Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Kävin toki. Tuo on muuttunut kesäkuussa, eikä onnistu siis enää ilman numeroa. Sama homma on myös DHL, Fedez, Postnord ja matkahuollon kanssa. Amazon tuki ei tietenkään tajua asiaa tai halua ymmärtää, vaikea sanoa. Yrittävät vaan tulostuttaa uutta return labelia, kuin asia muuttuisi silläAinankin ennen on voinut lähettää postilla ulkomaille ilman puhelinnumeroa.
Jos epäilyttää niin kävisin postin palvelupisteellä.
Joo toi kuponki homma on mietityttänyt minua, että mikä idea siinä on. Miksei vaan alennushinta voimaan. Ja omalla perstuntumalla noi kupongit ovat lisääntyneet.Kannattaa tosin pitää mielessä ettei toikaan anna täyttä kuvaa koska viime aikoina Amazonissa on yleistynyt että hintaa usein lasketaan kupongeilla varsinaisen hinnanmuutoksen sijaan, ehkäpä juuri siksi että Keepa ei ainakaan toistaiseksi osaa tilastoida niitä. Tämä siis koskee enemmän Amazonin kautta myyviä muita kauppiaita kuin ihan suoraan Amazonin myymää tavaraa toki.
Tuotesivulla on painike, jolla voi lunastaa kupongin. Kupongissa on määrätty alennus kyseiseen tuotteeseen.Siis mistä tuo kuponkihomma käy ilmi ja mistä kuponkeja saa?
Yleensä ostoskorissakin näyttää, jos tuotteeseen on kuponki jonka voi käyttää.En tiennyt kupongeista mitään, vaikka olen tilannut Amazonista tänäkin vuonna keskimäärin 9 tilausta per kuukausi.
Siis mistä tuo kuponkihomma käy ilmi ja mistä kuponkeja saa?
Ei tarvitse ilmoittaa 30 päivän alinta.Joo toi kuponki homma on mietityttänyt minua, että mikä idea siinä on. Miksei vaan alennushinta voimaan. Ja omalla perstuntumalla noi kupongit ovat lisääntyneet.
Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.
Chatti. Silloin voit saman asiakaspalvelijan kanssa hoitaa asian loppuun asti, ja voit heti korjata mahdolliset väärinymmärrykset.Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.
En tiedä saisiko noita rahoja takaisin myös visan kautta kun tuli maksettua ostokset luotolla jossa pitäisi jonkinlainen ostoturva kuitenkin olla.
Ankerin latureita ei saa enää tilattua Suomeen. "This item cannot be dispatched to your selected delivery location. Please choose a different delivery location. "
Mistähän johtunee?
Kaikkiin yleisiin maksukortteihin sisältyy turva, että jos tavaraa ei toimiteta, vaikka on maksettu, voi maksun riitauttaa. Eli tällaiset voi riitauttaa kortin myöntäjälle, vaikka mitään erikseen mainostettua ostoturva-ominaisuutta ei olisikaan. Riitautuksen edellytyksenä on, että on ensin huonolla menestyksellä yrittänyt ratkaista asiaa suoraan myyjän kanssa, mistä kannattaa liittää screenshotit tai selvitykset heti alkuperäiseen korttireklamaatioon, niin eivät joudu niitä kyselemään. Tarkoitusta varten on yleensä toiminto tai lomake jossain kortin myöntäjän sivuilla.
Yritin katella Ankerin latureita niin näköjään löysit ainoan laturin, jota ei toimiteta tänne tms?
Pankkikortteihin sellaista ei yleisesti kuulu, ellei pankki ole sellaista erikseen luvannut. Luotolle ostettaessa taas se on lakisääteinen pakko.
Ei mulla anna tilata yhtäkään Ankerin laturia, esim. näistä Anker: Ladegerät
Joitakin palautustuotteita pystyy vaan lisäämään tuolta Amazon Retourenkauf osiosta.
Tilasin ekaa kertaa kymmeneen vuoteen saksan amazonista viidellä eurolla kampetta. Maksu luottokortilla.
Tänään tuli sitten pitkä viesti että tunnus lukittu koska epäilyttävää tomintaa. En pääse edes kirjautumaan tilille. Onko muilla ollut samaa?
Siellä lienee joku algoritmi säikkynyt just tuota pitkää taukoa. Ei varmasti mitään ongelmaa saada tunnus auki, kunhan saat aspan kiinni.
Sama homma tuli, kun pitkästä aikaa tilasin 0e prime kokeilun, jotta pääsee videoita kahtoon.Tilasin ekaa kertaa kymmeneen vuoteen saksan amazonista viidellä eurolla kampetta. Maksu luottokortilla.
Tänään tuli sitten pitkä viesti että tunnus lukittu koska epäilyttävää tomintaa. En pääse edes kirjautumaan tilille. Onko muilla ollut samaa?
Tulee jälkeenpäin postit. Tilaus muuttuu siis siten, ainakin parivuotta sitten näin oliJos on tilannut yli sen ilmaisen postituksen määrän Saksan amazonista ja siinä on ennakkotilauksia mukana niin mitä käy, jos ne ennakkotilaukset peruu? Tuleeko jälkikäteen postikulumaksuja, jos ne muut tavarat on jo siis lähetetty ja vastaanotettu?
Pitäisi lähettää amazon.it:lle paketti, josta ei siis saa valmiiksi maksettua labelia kuten amazon.de:stä. No palautuksessa on se ongelma, ettei amazon.it anna puhelinnumeroa (edes aspasta pyytämällä), jotta paketin saisi suomesta lähtemään postilla eteenpäin. PostNord ei ilmeisesti anna lähettää ulkomaille ja UPS vaatii myös puhelinnumeron, mutta lisäksi myös sähköpostiosoitteen.
Tähänkö nyt tyssäsi tuotteen palautus. Eli mitä seuraavaksi, apuuva!?
Tilannepäivitys. Paketti pääsi perille ja 2,5viikkoa siellä varastossa pyörittyään, tuli viesti hyvityksestä (vaikka olin lähetykseen laittanut vastaanottajan numeroksi oman numeroni). Seuraava ongelma olikin sitten että jouduin maksamaan lähetyksen itse (amazon toki lupasi palauttaa lähetyskulut), enkä meinannut millään saada rahoja lähetyskuluista amazonilta. He AINA pyysivät vain kuittia, joko JPG tai PDF muodossa. No olin laittanut tuon noin 25kertaa sinne PDF muodossa, mutta aina tuli sama geneerinen viesti, että anna kuitti JPG tai PDF muodossa. Hermot oli jo aivan riekaleina asian kanssa -nyt laitoin sitten kuvasta JPG:n ja - tadaa, se meni sillä läpi.Kävin toki. Tuo on muuttunut kesäkuussa, eikä onnistu siis enää ilman numeroa. Sama homma on myös DHL, Fedez, Postnord ja matkahuollon kanssa. Amazon tuki ei tietenkään tajua asiaa tai halua ymmärtää, vaikea sanoa. Yrittävät vaan tulostuttaa uutta return labelia, kuin asia muuttuisi sillä
Laitoin pakettiin oman numeroni, eihän se italiassa toimi mutta nyt on numero. Tulipa ajeltua monessa eri paikassa tämän paketin kanssa, kun ei tarttunut käsistä minnekään. Toivotaan että menee nyt viimein perille
Edit. Se siitä tavaran vapaasta liikkuvuudesta euroopassa. Jälleen yksi kapula niihin rattaisiin ja kokoajan tuntuu enemmän siltä, että haluaisi ostaa suomesta kaiken
Koitin luoda Amazon for Business -tiliä, mutta sen tekeminen edellyttää puhelinnumeron rekisteröimistä tiliin. Ainut puhelinnumeroni on kuitenkin jo rekisteröity tavalliseen Amazon-tiliini. Mitenköhän tämän voisi kiertää?
Käytät firmasi numeroa?
Tai ostat firmallesi esim. prepaid liittymän ja kakkospuhelimen minkä annat työntekijöille käyttöön?
Kukaan tilannut Amazon.com.be? Onko mitään eroa esim saksasta tilaamiseen?
Riippunee siitä löytyykö tilatut tavarat BER8:sta, vai siirteleekö Amazon niitä ensin sisäisesti. Juuri tällä viikolla vastaanotin tuollaisen viikonloppuna tilaus, torstaina perillä -lähetyksen. Toki tilausvaiheessa sai olla tarkkana, ettei mukaan tullut mitään pidemmällä toimitusajalla olevaa.Taitaa tulla hitausennätys. Viime maanantaina tilasin ja toimitus luvattiin seuraavan viikon perjantaille. Nyt sunnuntai ja paketti ei ole vielä liikahtanut yhtään. Onko tämä nykyään näin hidasta? Ennen ku sunnuntaina tilas niin to/pe sai paketin eli alle viikossa.
Riippunee siitä löytyykö tilatut tavarat BER8:sta, vai siirteleekö Amazon niitä ensin sisäisesti. Juuri tällä viikolla vastaanotin tuollaisen viikonloppuna tilaus, torstaina perillä -lähetyksen. Toki tilausvaiheessa sai olla tarkkana, ettei mukaan tullut mitään pidemmällä toimitusajalla olevaa.
Varmaan käsitelty jollain näistä sivuista, mutta onko palautuksista miten kokemusta Saksaan? Tuli tehtyä virhetilaus ja paketti on jo matkalla.
Eniten hirvittää se rahan odottelu, joten kannattaako vain myydä eteenpäin Suomessa vai miten?
Varmaan käsitelty jollain näistä sivuista, mutta onko palautuksista miten kokemusta Saksaan? Tuli tehtyä virhetilaus ja paketti on jo matkalla.
Eniten hirvittää se rahan odottelu, joten kannattaako vain myydä eteenpäin Suomessa vai miten?
Mitä luin, niin taitavat vissiin myöskin vähentää postikulut tuosta palautussummasta jos palautusten jälkeen tilauksen arvo menee alle 99€ Meneepä kinkkiseksi.Nykyään taitaa melkein kaikki vähänkin arvokkaammat palautukset mennä tuon pitemmän palautuskaavan mukaan Amazonilla. Asiakaspalvelusta voi toki kysellä että onko mahdollista saada hyvitystä jo silloin kun paketti on matkalla.
Ei ole kyllä itselle käynyt noin. Asia on eri, jos peruu tilauksesta tuotteita ennen lähetystä, jolloin tilauksen kokonaisarvon jäädessä alle 99, tulee postikulut päälleMitä luin, niin taitavat vissiin myöskin vähentää postikulut tuosta palautussummasta jos palautusten jälkeen tilauksen arvo menee alle 99€ Meneepä kinkkiseksi.
Ainakin ennen riippui myös siitä palauttaako 14 päivän sisällä (tilauksesta/lähetyksestä/saapumisesta?), silloin oli täysi hyvitys.Mitä luin, niin taitavat vissiin myöskin vähentää postikulut tuosta palautussummasta jos palautusten jälkeen tilauksen arvo menee alle 99€ Meneepä kinkkiseksi.