Arma 3 (PC) (2013)

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
Onks tää Arma 3 ollut aina buginen, vai onko Apexin myötä huonontunut? Mä en oo kolmosta pelannut juurikaan ja nyt on Apex asennettuna, kelasin että kannattaako peliä alkaa "opettelemaan" kampanjan myötä? Jotain MP coop missiota kokeilin taannoin ja totesin, että vaatii uudelleen opettelua jonkun verran toi pelaaminen.
Eipä tässä juurikaan bugeja ole. Kampanja toimi ainakin itselläni kuin junan vessa ja oli ihan hyvä, vaikkakin lyhyt. Taitaa noi ihmeellisimmät bugit johtua noista supertehtävistä ja modeista.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Ei kai Apex nyt pelattavuuttaa sinänsä muuttanut juuri mihinkään suuntaan. Näppiksen oletus-bindit kyllä vaihtu, mutta se arma3 orggishan on yhä tarjolla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Ainiin, bugaako kellään muulla multiplayer ekassa persoonassa? Tarkoitan sitä, että ukko jää jatkuvasti kiinni johonkin, uppoilee maahan missä tahansa ja putoilee asioiden läpi? Viime aikoina yritin taas opetella käyttämään 1st persoonaa, mutta tulikin sitten taas tuon myötä mieleen miksi olen pysytellyt tiukasti 3rd persoonassa.

Ja tosiaan pelkästään multiplayer(koth) ja 1st person. Yksinpeli ja co-op ei bugaa, ja jos 3rd person on päällä, tuota bugaamista ei tapahdu lainkaan(siis perus arma bugailuja enempää). Eikä tuntuisi olevan mistään servujen tai oman setin suorituskyvystä kiinni, koska tekee samaa tyhjilläkin servereillä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
Ainiin, bugaako kellään muulla multiplayer ekassa persoonassa? Tarkoitan sitä, että ukko jää jatkuvasti kiinni johonkin, uppoilee maahan missä tahansa ja putoilee asioiden läpi? Viime aikoina yritin taas opetella käyttämään 1st persoonaa, mutta tulikin sitten taas tuon myötä mieleen miksi olen pysytellyt tiukasti 3rd persoonassa.

Ja tosiaan pelkästään multiplayer(koth) ja 1st person. Yksinpeli ja co-op ei bugaa, ja jos 3rd person on päällä, tuota bugaamista ei tapahdu lainkaan(siis perus arma bugailuja enempää). Eikä tuntuisi olevan mistään servujen tai oman setin suorituskyvystä kiinni, koska tekee samaa tyhjilläkin servereillä.
Eipä oo tullu vastaan. Pelaan ainoastaan first person.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
184
Ainiin, bugaako kellään muulla multiplayer ekassa persoonassa? Tarkoitan sitä, että ukko jää jatkuvasti kiinni johonkin, uppoilee maahan missä tahansa ja putoilee asioiden läpi? Viime aikoina yritin taas opetella käyttämään 1st persoonaa, mutta tulikin sitten taas tuon myötä mieleen miksi olen pysytellyt tiukasti 3rd persoonassa.

Ja tosiaan pelkästään multiplayer(koth) ja 1st person. Yksinpeli ja co-op ei bugaa, ja jos 3rd person on päällä, tuota bugaamista ei tapahdu lainkaan(siis perus arma bugailuja enempää). Eikä tuntuisi olevan mistään servujen tai oman setin suorituskyvystä kiinni, koska tekee samaa tyhjilläkin servereillä.
Niinhän se on ettei toi hahmo enää mahdukaa ekassa persoonassa ovista sisää ja kaiteet imasee itteensä kiinni aika herkästi. Miksi haluaisit pelata armaa pelkästään ekasta persoonasta? Toki oma valinta kuolla koko ajan kun ei mitään näe.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
16
Kapakassa on ollut toi 1st person käytössä koko sen ajan ku ollaan HardCore-modissa servua pidetty. Ja vähän pidempäänkin.
Ite en ole huomannut ovissa/kaiteissa mitään kummaa. Tai sitte oon vain jo tottunut niihin.

