Arma 3 (PC) (2013)

Olen selaillut youtubea ja googlettanut Arma 3:n optimointiasetuksia ja useimmissa nevotaan muuttamaan näitä
B24360CE777E597EB609B7DE676E5EBC1CD4359A

FD09FD376D02133D217214EDFD73D03A528093B0
Pelailen kahdella eri koneella jotka eroavat tehoiltaan ja iältään melkoisesti, mutta molemmissa on Win10.
Jostain syystä tuo refresh on aina pelin jälkeen mennyt takaisin arvoon 60 vaikka on tallennettu moneen kertaan nimellä ja ilman, kaikki muut asetukset pysyvät.
 
Saako tämän outputtamaan 5.1 tai 7.1 ääntä, jos haluaa tuota binauralia kuulokkeilla käyttää? Testasin CS:GOssa tota winun omaa "sonic for headphonesia" ja se vaikutti paremmalle kun ihan vakio stereo äänien suunnan hahmottamiseen.
 
Tullut palattua taas muutaman vuoden jälkeen "kotiin". Arma on vaan niin kova, varsinkin coop-hommissa.
Ja nyt varsinkin kun alkaa olla pätsäilty erittäin hyvään kuntoon.

Onko jollain heittää hyviä toimivia 4-hengen cooppeja?
Mielellään Vanillaa tai kevyitä modeja. Toki, jos tietää oikein timangisen niin kyllähän sellaisen takia modejakin latailee.
Tullut paluun jälkeen pelattua vain vanilla skenaarioita ja Apexia pelattua. Vaikea saada aina mein peliporukka kokonaan mukaan, vaikka meitä onkin vain 4.
 
Meillä olis tällänenkin hieno Arma yhteisö kuin Taisteluosasto Motti :) pelejä pidellään keskiviikkoisin ja sunnuntaisin klo 18.30 ja kerran kuukaudessa tavannu olla tällänen kansainvälisempi joint oppi sitten :) voin laittaa discordi kanavalle linkkiä jos kiinnostusta on.
 
Meillä olis tällänenkin hieno Arma yhteisö kuin Taisteluosasto Motti :) pelejä pidellään keskiviikkoisin ja sunnuntaisin klo 18.30 ja kerran kuukaudessa tavannu olla tällänen kansainvälisempi joint oppi sitten :) voin laittaa discordi kanavalle linkkiä jos kiinnostusta on.
Kyllähän meilläkin Arma Unit on, mutta ehkä vähän pienemmällä porukalla eikä vakio pelejä enää ole. IRL kaveripelailua siis tähän asti ollut. Tai on sitä tullut Arma Finlandissa käytyä muutamaan kertaa.
Kiitos tarjouksesta, pitää laittaa korvan taa.

Aktiivisina aikoina kehiteltiin ihan lokoki
A3_FB_Cover.png
 
Tämä tukee enempääkin pelaajia, mutta menee aivan loistavasti esim kahdestaankin. Steam Workshop :: KP Liberation Livonia
Kaverin kanssa tuota on taottu aika paljon ja loppua ei näy.
Me otettiin tää työn alle, mutta Malden versio kun kaikilla ei ole Armaan Livoniaa.
Eli siis säätämistä vasta. Huomattiin, että kesken mission ei voi joinata eikä tämä tunnu tallentavan etenemistä.
Teillä ilmeisesti toiminut ok?
Meillä tosiaan kesken ei pystynyt joinaamaan, ja sitten kun hosti yritti jatkaa missioo niin lähti taas alusta :hmm:
PS. Ite en viiti hostata kun on niin surkea netti käytössä täällä päin.
 
Me otettiin tää työn alle, mutta Malden versio kun kaikilla ei ole Armaan Livoniaa.
Eli siis säätämistä vasta. Huomattiin, että kesken mission ei voi joinata eikä tämä tunnu tallentavan etenemistä.
Teillä ilmeisesti toiminut ok?
Meillä tosiaan kesken ei pystynyt joinaamaan, ja sitten kun hosti yritti jatkaa missioo niin lähti taas alusta :hmm:
PS. Ite en viiti hostata kun on niin surkea netti käytössä täällä päin.
Se tallentaa ilmeisesti aina kun on valloittanut kaupunkeja ja voi olla että jos lopettas kesken mahdollisen vihollisen valloitus yrityksen niin kummanko hyväksi sitten pistää.

Livonia on meillä tallennellut ok noita vallattuja(ja menetettyjä alueita) ihan ok.
 
Osaako joku paketoida Arman tehtäviä kamppanjaksi? Yritin googlata, mutta en saa silti toimimaan. Ohjeet on useamman vuoden vanhoja, joten saattaa olla jotain muuttunutkin. Ainakin osasta ohjeita huomaa, että ovat ajalta ennen tätä uudempaa editoria.
 
Osaako joku paketoida Arman tehtäviä kamppanjaksi? Yritin googlata, mutta en saa silti toimimaan. Ohjeet on useamman vuoden vanhoja, joten saattaa olla jotain muuttunutkin. Ainakin osasta ohjeita huomaa, että ovat ajalta ennen tätä uudempaa editoria.

Sain kampanjan toimimaan kun löysin uuden skriptin pohjaksi. Nyt kampanja toimii, mutta miten se saadaan Steamin Workshoppiin ja toimimaan? Paketoin ja latasin sen Arma 3 Toolseilla workshoppiin ja taitaa muuten toimia, mutta jos sen sieltä tilaan itselleni, ja laitan sen launcherista päälle, ei se silti näy campanjoissa (eikä missään muuallakaan). Mutta jos kopioin stemista tulleen .pbo tiedoston käsin kampanjoihini se toimii hyvin. Eli aivan kuin tuo ei osaisi ladata sitä käyttöön oikein. Osaako kukaan auttaa?
 
Pitkästä aikaa tuli asennettua Arma3 takaisin kun sattumoisin tuli youtubessa Antistasi videota vastaan. Kampanjaa tuli hieman neppailtua, tajusin myös että on tullut hommattua Apex muttei edes pelattua sitä kertaakaan...

Noh, ekan kerran piti kokeilla loggautua moninpeliin myös sisälle. Pari uudelleenasennusta se vaati (ecb.pbo erroria pukkasi) mutta sitten pääsi hetkeksi liittymään moninpeliin.
Pienessä hetkessä 4-5 tappoa (tod.näk vihuja) ja sitten teholle. Siinä pötkötellessä ja EAta odotellessa modet sitten heitti ulos koska aiheutin kaaosta...
-"Help User out, he is down."
-"user who?
-"User!"
-"User do you have teamspeak? Answer!"
-"What user, what is the name of the user?"
-"USER! USER!"
-"YES BUT USER WHO!??"
-"USER!! Ah fuck it.."

Oli unohtunut itsellä nimeksi User, vanha headsetti ei toiminut ja näppäimistä en löytänyt kiireessä chat nappulaa... Nooooh, tänään uusiksi headsetin kanssa, jos sitä saisi hengailla muutaman minsan pidempään ennen kuin heitetään ulos..
 
Pitäsköhän sitä itekkin pitkästä aikaa asennella... :hmm:
 
Pitäsköhän sitä itekkin pitkästä aikaa asennella... :hmm:

Aikas perhanan suositeltavaa, kyllä!
Nyt reilu kymmenen tuntia takana eri servereillä ja aiisssatsana!
Otsa hiessä saanut peeloilla, hersyttävää kuinka pihalla sitä on ja kuinka mainiota viihdettä siitä saa, ainakin itselleen...

Muu joukkue saattaa olla eri mieltä kun esim.

- Rokka poistuu virhenäppäilyn seurauksena liikkuvan ajoneuvon kyydistä viimeisten AT ohjusten kera juuri ennen kohdetta ilman että muu porukka huomaa.
- Haavoittunut saa ensin sidontaa...ja heti perään 7.62mm rokotuksen virhenäppäilyn seurauksena.
- Spawn vehicle tottelee Javelinia, vaikka oma onkin.
- Ilmastoi joukkueenjohtajan kesken tulitaistelun...tosin mitäs juoksi aseen etupuolelta...
- "Sujuvasti" pelata monta tuntia ennen kuin tajuaa miten kaksoistähtäimistä saa sen kiikaritähtäimen näkyviin punapisteen lisäksi...köh..


