Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ei ole Bartolinin paketteja ilmestynyt ovelle. Meni 2 Amazonin aikaikkunaa umpeen jo, myös se extended, ja laitoin refund-pyynnön sisään. 26.8. oli originaali tilauspäivä.
Mulla kolme Bartolinia tulossa ja extended päivä on 13.9. Kumpa tietäis mitkä tulee tolla etukäteen niin tilaisin kalliimpaa kamaa kun ilmaiseksi saa
 
Onko kukaan muu saanut tilauksen mukana tavaraa jota ei ollut tilauksessa. Näemmä viimeisessä paketissa pullo Soda Stream Pepsi No Sugar tiivistettä. Joka ei ole listalla tai muuten koskaan tilattu.

Tietysti paketti oli Postin uudelleen teipattavana, joten tiedä lisättiinkö jotain siellä...

Minulle tuli vastikään yksi ammottavalla repeämällä varustettu lähetys. Kuin ihmeen kaupalla oma tavarani oli edelleen kuoressa sisällä, mutta sen seuraksi oli ilmestynyt pussillinen jotain kiinarihkamaa ilmeisesti toisesta revenneestä lähetyksestä. Jotain puolikuun muotoisia koruja tms. pussillinen. Laittakaa viestiä jos joku kaipaa. :)

Voin kuvitella, että jos prosessissa löytyy jotain revenneestä paketista tulleita irrallisia tuotteita, ne helposti tungetaan vain johonkin ensiksi vastaan tulevaan revenneeseen kuoreen sisään...
 
Onko muilla kestänyt pitkään Amazon tilausten kanssa? Tilasin 17 Elokuuta saksasta ja kaiken piti olla varastossa. Tilaus toimitettiin kahdessa osassa, ensimmäinen tuli 30.8, eli 13 päivää tilauksen jälkeen. Toinen tuli 2.9 eli onko nyt 15 päivää.

Jotenkin mä kuvittelin että prime jäsenyys nopeuttaisi toimituksia, eka yritys ei ainakaan vaikuttanut.
 
Onko muilla kestänyt pitkään Amazon tilausten kanssa? Tilasin 17 Elokuuta saksasta ja kaiken piti olla varastossa. Tilaus toimitettiin kahdessa osassa, ensimmäinen tuli 30.8, eli 13 päivää tilauksen jälkeen. Toinen tuli 2.9 eli onko nyt 15 päivää.

Jotenkin mä kuvittelin että prime jäsenyys nopeuttaisi toimituksia, eka yritys ei ainakaan vaikuttanut.

Tilasin 7.8. ja toimitus oli 20.8. eli noin 13 vuorokautta, tämä maksullisella standard shippingillä Amazon.de:n itse myymä tavara. Tässäkin kesti ennen kuin tavara lähti liikkeelle, vaikka sitä oli varastossa. Alkuperäinen toimitusaika ylittyi muutamalla päivällä. Prime-jäsenyyttä ei ole enkä sen eduista tiedä.
 
Eilen tuli Amazonilta 5700X3D. Sinetti ehjä, paketti normaaliin tapaan hieman kärsineen oloinen. Avasin paketin ja onneksi katsoin tarkemmin prosessorin merkintöjä: 2600X. Tutkin tarkemmin, niin paketti avattu pohjan kautta ja prosessori vaihdettu.
 
Eilen tuli Amazonilta 5700X3D. Sinetti ehjä, paketti normaaliin tapaan hieman kärsineen oloinen. Avasin paketin ja onneksi katsoin tarkemmin prosessorin merkintöjä: 2600X. Tutkin tarkemmin, niin paketti avattu pohjan kautta ja prosessori vaihdettu.
Pistähän tänne sitten, että miten tilanteen korjauksessa lopulta kävi. Toivottavasti palautus/vaihto käy kuitenkin sujuvasti.
 
Sama homma tuli, kun pitkästä aikaa tilasin 0e prime kokeilun, jotta pääsee videoita kahtoon.
Mieto taisto aspan kanssa ja sitten lopulta tiedot kortista ja passista yms. niin aukesi.
Ainii, peruivat tuon primekokeilun sillon heti ja kokeilumahis meni samalla.
Belgiasta irtosi ilmainen kokeilu kuukaudeksi ja olisi vielä aika kohtuullinen hinta Primelle muutenkin
1726164053223.png
 
Onko muilla kestänyt pitkään Amazon tilausten kanssa? Tilasin 17 Elokuuta saksasta ja kaiken piti olla varastossa. Tilaus toimitettiin kahdessa osassa, ensimmäinen tuli 30.8, eli 13 päivää tilauksen jälkeen. Toinen tuli 2.9 eli onko nyt 15 päivää.

