Arma 3 (PC) (2013)

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
91
Keskustelua Bohemia Interactiven Arma-pelisarjan uusimmasta tuotoksesta.

Aloituspostausta päivitetään piakkoin infopaketilla pelistä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
256
Ominaisuudet, joilla Armed Assault, Arma2:nen tai kolmonen pieksevät OFP:in:
-

Sitähän minäkin.
Eihän noille ole edes yhtä sisältörikasta fdfmodia ja mä en pärjää ilman kuuskekkosiin ja kumppareihin puettuja ressuja, jotka ilmoittavat ykkösen pyörähtäneen.
Kakkosessa on sentään suht realistiset ryssäyksiköt vakiona, mutta OFP:lle löytyy silti paremmat.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
91
Toivottavasti ovat jo rakentamassa uutta moottoria jotta arma nelonen pyöris kunnolla.
Uusi pelimoottori on tosiaan tulossa. Arma 4 tulee toimimaan nykyisin DayZ Standalonea pyörittävällä Enfusion-moottorilla. Arma-sarjaa aina OFP:stä asti pyörittänyt Real Virtuality-pelimoottorisarja on tulossa tiensä päähän Arma 3:n myötä. Enfusion on huomattavasti modernimpi ja paremmin tämän päivän haasteisiin vastaava pelimoottori, vaikka siinäkin riittää vielä paljon savottaa Arma 4:ää varten.

Bohemia siirtää tällä hetkellä palkollisiaan työskentelemään Enfusionin ja sen päälle tehtyjen projektien pariin ja lisäksi firman rekrysivuston "Senior Engine Programmer" -tyylisistä työpaikkailmoituksista voisi päätellä, että Bohemia todella panostaa uuteen pelimoottoriin ja tulevaan Arma 4:ään, vaikka se onkin näillä näkymin useamman vuoden odotuksen päässä (sekä mahdollisesti muihin moottorin päälle rakennettaviin peleihin; mitä ne ovat, jää nähtäväksi).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 090
Toivottavasti ovat jo rakentamassa uutta moottoria jotta arma nelonen pyöris kunnolla.
Tuskin siitä kevyempi tulee ja Arma 3 pyörii kyllä ihan hyvin jos on suht järkevä kone.



Ominaisuudet, joilla Armed Assault, Arma2:nen tai kolmonen pieksevät OFP:in:
-

Sitähän minäkin.
Eihän noille ole edes yhtä sisältörikasta fdfmodia ja mä en pärjää ilman kuuskekkosiin ja kumppareihin puettuja ressuja, jotka ilmoittavat ykkösen pyörähtäneen.
Kakkosessa on sentään suht realistiset ryssäyksiköt vakiona, mutta OFP:lle löytyy silti paremmat.
No pelattavuudessa vie 100-0. Ja tietysti OFP ei ole vanhentunut mitenkään arvokkaasti.


Uusi pelimoottori on tosiaan tulossa. Arma 4 tulee toimimaan nykyisin DayZ Standalonea pyörittävällä Enfusion-moottorilla. Arma-sarjaa aina OFP:stä asti pyörittänyt Real Virtuality-pelimoottorisarja on tulossa tiensä päähän Arma 3:n myötä. Enfusion on huomattavasti modernimpi ja paremmin tämän päivän haasteisiin vastaava pelimoottori, vaikka siinäkin riittää vielä paljon savottaa Arma 4:ää varten.

Bohemia siirtää tällä hetkellä palkollisiaan työskentelemään Enfusionin ja sen päälle tehtyjen projektien pariin ja lisäksi firman rekrysivuston "Senior Engine Programmer" -tyylisistä työpaikkailmoituksista voisi päätellä, että Bohemia todella panostaa uuteen pelimoottoriin ja tulevaan Arma 4:ään, vaikka se onkin näillä näkymin useamman vuoden odotuksen päässä (sekä mahdollisesti muihin moottorin päälle rakennettaviin peleihin; mitä ne ovat, jää nähtäväksi).
Jaahas. Pitäisikö huvikseen testata sitten tuota DayZ:taa. Toivon, että Enfusion on tehty kokonaan uusiksi, mutta epäilen Bethesda tyyppistä ratkaisua, että hiotaan vanhaa ja nimetään se uudestaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
104
Uusi pelimoottori on tosiaan tulossa. Arma 4 tulee toimimaan nykyisin DayZ Standalonea pyörittävällä Enfusion-moottorilla. Arma-sarjaa aina OFP:stä asti pyörittänyt Real Virtuality-pelimoottorisarja on tulossa tiensä päähän Arma 3:n myötä. Enfusion on huomattavasti modernimpi ja paremmin tämän päivän haasteisiin vastaava pelimoottori, vaikka siinäkin riittää vielä paljon savottaa Arma 4:ää varten.

