Tämä on kuin omasta tilanteesta pari vuotta sitten, kun nykyistä kämppää hommattiin. Yhtiöön olin jo perinpohjaisesti tutustunut vajaa vuotta aiemmin, kun samassa yhtiössä oli toinen kiinnostava asunto, mutta ei lähdetty siitä kilpailemaan, koska ostajia oli useita ja kämppä meni "heti". Kun oma tuli myyntiin, niin seuraavana päivänä oltiin sitä katsomassa yksityisnäytöllä ja tehtiin välittömästi tarjous, jonka voimassaolo päättyi ennen ensimmäistä julkista näyttöä. Tarjous oli hyväksytty alle viikon sisällä ilmoituksesta ennen kuin julkista näyttöä oli ehditty edes pitämään. Käytännössä tarjousta varten piti vain tarkistaa asunnon kunto sisältä tietäen mitä kaikkea pitää itse rempata ja ottaa se huomioon tarjouksessa.... jonka potentiaaliset ostajaehdokkaat tuntevat etukäteen eivätkä siksi koe tarpeelliseksi tutustua sen kummemmin itse kohteeseen enää julkisen markkinoinnin vaiheessa. Jos itsellä ei ole heittää tiskiin ehdotonta tarjousta olemattomalla tutustumisajalla niin on jo lähtökohtaisesti vähän myöhässä.
Oman kämpän oston jälkeen vuoden sisällä tuli toinen vastaava myyntiin huomattavasti korkeammalla hinnalla ja sekin poistui myynnistä alle 2 viikossa. Tämä antaa luottamusta, ettei omankaan mahdollinen myynti tulevaisuudessa pitäisi olla ongelma, koska alue / yhtiö kiinnostaa ostajia hankalista ajoista huolimatta.