3rd personilla pelatessa toki pääsee nauttimaan erilailla komeista maisemista jne, mutta 1st on taisteluissa paljon tasapuolisempaa kaikille.
Toiset tykkää ja toiset ei.

Itsekin olin alkuun kovasti tuota vastaan mutta ny ei enää oikein osaa edes pelaa tuolla 'isolla' näkymällä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Niinhän se on ettei toi hahmo enää mahdukaa ekassa persoonassa ovista sisää ja kaiteet imasee itteensä kiinni aika herkästi. Miksi haluaisit pelata armaa pelkästään ekasta persoonasta? Toki oma valinta kuolla koko ajan kun ei mitään näe.
Koska ADS ottaa kolmannesta persoonasta niin paljon enemmän aikaa. Eikä tarkoituksena ole vaihtaa kokonaan 1st persoonaan.
Kuolemien määrään persoonan vaihto ei ainakaan minulla liiemmin vaikuta. Paitsi ne kerrat kun tippuu jostain korkeammalta lattian läpi.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
3rd person kuuluu AAAarcade pelien kuvakulmaksi.
Niin kuin Kaasari sanoi niin kyllähän tuo 3p maisemien katseluun menee, mutta "simu" räiskintään se ei kuulu.
IMHO.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
En tiedä mitä mieltä muut ovat arma3:n pelimoottorista mutta kun pelaa jotain +70 playerin king of the hill niin on melkein ihan sama onko mylly supertehokas vai ei niin se 14-20fps kaupunkisodassa toivottaa kyllä tervetulleeksi Armaan. Nimim sain samat fps 860k athlonilla ja 7970 raadolla kun kaveri i7 3770k gtx 970 tuossa tilanteessa. :cigar:
Mutta vain tosiaan multiplayerissa
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
En tiedä mitä mieltä muut ovat arma3:n pelimoottorista mutta kun pelaa jotain +70 playerin king of the hill niin on melkein ihan sama onko mylly supertehokas vai ei niin se 14-20fps kaupunkisodassa toivottaa kyllä tervetulleeksi Armaan. Nimim sain samat fps 860k athlonilla ja 7970 raadolla kun kaveri i7 3770k gtx 970 tuossa tilanteessa. :cigar:
Mutta vain tosiaan multiplayerissa
Noinhan se on juu. KotH on kyllä ihan täyttä diashowta tommosella pelaajamäärällä, niin se vain on. Servun rauta täytyisi olla todella kovaa (+alla mainitsemani headless client).
Kaikista parhaiten toimii EUTW TvT meiningit, aika pitkälti 50-80 fps:llä mennen. Mutta sekin putoaa jos kaikki ovat saman alueen kimpussa.

Tässä miettinyt, että onkohan sitä Headless clientiä käytössä missään servuilla..
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
106
Tässä miettinyt, että onkohan sitä Headless clientiä käytössä missään servuilla..
HC:stä on melko olematon hyöty servereillä, joissa ei ole botteja tai poikkeuksellisen raskaita serveripuolen skriptejä käytössä (esim. EUTW tai KOTH). Pelimaailman pitäminen synkronoituna clientien kesken on varsinaisen serveriprosessin tehtävä.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
HC:stä on melko olematon hyöty servereillä, joissa ei ole botteja tai poikkeuksellisen raskaita serveripuolen skriptejä käytössä (esim. EUTW tai KOTH). Pelimaailman pitäminen synkronoituna clientien kesken on varsinaisen serveriprosessin tehtävä.
Aivan, enpä tuollaista muistanutkaan. Eli vain suurille Alive tyyppisille coop servuille hyödyllinen.
No josko 64bit build olisi oikeasti "sateentekijä", Ezzzi voi sitten taas vetää maton alta :D
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
12
No josko 64bit build olisi oikeasti "sateentekijä"
Ei. :)
Nykyisen reilun 3Gt:n sijaan paljon enemmän RAMmia käytettävissä, ei muuta. Lähinnä vähentää jatkuvaa datan lukua levyltä, mikä varsinkin hitailla HDD levyillä aiheuttaa ajoittaista tökkimistä ( = stuttering = tutinaa...?).

Itse huomaan eron 32-bittiseen vain lentäessä pitkällä view distancella.
Käsittääkseni serveripäässä taas rajallinen muisti ei edes ole juurikaan ongelma, joten tuskin hirveästi vaikuttaa sielläkään.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Ei. :)
Nykyisen reilun 3Gt:n sijaan paljon enemmän RAMmia käytettävissä, ei muuta. Lähinnä vähentää jatkuvaa datan lukua levyltä, mikä varsinkin hitailla HDD levyillä aiheuttaa ajoittaista tökkimistä ( = stuttering = tutinaa...?).

Itse huomaan eron 32-bittiseen vain lentäessä pitkällä view distancella.
Käsittääkseni serveripäässä taas rajallinen muisti ei edes ole juurikaan ongelma, joten tuskin hirveästi vaikuttaa sielläkään.
Joo, sellanen täkyhän tuo vähän oli. Muistaakseni Arma ei käytä nyt kuin 2GB ramia. Itse en ole 64 testaillut kun TrackIR ei toimi... Jokuhan täällä taisi jotain penkkaustuloksia laittaa ja jutteli 10% fps noususta, ja ihan ensimmäisellä 64 buildilla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
12
Joo, sellanen täkyhän tuo vähän oli. Muistaakseni Arma ei käytä nyt kuin 2GB ramia. Itse en ole 64 testaillut kun TrackIR ei toimi... Jokuhan täällä taisi jotain penkkaustuloksia laittaa ja jutteli 10% fps noususta, ja ihan ensimmäisellä 64 buildilla.
Peli käytti aiemmin noin 2,2 gigaa, mutta nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen päälle 3 kunhan pelaaja ei rajoita sitä maxmem-parametrilla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
51
X-Cam-Taunus
Tämä on kanssa ihan mielenkiintoinen mappi
Mappi on 96% valmis ja lopullinen versio tulee myöhemmin tänä vuonna
Tietoa mapista:
Objektit: 5.658.123
Mapin koko: 20480x20480 m
Kaupungit ja kylät: 34
Lentokentät: 2
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
184
Muistakaahan KOTH pelaajat aina peliin joinatessa muuttaa asetuksista "enable environment sounds" off asentoon, FPS parannus on huomattava. Itse käytän myös "old player icons" asetusta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
King of the hill ei oikein iskenyt.

Wasteland oli hauskaa silloin alpha-aikoina, sitten siihen lisättiin jano ym paska ja se jäi.

Exilen juttu ilmeisesti rakentelu, en ymmärrä tätä. Salakapakkaa joskus tutkailin, mutta siellä oli niin vähän pelaajia, että pelissä tapahdu yhtään mitään. Ilmeisesti jotkut serverit on sitten lisäänneet zombit tuohon kylkeen. Voi kuvitella sen lagin ja Arman pelimoottorin natinan lähitaistelussa, ei kiitos.

Battle royale. Tämä on oikeasti helvetin kuumottava, varsinkin HC-moodissa. Ilmeisesti niin suosittu, että tästä tehdään myös standalone (eri pelimoottorilla luonnollisesti), mutta en tiedä kantaako idea omaksi peliksi asti.

Life, katselin tubesta vähän videoita ja tätä en jaksa edes koittaa, ei ole oma juttu yhtään.

Kiinnostaisi taas netissä pelailla, mutta täytyy varmaan katsella tuota Arma finland -porukkaa.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Jaksaako joku kertoa, että mikä niistä SP kampanjoista on se pääkampanja yms?
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Jooh, puol tuntia jaksoin pelata. Ei vaan ole mun juttu. Vähän sellainen fiilis, että miksi kaikki hyvä ja toimiva mikä Arma2ssa oli, on menty pilaamaan. Oikeasti muistan kun Arma 1:n jälkeen tuli Arma2 ulos, niin olin heti ihan fiiliksissä (vaikka oli niissä missioissa bugeja). Nyt Arma3 tuntuu liian lelulta, ampumisessa ei ole tunnetta (tuntuu että vihut kuolee randomisti, osuu tai ei) ja liikkuminen kökköä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
64
Battle royale. Tämä on oikeasti helvetin kuumottava, varsinkin HC-moodissa. Ilmeisesti niin suosittu, että tästä tehdään myös standalone (eri pelimoottorilla luonnollisesti), mutta en tiedä kantaako idea omaksi peliksi asti.
Olen ollut parissa alphassa playerunknown's battlegroundsissa ja peli vaikuttaa todella hyvältä jo tässä vaiheessa. Aseissa on munaa ja rekyyli kohdillaan (esim. haulikot ovat käyttökelpoisia close combatissa). Liikkuminen ja animaatiot sulavampaa kuin Arma3 BR modissa. Vielä ei ole HC servereitä, mutta niitä lupaillaan jatkossa. Nyt 24pv alkavassa closen betassa mm. valaistusta parannettu huomattavasti ja sade-efekti mukana 10% roundeja. Toivottavasti fps ei kyykkää tolkuttomasti.

Lievä off-topic sallittakoon koska aika ei ole vielä kypsä omalle PUBG-langalle.

Arma3 BR turhautuminen alkaa olla tapissa. Käsittämätöntä kuinka esim. action menua ei olla korvattu jollain edes alkeellisesti toimivalla versiolla USEAN vuoden jälkeen, servuilta pihalle potkimisesta puhumattakaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
Olen ollut parissa alphassa playerunknown's battlegroundsissa ja peli vaikuttaa todella hyvältä jo tässä vaiheessa. Aseissa on munaa ja rekyyli kohdillaan (esim. haulikot ovat käyttökelpoisia close combatissa). Liikkuminen ja animaatiot sulavampaa kuin Arma3 BR modissa. Vielä ei ole HC servereitä, mutta niitä lupaillaan jatkossa. Nyt 24pv alkavassa closen betassa mm. valaistusta parannettu huomattavasti ja sade-efekti mukana 10% roundeja. Toivottavasti fps ei kyykkää tolkuttomasti.

Lievä off-topic sallittakoon koska aika ei ole vielä kypsä omalle PUBG-langalle.

Arma3 BR turhautuminen alkaa olla tapissa. Käsittämätöntä kuinka esim. action menua ei olla korvattu jollain edes alkeellisesti toimivalla versiolla USEAN vuoden jälkeen, servuilta pihalle potkimisesta puhumattakaan.
Jep. Saa nähdä mitä tulee. Itse tuskin standaloneen siirryn.

Kannattaa tsekata noi Enhanced movement ja muut saman kaverin modit (jos et ole jo). En ole kyllä koittanut hyväksyykö nettipelit ja esim BR noita (tuskin?). Vasta hetki sitten löysin nuo itse ja yksinpelissä testaillut.

Toki tulihan tuo aseiden vaihto 1,2,3 näppäimiin, että eiköhän Arma 4:ssä tuo "rullavalikko" ole jo heitetty mäkeen.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 574
Oliskohan joku ystävällinen sielu halukas auttamaan exile serveriin liittyvän mysql/php scriptin kanssa? Homma ei varmaan ole kovin kummoinen, mutta tällä kokemuksella ei ihan vielä lähde.

Käytännössä pitäisi saada asennettua työkalu ( Exile PHP Admin Tools/Portal ), joka hakee sql kannasta tietoja ja tulostaa ne nettisivuna.

Riittäisi, että tämä interface aukeaisi paikallisesti serverikoneelta, eikä sitä ole tarvetta hostata muualle. Serveri rullaa muuten ihan hyvin, mutta tuollaista työkalua kaipaisin.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
64
Heitetääs vaikka tänne H27AV-WBE0Q-5A7AT

Elikkäs Steam koodi Playerunknown's Battlegroundsin closed betaan
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
King of the hilliin aloittelijalle pari tipsiä.

- Liity aina opforiin (punainen) se voittaa yli 90% peleistä, saa nopeammin xp ja $
- Pari ekaa peliä kun pääset alueelle, mene johonkin taloon piiloon ja juo vaikka kahvit, alun aseella et saa muutakuin säkällä jonkun hengiltä
- Pelaa servereillä joissa lukee infantry (tai no jets), pari hyvää hävittäjäpilottia jossain tiimissä pilaa koko pelin

Nyt on ruvennut jossain näkymään KOTH servereitä ilman torneja, mikä on positiivinen suuntaus. Vielä kun olisi enemmän first person only servereitä, niin ei tarvitsisi jonneilla tuon 3rd personin kanssa.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Jos muuten löytyy perinteisemmän COOP-pelailun ystäviä, niin tulee pelattua tässä porukassa. Pelaamme pari kertaa viikossa noin 6-10 hengen COOP tehtäviä, ajoittain pvp:tä ja loppukevennyksenä kartteja. Muutaman kerran vuodessa osallistutaan suurempiin yhteispeleihin.

Kokoelma videoita peleistä: tzandels
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
102
noin, se ois sitte hyvällä tuurilla ens viikolla 64bit stablessa;

SITREP #00188 | Dev Hub | Arma 3

The development team is now in the final stages of preparing Update 1.68 for its release. At the moment, we're still polishing some things, and testing the update in a multiplayer environment. Aside from that, we're also investigating reports of crashes on 32-bit clients. Once we have all the last fixes ready and confirmed by our Quality Assurance department, we hope to release the update some time next week.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
Onkos täällä kellään KOTH-peliporukkaa? Toi randomimatsien laatu "vähän" heittelee, niin olisi kiva päästä vähän fiksumman porukan kanssa hakkaamaan.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Arma 2:sta tuli pelattua aika paljon mutta tämän kolmosen peluu on jääny 11 tuntiin. Onko tähän mitään hyvää yksinpeli tai moninpeli zombi selviytymis -modia? Entä Chernarus wastelandia?
 
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
18
Joko en ymmärtänyt aiempaa pointtia, mutta mä olen A3 Apexissa käyttänyt TrackIr 5 ohjainta ihan menestyksellä viime kesästä. Varsinkin kopuja lentäessä se on enemmän kuin jees, kun voi nappeja painelematta katsoa mihin huvittaa.

Mutta asiaan...
FPSsää olis aika yllättäen kiva saada lisää. Mun koneen speksit on nyt Z170 emo, i7-6700K @ 4.4GHz (automaattikellotuksella), 16Gb/2666MHz, GTX-980. Mulla on ihan sellainen fiilis, että se on tuo muistin nopeus, joka rajoittaa FPSsää. Osien kierrätystä pitää tässä kuitenkin tehdä, niin oli ajatuksena vaihtaa laudaksi Maximus IX Code, joka tukee muisteja 4133 MHz saakka. TridentZ muisteilla pääsis kepeesti yli 4000 MHz, mutta miten muistin nopeus vaikuttaa FPSsään?? En oo mikään kellotus-guru, vaan annan mielummin koneen hoitaa ylikellotukset itse, kuin että poltan osaamattomuuttani komponentit.
Onkos asiasta kokemusta. Tulee pelattua isolla porukalla mapeissä, jossa on paljon liikkuvia elementtejä. Näyttönä mulla on normi 1080p pelinäyttö ja 4K-resolle en ole siirtymässä.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Joko en ymmärtänyt aiempaa pointtia, mutta mä olen A3 Apexissa käyttänyt TrackIr 5 ohjainta ihan menestyksellä viime kesästä. Varsinkin kopuja lentäessä se on enemmän kuin jees, kun voi nappeja painelematta katsoa mihin huvittaa.

Mutta asiaan...
FPSsää olis aika yllättäen kiva saada lisää. Mun koneen speksit on nyt Z170 emo, i7-6700K @ 4.4GHz (automaattikellotuksella), 16Gb/2666MHz, GTX-980. Mulla on ihan sellainen fiilis, että se on tuo muistin nopeus, joka rajoittaa FPSsää. Osien kierrätystä pitää tässä kuitenkin tehdä, niin oli ajatuksena vaihtaa laudaksi Maximus IX Code, joka tukee muisteja 4133 MHz saakka. TridentZ muisteilla pääsis kepeesti yli 4000 MHz, mutta miten muistin nopeus vaikuttaa FPSsään?? En oo mikään kellotus-guru, vaan annan mielummin koneen hoitaa ylikellotukset itse, kuin että poltan osaamattomuuttani komponentit.
Onkos asiasta kokemusta. Tulee pelattua isolla porukalla mapeissä, jossa on paljon liikkuvia elementtejä. Näyttönä mulla on normi 1080p pelinäyttö ja 4K-resolle en ole siirtymässä.
Puhe oli TrackIR:n toimimattomuudesta 64bit versiolla (dev build), mutta se taitaa olla jo korjattu kun DayZetassa se jo toimii (jossa oli sama homma).

Kyllä tuolla raudalla pitäisi jo hyvät FPS:t saada, millä tasolla sinulla nyt ne liikkuu?
Tokihan tuolla mainitsemallasi päivityksellä saa jonnin verran lisää (hyvin vaikea sanoa määrää). Mutta yleisesti Arma tykkää nopeasta CPU:sta ja RAM:ista.

Itellä raudan vaihdon ansiosta vaikutus oli jopa 50% luokkaa, mutta siinä siirryttiin i5-3570k@4,4Ghz & ddr3@1800Mhz > i7-7700k@4,6Ghz & ddr4@3200Mhz.
 
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
18
Puhe oli TrackIR:n toimimattomuudesta 64bit versiolla (dev build), mutta se taitaa olla jo korjattu kun DayZetassa se jo toimii (jossa oli sama homma).

Kyllä tuolla raudalla pitäisi jo hyvät FPS:t saada, millä tasolla sinulla nyt ne liikkuu?
Tokihan tuolla mainitsemallasi päivityksellä saa jonnin verran lisää (hyvin vaikea sanoa määrää). Mutta yleisesti Arma tykkää nopeasta CPU:sta ja RAM:ista.

Itellä raudan vaihdon ansiosta vaikutus oli jopa 50% luokkaa, mutta siinä siirryttiin i5-3570k@4,4Ghz & ddr3@1800Mhz > i7-7700k@4,6Ghz & ddr4@3200Mhz.
Nämä asetukset
...poislukien näytön resoluutio 1920x1080p ja näytön sync offilla ja GPU ei ollut Gaming-tilassa eräällä testiservulla...

Average FPS: 118
Minimum FPS: 57
GPU Score: 16521 A
Average Lag: 1.15767
Smoothness: Perfect

Näytössä olis kykyä 144 Hz, joten koneessa ei vaan puhtia riitä...

Vertailun vuoksi melkein samat lukemat on kellotettu i7-2600k@4.6GHz, GTX-1080, mutta sen kokoonpanon muisteista mulla ei ole tietoa.

Pelatessa oon huomannut että A3 käyttää kokolailla vain yhtä CPU-corea, joten prossussa tuo nopeus taitaa olla se merkittävä suure.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Nämä asetukset
...poislukien näytön resoluutio 1920x1080p ja näytön sync offilla ja GPU ei ollut Gaming-tilassa eräällä testiservulla...

Average FPS: 118
Minimum FPS: 57
GPU Score: 16521 A
Average Lag: 1.15767
Smoothness: Perfect

Näytössä olis kykyä 144 Hz, joten koneessa ei vaan puhtia riitä...

Vertailun vuoksi melkein samat lukemat on kellotettu i7-2600k@4.6GHz, GTX-1080, mutta sen kokoonpanon muisteista mulla ei ole tietoa.

Pelatessa oon huomannut että A3 käyttää kokolailla vain yhtä CPU-corea, joten prossussa tuo nopeus taitaa olla se merkittävä suure.
Sulla on törkeen korkeat visibility asetukset o_O
Ite pidän niitä infaillessa ihan 2500, 1500 ja 150. Mutta ymmärrän jos lentelet, että haluaa nähdä pidemmälle, mutta silti aika isot arvot on.
Tuo minimum FPS 57 on minusta aivan normaali ja muuten näyttää avg hyvältä, varsinkin kun armasta kyse.

Joo tämä peli ei oikein säikeisty kovinkaan hyvin monille coreille.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Serverin piiputtaessa FPS tosiaan tipahtaa kaikilta koneesta riippumatta. Pelaajien lisäksi varsinkin AI-miesten määrä vaikuttaa, koska serveri laskee niille jatkuvasti reitinhakua.
 
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
18
Serverin piiputtaessa FPS tosiaan tipahtaa kaikilta koneesta riippumatta. Pelaajien lisäksi varsinkin AI-miesten määrä vaikuttaa, koska serveri laskee niille jatkuvasti reitinhakua.
Juu tämä on tullut huomattua. Jos jossain suunnassa on paljon botteja, siihen suuntaan katsoessa peli menee pahommillaan dia-showksi ... josta voipi taas päätellä sitä bottien määrää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
Eikä tarvi olla edes botteja. King of the hill serverit missä on yli 70 pelaaja tiputtaa fps:n vaikka olisi mikä kone.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Serverin piiputtaessa FPS tosiaan tipahtaa kaikilta koneesta riippumatta. Pelaajien lisäksi varsinkin AI-miesten määrä vaikuttaa, koska serveri laskee niille jatkuvasti reitinhakua.
Dedicated client ilmeisesti kantaisi tuota AI-kuormaa serverin puolesta, mutta auttaakohan se tuohan fps-droppiin? Ja tuo ei kait toimi ihan vain sillä että servulla olisi DC tarjolla.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Dedicated client ilmeisesti kantaisi tuota AI-kuormaa serverin puolesta, mutta auttaakohan se tuohan fps-droppiin? Ja tuo ei kait toimi ihan vain sillä että servulla olisi DC tarjolla.
Hankala sanoa, kun ei ole tullut kovin tarkkaan koskaan perehdyttyä aiheeseen, joten havainnot perustuvat lähinnä oman porukan peleihin. Itse pelailen pääasiassa ~10 hengen COOP-tehtäviä porukalla, joka käyttää dedicated serveriä ja siellä on tullut tämä fps tiputus havaittua, kun pelataan tehtävää mihin on laitettu runsaasti ai-miehiä pyörimään.

Lisäksi tuollaisen isomman tehtävän pelaamisen jälkeen servu saattaa joskus hidastella seuraavassa tehtävässä, mihin taas auttaa serverin bootti. Porukka on epäillyt vähän kaikenlaista virhelogin paisumisesta (modit aiheuttavat tätä välillä ollessaan ristiriidassa, tai kun jotain puuttuu päivityksen jälkeen) ihan vaan perinteiseen muistivuotoon. Joka tapauksessa servun ajoittainen boottaaminen korjaa ongelman.

Pelisarja on toki uudistunut paljon 16-vuoden aikana, mutta moottori ei osaa hyödyntää yli 2 gigaa muistia ja useampaa kuin kahta prosessoriydintä. 64-bittisen version pitäisi kait tuoda parannusta tähän, mutta se on aika massiivinen muutos ja ei ole vielä uskallettu ottaa sitä käyttöön, ennen kuin betatestaavat enimmät bugit pois pelaajilla..:think:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 249
Sitten vain hotfiksejä oottelemaan, että pääsee taas pelaamaan netissä. Nyt ei onnistu.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Eilisen pelin perusteella modikartat eivät välttämättä toimi 64-bittisellä versiolla. 32-bittisen pakottaminen launcherin parametreistä korjaa tämän ongelman.

M: Ilmeisesti ongelmaa ei aiheuttanutkaan custom-kartta, vaan eräs modipakettimme osa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 325
Viestejä
4 198 039
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom