Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kanssa tuli (saksan) Amazonin paketti hyvin postilla, hieman yllättävästi briteistä.
 
Pitäisi palauttaa kaksi tuotetta Amazonille (Saksa). Palautusprosessissa mainitaan, että he korvaavat 8 euroa. Postitus maksaa merkittävästi enemmän. Saako rahat takaisin jos löytyy kuitti ja jaksaa ottaa yhteyttä asiakastukeen? Mikä olisi halvin tapa palauttaa?
 
Pitäisi palauttaa kaksi tuotetta Amazonille (Saksa). Palautusprosessissa mainitaan, että he korvaavat 8 euroa. Postitus maksaa merkittävästi enemmän. Saako rahat takaisin jos löytyy kuitti ja jaksaa ottaa yhteyttä asiakastukeen? Mikä olisi halvin tapa palauttaa?


Saa, yli 40€(?) ostoksista.
Saattoi olla myös jotain muita ehtoja.

Ite oon vienyt ihan vaan postiin, jonka jälkeen kuvaa kuitista tilausnumeroineen osoitteeseen impressum ät amazon dot de
 
Täytyy kehua kyllä tätä Amazon/Posti yhteistyötä.

1. tilaus lähti ma 23.3. ja saapui ovelle pe 27.3.
2. tilaus lähti pe 27.3. ja saapui ovelle ti 31.3.

Kummastakin tuli noin päivä lähetyksen jälkeen OmaPostiin viesti, että haluaako toimituksen Postiin/automaattiin vai tuoko lähetti kotiin. Ja näin etätyöläisenä otin tietysti kummatkin kotiin ja tulivat sovitusti. Seurantakoodi toimii koko ketjun läpi jne.
 
Onko kellään kokemuksia Japanin WHD ostamisesta saati näyttisten ostosta ylipäätään warehousesta? Houkuttelis tommonen ITX gpu jonka kunto acceptable ja hinta varsin matala. Vähä riski mielestäni mutta hyvät ITX gpu on aika harvinaisia Euroopassa.
 
Kuinka Saksan Amazonista tilatut paketit tällä hetkellä kulkevat? Olisi yksi muistikitti kiikarissa, mutta arvioidut toimitusajat ovat vähän turhan pitkiä.. :dead:
 
En tiiä, mutta omalla kohdalla moni artikkeli sanoo, että ei toimiteta suomeen? Ja sellaiset jotka vielä tovi sitten kulki kyllä normaalisesti
 
Kuinka Saksan Amazonista tilatut paketit tällä hetkellä kulkevat? Olisi yksi muistikitti kiikarissa, mutta arvioidut toimitusajat ovat vähän turhan pitkiä.. :dead:
26.3. tilasin ilmaisilla posteilla tavaraa, jotka kaikki suoraan Amazonin varastosta. Tänään tuli 2/3 artikkeleista by Posti ja 1/3 olisi vielä tulossa tänään DHL:llä. Ennustettu toimitus tilatessa oli 9.4.

Amazon pitää kyllä kynsin hampain kiinni siitä, että luvattu toimituspäivä ei ylity. Aika usein käynyt niin että jos lähetys varastolta näyttää viivästyvän, toimitus tulee sitten DHL Expressillä parissa päivässä riippumatta valitusta toimitustavasta.
 
En tiiä, mutta omalla kohdalla moni artikkeli sanoo, että ei toimiteta suomeen? Ja sellaiset jotka vielä tovi sitten kulki kyllä normaalisesti
Jos Euroopan Amazon niin tarkista ettei toimitusosoitteen postinumerokentässä ole "FI-" -alkua. Amazon aloitti jokin aika sitten tarkistamaan noita postinumeroita tarkemmin. FI on maakoodi jonka voi laittaa osoitetta kirjoitettaessa postinumeron vasemmalle puolelle, mutta se ei itse ole osa postinumeroa.

USAn Amazonissa taas olen itsekin huomannut että moni (ehkä kaikki, en katsellut) Amazonin toimittama tuote ei ole enää saatavilla Suomeen, ainakin pari pv sitten.
 
vastausta vallitsevaan tilanteeseen.

At present, guarantee restrictions and legal import/export provisions mean that we are unable to deliver all products to countries outside among others from Germany, France and UK.
There may also be technical or licensing reasons why we're unable to deliver a product to a particular country.
Amazon and its carriers are following guidance, in particular from public health officials for each country as we work to fulfill customer orders. In some instances this may impact where, when, and how packages can be delivered.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka Saksan Amazonista tilatut paketit tällä hetkellä kulkevat? Olisi yksi muistikitti kiikarissa, mutta arvioidut toimitusajat ovat vähän turhan pitkiä.. :dead:

Tässä omat kokemukset viikon takaa, vaikka tilatessa ne arvioidut ajat näytti ihan häränpyllyä:

Täytyy kehua kyllä tätä Amazon/Posti yhteistyötä.

1. tilaus lähti ma 23.3. ja saapui ovelle pe 27.3.
2. tilaus lähti pe 27.3. ja saapui ovelle ti 31.3.

Kummastakin tuli noin päivä lähetyksen jälkeen OmaPostiin viesti, että haluaako toimituksen Postiin/automaattiin vai tuoko lähetti kotiin. Ja näin etätyöläisenä otin tietysti kummatkin kotiin ja tulivat sovitusti. Seurantakoodi toimii koko ketjun läpi jne.
 
Tässä omat kokemukset viikon takaa, vaikka tilatessa ne arvioidut ajat näytti ihan häränpyllyä:
Saanko kysyä mitä tilasit, kun voi olla myös hieman tuoteriippuvainen asia? Ja mihin asti arvioidut ajat heittivät? Otitko myös tuon normaalin postituksen etkä pikavauhtia?
 
Saanko kysyä mitä tilasit, kun voi olla myös hieman tuoteriippuvainen asia? Ja mihin asti arvioidut ajat heittivät? Otitko myös tuon normaalin postituksen etkä pikavauhtia?

Se normaali ilmaispostitus.. tilauksesta kesti noin 2-3pvä että lähti liikenteeseen ja siihen nuo kuljetusajat päälle.

Toisessa paketissa oli kotitaloustavaraa ja toisessa ATK:ta, kumpikin tuli Saksan HAJ8-varastosta.
 
Se normaali ilmaispostitus.. tilauksesta kesti noin 2-3pvä että lähti liikenteeseen ja siihen nuo kuljetusajat päälle.

Toisessa paketissa oli kotitaloustavaraa ja toisessa ATK:ta, kumpikin tuli Saksan HAJ8-varastosta.
Kiitoksia vastauksista! :tup: Pitääpä noilla tiedoilla katsoa näitä muisteja uudemman kerran, kun Suomessa kyseiselle kitille on varastot tyhjillään eli pitäisi ensiksi odotella tavaran saapumista omaan varastoon, että voi laittaa uudelleen postiin, sillä aikaa kun Amazonissa on varastot väärällään. :drool:
 
Kiitoksia vastauksista! :tup: Pitääpä noilla tiedoilla katsoa näitä muisteja uudemman kerran, kun Suomessa kyseiselle kitille on varastot tyhjillään eli pitäisi ensiksi odotella tavaran saapumista omaan varastoon, että voi laittaa uudelleen postiin, sillä aikaa kun Amazonissa on varastot väärällään. :drool:

Menee vähän chättäilyksi, mutta tarkoitus olisi tilata yksi tuote ja tällä hetkellä näyttää näin:

Get it Wed, April 22 jos tilaa tänään - varmaan laskevat tuosta pääsiäisestä pari ekstrapäivää vielä mukaan
 
Menee vähän chättäilyksi, mutta tarkoitus olisi tilata yksi tuote ja tällä hetkellä näyttää näin:

Get it Wed, April 22 jos tilaa tänään - varmaan laskevat tuosta pääsiäisestä pari ekstrapäivää vielä mukaan
Voi hyvinkin olla näin, itselläni antoi myös alustavia ensimmäisiä saapumisaikoja 21.4 tienoille. Enpä muistanut sitten pääsiäistä huomioida. :dead:
 
Itse tilasin isomman tilauksen. Ja yksi artikkeli lähti tulemaan erillisenä DHL:n kautta ja arvioitu päivä on 15.4.
Mutta tuo isompi läjä on ollut jo kolme päivää tässä statuksessa.

Awaiting bank response
We are waiting for an authorisation response from your bank. Please check again soon.

Rahat on kummiski lähtenyt jo tililtä, että mikähä tuossa kestää?
 
Itse tilasin isomman tilauksen. Ja yksi artikkeli lähti tulemaan erillisenä DHL:n kautta ja arvioitu päivä on 15.4.
Mutta tuo isompi läjä on ollut jo kolme päivää tässä statuksessa.



Rahat on kummiski lähtenyt jo tililtä, että mikähä tuossa kestää?
Onko rahat jämähtäneet katevarauksiin istumaan? :confused: Jos ei niin sitten olisin varmaankin suoraan aspaan yhteydessä.
 
Itse tilasin isomman tilauksen. Ja yksi artikkeli lähti tulemaan erillisenä DHL:n kautta ja arvioitu päivä on 15.4.
Mutta tuo isompi läjä on ollut jo kolme päivää tässä statuksessa.



Rahat on kummiski lähtenyt jo tililtä, että mikähä tuossa kestää?

Joskus kestää viikonkin että tavara liikkuu Amazonilta, mutta tulee silti luvatussa aikataulussa perille. Näin ainakin yleensä.
 
Onko rahat jämähtäneet katevarauksiin istumaan? :confused: Jos ei niin sitten olisin varmaankin suoraan aspaan yhteydessä.

Oliha nuo katevarauksessa, mutta oman muistikuvan mukaan se lähtee pois silloin ku tuotteet lähtee. Nyt yksi tuote on lähetetty ja muut vielä istuu, ja rahulit on vieläkin katevarauksena. Joskus ennen on käynyt noin niin se erikseen lähteneen tuotteen katevaraus on lähtenyt pois.
 
Mistäs ton amazon primen asiakkuuden peruminen pitää tehdä?.Kovasti on laskuttamassa vaikka en tietääkseni tota primen jäsenyyttä edes ottanut.Pitäisi poistaa toi ettei se laskuta sitä jos/kun ostaa tuolta jotain ja pistää laskutustiedot sinne.
 
Onko Postin kotiinkuljetuksella (Oulu) tapana soittaa ennen toimitusta?
Kyseessä Posti Express -paketti Amazonista eikä ole aikasempaa kokemusta Postin kotiinkuljetuksesta. Hieman mietityttää kun talo jossa alaovi lukossa.
 
Onko Postin kotiinkuljetuksella (Oulu) tapana soittaa ennen toimitusta?
Kyseessä Posti Express -paketti Amazonista eikä ole aikasempaa kokemusta Postin kotiinkuljetuksesta. Hieman mietityttää kun talo jossa alaovi lukossa.
Ei ole Expressillä/Priorityllä ilman lisäpalveluita. En tiedä mitä tekevät jos ei ole ovisummeria.

Amazonin Postin Express-paketteihin kuuluu yleensä SMS / OmaPosti -toimitustavan valinta jolla voi vaihtaa menemään esimerkiksi automaattiin.

Jos toimitus ei onnistu niin menee noudettavaksi postiin samana päivänä, nouto seurantanumerolla (noutoilmoitus tulee myös paperisena parin päivän sisällä).
 
Ei ole Expressillä/Priorityllä ilman lisäpalveluita. En tiedä mitä tekevät jos ei ole ovisummeria.

Amazonin Postin Express-paketteihin kuuluu yleensä SMS / OmaPosti -toimitustavan valinta jolla voi vaihtaa menemään esimerkiksi automaattiin.

Jos toimitus ei onnistu niin menee noudettavaksi postiin samana päivänä, nouto seurantanumerolla (noutoilmoitus tulee myös paperisena parin päivän sisällä).

Näin vähän arvelinkin. Lähetyksestä toinen pienempi artikkeli meni DHL:n kontille ja kuriiri soitti asianmukaisesti ennen toimitusta.
Postin tapauksessa varmaan parempi hakea itse noutopisteestä.
 
Onko Postin kotiinkuljetuksella (Oulu) tapana soittaa ennen toimitusta?
Kyseessä Posti Express -paketti Amazonista eikä ole aikasempaa kokemusta Postin kotiinkuljetuksesta. Hieman mietityttää kun talo jossa alaovi lukossa.

Oulun alueesta en tieidä, riippuu kuskista/jakajasta. Jos ei ole soittopyyntöä niin ei ole pakko soittaa, mutta itse omalla alueella ohjeistan soittamaan jos on puhelinnumero tiedoissa.
 
Ei ole Expressillä/Priorityllä ilman lisäpalveluita. En tiedä mitä tekevät jos ei ole ovisummeria.

Aika monta vuotta seurasin aikaisemmalla kämpällä kun postin auto kävi päivittäin kiertämässä kerrostaloja lähistöltä. Jakaja kävi aina lukitun oven edessä kääntymässä ja takaisin autolle. Kaikki ovet siis aina lukossa, ei ovikoodeja eikä ovisummereita/ovikelloja. Sama homma tietty lähes kaikilla kuriireilla, harva soittelee ja posti ei koskaan.

