Hyvä kun lisäilet kuitenkin väitteidesi perään "kuvittelen", minä taas voin sanoa, että tiedän koska minulla on tuollainen järjestelmä. Eli minulla sattuu olemaan Froniuksen Gen24 invertteri, automaattinen Enwitecin verkonvaihtoboksi, mittapuullasi järjettömästi paneelitehoa, BYD-akusto ja vielä Froniuksen Wattpilot -autolaturi. Oikein tyytyväinen olen ja takaisinmaksuaikakin vaikuttaa ihan hyväksyttävältä, varsinkin kun mukana on omavaraisuus sähkökatkoista, testattu on! Kesällä tuli hyvin tuottoa 05-22.30 välillä ja syksyllä, keväällä ja sateisellakin säällä pärjää hyvin toisin kuin alimittaisella järjestelmällä. 3,4kW max. tehoilla kestäisi sähköauton lataus aivan liian kauan.
Nämä laitteet toimii vieläpä hienosti yhteen, autolaturi ymmärtää aurinkosähkön päälle ja voi automaattisesti säätää latausta 1,4kW 1-vaihe - 11kW 3-vaihe välillä. Ymmärtää myös akun päälle, osaa käyttää tätä puskurina määritellyllä tavalla, voi pistää tilaan jossa ei käytä verkkosähköä autoon ollenkaan. Sisältääpi vielä dynaamisen kuormanhallinan kun on Fronius invertteri ja SmartMeter. Lisäksi akusto mahdollistaa hienosti jouston, eli vaikka tulee hetkiä jolloin aurinko paistaa heikommin niin otetaan akusta, taas kun paistaa yli kodin ja auton tarpeen, laitetaan akkuun. Ja tosiaan vielä omavaraisuus tuohon mukaan pitkäksikin aikaa. Ja koko järjestelmän hinta niin pieni %-osuus talon hinnasta etten ole sitä sen enempää murehtinut. Ainiin, ja integroituu hienosti vielä taloautomaatioon. Eipä mulla muuta, jatkakaa mielenkiintoista keskustelua