Noista dokumenttien luovuttamisesta sen verran, että mä olen ollut elämässäni noin kymmenessä asuntonäytössä. Jokainen niistä on johtanut tarjouksen jättämiseen. Ja nyt en puhu missään pelletarjouksista, vaan markkinahintoihin suhteutettuna ihan asiallisista tarjouksista, jotka usein myös ovat johtaneet kauppoihin.
Itselleni asunnonosto on ennen kaikkea taloyhtiön dokumenttien huolellista läpikäymistä, alueen tuntemista, hintatason selvittelyä ja esittelykuvien katselua. Asuntonäytöllä sitten käydään tsekkaamassa, että esittelykuvat antoivat suunnilleen oikean kuvan kämpästä ja ettei vastaan tule ikäviä yllätyksiä tyyliin pinttynyt tupakanhaju asunnossa.
Minä en ainakaan ole edellä kuvailtu "renkaanpotkija", vaan jokainen kohde mistä pyydän lisätietoja, on lähtökohtaisesti kiinnostava. Toki taloyhtiön tietoihin tututustumalla merkittävä osa kiinnostavista kohteista muuttuu epäkiinnostaviksi. Välittäjät toki saavat rajata palveluitaan sunnuntainäytöillä kiertäviin ihmettelijöihin, mutta toiminnallaan he rajaavat monia potentiaalisia asunnonostajia veks.