Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Amazon.de tilaus on edelleen tilassa odottaa lähetystä., vaikka ko. lähetys toimitetaan maanantaina mulle (kuriirin mukaan). Eipä ole tälläistä tullut vastaan. Lisäksi vastaus viestiini myyjältä oli, että asia on hoidossa, jonka jälkeen Amazon lähetti mulle viestin saksaksi, että lähetys on viivästynyt ja korttia ei ole veloitettu. Aika mielenkiintoista säätämistä, ei ole tullut aikaisemmin vastaan tälläistä. No jos osat saapuu maanantaina, niin ok.
 
Ihan amazon ummikko, mites kirjojen tilaaminen? Mistä(co/de/com?) kannattaa tilata ja tuleeko minkälaisia kuluja muutaman kirjan tilauksiin. Nämähän voi painaa puoltoista kilogrammaa kipale. Lähinnä vertailuna adlibris, jonka saatavuudet ulkomaisen kirjallisuuden osalta heittelee joskus turhankin paljon, mutta tarjoaa postit ilmaiseksi ja painorajoja yms. ei ole ja alennuksiakin tasaisesti.
 
Ihan amazon ummikko, mites kirjojen tilaaminen? Mistä(co/de/com?) kannattaa tilata ja tuleeko minkälaisia kuluja muutaman kirjan tilauksiin. Nämähän voi painaa puoltoista kilogrammaa kipale. Lähinnä vertailuna adlibris, jonka saatavuudet ulkomaisen kirjallisuuden osalta heittelee joskus turhankin paljon, mutta tarjoaa postit ilmaiseksi ja painorajoja yms. ei ole ja alennuksiakin tasaisesti.
Vaihtelee. Jos löytyy amazon.de niin varmaan tilaisin sieltä, ilmaispostit yli 39 euron tilauksiin (ja pienempiin kiinteä 9,49 €). Brittiamazonissa on kirjoille kg-hinnoittelu (4,49 GBP + 2,99 GBP/kg), US Amazonissa on kirjoille kappalepostihinnoittelu (halvin 3,99 USD + 3,99 USD/kpl) mutta siellä on halvimmat toimitustavat koronan takia pois käytöstä.

Saksassa kirjojen ALV on 7%, Briteissä 0% ja Suomessa 10%, erotus lisätään hintaan checkoutissa Amazon UK/DE:ssä (jos myyjänä ei ole Amazon, lisäystä ei välttämättä tehdä eli lopullinen hinta on sama kuin tuotesivulla).

USAssa hinnat on listattu ilman veroa ja hintaan pitää lisätä kirjoissa 10% jos 50 EUR raja ylittyy. Käytettäessä kalliimpia AmazonGlobal-toimitustapoja tuo lisätään hintaan checkoutissa, ei-AmazonGlobal-toimitustavoissa se maksetaan tullille paketin saapuessa.
 
Jos haluaa vain kirjan tai pari niin Amazonin omistama Book Depository on yksi vaihtoehto: Book Depository: Free delivery worldwide on over 20 million books

Hinnat ovat jonkin verran kalliimpia kuin itse Amazonissa mutta ei tule mitään toimitusmaksuja. Kirjat lähtevät Brittilästä joten Brexit on hyvä huomioida loppuvuodesta. Osa kai lähtee Australiasta mutta pikaisella vilkaisulla en löytänyt yhtään sellaista kirjaa joten oletettavasti tarjoavat vain Brittilää tänne - lähetyspaikka lukee jokaisen kirjan kohdalla. Itse aikoinaan (~10 vuotta sitten) tilasin suurimman osan kirjoista tuolta.
 
Ihan amazon ummikko, mites kirjojen tilaaminen? Mistä(co/de/com?) kannattaa tilata ja tuleeko minkälaisia kuluja muutaman kirjan tilauksiin. Nämähän voi painaa puoltoista kilogrammaa kipale. Lähinnä vertailuna adlibris, jonka saatavuudet ulkomaisen kirjallisuuden osalta heittelee joskus turhankin paljon, mutta tarjoaa postit ilmaiseksi ja painorajoja yms. ei ole ja alennuksiakin tasaisesti.
Kannttaa vain katsoa tarkaan kielivalinta, oletuksena saksasta haulla löytyy saksankielellä.
 
Eipä noilla näytä paljoa voitolle jäävän ainakaan hinnan puolesta. Pitänee katella tarkemmin sit jos/kun on saatavuus niin kriittisen huonoa adlibriksessa jossain vaiheessa.
 
Jaaha, pari amazonista tilattua lähetystä UPS:llä toimitettuna onkin käynyt noutamassa jotkut muut henkilöt kuin minä itse, ja sekin jännä, ettei ole tullut mitään ilmoitusta itselle pakettien saapumisesta noutopaikkaan.
Kolmas paketti tulossa myös UPS:llä puolasta, jännä nähdä meneekö tuokin jollekin muulle... Huoh...

EDIT: siellähän ne paketit oli.
 
Viimeksi muokattu:
Jaaha, pari amazonista tilattua lähetystä UPS:llä toimitettuna onkin käynyt noutamassa jotkut muut henkilöt kuin minä itse, ja sekin jännä, ettei ole tullut mitään ilmoitusta itselle pakettien saapumisesta noutopaikkaan.
Kolmas paketti tulossa myös UPS:llä puolasta, jännä nähdä meneekö tuokin jollekin muulle... Huoh...
Kannattaa käydä katsomassa noutopaikasta josko ne kuitenkin olisi siellä. Ainakin omissa viimeaikaisissa UPS-paketeissa Amazonissa näkyy kuittaajana noutopisteen henkilökunta (Tampere).
 
Kannattaa käydä katsomassa noutopaikasta josko ne kuitenkin olisi siellä. Ainakin omissa viimeaikaisissa UPS-paketeissa Amazonissa näkyy kuittaajana noutopisteen henkilökunta (Tampere).
Niin, mutta onko kuitattua haetuksi vasta sen jälkeen kun olet itsekin ne noutanut?
Näistä paketeista toinen jo Maanantaina kuitattu noudetuksi, olisi luullut edes jotain saapumisilmoitusta mulle tulevan siinä ajassa.
Epäilisin, että saapumisilmoitukset toimitettu vääriin osoitteisiin, ja sillä käyneet jotkut toiset henkilöt noutamassas pakettini.

On mullakin yhdessä DHL:n paketissa kuittauksessa Postin nimi, mutta tosin vasta sillon kuitattu noudetuksi kun itse hain sen paketin.
 
Niin, mutta onko kuitattua haetuksi vasta sen jälkeen kun olet itsekin ne noutanut?
En ole ihan varma mitä tarkoitat tuolla "kuitattu haetuksi", mutta Amazonissa lukee siis mun paketeilla näin silloin kun paketti on noudettavissa, ja tuo päiväys on päivä jolloin paketti oli valmis noudettavaksi:

Delivered 18 May 2020
Signed by: random-henkilön-nimi.

Ja tuo teksti/päiväys ei muutu sitten kun käyn oikeasti noutamassa paketin.

UPS:n omassa seurannassa näkyy tapahtumat "Toimitettu - Toimitusilmoitus allekirjoitettu" ja "Toimitettu UPS Access Point -toimipaikkaan - UPS Access Point™ -toimipaikan hallussa" silloin kun paketti on noudettavissa. Sitten kun käyn noutamassa, tulee kolmas tapahtuma "Asiakkaan tekemä nouto".

Itselle on aina tullut UPS-saapumisilmoitukset sähköpostina ja SMS:nä (jos tulee ollenkaan), mutta tässä voi varmaan käytännöt vaihdella kun on eri alihankkijoita.
 
Siellähän ne paketit olikin kun kävin paikanpäällä, UPS:n seuranta vaan aika hämäävästi toteutettu.
Ja sekin vielä kaikenlisäksi, ettei mitään saapumisilmoitusta ole tullut.

Seurantatiedot "Toimitettu UPS Access Point -toimipaikkaan" jonka jälkeen "Toimitettu" ja seurannassa toimitusvahvistus ja jonkun muun nimi vastaanottajan kohdalla.
Aikaisemmin tuli UPS:n paketit eri alihankkijan kautta, nyt menee näköjään kaupan toimipisteeseen jossa mm perus postin/matkahuollon paketit myös. Ja ilmeisesti tuo toimitettu ja vastaanottajan nimi kai sitten tarkoittaa, että siellä pisteessä on joku henkilökunnasta ottanut UPS:ltä ne paketit vastaan, kuten mainitsitkin.
Hakiessa ei kyllä henkkareita tarkistanut, pelkkä sukunimen maininta riitti. :giggle:

Niin, tuolla kuitattu haetuksi, tarkotin lähinnä juuri tuota, että toimitettu ja jonkun muun nimi vastaanottajana. Luulin, että tuo tulee tietoihin sillon kun vastaanottaja noutaa paketin.
 
Viimeksi muokattu:
Siellähän ne paketit olikin kun kävin paikanpäällä, UPS:n seuranta vaan aika hämäävästi toteutettu.
Ja sekin vielä kaikenlisäksi, ettei mitään saapumisilmoitusta ole tullut.

Saapumisilmoituksen puute on tällä hetkellä ongelma aika monella toimijalla. Omalla kohdalla viimeisen puolen vuoden aikana jäänyt saapumisilmoitus tulematta Postnordilta (/Matkahuolto), UPS:lta ja Postilta (useita kertoja). Ilmeisesti luottavat sokeasti sähköisiin tietoihin vaikka ne helposti vääristyvät kun tietoa siirtyy järjestelmästä toiseen, esim. puhelinnumero harvoin selviää oikeassa muodossa kun jokainen välikäsi yrittää avuliaasti muokata sitä oikeaan formaattiin. Lähettävät vain automaattisesti tekstiviestin joka ei koskaan saavu kenellekään ja kuvittelevat, että saapumisilmoitus on sillä kuitattu.

Jos sattuvat paperisen noutoilmoituksen pistämään (harvemmin laittavat nykyään?), niin postilla voi mennä pari viikkoa saada se perille mikä usein tarkoittaa, että ilmoitus tulee perille liian myöhään.
 
Amazonin seurantakoodit löytyvät tilaussivulta. Turussa ainakin UPS lähettää myös tekstarin, jossa voi vaikuttaa toimitustapaan.
 
UPS on viikon ihmetellyt toimitusosoitetta, kun on numero tullut eteen. Osoite muuten ihan oikein, joka oli myäs lähetetty textiviästisskin. Paketti käynyt turuus ja makaa ny hesan keskuksessa. Saas nähä milloin saan hyppysiini.
 
Saksasta tilasin 2.6 paria tuotetta ~55€ "ilmaisilla postituksilla" ja tavarat oli Amazonin varastossa. Lähetys vain seisoi 17. päivän iltaan jonka jälkeen ne lähti kiireellä ja oli automaatista noudettavissa 19. päivä aamulla. Olisi pitänyt maksaa se kymppi lisää nopeasta toimituksesta sillä näin pitkän ajan vuoksi jouduin hakemaan kivijalasta korvaavaa siksi ajaksi. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis (ja lompakko).
 
Onko tietoa milloin nollaantuu nämä ostorajoitukset? (You have reached the purchase limit for this item. We have changed the quantity to the maximum allowable)
 
Saksasta tilasin 2.6 paria tuotetta ~55€ "ilmaisilla postituksilla" ja tavarat oli Amazonin varastossa. Lähetys vain seisoi 17. päivän iltaan jonka jälkeen ne lähti kiireellä ja oli automaatista noudettavissa 19. päivä aamulla. Olisi pitänyt maksaa se kymppi lisää nopeasta toimituksesta sillä näin pitkän ajan vuoksi jouduin hakemaan kivijalasta korvaavaa siksi ajaksi. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis (ja lompakko).

Ihan normaalia Amazon-toimintaa.

Ensinnäkin jos myyjänä on joku muu kuin Amazon, tavara tulee jostain toimittajalta ja sitä odotellaan. Ja vaikka myyjänä olisi Amazon, näyttää että tavara tulee usein eri Amazonin varastoista (odottelua).

Sitten kamat pakataan joka todennäköisesti on nopein vaihe. Sitten "ilmaisilla" posteilla alkaa odottelu, kun lähetys siirtyy ensin toimittajalle ja alkaa kulkea Suomeen hitaimmalla ja halvimmalla tavalla.

Suomen postin toimittamilla paketeilla (ainakin mulla ollut) näköjään kiertoa jostain Baltian alihankkijoiden kautta joka tarkoittaa monta päivää ennenkuin paketilla näkyy mitään liikettä.

Eli lyhyesti sanottuna, jos ottaa ne ns. ilmaiset postit saa sen mukaisen toimituksen. Hitaan.
 
Mitähän lie amazon säätää taas kun tilasin tavaraa amazon.de pikatoimituksella niin seuraavana päivänä tuli mailia amazon.co.uk että paketti lähtenyt dpd:llä englannista? Eikait tuo muuten haittaisi vaan nyt tuo pikatoimituksenkin perille toimitus näytti olevan vasta viikon päähän.
 
Mitähän lie amazon säätää taas kun tilasin tavaraa amazon.de pikatoimituksella niin seuraavana päivänä tuli mailia amazon.co.uk että paketti lähtenyt dpd:llä englannista? Eikait tuo muuten haittaisi vaan nyt tuo pikatoimituksenkin perille toimitus näytti olevan vasta viikon päähän.
Minäkin valitsin kaksi viikkoa sitten pikatoimituksen, maksoin siitä sen kympin ekstraa.

Lähettivät silti Postilla.

Meni viikko toimituksessa.

Sain toimituskulut takaisin Amazonilta kun valitin.
 
Mitähän lie amazon säätää taas kun tilasin tavaraa amazon.de pikatoimituksella niin seuraavana päivänä tuli mailia amazon.co.uk että paketti lähtenyt dpd:llä englannista? Eikait tuo muuten haittaisi vaan nyt tuo pikatoimituksenkin perille toimitus näytti olevan vasta viikon päähän.

Ihan normaalia, että paketti voi lähteä Briteistä tai jostain muualta kuin Saksasta.
Pikatoimitus ei ole kyllä ollut enää pika koronan aikana, ennenhän se tuli lähes poikkeuksetta alle 2 päivän, nyt näkyy jo tilausvaiheessa useinmiten, että toimitus ottaa viikon pikana ja 8 päivää normaalipostilla tms.
 
Kaivele Amazonin sivuilta Customer Servicen alta kohta jossa voi laittaa kommentin palautuksesta, siihen sai suoraan täytettyä ne palautuskulut ja seurantakoodin, itsellä tuli hyvitys parin tunnin sisällä tilille. Ei edes kysynyt kuittia mutta vaatii ehkä että paketti on jo niillä perillä.
Moi

Missä tää löytyy Amazon.de sivuilta?

En löydä kohtaa missä olisi lomake jossa voisin ilmoittaa palautuskulut ja laittaa kuitin.
 
Amazonhan näyttää nyt oikeasti tulevan pohjoismaihin (amazon.se) joten mitäs veikkaatte, tai tiedättekö, loppuuko .de amazonin ilmaiset postit suomeen kun tilaus on yli 40€?
 
Amazonhan näyttää nyt oikeasti tulevan pohjoismaihin (amazon.se) joten mitäs veikkaatte, tai tiedättekö, loppuuko .de amazonin ilmaiset postit suomeen kun tilaus on yli 40€?

Jaa onkos tästä nyt tullut jotain uutta tietoa? Pitkäänhän sitä on huhuiltu mutta mitään konkreettista ei taida olla tapahtunut?
 
Amazonhan näyttää nyt oikeasti tulevan pohjoismaihin (amazon.se) joten mitäs veikkaatte, tai tiedättekö, loppuuko .de amazonin ilmaiset postit suomeen kun tilaus on yli 40€?
Onhan tuo amazon.fi ollut myös minusta olemassa pidempään. Ohjaa myös Saksan sivustolle.
 
Jaa onkos tästä nyt tullut jotain uutta tietoa?
Viime päivinä juttuja tivissä:


 
Jaa onkos tästä nyt tullut jotain uutta tietoa? Pitkäänhän sitä on huhuiltu mutta mitään konkreettista ei taida olla tapahtunut?
Hieman uskottavampia huhuja on tullut, kuten CDONin CEO sanonut että Amazon oli tapaamisessa kertonut lanseeraavansa tänä vuonna: CDON:s vd i samtal med Amazon: "De lanserar innan året är slut" - Ehandel

Lisäksi Amazon on tänä vuonna rekisteröinyt uuden yrityksen Ruotsissa, jonka virallisessa yhtiökuvauksessa oli mainittu "tuotteiden myynti Amazon.se -sivustolla ja muilla Amazonin verkkosivuilla", mutta en nyt tähän hätään löytänyt enää hyvää linkkiä.

Mutta uskon sitten kun on jotain virallisempaa - väärinkäsitykset tässä ovat helppoja, ja "launch" voi tarkoittaa montaa eri asiaa...
 
Otin taas kerran lusikan kauniiseen käteen, että haluan takaisin alkuperäisen tuotteen hinnan ja palautuskustannukset.
Tietysti ranskaksi kirjoittaen.

Jos joskus saan alkuperäisen summan postikuluineen takaisin niin pagus pistää virtuaaliset limut kaikille techbbs-tyypeille koska en usko että olympiavoittajatkaan joutuvat tekemään yhtä paljon töitä saavuttaakseen tavoitteensa.
Miten tää keissi päätty? Onnellinen loppu?
 
Miten tää keissi päätty? Onnellinen loppu?
Joo, onnellinen loppu. Olikin unohtunut laittaa viimeinen päivitys tänne.

Tuosta kaikesta Amazonin toiminnasta pöyristyneenä, googlettelin kuka on Amazon Ranskan asiakaspalvelusta vastaava johtaja, ja huomasin hänen olevan twitterissä, joten pistin sieltä viestiä, että sähköpostiosoitteeni on tämä, laitatko jonkun tiimistäsi tekemään sinulle yhteenvedon, koska mun mielestä asiat eivät ole menneet niinkuin pitäisi, asiakkaan katkominen chatista, valehtelu, yms ei kuulu hyvää palveluun. Ja että tarvittaessa voin itsekin tehdä yhteenvedon, mutta varmaan teillä järjestelmässä näkyy kaikki tarvittava.

Ja eipä montaa tuntia kestänyt kun puhelin soi, ja tällä kertaa puhelimen toisessa päässä olikin asiansa osaava henkilö. Ei ollut mikään helppo alkutilanne tälle asiakaspalvelijalle, mutta oli varmaankin juuri kakkostason / eskalaatiotiimissä joten vaikeista keikoista kokemusta.

Hänen palvelu oli erinomaista, käytiin puhelimessa kaikki läpi, sovitut asiat tuli vahvistettua sähköpostilla, yms kuten kuuluukin. Loppujen lopuksi olisin saanut rahoista palautuksen, mutta hän kysyi käykö vielä tuote? Että rahojen palautuksessa kestää hieman pidempään kun vaatii hyväksyntää ja porukkaa oli joululomalla.
Ja sanoin että mulle on loppujen lopuksi ihan sama tässä kohtaa saanko rahat vai tuotteen, kunhan joku ratkaisu saadaan. Päädyin siis tuotteeseen.

Puhelimessa hän teki sitten tuotteen arvoisen voucherin, päivitti premium-kuljetukseen ja hyvitti extrakulut. Sain tuotteen pikana, ilman lisäkustannuksia. Kaikki ylimääräriset kustannukset/veloitukset palautui sentilleen.
Lisäksi kun hän vielä soitti ja varmisti, että tuote on tullut perille, niin antoivat 100€ Amazon voucherin kaikesta vaivasta.

Pistin yhteenvedon hyvästä palvelusta vielä asiakaspalvelusta vastaavalle johtajalle, että kannattaa pitää kiinni näistä henkilöistä, kuten tästä joka oli minuun yhteydessä. Oli meinaan todella ammattitaitoinen ja hoiti hommat juuri niin kuin pitikin. Tosin, helppoahan se on jos on paremmat oikeudet, esim. luoda tuotehyvityksiä kun taas ykköstason asiakaspalvelija ei saa tehdä mitään.

Summa summarum, kaikki siis hyvin, ja sain extrahyvitystä vaikka hyvitys per tunti ei paljoa olekaan.

Suosittelenko Amazon.fr ostopaikkana? En valitettavasti, tai jos on joku muutaman kympin tuote, joka ei ole elektroniikkaa (pehmolelut, legot..) niin joo, mutta mitään minkä kanssa joutuu mahdollisesti olemaan yhteydessä asiakaspalveluun en voi suositella.
 
Ensimmäistä kertaa kävi itelle niin että Kanadasta tilatut pari UHD-levyä jumahti aamukuuden aikaan tulliin. DHL toimii kuriirina ja sieltähän tuli jo pari päivää sitten tekstari että hoitaako he vai hoidanko minä tullauksen. Noh, tullauksen hinta heidän tekemänä olisi ollut sen 20e, niin aattelin että teenpä itse eli vastasin heidän sähköpostiinsa itsetullaus ja oma sähköpostiosoite kuten pitikin.

Kauankos tuossa yleensä menee, että DHL toimittaa kaikki tullauksessa tarvittavat tiedot sähköpostiin? Paketin arvioitu tuloaika oli tälle päivää, mutta tuskinpa enää ehtii, jos ei ala niitä tietoja tulemaan sähköpostiin.
 
Ensimmäistä kertaa kävi itelle niin että Kanadasta tilatut pari UHD-levyä jumahti aamukuuden aikaan tulliin. DHL toimii kuriirina ja sieltähän tuli jo pari päivää sitten tekstari että hoitaako he vai hoidanko minä tullauksen. Noh, tullauksen hinta heidän tekemänä olisi ollut sen 20e, niin aattelin että teenpä itse eli vastasin heidän sähköpostiinsa itsetullaus ja oma sähköpostiosoite kuten pitikin.

Kauankos tuossa yleensä menee, että DHL toimittaa kaikki tullauksessa tarvittavat tiedot sähköpostiin? Paketin arvioitu tuloaika oli tälle päivää, mutta tuskinpa enää ehtii, jos ei ala niitä tietoja tulemaan sähköpostiin.
Itselläni oli sama tilanne DHL:n kanssa.

Kun paketti oli saapunut Suomeen (ja olin jo vastannut itsetullaus edellisenä päivänä), niin tietoja ei tullut sähköpostiin 24 tunnin sisälllä (arkipäivä) Suomeen saapumisesta.

Soitin sitten seuraavana päivänä DHL:n aspaan ja sieltä ne laittoivat tiedot tulemaan nopeasti sähköpostitse.
 
Itselläni oli sama tilanne DHL:n kanssa.

Kun paketti oli saapunut Suomeen (ja olin jo vastannut itsetullaus edellisenä päivänä), niin tietoja ei tullut sähköpostiin 24 tunnin sisälllä (arkipäivä) Suomeen saapumisesta.

Soitin sitten seuraavana päivänä DHL:n aspaan ja sieltä ne laittoivat tiedot tulemaan nopeasti sähköpostitse.
Kiitti tästä, soitin itekki sit tästä rohkaistuneena DHL:lle ja saatiin paketti etiäpäin. Ei olisi kuulemma edes pitäny jäähä tullaukseen paketin arvon perusteella, mut jäi kuitenkin. Mitään selitystä en saanu siitä, miksi niitä dokumenttejä en saanut sähköpostiin, mut samapa tuo kun paketti saatiin taas matkaan.
 
Niin, mutta onko kuitattua haetuksi vasta sen jälkeen kun olet itsekin ne noutanut?
Näistä paketeista toinen jo Maanantaina kuitattu noudetuksi, olisi luullut edes jotain saapumisilmoitusta mulle tulevan siinä ajassa.
Epäilisin, että saapumisilmoitukset toimitettu vääriin osoitteisiin, ja sillä käyneet jotkut toiset henkilöt noutamassas pakettini.

On mullakin yhdessä DHL:n paketissa kuittauksessa Postin nimi, mutta tosin vasta sillon kuitattu noudetuksi kun itse hain sen paketin.
Tämä on korona ohje että kuski kuittaa, mutta tämä pitäisi olla vasta ovella.
Postille tulee on myös seurannallisia kirjeitä jotka se itse kuittaa ja jakaa laatikkoon samana tai seuraavana päiväna.
 
Taitaa Saksan Amazonilla olla hieman kiireitä.

Lähetin näytön takuupalautukseen siten, että se oli Postin seurannan mukaan luovutettu vastaanottajalle 6.6 (ei mennyt Postillakaan ihan lupauksien mukaan, kun 2 viikkoa kesti kuljetus) ja eilen sain sähköpostin, että tuote vastaanotettu ja rahat tulee takaisin 5-7 työpäivän kuluessa. Kerkesin jo välissä kysellä chatista, että onko näyttö varmasti saapunut ja varmistivat, että kyllä on odottele vaan. Sitten seuraillaan miten kauan rahojen palauttamisessa oikeasti menee. Eipä tässä hoppu nyt enää ole, kun tietää, että näyttö on turvallisesti perillä.

Tämä nyt tietysti oli siinä about pahimman koronarumban keskellä, mikä varmasti vaikutti ja vaikuttaa vieläkin. Pointtina kuitenkin, että selvästi asioiden käsittelyajat pitkittyneet ja ei auta muu kuin odottaa.
 
Taitaa Saksan Amazonilla olla hieman kiireitä.

Lähetin näytön takuupalautukseen siten, että se oli Postin seurannan mukaan luovutettu vastaanottajalle 6.6 (ei mennyt Postillakaan ihan lupauksien mukaan, kun 2 viikkoa kesti kuljetus) ja eilen sain sähköpostin, että tuote vastaanotettu ja rahat tulee takaisin 5-7 työpäivän kuluessa. Kerkesin jo välissä kysellä chatista, että onko näyttö varmasti saapunut ja varmistivat, että kyllä on odottele vaan. Sitten seuraillaan miten kauan rahojen palauttamisessa oikeasti menee. Eipä tässä hoppu nyt enää ole, kun tietää, että näyttö on turvallisesti perillä.

Tämä nyt tietysti oli siinä about pahimman koronarumban keskellä, mikä varmasti vaikutti ja vaikuttaa vieläkin. Pointtina kuitenkin, että selvästi asioiden käsittelyajat pitkittyneet ja ei auta muu kuin odottaa.

Jos maksoit laskulla niin varaudu sellaiseen 2kk odotukseen ainakin aikaisempien kokemusten mukaan.
 
Viddu että harmittaa!

Jo toisen kerran tein tilauksen Expedited toimitusvaihtoehdolla, maksoin 13,90 siitä ekstraa, ja jo toisen kerran paketti silti lähti Postin kuljetuksella!

Tilasin siis viime yönä, tilatessa luki että tulisi tänä perjantaihin mennessä, mutta nyt tuli läheysvahvistus ja lukee että saapuu maanantaina ja toimitusmuoto Posti ja JJFI...

Ekalla kerralla sain tuosta toimituskulut takaisin, täytyy kai taas valittaa, huoh
 
Viddu että harmittaa!

Jo toisen kerran tein tilauksen Expedited toimitusvaihtoehdolla, maksoin 13,90 siitä ekstraa, ja jo toisen kerran paketti silti lähti Postin kuljetuksella!

Tilasin siis viime yönä, tilatessa luki että tulisi tänä perjantaihin mennessä, mutta nyt tuli läheysvahvistus ja lukee että saapuu maanantaina ja toimitusmuoto Posti ja JJFI...

Ekalla kerralla sain tuosta toimituskulut takaisin, täytyy kai taas valittaa, huoh

Mikä päivä luvattiin kun tilasit? Nykyään niissä expedited-toimituksissa on myös lupauksia kauemmas riippuen tuotteesta (eli varmaan varastosta). Ei se ole mikään takuu, että tavara tulee 24 tunnissa vaan, että saapuu siihen sovittuun päivään mennessä.
 
Mikä päivä luvattiin kun tilasit? Nykyään niissä expedited-toimituksissa on myös lupauksia kauemmas riippuen tuotteesta (eli varmaan varastosta). Ei se ole mikään takuu, että tavara tulee 24 tunnissa vaan, että saapuu siihen sovittuun päivään mennessä.
Postaaja sanoi kyllä että perjantaiksi oli luvattu.

Itse törmäsin samaan viime kuussa, luvattiin päivää X tilatessa ja order confirmation -viestissä ja paketti lähti Postilla ja toimitusaika vaihtuikin johonkin X+2d tjsp. Mutta enpä kyllä jaksanut valittaa kun ko. tuotteella ei lopulta ollut niin kiire, ja koronakin voi vaikuttaa.
 
Ei olisi kuulemma edes pitäny jäähä tullaukseen paketin arvon perusteella, mut jäi kuitenkin. Mitään selitystä en saanu siitä, miksi niitä dokumenttejä en saanut sähköpostiin, mut samapa tuo kun paketti saatiin taas matkaan.
Tai no niinhän minä luulin et paketti saatiin eteenpäin.. soittelin jälleen dhl:lle ja paketti väijyy edelleen tullissa ja odottelee tullauspäätöstä. Sikäli outoa, kun tuote on viimeisen kuukauden kurssien mukaan maksanut 21,45-21,78 euroa. Lähellä, mutta kuitenkin alle 22 euroa eli edes mitään maksua ei pitäisi tulla.
Eipä ole koskaan aiemmin mikään jäänyt tullin hoiviin, niin onko ihan normaalia, että tullauspäätöksissä kestää päivätolkulla? Oma paketti jäänyt nyt kolmatta päivää jo tullauspäätöstä odottelemaan.
 
Jatkuvalla tilauksella en ole uskaltanu ottaa kuin yhden ja perua sen jälkeen. Ettei seuraava tule posteilla koska alle 40€.
Tuo antaa kuitenki ymmärtää että jatkotilauksetki tulisi ilman posteja. Tosin montaa ei edes toimiteta suomeen.
Jotenki hankalalta vaikuttaa tehdä jatkuva tilaus suoraan kun ennemmin olen laittanu koriin ja vaihtanu siellä ja ottanu jatkuvan tilauksen käyttöön.
En ole varma onko joku asiakashaalimis kampanja vai onko jatkossakin postikuluttomia.
1590227261371.png
Nyt tarjosi uutta tilausta, ei toimi tuo "Enjoy free shipping on each subscription", vaan olis ollu ~ 9.40 postit/ tuote
 
Amazon.de paketti pitäis palauttaa. Sisältää noi galaxy buds+. Posti ei lähetä koska sisältää litium akun (un3481), kuulemma saksa kieltänyt tjv. meinaavat että dhl varmaan veis mut maksaa 50e. Mitähän täs ny sit muuta ku amazonille sähköpostii? Tottahan toi Amazon korvaa postikulut mulle mut 50e 120e tuotteesta ei oikeen toimi. Näköjään just yli jonku koon paketti niin postikulut postillaki 18e... Kohta melkeen sama pitää noi ku niin vastustaa yks palautus :rolleyes:
 
Amazon.de paketti pitäis palauttaa. Sisältää noi galaxy buds+. Posti ei lähetä koska sisältää litium akun (un3481), kuulemma saksa kieltänyt tjv. meinaavat että dhl varmaan veis mut maksaa 50e. Mitähän täs ny sit muuta ku amazonille sähköpostii? Tottahan toi Amazon korvaa postikulut mulle mut 50e 120e tuotteesta ei oikeen toimi. Näköjään just yli jonku koon paketti niin postikulut postillaki 18e... Kohta melkeen sama pitää noi ku niin vastustaa yks palautus :rolleyes:
Shipit.fi:n kautta varmaan saa paljon halvemmalla esim. GLS:n tai UPS:n kautta.
 
Amazon.de paketti pitäis palauttaa. Sisältää noi galaxy buds+. Posti ei lähetä koska sisältää litium akun (un3481), kuulemma saksa kieltänyt tjv. meinaavat että dhl varmaan veis mut maksaa 50e. Mitähän täs ny sit muuta ku amazonille sähköpostii? Tottahan toi Amazon korvaa postikulut mulle mut 50e 120e tuotteesta ei oikeen toimi. Näköjään just yli jonku koon paketti niin postikulut postillaki 18e... Kohta melkeen sama pitää noi ku niin vastustaa yks palautus :rolleyes:
Kyllähän postittaminen pitäisi onnistua kunhan akut ovat laitteen sisällä kiinni, vai lasketaanko jokainen osa kuulokkeista erilliseksi laitteeksi jolloin rajat tulevat täyteen?
 
Kyllähän postittaminen pitäisi onnistua kunhan akut ovat laitteen sisällä kiinni, vai lasketaanko jokainen osa kuulokkeista erilliseksi laitteeksi jolloin rajat tulevat täyteen?
Muutama maa, mm. Saksa, ei salli litiumakkuja edes laitteen sisällä:

Ja ei ole mikään Postin keksintö vaan saman vahvistaa esim. Royal Mailin Country Guide: Germany sending guide | Royal Mail

Prohibited products -listalla on "Lithium batteries and equipment containing lithium batteries."
 
Muutama maa, mm. Saksa, ei salli litiumakkuja edes laitteen sisällä:

Ja ei ole mikään Postin keksintö vaan saman vahvistaa esim. Royal Mailin Country Guide: Germany sending guide | Royal Mail

Prohibited products -listalla on "Lithium batteries and equipment containing lithium batteries."
Saako tuota sitten mitenkään palautettua?
 
Saako tuota sitten mitenkään palautettua?
Vastasinhan tuossa yllä että saa, mutta ei Postin kautta.

Eli mene esim. shipit.fi ja tilaa sieltä esim. GLS-kuljetus, tulosta osoitekortti, ja vie Postiin (Posti kuljettaa GLS:n Turun terminaaliin josta GLS vie eteenpäin). Tai sitten UPS-kuljetus joka viedään UPS-toimipaikkaan.
 
Saksassa on muuten ALV alennettu 16%iin vuoden loppuun asti (korona), joten hinnoissa tulee olemaan vielä tavallistakin enemmän eroa tuotesivun ja checkoutin välillä Suomeen tilattaessa (Amazonin itse myymillä tuotteilla). Amazon kuitenkin sanoo laskeneensa hintoja Saksan ALV-alennuksen verran, joten loppuhinta Suomeen ei pitäisi nousta aikaisempaan verrattuna. Amazonin tiedote: VAT Reduction @ Amazon.de
Jos taas haluaa yrittää hyödyntää ALV-alennusta niin pitää tilata mailboxde.comin tmv. kautta, tai sitten tilata joltakin sellaiselta 3. osapuolen myyjältä joka on alentanut hintaa (3. osapuolen myyjillä amazon.de:ssä on yleensä sama sis.alv-hinta Saksaan ja Suomeen).


Ja palautuksista vielä: Amazon.de:n palautukset Ruotsista toimivat siten että Amazonilta saa suoraan DHL-palautusosoitekortin ettei itse tarvitse ostella kuljetuksia. Voisin kuvitella että ehkä muutaman vuoden sisällä sama saadaan Suomeenkin...
 
Mitäs tapahtuu jos ei nouda Amazon.de pakettia ei nouda postista? Palautuuko takaisin ja saa rahat takaisin?

Posti on töpeksinyt yhtä pakettia jo kahdesti väärään paikkaan ja alkaa turnauskestävyys loppua sen siirtelyssä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 327
Viestejä
4 509 594
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom