• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Ainankin ennen on voinut lähettää postilla ulkomaille ilman puhelinnumeroa.
Jos epäilyttää niin kävisin postin palvelupisteellä.
 
Ainankin ennen on voinut lähettää postilla ulkomaille ilman puhelinnumeroa.
Jos epäilyttää niin kävisin postin palvelupisteellä.
Kävin toki. Tuo on muuttunut kesäkuussa, eikä onnistu siis enää ilman numeroa. Sama homma on myös DHL, Fedez, Postnord ja matkahuollon kanssa. Amazon tuki ei tietenkään tajua asiaa tai halua ymmärtää, vaikea sanoa. Yrittävät vaan tulostuttaa uutta return labelia, kuin asia muuttuisi sillä :D

Laitoin pakettiin oman numeroni, eihän se italiassa toimi mutta nyt on numero. Tulipa ajeltua monessa eri paikassa tämän paketin kanssa, kun ei tarttunut käsistä minnekään. Toivotaan että menee nyt viimein perille

Edit. Se siitä tavaran vapaasta liikkuvuudesta euroopassa. Jälleen yksi kapula niihin rattaisiin ja kokoajan tuntuu enemmän siltä, että haluaisi ostaa suomesta kaiken
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa tosin pitää mielessä ettei toikaan anna täyttä kuvaa koska viime aikoina Amazonissa on yleistynyt että hintaa usein lasketaan kupongeilla varsinaisen hinnanmuutoksen sijaan, ehkäpä juuri siksi että Keepa ei ainakaan toistaiseksi osaa tilastoida niitä. Tämä siis koskee enemmän Amazonin kautta myyviä muita kauppiaita kuin ihan suoraan Amazonin myymää tavaraa toki.
Joo toi kuponki homma on mietityttänyt minua, että mikä idea siinä on. Miksei vaan alennushinta voimaan. Ja omalla perstuntumalla noi kupongit ovat lisääntyneet.
 
En tiennyt kupongeista mitään, vaikka olen tilannut Amazonista tänäkin vuonna keskimäärin 9 tilausta per kuukausi.

Siis mistä tuo kuponkihomma käy ilmi ja mistä kuponkeja saa?
 
En tiennyt kupongeista mitään, vaikka olen tilannut Amazonista tänäkin vuonna keskimäärin 9 tilausta per kuukausi.

Siis mistä tuo kuponkihomma käy ilmi ja mistä kuponkeja saa?
Yleensä ostoskorissakin näyttää, jos tuotteeseen on kuponki jonka voi käyttää.
 
Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.
 
Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.

Chatti on ainakin itsellä toiminut aina, sähköpostia en ole kokeillut. Asiakaspalvelija saattaa tosiaan vaihtua, kun haluaa englannin kielellä keskustella.
 
Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.
Chatti. Silloin voit saman asiakaspalvelijan kanssa hoitaa asian loppuun asti, ja voit heti korjata mahdolliset väärinymmärrykset.

Itsellä on aina tullut chatissa suoraan englanninkielinen asiakaspalvelija erikseen kysymättä.
 
Mulla on varmaan pari viikkoa näyttänyt "problem with chat" sekä puhelimen apissa että koneella selaimen kautta.
Toimiiko muilla amazon.de chatti? Mulla näyttää vain puhelu mahdollisuutta ja ei oikein tuo saksa taivu. Olenkohan joutunut jollekkin mustalle listalle tms...
 
Ompas kyllä hankalaa ollut asioida Amazonin kanssa omaan tilaukseen liittyen. Tilasin prime day:nä 9 tuotetta, joista 1 tuli erikseen ja muut 8 samaan pakettiin pakattuna. Molemmista paketeista tuli se UPS:n viesti että haluaako paketin toimitettavan kotiin vai lähimpään toimipisteeseen ja valitsin jälkimmäisen. Isommasta paketista ei koskaan tullut saapumisviestiä, mutta se löytyi tuolta toimipisteestä toista pakettia hakiessa. Heti huomasi että paketti oli vähän kärsineen näköinen ja uudelleenteipattu.

Kotona sitten kuvasin tuon paketin avaamisen kun on kiinanpakettien kanssa tottunut siihen että pitää olla jotain todisteita jos tuotteet on kadonneet tai hajoneeet. Sieltähän puuttui kolme tuotetta, ladattavat AA- ja AAA-paristot, sekä muistikortti. Tuosta sitten kävin samantien amazonin sivuilla chatin kautta ilmoittamassa ja aloittivat jonkin oman tutkintansa minkä piti kestää kolme päivää. Tarjosin videotodistetta paketin avaamisesta, mutta eivät kuulemma halunneet tai tarvinneet sitä. Pyysivät antamaan 3 päivää aikaa asian tutkimiseen ja ottamaan sitten uudestaan yhteyttä.

Tutkiessani paketin seurantatietoja huomasin että paketti oli kirjattu kuljetukseen tampereella ja 10 min myöhemmin status oli muuttunut toimitetuksi paikkakunnan ollessa 600km kauempana. Amazonilta tuli viesti että heidän tietojensa mukaan paketin paino on ollut lähtiessä ja saapuessa sama, eli mikään ei viittaa tuotteiden katoamiseen, mutta jotainhan tuolla 600km matkalla on tapahtunut. Mitään saapumisviestiä ei tosiaan paketista koskaan tullut ja itse noudin sen 4 päivää myöhemmin kuin mitä se oli seurantatietoihin merkitty jo toimitetuksi.

Kun otin uudestaan yhteyttä tuonne Amazonin chattiin kolme päivää myöhemmin niin pyysivät taas vuorokauden lisää aikaa ja vastaus tulisi sitten sähköpostilla. Pari päivää myöhemmin tänään tuli viesti että palauttavat minulle 44,01€ mikä ei vastaa kadonneiden tuotteiden arvoa 53,06€. Myöskään ei ole mahdollista saada korvaavia tuotteita tilalle, eli rahapalautus on ainoa vaihtoehto heillä. Tällä kertaa päätin laittaa uutta viestiä sen ota yhteyttä sähköpostilla vaihtoehdon kautta, kun ei jaksa joka kerta selittää samoja asioita sinne chattiin. Myöskään noihin sähköposteihin mitä amazonilta tulee ei selvästi voi vastata, mikä tekee asioinnista hankalaa kun aina joutuu aloittamaan sen ongelman selittämisen alusta uudelle asiakaspalvelijalle.

Saa nyt nähdä miten saavat tuon homman pursittua kasaan, mutta ainakin itselle jää sen verran paska maku suuhun tästä ostokerrasta ettei tule varmaan vähään aikaan tilattua tuolta mitään. Asiakaspalvelu toimii siinä mielessä huonosti että eivät jaa mitään tietoja asiakkaalle että mihin nuo heidän palautussummansa esimerkiksi perustuvat tai mitä ovat itse saaneet tutkittua asiaan liittyen. En tiedä saisiko noita rahoja takaisin myös visan kautta kun tuli maksettua ostokset luotolla jossa pitäisi jonkinlainen ostoturva kuitenkin olla.
 
Onko tietoa voiko ponnekaasua sisältäviä dödöjä tilata koskaan suomeen, onko joku kesäajan rajoitus tjsp?
 
En tiedä saisiko noita rahoja takaisin myös visan kautta kun tuli maksettua ostokset luotolla jossa pitäisi jonkinlainen ostoturva kuitenkin olla.

Kaikkiin yleisiin maksukortteihin sisältyy turva, että jos tavaraa ei toimiteta, vaikka on maksettu, voi maksun riitauttaa. Eli tällaiset voi riitauttaa kortin myöntäjälle, vaikka mitään erikseen mainostettua ostoturva-ominaisuutta ei olisikaan. Riitautuksen edellytyksenä on, että on ensin huonolla menestyksellä yrittänyt ratkaista asiaa suoraan myyjän kanssa, mistä kannattaa liittää screenshotit tai selvitykset heti alkuperäiseen korttireklamaatioon, niin eivät joudu niitä kyselemään. Tarkoitusta varten on yleensä toiminto tai lomake jossain kortin myöntäjän sivuilla.
 
Kaikkiin yleisiin maksukortteihin sisältyy turva, että jos tavaraa ei toimiteta, vaikka on maksettu, voi maksun riitauttaa. Eli tällaiset voi riitauttaa kortin myöntäjälle, vaikka mitään erikseen mainostettua ostoturva-ominaisuutta ei olisikaan. Riitautuksen edellytyksenä on, että on ensin huonolla menestyksellä yrittänyt ratkaista asiaa suoraan myyjän kanssa, mistä kannattaa liittää screenshotit tai selvitykset heti alkuperäiseen korttireklamaatioon, niin eivät joudu niitä kyselemään. Tarkoitusta varten on yleensä toiminto tai lomake jossain kortin myöntäjän sivuilla.

Pankkikortteihin sellaista ei yleisesti kuulu, ellei pankki ole sellaista erikseen luvannut. Luotolle ostettaessa taas se on lakisääteinen pakko.
 
Pankkikortteihin sellaista ei yleisesti kuulu, ellei pankki ole sellaista erikseen luvannut. Luotolle ostettaessa taas se on lakisääteinen pakko.

Tämä on yleinen harhakäsitys. Mahdollisuus reklamoida toimittamatta jätetystä, mutta laskutetusta tuotteesta sisältyy ihan yhtälailla debit- kuin credit-kortteihinkin. Merkittävää eroa näiden välille syntyy lähinnä myyjän mennessä konkurssiin. Ja jos on jotain lisäturvaa näiden perusjuttujen lisäksi.

Jos katsotaan vaikka kolmen ison pankin reklamaatio-ohjetta:
... huomaat, ettei missään ole rajattu tätä vain credit-kortteihin.

edit, lisäys: Ellet nyt sitten "pankkikortti"-termillä tarkoita debit-kortin sijaan niitä ammoisen aikaisia kansallisia kortteja, jotka eivät ollet Visan/MC:n alla vaan ihan suomalainen paikallinen viritys.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin ekaa kertaa kymmeneen vuoteen saksan amazonista viidellä eurolla kampetta. Maksu luottokortilla.
Tänään tuli sitten pitkä viesti että tunnus lukittu koska epäilyttävää tomintaa. En pääse edes kirjautumaan tilille. Onko muilla ollut samaa?
 
Tilasin ekaa kertaa kymmeneen vuoteen saksan amazonista viidellä eurolla kampetta. Maksu luottokortilla.
Tänään tuli sitten pitkä viesti että tunnus lukittu koska epäilyttävää tomintaa. En pääse edes kirjautumaan tilille. Onko muilla ollut samaa?

Siellä lienee joku algoritmi säikkynyt just tuota pitkää taukoa. Ei varmasti mitään ongelmaa saada tunnus auki, kunhan saat aspan kiinni.
 
Siellä lienee joku algoritmi säikkynyt just tuota pitkää taukoa. Ei varmasti mitään ongelmaa saada tunnus auki, kunhan saat aspan kiinni.

Sitä itsekin pohdin syyksi. Myös se, että luottokorttia jolla maksoin ei ollut silloin. Nyt pitäsi soittaa johonkin amazonin numeroon, jotta saisi tuon tilin auki.
 
Tilasin ekaa kertaa kymmeneen vuoteen saksan amazonista viidellä eurolla kampetta. Maksu luottokortilla.
Tänään tuli sitten pitkä viesti että tunnus lukittu koska epäilyttävää tomintaa. En pääse edes kirjautumaan tilille. Onko muilla ollut samaa?
Sama homma tuli, kun pitkästä aikaa tilasin 0e prime kokeilun, jotta pääsee videoita kahtoon.
Mieto taisto aspan kanssa ja sitten lopulta tiedot kortista ja passista yms. niin aukesi.
Ainii, peruivat tuon primekokeilun sillon heti ja kokeilumahis meni samalla.
 
Onkos muilla lähetetty amazon.de paketit ihan normaalisti parin päivän sisään? Tilasin 1.8 repun jota oli varastossa, arvio toimitusajasta tilattaessa oli että viikossa olisi perillä. Tilaus sivulla näyttää kuitenkin että 28. Elokuuta - 30. Syyskuuta.
Edelleenkin näyttää että olisi varastoa.
Ollut nyt monta päivää preparing for dispatch.
Dakine Unisex Campus M 25L Packs https://amzn.eu/d/bZ7Zflq

Samaan tilaukseen laitoin muutakin, että saa ilmaiset postit, missä toimitus myöhemmin. Mutta eikös nuo muutenkin lähetetä erikseen jos ei ole varastossa tai jos tulee eri varastoilta?
Knorr Pasta Snack Pot Tomato & Mozzarella Delicious Instant Noodles, Ready in Just 5 Minutes, 8 x 72 g https://amzn.eu/d/1A7qvW1

Vai yhdisteleekö nykyisin nuo samaan pakettiin ja toimitus sitten kun kaikki saatavilla?

Chatista kyselin alkuviikosta ja vastasi että tulee 28. Elokuuta mennessä...
 
Noin pääsääntöisesti tavarat lähetetään silloin, kun luvattuun aikaikkunaan saa toimituksen perille. Käytännössä aina toiminut hyvin.

reppu ja jotain muuta

IMG_0887.jpeg

Pelkkä reppu

IMG_0888.png
Osa saattaa tulla aikaisemmin, tai sitten ei, mutta se lopullisen päivämäärän pitäisi toimia ja aikalailla tarkasti (miinus päivä tai pari), että kaikki on kotona. Ne myös erotellaan aika hyvin, että tämä osa tulee päivänä X ja tämä sitten Y, jos tulevat erikseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Noin pääsääntöisesti tavarat lähetetään silloin, kun luvattuun aikaikkunaan saa toimituksen perille. Käytännössä aina toiminut hyvin.

reppu ja jotain muuta

IMG_0887.jpeg

Pelkkä reppu

IMG_0888.png

Näyttää tuossa esimerkissä kahta eri jaksoa, 15 aug - 18 oct ja arriving 7 sept - 18 oct. Aika sekavaa.

Tältä näyttää tilaus tällä hetkellä.

Screenshot_20240808_212719_Amazon Shopping.jpg

Ehkä pitää jatkossa tilata vain semmoista mitä löytyy varastosta...
 
Näyttää tuossa esimerkissä kahta eri jaksoa, 15 aug - 18 oct ja arriving 7 sept - 18 oct. Aika sekavaa.

Tältä näyttää tilaus tällä hetkellä.

Screenshot_20240808_212719_Amazon Shopping.jpg

Ehkä pitää jatkossa tilata vain semmoista mitä löytyy varastosta...

Peruuta ja tilaa uusiksi? :)
Jos hinta on sama ja tilauksen täytettä löytyy sopivasti.
 
Jos on tilannut yli sen ilmaisen postituksen määrän Saksan amazonista ja siinä on ennakkotilauksia mukana niin mitä käy, jos ne ennakkotilaukset peruu? Tuleeko jälkikäteen postikulumaksuja, jos ne muut tavarat on jo siis lähetetty ja vastaanotettu?
 
Viimeksi muokattu:
Jos on tilannut yli sen ilmaisen postituksen määrän Saksan amazonista ja siinä on ennakkotilauksia mukana niin mitä käy, jos ne ennakkotilaukset peruu? Tuleeko jälkikäteen postikulumaksuja, jos ne muut tavarat on jo siis lähetetty ja vastaanotettu?
Tulee jälkeenpäin postit. Tilaus muuttuu siis siten, ainakin parivuotta sitten näin oli
 
Pitäisi lähettää amazon.it:lle paketti, josta ei siis saa valmiiksi maksettua labelia kuten amazon.de:stä. No palautuksessa on se ongelma, ettei amazon.it anna puhelinnumeroa (edes aspasta pyytämällä), jotta paketin saisi suomesta lähtemään postilla eteenpäin. PostNord ei ilmeisesti anna lähettää ulkomaille ja UPS vaatii myös puhelinnumeron, mutta lisäksi myös sähköpostiosoitteen.

Tähänkö nyt tyssäsi tuotteen palautus. Eli mitä seuraavaksi, apuuva!?
Kävin toki. Tuo on muuttunut kesäkuussa, eikä onnistu siis enää ilman numeroa. Sama homma on myös DHL, Fedez, Postnord ja matkahuollon kanssa. Amazon tuki ei tietenkään tajua asiaa tai halua ymmärtää, vaikea sanoa. Yrittävät vaan tulostuttaa uutta return labelia, kuin asia muuttuisi sillä :D

Laitoin pakettiin oman numeroni, eihän se italiassa toimi mutta nyt on numero. Tulipa ajeltua monessa eri paikassa tämän paketin kanssa, kun ei tarttunut käsistä minnekään. Toivotaan että menee nyt viimein perille

Edit. Se siitä tavaran vapaasta liikkuvuudesta euroopassa. Jälleen yksi kapula niihin rattaisiin ja kokoajan tuntuu enemmän siltä, että haluaisi ostaa suomesta kaiken
Tilannepäivitys. Paketti pääsi perille ja 2,5viikkoa siellä varastossa pyörittyään, tuli viesti hyvityksestä (vaikka olin lähetykseen laittanut vastaanottajan numeroksi oman numeroni). Seuraava ongelma olikin sitten että jouduin maksamaan lähetyksen itse (amazon toki lupasi palauttaa lähetyskulut), enkä meinannut millään saada rahoja lähetyskuluista amazonilta. He AINA pyysivät vain kuittia, joko JPG tai PDF muodossa. No olin laittanut tuon noin 25kertaa sinne PDF muodossa, mutta aina tuli sama geneerinen viesti, että anna kuitti JPG tai PDF muodossa. Hermot oli jo aivan riekaleina asian kanssa -nyt laitoin sitten kuvasta JPG:n ja - tadaa, se meni sillä läpi.

Eli jos joku menee erehdyksissään ostamaan ja vielä palauttamaan amazon.it:lle, niin kuitti sitten "jpg"muodossa! Ja en palautellut huvikseni, vaan ostin puhelimen, joka olikin toimitettaessa rikki ->Laitoin palautuksiin kun toimivaa puhelinta tarvitsee kokoajan, eikä bulkkirautaa voi odotella kuukausitolkulla, niin korvaava tuli haettua Gigantista
 
Koitin luoda Amazon for Business -tiliä, mutta sen tekeminen edellyttää puhelinnumeron rekisteröimistä tiliin. Ainut puhelinnumeroni on kuitenkin jo rekisteröity tavalliseen Amazon-tiliini. Mitenköhän tämän voisi kiertää?
 
Koitin luoda Amazon for Business -tiliä, mutta sen tekeminen edellyttää puhelinnumeron rekisteröimistä tiliin. Ainut puhelinnumeroni on kuitenkin jo rekisteröity tavalliseen Amazon-tiliini. Mitenköhän tämän voisi kiertää?

Käytät firmasi numeroa?
Tai ostat firmallesi esim. prepaid liittymän ja kakkospuhelimen minkä annat työntekijöille käyttöön?
 
Käytät firmasi numeroa?
Tai ostat firmallesi esim. prepaid liittymän ja kakkospuhelimen minkä annat työntekijöille käyttöön?

Firma on vain sivutuloja varten. Työntekijöitä tai puhelinliittymää ei ole ja olen ensisijaisesti muualla töissä.

Ehkä tuo prepaid-liittymä pitää sitten hankkia. Toinen mieleen tullut vaihtoehto on koittaa, toimiiko tekstiviestit mobiilinettiliittymässä.
 
Taitaa tulla hitausennätys. Viime maanantaina tilasin ja toimitus luvattiin seuraavan viikon perjantaille. Nyt sunnuntai ja paketti ei ole vielä liikahtanut yhtään. Onko tämä nykyään näin hidasta? Ennen ku sunnuntaina tilas niin to/pe sai paketin eli alle viikossa.
 
Taitaa tulla hitausennätys. Viime maanantaina tilasin ja toimitus luvattiin seuraavan viikon perjantaille. Nyt sunnuntai ja paketti ei ole vielä liikahtanut yhtään. Onko tämä nykyään näin hidasta? Ennen ku sunnuntaina tilas niin to/pe sai paketin eli alle viikossa.
Riippunee siitä löytyykö tilatut tavarat BER8:sta, vai siirteleekö Amazon niitä ensin sisäisesti. Juuri tällä viikolla vastaanotin tuollaisen viikonloppuna tilaus, torstaina perillä -lähetyksen. Toki tilausvaiheessa sai olla tarkkana, ettei mukaan tullut mitään pidemmällä toimitusajalla olevaa.
 
Riippunee siitä löytyykö tilatut tavarat BER8:sta, vai siirteleekö Amazon niitä ensin sisäisesti. Juuri tällä viikolla vastaanotin tuollaisen viikonloppuna tilaus, torstaina perillä -lähetyksen. Toki tilausvaiheessa sai olla tarkkana, ettei mukaan tullut mitään pidemmällä toimitusajalla olevaa.

Tuo laukku mistä aiemmin kirjoitin, jonka tilasin 1.8 ja piti tulla alunperin reilussa viikossa, tuli lopulta 23.8. Chatissa sanoi juurikin näin, että ei ollut suomeen toimittavassa varastossa, että sen takia kestää pidempään ennenkuin saa lähetettyä.
Tomaatti mozzarellat, mitä oli samassa tilauksessa, on arvio toimituksesta 9.9. Eli kyllä lähettää edelleen eri lähetyksissä tilauksia.

Huomasin tuossa että jos valitsee pakettiautomaatin kotiinkuljetuksen sijaan, niin tilausvaiheessa näyttää toimitusajat erikseen jälkitoimitukselle ja sille mitä on jo varastossa.
 
Varmaan käsitelty jollain näistä sivuista, mutta onko palautuksista miten kokemusta Saksaan? Tuli tehtyä virhetilaus ja paketti on jo matkalla.

Eniten hirvittää se rahan odottelu, joten kannattaako vain myydä eteenpäin Suomessa vai miten?
 
Varmaan käsitelty jollain näistä sivuista, mutta onko palautuksista miten kokemusta Saksaan? Tuli tehtyä virhetilaus ja paketti on jo matkalla.

Eniten hirvittää se rahan odottelu, joten kannattaako vain myydä eteenpäin Suomessa vai miten?

Ainakin perinteisesti Amazon on ollut hyvin nopea palauttamaan rahat, usein heti kun paketti on lähetetty takaisin Amazonille päin ja ne havaitsee sen (eivät siis odotuta kunnes se on niiden käsissä). Todennäköisesti saat rahat nopeammin sitä kautta kuin jälleenmyymällä.
 
Oma kokemus on, että hyvitys amazon tilille tulee lähes heti, kun paketti rekisteröity postiin.
Luottokortille jos olen ottanut hyvityksen menee vähän kauemmin, mutta kuitenkin nopeasti (varmasti ennen kuin ovat saaneet edes paketin).
Yhdessä rahallisesti (>1k€) isommassa palautuksessa kesti sen verran, että varmasti odottivat että saavat paketin sinne ja tarkastivat sen.
 
Varmaan käsitelty jollain näistä sivuista, mutta onko palautuksista miten kokemusta Saksaan? Tuli tehtyä virhetilaus ja paketti on jo matkalla.

Eniten hirvittää se rahan odottelu, joten kannattaako vain myydä eteenpäin Suomessa vai miten?

Jos haluavat tarkastaa palautuksen eli että paketti tulee perille Amazonille ennen hyvitystä, niin voi mennä kokemukseni mukaan noin kaksi viikkoa siitä kun palautuslähetys lähtee. Mutta sitä ei tosiaan tiedä varmasti etukäteen, meneekö lyhyen vai pidemmän kaavan mukaan.

Mutta yleisesti ottaen Amazonin palautusprosessi (jos myyjä oli Amazon itse) on erittäin hyvin toimiva.
 
Nykyään taitaa melkein kaikki vähänkin arvokkaammat palautukset mennä tuon pitemmän palautuskaavan mukaan Amazonilla. Asiakaspalvelusta voi toki kysellä että onko mahdollista saada hyvitystä jo silloin kun paketti on matkalla.
 
Nykyään taitaa melkein kaikki vähänkin arvokkaammat palautukset mennä tuon pitemmän palautuskaavan mukaan Amazonilla. Asiakaspalvelusta voi toki kysellä että onko mahdollista saada hyvitystä jo silloin kun paketti on matkalla.
Mitä luin, niin taitavat vissiin myöskin vähentää postikulut tuosta palautussummasta jos palautusten jälkeen tilauksen arvo menee alle 99€ Meneepä kinkkiseksi.
 
Mitä luin, niin taitavat vissiin myöskin vähentää postikulut tuosta palautussummasta jos palautusten jälkeen tilauksen arvo menee alle 99€ Meneepä kinkkiseksi.
Ei ole kyllä itselle käynyt noin. Asia on eri, jos peruu tilauksesta tuotteita ennen lähetystä, jolloin tilauksen kokonaisarvon jäädessä alle 99, tulee postikulut päälle
 
Mitä luin, niin taitavat vissiin myöskin vähentää postikulut tuosta palautussummasta jos palautusten jälkeen tilauksen arvo menee alle 99€ Meneepä kinkkiseksi.
Ainakin ennen riippui myös siitä palauttaako 14 päivän sisällä (tilauksesta/lähetyksestä/saapumisesta?), silloin oli täysi hyvitys.
 
Tilasin amazon.com priority shippingillä tavaraa, paketti ei aluksi liikkunut ollenkaan vaikka saldoilla. Viikon jälkeen aspa hoputteli lähetyksen liikkeelle, kävi toisen viikon kääntymässä jenkeissä jossain lentokentällä, minkä jälkeen palannut amazonille ja mulle tullut refund ilmoitus. Kehottivat tilaamaan uusiksi, että paketti rikki tms. Samaa tuotetta oli sillä välin tullut .co.uk, katsotaan miten tehokkaasti sieltä toimii.
 
Nykyään näemmä löytyy Amazon.de:n noutopistehausta myös automaatit (aiemmin löytyi vain Postin muut noutopisteet).

Juuri tekemässäni tilauksessa oli myös päivän nopeampi toimitusaika standarditoimituksella noutopisteeseen vs. normaalitoimitus.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 018
Viestejä
4 499 133
Jäsenet
74 322
Uusin jäsen
Smarttila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom