- Liittynyt
- 03.03.2017
- Viestejä
- 1 922
Laturi haistelee akun varaustilaa jännitteestä ja akun vastaanottamasta virrasta. Nyt kun akkua puretaan samalla (käyttämällä polttoainetoimista lisälämmitintä) niin napajännite tippuu ja akku ottaa koko ajan vastaan kaiken laturin tarjoaman virran (ja ottaisi enemmänkin). Tämä johtaa siihen, että ei sillä laturiparalla ole mitään luotettavaa keinoa arvioida akun varaustasoa ja se voi näyttää ihan mitä vaan.Tuli vkl ladattua Smartcharge 4A:lla 2011 V70 D3:n akkua. Illalla näytti 2/5, aamulla täynnä. Ardic oli jauhanut noin tunnin, niin laturi näytti taas 2/5. Koko ajan laturissa siis. Vika vai ominaisuus? Akku ehtoopuolella?
Oma arvaukseni asiasta olisi se, että tuota laturin näyttöä on aika turha tuijottaa, se on parhaimmillaankin viitteellinen ja jos sitä katsoo samaan aikaan kun akkua puretaan, tai edes heti sen jälkeen, niin näyttö on lähinnä viihteellinen.