Amazon tilaaminen

Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
377
Itse kun olen palautellut Amazoniin niin yleensä 1 viikko on mennyt paketin perillemenosta kuittaukseen, joskus pidempään mutta max 2 vk.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
459
Selvitin Amazonista tilaamista firmalle. Sinne voisi laittaa ALV-numeron ja lisäksi täytyisi lähettää todistus, jonka saa tilattua verohallinnolta. Tuntuu aika hankalalta. Voiko vain tilata normaalisti, ja laittaa kuitin verotukseen niinkuin Suomesta tilatessa?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
377
Selvitin Amazonista tilaamista firmalle. Sinne voisi laittaa ALV-numeron ja lisäksi täytyisi lähettää todistus, jonka saa tilattua verohallinnolta. Tuntuu aika hankalalta. Voiko vain tilata normaalisti, ja laittaa kuitin verotukseen niinkuin Suomesta tilatessa?
Pelkkä ALV-numeron lisääminen on riittänyt itsellä. Ellei sitten ole muuttunut viime aikoina?

Mutta jos ostat Amazon EU:n myymiä tuotteita (ei siis 3rd-party), mielestäni voit myös tilata normaalisti ja laittaa verotukseen, koska kuitissa on normaali suomalainen ALV-numero ja Suomen ALV.

Jos taas ostat kolmansien osapuolien tuotteita (FBA tai ei-FBA), rippuen myyjästä, ilman ostajan ALV-numeroa ostettaessa voidaan sinulta veloittaa lähetysmaan (Saksa/Puola/jne) ALV, jota ei voikaan vähentää Suomen ALV-verotuksessa. Kun taas ALV-numerolla ostettaessa saattaisi olla 0% ALV ja Suomen ALV tilitetään ja vähennetään reverse charge -mekanismilla verotuksessa (kuten Amazonin omat myynnit ALV-numero ilmoitettuna).
Mutta jos kolmannen osapuolen myyjä ei ole Amazonin VAT Calculation Servicessä (VCS) mukana, ei ostajan ALV-numeron ilmoittamisella ole mitään merkitystä eikä ALVia näytetä koskaan checkoutissa (ja kuitilla useimmiten lähetysmaan ALV).

tl;dr: Ei mielestäni tarvitse ilmoittaa ALV-numeroa jos tilaat Amazonin myymiä tuotteita. Jos tilaat 3. osapuolen tuotteita niin ALV-numeron ilmoittamisesta voi olla hyötyä, riippuen myyjästä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
377
Milloinkahan tämä tilaustilanne muuttuu normaaliksi? Täytyisi mm. AKG kuulokkeisiin tilata pehmusteet ja muuta tavaraa mutta Amazon ei suostu toimittamaan. Myyjältä varmistettu että pitäis onnistua eli Amazon itse rajoittaa noita. Eikä toimi edes se ostoskoritemppu. Ebay löytyy vaan huonompilaatuisia niin täytyisi Amazon kautta saada tilattua.
Nyt huomasin juuri itse että Amazon.comin (US) FBA-tuotteita näytetään toimitettavan jälleen Suomeen kun tilanne oli jonkin aikaa niin ettei toimitettu. En tiedä oliko tämä ennen vai jälkeen viestisi, etkä kertonut mikä tuote oli kyseessä, mutta kannattaa joka tapauksessa vilkaista nyt uudelleen.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
448
Nyt huomasin juuri itse että Amazon.comin (US) FBA-tuotteita näytetään toimitettavan jälleen Suomeen kun tilanne oli jonkin aikaa niin ettei toimitettu. En tiedä oliko tämä ennen vai jälkeen viestisi, etkä kertonut mikä tuote oli kyseessä, mutta kannattaa joka tapauksessa vilkaista nyt uudelleen.
Näköjään... taisivat lopultakin kyllästyä Suomalaisten valituksiin.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
122
Muistaako joku kuinka kauan amazonilla säily tuo nappi että pystyy vielä klikkaan "i havent receiveded item"?

On yks tilaus maailman tilanteesta johtuen jo yli 1,5kk ollu tulossa, en oo vielä kehannu painaa, kun uskon että se saapuu kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
883
Mitä siinä luvattiin toimitusajaksi?
Ei se napin painaminen maksa kuin sen pienen vaivan, painat nyt niin ei tarvitse ihmettellä kauan se siellä on :)
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
377
Muistaako joku kuinka kauan amazonilla säily tuo nappi että pystyy vielä klikkaan "i havent receiveded item"?

On yks tilaus maailman tilanteesta johtuen jo yli 1,5kk ollu tulossa, en oo vielä kehannu painaa, kun uskon että se saapuu kuitenkin.
Jos kyseessä on 3. osapuolen myyjä, A-to-z -claimin pystyy tekemään maksimissaan 90 päivää toimitusajan päättymisen jälkeen (tätä ennen tulee olla kuitenkin yritetty myyjän kanssa sopia tilanne, eli ihan viime tippaan ei voi jättää) ainakin Amazonin help-sivujen mukaan (tarkistin amazon.com ja amazon.de) - käytännössä en ole kokeillut.

Jos kyseessä on Amazonin lähettämä tuote niin ehkä maksimissaan tuon saman vajaat 3kk uskaltaisin odottaa (ja jos nappi ehtii kadota niin sitten asiakaspalveluun yhteys).
Jos on vähänkään kiire (= lähes aina) niin sitten toki valittaisin aiemmin, sehän on Amazonin moka jos on luvannut liian nopean toimitusajan.

Mutta veikkaan että tuo "I haven't received item" -nappi (seurantasivullako tuollainen on?) katoaa jo aiemmin. Eli todnäk. joutuu muuta kautta tekemään valituksen jos haluaa odottaa yli ~2kk.


Asiaan hieman liittyen, jokin pidempi aika sitten tässä ketjussa oli keskustelua siitä kuinka Euroopan Amazoneista tilatessa EU:hun ei saisi Amazonin sääntöjen tulla mitään tullikuluja, vaikka myyjä lähettää esim. USAsta/Kiinasta, mutta mitään 100% selvää mainintaa tästä ei Amazonin ohjesivuilta tuolloin löytynyt.
Näemmä A-to-z -ohjeissa (UK, DE) lukee nykyään suoraan, että A-to-z claimin voi avata jos tulli veloitti maksuja EU-maahan toimitetusta tilauksesta eikä myyjä maksanut niitä. Samoin DE-ohjeessa sanotaan eksplisiittisesti, että tuon voi avata jos myyjä ei palauta virheellisen tuotteen palautuskustannuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
892
Aika hidasta tuntuu olevan rahojen palautus täältä minulle päin. Tuote palautunut heille jo noin 5 viikkoa sitten ja vieläkään ei ole rahoja tullut tilille. Tästä on käyty aspan kanssa jo keskustelua monta viestiä, ja tuntuu että siellä on kaikilla erilaiset käytännöt käytössä. Nyt pyysivät viime maanantaina viimeksi ihan tilinumeroani, vaikka maksu on palautettu jo muka silloin 5 viikkoa sitten. Pankkikaan ei voi täällä päässä tehdä kuulemma mitään, kun en ollut maksanut kortilla tilausta sitä tehdessä. Otin siis laskulla ja myös sen kerkesin maksaa tilisiirtona, kun niitten palautuskäsittely tuntui kestävän. Oma tilisiirto meni niille päin kuitenkin 2 arkipäivässä.

Ja vielä toisen tuotteen tilaukseen liittyen.
Onko joku tilannut auton starttiboosteria tuolta Suomeen? Kun kaikissa näyttää että ei toimita Suomeen noita. Kyse Saksan Amazonista.
 

tatulpin

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 052
Aika hidasta tuntuu olevan rahojen palautus täältä minulle päin. Tuote palautunut heille jo noin 5 viikkoa sitten ja vieläkään ei ole rahoja tullut tilille. Tästä on käyty aspan kanssa jo keskustelua monta viestiä, ja tuntuu että siellä on kaikilla erilaiset käytännöt käytössä. Nyt pyysivät viime maanantaina viimeksi ihan tilinumeroani, vaikka maksu on palautettu jo muka silloin 5 viikkoa sitten. Pankkikaan ei voi täällä päässä tehdä kuulemma mitään, kun en ollut maksanut kortilla tilausta sitä tehdessä. Otin siis laskulla ja myös sen kerkesin maksaa tilisiirtona, kun niitten palautuskäsittely tuntui kestävän. Oma tilisiirto meni niille päin kuitenkin 2 arkipäivässä.

Ja vielä toisen tuotteen tilaukseen liittyen.
Onko joku tilannut auton starttiboosteria tuolta Suomeen? Kun kaikissa näyttää että ei toimita Suomeen noita. Kyse Saksan Amazonista.
Mulla oli ihan samaa ongelmaa laskulla ostetun tuotteen palautuksen hyvittämisessä. Tais lähemmäs 2kk mennä ennen kuin rahat oli tilillä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
377
Aika hidasta tuntuu olevan rahojen palautus täältä minulle päin. Tuote palautunut heille jo noin 5 viikkoa sitten ja vieläkään ei ole rahoja tullut tilille. Tästä on käyty aspan kanssa jo keskustelua monta viestiä, ja tuntuu että siellä on kaikilla erilaiset käytännöt käytössä. Nyt pyysivät viime maanantaina viimeksi ihan tilinumeroani, vaikka maksu on palautettu jo muka silloin 5 viikkoa sitten. Pankkikaan ei voi täällä päässä tehdä kuulemma mitään, kun en ollut maksanut kortilla tilausta sitä tehdessä. Otin siis laskulla ja myös sen kerkesin maksaa tilisiirtona, kun niitten palautuskäsittely tuntui kestävän. Oma tilisiirto meni niille päin kuitenkin 2 arkipäivässä.

Ja vielä toisen tuotteen tilaukseen liittyen.
Onko joku tilannut auton starttiboosteria tuolta Suomeen? Kun kaikissa näyttää että ei toimita Suomeen noita. Kyse Saksan Amazonista.
Siellä oli oma Suomen laskutuksen asiakaspalvelusähköpostiosoite niissä laskuissa, kokeilitko ottaa sinne yhteyttä vai eikö sielläkään osattu?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
377
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
186
Saksaan pitäisi palauttaa paketti. Toimitusosoitteen lisäks posti vaatii sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa vastaanottajan puolesta. Mitä olette näihin laittaneet?


Lisäksi ymmärsin, että paketti jää ulkomaillakin johonkin noutopisteeseen, onko tämä Amazonin puolesta ok vai pitää etsiä joku kuriiri mikä vie perille saakka?
 
Liittynyt
04.05.2020
Viestejä
13
Tilasin puhelimen ilmasella perustoimituksella Saksan Amazonista ja viestissä lukee, että sent by UPS. Meneekö tuo Suomeen saavuttua Postin haltuun ja siitä toimipisteeseen vai tuleeko jollain UPSin tai muun vastaan kautta kotiovelle?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
153
Olisko jotain vinkkiä?
Olin/olen tilaamassa kenkiä Amazon.de, ko kenkiä on saannissa 5 eri väriä.
4:ssä lukee että toimitetaan Suomeen, mutta värissä jotka haluan lukee ettei toimiteta.
Pystyykö tuon kiertämään jollain vai pitäskö sinne laittaa mailia?
Myyjänä siis Amazon itse
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 146
Jatkuvalla tilauksella en ole uskaltanu ottaa kuin yhden ja perua sen jälkeen. Ettei seuraava tule posteilla koska alle 40€.
Tuo antaa kuitenki ymmärtää että jatkotilauksetki tulisi ilman posteja. Tosin montaa ei edes toimiteta suomeen.
Jotenki hankalalta vaikuttaa tehdä jatkuva tilaus suoraan kun ennemmin olen laittanu koriin ja vaihtanu siellä ja ottanu jatkuvan tilauksen käyttöön.
En ole varma onko joku asiakashaalimis kampanja vai onko jatkossakin postikuluttomia.
1590227261371.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
892
Itse asiassa taisin jossakin vaiheessa soittaa kohonkin tuollaiseen 0800 alkuiseen numeroon, mutta ei siellä Suomea kukaan puhunut, ja aspan henkilöllä oli huono enkun taito, niin ei siinä päästy asiassa eteenpäin. Sanoi vain että laita sähköpostia ja he vastaavat kun kerkeävät. Viimeviikolla tuli taas pahoittelu viesti että kun kestää. En itse ymmärrä miten hankalaa on laittaa yksi tilisiirto maksuun, tuon kokoiselta paikalta.



Edit: Kyse siis paketin pakautuksesta ja rahojen saamisesta takaisin. Ei itse tilaamisesta. Tilaukset ovat aina toimineet hyvin täältä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 364
Viestejä
1 836 359
Jäsenet
38 912
Uusin jäsen
Sorri

Hinta.fi

Ylös Bottom