No käytännössä olen kyllä saanut aina myös pöytäkirjan ja toimintakertomuksen sun muutkin nähtäväksi. Alunperin sinä tosin väitit, että edes noita muita asiakirjoja ei saa ollenkaan ennen ostamista. Suoraan ilmoituksessa noita toki ei ole mukana, vaan niitä pitää pyytää erikseen.
En nyt tiedä mistä tässä se ongelma tulee mutta kerrataan vielä:
No käytännössä siis;
Meillä oli juuri äskettäin yhtiökokous, (se oli 21.5.2025)
Minulle tuli juuri tarkistettavaksi siitä kyseinen yhtiökokouksen pöytäkirja mikä pitää sisällään mm. seuraavia asioita:
- Kutsu
- Asukastiedoite tulevasta palovaroittimien asennuksesta huoneistoon (jaettiin kokouksessa)
- Esityslista
- Tilinpäätös
- Esitys uudesta yhtiöjärjestyksestä
- Uuden kuntoarvion teettämisen päätös ja useampi tarjous
- Lainaosuudet, jaoteltuna ja siitä päätös
- Toiminnantarkistuskertomus
- Valtakirjat niiltä jotka eivät itse saapuneet paikalle
- Osallistujat & ääniluettelo (äänimäärät ja osakkeiden määrät)
Tuota siis ET tule saamaan pelkästään pyytämällä vaan sinun täytyy odottaa sitä virallista yhtiökokousta ja / tai olla isännöintifirman kautta paikalla ja / tai olla tuon pöytäkirjantarkastaja. Mahdollisesti (jos vain 1kpl kokouksia eikä kahta) myös USB tikku / koko vuoden kaikki tileihin liittyvät lapukkeet.. niitäkään ei yleensä anneta eteenpäin katseltaviksi potentiaaliselle ostajalle.
Voit saada siitä OSIA. Kuten tiedon paljonko on velkaa, mikä on yhtiön maksukyky, onko lainoja, vanhan (siis jo tehdyn) kuntoarvion sekä tehtyjä & suunnitteilla olevia remontteja.
Toivottavasti tämä auttoi ja voimme lopettaa vänkäämisen.