Bohemia siirtää tällä hetkellä palkollisiaan työskentelemään Enfusionin ja sen päälle tehtyjen projektien pariin ja lisäksi firman rekrysivuston "Senior Engine Programmer" -tyylisistä työpaikkailmoituksista voisi päätellä, että Bohemia todella panostaa uuteen pelimoottoriin ja tulevaan Arma 4:ään, vaikka se onkin näillä näkymin useamman vuoden odotuksen päässä (sekä mahdollisesti muihin moottorin päälle rakennettaviin peleihin; mitä ne ovat, jää nähtäväksi).
Danke tästä, pitääkin käydä lukaisemassa millainen tuo enfusion on. Toivottavasti on rakennettu niin, että osaa hyödyntää useampaa säiettä eikä niin, että peli nykii ja paukkuu samalla kun afterburner näyttää prossun käyttöasteeks jotain 40-50. :)

Tullut kyllä aikasemminkin vastaan tuo nimi mutta jääny sellainen kuva, että se on vain grafiikkapuolen parannus eikä oo tullu sen enempää luettua siitä sitten.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
91
Jaahas. Pitäisikö huvikseen testata sitten tuota DayZ:taa. Toivon, että Enfusion on tehty kokonaan uusiksi, mutta epäilen Bethesda tyyppistä ratkaisua, että hiotaan vanhaa ja nimetään se uudestaan.
Danke tästä, pitääkin käydä lukaisemassa millainen tuo enfusion on. Toivottavasti on rakennettu niin, että osaa hyödyntää useampaa säiettä eikä niin, että peli nykii ja paukkuu samalla kun afterburner näyttää prossun käyttöasteeks jotain 40-50. :)

Tullut kyllä aikasemminkin vastaan tuo nimi mutta jääny sellainen kuva, että se on vain grafiikkapuolen parannus eikä oo tullu sen enempää luettua siitä sitten.
Ei Enfusion vielä valmis moottori ole ja se pohjautuu osittain vanhoihin ratkaisuihin, mutta sen osia kirjoitetaan jatkuvasti uusiksi vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. Viimeisimpänä esimerkkinä tästä on uusi renderöijä, joka parantaa suorituskykyä merkittävästi. Lisäksi mm. melko alkeellinen SQF-skriptikieli pelaajayhteisön sisällöntekijöille ollaan korvaamassa hienostuneemmalla oliopohjaisella kielellä, joka tekee uuden pelattavan sisällön luomisesta huomattavasti helpompaa ja nopeampaa ja mahdollistaa sellaisten ominaisuuksien tekemisen, jotka eivät olleet aiemmin mahdollisia tai olivat liian vaikeita toteuttaa käytännössä. Lisää uudistuksia tulee sitä mukaa, kun kehitystiimi ehtii niitä suunnitella ja tehdä.

Sinänsä Bohemian nykyiset hittipelit ja niitä pyörittävät pelimoottorit ovat niin monimutkaisia ja isoja kokonaisuuksia, että käytännössä olisi lähes mahdotonta lähteä tekemään pelimoottoria aivan tyhjästä uusiksi. Muistaakseni esim. Real Virtualityssä on mainittu olevan 1-1,5 miljoonaa riviä koodia. Tämän kokoluokan ja kompleksisuusasteen omaavan ohjelmiston arkkitehtuurin uudelleensuunnittelu ja implementointi aivan alusta asti vaadittavassa ajassa olisi yksinkertaisesti mahdotonta vähän isommalta ja kokeneemmaltakin kehitystiimiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
256
No pelattavuudessa vie 100-0.
Esimerkki ois kiva. Armed Assaultista eteenpäin saa tähtäämisen 'kuollutta aluetta' säädettyä, pystyy vilkaisemaan kulman taakse ja kakkosessa pystyy hyppäämään matalien esineiden yli, mutta muuten peruspelattavuus on ihan yksi yhteen. Fysiikat ovat aivan yhtä oudot ja arvaamattomat kaikissa.

Joo, viidessä vuodessa tapahtui melkoinen harppaus malleissa, tekstuureissa ja kaikenlaisissa mitättömissä graafisissa jipoissa, mutta minkäs teet. Kakkonen paransi äänissä ja animaatioissa edeltäjiinsä nähden.
Ja mitä tarjoaa kolmosarma? Paskan tieteisfantasian.
Yksinpelaajalle eivät ole myöskään tarjonneet viralliset tehtävät mitään OFP:in (tai Resistance -lisälevyn) jälkeen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 090
Esimerkki ois kiva. Armed Assaultista eteenpäin saa tähtäämisen 'kuollutta aluetta' säädettyä, pystyy vilkaisemaan kulman taakse ja kakkosessa pystyy hyppäämään matalien esineiden yli, mutta muuten peruspelattavuus on ihan yksi yhteen. Fysiikat ovat aivan yhtä oudot ja arvaamattomat kaikissa.

Joo, viidessä vuodessa tapahtui melkoinen harppaus malleissa, tekstuureissa ja kaikenlaisissa mitättömissä graafisissa jipoissa, mutta minkäs teet. Kakkonen paransi äänissä ja animaatioissa edeltäjiinsä nähden.
Ja mitä tarjoaa kolmosarma? Paskan tieteisfantasian.
Yksinpelaajalle eivät ole myöskään tarjonneet viralliset tehtävät mitään OFP:in (tai Resistance -lisälevyn) jälkeen.
Mielipiteitä on monia. Ei nuo lähitulevaisuuden aseet itseäkään hirveästi kiinnosta, mutta eipä ne peliä pilaa.

Pelattavuus on kolmosessa huomattavasti mukavampaa ja notkeampaa kuin vanhoissa peleissä. Kolmosen isoissa päivityksissä myös pelin äänimaailma on nyt erittäin hyvin kohdillaan.

Mielestäni Arma 3:n yksinpelikampanja on kirkkaasti paras ja mielenkiintoisin tähän mennessä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
91
Erittäin mielenkiintoinen Enfusionin Project Leadin haastattelu Twitterissä:

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
76
Nyt on pakko sen verran kommentoida että oletko Ezzz pelannut DayZ SA:ta? Tuo moottorihan on käsittämätöntä ripulia ja uuden rakentaminen leikkaa & liimaa menetelmällä ikivanhan koodin päälle on totaalinen purkkaviritys. Huomaahan se mitä vauhtia Dayz on kehittynyt(ei ole).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 881
Uuden renderöijän myötä FPS standalonessa nousi (kaupungeissa) 15-30 -> 60. Tuo patchi tuli joskus puolisen vuotta sitten tms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
129
Muistaakseni devit on sanonukkin että nyt on käynnissä uuden enfusion moottorin teknologian ymppääminen peliin ja sen jälkeen tulee sitten se sisältö.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 090
Ei mulla pyörimisen kanssa ole ollut pitkään aikaan ongelmia Armojen kanssa, mutta se fysiikat ja etenkin se collision detection on kyllä edelleenkin paskaa. Lisäksi jotain asioita on koodattu päivittymään fps:n mukaan, eikä fps:stä riippumattomana niinkuin normaalisti joka on kyllä pc-pelille ihan järjetön aivopieru.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
10
Arma 4:ää muuten BI kommentoi pari päivää sitten näin:
Speculations about possible Arma 4 are well ahead of time as we are not developing that game yet. Yeah, possibly in the future, there may be some Arma 4, there is no reason to deny that
Kannattaa muuten tsekata Bohemian eilen julkaisema Project Argo (https://www.projectargo.net/). Ilmainen ja kokeellinen taktinen räiskintä joka käyttää Arma 3:n moottoria ja sisältöä. Pelin karttana toimii OFP:stä tuttu remasteroitu Malden, joka julkaistaan jossain vaiheessa myös Arma 3:lle ilmaisena DLC:nä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 881
Kannattaa muuten tsekata Bohemian eilen julkaisema Project Argo (https://www.projectargo.net/). Ilmainen ja kokeellinen taktinen räiskintä joka käyttää Arma 3:n moottoria ja sisältöä. Pelin karttana toimii OFP:stä tuttu remasteroitu Malden, joka julkaistaan jossain vaiheessa myös Arma 3:lle ilmaisena DLC:nä.
Oletko kokeillut tuota peliä? Törmäsin tuohon eilen ja näin persetuntumalta ajatus "competitive FPS" pelistä Arma moottorissa saa aikaan lähinnä naurunhörähdyksiä. Kiinnostaisi, että miten se pyörii ja onko Arman ominaista jäykkyyttä saatu mitenkään kuriin.

Kai sitä voisi youtubesta väijyä asiaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
91
Nyt on pakko sen verran kommentoida että oletko Ezzz pelannut DayZ SA:ta? Tuo moottorihan on käsittämätöntä ripulia ja uuden rakentaminen leikkaa & liimaa menetelmällä ikivanhan koodin päälle on totaalinen purkkaviritys. Huomaahan se mitä vauhtia Dayz on kehittynyt(ei ole).
Olen täysin samaa mieltä siitä, että DayZ on kehittynyt luvattoman hitaasti. Siihen on monia syitä, joita voisi pohtia pidemmänkin postauksen verran. Uutta pelimoottoria ei kuitenkaan voi rykäistä ilmoille tuosta vain (ks. postaus edellä), jolloin vanhan moottorin uudelleenkirjoittaminen pala palalta on ainut (joskus, oikeastaan aika usein jopa toimivin) vaihtoehto.

Tuo Project Argo on mielestäni jo syntyessään susi. Real Virtuality on ehkä viimeinen moottori ja Arma viimeinen pelisarja, jonka päälle lähtisin kehittämään kilpapeliä FPS-kategoriassa. Peli on siis kehittäjien omien sanojen mukaan "total conversion" -modi Arma 3:een, eli meno on kilpapeliksi aivan yhtä kankeaa kuin Armassa itsessään. Bohemia on mielestäni muutenkin oikeasti aika surkea talo innovoimaan uusia pelejä (OFP:a lukuunottamatta) ja jossain menneillä vuosikymmenillä elävä johto pitää aggressiivisesti alustoja suljettuna, vaikka niiden avaaminen olisi (mielestäni) nykypäivää ja nykyisin myös teknisesti mahdollista. Aika usein tuntuu siltä, että Bohemia menestyy pikemminkin firman johdosta huolimatta kuin sen ansiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
10
Project Argohan ei ole mikään early access alpha jostain tulevasta pelistä vaan prototyyppi, tutkimus, koe, pahvimalli kilpailuhenkisestä räiskinnästä. Se käyttää arman moottoria koska sen bohemia omistaa ja tuntee hyvin, ja perusmekaniikat on jo valmiina. Sitä ei tulla juurikaan muuttamaan, vaan BI keskittyy vain pelimoodien ja "metapelin" tutkimiseen. Ja muutaman kuukauden päästä julkinen testi loppuu ja peli häviää. Sitä ei tulla luultavasti koskaan julkaisemaan, ei ainakaan RV enginen päällä.
Vastaavia protopelejä on tarkoitus laittaa julkiseen testiin aina silloin tällöin "Bohemia Incubator"-konseptin alla.

Oletko kokeillut tuota peliä? Törmäsin tuohon eilen ja näin persetuntumalta ajatus "competitive FPS" pelistä Arma moottorissa saa aikaan lähinnä naurunhörähdyksiä. Kiinnostaisi, että miten se pyörii ja onko Arman ominaista jäykkyyttä saatu mitenkään kuriin.
Pyörii kuin arma, eli fps heiluu jossain 50-80 tienoilla noin neljä vuotta vanhalla keskitason raudalla, siis silloin kun on näin pieni kartta ja vähän pelaajia.
Jäykkyys on ihan sama kuin Armassa, siihen ei ole käsittääkseni koskettu. Kontrolleja on vähän karsittu, esim. ei voi vaultata, hölkätä (vain kävely, tactical pace ja sprintti), asetta ei voi laskea eikä säätää etäisyyttä, ei RMB zoomausta. Myös joitain simulaatioita on yksinkertaistettu. Ainakin hitreg pitäisi olla tarkempi kuin Armassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
16
Ehtoota, arvon arma3-väki.

Laitettiin kavereiden kanssa oma exile-serveri pystyyn Tanoa-kartalle koska se nyt vain on niin kaunis :)

Salakapakka exile
ip: 195.69.240.140 : 2302


Servu on puhdas 1st person no rules -tyyppinen kun mitä turhia tollasille sääntöjä tekemään kun ei niitä kukaan noudata kuitenkaan!
Eikä kyllä jaksa 'vahtia' niin tälleen on paljon helpompaa.

Salakapakkaa on modailtu tavalla jos toisellakin, esmes kaikki kuolo-ilmoitukset yms on pois päältä, bambien tapoista ei tuu penalteja jne.
ÄnPeeCeille laitettu rankempia ajokkeja jne, vähäsen siltojakin rakentelin saarien välille koska retkeily avartaa.
Saarille toki voi taksi-kopullakin lennellä ja tippua kyyttistä jos ostaa 15markalla tarjous-laskuvarjon. Kyllä ne melkein aina toimii!

Kapakkaan tarttet vain ARMA3 + Apex -lisäosan ja toki ton exile-modin, mitään muita addoneja ei oo käytössä.
Reteellä "ranteet auki"-meiningillä tuolla samoillaan eikä oteta niin tosissaan jos nyt vähäsen vahingossa tappailee toisiaan.

Admineina 'asialliset' wanhat pierut joten meno on sen mukaista, etenkin viikonloppuisin ko kerkee vähä salaa kaliaaki ottaa samalla!

Teretulemast seikkailemaan salakapakan rantaviidakoihin!

-kaasutin-
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
9
Oliko nyt niin, että Exile on pienoisessa vastatuulessa, kun joku pääjehu lähti kävelemään projektista? Vai onko kyseinen modi kuollut ja kuopattu?
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
1 970
Oliko nyt niin, että Exile on pienoisessa vastatuulessa, kun joku pääjehu lähti kävelemään projektista? Vai onko kyseinen modi kuollut ja kuopattu?
Viimeisin ilmoitus näyttäisi vähän siltä:


"1.66 Issues 11/30/16
We have identified a problem in 1.66, which seems to be a bug in the game. A technical report has been submitted to Bohemia Interactive. We have also pointed this issue out on Twitter. This is all we can do for now, since the problem cannot be "modded away" easily. Let us hope for the best. (And we wanted to retire, god damnit)"
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
16
Eichi aikoo lopettaa / vähentää panostaan, ei mitään kummempaa.
Täähän on ihan normi-settii jotta arma+updatet = bugit. Sen jokainen vähänkään pitempään armaillut tietää kyllä.
Tuolla exilen foorumeilla (exilemod.com) tästä puhutaan vaikka ja kuinka.

Enihöö, muokkailin salakapakasta vähän rankemman. Ihan vain ku oli tylsää ja koska mä voin.
NPC:itä lisätty senverta jottei niille enää tylsät pelaaja-vastukset piisaa joten ne sotii myös keskenään.
Ihan vähän ehkä lisätty myös niiden käyttämää kalustoa koska joku sanoi kerran muistaakseni jotta turhan nopiaa uhkaa jano-kuolema.

No, ei uhkaa enää.
Ja jos uhkaa ni vaihtoehtoja on kyllä!

"Eikö nyt olekkin kivaa bambina jonku suatanan konepislan kanssa tuolla yrittää"

Tervetuloa salakapakkaan.

Salakapakka exile
ip: 195.69.240.140 : 2302

have fun, live fast, die hard

-kaasari-
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
40
@kaasutin mitenkäs tuo taksikopteri toimii?

Hyvältä vaikutti servu äkkinäisellä testauksella. Tuo 1st-person tuo ihan oman ulottuvuuden kun on aiemmin tullut pelailtua 3rd-personina niin maan perhanasti. NPC:tkin oli ihan hyvin sijoittunut, sai suht rauhassa olla perusasutusalueilla ja pienemmissä kaupungeissa. Heti kun alle kilometrin säteelle lentokentäsä meni niin alkoi hillitön räiskintä :) Kolmannen spawnin jälkeen selvisin jopa helicrashin kautta traderille hengissä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
16
Taksi-kopu lentelee tradereiden välillä, kyytiin pääsee kun se laskeutuu ihan vain hyppäämällä sisään. Eikä maksa mitään.
Tradereilta saa ostettua laskuvarjon tarjouksesta 15 rahalla niin voi tosiaan halutessaan hypätä pois milloin vain.
Ja jos tuuri osuu kohilleen ni taksina voi olla armed Huey ni voipi sivu-KK:lla räpötellä kaikkea ja kaikkia :)

Ei muutakun auvoisaa retkeilyä Tanoan loma-paratiisissa :)

-kaasari-
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 914
äää... script restriction #22 tulee hela tiden salakapakkaan joinatessa... Koneenkin boottasin jo, ei vaikutusta. Tosin yritän sisään pelin oman servulistan kautta kun A3L ei löydä salakapakkaa lainkaan..
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
9
äää... script restriction #22 tulee hela tiden salakapakkaan joinatessa... Koneenkin boottasin jo, ei vaikutusta. Tosin yritän sisään pelin oman servulistan kautta kun A3L ei löydä salakapakkaa lainkaan..
Mulla menee ihan sukkana läpi, ei mitään ongelmia.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
40
Vähän turhankin sniikipiikejä aina välillä nuo salakapakan npc:t . Just oot spawnannu ja löytäny jonkun kusisen starttipistoolin kuudella signaalipatruunalla niin yritä siinä sitten, kun ai-parivaljakko hyppää nurkan takaa vastaan, tai selkään.

Ja mitä itse peliin tulee, on aika surullista, että tätä ei ole tehty toimimaan vähän tehottomimmillakin kokoonpanoilla. Käytännössä jos koneesi on OP , olet armassa OP
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
9
Vähän turhankin sniikipiikejä aina välillä nuo salakapakan npc:t . Just oot spawnannu ja löytäny jonkun kusisen starttipistoolin kuudella signaalipatruunalla niin yritä siinä sitten, kun ai-parivaljakko hyppää nurkan takaa vastaan, tai selkään.

Ja mitä itse peliin tulee, on aika surullista, että tätä ei ole tehty toimimaan vähän tehottomimmillakin kokoonpanoilla. Käytännössä jos koneesi on OP , olet armassa OP
Jotkut pelit ja enginet vaativat vain enemmän tehoa. Olisihan se hieno, jos tekniikka olisi kehittynyt siihen pisteeseen että voisi Commodore 64:lla voisi pelata Armaa, mutta kyllä uudet pelit vain tarvitsevat nykyaikaista rautaa, ei auta mikään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
129
Jotkut pelit ja enginet vaativat vain enemmän tehoa. Olisihan se hieno, jos tekniikka olisi kehittynyt siihen pisteeseen että voisi Commodore 64:lla voisi pelata Armaa, mutta kyllä uudet pelit vain tarvitsevat nykyaikaista rautaa, ei auta mikään.
Ei nyt aivan näinkään, enfusion enginellä käsittääkseni saataisiin kuormaa huomattavasti pienrmmäksi. Mutta tähän eivät varmaankaan ryhdy
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 090
Jotkut pelit ja enginet vaativat vain enemmän tehoa. Olisihan se hieno, jos tekniikka olisi kehittynyt siihen pisteeseen että voisi Commodore 64:lla voisi pelata Armaa, mutta kyllä uudet pelit vain tarvitsevat nykyaikaista rautaa, ei auta mikään.
Muistetaan myös se, että Arman tapauksessa myös devaajat eivät ole sieltä lahjakkaimmasta päästä. Se yhdistettynä avoimeen maailmaan ja purkkaskripteihin niin...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
16
Salakapakka news:

Oli jo turhankin raakaa menoa joten hieman muokattu kalustoa NPCille, Hueyt ja Pawneet kiusana enää partioimassa.
Missioilla voi sit olla jotain muutakin :)
Partiot muutenkin osaksi uusitulla kalustolla, näätte sit kyllä.

Samoin tradereilla spezial offer: betonipaloja baseen 5tonnia kipale! Ei enää partioita lahtaamassa käläisten bambu-seinien läpi onnetonta asukkia joka rauhassa kittaa hausmannia rankan lootti-retken päätteeksi !

Salakapakka exile
ip: 195.69.240.140:2302


-kaasari-
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 914
Mikäköhän muuten on, kun A3L ei löydä salakapakkaa lainkaan? Arman omalla servulistalla kyllä näkyy..
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
16
Tjaa en tierä ko en noita launchereita suosi ikinä missään mitenkään muutenkaan koskaankaan.
Tylsyyspäissäni editoin karttaa ihan vit..hitosti, lisäilin kaikenlaisia rakennuksia jotta saatte eres jotain loottia ennenko henki irtoaa.

Ja koska spawn-alueilla oli liian hilijaasta ni nyt nekin vallataan äNPeeCeiden toimesta tuosta vaan.
Air dropitkin tuurilla on jo muikeita. Tuurilla siis.

Ja capturepointsitkin muokattiin realistisemmaksi ja ja ... kuka sitä kaikkea editoimista näin vkl muistais? Kyllähän tuon sitte näkee? Eikö. Ai ei?

Lisää kaikkea kuitenkin!

Salakapakka tanoa exile
ip: 195.69.240.140:2302

-kaasari-
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
758
Vinkkinä kaikille joilla on ongelmia FPS kanssa Arma 3:ssa tai muissa samaa engineä käyttävissä peleissä.

Kasattiin kaverin kanssa uudet koneet, minulla 6600k, 2133Mhz(kellotettu 2400Mhz-2600Mhz) 8Gb muistia ja GTX 1070, kaverilla 6600k, 3200Mhz 16Gb muistia ja GTX 1080. Kaveri kellotti prossun 4,2Ghz, minä 4.8Ghz.

Mentiin samalla Exile serverille Elektroon. Iskettiin molemmat Ultra asetukset päälle.

FPS minulla kaupungissa 60(Vsync päällä saattoi mennä yli), kaverilla 45. Kiivettiin kukkulalle josta katsottiin kaupunkia kohti. Tällöin oma FPS laski 45 ja kaverilla 25-30. Sain oman FPS takaisin 60 kaupunkia tuijotellessa laskemalla texture ja model qualityn standardille.

Mitä voimme tästä pienestä testistä todeta. Näytönohjaimella ei ole mitään merkitystä Arma 3:ssa kunhan se on riittävän tehokas haluamallesi grafiikka asetukselle.
Muistin määrällä ja nopeudella on pieni merkitys. Kellotin omia muistejani 2133Mhz -> 2600Mhz ja sain muutaman FPS lisää. Päätin jättää 2400Mhz sillä tuohon minun ei tarvitse nostaa muistien voltteja lainkaan. Suuremmassa scenaariossa muistin määrällä saattanee olla merkitystä, mutta Arma 3 käyttää yllättävän vähän muistia. Toki joudun aina Chromen sulkemaan kun Arma 3 käynnistän.

Suurin vaikutus FPS on ihan puhdas kellotaajuus. Mitä enemmän, sitä parempi. Kannattaa tehdä vähäinenkin kellotus. Omissa testeissä huomasin että jo 4.4Ghz kellotuksella saa jo selvästi näkyviä tuloksia 6600k ja 4670k prosessoreilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
49
Miten noita tehtäviä oikein pitäisi päästä suorittamaan Salakapakassa. Menin kartalle paikkaan missä oli merkattu tehtävä mutta ei siellä tapahtunut mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 914
Ehkä se missu oli jo loppunut? Eli oliko siinä se missumarkkeri vielä kun pääsit paikalle?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
49
Ehkä se missu oli jo loppunut? Eli oliko siinä se missumarkkeri vielä kun pääsit paikalle?
Oli markkeri, mutta se oli keskellä jotain viidakkoa ja tehtävän nimen perusteella joku Kuorma-auto siihen liittyi. En tiedä oliko sit joku bugi. Välillä tuntuu että armassa on kyllä enemmän bugeja kuin nautinnollista pelisisältöä. Viime sessiossakin sain juuri lootattua kunnon pyssyn ja parhaimman suojauksen antavat liivit ja kypärän, ja olin valmis etsimään toimivaa missionia. Sitten peli kaatui valittaen jotakin muistiongelmaa. Uudestaan servulle ja takasin piti lähteä bambina seikkailemaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
91
Suuremmassa scenaariossa muistin määrällä saattanee olla merkitystä, mutta Arma 3 käyttää yllättävän vähän muistia. Toki joudun aina Chromen sulkemaan kun Arma 3 käynnistän.

Suurin vaikutus FPS on ihan puhdas kellotaajuus. Mitä enemmän, sitä parempi. Kannattaa tehdä vähäinenkin kellotus. Omissa testeissä huomasin että jo 4.4Ghz kellotuksella saa jo selvästi näkyviä tuloksia 6600k ja 4670k prosessoreilla.
Arma 3 on (vielä) 32-bittinen sovellus, joten määräänsä enempää (2-3,5 Gt) muistia se ei osaa käyttää. FPS:ään tosiaan vaikuttaa ennenkaikkea prosessorin yksittäisen ytimen teho, jossa Intel on aivan ylivoimainen AMD:hen verrattuna. Eli jos peliä varten on uusi kone tai prosessori harkinnassa, niin ei missään nimessä AMD:n prossua, vaan Intel. Ennemmin vaikka nipistää näytönohjaimen budjetista ja sijoittaa sen rahan Intelin prosessoriin, muuten iskee karu totuus vastaan pelissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
129
Arma 3 on (vielä) 32-bittinen sovellus, joten määräänsä enempää (2-3,5 Gt) muistia se ei osaa käyttää. FPS:ään tosiaan vaikuttaa ennenkaikkea prosessorin yksittäisen ytimen teho, jossa Intel on aivan ylivoimainen AMD:hen verrattuna. Eli jos peliä varten on uusi kone tai prosessori harkinnassa, niin ei missään nimessä AMD:n prossua, vaan Intel. Ennemmin vaikka nipistää näytönohjaimen budjetista ja sijoittaa sen rahan Intelin prosessoriin, muuten iskee karu totuus vastaan pelissä.
Uus Ryzen tuloillaan ens vuoden alussa AMD:ltä niin kannattaa sitten tarkistaa uudemman kerran miten menee yhden säikeen suorituskyky.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
16
Meillä kapakassa ne missionmarkkerit ei ole suoraan mission kohdassa, vaan parinsadan metrin säteellä alueesta.
Ihan vain jottei heti voi kartasta katsoa sitä parasta sniputus-kukkulaa vaan joutuu ensin etsimään alueen.

Missionin loputtua merkki kyllä katoaa nopsaan, ellei tietty jotain bugia nyt satu olemaan.
Eihän tässä nyt moisia ole, eihän ?

Taas viikon aikana modattu oikeastaan kaikkea, lootticrateista patrolleihin ja missioihin.
Luultavasti parempaan suuntaan.. ainakin crateista / missioilta löytää nyt myös telttoja, tölkinavaajia, tulitikkuja jne perustarpeita henkensä pitimiksi!

-kaasutin-
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Testasin Yet another Arma benchmarkilla onko omalla kokoonpanolla mitään eroa 32 vs 64 bit.
arma3_32bitVs64bit.jpg

Aika hyvin, lähes 20% parannus. Varsinaisessa pelissä ei tullut vielä testattua, joten paha sanoa miten vaikuttaa käytännössä.

Koneen speksit:
i5 3570K @ 4Ghz
GTX 660 2GB kevyellä kellotuksella
8 GB 800Mhz DDR3
Peli asennettuna tavalliselle kovalevylle.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
1 970
Testasin Yet another Arma benchmarkilla onko omalla kokoonpanolla mitään eroa 32 vs 64 bit.

Aika hyvin, lähes 20% parannus. Varsinaisessa pelissä ei tullut vielä testattua, joten paha sanoa miten vaikuttaa käytännössä.
Ajoin myös tuon penkin, mutta vertailin vain 1440p vs 2160p 32bittisenä. Vähän jännä, että FPSt heittää vain kahdella 36fps (2k) ja 34fps (4k).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
91
Jets DLC:n matskuja löytyy nyt dev branchistä.





 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
87
Testasin Yet another Arma benchmarkilla onko omalla kokoonpanolla mitään eroa 32 vs 64 bit.


Aika hyvin, lähes 20% parannus. Varsinaisessa pelissä ei tullut vielä testattua, joten paha sanoa miten vaikuttaa käytännössä.

Koneen speksit:
i5 3570K @ 4Ghz
GTX 660 2GB kevyellä kellotuksella
8 GB 800Mhz DDR3
Peli asennettuna tavalliselle kovalevylle.
Omat setit:

Core i7 2600k @4,5
16 Gb 1066 Mhz DDR3 cl9
GTX 980Ti 6Gb
Peli SSD:llä

Very High preset FOV 90, 32 bit buildilla 71 FPS
Very High preset FOV 90, 64 bit buildilla 81 FPS

15 % avg FPS lisää ja vähemmän dippailua.

: )))))
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
51
Näyttää todella lupaavalta tuo 64bittinen versio. i7 3770k @ 4.4ghz. Tuolla pystynyt pelaamaan kohtalaisesti, mutta serveri usen rajoittaa/ruuhkautuu armassa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
39
Täytyypä käydä joku ilta tuolla salakapakassa pelailemassa. Nyt tullut lähinnä vedeltyä CCG:llä Wastelandia mutta jotenkin alkaa turruttaa kun tiimit on yleensä aika kuraa eikä kukaan saa mitään järkevää aikaiseksi..:confused2:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
131 530
Viestejä
2 555 403
Jäsenet
50 523
Uusin jäsen
zezzil

Hinta.fi

Ylös Bottom