Mutta toisaalta sitten taas

- Pelastaa oman joukkueen väijytykseltä kun on sellainen perässä/sivuilla laahaaja ja tuohoaa puolet väijyttäjistä ennen kuin ehtivät sanoa kissa.
- K/D ratio plussalla
- Ammusten loputtua base defensessä vetää tulta puoleensa, paikkaa/kantaa haavoittuneita suojaan, Lasettaa maaleja ja savuttaa suojaa kuin MoH vastaanottaja konsanaan.


Mutta joo, 11/10.

Loistavia servereitä joista löytyy yllättävän helpolla eri taitotason porukkaa. Välillä aika rentoa peeloilua, mutta sitten löytyy jotain (esim.77th JSOC) jossa on ihan huutolaislapsena sekoilemassa oppimassa. Vielä kun löytäisi jonkin hyvän Antistasi porukan missä voisi osallistua johonkin hidastempoisempaan juonimiseen niin avot, suurin osa kun näytti olevan lukittuja servereitä.

Brrrrrp.
 
- Ilmastoi joukkueenjohtajan kesken tulitaistelun...tosin mitäs juoksi aseen etupuolelta...
Toi on puhtaasti vainajan oma moka. Ei pitäis ikinä säntäillä tussarin vaarallisemman puolen edestä. Vaikka kuinka varottaisi etukäteen, niin omaa henkeä kaupan.
hyvän Antistasi porukan missä voisi osallistua johonkin hidastempoisempaan juonimiseen niin avot,
Antistasi on kyllä jees. Omalla porukalla on nyt Tanoa menossa. Altis ja Chernavenäjä on vapautettu. Loistavaa viihdettä pienelläkin porukalla. Varmaan olis oikeasti eeppistä isommalla jengillä.
 
Toi on puhtaasti vainajan oma moka. Ei pitäis ikinä säntäillä tussarin vaarallisemman puolen edestä. Vaikka kuinka varottaisi etukäteen, niin omaa henkeä kaupan.

Antistasi on kyllä jees. Omalla porukalla on nyt Tanoa menossa. Altis ja Chernavenäjä on vapautettu. Loistavaa viihdettä pienelläkin porukalla. Varmaan olis oikeasti eeppistä isommalla jengillä.


Asiasta kukkaruukkuun, onko koskaan palstalla ollut mitään porukkaa Arman tiimoilta? Vai onko diaspora ollut niin vahva että sitä ei koskaan ole ollut muodostunut?
 
Viimeksi muokattu:
Modit ja miljoonat tyhjät servut insideporukalla pilas arman. Ei mulla muuta.
 
Aika suppeeksi on jäänyt kyllä virallinen karttavalikoima vaikka DLC´t laskis mukaan. Sen puoleen pidän communityä varsin oleellisena osana pelikokemusta. Kaluston määrästä voi siten keskustella erikseen.

Itse kyllä pidän noista vanilla-asseteista, mutta toisaalta tehtäviä askarrellessa on mukava kun on läjäpäin leluja mitä RHS ja CUPit tarjoaa. Ja kun on tottunu pelaamaan ACE kanssa, niin ei siitä kyllä haluaisi luopua.

Se valittettava kääntöpuoli sitten väkisin on fragmentoituminen, kun millään kahdella porukalla ei oo yhteensopivaa modisettiä käytössä.
 
Ei tätä ole tullut pelattua samanlailla kuin Arma 2:sta. Arma 2:ssa oli oikean maailman vehkeitä jo oletuksena paljon ja sitä kautta se toimi paremmin. Nyt pitää ladata 30 gigaa modeja jos haluaa pelata mitään järkevää ja se on monelle iso kynnys. Tässä modivehkeet myös erottuvat jotenkin selkeämmin vanilla asseteista niin pelit joissa käytetään modivehkeitä näyttävät aina jotenkin purkalla kasatulta. Nuo vanilla vehkeet eivät ole hirveän inspiroivia ainankaan itselleni vaikka ne istuvatkin peliin paremmin.

Contracts DLC on muuten erinomainen single player kamppanja. Ei ole ollut näin hauskaa sitten Operation Flashpoint Resistance kampanjan jälkeen.
 
ncfF7CbSRwerlEipHWb_vw.png


Seuraavaa Armaa odotellessa...

Jos oikein epätoivoisesti kurotellaan niin videon aikaleimassa on ehkä salainen Arma 4 julkistus! It’s safe to say we are all looking.. very forward to what the future has in store for Bohemia Interactive.
Hämää kun painotetaan oikein että FORward. :D
 
Jos oikein epätoivoisesti kurotellaan niin videon aikaleimassa on ehkä salainen Arma 4 julkistus! It’s safe to say we are all looking.. very forward to what the future has in store for Bohemia Interactive.
Hämää kun painotetaan oikein että FORward. :D


Kyllähän se seuraava Arma on sieltä tulossa, mutta milloin, jää nähtäväksi... Bohemian sivuilta voi käydä tutkimassa avoimia työpaikkoja, jotka ainakin omasta mielestä liittyvät aika läpinäkyvästi seuraavaan Armaan :) Careers - Bohemia Interactive
 
Kyllähän se seuraava Arma on sieltä tulossa, mutta milloin, jää nähtäväksi... Bohemian sivuilta voi käydä tutkimassa avoimia työpaikkoja, jotka ainakin omasta mielestä liittyvät aika läpinäkyvästi seuraavaan Armaan :) Careers - Bohemia Interactive
Jep, ja kyllähän he totesivat jossain viime vuoden puolella jo, että nyt aletaan siirtämäään Arma3 tiimistä porukkaa tutustumaan paremmin Enfusion engineen.
Mitähän Arma4 tuo tullessaan?
VR tuen?
Hajoavan maaston?
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ja kyllähän he totesivat jossain viime vuoden puolella jo, että nyt aletaan siirtämäään Arma3 tiimistä porukkaa tutustumaan paremmin Enfusion engineen.
Mitähän Arma4 tuo tullessaan?
VR tuen?
Hajoavan maaston?
Toivottavasti framet jotka ei tipu alle 20 fps RTX 3080:lla.
 
Toivottavasti framet jotka ei tipu alle 20 fps RTX 3080:lla.
Enfusion ainakin siinä kuosissa kuin mitä se on DayZ'ssa on kyllä huomattavan paljon tehokkaampi. Frameratet pysyy kohtuullisena kun vertaa Arma 3 vaikka samalla kartalla on kaupungeissa huomattavasti vähemmän rakennuksia.
 
Sattuukohan kellään olemaan 5000 sarjan ryzeniä ja testata miten tuo peli pyörii. Kiinnostaisi tietää miten vertautuu 10900k
 
Enfusion ainakin siinä kuosissa kuin mitä se on DayZ'ssa on kyllä huomattavan paljon tehokkaampi. Frameratet pysyy kohtuullisena kun vertaa Arma 3 vaikka samalla kartalla on kaupungeissa huomattavasti vähemmän rakennuksia.
Kyllä, mutta Armassa voi olla pelimuodostosta riippuen satoja AI sotilaita ja kymmeniä ajoneuvoja, tähän soppaan vielä ihmispelaajat ampumaan ristiin. Tulee nopeasti aika paljon dataa enemmän kuin Dayzetassa. Enfusion pyörii kyllä kuin unelma, joten odotukset on (epärealistisen) kovat.
 
Muokkautuva maasto ja ennen kaikkea kunnon optimointi useammalle ytimelle ettei peli olisi niin helvetin raskas.
 
Moninpelistä varmaan kyse? Yksinpelihän toimii suht perunalla 60fps, jos et rakentele mitään omaa megaskenaariota.

Niinpä.

4k pyörii kuitenkin yksipelissä itselläni (5930k+1080 kellotettuina) lähellä tai yli 60fps (aika max asetuksila) mutta tuo MP koodi se kusee..
Joissakin Invade&Annex serevereillä, jengin koneista rippumatta, pyöritään tiiviissä rytinässä porukalla 10-20fps lukemissa. Suhteellisen sama onko 15 vai 60 ihmistyyppiä hippasilla AI:ta vastaan, homma alkaa vaan pykimään kun muutama kymmenen AI höögii kohti.

Olisihan se kova jos Arma4 olisi rakenteilla.
Itse olen tosin sen verran pessimisti että A3:n muodossa se tuskin tulee ulos.
Tämä nykymuoti on kuitenkin enemmän tuolla PvP puolella, siellä se raha on.
AIn rakentaminen on kuitenkin sen verran monimutkaista että se on tod.näk se segmentti jossa ensimmäisenä säästetään.

#pessimisti
 
Täytyy toivoa että joku näkee sen AI-puolen erottautumistekijäksi muuten aika tiukasti kilpaillussa kentässä.
 
Luulisi että saisivat Arma kolmosen AI koodin siirrettyä lähes sellaisenaan neloseen, tyhmää olisi jättää se pois.
 
Luulisi että saisivat Arma kolmosen AI koodin siirrettyä lähes sellaisenaan neloseen, tyhmää olisi jättää se pois.
Varmaan se on mahdollista, mutta oikeasti se AI vaatisi kunnon päivityksen. Ajoneuvojen käyttö ja varsinkin saattueet on aivan herran hallussa. Jalkavälitoiminta nyt semisti toimii. Toki modiversiot korjaa osan noista ongelmista, mutta kyllä se sais toimia ihan OOTB kunnolla.

Edit. tää siis puhtaasti omasta näkökulmasta, kun Zeustaa pienelle porukalle tehtäviä niin AI'n perseilyt on kyllä välillä hyvinkin viihdyttäviä. Jos pelaa puhtaasti TvT / PvP niin sittenhän se ei oo ongelma
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan se on mahdollista, mutta oikeasti se AI vaatisi kunnon päivityksen. Ajoneuvojen käyttö ja varsinkin saattueet on aivan herran hallussa. Jalkavälitoiminta nyt semisti toimii. Toki modiversiot korjaa osan noista ongelmista, mutta kyllä se sais toimia ihan OOTB kunnolla.

Edit. tää siis puhtaasti omasta näkökulmasta, kun Zeustaa pienelle porukalle tehtäviä niin AI'n perseilyt on kyllä välillä hyvinkin viihdyttäviä. Jos pelaa puhtaasti TvT / PvP niin sittenhän se ei oo ongelma
Sama mieltä, AI:n ajoneuvoja löytyy joka pelikerralla nurinpäin tai puussa kiinni. En silti tiedä mistä löytyy tyypit jotka osaa tuon korjata Bohemian palkoilla.
 
Mahdollinen vuoto Arma 4:stä. On tosin mahdollista, että kuvakaappaus ei liity suoraan seuraavan Arman kehitykseen, mutta uusi pelimoottori (Enfusion) näkyy kuvassa joka tapauksessa. :cool:
 

Liitteet

  • arma4_enfusion.jpg
    arma4_enfusion.jpg
    175 KB · Luettu: 202
Tällä kertaa ihan Bohemian omista uutiskirjeistä lähtöisin olevaa sneak peekiä... Kenties seuraava Arma?

gJOA85Y.png


unknown.png


unknown.png


unknown.png
 
Tuskin on seuraava Arma. Vanhoja assetteja ja muutenkin grafiikka 10v takaa.

Varmaan ennemminkin viestiä, että Enfusionin kanssa touhutaan.
 
"Reforger" Eihän sellaista sanaa edes ole.
Mutta silti sitä on käytetty kuten sanaa
Ja jos tuo nyt on viittaus Arma 4 toimintaympäristöön, niin en tiedä onko tämä nyt hyvä vai huono uutinen. Näitä kylmän sodan community-modeja on pilvin pimein, niin kai se on sit kuuminta hottia. Mun puolesta 2035 on ihan toimiva aikajana
 
onko ton preeriapalon suorituskyvystä näkyny mitään kommenttia? Altista isompi viidakko ja paljon rakennettua ympäristöä vaikuttaa jo lähtöjään vähän raskaalta combolta.
 
Vähän huhuja lueskelin niin viittaisi multiplayer only peliin, eli ei välttämättä ArmA 4 kyse. Jotain Argo&DayZ (Enfusion) mashuppia(?).
 
Tämä arvostelu kertonee kaikki..

"The amount of new content and functionalities this DLC provides, is in all honesty, on par with Apex DLC.
An amazing map. A ton of new weapons, gear and vehicles. New modules for mission makers. As well as partnering up with some of the best mod makers in our community, to bring not only even better quality, but also, some people's favorite scenarios, ready on the release."

Jo Unsung modi oli oikein hyvää viihdettä, tämä on siitä vielä melkoinen hyppäys eteenpäin. Kunpa kaikki lisärit olisi tätä tasoa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 649
Viestejä
4 480 284
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom