Sovitaanko niin että joku moderaattori voi tulla ja tavata meidät molemmat, myös nähdä meidän lainapaperimme.
Sinä esität hänelle todisteet kaikesta mistä olet täällä jutellut ja minä näytän että laina on otettuna ja asustelen kämpässä mihin se laina on haettuna toisin kuin väitit ilman mitään todisteiden häivääkään.
Mikäli se ei sinulle käy voin vain olettaa että tämä(kin) viestisi oli taas tuota ns. tuubaa mistä mainostit aiemmin sekä että myönnät valehdelleesi, tehneesi täysin tuulesta temmatun väitteen minua kohtaan ja muutenkin ns. puhuneesi paskaa (koska väitteesi ei pitäisi paikkaansa etkä ole edes valmis todistamaan sitä että sinulla on laina ja tietoa oikeasti näistä asioista)... Jään siis odottelemaan.
Vai että moderaattori todistamaan sun lainan olemassa olo
? Kyllä mä uskon ilman modeakin, eikä minua rehellisesti sanoen edes kiinnosta että onko sulla lainaa vai eikö ole...
Tuo vakuuden vaihto oli muuten näinkin vaikea etsiä eli tästäkin piti levittää pari postia ihan uskomatonta legendaa kun asia olisi ollut näinkin vaikea tarkistaa ennen viimeistään toista postausta...
Google
eka linkki (pdf:ään, jostain syystä näyttää nimeä tuollaisen request rejectedin, linkki silti toimii)->
Request Rejected
Nyt kun on palattu puhelimen äärestä tietokoneen pariin niin muistin puhelimella surffaillessa väärin (enkä jaksanut silloin selata vanhoja juttuja uudelleen), eli ei nuo kaikki vanhat "ihmejutut" liittynytkään lainoihin/pankkeihin eli tältä osin otan virheen omiin nimiini.
Ja kun kerran listaa pyysit niin tässä jotain viimeisen kuukauden ajalta nimenomaan tästä threadista liittyen asuntoihin ja lainoihin:
Asunnon ostaminen ja asuntolaina
- Kerrotko minkä muun kuin vaihtuvakorkoisen lainan voisi saada samoilla ehdoilla 10v ja 25 laina-ajalla? No ei mitään, jolloin ei tartte otaksua että voiko vai eikö vaan lainaa voi lyhentää miten tykkää (kts. FIVAn dokumentti eli kuluttajansuojalain 7 luki 27§).
- vakuutuksetkaan ei ole hallussa, vakuutukset kattavat mm. tuhopolton (vakuutusyhtiö perii sitten polttajalta sen mitä saa ja loput jää vakuutusyhtiölle "tappioksi") niin kauan kuin polttaja ei polta kohdetta johon on itse ottanut vakuutuksen.
- "30 vuotta" taisi olla vähän liioiteltu, olisit sanonut ~5 vuotta niin jutussa olisi joku tolkku
- eikä ole taloyhtiöidenkään jutut hallussa... Lähes tulkoon kaiken listassa (vesiliittymää ei ollut muuten listassa, mutta esim. HSY:n alueella niitä saa vain 1 per asuinkiinteistö) voi tehdä kunhan yhtiöjärjestyksessä lukee sopivat sanat ja johonkin paljutteluun ei mikään (erillistaloyhtiö, jolloin pihat todennäköisesti asukkaan määräntävallassa eli yhtiön sisällä todennäköisesti "minitontteja") pysty puuttumaan käytännössä ollenkaan jos vain vesien poisto on järkevä.
- euribor nousisi yhdessä päivässä 2% vai mitä tässä haluttiin sanoa? Vai että koron tarkistuksen aikavälillä eli 12kk aikana korko nousee 2%? Kerrotko mitä merkitystä sillä on että isossa kaavassa että lyhennätkö päivää ennen korontarkistusta vai päivän sen jälkeen (ihan vinkkinä että päiväkorkoa maksettaisiin 0,00547% (2%/365) enemmän jos se korko nousisi tuon 2% korontarkistuksessa eli 100ke:sta ~5,5e/päivä lisää).
- niskalenkki ja tappouhkaus, mitä, eivätkö nämä olekaan ihan perinteisiä lainanneuvottelu keinoja
Ja ettei menisi pelkäksi mollaukseksi niin oli siellä seassa jotain järkevääkin (kuten mm. lainan maksun "minimointi" ja käteispuskurin kerryttämisen vaikkapa norwegian pankin korolla koska sieltä saa suuremmat tuoton kuin mitä on lainan kulut), mutta kun seassa on "yli puolet" tuollaista ylläolevan kaltaista juttua vaikea tuolta on kenenkään tuo asia poimia.