Arma 3 (PC) (2013)

Uudella pelimoottorilla on potentiaalia, mutta itse peli on vielä aika raakile (bugs, crashes, high frame dips, minimal content), enkä suosittele vielä kuin testailuun ja modaajille. 30€ tässä vaiheessa tuntuu vähän liioittelulta, mutta mielenkiinnolla odotellaan miten tämä kehittyy.
 
Teknisesti Reforger vaikuttaa kyllä lupaavalta. Autot eivät enää räjähtele randomisti kun osut pieneen kiveen tai ne eivät klippaa jonkun tolpan sisään ja jää jumiin. Ajaminen tuntuu muutenkin todella hyvältä. Onhan tuossa paljon downgradeja Arma 3 verrattuna, mutta ei tämän pitäisikään olla Arma 4. Purkitetut animaatiot on just hyviä, eivät liian pitkiä. Ne tosin menevät rikki moninpelissä ja Uaziin mennään sisään oven läpi.

Serverit ovat ihan solmussa ja pelkästään että löytää sellaisen johon voi liittyä on hankalaa ja kun löytää niin se pysyy pystyssä 10 minuuttia.

Tämä on tosiaan 100% moninpeli tällä hetkellä. Tuo Conflict ei nyt mitenkään järisyttävä moodi ole, mutta kyllä siinä on Arma elementtejä mihin en esim. Squadissa ole törmännyt tai vastaavissa. Harmi että tutorialin lisäksi ei ole edes jotain tributea steal a car scenaariolle.


Katselin vähän tuota Enfusion Workbenchiä. Juu tota, tuohan on ihan kunnon IDE. Ei ole enää mitään välimaaston mission editoria, vain Zeus ja sitten tuo, josta en keksinyt nopealla selailulla saako sillä edes tehtyä tehtäviä vai onko se vaan kehittämiseen.
 
Aika paljon aikanaan ARMA kakkosen ja kolmosen kanssa tehtäviä, modeja sun muita vääntäneenä voi todeta, että viimeistään kolmosen kohdalla pullonkaulaksi koko touhussa alkoi muodostua engine, joka oli muutamaa maalikerrosta lukuunottamatta edelleen lähestulkoon sama kypsää parinkymmenen vuoden ikää lähentyvä OFP. Moottori ei vaan oikein tue kunnollisia säikeitä ja vaikka moninpelissä jotain asioita olikin mahdollista offloadata pelaaja-clienttien koneille, kaiken tämän synkkaaminen oli aika melkoinen suo ja loppuviimein kaikessa oli pullonkaulana palvelinkoneen yhden ytimen ja säikeen suorituskyky. Saa nähdä vieläkö jatketaan SQF:llä, joka on kyllä yksi kauheimpia ja epäloogisimpia skriptikieliä mitä on ikinä vastaan tullut...
 
Viimeksi muokattu:
vaikka moninpelissä jotain asioita olikin mahdollista offloadata pelaaja-clienttien koneille, kaiken tämän synkkaaminen oli aika melkoinen suo ja loppuviimein kaikessa oli pullonkaulana palvelinkoneen yhden ytimen ja säikeen suorituskyky. Saa nähdä vieläkö jatketaan SQF:llä, joka on kyllä yksi kauheimpia ja epäloogisimpia skriptikieliä mitä on ikinä vastaan tullut...
Ei oo paljon rakkautta päässy joo muodostumaan ton Arman lokaliteettien kanssa tehtäviä vääntäessä. Mulla oli käsitys että SQF ei olis enää jatkossa käytössä.
 
Aika paljon aikanaan ARMA kakkosen ja kolmosen kanssa tehtäviä, modeja sun muita vääntäneenä voi todeta, että viimeistään kolmosen kohdalla pullonkaulaksi koko touhussa alkoi muodostua engine, joka oli muutamaa maalikerrosta lukuunottamatta edelleen lähestulkoon sama kypsää parinkymmenen vuoden ikää lähentyvä OFP. Moottori ei vaan oikein tue kunnollisia säikeitä ja vaikka moninpelissä jotain asioita olikin mahdollista offloadata pelaaja-clienttien koneille, kaiken tämän synkkaaminen oli aika melkoinen suo ja loppuviimein kaikessa oli pullonkaulana palvelinkoneen yhden ytimen ja säikeen suorituskyky. Saa nähdä vieläkö jatketaan SQF:llä, joka on kyllä yksi kauheimpia ja epäloogisimpia skriptikieliä mitä on ikinä vastaan tullut...

SQF on korvattu uudella skriptillä. Edelleen Bohemian oma. Jengi on kuitenkin sanonut että kunhan kuvittelee että se on C# niin pääsee jo pitkälle. Itseäkin kiinnostaako tuo onko moninpelien skriptsamiseen tullut parannuksia. Viimeksi Arma2 kanssa taistellut tuon kanssa..
 
Onkohan tähän tulossa minkäänlaista yksinpeli sisältöä? Olisivat nyt vaikka muutaman Flashpointin tehtävän vääntäneet tuohon valmiiksi.
 
Aika paljon aikanaan ARMA kakkosen ja kolmosen kanssa tehtäviä, modeja sun muita vääntäneenä voi todeta, että viimeistään kolmosen kohdalla pullonkaulaksi koko touhussa alkoi muodostua engine, joka oli muutamaa maalikerrosta lukuunottamatta edelleen lähestulkoon sama kypsää parinkymmenen vuoden ikää lähentyvä OFP. Moottori ei vaan oikein tue kunnollisia säikeitä ja vaikka moninpelissä jotain asioita olikin mahdollista offloadata pelaaja-clienttien koneille, kaiken tämän synkkaaminen oli aika melkoinen suo ja loppuviimein kaikessa oli pullonkaulana palvelinkoneen yhden ytimen ja säikeen suorituskyky. Saa nähdä vieläkö jatketaan SQF:llä, joka on kyllä yksi kauheimpia ja epäloogisimpia skriptikieliä mitä on ikinä vastaan tullut...

Asiat näyttävät toimivan nyt melko erilailla. Sain Discordissa vastauksen Bohemian deviltä. Enää ei tarvitse kirjoittaa erillistä skriptiä moninpeliä ja yksinpeliä varten. Yksinpelikin luo serverin joten kaiken skriptin voi kirjoittaa kuin se olisi moninpeli.

Tuo käyttää nyt replikointi logiikkaa. Multiplayer Scripting - Bohemia Interactive Community
 
Tuotahan pitää vähän kokeilla riptata. Noin pikavilkaisulla vaikuttaa ihan kohtuudella omaksuttavalta systeemiltä. Jospa jatkossa olis vähemmän näitä tykkejä jonka näkee vain yksi pelaaja ja joka ampuu kuusi keskitystä…
 
Tästä on kyllä vaikea olla oikein mitään mieltä vielä. Tuntuu että on otettu muutama askel eteenpäin, ja muutama taaksepäin. Kaiken lisäksi siitä puuttuu niin pirusti kaikenlaista, ei pienimpänä lentohärvelit. Kiinnostaa kovasti millaiseen lentomalliin moottori taipuu. Kolmosessa vaihtoehtoina oli joko aivan liian helppo tai sitten 10fps tiputtava epäloogisen hankala lentomalli. DCS:n Huey on haastavahko, mutta loogisesti sellainen, Arma 3:n simulentomalli tuntui lähinnä hämmentävältä. Nätisti tuo Reforger kyllä pyörii..
 
Huomasin Reforgerista sellaisen ominaisuuden että vaikka menee 60/60 serverille FPS pyörii samoissa lukemissa kuin tyhjällä. Hiukan eri luokkaa siis kuin Arma 3:ssa jossa hyvälläkin koneella hyvä jos pääsee 45 fps kun servut on täynnä.
 
Tänään ekan kerran olin sillee oikeasti pelillä onlinessa. Aika maukastahan tuo oli kun löytyi sattumalta pari hyvää taistelutoveria. Tuli kyllä siisti fiilis kun saatiin puolustettua yhtä tukikohtaa ja lähdettiin vastahyökkäykseen metsää pitkin heidän tukikohtaa kohti 8 taistelijan voimin.
Kommunikointi on huomattava parannus (direct / radio) ja luomassa immersiota, eli acre / tfr tyyppinen toteutus sisäänrakennettuna.
Muutama server crash ja pienet bugailut, mutta ihan jees näin ea alkuun.
Ei tätä kyllä Arma3 voi vielä verrata, ja eihän tämä tule Arma olemaankaan.
 
Viimeksi muokattu:
Reforger ei oo mikään graafisesti kevyt peli mutta vihdoinkin tekoälyt ei kyykkää serveriä moninpelissä
Hieno peli-paras Arma tähän mennessä.
 
Saaga jatkuu. Julkinen IP tuli tilattua, mutta eipä lähtenyt toimiaan. Sitten puhelu operaattorille tekniseen tukeen ja siellä mukava herra totesi heti, että liittymän konffissa vikaa ja sai julkisen IP:n toimimaan.
Noh, eipä Armassa vieläkään toimi hostaaminen.
Sitten latasin Simple Port Testerin ja portit näyttävätkin olevan auki, vaikkei Armassa toimi.
1649403842081.png

3000 ei ole auki ja mukana testissä näyttämässä, että softa toimii...

Eiköhän se ole seuraavaksi asennettava Arma vaan ihan puhtaalta pöydältä. Netti vaan niin paska, että 40GB ei huvita vielä latailla...

Lähtikö sinulla pelittämään tämä? Itsellä oli ollut sama pulma että hostaus mokkulalla ei vaan onnistu ja homma oli näköjään juurikin tuosta julkisesta IP:stä kiinni. Kiitos!
 
Lähtikö sinulla pelittämään tämä? Itsellä oli ollut sama pulma että hostaus mokkulalla ei vaan onnistu ja homma oli näköjään juurikin tuosta julkisesta IP:stä kiinni. Kiitos!
Ei lähtenyt, enkä sitten jaksanut enempää säätää. Varsinkin kun mun netillä ei kummoisesti hostata. Teoriassa pitäs toimia, mut pitäis Armeli asennella uusiks jne...
Hieno homma, jos sulla lähti skulaan! :thumbsup:
 
Ostelin tän Steam 75% alesta eilen ja tottakai heti latasin Cold War Crisis moodit. Mutta en löytänyt OFP yksinpelitehtäviä lainkaan, pelkkä kampanja. Mistäs ne sais vai onko tehty ikinä?
 
En tiedä kuinka kuollut Arma3 on oikeasti mutta olen onnistunut keräämään jo 3 hengestä (suomenkielinen) olevan ryhmän joita kiinnostaa CWR sekä perus Arma, pienet coopit. Jos kiinnostaa tulla mukaan niin laittakaa Discordissa privaa " yannara#7988"
Pystyn hostaa itse.

Toki mut löytää Facestakin.
 
Aika kuollut taitaa jo ARMA3 nykyään olla. Arma-Finlandin kanssa tuli hakattua useampi vuosi ja pelit oli kyllä parhaimmillaan todella eeppisiä ja viikottaisiin random-pelailuihinkin ilmestyi monesti jotain 40-80 naamaa. Isommissa ulkkisten kanssa pelatuissa PVP-matseissa olikin sitten yleensä toistasataa pelaajaa. Tällaisessa isomman skaalan touhussa ARMA on kyllä oikeasti parhaimmillaan ja muistellaan kavereiden kanssa vieläkin välillä jotain noissa isoissa peleissä tapahtuneita juttuja. Paljon hyviä muistoja. Sittemin on tainnut AFI:n toiminta näivettyä aika reippaasti noista kulta-ajoista, enkä ole itsekään kyllä nyt useampaan vuoteen käynyt katselemassa kun on tässä tullut perhettä ja muuta.



Ehkäpä sitä homma lähtee taas aktivoitumaan jos/kun ARMA4 sitten joskus tulee...
 
Tiiä nyt kuinka kuollut tää on, kun meillä on sellanen 15-20 henkee nyt ollu viikottain peleillä. Pelataan yhen meijän sällin tekemiä juttuja ja tää kun saadaan pakettiin, niin sitte olis kuulema antistasia vuorossa.
 
Ei tää nyt ihan kuollut ole, jos katsoo statseja. Yli 20k pelaajaa samanaikaisesti kuitenkin tasaisesti.
1669736492054.png
 
Olen nyt pyörinyt discordissa, liittynyt eri squadeihin mutta kaikessa pitää latailla ja opetella jotain uutta mikä itseäni ei taas nappaa. Mulle kelpaa toi peli sellaisenaan tai pelkästään cwr 3 kokonaisuus. Eilen liityin yhteen britti jengiin niin se alkoi esittelee mulle koulutuksessa exceleitä missä on pisteytykset ja muuta shaibaa, keskeytin sen koulutuksen 10min jälkeen ja pahoittelin että ei oo mun juttu. Pitää sitten hostata itse oma porukka joka tykkää yksinkertaisesta. Harmittaa että en ostanut tätä silloin kun tää tuli, oli kyllä silloin melkoinen Steam kammo ja A3 oli jotenkin vaan niin erilainen huonolla tavalla kuin A2.
 
Tänään itsenäisyyspäivän kunniaksi suomi peliä illalla, voin hostaa. Lisätkää discordiin yannara#7988

Muutenkin kannattaa lisätä jos haluaa pelata yksinkertaisempaa Armaa ilman turhia virittelyitä ja sääntöjä.
 
Pikku hiljaa saatu porukkaa kasaan ja lisää mahtuisi. Tänään vedetään Escape Finland porukalla, mukaan mahtuu.
 
Mitäs noille rpg:lle on tapahtunut kun ei osu enää mihinkään ja teho vähentynyt. Ihan turhaa A3ssa on pelata tuota Resistance kampanjaa kun optimoitu ihan mahdottomaksi.
 
Mitäs noille rpg:lle on tapahtunut kun ei osu enää mihinkään ja teho vähentynyt. Ihan turhaa A3ssa on pelata tuota Resistance kampanjaa kun optimoitu ihan mahdottomaksi.
Onko mitä modeja käytössä? Oliko se RHS joka buustaa ajoneuvojen armoria ja se saattaa tehdä tota.
 
Sehän tässä on kun käyttää eri modeja sekaisin, niin sitten käy näitä ettei jota venäläistä tinapurkkia saa räjäytettyä millään Javelinilla kun ihan eri statsit eri modeissa.

Toki Arma3 pudotti pallon muutenkin näiden kanssa kun liiviukkoja saa ampua vaikka kuinka ennekuin kuolevat. Kolme luotia rinnassa AI vähän nytkähtää ja ampuu sut laakista rautatähtäimillä 400m päästä.
 
CWR Resistance kampanjaa yritin pelata niin aika mahdottomaksi menee kun tankit vastassa ja RPG:llä ei tee hevon vittua. Menee aika ylivoimaiseksi. Kyl mä sen Resistancen läpi pääsin silloin 2000 luvulla useampaan kertaan läpi mutta en A3:lla.
 
CWR Resistance kampanjaa yritin pelata niin aika mahdottomaksi menee kun tankit vastassa ja RPG:llä ei tee hevon vittua. Menee aika ylivoimaiseksi. Kyl mä sen Resistancen läpi pääsin silloin 2000 luvulla useampaan kertaan läpi mutta en A3:lla.
En tiedä mitä tankkeja tuossa on vastassa, mutta eihän "RPG" ole kovin järeä enää taisteluvaunujen kanssa, lähinnä hyökkäys/miehistönkuljetusvaunuja vastaan tarkoitettukin.
Ja jos puhutaan puhtaasti modeista niin sehän on täysin tekijän näkemys asiasta.
Jos oikeasti mietitään niin taistelupanssarivaunua "RPG" vaan kutittelee, korkeintaan katkaisee telan.
 
CWR Resistance kampanjaa yritin pelata niin aika mahdottomaksi menee kun tankit vastassa ja RPG:llä ei tee hevon vittua. Menee aika ylivoimaiseksi. Kyl mä sen Resistancen läpi pääsin silloin 2000 luvulla useampaan kertaan läpi mutta en A3:lla.
Kyllä ne rpg:t CWR:n kanssa toimii tankkeja vastaan kun ampuu esim. perään. Kylkiin tai keulaan on ihan turha ampua, hyvällä säkällä jos telat tuhoaa niin miehistö tulee ulos.
 
Operation Flashpointissa meni Bemari paskaksi rpg:llä tai jopa law:lla.
Mitä tolla on nyt tekemistä asian kaa kun se peli on 20v vanha? Realistisempi tuo nykyinen mallinnus on ja yhdellä rpg:llä sen vaunun saa toimintakyvyttömäks/miehistö tulee ulos jos tietää mihin ampuu.
 
CWR Resistance kampanjaa yritin pelata niin aika mahdottomaksi menee kun tankit vastassa ja RPG:llä ei tee hevon vittua. Menee aika ylivoimaiseksi. Kyl mä sen Resistancen läpi pääsin silloin 2000 luvulla useampaan kertaan läpi mutta en A3:lla.
Niin joo tää ongelma ratkesi ottamalla toisen kampanjan, Resistancesta on tehty 3 eri kampanjaa eri modeilla. Orkkis kamppis ilman uusia modeleita toimii selkeesti paremmin ja tankit räjähtelee.
 
Tajusin et kannattaa Steam accountilla käydä katsomassa kenen kanssa viimeksi pelannut ja lisätä kavereiksi kaikki. SIt jossain vaiheessa aina joku tulee pelaa sun peleihin. Nyt alkaa olee porukkaa ja tuttuja :)
 
Mulla on RHS ja CUP modien + escape sessioiden kanssa ongelma, että kun hostaan peliä ja tulee pelaaja mukaan, niin peli päättyy välittömästi Mission Failed tilaan. Tilanne kyllä ratkeaa kun toinen pelaaja unloadaa launcerista omat modit ja antaa launcherin valita oikeat, mutta aika ärsyttävää on keskeyttää sen takia tehtävä. Ongelmaan ei heti tullut ratkaisua foorumilla: With RHS mission fails when new player connects to session - ARMA 3 - MULTIPLAYER - Bohemia Interactive Forums
 
Mulla on RHS ja CUP modien + escape sessioiden kanssa ongelma, että kun hostaan peliä ja tulee pelaaja mukaan, niin peli päättyy välittömästi Mission Failed tilaan. Tilanne kyllä ratkeaa kun toinen pelaaja unloadaa launcerista omat modit ja antaa launcherin valita oikeat, mutta aika ärsyttävää on keskeyttää sen takia tehtävä. Ongelmaan ei heti tullut ratkaisua foorumilla: With RHS mission fails when new player connects to session - ARMA 3 - MULTIPLAYER - Bohemia Interactive Forums
jääks siihen sun .rpt-fileen mitään erroria? Tai sen liittyvän pelaajan?
 
Sain ratkaistua, pitää itse mission parametreissa estää DLC:t myös. Eli joku DLC kaataa nyt tuon.
 
Onko olemassa jotain hyviä multiplayer kampanjoita steam workshopissa? Mieluumin CUP tai RHS kamoilla.
 
No miten sitä nyt sillä lailla?
LDD kyllikissä mä joskus mIRC aikana neuvoin miten Operation Flashpointin voi käynnistää nocd.exe tiedostolla, eli piratismia. Ikuiset bannit näköjään. Ehdin pari päivää olla discordissa tänä vuonna samalla nikillä niin pihalle. AFI taas ei tykännyt, että mä mainostin omia pelejä siellä.
 
Tykkäisin pelata Arma 3:n jotain CTI -tehtävää yksinpelinä. Mieluiten reaalimaailmassa olemassa olevalla kalustolla. Löytyykö sellaista missionia ja mitä lisäosia vaaditaan?
 
Mulla on RHS ja CUP modien + escape sessioiden kanssa ongelma, että kun hostaan peliä ja tulee pelaaja mukaan, niin peli päättyy välittömästi Mission Failed tilaan. Tilanne kyllä ratkeaa kun toinen pelaaja unloadaa launcerista omat modit ja antaa launcherin valita oikeat, mutta aika ärsyttävää on keskeyttää sen takia tehtävä. Ongelmaan ei heti tullut ratkaisua foorumilla: With RHS mission fails when new player connects to session - ARMA 3 - MULTIPLAYER - Bohemia Interactive Forums

Tätä testattiin kaverin kans eilen ja saatiin demo effekti aikaiseksi. Eli DLC:t eivät tähän vaikuta, vaan jos pelaaja tulee mukaan ilman että on oikeita modeja päällä ja EI ANNA serverin konffata sopivia modeja päälle (keep current settings), niin se voi kaataa pelin. Tää on aika perseestä, kun tota ei voi estää muuten kuin salasanalla.
 
Onko muuten järkeä ajaa RHS ja CUP kokonaisuuksia samaan aikaan serverillä? Vai kannattaako ne erotella.
 
Onko muuten järkeä ajaa RHS ja CUP kokonaisuuksia samaan aikaan serverillä? Vai kannattaako ne erotella.
En tiedä onko järkeä, mutta meillä on ollut "aina" kumpikin päällä serverillä, eikä siitä nyt ole ihmeempiä komplikaatioita tullut. Saa Zeusteluihin isommin kalustoa mistä ammentaa. Toki sama ihan tavan tehtävien askarteluun, mukava kun on mistä ottaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 645
Viestejä
4 479 923
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom