Arma 3 (PC) (2013)

Salakapakka exile taas pystyssä oikein raakasti editoituna.
Passwordin takana koska se nyt vain on näin.

Mikäli kiinnostusta koittamaan ja testaamaan ni suosittelen liittymään tuohon steamgrouppiin, sieltä löytyy password.

Priva-viestilläki saattaa saada passun mutta ku en juuri foorumeilla ole ni helpompaa ton groupin kautta.

Traderit poistettu kokonaan ja helvetisti kaikkea lisätty craftattavaksi.

Muutoksia tulee jatkossakin ja ideoita etenkin craft-reseptien suhteen otetaan innolla vastaan.

Steam Community :: Group :: A3 Exile Salakapakka

109.230.241.202:2302

Salakapakka V.4



-da gaaz-

Edqarin epoch-kyssäriin: Siihen on joku syy miksi epok/exile-servut jakaantuu 3%epok/97%exile..
 
Viimeksi muokattu:
Johan tätä on tullut kohta 3000 tuntia hakattua. Hetkeäkään ei ole tämän hankinta lisäreineen harmittanut. Porukalla ollaan mäiskitty useampaa eri modia, breaking point, epoch, exile ja unsung näin pikasesti mainittuna. Suurimmat määrät pelitunteja kuitenkin wastelandia eri kartoilla ja servuilla. Kerrassaan elämyksellinen peli: mylläät eka puolisen tuntia munat turpeessa puskissa kohti kohdetta, vaan joutuaksesi kk-väijytykseen. Tai onnistuneesti varastat kanssapelaajan nenän edestä lukitsematta jääneen raketinheitinvaunun, kuollaksesi pari min päästä ilmaiskuun. 5/5.

@Hartze :n mainitsemat servut olleet suosikkeina, tosin valitettavasti osin jo kuolleet. Viimeaikoina tullut pelailtua (oletettavasti) brittiläisellä ccg:llä (custom combat gaming), kartan ollessa ensiksi Malden vaihtuen sitten omaan suosikkiini Tanoaan.

Mielenkiinnolla odotan tankki-dlc:tä, pari aikasempaa (tac ops, laws of war) ei sinänsä kolahtanut mutta semisti kuitenkin toivat lisää mielestäni arman suurimpaan vahvuuteen: monipuolisuuteen. On melko yllättävää et sama alusta kääntyy enemmän tai vähemmän sulavasti KOHT räiskintä-mayhemistä RPG-lifeen. Lähinnä wastelandin näkökulmasta tarkkailtuna runsas ajoneuvojen, lentohärveleiden sekä aseiden+optiikoiden+tetsauskamojen määrä mahdollistaa kartasta riippumatta useita erilaisia lähestymistapoja joko yksin tai ryhmän mukana toimimiseen.

Uskoisin et bohemialla ovat hereillä nelosta suunnitellessa tämän monipuolisuusaspektin säilyttämisessä. Aiemmat skabailut (make arma not war) on mun mielestä onnistuneesti saaneet modailuporukkaa aktivoitua mukaan sisällöntuottoon. Näitä pitäis kuitenkin olla vielä enemmän.
 
Arma-skriptaajat ja -modaajat huomio!

Arma 3:n kehittäjästudio on aloittanut kaupallisen yhteistyön pelin modausyhteisön kanssa. Armaa modaavilla yksinäisillä susilla ja tiimeillä on siis nyt mahdollisuus kaupallistaa projektinsa ja saada ikioma virallinen DLC:nsä myyntiin Steamiin Arma 3:n kauppasivulle. Olen itse työskennellyt erilaisten Arma-projektien parissa vuodesta 2012 ja oppinut valtavasti matkan varrella. Opiskelen tietojenkäsittelytiedettä Helsingin yliopistossa, mutta teknisehköstä taustastani huolimatta olen kiinnostunut erityisesti pelisuunnittelusta ja sen osa-alueista (pelimekaniikka, estetiikka ja tarinankerronta). Teknisen taustani ansiosta osaan kuitenkin ottaa tekniset rajoitteet hyvin huomioon ja mukauttaa pelisuunnittelua niin, että keskityn siihen, mikä ylipäätään on Armaversumissa mahdollista ja järkevää toteuttaa.

Etsinkin nyt juuri Sinua, jos olet Arman modaamisen, erityisesti skriptaamisen taitava kaveri. Olisi suuri etu, jos asut pääkaupunkiseudulla (erit. Helsinki), jotta voisimme tavata ja kehittää pelimuotoa paikan päällä. Asustelen itse Helsingin Konalassa. Jos kiinnostuit, niin otathan ensisijaisesti yhteyttä Steamin kautta: ezcoo_ :)
 
Arma-skriptaajat ja -modaajat huomio!

Arma 3:n kehittäjästudio on aloittanut kaupallisen yhteistyön pelin modausyhteisön kanssa...

Tämä on vähän kaksijakoinen homma. Vähän luulen, että modiyhteisö näivettyy tästä entisestään.
 
Enpä usko. Hyviä modaajia on satoja, joten tuskin vaikuttaa mihinkään jos pari-kolme vuodessa saa viiden euron modinsa kauppaan.
Ongelmia tuleekin lähinnä sitten jo isompien perusmodien tekijät kaupallistavat modinsa ja kieltävät käytön muilta. Suuri osa modeista vaatii pohjalle muita modeja toimiakseen.
 
Ongelmia tuleekin lähinnä sitten jo isompien perusmodien tekijät kaupallistavat modinsa ja kieltävät käytön muilta. Suuri osa modeista vaatii pohjalle muita modeja toimiakseen.

Toisaalta ehkä hyvä liike joka selkeyttää nykyistä modien sillisalaatti. Itse pelaan vaan netissä vanilla, koska ei jaksa säätää 10 eri kodin kanssa
 
Salakapakka avattu kaikelle kansalle.

- HC / 1st person
- Ei tradereita
- Ei isoja aseita (Max 7.62)
- Max scope RCO (+Harvinaínen DMS helicrashilta)
- Tehtäviä, kaupunkien/alueiden valtauksia, random partioita, vartoituja loottiboxeja ja helicrasheja ja ja..
- Radioaktiivisia alueita ja tehtäviä
- Lootti muokattu
- Kartta muokattu
- AI:t sotii keskenään
- Survivoreja spawnikaupungeissa
- Survivoreja ajokeissa
- Kaupunkien pommituksia
- Paljon craftattavaa

Pelkkä Arma3+Exile riittää, ei muita modeja

109.230.241.202 :2302

Salakapakka V.4
 
Viimeksi muokattu:
Peli on jo 2013 vuodelta, mites tämmöisen saisi pyörimään i7-6700HQ + 960M - kombolla?
 
Hyvin on vähän suhteellinen käsite kyllä tän pelin kanssa. Yksinpelitehtävät voi rullata ihan nätistikin, mutta moninpeli ja vähän reilummin toimintaa ja tavaraa kartalla niin rupee äkkiä fps tippumaan.
 
Joo tää peli kyl huutaa prosessoritehoja kovasti... ja muistia :D
 
Tulipa ostettua, 2h tuli pelailtua. Seems good. Asentelin Exile-modin, joskos huomenna (ts. tänään) kävis tutustumassa Salakapakkaan, jos sattuisi huomenna aamusta olemaan joku linjoilla. Äsken meinasin mennä, mutta 0/60 ja 9999 ping. :D @kaasutin onko tuolla miten yleensä pelaajia?
 
Enpä usko. Hyviä modaajia on satoja, joten tuskin vaikuttaa mihinkään jos pari-kolme vuodessa saa viiden euron modinsa kauppaan.

Nälkä kasvaa syödessä prioriteetit alkavat muuttumaan kun raha astuu kuvioon. Uudet modaajat haluavat rahaa aina vain useammin (koska miksi ei) ja kierre on valmis. Asiat kehittyvät vaan aina niin hitaasti että vaikea olla jatkuvasti seuraamassa kokonaiskuvaa jos siihen edes on mahdollisuus.
 
Arma-sarja saa jatkoa: Arma 3:n seuraaja on nyt virallisesti vahvistettu kehittäjän toimesta


 
Ei tosiaan kannata vielä vetää ostohousuja jalkaan, kun voi olla muutaman vuoden odotuksen päässä se early access versiokin. Voivat myös alpha-testata tämän ensin eri maiden armeijoilla VBS:n kautta.

Hiljaa hyvä tulee, jatketaan siihen asti v3 fläsärin peluuta. :kahvi:
 
Dayz käyttää tuota enfusion engineä joten saavat sieltä varmaan paljon tietoa moottorin toiminnasta ja kehittävät sitä yhteistyössä. Vielä kun dayz alkaa olemaan kohtapuoliin beta kunnossa (köh köh) niin voisi melkein olettaa että moottorikin jo jonkinmoisessa kunnossa.
 
Olen nyt jauhanut noin 12 tuntia Salakapakassa, ja hyvältä maistuu - vaikkakin on joutunut jonkun verran olemaan itsekseen tai yhden tyypin kera, niin jostain - kumman - syystä tuossa pelimuodossa/modissa se ei niin haittaa, koska on kokoajan kuitenkin "pelko perseessä", että tulee ammutuksi.

Parasta on se, kun tiedät, ettet ole "yksin" missään, joka paikassa voi NPC:t ajaa ohi ja/tai joku NPC kämppiä kämpässä, jota menet katsomaan. Tähän kun lisätään vielä NPC:iden aseidenkäsittelytaito ja se, että osaavat heittää kranaatteja ja ampua singolla, soppa on likimiten valmis.

Suosittelen Salakapakkaa semmoiselle, jota ei kuoleminen videopelissä haittaa ja joka tykkää pelailla yksin/pienellä porukalla, servulla on kyllä väkeä yleensä mutta ei älyttömästi. Kuten sanottu, et ole milloinkaan yksin, sillä joka nurkan takana voi odottaa NPC piippu kohti sinua. Ja kuolemia tulee.

Vielä kun dayz alkaa olemaan kohtapuoliin beta kunnossa (köh köh)
Niin, 2080? :D
 
ARMA Finland järjestää tänään 24.2.2018 suuren 2. Maailmansodan aiheisen TvT tapahtuman.

Livestreamiä tapahtumasta tarjolla tästä linkistä:

ARMA Finland on suomalaisille ARMA pelaajille tarkoitettu avoin yhteisö, jossa pelataan viikottain ison pelaajamäärän tehtäviä. Tämän lisäksi ARMA Finland järjestää säännöllisin väliajoin erikoistapahtumia, kuten tämä yllä mainittu 2. Maailmansodan aiheinen TvT.

Lisätietoja yhteisöstä: | ARMA Finland
 
Löytyykö King of the Hill modin pelaajia? Tuota on nyt tullut väännettyä useampi tunti, harmi kun aikaisemmin ei ole tullut kokeiltua. Ei niin vakavaa ja vähän arcademaisempaa mitä normi Arma.
 
Löytyykö King of the Hill modin pelaajia? Tuota on nyt tullut väännettyä useampi tunti, harmi kun aikaisemmin ei ole tullut kokeiltua. Ei niin vakavaa ja vähän arcademaisempaa mitä normi Arma.
Ei ole tullut kuin joskus vuosia sitten, ja se tyssäsi siihen kun se oli ihan diashowta. Liian isoja pelaajamääriä...
~30 pelaajan servut toimi ihan ok.
Mitenkäs nykyään?
 
Varasin testimielessä slotin EPM-Gamingin serveriltä, 80 slottia on tuolla. Saa tiputtaa asetuksia jonkin verran vrt. single playerin kaikki päällä. Ja kun kovin ryske alkaa niin sillon cappaa just aika hyvin. :D Mutta toimintaa on, itse tykkään tuosta. Katselin jopa serverirautaa että olisi laittanut oman KOTH-servun pystyyn, mutta tuohan on nykyään vain serverin vuokrapolitiikalla. Omia ei voi pyörittää. Olisi ollut mukava testata 200/100 kuidun toimivuus samalla.
 
KOTH ja Wastelands on kyllä hyviä. KOTHia kokeillut taas tauon jälkeen muutamana iltana, mutta ei ole vielä ylittynyt kynnys varata slottia että pääsisi suoraan sisään. :)
 
5 puntaa/kk kustanti, ei tuo nyt vielä venettä kaada. Iltaisin ei päässyt ku varaamalla sisään.
 
ARMA 3 on ladattavissa ja kokeiltavissa ilmaiseksi Steamistä 27.-29.4.2018 aikavälillä. Uusille pelaajille tullaan tämän tilaisuuden myötä tarjoamaan mahdollisuus osallistua ARMA Finlandin järjestämään pelitapahtumaan, jossa pelaajille annetaan:

- Opastusta ja tukea peleihin liittymiseen.
- Tietoa yhteisön peleistä ja toiminnasta.
- Mahdollisuus pelata tehtäviä yhteisön vanhempien pelaajien opastamana.

Tapahtuma alkaa uusien pelaajien perehdytyksellä klo 17:30. Teknistä tukea on saatavilla klo 17:00 alkaen ARMA Finlandin TeamSpeak -palvelimella. Tapahtuman tehtävien pelaamisen vaihe alkaa n. klo 19:00.

Lisätietoja ja ohjeet tapahtumaan liittymiseen:

Uusien pelaajien perehdytys ja pelitapahtuma 29.4.18 klo 17- - ARMA FINLAND
 
Kuinka aktiivinen on tuo DayZ pelaajakunta ja kumpaan mieluummin sijoittaa rahansa, Standalone DayZ vai tähän?

Nyt kysyt ehkä väärältä hemmolta mutta kerron kokemukseni kuitenkin.
Dayz standalonen omistan ja viimeisimmät stressitestin 0.63 versio vaikuttaa lupaavalta, tuo .63 ei ole vielä online ja vanhaan .62 en uhraisi aikaani.

Armaa suosisin tällä hetkellä kun hyvää pelattavaa löytyy paljon, Exile modia olen enimmäkseen pelannut laidasta laitaan, on ollut rehtiä mil simiä ja dayz tyyppistä kurjuuden maksimointia zombien keskellä.
 
Armaan on tulossa yllätysexpansion tänään! Parhaillaan odotellaan virallista julkistusta. Kyseessä on siis todella expansion, joka on DLC:tä huomattavasti laajempi lisäosa. Aikaisemmat expansionit ovat mm. aina pitäneet sisällään uuden mapin. Jännittävää!
 
Armaan on tulossa yllätysexpansion tänään! Parhaillaan odotellaan virallista julkistusta. Kyseessä on siis todella expansion, joka on DLC:tä huomattavasti laajempi lisäosa. Aikaisemmat expansionit ovat mm. aina pitäneet sisällään uuden mapin. Jännittävää!

"Reveal", mutta tuleeko tänään ladattavaksi on eri asia.
 
Ei teitä pakoteta pelaamaan tai ostamaan DLC.
No tämä. Itsellä jäänyt arma viimeaikoina melko vähäiselle peliajalle, mutta kyllä mä tolle lisärille aion mahkut antaa. Raikas tuulahdus toi on, enkä haluais vielä lähteä huutelemaan paskaksi.
 
Tossa tulee ihan asiallisen oloinen kartta, miinanpurkubotti ja muutama muu uusi assetti tehtävän tekijöiden riemuksi. Pari faktiota kait. Miten lie niiden alienien kanssa, jääkö ne pelkiksi värivaloiksi ja viljaympyröiksi sitten loppujen lopuksi. Ennakkotilasin silti...
 
Tossa tulee ihan asiallisen oloinen kartta, miinanpurkubotti ja muutama muu uusi assetti tehtävän tekijöiden riemuksi. Pari faktiota kait. Miten lie niiden alienien kanssa, jääkö ne pelkiksi värivaloiksi ja viljaympyröiksi sitten loppujen lopuksi. Ennakkotilasin silti...

Joo toki tulee tuettua / ostettua vaikka ei enää puoleentoista vuoteen ole peliä edes käynnistettyä. Olen jo vähän muutenkin siirtynyt odottelemaan Arma nelosta.
 
Kartta koeajettu, vähän pettymys. Melko tylsä peruskartta, ei oikein mielenkiintoisia paikkoja löytynyt, niinkuin Bohemian muissa omissa kartoissa.

Haulikon latausanimaatio nauratti, harva kehtaisi tuollaista päästää 2019 peliinsä.
 
Huomenna tulis Contact lisäri :p onko porukka aatellu hommata sitä? Itellä lähti jo ennakkoon :geek:
 
Huomenna tulis Contact lisäri :p onko porukka aatellu hommata sitä? Itellä lähti jo ennakkoon :geek:
Harkinnassa on. Ainakin mappi kiinnostaa.
Sinkku-Armailu ei enää oo ollu itelle enää niin pop. Mut, jos coopeja on niin :tup:
 
Miten lie niiden alienien kanssa, jääkö ne pelkiksi värivaloiksi ja viljaympyröiksi sitten loppujen lopuksi.
Ja niinhän siinä sitten kävi. Värivaloja, ei viljaympyröitä eikä alieneita. Ihan kohtuullinen yksinpelikamppis muutamaa kohtaa lukuunottamatta. ELSO-hommat oli ihan hyvin toteutettu.

Kartta näytti ihan pätevältä porukkapeleihin, toivottavasti saadaan koko porukalle käyttöön. Liekö toi kartta kohtuu raskas vai mikä, mutta aikalailla junnas 30 fps pinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja niinhän siinä sitten kävi. Värivaloja, ei viljaympyröitä eikä alieneita. Ihan kohtuullinen yksinpelikamppis muutamaa kohtaa lukuunottamatta. ELSO-hommat oli ihan hyvin toteutettu.

Kartta näytti ihan pätevältä porukkapeleihin, toivottavasti saadaan koko porukalle käyttöön. Liekö toi kartta kohtuu raskas vai mikä, mutta aikalailla junnas 30 fps pinnassa.

Kävin development -puolella kokeilemassa karttaa ennen kuin Contact julkaistiin. Elämys oli loistava. Pitkälti toista sataa kuvaa sekunnissa. Väitän, että syy on kampanjatehtävässä, joka on tässä tapauksessa yksinkertaisesti liian raskas. Yhdelle ytimelle liikaa laskettavaa.
 
Kävin development -puolella kokeilemassa karttaa ennen kuin Contact julkaistiin. Elämys oli loistava. Pitkälti toista sataa kuvaa sekunnissa. Väitän, että syy on kampanjatehtävässä, joka on tässä tapauksessa yksinkertaisesti liian raskas. Yhdelle ytimelle liikaa laskettavaa.
Pitänee heittää editorissa vähän assetteja kartalle ja testailla miten se rullaa.
Edit. Pikkurähinä about 50 jalkaväkiyksiköllä ja muutamalla ajoneuvolla nyt ainakin meni 50 fps nurkille. Eikä se nyt mun ATK'lla ja asetuksilla juuri tosta korkeammalle nousekaan. En tiedä mitä magiaa pitäisi loitsia että pääsis kolminumeroisiin lukemiin...
 
Viimeksi muokattu:
Tykkään pelimäisemmästä UI:sta, tulee alkup. Flaspoint mieleen tuo tasklistin ja journalin kanssa.

En tiedä miten tuo yhteensopivuus menee vanhojen tehtävien kanssa, kun peli siitä varoitti erikseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 423
Viestejä
4 537 245
Jäsenet
74 796
Uusin jäsen
Kummila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom