Kiitoksia kommenteista
Ja joo kyllä tässä meikä päätä kylmänä pitää. Puolisolle pitää vähän toppuutella ja kyllä hänkin ymmärtää ettei pidä ostaa pelkällä tunteella. Jos sillä menisi, olisi varmaan kauppakirja jo taskussa
Asunto on siinä hintaluokassa että pystyisimme maksamaan kyllä täyden pyynninkin. Se ei vain tule kyseeseen tämän asunnon kohdalla, juurikin ottaen huomioon asunnon hintatason. Toki asunnon hieno kunto & tehdyt sisäremontit nostavat arvoa, mutta oma tarjoukseni, jos sen teen, on ainakin 10% pienempi kuin pyynti nyt. Varmaan vielä jokunen prosentti päälle.
Asunto olisi aika nappi monelta osin pienelle perheelle (2 aikuista, 1 lapsi ja kissa). Tietääkseni sen kummempia veroja tässä ei mene (ensiasunto, ei varainsiirtoveroa) ja joo muuttoon jätetään rahaa ja onneksi palkatkin juoksevat molemmilla aikuisilla. Tilanne mikä tahansa, asumiskustannukset tulevat laskemaan nykyisestä.
Töihin puolituntia julkisilla, isommat kaupat jne. julkisilla varmaan hmm 15min. Lähellä pieni ostari jossa pari kauppaa jne. Meille sopii, rivari/okt lähiöö. Luulen että arvo nousee koko ajan hieman, Helsingissä kun ollaan. Paljon harrastusmahdollisuuksia lähellä, päiväkodit, koulut, puistot jne.
Oikeastaan tiedossa on vain yksi (ei pakollinen) tekeminen asuntoon ennen muuttoa, jonka hintaluokka on siinä 1000€ paikkeilla. Ja olen lueskellut useamman kerran paperit mitä olen talosta/taloyhtiöstä saanut, PTS:n, vuosikertomukset, tehdyt remontit jne. Ja kaikki on positiivista.
Tulevaisuudesta kun tietäisi. Tällä hetkellä on fiilis että kyllä yhdellä muksulla mennään, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Sillä tähtäimellä olen kuitenkin että 10-v tässä nyt ainakin. Parikin muksua menee vielä tuollaisessa kivassa rivarissa ja jos sellainen tilanne tulee niin siinähän sitä voi vaihtoakin alkaa katselemaan. Ja kumpikin halutaan, ihan hiton paljon
Nyt on vain juuri näitä muutamia kysymyksiä mihin en tiedä vastausta. Heittelen varmaan vielä niitä tännekkin jos en löydä muualta mitään järkevää. Katselee jos saisi tarjouksen heitettyä jossain välissä. Sekin pitää vissiin tarkkaan katsoa, ehdot jne..