Jotenkin hullun hommaa, mutta palkkahan tuossa juoksee joten ilman parempaa ohjeistusta tuossa oli toimintamalli. Harmittavasti tähän nykyiseen taloon on tulossa näköjään nyt sama sillä ulko-ovet meinataan laittaa pysyvästi lukkoon ja mitään tapaa päästä sisälle ei ole avaimen lisäksi.
 
Kerta se on ensimmäinenkin, mistä Amazon.de löytyy yhteydenotto takuuhuoltoa/vaihtoa varten?
Ulkoinen WD oli DOA. Tilattu kuitenkin vajaa vuosi sitten.
 
Kerta se on ensimmäinenkin, mistä Amazon.de löytyy yhteydenotto takuuhuoltoa/vaihtoa varten?
Ulkoinen WD oli DOA. Tilattu kuitenkin vajaa vuosi sitten.

Menet omiin tilauksiisi ja klikkaat sieltä "Get support" tms. sen tuotteen kohdalla.
 
Helsingissä postista soitettiin. Menin itse alaovelle noutamaan. Posti xpress tms toimitustapana
 
Tänään en saanut mitään Amazon.de tuotteita tilattua Suomeen. Kaikissa ao. tuotteissa tilatessa "This item does not ship to Finland."
Oli elektroniikka, vähän suklaata, partavaahtoa, grillaustarvikkeita. Kaikissa tuotteissa oli kuitenkin kuvauksissa, että kansainvälinen toimitus ok ja samoja/vastaavia tuotteita olen aiemminkin tilannut.

Valitin näistä tukeen ja sain vastauksen:


Dear customer,

As I have checked, at present, guarantee restrictions and legal import/export provisions mean that we are unable to deliver all products to countries outside Germany. There may also be technical or licensing reasons why we're unable to deliver a product to a particular country. However our delivery department trying continuously to improve our services, you'll get it delivered in your county very soon.

Once the items can be delivered in Finland, you'll get a confirmation Email by system.

If you have any other concern please contact us we will surely help you further.
Your convenience and satisfaction is of utmost importance for us.
Thanks for contacting Amazon.deI wish you a great day and good health.
 
Tänään en saanut mitään Amazon.de tuotteita tilattua Suomeen. Kaikissa ao. tuotteissa tilatessa "This item does not ship to Finland."
Oli elektroniikka, vähän suklaata, partavaahtoa, grillaustarvikkeita. Kaikissa tuotteissa oli kuitenkin kuvauksissa, että kansainvälinen toimitus ok ja samoja/vastaavia tuotteita olen aiemminkin tilannut.

Valitin näistä tukeen ja sain vastauksen:


Dear customer,

As I have checked, at present, guarantee restrictions and legal import/export provisions mean that we are unable to deliver all products to countries outside Germany. There may also be technical or licensing reasons why we're unable to deliver a product to a particular country. However our delivery department trying continuously to improve our services, you'll get it delivered in your county very soon.

Once the items can be delivered in Finland, you'll get a confirmation Email by system.

If you have any other concern please contact us we will surely help you further.
Your convenience and satisfaction is of utmost importance for us.
Thanks for contacting Amazon.deI wish you a great day and good health.
Eihän ole postinumerokentässä kirjaimia tmv.? Nykyään Amazon tarkistaa toimituksen postinumeroa vasten.
 
Eihän ole postinumerokentässä kirjaimia tmv.? Nykyään Amazon tarkistaa toimituksen postinumeroa vasten.

Noh, olihan siinä postinumerossa FI- alku... Ollut jo vuosikausia tuo sama osoite, näköjään oli tuosta kiinni.

Kiitos vinkistä, nyt sai tuotteet tilattua.
 
Noh, olihan siinä postinumerossa FI- alku... Ollut jo vuosikausia tuo sama osoite, näköjään oli tuosta kiinni.

Kiitos vinkistä, nyt sai tuotteet tilattua.

Kertoo myös (ensimmäisen tason) asiakaspalvelun laadusta kun eivät vieläkään osaa sanoa miten kuukausia ja kuukausia jatkunut vika voidaan ohittaa helposti, vaan todetaan vain että ei me nyt toimiteta.
 
Milloinkahan tämä tilaustilanne muuttuu normaaliksi? Täytyisi mm. AKG kuulokkeisiin tilata pehmusteet ja muuta tavaraa mutta Amazon ei suostu toimittamaan. Myyjältä varmistettu että pitäis onnistua eli Amazon itse rajoittaa noita. Eikä toimi edes se ostoskoritemppu. Ebay löytyy vaan huonompilaatuisia niin täytyisi Amazon kautta saada tilattua.
 
Milloinkahan tämä tilaustilanne muuttuu normaaliksi? Täytyisi mm. AKG kuulokkeisiin tilata pehmusteet ja muuta tavaraa mutta Amazon ei suostu toimittamaan. Myyjältä varmistettu että pitäis onnistua eli Amazon itse rajoittaa noita. Eikä toimi edes se ostoskoritemppu. Ebay löytyy vaan huonompilaatuisia niin täytyisi Amazon kautta saada tilattua.
Just eilen tilasin 7 itemiä Saksan Amazonista. En huomannut selaillessa esteitä tilauksille. Toimitusajat vain on aika karskeja. Normi toimitus lupasi 22-23 toukokuuta, mutta päädyin maksamaan jopa sen extran pikatoimituksesta. Silti lupaa vasta 13pvä. Ennen kriisiä tuli lähes poikkeuksetta alle 24h pikalähetykset arkena.
 
Just eilen tilasin 7 itemiä Saksan Amazonista. En huomannut selaillessa esteitä tilauksille. Toimitusajat vain on aika karskeja. Normi toimitus lupasi 22-23 toukokuuta, mutta päädyin maksamaan jopa sen extran pikatoimituksesta. Silti lupaa vasta 13pvä. Ennen kriisiä tuli lähes poikkeuksetta alle 24h pikalähetykset arkena.

Täällä sama. Neljä tavaraa lähti kiltisti tulemaan Amazon.co.uk:sta ja .de:stä. UK tilaus siis jo postissa.
 
Milloinkahan tämä tilaustilanne muuttuu normaaliksi? Täytyisi mm. AKG kuulokkeisiin tilata pehmusteet ja muuta tavaraa mutta Amazon ei suostu toimittamaan. Myyjältä varmistettu että pitäis onnistua eli Amazon itse rajoittaa noita. Eikä toimi edes se ostoskoritemppu. Ebay löytyy vaan huonompilaatuisia niin täytyisi Amazon kautta saada tilattua.

Semmoisen huomasin Amazon.de kautta kun tilasin elokuvia alkuviikosta, että Amazonin haulla ei löydy monia tuotteita ollenkaan tai jos löytyy, niin ei näytä että Amazon edes myisi tuotetta (ainakaan Suomeen). Sitten jos vaikkapa blu-ray.comin kautta meni suoralla linkillä samaan tuotteeseen/elokuvaan niin sai lisättyä ihan normaalisti Amazonin myymänä ostoskoriin ja ostettua. En tiedä onko samaa vikaa/ominaisuutta muutenkin kuin elokuvien kohdalla ja mahtaako tuommoinen linkitys toimia sitten muidenkin tuotteiden kohdalla, mutta ehkä tutkimisen arvoinen.
 
Just eilen tilasin 7 itemiä Saksan Amazonista. En huomannut selaillessa esteitä tilauksille. Toimitusajat vain on aika karskeja. Normi toimitus lupasi 22-23 toukokuuta, mutta päädyin maksamaan jopa sen extran pikatoimituksesta. Silti lupaa vasta 13pvä. Ennen kriisiä tuli lähes poikkeuksetta alle 24h pikalähetykset arkena.
Nyt tuli postilta ilmoitukset ja appista valitsin automaatista noudon. Arvioitu toimitusaika maanantaina.
 
Onko tietoa tuleeko amazonilta joku kuittaus palautuksesta? Postin näyttää että paketti on toimitettu.
Vai odotetaanko nyt se 14pvä, että saa rahat takaisin?
 
Itselleni ainakin tuli Amazon.destä "Return received for TUOTENIMI" kun palautin rikkinäisen muistin vuoden vaihteessa. Tämä tuli vasta sen jälkeen kun Amazon itse oli käsitellyt palautuksen ja siinä luultavasti kesti ~3-5 päivää paketin oletettavan saapumisen jälkeen.
 
Itse kun olen palautellut Amazoniin niin yleensä 1 viikko on mennyt paketin perillemenosta kuittaukseen, joskus pidempään mutta max 2 vk.
 
Selvitin Amazonista tilaamista firmalle. Sinne voisi laittaa ALV-numeron ja lisäksi täytyisi lähettää todistus, jonka saa tilattua verohallinnolta. Tuntuu aika hankalalta. Voiko vain tilata normaalisti, ja laittaa kuitin verotukseen niinkuin Suomesta tilatessa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 388
Viestejä
4 511 077
Jäsenet
74 360
Uusin jäsen
mouserapids

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom