesti pois. Voihan olla ettei sitä sähköpostiakaan lueta, tai ymmärretä mitä siinä sanotaan. No tää on taas tätä:shifty: Onneksi matkaa ei ollut montaa kilsaa, sanoisin että pitäkööt tunkkinsa.
 
Saaga saa vähän jatkoa, tänään menin katsomaan autoa uudestaan, ja kysyin että sopii kai että voisi huomenna tai ylihuomenna nostaa auton nosturille ja vilkaista pohjaa... Tiedä kuka siinä taloudessa määrää, rekisteriin merkitty omistaja (nainen) vai mies? Ihan kaikkea en kuullut mutta ymmärsin murteellisesta venäjästä sen verran että "ei osta":facepalm: - mies tähän että auto ei ole myytävänä enää. Okei ei sitten ja moi...
On se ilmoitus siellä vieläkin ja varmaan pitkään onkin elleivät osaa/ymmärrä poistaa. Ehkäpä siellä on jotain mätää mitä ei ostajan sovi nähdä. No parempi varmaan näin.
No laita ilmoitukseen linkkiä. Ehkä vaan kyllästyivät "ikuisuusostajaan", joka monta kertaa käy potkimassa renkaita ja on viemässä nostureille ja varmaan kohta viikonlopuksi koeajoonkin. Varsinkin jos kyseessä halpa ruoska. Tai sitten toki voi olla, että on jotain salattavaa.
 
No laita ilmoitukseen linkkiä. Ehkä vaan kyllästyivät "ikuisuusostajaan", joka monta kertaa käy potkimassa renkaita ja on viemässä nostureille ja varmaan kohta viikonlopuksi koeajoonkin. Varsinkin jos kyseessä halpa ruoska. Tai sitten toki voi olla, että on jotain salattavaa.

Ikuisuusostaja on soittanut yhden kerran ja sovittu näyttö, ei tekstailuja tai maileja. Tänään siis menin paikalle katsomaan onko auto pihalla, ja sitten soitto - paitsi oli renkaanvaihto just meneillään, niin ei tarvinut soittaa. Kunhan kysyin josko sopii että auto ylös. Ei sopinut ja ei myytävänä. Sen verran vaivasin näitä. Jos olisi päässyt nosturille ja mitään hälyyttävää ei olisi löytynyt, niin hinta kohdilleen ja käteisellä heti. Omaani en jaksanut edes tarjota vaihdossa, kun ilmossa ei ollut vaihtoa. No ei siinä ilmossa paljon muutakaan ollut.
Sen ikäisessä autossa nyt voi olla vaikka mitä yllätyksiä. En mä näitä hiero minuuttia pidempään, vaan ostetaan jos tuote on ok ja sen voi varmistaa. Koeajossa, lyhyt sellainen, ei ilmennyt mitään outoa. Hitsaushommat ei vaan nappaa, jos sellaista luvassa.

En laita linkkiä:btooth:
 
Saaga saa vähän jatkoa, tänään menin katsomaan autoa uudestaan, ja kysyin että sopii kai että voisi huomenna tai ylihuomenna nostaa auton nosturille ja vilkaista pohjaa... Tiedä kuka siinä taloudessa määrää, rekisteriin merkitty omistaja (nainen) vai mies? Ihan kaikkea en kuullut mutta ymmärsin murteellisesta venäjästä sen verran että "ei osta":facepalm: - mies tähän että auto ei ole myytävänä enää. Okei ei sitten ja moi...
On se ilmoitus siellä vieläkin ja varmaan pitkään onkin elleivät osaa/ymmärrä poistaa. Ehkäpä siellä on jotain mätää mitä ei ostajan sovi nähdä. No parempi varmaan näin.

Jos itse olisin myymässä halpaa autoa ja sama "katselija" käy muutaman päivän välein niin se on joko haaveilija jolla ei ole rahaa kuitenkaan tai se tarjoaa lopulta puolta pyyntihinnasta. Tai kun kaupat on sovittu ja pitäisi alkaa toteuttamaan tulee tekstiviestiä "vaimo ei antanut ostaa". Oikea ostaja, jolla on aie ostaa ja rahat taskussa, joka löytää mielestään sen missä hinta ja laatu kohtaa, se ostaa. Ensimmäisellä kerralla auto on katsottu ja hinta tingattu, toisen kerran jos tavataan, vaihtaa raha ja malmikasa omistajaa. Ei kait kenelläkään ole mielenkiintoa käyttää aikaa ja hieroa kauppaa loputtomiin. Mikäli kyse on kalliimmasta laitteesta niin silloin voi jo jotain tehdäkin kaupan eteen, mutta ei se se silloinkaan yleensä se ostaja siitä katselijasta löydy.

Sen verran edittiä: tämä on yleinen mielikuva itsellä noiden romujen myymisestä, en tarkoita kyseistä keissiä.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän sitä hemmetti löydy mitään tietyt kriteerit vastaavaa kärryä tietyllä budjetilla, jos hakualue on ~100km. Joko on ruoskaa tai ylihinnoiteltua.

Sama ongelma, itsellä hakualue kattaa vaan koko Suomen. Nyt monta kuukautta aktiivisesti selannu nettiautoa eikä meinaa millää löytyä tarpeeks kiinostavaa yksilöä mitä viitsisi lähteä edes katsomaan.
 
Sama ongelma, itsellä hakualue kattaa vaan koko Suomen. Nyt monta kuukautta aktiivisesti selannu nettiautoa eikä meinaa millää löytyä tarpeeks kiinostavaa yksilöä mitä viitsisi lähteä edes katsomaan.

Laajensin vähän aluetta, ja samalla kavensin merkkien määrää. Peräti yksi löytyi missä on hinnasta lähtien kaikki kohdillaan, paitsi yksi juttu - urheilullinen alusta. Mikään tuning vehje se ei ole, mutta jos on menty madaltamaan, niin vot...:facepalm: Saahan sen toki vakioksi. No se on ilmeisesti ollut kävijämääristä päätellen aika pitkään kaupan, ja kyseilyitä on ollut, mutta kauppoja ei ole syntynyt. Hinta ei tuossa voi olla esteenä. Pitäisi vaan ajella muutaman sata kilsaa, ja se nyt ei oikein nappaa, ja sitten joku vapaaehtoinen kuski mukaan.

Pitää nyt odottaa maanantain verouutiset, ja sitten soitella ja kysellä tarkemmin, jos antaa aihetta.
 
Kyllä sen pohjan kunnon pystyy flikkarilla kattomaan ilman nosteluakin jos ei ole joku tonttiin vedetty räpellys. Ite ainakin kaikki vetarit, helmat, apurungot yms. katon vaikka ois kuinka halpa/kallis auto. Kyllä sitä sen verran täytyy rähmällään ollaa, ei ne laatikon/moottorin öljyvuodotkaan muuten selviä.
 
Kyllä sen pohjan kunnon pystyy flikkarilla kattomaan ilman nosteluakin jos ei ole joku tonttiin vedetty räpellys. Ite ainakin kaikki vetarit, helmat, apurungot yms. katon vaikka ois kuinka halpa/kallis auto. Kyllä sitä sen verran täytyy rähmällään ollaa, ei ne laatikon/moottorin öljyvuodotkaan muuten selviä.

Tämä mikä nyt on kiikarissa, on samanlainen mitä viimeksi katselin (sen status nykyään = ei myynnissä), kuvista päätellen en kyllä näe siinä mitään silmin nähtävää madallusta, voihan se kai tarkoittaa jäykempää jousitusta tms. Perheautona ilmeisesti ollut ja muut tuningit on ikkunatummennukset. Niin ja muutaman vuoden uudempi, vähemmän ajettu. Kuvista en ainakaan löydä ruostetta, niin en usko että sitä pohjastakaan löytyy, ja onhan se äskettäin leimattu.
Loskapaskaan nyt ei mielellään menisi möyrimään, mutta nämä ovat valintoja ja joskus on pakko:tup:
 
Jotkut käyttävät tuota urheilullista alustaa ihan vakio alustastakin jos auto on "urheilullinen", eli toivoa vielä on. Varsinkin jos ei näytä ilmoituksen kuvissa lasketulta. Tahtoo olla itsellä sama vika että alustasarja ja seuraava ilmoitus. Samalla tavalla kuin melkein mikä tahansa tummennus. Niitä on melko työläs irroittaa ja harvassa autossa tekevät mitään eduksi ulkonäköön, päinvastoin. Ymmärrän käytännön syyt jos niitä on tehty ikkunoihin mutta muista syistä en halua omaan autooni kun on jotenkin liikaa paluu 80-90 luvulle.

Tehdastummennukset sitten erikseen tietty.

Tuntuu muutenkin että monista myyjistä löytyy se henkinen jobbari sillä hetkellä kun ilmoitus laitetaan johonkin. Vaikka olenkin valmis maksamaan hyvästä reilusti enemmän kuin siitä halvimmasta samanlaisesta niin ei ole mikään tae että se pyynti korreloisi siihen auton kuntoon. Ajan kanssa onneksi niitä hyviäkin löytyy mutta ne myydäänkin sitten aika nopsaan. Saas nähdä ajanko samalla autolla vielä seuraavatkin viisi vuotta vai turhaudunko ja ostan jonkun vaan ja korjaan sitten käsi öljyssä ja toinen lompakolla sitä seuraavaa.
 
Jotkut käyttävät tuota urheilullista alustaa ihan vakio alustastakin jos auto on "urheilullinen", eli toivoa vielä on. Varsinkin jos ei näytä ilmoituksen kuvissa lasketulta. Tahtoo olla itsellä sama vika että alustasarja ja seuraava ilmoitus. Samalla tavalla kuin melkein mikä tahansa tummennus. Niitä on melko työläs irroittaa ja harvassa autossa tekevät mitään eduksi ulkonäköön, päinvastoin. Ymmärrän käytännön syyt jos niitä on tehty ikkunoihin mutta muista syistä en halua omaan autooni kun on jotenkin liikaa paluu 80-90 luvulle.

Tehdastummennukset sitten erikseen tietty.

Tuntuu muutenkin että monista myyjistä löytyy se henkinen jobbari sillä hetkellä kun ilmoitus laitetaan johonkin. Vaikka olenkin valmis maksamaan hyvästä reilusti enemmän kuin siitä halvimmasta samanlaisesta niin ei ole mikään tae että se pyynti korreloisi siihen auton kuntoon. Ajan kanssa onneksi niitä hyviäkin löytyy mutta ne myydäänkin sitten aika nopsaan. Saas nähdä ajanko samalla autolla vielä seuraavatkin viisi vuotta vai turhaudunko ja ostan jonkun vaan ja korjaan sitten käsi öljyssä ja toinen lompakolla sitä seuraavaa.

Tosiaan, urheilualusta näkyy kuvissa vain vähän isompina vanteina, ei mitää kepabia, mutta jotain normia suurempaa. Vanhanaikaisena pidän vakioista, ja kun tuumat kasvaa, niin hinnatkin pomppaa jos ja kun joutuu uusimaan renkaita. Normi kalvot tuossa on, ei mitään tehdasasennuksia. No silti tuo on niiiiiiiiiiiiiiin tuulipuku kun olla ja voi että kahisee:D Se on toyota. Mutta katselmus vkl yli ja jos ei maanantai mitään kummempaa tarjoa, niin tuosta voisin maksaa sen mitä pyydetään. Vielä kun pääsisi näkemään sen auton. Katsoo ensi viikkoon että missä mennään ja siitä eteenpäin.
 
Pieni autokuume on tässä meinannut nostaa päätä. Nyt alla siis +600tkm rullattu 850.
Kilometrejä tulee vuodessa se 35tkm. Siihen määrään tuo bensakrematorio ei ole mikään fiksuin laitos. Vaikka vannoin, ettei diisseliä enää tule, kutkuttelisi vähän joku säästöpossu.

Laskurit kertovat, että 35tkm matkalla säästöä tulisi johonkin 5.5l kuluttavaan diisselikippoon n.1400 euroa vuodessa. Tietenkin jos jotain uudempaa autoa katselisin, niin rahoituksen ja suuremmat vakuutukset kun laskee tuohon mukaan, mennäänkin jo sitten miinukselle aika paljon.

Toinen vaihtoehto olisi ostaa joku halpa diisseli ilman rahoitusta. Ne alkaa kuitenkin olemaan aika paljon ajettuja. Ja aina "uudella" autolla ajaminen on aluksi semmoista kuulostelua, että mistä kuuluu kolinaa ja mikä paikka hajoaa ekana. Koska harvemmin noista tietää, mitä kaikkea on vaihdettu autoon. Volvosta nyt suunnilleen tietää, mikä sen tulevaisuus on. Juuri leimattuna alusta on ihan ok, kulutusosat on ihan ok jne. Tietenkin joku laakeri tms voi siitä pamahtaa ensi viikolla, mutta pääosin tietää siihen vaihdetut osat jne.

Kolmantena vaihtoehtona on sitten se, että isohkon ajomäärän takia olisi myös kiva nauttia siitä ajamisesta. Sen takia joku hiukan paremmin varusteltu auto olisi jees. Nettiautossa olisi passeli E-sarjan 320cdi, joka ei nyt liian kallis olisi. Siitä löytyisi kaikenmoista varustetta (automaatti ja vakkari olisi ne akuutimmat). Mutta tuommoinen möhkö farkkuna takaakin jo melkein 900 euron dieselverot. Eli ei oikein nekään napostele, kun vasta vähän aikaa sitten pääsi yhdestä isokoneisesti diisselistä eroon. Tosin tuolla Mersulla saattaisi vielä päästä ihan kohtuullisiin kulutuslukemiin, toisin kuin Dodgella pääsi. Tässäkin skenaariossa tulisi takkiin vuodessa jonkin verran verrattuna nykyiseen.

Toiseen bensa-autoon en näe oikein järkeä vaihtaa, koska Volvo nykyisellään antaa sopivat tilat ja jos bensankulutus laskee jollain litralla/100km, ei sitä tuolla vaihtohinnan erotuksella saa kurottua kiinni pitkään aikaan.

Olisi varmaan voinut mennä myös mahdollisimman halpaa autoilua-topikkiin, mutta menkööt nyt tänne.

e: Se tässä Volvon omistamisessa on vielä hyvää, että jos tuo nyt huomenna hajoaisi lopullisesti, niin ruuvaisi renkaat pois alta, ottaisi lisävalot ja uuden akun autosta veks ja käskisi romujannun hakemaan sen. Eli auton hajoaminen ei sinällään stressaa kamalasti.
 
Olen tässä kaavaillut vaihtoa Volvon s40stä v70seen, sedan alkaa käydä pieneksi koiran kanssa. Minkälainen on Volvo v70 huoltosetti, tuleeko joku iso huolto tietyssä km määrässä, ovatko automaatit arvaamattomia mustia aukkoja? Minkälaiseen kilometrimäärään uskaltaa lähteä katsomaan n. 14k budjetissa?
 
Täähän se on paitsi että sais olla kohtuu maltillisesti ajettu. Bensa + automaatti + farkkukoppa niin hiljaista on, kun en mitään 1.6 vaparia huoli enkä DSG:tä. Uusi pitäisi kai ostaa, että saisi mieleisensä, mutta ei taas jaksaisi.
Vuosimallin 2004 Volvo V40 classic (viimeinen vuosi ko. korimallilla) voisi osua tuohon saumaan, vaikka ei erityisen tilava farkuksi olekaan. On automaattia, nahkapenkkiä, vakkaria, bensakonetta ja matalapaineturboa jne. Hyvin huollettuna ja sopivilla kilometreillä olevan helmen löytäminen voi toki olla haasteellista, mutta tämä ihan vain vinkkinä jos ei ollut aiemmin listalla.
 
Vuosimallin 2004 Volvo V40 classic (viimeinen vuosi ko. korimallilla) voisi osua tuohon saumaan, vaikka ei erityisen tilava farkuksi olekaan. On automaattia, nahkapenkkiä, vakkaria, bensakonetta ja matalapaineturboa jne. Hyvin huollettuna ja sopivilla kilometreillä olevan helmen löytäminen voi toki olla haasteellista, mutta tämä ihan vain vinkkinä jos ei ollut aiemmin listalla.
Ei ollut eikä ole nytkään. Ei nuo paalikelpoiset ja ikäiset oikein kiinnosta.
 
Nettiautoa kun on selannut viikkoja on pakko todeta, että autoja tulee todella vähän myyntiin omilla kriteereillä, ja lisäksi niitä myydään todella vähän. Samat autot viikosta toiseen roikkuvat listoilla.

edit. On tullut katseltua siis kohtuu kilsoilla olevia E46 bemareita ja tarjonta ei ole kyllä paljoa muuttunut viime kuukausien aikana.
 
Nettiautoa kun on selannut viikkoja on pakko todeta, että autoja tulee todella vähän myyntiin omilla kriteereillä, ja lisäksi niitä myydään todella vähän. Samat autot viikosta toiseen roikkuvat listoilla.

edit. On tullut katseltua siis kohtuu kilsoilla olevia E46 bemareita ja tarjonta ei ole kyllä paljoa muuttunut viime kuukausien aikana.

Vähän riippuu kriteereistä. Itsellä oli omat kriteerit, no ei kovin kummoiset. Viimevuoden syyskuussa myin käyttiksen pois ja tammikuussa ostin nykyisen joka sekin oli ollut pitkään myynnissä, odottelin lähinnä että milloin se on leimattu ja sitten kaupoille. Kuviot oli muutenkin vähän oudot joten ei pelkoa että sitä kukaan muu olisi heti ostanut.
Nyt kun vilkaisin samoilla haulla niin vielä viime vuonakin myytäviä olleita on edelleen myymättä, hidasta on.
Yksi asia itsellä oli rajoittava tekijä, mistään kovin kaukaa en lähde edes katsomaan. Löytyi se lopulta suht läheltä.
 
No eipä juuri mitkään erikoiset kriteerit, kohtuullisesti ajettu, automaatti-ilmastointi, bensa ja farmari. Automaatti-ilmastoinnin jos jättää pois niin valikoimaa on hiukan enemmän.
 
Pieni autokuume on tässä meinannut nostaa päätä. Nyt alla siis +600tkm rullattu 850.
Kilometrejä tulee vuodessa se 35tkm. Siihen määrään tuo bensakrematorio ei ole mikään fiksuin laitos. Vaikka vannoin, ettei diisseliä enää tule, kutkuttelisi vähän joku säästöpossu.

Laskurit kertovat, että 35tkm matkalla säästöä tulisi johonkin 5.5l kuluttavaan diisselikippoon n.1400 euroa vuodessa. Tietenkin jos jotain uudempaa autoa katselisin, niin rahoituksen ja suuremmat vakuutukset kun laskee tuohon mukaan, mennäänkin jo sitten miinukselle aika paljon.

Toinen vaihtoehto olisi ostaa joku halpa diisseli ilman rahoitusta. Ne alkaa kuitenkin olemaan aika paljon ajettuja. Ja aina "uudella" autolla ajaminen on aluksi semmoista kuulostelua, että mistä kuuluu kolinaa ja mikä paikka hajoaa ekana. Koska harvemmin noista tietää, mitä kaikkea on vaihdettu autoon. Volvosta nyt suunnilleen tietää, mikä sen tulevaisuus on. Juuri leimattuna alusta on ihan ok, kulutusosat on ihan ok jne. Tietenkin joku laakeri tms voi siitä pamahtaa ensi viikolla, mutta pääosin tietää siihen vaihdetut osat jne.

Kolmantena vaihtoehtona on sitten se, että isohkon ajomäärän takia olisi myös kiva nauttia siitä ajamisesta. Sen takia joku hiukan paremmin varusteltu auto olisi jees. Nettiautossa olisi passeli E-sarjan 320cdi, joka ei nyt liian kallis olisi. Siitä löytyisi kaikenmoista varustetta (automaatti ja vakkari olisi ne akuutimmat). Mutta tuommoinen möhkö farkkuna takaakin jo melkein 900 euron dieselverot. Eli ei oikein nekään napostele, kun vasta vähän aikaa sitten pääsi yhdestä isokoneisesti diisselistä eroon. Tosin tuolla Mersulla saattaisi vielä päästä ihan kohtuullisiin kulutuslukemiin, toisin kuin Dodgella pääsi. Tässäkin skenaariossa tulisi takkiin vuodessa jonkin verran verrattuna nykyiseen.

Toiseen bensa-autoon en näe oikein järkeä vaihtaa, koska Volvo nykyisellään antaa sopivat tilat ja jos bensankulutus laskee jollain litralla/100km, ei sitä tuolla vaihtohinnan erotuksella saa kurottua kiinni pitkään aikaan.

Olisi varmaan voinut mennä myös mahdollisimman halpaa autoilua-topikkiin, mutta menkööt nyt tänne.

e: Se tässä Volvon omistamisessa on vielä hyvää, että jos tuo nyt huomenna hajoaisi lopullisesti, niin ruuvaisi renkaat pois alta, ottaisi lisävalot ja uuden akun autosta veks ja käskisi romujannun hakemaan sen. Eli auton hajoaminen ei sinällään stressaa kamalasti.


Honda Civic Tourer Diesel 1,6 Joy Edition * 1.Omistajalta * Farmari 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto Honda Civic Turbodiesel, 109g co2 päästöt eli vero varmaan suht pieni, ilmoitettu kulutus maantiellä 3,7 litraa mutta tuollaisella autolla ajettiin hiljattain uusi kulutus ennätys, kaikkien EU maiden läpi 14.000km lenkki keskikulutus 2.8 litraa dieseliä satasella.. Hondat on hyviä autoja.

Vanhassa halvassa autossa juuri tuo on hienointa että jos se hajoaa niin ei se niin pahasti ota päähän. Ruuvaa irti mitä haluaa ja loput romuttamolle. Joku 10.000€ käytetty auto on hieman eri asia, pakkohan se paska on korjata vaikka monen tonnin remppa edessä.
 
Nettiautoa kun on selannut viikkoja on pakko todeta, että autoja tulee todella vähän myyntiin omilla kriteereillä, ja lisäksi niitä myydään todella vähän. Samat autot viikosta toiseen roikkuvat listoilla.

edit. On tullut katseltua siis kohtuu kilsoilla olevia E46 bemareita ja tarjonta ei ole kyllä paljoa muuttunut viime kuukausien aikana.
Kohtuu kilsoilla ainoa järkevä paikka etsiä e46 on Saksa.
 
Kohtuulliset kilsatkin ovat käsitteellisiä, itselle n. 150tkm ajettu on vielä kohtuullisesti ruuvattu.
Sepä siinä. Monilla nykyisillä premium-autoilla 200tkm ei ole vielä mitään, mutta toisaalta jollakin 90-luvun perusrassilla se tarkoittaa melkeinpä jo paalausvaihetta. Huolto toki merkitsee, joten näiden kohdalla voi olla joskus tilanne jopa päinvastoinkin.
 
Sepä siinä. Monilla nykyisillä premium-autoilla 200tkm ei ole vielä mitään, mutta toisaalta jollakin 90-luvun perusrassilla se tarkoittaa melkeinpä jo paalausvaihetta. Huolto toki merkitsee, joten näiden kohdalla voi olla joskus tilanne jopa päinvastoinkin.

Jep, eikä tilanne oikeastaan parane muuttamalla kilometrirajaa suuremmaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 670
Viestejä
4 543 383
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom