Miten tää keissi päätty? Onnellinen loppu?
Joo, onnellinen loppu. Olikin unohtunut laittaa viimeinen päivitys tänne.
Tuosta kaikesta Amazonin toiminnasta pöyristyneenä, googlettelin kuka on Amazon Ranskan asiakaspalvelusta vastaava johtaja, ja huomasin hänen olevan twitterissä, joten pistin sieltä viestiä, että sähköpostiosoitteeni on tämä, laitatko jonkun tiimistäsi tekemään sinulle yhteenvedon, koska mun mielestä asiat eivät ole menneet niinkuin pitäisi, asiakkaan katkominen chatista, valehtelu, yms ei kuulu hyvää palveluun. Ja että tarvittaessa voin itsekin tehdä yhteenvedon, mutta varmaan teillä järjestelmässä näkyy kaikki tarvittava.
Ja eipä montaa tuntia kestänyt kun puhelin soi, ja tällä kertaa puhelimen toisessa päässä olikin asiansa osaava henkilö. Ei ollut mikään helppo alkutilanne tälle asiakaspalvelijalle, mutta oli varmaankin juuri kakkostason / eskalaatiotiimissä joten vaikeista keikoista kokemusta.
Hänen palvelu oli erinomaista, käytiin puhelimessa kaikki läpi, sovitut asiat tuli vahvistettua sähköpostilla, yms kuten kuuluukin. Loppujen lopuksi olisin saanut rahoista palautuksen, mutta hän kysyi käykö vielä tuote? Että rahojen palautuksessa kestää hieman pidempään kun vaatii hyväksyntää ja porukkaa oli joululomalla.
Ja sanoin että mulle on loppujen lopuksi ihan sama tässä kohtaa saanko rahat vai tuotteen, kunhan joku ratkaisu saadaan. Päädyin siis tuotteeseen.
Puhelimessa hän teki sitten tuotteen arvoisen voucherin, päivitti premium-kuljetukseen ja hyvitti extrakulut. Sain tuotteen pikana, ilman lisäkustannuksia. Kaikki ylimääräriset kustannukset/veloitukset palautui sentilleen.
Lisäksi kun hän vielä soitti ja varmisti, että tuote on tullut perille, niin antoivat 100€ Amazon voucherin kaikesta vaivasta.
Pistin yhteenvedon hyvästä palvelusta vielä asiakaspalvelusta vastaavalle johtajalle, että kannattaa pitää kiinni näistä henkilöistä, kuten tästä joka oli minuun yhteydessä. Oli meinaan todella ammattitaitoinen ja hoiti hommat juuri niin kuin pitikin. Tosin, helppoahan se on jos on paremmat oikeudet, esim. luoda tuotehyvityksiä kun taas ykköstason asiakaspalvelija ei saa tehdä mitään.
Summa summarum, kaikki siis hyvin, ja sain extrahyvitystä vaikka hyvitys per tunti ei paljoa olekaan.
Suosittelenko Amazon.fr ostopaikkana? En valitettavasti, tai jos on joku muutaman kympin tuote, joka ei ole elektroniikkaa (pehmolelut, legot..) niin joo, mutta mitään minkä kanssa joutuu mahdollisesti olemaan yhteydessä asiakaspalveluun en voi suositella.