Jotenkin mä kuvittelin että prime jäsenyys nopeuttaisi toimituksia, eka yritys ei ainakaan vaikuttanut.
Oma vaikutelma on että toimitukset on kyllä hidastunut vaikka ne arviot nyt ehkä sitten pitävätkin. Näyttänyt siltä että tavaraa liikutellaan nyt enemmän ensin varastolta toiselle jotta saadaan kaikki yhteen pakettiin ja tuo ainakin yksi syy hidastumiseen. Itsellä ääriesimerkkinä hitaasta toimituksesta nyt syyskuun ekalla viikolla tilattu paketti joka pitäisi parin viikon päästä vasta olla tulossa, yksi Amazonin oma tuote ilmeisesti jota odotellaan ennen kuin mitään lähtee ja toki siinä pitemmät toimitusajat tilaussivulla taisi ollakin todettuna vaikkakaan mitään selitystä kuten "temporarily out of stock" tms. ei näkynyt.
 
Oma vaikutelma on että toimitukset on kyllä hidastunut vaikka ne arviot nyt ehkä sitten pitävätkin. Näyttänyt siltä että tavaraa liikutellaan nyt enemmän ensin varastolta toiselle jotta saadaan kaikki yhteen pakettiin ja tuo ainakin yksi syy hidastumiseen. Itsellä ääriesimerkkinä hitaasta toimituksesta nyt syyskuun ekalla viikolla tilattu paketti joka pitäisi parin viikon päästä vasta olla tulossa, yksi Amazonin oma tuote ilmeisesti jota odotellaan ennen kuin mitään lähtee ja toki siinä pitemmät toimitusajat tilaussivulla taisi ollakin todettuna vaikkakaan mitään selitystä kuten "temporarily out of stock" tms. ei näkynyt.
Nykyään ei tosiaan aina enää lue tuotesivulla suoraan ettei tuotetta ole varastossa, näkyy vain pidempi toimitusaika. Eipä tuolla minulle tosiaan väliä, toimitusaika on kuitenkin se jolla on merkitystä, ei väliä muulla.
 
Eilen tuli Amazonilta 5700X3D. Sinetti ehjä, paketti normaaliin tapaan hieman kärsineen oloinen. Avasin paketin ja onneksi katsoin tarkemmin prosessorin merkintöjä: 2600X. Tutkin tarkemmin, niin paketti avattu pohjan kautta ja prosessori vaihdettu.
Nojust, ite aina aatellu että noi vaihtokusetukset ois vaan jotakin randomeja jenkkilän tai muiden riesoja... Tilasit vissiin saksan amazonista?

Onhan se nyt helvetti jos pitää rueta kuvaamaan jokaikisen nippelin unboxaus ja vissiin mennä tekemään sekin virallisesti joidenkin muiden kanssa että on todistajia paikalla :rolleyes:
Vähentää kyllä itellä ulkomailta tilaamista koska hermot ja tupakkalakko pettäis jos pitäs alkaa vääntään kättä aspan kanssa vastaavissa tilanteissa.

Vituttaa jo ajatuksena muiden puolesta saati että omalle kohalle sattuis; pistä tosiaan tänne jatkoa miten homma etenee.
 
Nojust, ite aina aatellu että noi vaihtokusetukset ois vaan jotakin randomeja jenkkilän tai muiden riesoja... Tilasit vissiin saksan amazonista?

Onhan se nyt helvetti jos pitää rueta kuvaamaan jokaikisen nippelin unboxaus ja vissiin mennä tekemään sekin virallisesti joidenkin muiden kanssa että on todistajia paikalla :rolleyes:
Vähentää kyllä itellä ulkomailta tilaamista koska hermot ja tupakkalakko pettäis jos pitäs alkaa vääntään kättä aspan kanssa vastaavissa tilanteissa.

Vituttaa jo ajatuksena muiden puolesta saati että omalle kohalle sattuis; pistä tosiaan tänne jatkoa miten homma etenee.
Itse muistaakseni olen vetänyt vain received incorrect item -syyllä returnin silloin kun noin on käynyt Amazon.den kanssa, ilman muuta säätöä, edellisestä tapauksesta (RAM vaihdettu pakkauksesta) on kyllä jo monta vuotta että ei kovin yleistä ole.
 
Onkohan noi netistä löytyvät alennuskoodit, esim. ilmainen postitus, ikinä toimineet?
 
Onkohan noi netistä löytyvät alennuskoodit, esim. ilmainen postitus, ikinä toimineet?
Ei. Mutta yli 100€ tilauksesta tulee postikulut ilmaiseksi

Onko muilla ollut ongelmia useampaa tuotetta palauttaessa? Itse palautin nyt muistaakseni toista kertaa tilauksen, jossa on kaksi tuotetta ja vain toisesta tuli automaattihyvitys. Aiemmin oli myös sama tilanne joskus. Asiakaspalvelusta toki lupasivat jälleen hyvittää tuon mistä ei ollu tullut, mutta mietityttää onko tämä niiltä ihan suunniteltu ja järjestelmällinen toimitustapa. Varsinkin kun vielä se kalliimpi tuote on molemmissa tapauksissa jäänyt hyvittämättä
 
Ei. Mutta yli 100€ tilauksesta tulee postikulut ilmaiseksi

Onko muilla ollut ongelmia useampaa tuotetta palauttaessa? Itse palautin nyt muistaakseni toista kertaa tilauksen, jossa on kaksi tuotetta ja vain toisesta tuli automaattihyvitys. Aiemmin oli myös sama tilanne joskus. Asiakaspalvelusta toki lupasivat jälleen hyvittää tuon mistä ei ollu tullut, mutta mietityttää onko tämä niiltä ihan suunniteltu ja järjestelmällinen toimitustapa. Varsinkin kun vielä se kalliimpi tuote on molemmissa tapauksissa jäänyt hyvittämättä
Ihan normaalia että varsinkin kalliimmista tuotteista hyvitys tulee vasta kun palautus on tarkastettu ja käsitelty, yleensä viikko-pari siitä kun palautus menee perille.
 
Ihan normaalia että varsinkin kalliimmista tuotteista hyvitys tulee vasta kun palautus on tarkastettu ja käsitelty, yleensä viikko-pari siitä kun palautus menee perille.
Joo, kolme viikkoa on palautuksen lähettämisestä, viikko sitten se oli perillä ja edellispäivänä tuli rahat halvemmasta tuotteesta. En tiedä käsitelläänkö eri tuotteiden palautukset kuitenkin eripaikoissa, mutta kuitenkin samaan laatikkoon käskettiin tuotteet pakata
 
Joo, kolme viikkoa on palautuksen lähettämisestä, viikko sitten se oli perillä ja edellispäivänä tuli rahat halvemmasta tuotteesta. En tiedä käsitelläänkö eri tuotteiden palautukset kuitenkin eripaikoissa, mutta kuitenkin samaan laatikkoon käskettiin tuotteet pakata
Vilkaisin vanhoja monen tuotteen palautuksiani ja suurimmasta osasta oli refundit samana päivänä, muissa oli muutama päivä eroa.
 
Löytyykö Saksan Amazonille näppärää hintahälytystä, joka ei vaadi kirjautumista tai äppiä tai selaimen add-oneja?
 
Löytyykö Saksan Amazonille näppärää hintahälytystä, joka ei vaadi kirjautumista tai äppiä tai selaimen add-oneja?

Pitäisi toimia pelkän sähköpostiosoitteen antamalla. Tilin luominen ja kirjautuminen on mahdollista, muttei pakollista.
 
Mulla ei ole Bartolinin paketteja ilmestynyt ovelle. Meni 2 Amazonin aikaikkunaa umpeen jo, myös se extended, ja laitoin refund-pyynnön sisään. 26.8. oli originaali tilauspäivä.
Mulla kolme Bartolinia tulossa ja extended päivä on 13.9. Kumpa tietäis mitkä tulee tolla etukäteen niin tilaisin kalliimpaa kamaa kun ilmaiseksi saa

Mitenköhän näiden myöhästyneiden ja siksi hyvitettyjen Bartolini-lähetysten kanssa pitäisi lopulta toimia? Eräs Bartolinin paketintoimitus meni yli aika-arvion, tein hyvityspyynnön kuten Amazon ohjeisti, asiakaspalvelu myönsi hyvityksen eikä tavaran palauttamisesta ollut puhetta. Nyt kuitenkin hyvitetylle tuotteelle on luotu palautustunnus ja annettu kuukausi aikaa palauttaa. Mahtavatkohan veloittaa tuotteen uudelleen, jos sitä ei palauteta?

amazon bartolini.PNG
 
Mitenköhän näiden myöhästyneiden ja siksi hyvitettyjen Bartolini-lähetysten kanssa pitäisi lopulta toimia? Eräs Bartolinin paketintoimitus meni yli aika-arvion, tein hyvityspyynnön kuten Amazon ohjeisti, asiakaspalvelu myönsi hyvityksen eikä tavaran palauttamisesta ollut puhetta. Nyt kuitenkin hyvitetylle tuotteelle on luotu palautustunnus ja annettu kuukausi aikaa palauttaa. Mahtavatkohan veloittaa tuotteen uudelleen, jos sitä ei palauteta?

amazon bartolini.PNG

Aspan kautta saa ainakin veloituksen tehtyä uudestaan, jos haluaa pitää tuotteen.
 
Mitenköhän näiden myöhästyneiden ja siksi hyvitettyjen Bartolini-lähetysten kanssa pitäisi lopulta toimia? Eräs Bartolinin paketintoimitus meni yli aika-arvion, tein hyvityspyynnön kuten Amazon ohjeisti, asiakaspalvelu myönsi hyvityksen eikä tavaran palauttamisesta ollut puhetta. Nyt kuitenkin hyvitetylle tuotteelle on luotu palautustunnus ja annettu kuukausi aikaa palauttaa. Mahtavatkohan veloittaa tuotteen uudelleen, jos sitä ei palauteta?

amazon bartolini.PNG
Kannattaa kysyä asiakaspalvelusta mitä tuo tarkoittaa. Ovat yleensä hyvin joustavia noiden palautusten kanssa ja olen ainakin saanut hyvää palvelua, kunhan hoksaa tuen tietynlaisen vastahankaisuuden aluksi
 
Nyt kuitenkin hyvitetylle tuotteelle on luotu palautustunnus ja annettu kuukausi aikaa palauttaa. Mahtavatkohan veloittaa tuotteen uudelleen, jos sitä ei palauteta?
Todennäköisesti veloitetaan. Ohjeissa ei ole luvattu, että hyvitetyn tavaran saa pitää, jos tavara kuitenkin saapuu.
 
Todennäköisesti veloitetaan. Ohjeissa ei ole luvattu, että hyvitetyn tavaran saa pitää, jos tavara kuitenkin saapuu.

Käsittääkseni se on kuitenkin Amazonin käytäntönä ollut, että toimitusaika-arvion ylittyessä he hyvittävät myöhästyneen tuotteen ja asiakas saa pitää tuotteen. Nyt tähän käytäntöön on ilmeisesti tullut tai tulossa muutos, ja se selittäisi epäselvän ohjeistuksen.


amazon refund policy.png
 
Mitenköhän näiden myöhästyneiden ja siksi hyvitettyjen Bartolini-lähetysten kanssa pitäisi lopulta toimia? Eräs Bartolinin paketintoimitus meni yli aika-arvion, tein hyvityspyynnön kuten Amazon ohjeisti, asiakaspalvelu myönsi hyvityksen eikä tavaran palauttamisesta ollut puhetta. Nyt kuitenkin hyvitetylle tuotteelle on luotu palautustunnus ja annettu kuukausi aikaa palauttaa. Mahtavatkohan veloittaa tuotteen uudelleen, jos sitä ei palauteta?

amazon bartolini.PNG
Oma veikkaus on 70% ei veloiteta, 30% veloitetaan. Kuten Illusive Man sanoi, tämä käytäntö on hyvin uusi joten ei ole vielä tietoa.

Osa noista refundeista on kuitenkin "seuranta näyttää toimitettu mutta ei oikeasti ole" -caseja, joten eivät voi kuitenkaan sataprosenttisesti luottaa yksinomaan seurannan ilmoitukseen että olet saanut tuotteen, siksi veikkaukseni on ettei veloiteta, vaan tuolla lähinnä yritetään saada pienennettyä kuluja kun osa varmasti nyt palauttaa jos aiemmin ei niin tehnyt.

Jos pidät tuotteen niin kerro toki myöhemmin miten kävi.
 
Riippuu tuotteesta (arvo, kategoria) ja palautusajankohdasta.

Tuon tuotteen kohdalla (arvo yli 40 euroa, elektroniikkaa) ei tarvitse maksaa kun tekee palautuspyynnön 14 päivän sisällä.
 
Miten on takuu noissa asiakaspalautustuotteissa jos sellaisen ostaa? Missään ei äkkiseltään näytä olevan mainintaa asiasta.

Huvittaisi tilata prossu nyt, mutta emolevyä joutuu odottamaan tovin.
 
Miten on takuu noissa asiakaspalautustuotteissa jos sellaisen ostaa? Missään ei äkkiseltään näytä olevan mainintaa asiasta.

Huvittaisi tilata prossu nyt, mutta emolevyä joutuu odottamaan tovin.
Itellä ainakin saanut mukisematta 2v ajan rahat takasin alkuperäisen ostosumman mukaan Amazon Warehouse -kamoista, jos menee murinaks.
 
On kyllä huono aspa nykyään. Pari kertaa ottanut yhteyttä.

Yhden tilauksen perään kyselin chatissa, että miksi tilaukseni lähtee vasta lokakuussa kun taas uuden tilauksen tekemällä saisi lähtemään heti. Siinä sitten käytiin asiaa läpi mutta aspan vastaus oli että tämä on nopein mitä saa. Peruutin sitten tilauksen ja tein uuden. Myyjänä Amazon.

Toinen tapaus oli lisenssikoodi. Yleensä ovat tulleet heti mutta nyt ei niin kokeilin ottaa yhteyttä chatin kautta mutta tarjosi vain soittoa. Soittivat kyllä pian mutta sitten menikin vaikeaksi. Kerroin tilanteen ja aspa kovasti intti että he eivät toimita koodeja vaan itse myyjä tai firma kuka tuottanut tuotteen. Heidän omilla sivuilla on selkeät ohjeet että koodi tulee sähköpostilla, että tilin alle. Kerroin aspalle tämän mutta kovasti väitti, että he eivät koodeja toimita.

Teki sitten yhteydenottopyynnön myyjälle joka oli Amazon itse, mistä tulikin aika pian viesti, että koodi tulee sähköpostilla ja tilin alle. Jos ei tule niin pyysivät olemaan aspaan yhteydessä.

Koodi kyllä tuli mutta meni melkein työpäivä.
 
Pitkään kestää Saksan Amazonilla varastossa olevan tavaran lähettäminen. Maanantaina tilattu näyttö postitettu vasta nyt. Toimitusaika-arvio tosin muuttunut paremmaksi kuin tilatessa. 7-30.10 oli arvio kun tilasin ja nyt näyttää 26.9.

Onkohan alkuperäinen arvio niin kaukana ettei ainakaan tarvitse hyvittää myöhästymisen takia?
 
Onkohan alkuperäinen arvio niin kaukana ettei ainakaan tarvitse hyvittää myöhästymisen takia?

Epäilen että on, koska itse kun tilasin tällä viikolla tavaraa (ja huomannut samaa aiemminkin) laittavat noin kuukauden päähän arvion koska saapuu tavara. Osa voi lähteä heti, osa sitten myöhemmin. Toki päivittävät arviota mutta hupaisa seurata miten heti alussa arvio on kuukauden kuluttua...
 
Pitkään kestää Saksan Amazonilla varastossa olevan tavaran lähettäminen. Maanantaina tilattu näyttö postitettu vasta nyt. Toimitusaika-arvio tosin muuttunut paremmaksi kuin tilatessa. 7-30.10 oli arvio kun tilasin ja nyt näyttää 26.9.

Onkohan alkuperäinen arvio niin kaukana ettei ainakaan tarvitse hyvittää myöhästymisen takia?
Kyllä tuo minusta kuulostaa siltä että tuotetta ei nimenomaan ollut varastossa, vaan arvioitiin saapuvan muutaman viikon sisään.

Olethan huomannut että tuotesivulla ei nykyään ole enää mitään "out of stock" -tekstiä jos tuotetta ei ole varastossa (mutta on tulossa)? Sen sijaan näkyy ainoastaan arvioitu toimituspäivä.
 
Kyllä tuo minusta kuulostaa siltä että tuotetta ei nimenomaan ollut varastossa, vaan arvioitiin saapuvan muutaman viikon sisään.

Olethan huomannut että tuotesivulla ei nykyään ole enää mitään "out of stock" -tekstiä jos tuotetta ei ole varastossa (mutta on tulossa)? Sen sijaan näkyy ainoastaan arvioitu toimituspäivä.

Tuotesivulla luki selvästi In Stock ja sold by Amazon
 
Joo-o, jotenkin on noi toimitukset nyt paskennettu. Muutamista viime tilauksista kaksi on mennyt perseelleen.

1) Yksi paketti kävi Suomessa ja sitten palautettiin Amazonille. Ehkä paketti hajosi tms? Sitten se juuttui Latviaan käsittelykeskukseen viikoiksi ja sai kysellä itse rahojen perään.

2) Nyt yksi tilaus vaan peruttiin ja rahat tuli takasin. Kummallista tässä oli, että sain sähköpostin, jossa luki " We’ve received the items below and have issued your refund. Thank you for sending the items back. Your return is now complete". Eli ikäänkuin minä olisin ne palauttanut vaikka tavara ei ollut vielä edes lähtenyt Amazonilta. Nyt sitten jouduin tilamaan ne asiat uudelleen ja tietenkin hinnat nousseet.

Huoh.
 
Itselle on kyllä heilahtaneet tilaukset Saksan Amazonista aikalailla vakiosti viikossa perille.

Tulisi varmaan nopeamminkin jos ei aina tarvitsisi ohjata paketteja noutopisteeseen kun taloyhtiö ei ole viitsinyt laittaa ulko-oville summeria tai mitään. Suunnilleen yhden päivän pidempään sitten vie tuon takia, mutta 7-10pv on kyllä kutakuinkin kaikki tullut jo parin vuoden ajan. Siksi yleensä tilaankin Amazonista jos haluan jomkun tuotteen edes suunnileen nopeasti.
 
Välillä Amazon yllättää. Tilasin leffan huolimattomasti (tajusin jälkikäteen, että haluankin tuohon suomenkieliset tekstitykset lapsille). Palautusvaiheessa Amazon tarjosi tällaista vaihtoehtoa:

1727007168118.png


Eli rahat takaisin (Amazoniin, ei kortille) ilman palautusta.
 
Taas sai Amazon.de pikkutilauksen jakautumaan kahdeksi lähetykseksi joista toinen ei ole edes lähtenyt matkaan vaikka olisi pitänyt saapua jo eilen. Peruuttaminen ei silti onnistu vaikka vitutuksen takia yritin.

Kyllä amazon vaan on paitsi hitain myös toimitusten onnistumisiltaan ylivoimaisesti epävarmin isommista eurooppalaisista verkkokaupoista. Näissä asioissa häviää myös kotimaisille kauppiaille, joilta paketin yleensä saa kotiin 1-3 arkipäivässä ilman ongelmia.

No kuitenkin pari vaiko jopa kolme edellistä tilausta meni sentään kunnolla, mitä nyt toimitusaika oli hidas (mutta ilmoitetun mukainen) ja lähetykset jaettiin moneen osaan niin kuin amazonilla normaalia on. Vaikea vaan on amazoniin luottaa kun ikinä ei tiedä saako ne paketin toimitettua tai kauanko siinä menee. Epäonnistumisprosentti on huikea. En muista että mistään muualta tilatessani olisi ollut moneen vuoteen mitään ongelmia, viivästyksiä tms. juttuja mutta amazonista tilatessa jotain sotkua on ollut nyt 25-33% tilauskerroista.

Hintojen kalleus, hitaat toimitusajat kiireellisiin hankintoihin ja valikoiman huonontuminen ovat vähentäneet ostoksia amazonista mutta on tuolla vielä tuoteryhmiä, joissa valikoiman tai hintojen takia tekisi mieli ostaa. Mutta alkaa vaan jurppia entistä enemmän kun vähän väliä joku asia kusee. Miten ihmeessä tuo firma on huonontunut näin paljon viime vuosina.
 
Viimeisin Bartolini on säännönmukaisesti ylittänyt arvion, mutta nekin lähetykset ovat lopulta saapuneet. Muuten toimitusaika on melkein aina pitänyt.
 
Välillä Amazon yllättää. Tilasin leffan huolimattomasti (tajusin jälkikäteen, että haluankin tuohon suomenkieliset tekstitykset lapsille). Palautusvaiheessa Amazon tarjosi tällaista vaihtoehtoa:

1727007168118.png


Eli rahat takaisin (Amazoniin, ei kortille) ilman palautusta.
Tämä tullut pari kertaa randomisti.

Kerran piti tilata riisikeitin, mutta jostain syystä Amazon oli listannut "sponsored"-kohtaan hauduttimen joka pikkukuvassa näytti aivan samalta riisikeittimen kanssa ja valmistajalla oli juuri se riisikeitin jonka aioin ostaa.

Meikäpoika tilasi sellaisen hauduttimen sitten vahingossa luurilla. Rahat sai takaisin ja tuotteen sai pitää.
 
Taas sai Amazon.de pikkutilauksen jakautumaan kahdeksi lähetykseksi joista toinen ei ole edes lähtenyt matkaan vaikka olisi pitänyt saapua jo eilen. Peruuttaminen ei silti onnistu vaikka vitutuksen takia yritin.

Kyllä amazon vaan on paitsi hitain myös toimitusten onnistumisiltaan ylivoimaisesti epävarmin isommista eurooppalaisista verkkokaupoista. Näissä asioissa häviää myös kotimaisille kauppiaille, joilta paketin yleensä saa kotiin 1-3 arkipäivässä ilman ongelmia.

No kuitenkin pari vaiko jopa kolme edellistä tilausta meni sentään kunnolla, mitä nyt toimitusaika oli hidas (mutta ilmoitetun mukainen) ja lähetykset jaettiin moneen osaan niin kuin amazonilla normaalia on. Vaikea vaan on amazoniin luottaa kun ikinä ei tiedä saako ne paketin toimitettua tai kauanko siinä menee. Epäonnistumisprosentti on huikea. En muista että mistään muualta tilatessani olisi ollut moneen vuoteen mitään ongelmia, viivästyksiä tms. juttuja mutta amazonista tilatessa jotain sotkua on ollut nyt 25-33% tilauskerroista.

Hintojen kalleus, hitaat toimitusajat kiireellisiin hankintoihin ja valikoiman huonontuminen ovat vähentäneet ostoksia amazonista mutta on tuolla vielä tuoteryhmiä, joissa valikoiman tai hintojen takia tekisi mieli ostaa. Mutta alkaa vaan jurppia entistä enemmän kun vähän väliä joku asia kusee. Miten ihmeessä tuo firma on huonontunut näin paljon viime vuosina.
En tiedä onko sinulla käynyt huono tuuri vai käytänkö Amazonia ihan eri tavalla, mutta itsellä on tältä vuodelta 38 tilausta ja kaikki toimitettu ilmoitetussa ajassa ilman ongelmia, pääosin Postin toimesta mutta muutama UPS mukana.

Tämä on prosentteina minun kohdalla parempi tulos kuin esim. viime vuonna.

Bartolini-toimituksia ei ole tullut itselle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Eilen tuli Amazonilta 5700X3D. Sinetti ehjä, paketti normaaliin tapaan hieman kärsineen oloinen. Avasin paketin ja onneksi katsoin tarkemmin prosessorin merkintöjä: 2600X. Tutkin tarkemmin, niin paketti avattu pohjan kautta ja prosessori vaihdettu.
We’ve received the item below and have issued your refund. Thank you for sending the item back. Your return is now complete.

Rahat tilillä ja Multitronicin 5700X3D pöhisee jo pöntössä :tup:
 
We’ve received the item below and have issued your refund. Thank you for sending the item back. Your return is now complete.

Rahat tilillä ja Multitronicin 5700X3D pöhisee jo pöntössä :tup:
Toi on kyllä aivan surkea tilanne. Olettaen että tilaat hyvästä tarjouksesta ja käy noin.

En edelleenkään tiedä tutkiiko ja tekeekö Amazon noille huijareille mitään vai saako ne puuhailla tuota loputtomasti. Huijarit tuskin noista keikoistaan kertoo julkisesti missään. Jotenkin luulisi että Amazonilla olisi seuranta ja tili löytäisiin lukkoon tuollaisen tekemisen jälkeen. Itsellekin kuitenkin osunut 2 tai 3 tuollaista casea ja on todella turhauttavaa. Tosin itsellä ollut käytettyjä, eli warehouse dealeja, mutta silti. Amazon hoitanut asiakaspalvelun omissa caseissa hyvin, mutta Amazonin puolesta tuo huijaus harmittaa. Ja hintoihin kaikki huijaukset lopulta siirtyy, joten sikälikin on huono kaikille rehellisille kaupan osapuolille
 
Toi on kyllä aivan surkea tilanne. Olettaen että tilaat hyvästä tarjouksesta ja käy noin.

En edelleenkään tiedä tutkiiko ja tekeekö Amazon noille huijareille mitään vai saako ne puuhailla tuota loputtomasti. Huijarit tuskin noista keikoistaan kertoo julkisesti missään. Jotenkin luulisi että Amazonilla olisi seuranta ja tili löytäisiin lukkoon tuollaisen tekemisen jälkeen. Itsellekin kuitenkin osunut 2 tai 3 tuollaista casea ja on todella turhauttavaa. Tosin itsellä ollut käytettyjä, eli warehouse dealeja, mutta silti. Amazon hoitanut asiakaspalvelun omissa caseissa hyvin, mutta Amazonin puolesta tuo huijaus harmittaa. Ja hintoihin kaikki huijaukset lopulta siirtyy, joten sikälikin on huono kaikille rehellisille kaupan osapuolille
Joskus innoissani tilailin 3950x:ää kahteenkin otteeseen samalta myyjältä kun kummallakin kerralla tehty tilaus vain katosi tilini tiedoista. Myöhemmin myyjän tiliä tutkaillessani tajusin, että aika selkeä scämmeri.

En tiedä mikä juttu oli, mutta tuntui, että Amazon tiesi asiasta ja perui tilaustani ilmoittamatta mitään.
 
Mitenköhän näiden myöhästyneiden ja siksi hyvitettyjen Bartolini-lähetysten kanssa pitäisi lopulta toimia? Eräs Bartolinin paketintoimitus meni yli aika-arvion, tein hyvityspyynnön kuten Amazon ohjeisti, asiakaspalvelu myönsi hyvityksen eikä tavaran palauttamisesta ollut puhetta. Nyt kuitenkin hyvitetylle tuotteelle on luotu palautustunnus ja annettu kuukausi aikaa palauttaa. Mahtavatkohan veloittaa tuotteen uudelleen, jos sitä ei palauteta?

amazon bartolini.PNG

Oma veikkaus on 70% ei veloiteta, 30% veloitetaan. Kuten Illusive Man sanoi, tämä käytäntö on hyvin uusi joten ei ole vielä tietoa.

Osa noista refundeista on kuitenkin "seuranta näyttää toimitettu mutta ei oikeasti ole" -caseja, joten eivät voi kuitenkaan sataprosenttisesti luottaa yksinomaan seurannan ilmoitukseen että olet saanut tuotteen, siksi veikkaukseni on ettei veloiteta, vaan tuolla lähinnä yritetään saada pienennettyä kuluja kun osa varmasti nyt palauttaa jos aiemmin ei niin tehnyt.

Jos pidät tuotteen niin kerro toki myöhemmin miten kävi.

Nyt tuli Amazonilta ukaasi, että minulla on kaksi kuukautta aikaa palauttaa hyvitetty tuote tai veloittavat sen uudelleen. Heidän käytäntö on siis muuttunut ja ilmaiset lounaat ovat loppuneet. Ei mitenkään kauhean yllättävää tässä taloustilanteessa. :D



Amazon muuten järjestää vuoden toisen Prime Deal Days -kampanjan 8.-9. lokakuuta.


Amazon Prime Days 8-9 October 2024.gif
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli Amazonilta ukaasi, että minulla on kaksi kuukautta aikaa palauttaa hyvitetty tuote tai veloittavat sen uudelleen. Heidän käytäntö on siis muuttunut ja ilmaiset lounaat ovat loppuneet. Ei mitenkään kauhean yllättävää tässä taloustilanteessa. :D

Tollasista voi rutista tsättiin ja vaihtelevasti sieltä voi tulla jotain alennuskoodeja tai ainakin postit takaisin (jos sellaisia on maksanut). Kannattaa toki miettiä, että miten arvottaa aikaansa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 953
Viestejä
4 497 048
Jäsenet
74 318
Uusin jäsen
Skuupiduu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom