Nordea. Tammikuussa nostettu 25v laina-ajalla.Mikä pankki nyt järjissään myötää enää 25 vuodena lainoja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nordea. Tammikuussa nostettu 25v laina-ajalla.Mikä pankki nyt järjissään myötää enää 25 vuodena lainoja?
En ole törmännyt yhteenkään pankkiin joka ei tarjoaisi 25 vuoden lainoja. Viimeksi pari kuukautta sitten kysytty lainalupaukset kolmesta eri pankista: Nordea, Danske ja OP.Mikä pankki nyt järjissään myötää enää 25 vuodena lainoja? 20 vuoden lainaajan ymmärrän vielä jotenkin.
Minä olen keskustellut alustavasti on 18 vuoden maksimilainajasta jos otan uuden asuntolainan. Ystäväni on muuten töissä yhdessä pankki konttorissa jossa myönnetään maksimi 15 vuotta lainaikaa riippumatta maksukyvystä ja varakkuudesta.
Sekoitatkohan nyt taas jonkin sijoituslainan ja oman asunnon lainat mallikkaasti toisiinsa? Toisessa viestissä paasaat siitä että rahaa täytyy olla käytettävissä ja toisessa viestissä vedät lyhennykset tappiin asti suhteessa tuloihin?Mikä pankki nyt järjissään myötää enää 25 vuodena lainoja? 20 vuoden lainaajan ymmärrän vielä jotenkin.
Minä olen keskustellut alustavasti on 18 vuoden maksimilainajasta jos otan uuden asuntolainan. Ystäväni on muuten töissä yhdessä pankki konttorissa jossa myönnetään maksimi 15 vuotta lainaikaa riippumatta maksukyvystä ja varakkuudesta.
Mikä pankki nyt järjissään myötää enää 25 vuodena lainoja? 20 vuoden lainaajan ymmärrän vielä jotenkin.
Ystäväsi alueella hakijat varmaan 45v+ ikäisiä. Ei 25v laina-aika ole ongelma esim 30v vanhalle pariskunnalle.
Epäilen että hän trollaa. Lisäksi hän useammassa eri ketjussa kertoo miten kuuluu johonkin suomen asuntosijoittaja liittoon tms. eli hän sekoittaa oikeasti asioita keskenään. Se että ottaa sijoitusasuntoa varten lainaa, missä ei meinaa koskaan asua ja pelkästään vuokraa sitä neukkukuutiota on ihan eri asia kuin jos (vaikkä päälle 40v iässä) ottaa omaa asuntoa varten asuntolainaa. Pankki kyllä myöntää jopa päälle 40v ikäisille henkilöille 25v laina-ajan, mutta sitä ei varmaankaan saa jos kyseessä on esim. neljäs sijoitusasunto.
Mitä eroa 3kk, 6kk ja 12kk euriborilla on käytännössä, kun puhutaan asuntolainoista?
Mulla kun laina nousi 65t€ - > 130t€, katsotaan nyt seuraavat 5v miltä näyttää, mutta eipä tuo nyt paljoa vaikuttanut ja ymmärrän pankkia kun velka kumminkin tuplaantui niin jotain ehtoa hekin halusivat.
Tottakai ehdot menee yhdistelyssä uusiksi. Mutta miksi et vain pyydä tarjousta erillisestä lainasta, jolla kuitata tuo taloyhtiön lainaosuus pois (sikäli mikäli jos saat henkilökohtaisesti paremman marginaalin kuin yhtiö eikä mahdottomia käsittelykuluja)?Nordea ihan suoraan sanoi, että jos koetan yhdistellä noita, myös ehdot menevät uusiksi ja lainan ehdot heikentyvät. Nyt mainostavat jotain kulutusluottoja verkkopankissa ilmoituksilla, ja taisin jo kerran sanoa, että pitäköön tunkkinsa. Koetin myös varata ajan asiontihenkilöni vaihtoa varten suurena epäluottamuslauseena, mutta sitä ei voinut helposti tehdä netissä. Nyt kuitenkin tietänevät, että en ihan täysin arvosta heitä.
Tottakai ehdot menee yhdistelyssä uusiksi. Mutta miksi et vain pyydä tarjousta erillisestä lainasta, jolla kuitata tuo taloyhtiön lainaosuus pois (sikäli mikäli jos saat henkilökohtaisesti paremman marginaalin kuin yhtiö eikä mahdottomia käsittelykuluja)?
Ystäväni on töissä pääkaupunkiseudulla. En tiedä minkä ikäisiä hänen asiakkaat ovat ja sitä tilastoa tuskin saa paljastaa. Minä en ole 45+ vaikka joo olen 30+. En kerro tarkkaa ikääni, mutta tiedät toki nyt että ikäni on enemmän kuin 30, mutta vähemmän kuin 45.Ystäväsi alueella hakijat varmaan 45v+ ikäisiä. Ei 25v laina-aika ole ongelma esim 30v vanhalle pariskunnalle.
Riippuu konttorista. Monella pankilla on riippuen konttorista eri säännöt. En ole kysellyt esim jostain Tampereen pankista. Ehkä paikkakunnallasi jostain oudosta syystä myöntää kaikki noi 3 noita 25 vuoden lainoja.En ole törmännyt yhteenkään pankkiin joka ei tarjoaisi 25 vuoden lainoja. Viimeksi pari kuukautta sitten kysytty lainalupaukset kolmesta eri pankista: Nordea, Danske ja OP.
Ok joo en keskustellut niin syvällisesti Nordean kautta kun eivät oikein kilpailleet koroissa parhaan tarjoukseni kanssa. Nordeassa ei ole mitään vikaa ja eka asuntolainani oli Nordean kautta, mutta se on kokonaan maksettu pois. Olen myös ollut tyytyväinen Nordean asiakaspalveluun.Nordea. Tammikuussa nostettu 25v laina-ajalla.
Kas kummaa kerrankin osuit oikein ainakin yhdessä asiassa vaikka loput sinun vastauksessa ei ollut mitään hyödyllistä tietoa. Minulla on ennestään asuntolainaa mitä toki voi tehdä pankit nihkeäksi antamaan pitkän lainaajan uudelle lainalle.25v laina-ajan, mutta sitä ei varmaankaan saa jos kyseessä on esim. neljäs sijoitusasunto.
Kyselin hieman lisätietoja ja hintapyynti onkin 72k€ (54m2). Yhtiövastike 180e/kk + rahoitusvastike 170e/kk. Jos tuosta muutaman tonnin vielä saa tingittyä pois, niin sais keittiön uusittua niillä rahoilla. Asunnon ikä on ainoa asia, joka mietityttää.Näillä lähtötiedoilla en ikinä laittaisi omaa (laina)rahaa kiinni ko. asuntoon. Vuokra on kuitenkin sen verran maltillinen, että verrattuna vastikkeeseen ja korkoon et montaa sataa maksa ylimääräistä kuussa. Onko se summana kova asumisen joustavuudesta ja vastuuvapaudesta, pitää jokaisen itse kohdallaan päättää.
Mikä pankki nyt järjissään myötää enää 25 vuodena lainoja? 20 vuoden lainaajan ymmärrän vielä jotenkin.
Kyselin hieman lisätietoja ja hintapyynti onkin 72k€ (54m2). Yhtiövastike 180e/kk + rahoitusvastike 170e/kk. Jos tuosta muutaman tonnin vielä saa tingittyä pois, niin sais keittiön uusittua niillä rahoilla. Asunnon ikä on ainoa asia, joka mietityttää.
Lainaus ei näköjään ihan ottanut kaikki viestejä:
Eli kyseessä 60-luvulla rakennettu kerrostalokaksio hyvällä sijainnilla (minulle).
Asuntoon on juuri vaihdettu mm. vesiputket ja ikkunat + kuitu vedetty sähkökaappiin. Vuokraa tästä joutuu maksamaan 570e+vesiennakko+autopaikka, joten kyllähän sillä ehkä jo jonkinlaista lainaa lyhentelee? Sijaintina Oulu.
Toisaalta, jos ottaa 70k lainaa, niin kuukausierä lienee jopa korkeampi kuin tuon vuokran ja vastikkeiden erotus tällä hetkellä.
Hieman lähempänä keskustaa, mutta ei toki kaukana Puokkarista. Asunto ei ainakaan tällä hetkellä ole julkisesti missään myynnissäPuolivälinkangas?![]()
No ei ole sellaista karttaa ja kysy taloyhtiöltä jos olet ostamassa asuntoa. Jos jokuu tilaa Hesarin niin sitten ehkä hänellä on sellainen mutta minä en tilaa Hesaria. Taloyhtiöltä voi kysyä.Onko jollain tullut vastaan karttaa missä näkyisi Helsingin kaupungin vuokratonttien sopimusten pituudet / mitkä ovat menossa vanhaksi. Joskus hesarissa muistaakseni oli kartta, mutta en löydä sitä mistään.
Olisi kiva karsia taloyhtiöittäin ne pois missä tonttivuokrat nousevat seuraavan viiden vuoden aikana.
No ei ole sellaista karttaa ja kysy taloyhtiöltä jos olet ostamassa asuntoa. Jos jokuu tilaa Hesarin niin sitten ehkä hänellä on sellainen mutta minä en tilaa Hesaria. Taloyhtiöltä voi kysyä.
Auttaisikohan tämä? http://www.hel.fi/kv/tonttiToki saan tuon tonttiasian selville avaamalla myytävän asunnon tiedot / talon tiedot. Tässä olikin pointtina että tuosta on varmasti joku listaus olemassa missä ne kaikki on.
Tilaan itse Hesaria, mutta ei vain ole niin yksinkertaista kaivaa sieltä tuollaista esille. Helpottaisi jos joku muistaisi vaikkapa kuukauden missä tuo on ollut esillä.
Ja tämä ei ollut vain sinua kohtaan osoitettu kysymys, ihan avoin...
Auttaisikohan tämä? http://www.hel.fi/kv/tontti
Parin klikkailun jälkeen löytyy ainakin https://www.hel.fi/static/kv/tontti...uusittavat-maanvuokrasopimukset-2020-2021.pdf
En tiä, ostotarjousta pitäisi pukata. Ensimmäistä elämässä, joten tässä miettii vähän kaikkea.
Tekisi melkein mieli pyytää neutraali hinta-arvio asunnosta. Mietin just kovasti että meneekö hinta yläkanttiin paljo vai ei. Tietenkin tällaisetkin palvelut maksavat ja ei niitä taida paljoa olla tarjollakaan.
~4v sitten tuota tuli mietiskeltyä. Päästiin lopulta kaupoille ~3,2% pyyntihinnan alle, tuota on tullut jälkikäteen mietittyä ja meni ehkä hieman yli omaan mieleen. Toisaalta asunto oli sellainen joita ei ihan joka päivä ole tarjolla ja sopivalla alueella. Jos tästä ei olis tullut kauppoja niin seuraavan mieleisen löytämiseen olisi mennyt aikaa. Tässä välillä olis maksettu tähän saakka vuokraa 50k€, nyt omasta laina on lyhentynyt ~32k€.
Kaikki minkä saa tingittyä, sitä ei tartte maksaa. Riippuu hiukan kuinka haluttu kohde on kyseessä, että kannattaako käydä koviin tinkaukseen.
Omassa tapauksessa sijainti, koko ja kunto kohtasivat täydellisesti ja hinnastakin päästiin neuvottelemaan tonneja pois. Kohde oli uusi ja rakentajalle oletettavasti helppo hinnoitella, kun tietää rakennuskulut aika hyvin. Edelleen on etuovessa haku päällä ihan mielenkiinnosta, mutta hyvin harvakseltaan tuolta mitään ilmoituksia tulee ja niissäkin aina jokin kriittinen puute. Onnistunut ostos siis!
Pankin vaihtamisesta: Mitähän käy ASP-lainan eduille, jos haluaa vaihtaa pankkia? Säilyykö valtiontakaus ja korkotuki? Jäi kilpailuttaminen kiireessä vähän heikoksi, niin mietin, voinko helposti vaihtaa pankkia nyt kun laina on otettu ja asunto ostettu.
Ilmoitin pankille, että mielestäni asuntolainani korkomarginaali on liian korkea, ja että kysyn tarjouksia parista muusta pankista. Oma pankkini (Nordea) tarjoutui laskemaan marginaalin 1 prosentin 0,68 prosenttiin ilman kuluja. OP teki hiukan huonomman tarjouksen, ja Danske lupaili alustavasti alle 0,7:n marginaalia, mutta eipä kannata lähteä vaihtamaan pankkia.
Vaihdoin itse toiseen pankkiin ja vanhaan jäi ASP-laina vain. Eivät ole ilmoitelleet ehtojen muuttumisesta tai mitään.
No mä sanoin vain, että mielestäni marginaali ei vastaa nykyistä markkinoiden nykytasoa, ja että olen kysymässä muista pankeista tarjouksia. Laina oli otettu syksyllä 2014. Tiesin siis, että marginaalit olivat joka tapauksessa tippuneet tuosta ajankohdasta.Kysyivätkö perusteluita ja onko kuinka uusi laina?
Puoli vuotta nykyistä makseltu, niin miksei pikkusen saisi tiputettua kuluja..![]()
Eiköhän tuo ole pankista kiinni. Itse olin muutama vuosi sitten tilanteessa, jossa näytti siltä, että olisin potentiaalisesti joutumassa 2 asunnon loukkuun. Dansken mielestä riskiä oli liikaa, eivätkä myöntäneet lainaa. Nordea sen sijaan myönsi, mutta edellytti, että otan lainaan korkosuojauksen.Koetin selvittää mutta kun en vastausta saa helposti. Milloin on teidän mielestä ylivelkaantunut? Missä menee se raja? Minulla on yksi pankki kyllä joka innokaasti myöntää lainaa mutta on ainakin yksi pankki joka sanoi että sinulla on jo paljon lainaa.
~4v sitten tuota tuli mietiskeltyä. Päästiin lopulta kaupoille ~3,2% pyyntihinnan alle, tuota on tullut jälkikäteen mietittyä ja meni ehkä hieman yli omaan mieleen. Toisaalta asunto oli sellainen joita ei ihan joka päivä ole tarjolla ja sopivalla alueella. Jos tästä ei olis tullut kauppoja niin seuraavan mieleisen löytämiseen olisi mennyt aikaa. Tässä välillä olis maksettu tähän saakka vuokraa 50k€, nyt omasta laina on lyhentynyt ~32k€.
Kaikki minkä saa tingittyä, sitä ei tartte maksaa. Riippuu hiukan kuinka haluttu kohde on kyseessä, että kannattaako käydä koviin tinkaukseen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.