Näistä 4K@480Hz -vaatimuksista voitaisiin sanoa, että ominaisuudesta on tehty keinotekoisesti pakollinen vaatimus.
Varsinkin, kun ne pelit vaativat noilla spekseillä käytännössä aina kuvanpaskannusteknologian käyttämistä (frame generation, yliskaalausta sekä erilaisista kuvanlaadullisista ominaisuuksista tinkimistä) myös kaikkein tehokkaimmilla 5090-näytönohjaimilla).
Ellei sitten pelaa CS2:sta tai vastaavia pelejä.
Freimit tosin viuhuvat noilla virkistystaajuuksilla sitä vauhtia, että ei tuollaisten puutteiden havannointiin liene aikaa. Mutta onhan se kuvastriimi varmaan ihanan pehmeää.
Mikä siinä jos tämän kokee tarpeelliseksi, mutta kyllähän se maksaa (mikä ei varmaan maksajaa haittaa kun tämä kuitenkin määritellään harrastukseksi, johon kukin saa laittaa niiin paljon rahaa kuin haluaa).
Mielestäni tuolloin on kuitenkin nielaistu näytönohjain- ja monitorivalmistajien syötti napaan asti.
Tähän varmaan mennään ihan keskihintaisissa ratkaisussakin jossakin vaiheessa tulevaisuudessa (muistan ajan, jolloin peleissä tavoiteltiin 30Hz@1080p).
Itselleni riittää aivan erinomaisesti 4K@60-120Hz, eikä hetkellinen pudotus noistakaan ole haitaksi, kunhan pelikokemus muutoin on nautinnollinen.
Surkea peli 4K@480Hz olisi varmaan itselleni tuskallinen kokemus, kun ajattelisin varmaan koko ajan, miten paljon rahaa tähän tulikaan käytettyä.