Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Ei, lähtee "satunnaisella" ajanhetkellä X joka on tilaamisen ja viimeisen arvioidun toimituspäivän välissä. Tavallisesti kuitenkin siten, että ehtii arvioiduksi päiväksi perille (tarvittaessa joskus lähettävät pikana).

Esim. saattavat liikutella tuotteita varastosta toiseen ennen tilauksen lähettämistä, jos saavat säästettyä sillä toimituskuluissa.

Kiitos, hyvä tietää. Arvioitu toimitusaika on nyt ti-pe välillä, eli toivoa on vielä saada ennen viikonloppua.
 
Tilasin tuossa viime viikolla UHD-leffoja britti Amazonista. Tuotteet ei oo vielä kuitenkaan liikahtaneet. Voisikohan nuo odotella, että Top Gun julkaistaan 8.6 vaikka tilatessa näyttikin, että lähettävät 2 eri pakettia (ekassa paketissa muut leffat ja toisessa Top Gun) ja lähettävätkin sitten kaikki samassa paketissa?
 
Tilasin tuossa viime viikolla UHD-leffoja britti Amazonista. Tuotteet ei oo vielä kuitenkaan liikahtaneet. Voisikohan nuo odotella, että Top Gun julkaistaan 8.6 vaikka tilatessa näyttikin, että lähettävät 2 eri pakettia (ekassa paketissa muut leffat ja toisessa Top Gun) ja lähettävätkin sitten kaikki samassa paketissa?

Amazonilla voi kestää useampi päivä ennen kuin tavara lähtee liikkeelle. Ihan normaalia toimintaa, toimitus ajat pitää kuitenkin yleensä ihan hyvin.
 
Tilasin tuossa viime viikolla UHD-leffoja britti Amazonista. Tuotteet ei oo vielä kuitenkaan liikahtaneet. Voisikohan nuo odotella, että Top Gun julkaistaan 8.6 vaikka tilatessa näyttikin, että lähettävät 2 eri pakettia (ekassa paketissa muut leffat ja toisessa Top Gun) ja lähettävätkin sitten kaikki samassa paketissa?
Pakettijako voi hyvin olla eri kuin tilatessa näytetty.

Eniten määrää kuitenkin toimitusaika-arviot. Jos muiden leffojen toimitusarvio on ennen 8.6. niin tuskin ne jäävät odottamaan Top Gunia, jos jälkeen niin voivat odottaa.
 
Varmaan ne sit tosiaan venailee sitä Top Gunia ja lähettävät yhellä paketilla kaikki leffat.
 
Tuleekohan muille nyt joka kirjautumisen yhteydessä sähköpostiviesti otsikolla "AMAZON SECURITY ALERT: Sign-In detected" ja sähköpostissa sitten vain ilmoitetaan mistä maasta ja millä laitteella kirjautuminen
on tapahtunut, ainoana poikkeuksena että joskus siinä viitataan uuteen laitteeseen ja joskus taas ei.

"Details" nappi ohjautuu aidolle (varmenteet kunnossa jne.) amazon.co.uk sivulle jossa voi kirjautumatta vahvistaa että kyseessä oli oikean henkilön kirjautuminen tai ilmoittaa ettei ollut. Itse kokeilin painaa vahvistusta ja se ohjautui aidolle amazon.co.uk:n etusivulle.

img_5e94fb818d32d.png


Tismalleen identtistä kuvaa en löytänyt mutta tuossa ainakin itse sähköposti eli kaikki "return pathin" alapuolella näyttää samalta ja samasta osoitteestakin se tuli. Jos kyseessä on phishing niin en ymmärrä mikä tuon tarkoituksena voi olla koska mitään henkilökohtaisia tietoja ei pyydetä eikä vastaanottajaa yritetä painostaa mihinkään typerään, ja myöskin se että nuo ilmestyvät joka kirjautumiskerran yhteydessä vaikuttaa vähän liian suurelta yhteensattumalta ja mikäli kyseessä olisi huijaus, niin se tarkoittaisi että asiakkaan tiedot ovat jo vaarantuneet yhdessä tai useammassa paikassa (amazon, sähköposti jne.). Eikä VPN ole ollut käytössä kirjautumisen aikana myöskään.
 
Viimeksi muokattu:
Tuleekohan muille nyt joka kirjautumisen yhteydessä sähköpostiviesti otsikolla "AMAZON SECURITY ALERT: Sign-In detected" ja sähköpostissa sitten vain ilmoitetaan mistä maasta ja millä laitteella kirjautuminen
on tapahtunut, ainoana poikkeuksena että joskus siinä viitataan uuteen laitteeseen ja joskus taas ei.

"Details" nappi ohjautuu aidolle (varmenteet kunnossa jne.) amazon.co.uk sivulle jossa voi kirjautumatta vahvistaa että kyseessä oli oikean henkilön kirjautuminen tai ilmoittaa ettei ollut. Itse kokeilin painaa vahvistusta ja se ohjautui aidolle amazon.co.uk:n etusivulle.

img_5e94fb818d32d.png


Tismalleen identtistä kuvaa en löytänyt mutta tuossa ainakin itse sähköposti eli kaikki "return pathin" alapuolella näyttää samalta ja samasta osoitteestakin se tuli. Jos kyseessä on phishing niin en ymmärrä mikä tuon tarkoituksena voi olla koska mitään henkilökohtaisia tietoja ei pyydetä eikä vastaanottajaa yritetä painostaa mihinkään typerään, ja myöskin se että nuo ilmestyvät joka kirjautumiskerran yhteydessä vaikuttaa vähän liian suurelta yhteensattumalta ja mikäli kyseessä olisi huijaus, niin se tarkoittaisi että asiakkaan tiedot ovat jo vaarantuneet yhdessä tai useammassa paikassa (amazon, sähköposti jne.). Eikä VPN ole ollut käytössä kirjautumisen aikana myöskään.
Itselle on kerran tullut ko. viesti kirjautuessa Amazoniin, eli yleensä ei tule.
 
Itselle on kerran tullut ko. viesti kirjautuessa Amazoniin, eli yleensä ei tule.

Onkohan tästä paljonkin aikaa?

Edellisen kerran kirjauduin huhtikuussa useamman kerran eikä silloin tuollaisia tullut, ainoa muutos sen jälkeen joka teoriassa voi aiheuttaa tuollaista on Kasperskyn päivitys uusimpaan versioon sekä firefoxin refresh, jonka takia jouduin säätelemään uMatrixin asetukset kohdalleen jokaiselle vieraillulle sivulle.
Onkohan mahdollista että tietyt seurannan estot jne. ja AV-ohjelmien omat varmenteet sekä skriptien injektoinnit selaimessa voivat aiheuttaa tuota, koska aiemmin ainoastaan ip-osoitealueen suuret muutokset (uusi mobiili-liittymä) ovat saaneet jotkut verkkopalvelut luulemaan että kirjautuminen tapahtuu uudesta laitteesta tai toisesta maasta, ja silloinkin viesti tuli vain kerran.
 
Onkohan tästä paljonkin aikaa?

Edellisen kerran kirjauduin huhtikuussa useamman kerran eikä silloin tuollaisia tullut, ainoa muutos sen jälkeen joka teoriassa voi aiheuttaa tuollaista on Kasperskyn päivitys uusimpaan versioon sekä firefoxin refresh, jonka takia jouduin säätelemään uMatrixin asetukset kohdalleen jokaiselle vieraillulle sivulle.
Onkohan mahdollista että tietyt seurannan estot jne. ja AV-ohjelmien omat varmenteet sekä skriptien injektoinnit selaimessa voivat aiheuttaa tuota, koska aiemmin ainoastaan ip-osoitealueen suuret muutokset (uusi mobiili-liittymä) ovat saaneet jotkut verkkopalvelut luulemaan että kirjautuminen tapahtuu uudesta laitteesta tai toisesta maasta, ja silloinkin viesti tuli vain kerran.
Ei ole paljon aikaa, tapahtui kuukausi sitten, ja kyseessä oli amazon.com (US).
En myöskään keksinyt mitään erityistä syytä miksi kyseinen kirjautuminen olisi ollut erityisen epäilyttävä.
 
Ei ole paljon aikaa, tapahtui kuukausi sitten, ja kyseessä oli amazon.com (US).
En myöskään keksinyt mitään erityistä syytä miksi kyseinen kirjautuminen olisi ollut erityisen epäilyttävä.

Voi olla että kyseessä on joku uusi ominaisuus Amazonissa, kaikki googlen keskustelut asiasta ovat tältä vuodelta. Mutta miksi vain harvat saavat niitä, on vielä mysteeri. Huijausviestit yrittävät yleensä suoraan ja mahdollisimman harvan mutkan kautta kalastella arvokkaita tietoja, joten sellaisenaan nuo viestit eivät siihen tarkoitukseen sovellu.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla sattunut vastaavaa?

Käytin Amazonin (Saksan) tilillä uutta luottokorttia ja tämän seurauksena tilini lukittiin väliaikaisesti. Pyysivät, että todistan olevani luottokortin omistaja, esimerkiksi ottamalla kuvan laskusta tms. No, lähetin laskusta tiedot, jossa näkyivät yhteystietoni ja nimeni. Tämän jälkeen tili avattiinkin nopeasti. Tässä ei kummallista, mutta tämän jälkeen LinkedIn (!) tililläni on vierailtu Amazonin "German Language specialist" toimesta. Henkilö vaikuttaa intialaiselta.

Liittyykö tämä heidän tarkistukseen, että toteavat luonnolliseksi henkilöksi vai ihan vain asiakaspalvelijan uteliaisuutta?
 
Tässä ei kummallista, mutta tämän jälkeen LinkedIn (!) tililläni on vierailtu Amazonin "German Language specialist" toimesta. Henkilö vaikuttaa intialaiselta.

Liittyykö tämä heidän tarkistukseen, että toteavat luonnolliseksi henkilöksi vai ihan vain asiakaspalvelijan uteliaisuutta?

Laitat viestiä ja kysyt etsivätkö sinua töihin, kerrot palkkatoiveesi ja kysyt onnistuuko homma etänä kun mieluusti et Saksaan kuitenkaan muuttaisi...
 
Tuleekohan muille nyt joka kirjautumisen yhteydessä sähköpostiviesti otsikolla "AMAZON SECURITY ALERT: Sign-In detected" ja sähköpostissa sitten vain ilmoitetaan mistä maasta ja millä laitteella kirjautuminen
on tapahtunut, ainoana poikkeuksena että joskus siinä viitataan uuteen laitteeseen ja joskus taas ei.

"Details" nappi ohjautuu aidolle (varmenteet kunnossa jne.) amazon.co.uk sivulle jossa voi kirjautumatta vahvistaa että kyseessä oli oikean henkilön kirjautuminen tai ilmoittaa ettei ollut. Itse kokeilin painaa vahvistusta ja se ohjautui aidolle amazon.co.uk:n etusivulle.

img_5e94fb818d32d.png


Tismalleen identtistä kuvaa en löytänyt mutta tuossa ainakin itse sähköposti eli kaikki "return pathin" alapuolella näyttää samalta ja samasta osoitteestakin se tuli. Jos kyseessä on phishing niin en ymmärrä mikä tuon tarkoituksena voi olla koska mitään henkilökohtaisia tietoja ei pyydetä eikä vastaanottajaa yritetä painostaa mihinkään typerään, ja myöskin se että nuo ilmestyvät joka kirjautumiskerran yhteydessä vaikuttaa vähän liian suurelta yhteensattumalta ja mikäli kyseessä olisi huijaus, niin se tarkoittaisi että asiakkaan tiedot ovat jo vaarantuneet yhdessä tai useammassa paikassa (amazon, sähköposti jne.). Eikä VPN ole ollut käytössä kirjautumisen aikana myöskään.
Tuli kun kirjauduin kännykällä ja työkoneella, mutta kotikoneella kirjautuessa ei tullut. Oletettavasti nuo olivat laitteita, joilla tuolle uk:n amazoniin kirjauduin ensimmäistä kertaa.
 
Onko kukaan lähettänyt palautusta saksaan kirjelähetyksenä? Ois pari pikku tuotetta ajatuksena palauttaa ja nuo ei täytä tuota 40€ takaisinmaksu rajaa tuotteen hinnasta, mahtuisivat kirjeeseen ja postikulut olisi tällöin vain 7,9€ niin ei menisi palautuskuluihin suurinta osaa mitä saisi takaisin tuotteista.
Saat 8,40e, eli kataisen sanoilla , me tienataan tällä. Toki siinä suurempi riski kadota.
Itse käyttäny aika usein syynä " incompatible or not useful for intended purpose" tai "performance or quality not adequate"
Tuo 40 raja on joskus ollu häilyvä että on pyynnösta korvattu. Nykyään en tiedä kuinka käy, viallisena käsittääkseni korvataan aina.

Onko muilla sattunut vastaavaa?

Käytin Amazonin (Saksan) tilillä uutta luottokorttia ja tämän seurauksena tilini lukittiin väliaikaisesti. Pyysivät, että todistan olevani luottokortin omistaja, esimerkiksi ottamalla kuvan laskusta tms. No, lähetin laskusta tiedot, jossa näkyivät yhteystietoni ja nimeni. Tämän jälkeen tili avattiinkin nopeasti. Tässä ei kummallista, mutta tämän jälkeen LinkedIn (!) tililläni on vierailtu Amazonin "German Language specialist" toimesta. Henkilö vaikuttaa intialaiselta.

Liittyykö tämä heidän tarkistukseen, että toteavat luonnolliseksi henkilöksi vai ihan vain asiakaspalvelijan uteliaisuutta?
Onhan pankissa ja amazon tilissä samat osoitteet? Sellainenki voi vaikuttaa.
Eihän käytössä ollu vpn?
 
Viimeksi muokattu:
Tuli kun kirjauduin kännykällä ja työkoneella, mutta kotikoneella kirjautuessa ei tullut. Oletettavasti nuo olivat laitteita, joilla tuolle uk:n amazoniin kirjauduin ensimmäistä kertaa.

Tänään tuli taas uusi, ensimmäisessä mainittiin vain että kirjautuminen on havaittu, nyt jokaisessa uudessa viestissä puhutaan uudesta laitteesta. Aitoja varmasti ovat mutta tässä päässä on varmaan jotakin erikoista meneillään koska jokainen kirjautuminen huijaa
amazonin luulemaan että se tapahtui uudesta laitteesta, evästeiden poistamisesta tuskin johtuu koska harva niitä kovin pitkään säilöö. Toivottavasti eivät lukitse tiliä "epäilyttävän toiminnan" takia ennen kuin asia selviää.
 
Viimeksi muokattu:
Amazon.de kirjautuessa vaati aina kolmiportaisen kirjautumisen sisältyen viimeisenä Two-Step Verification (2SV) puhelimeen. Olen kytkenyt sen pois (monta kertaa) mutta silti sitä vaan vaaditaan koko ajan. Siis kauppa heittää ulos noin 10 min jälkeen ja vaatii aina tään kolmivaiheisen tunnistautumisen. Tunnin kaupassa olo ja puhelimessa oli yli 10 OTP viestiä. Aikaisemmin ei ikinä tälläista vittuilua. Asiakaspalvelua en ole aikasemmin tarvinnut ja näköjään sitä ei edes "löydy" valikoista. Itellä ei chattiä tule näkyviin mistä täällä on mainittu. Jotain snoop asetuksia säädetty firefoxista pois about:config valikon kautta ja muuten kauppoihin dedikoitu selainprofiili ilman lisäosia.
 
Tänään kun yritän kirjautua Amazon.de, niin taas kolmiportainen kirjautuminen mutta nyt otp sähköpostin kautta puhelimen sijaan (+pitää varmistaa luottokortin päivämäärät). SItten tulee, että syötä uusi salasana. Tätä looppia tulee toista kertaa peräkkäin. Eli sisään ei pääse vaan kirjautuminen johtaa salasanan uusimiseen ja sama toistuu. Tilaus on sisässä mutta ei taida lähteä kun tällaista menoa on.
 
Itsellä ei ole ollut tuollaisia ongelmia. Onko joku VPN tms. käytössä? Itselläni on tosin 2FA appi käytössä ja Amazon asustelee selaimen omassa containerissa jossa sen keksit saa pysyä.
 
Piti oikein kattoa, että mikä toi Multi-Account Containers oikein on. Itse vanhastaan poistan kaiken historian selaimen sulkemisen jälkeen. Tämän vuoksi varmaan tulee näitä "Sign-In to your account from a new device" viestejä. Mutta jotain siellä on kiristynyt nyt viimeisen viikon mittaan ainakin oman tilini kohdalla. Kunhan ei ala tulla, että lähetä, kuva henkilötodistuksesta, sairashistoriasta, äänestyslipukkeista ym muusta. Sitten saa jäädä kyseinen kauppa kohdaltani unholaan (vain 4-5 kokoelmatilauspakettia vuoteen).
 
Itselläni on kotikoneella käytössä Firefoxissa Multi-Account Containers + Temporary Containers. Käyttöönotto vaatii kyllä aika paljon säätöä mutta varsin kätevä jos ei halua säilyttää keksejä normaalisti kuin tietyiltä sivuilta. Tiedä sitten käytännön hyödyistä mitä seurannan estämiseen tulee. Eri cookie autodeletet toimivat kanssa mutta niiden kanssa saattaa joskus tulla ongelmia jos poistaa liian nopeasti kun poistuu sivulta esim. kolmannen osapuolen maksupalveluun.

Jos on enemmän kysymyksiä Firefoxin multiaccount containereista tms niin parempi varmaan siirtyä Mozilla Firefox -keskustelu puolelle.
 
Ostin saksan Amazonista tuotteen ja ei vastannut odotuksia. Mietin tuota palautusta, että onnistuuko jotenkin smart postiin laittaa tuo menemään ja saa sitten aspan kautta rahat takaisin? Laitoin tuon pienemmän viivakoodin boksin sisälle. Ulkopuolelle taas "Customer return" missä tietoni ja minne viedään sekä tuon toisen viivakoodi jutskan, johon vielä lisäsin oman puh nro. Olisi vaan itselle kätevämpää viedä aamulla smart postiin, mutta en tiedä oikein mitä sinne laittaisi tietoihin kun kysytään puh nro ja s-postia.

Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa vai marssinko vain postiin?
 
Lukeeko jossakin netissä paljon Amazonin monthly invoicella voi tilata kerralla tavaraa? Eli paljon on maksimi raja siinä? En ainakaan löytänyt siitä tietoa. Asiaa chatistä tiedustellessa, sanoivat vaan että ei ole maksimi rajaa. Mitä kyllä itse vähän epäilen.
 
Ostin saksan Amazonista tuotteen ja ei vastannut odotuksia. Mietin tuota palautusta, että onnistuuko jotenkin smart postiin laittaa tuo menemään ja saa sitten aspan kautta rahat takaisin? Laitoin tuon pienemmän viivakoodin boksin sisälle. Ulkopuolelle taas "Customer return" missä tietoni ja minne viedään sekä tuon toisen viivakoodi jutskan, johon vielä lisäsin oman puh nro. Olisi vaan itselle kätevämpää viedä aamulla smart postiin, mutta en tiedä oikein mitä sinne laittaisi tietoihin kun kysytään puh nro ja s-postia.

Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa vai marssinko vain postiin?
Tuo edellä ollu ohje ei linkittyny oikein.
Viimekädessä on melkein ihan sama mikä on puhelinnumero ja sähköposti , osoitteella se menee kuitenkin perille asti, mutta jotain on annettava.
Tuolta sitten ostaa lähetyksen ja vie vaikka helpostikoodilla pakettiautomaattiin jos sellainen löytyy.
Jos haluaa välttää yllätyksiä, mittaa että mahtuu pakettiautomaattiin
esim. S koko max.11 x 36 x 60 cm 19.90€, M koko max.19 x 36 x 60 cm 20,90€, L koko max.37 x 36 x 60 cm 28,90€, XL koko max.59 x 36 x 60 cm 34,90€

Tuota postin lähetyslappua en ole pakettiin laittanu, vain amazonin palautuslapun ja helpostikoodin jotta helpompi näppäillä se automaattiin.

 
Viimeksi muokattu:
Tuo edellä ollu ohje ei linkittyny oikein.
Viimekädessä on melkein ihan sama mikä on puhelinnumero ja sähköposti , osoitteella se menee kuitenkin perille asti, mutta jotain on annettava.
Tuolta sitten ostaa lähetyksen ja vie vaikka helpostikoodilla pakettiautomaattiin jos sellainen löytyy.
Jos haluaa välttää yllätyksiä, mittaa että mahtuu pakettiautomaattiin
esim. S koko max.11 x 36 x 60 cm 19.90€, M koko max.19 x 36 x 60 cm 20,90€, L koko max.37 x 36 x 60 cm 28,90€, XL koko max.59 x 36 x 60 cm 34,90€

Tuota postin lähetyslappua en ole pakettiin laittanu, vain amazonin palautuslapun ja helpostikoodin jotta helpompi näppäillä se automaattiin.

Jooo.pistin viime viikolla menemään. Meni itseasiassa kirjeenä ja tiedän että siinä on riskit, mutta postissa ei toiminut kortit ja käteisellä oli just kirjeeseen varaa. Katsotaaak maksetaanko oppirahoja :D. Kauan tuo yleensä matkustaa Saksan maalle ja kauan kestää siitä palauttaa rahat?
 
Itse palautin tuotteen Saksaan 1.4 ja oli käsitelty heillä 16.4. Rahojen palautuksen kanssa oli todella vaikeaa. Kesti noin 8 viikkoa saada rahat takaisin. Itse palautus hyväksyttiin ilman ongelmia, mutta niillä on varmaan rahat loppu, kun ei ole varaa nopeempaa palauttaa rahoja.
 
Jooo.pistin viime viikolla menemään. Meni itseasiassa kirjeenä ja tiedän että siinä on riskit, mutta postissa ei toiminut kortit ja käteisellä oli just kirjeeseen varaa. Katsotaaak maksetaanko oppirahoja :D. Kauan tuo yleensä matkustaa Saksan maalle ja kauan kestää siitä palauttaa rahat?
Kuitilla on toiminu kirjellä lähetetyllä tuotteella silloin kun ei ole automaattisesti palautettu kuluja, en muista oliko alle 40€
Muistaakseni rahat tulee aika tarkkaan n. 3.5-4 viikon päästä kirjeen postituksesta, tuntuu että venyttävät tarkoituksella.
Odottavan aika on pitkä.
 
Viimeksi muokattu:
~120 eur tilaus UK Amazonista, joka tulee Kiinasta, nimellisesti "fulfilled by Amazon"... voiko tällaiset jäädä Tulliin ja maksettavaksi ALV:tä vai onko tämä sen puolesta vähän kuin olisin tilannut Euroopasta?
 
~120 eur tilaus UK Amazonista, joka tulee Kiinasta, nimellisesti "fulfilled by Amazon"... voiko tällaiset jäädä Tulliin ja maksettavaksi ALV:tä vai onko tämä sen puolesta vähän kuin olisin tilannut Euroopasta?
Ei kyllä tule Kiinasta jos on FBA. FBA on aina Amazonin Euroopan varastolta.

Eli joko kyseessä ei ole FBA ja voi jäädä tulliin (tosin Amazonin sääntöjen mukaan myyjän tulee maksaa/hyvittää tullit ja verot kun tilaat EU:n Amazonista) tai sitten kyseessä on FBA eikä lähde Kiinasta.
 
Ei kyllä tule Kiinasta jos on FBA. FBA on aina Amazonin Euroopan varastolta.

Eli joko kyseessä ei ole FBA ja voi jäädä tulliin (tosin Amazonin sääntöjen mukaan myyjän tulee maksaa/hyvittää tullit ja verot kun tilaat EU:n Amazonista) tai sitten kyseessä on FBA eikä lähde Kiinasta.

Itse asiassa katsoin väärin, eli ei olekaan FBA vaan "dispatched and sold by [kiinafirma]- UK", lähetystapa/carrier on kiinalainen SF express ja tulee melko varmasti Kiinasta Eurooppaan (senkin takia kun arvioitu saapumisaika on pitkälti heinäkuun puolella).
Mutta hyvä tietää että jos sattuisi minulle tulemaan tullimaksuja niin noita voi sitten pummata jotenkin takaisin (?). Lienee siis parasta vain katsoa miten homma menee :D
 
Mitäs kettua tämä meinaa, kun ensimmäistä kertaa ikinä täppäsin Saksan Amazonista sen expedited shippingin päälle kun lupasivat toimituksen jo perjantaiksi (täksi päiväksi). Nyt paketti on kuitenkin Amazonin mukaan toimitettu ja kuittaajana on joku HINTSANEN Helsingissä, en ole Hintsanen ja asunkin kyllä ihan muualla kuin pk-seudulla. Mitään ei ole kuulunut mistään että joku välikäsi olisi nyt paketin ottanut toimittaakseen. Kuuluuko tämä ihan asiaan?
 
Mitäs kettua tämä meinaa, kun ensimmäistä kertaa ikinä täppäsin Saksan Amazonista sen expedited shippingin päälle kun lupasivat toimituksen jo perjantaiksi (täksi päiväksi). Nyt paketti on kuitenkin Amazonin mukaan toimitettu ja kuittaajana on joku HINTSANEN Helsingissä, en ole Hintsanen ja asunkin kyllä ihan muualla kuin pk-seudulla. Mitään ei ole kuulunut mistään että joku välikäsi olisi nyt paketin ottanut toimittaakseen. Kuuluuko tämä ihan asiaan?
Heittäisin tuosta Amazoniin kyselyä. Voi olla että livennyt väärä koodi sulle ja toimittavat oikean seurannan.
 
Mitäs kettua tämä meinaa, kun ensimmäistä kertaa ikinä täppäsin Saksan Amazonista sen expedited shippingin päälle kun lupasivat toimituksen jo perjantaiksi (täksi päiväksi). Nyt paketti on kuitenkin Amazonin mukaan toimitettu ja kuittaajana on joku HINTSANEN Helsingissä, en ole Hintsanen ja asunkin kyllä ihan muualla kuin pk-seudulla. Mitään ei ole kuulunut mistään että joku välikäsi olisi nyt paketin ottanut toimittaakseen. Kuuluuko tämä ihan asiaan?
Oma veikkaus: Paketti on siirretty toiselle kuljetusliikkeelle mutta se on merkitty virheellisesti toimitetuksi siinä vaiheessa.

Vähän samaan tapaan itsellä usein UPS-paketti on merkitty toimitetuksi silloin kun menee noutopisteeseen ja Amazonissa näkyy sitten kuittaajana joku random marketin työntekijä.

Tai sitten toki voi olla oikeasti virheellinen toimitus kyseessä.
 
Heittäisin tuosta Amazoniin kyselyä. Voi olla että livennyt väärä koodi sulle ja toimittavat oikean seurannan.
Oma veikkaus: Paketti on siirretty toiselle kuljetusliikkeelle mutta se on merkitty virheellisesti toimitetuksi siinä vaiheessa.

Vähän samaan tapaan itsellä usein UPS-paketti on merkitty toimitetuksi silloin kun menee noutopisteeseen ja Amazonissa näkyy sitten kuittaajana joku random marketin työntekijä.

Tai sitten toki voi olla oikeasti virheellinen toimitus kyseessä.

Laitoin Amazoniin viestiä ja ilmoittivat että paketti on kadonnut. Laittoivat uuden tulemaan, käynnistivät tutkinnan ja hyvittivät postimaksut. Saas nähdä tuleeko nyt 2kpl vai katoaako toinenkin. Hyvä ensikokemus kyllä tuosta pikatoimituksesta :smile:
 
Ostin pyörälle puhelimen pidikkeen ja se ei käynytkään maantiepyörälle (liian paksu tanko). Makso 20€ ni mietin jos palautan tuon niin toimitaanko niiku täällä koto Suomessakin et hyvittää täysin postikuluja myöten?
Ettei kävis nii et maksaa postikulut ja palauttaa ja jää nuolemaan näppejään..
 
Edelliseltä sivulta: Amazon tilaaminen

Tarkemmat ehdot löytynevät jostain Amazonin helppisivujen syövereistä. Toki voi aina ottaa yhteyttä aspaan ja kysyä mitä tehdä.
 
Auttakaa tyhmää. Mistä löydän saksan Amzonin sähköpostin. Palautin tuotteen kohta 2 vkoa sitten ja ei mitään oo kuulunu heidön suunnaltaan. Yritän contact us kohdasta, mutta ainoana vaihtoehtona tulee soittaa tai sitten "alternative you can contacr us 24/7 on email", mutta ei siinä mitään spostia ole. Yritin kanssa return/refunds paikasta mutta kiertää ympyrää ja lopulta ollaan soita/ota yhteyttä s postilla.
 
Auttakaa tyhmää. Mistä löydän saksan Amzonin sähköpostin. Palautin tuotteen kohta 2 vkoa sitten ja ei mitään oo kuulunu heidön suunnaltaan. Yritän contact us kohdasta, mutta ainoana vaihtoehtona tulee soittaa tai sitten "alternative you can contacr us 24/7 on email", mutta ei siinä mitään spostia ole. Yritin kanssa return/refunds paikasta mutta kiertää ympyrää ja lopulta ollaan soita/ota yhteyttä s postilla.

Odota vielä parisen viikkoa, eli helposti voi aikaa kulua tuollaiset 3½-4 viikkoa ainakin.
 
Noniin,

Tilaamani puhelin saapui luvatussa ajassa Postin tuodessa laatikkoon sovitusti. Ottaessani paketin käsiin mietin taas, että miten on mahdollista, sillä paketti oli täysin auki ja ja sisältö paistoi ulos, joka voisi pudota helposti paketista (joltain kääröltä tuo enemmän vaikuttaa) pois. Mitään tilausvahvistus lappua ei ollut myöskään. Pelkkä tuote. Kuuluisiko tuo lappu olla mukana Amazonin lähtetkysissä? Saksan Amazonista tilasin ja Italiasta tuo lähti. Onko mitään hyötyä tehdä mitään valitusta yms.? Vähän kyllä jäi huono maku, kun ensimmäitä kertaa Amazonilta tilasin. Täytyy vielä tutkia onko itse tuote pysynyt täysin ehjänä. Oheessa pari kuvaa.
Itellä täysin vastaava tapaus. UK:n amazonin paketissa oli siis täysin auki tuo repäisykohta. Kaikki tuotteet oli kyllä paketissa ja ehjiltä vaikuttavat (7 kpl UHD/blurayta). Voikohan esim. tulli availla näitä paketteja, kun ei tuon repäisykohdan pitäisi nyt aivan helposti kuitenkaan avautua toimituksen yhteydessä?
 
Itellä täysin vastaava tapaus. UK:n amazonin paketissa oli siis täysin auki tuo repäisykohta. Kaikki tuotteet oli kyllä paketissa ja ehjiltä vaikuttavat (7 kpl UHD/blurayta). Voikohan esim. tulli availla näitä paketteja, kun ei tuon repäisykohdan pitäisi nyt aivan helposti kuitenkaan avautua toimituksen yhteydessä?

Jos tulli avaa paketin, niin ne sulkee sen teipillä missä lukee "Avattu tullissa" tms.
 
Pitäis palauttaa amazon.de tuote, mites tuo onnistuu ilman tulostinta kun ei saa niitä amazon lappuja tehtyä? Postin laputhan antavat vissiin sieltä tiskiltä kun maksaa netissä? En oo vielä hakenu tuotetta postista, onko tuota pakko edes avata kun lähtee kuitenki suoraa takas? Lätkis vaan laput kylkeen
 
Itellä täysin vastaava tapaus. UK:n amazonin paketissa oli siis täysin auki tuo repäisykohta. Kaikki tuotteet oli kyllä paketissa ja ehjiltä vaikuttavat (7 kpl UHD/blurayta). Voikohan esim. tulli availla näitä paketteja, kun ei tuon repäisykohdan pitäisi nyt aivan helposti kuitenkaan avautua toimituksen yhteydessä?
Tuli vähän enemmän tutkittuu sitä pahvipakettii, niin eihän niitä pääty pahveja oo alunperinkään voinut saada mitenkään kiinni. Mikähän helvetin pakettimalli toi oikein on.. Varmaankin täysin lättänät paketit saa niin tiukkaan kiinni ettei noi päätypalat aukee mut jos paketti vähänkään paksumpi niin hankalaa on..
 
Tuli vähän enemmän tutkittuu sitä pahvipakettii, niin eihän niitä pääty pahveja oo alunperinkään voinut saada mitenkään kiinni. Mikähän helvetin pakettimalli toi oikein on.. Varmaankin täysin lättänät paketit saa niin tiukkaan kiinni ettei noi päätypalat aukee mut jos paketti vähänkään paksumpi niin hankalaa on..

Jaa siis sulla on Amazonin perus ohkainen paketti. Joo ei niiden päätyjen kuulukaan olla kiinni. Amazon vaan jättiläisenä optimoi prosessia, tuollaisten lättäpakkausten pakkaaminen on supernopeaa verrattuna normaaliin pakettiin mikä tarttisi sulkea oikeasti. Eikä tarvii teippejä tai mitään. Amazonin pakettimäärillä tullee halvemmaksi korvata kyydistä pudonneet kamat kuin pakata aivan kaikki huolellisemmin.
 
Mulla on monien Amazon pakettien kanssa käynyt noin, että se teippi on revennyt ja paketti ollut aukinainen.

Niiden pitäisi käyttää vahvempaa teippiä
 
Auttakaa tyhmää. Mistä löydän saksan Amzonin sähköpostin. Palautin tuotteen kohta 2 vkoa sitten ja ei mitään oo kuulunu heidön suunnaltaan. Yritän contact us kohdasta, mutta ainoana vaihtoehtona tulee soittaa tai sitten "alternative you can contacr us 24/7 on email", mutta ei siinä mitään spostia ole. Yritin kanssa return/refunds paikasta mutta kiertää ympyrää ja lopulta ollaan soita/ota yhteyttä s postilla.

Siellä on tuon kiinalaisen hyppykupan takia helvetillinen ruuhka joten odottele vaan rauhassa, kyllä se jossain välissä otetaan käsittelyyn jahka saavat edelliset pois tieltä. Minäkin lähetin sinne kaksi viikkoa sitten paketin takaisin ja odottelee vuoroaan sekin.

Sitten vasta kannattaa ottaa yhteyttä jos sieltä tulee viestiä etteivät ole saaneet palautettua pakettia, sitten menet sieltä customer service -> contact us -> valkkaat sen palautetun tilauksen ja valkkaat haluatko lähettää spostia/soittaa/puhua chatissa sieltä alhaalta. Se ei tainnut näyttää mitään sähköpostiosoitetta vaan se viesti lähetetään suoraan sen sivun kautta.
 
Jaa siis sulla on Amazonin perus ohkainen paketti. Joo ei niiden päätyjen kuulukaan olla kiinni. Amazon vaan jättiläisenä optimoi prosessia, tuollaisten lättäpakkausten pakkaaminen on supernopeaa verrattuna normaaliin pakettiin mikä tarttisi sulkea oikeasti. Eikä tarvii teippejä tai mitään. Amazonin pakettimäärillä tullee halvemmaksi korvata kyydistä pudonneet kamat kuin pakata aivan kaikki huolellisemmin.
Joo se olikin sellainen, en katsonut munahaukan kuvia isompina vaan pikkukuvista oletin kyseessä olleen saman paketin.
Sinänsä amazonilta ihan ymmärrettävä että optimoivat prosessia (kustannuksia), mutta luulisi nyt tuollaiseen pakettiin käytettävän edes vähän teippiä, kun ei nuo päätylaput tosiaan olleet lähelläkään pysyä kiinni vaan heiluivat miten saattuu. Toki voihan se olla, että ainoat ihmiset jotka pakettiin koskivat olivat kuriireja.
Mulla on monien Amazon pakettien kanssa käynyt noin, että se teippi on revennyt ja paketti ollut aukinainen.

Niiden pitäisi käyttää vahvempaa teippiä
Itellä ei ollut edes mitään teippiä.
 
Pitäis palauttaa amazon.de tuote, mites tuo onnistuu ilman tulostinta kun ei saa niitä amazon lappuja tehtyä? Postin laputhan antavat vissiin sieltä tiskiltä kun maksaa netissä? En oo vielä hakenu tuotetta postista, onko tuota pakko edes avata kun lähtee kuitenki suoraa takas? Lätkis vaan laput kylkeen
Voit kai kirjoittaa itsekkin RMA koodin jonka saat kun teet palautuksen ja pakettiautomaatin hoitaja tulostaa osoitelapun.
Koodi on hyvä olla mukana tuotteen mukana ja paketin päällä asioiden selventämiseksi.
En tosin tiedä jaksaako amazon työntekijä näpytellä tekstiä jos viivakoodi puuttuu.

1592314627875.png


Tuossa tapauksessa varmaan helpoin jättää noutamatta ja asiakaspalveluun jonkun viikon päästä viestiä ettet ole saanu pakettia.



tuossa vielä aiemminki mainittu asiakaspalvelu
1592314830040.png

1592315012880.png

1592315126941.png

Valitse aihe ja syy, sitten email.
1592315218475.png
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 352
Viestejä
4 510 137
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom