Amazon tilaaminen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 106
Itse käytän keepaa. Lisäosa lisää myös mukavan käppyrän tuotesivulle, josta näkee tuotteen hintahistorian helposti. Siitä näkee ihan suoraan, että onko joku tarjous hyvä vai huijaus.
Kannattaa tosin pitää mielessä ettei toikaan anna täyttä kuvaa koska viime aikoina Amazonissa on yleistynyt että hintaa usein lasketaan kupongeilla varsinaisen hinnanmuutoksen sijaan, ehkäpä juuri siksi että Keepa ei ainakaan toistaiseksi osaa tilastoida niitä. Tämä siis koskee enemmän Amazonin kautta myyviä muita kauppiaita kuin ihan suoraan Amazonin myymää tavaraa toki.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 055
Pitäisi lähettää amazon.it:lle paketti, josta ei siis saa valmiiksi maksettua labelia kuten amazon.de:stä. No palautuksessa on se ongelma, ettei amazon.it anna puhelinnumeroa (edes aspasta pyytämällä), jotta paketin saisi suomesta lähtemään postilla eteenpäin. PostNord ei ilmeisesti anna lähettää ulkomaille ja UPS vaatii myös puhelinnumeron, mutta lisäksi myös sähköpostiosoitteen.

Tähänkö nyt tyssäsi tuotteen palautus. Eli mitä seuraavaksi, apuuva!?
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 404
Ainankin ennen on voinut lähettää postilla ulkomaille ilman puhelinnumeroa.
Jos epäilyttää niin kävisin postin palvelupisteellä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 055
Ainankin ennen on voinut lähettää postilla ulkomaille ilman puhelinnumeroa.
Jos epäilyttää niin kävisin postin palvelupisteellä.
Kävin toki. Tuo on muuttunut kesäkuussa, eikä onnistu siis enää ilman numeroa. Sama homma on myös DHL, Fedez, Postnord ja matkahuollon kanssa. Amazon tuki ei tietenkään tajua asiaa tai halua ymmärtää, vaikea sanoa. Yrittävät vaan tulostuttaa uutta return labelia, kuin asia muuttuisi sillä :D

Laitoin pakettiin oman numeroni, eihän se italiassa toimi mutta nyt on numero. Tulipa ajeltua monessa eri paikassa tämän paketin kanssa, kun ei tarttunut käsistä minnekään. Toivotaan että menee nyt viimein perille

Edit. Se siitä tavaran vapaasta liikkuvuudesta euroopassa. Jälleen yksi kapula niihin rattaisiin ja kokoajan tuntuu enemmän siltä, että haluaisi ostaa suomesta kaiken
 
Viimeksi muokattu:

tuhkafenix

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Kannattaa tosin pitää mielessä ettei toikaan anna täyttä kuvaa koska viime aikoina Amazonissa on yleistynyt että hintaa usein lasketaan kupongeilla varsinaisen hinnanmuutoksen sijaan, ehkäpä juuri siksi että Keepa ei ainakaan toistaiseksi osaa tilastoida niitä. Tämä siis koskee enemmän Amazonin kautta myyviä muita kauppiaita kuin ihan suoraan Amazonin myymää tavaraa toki.
Joo toi kuponki homma on mietityttänyt minua, että mikä idea siinä on. Miksei vaan alennushinta voimaan. Ja omalla perstuntumalla noi kupongit ovat lisääntyneet.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
670
En tiennyt kupongeista mitään, vaikka olen tilannut Amazonista tänäkin vuonna keskimäärin 9 tilausta per kuukausi.

Siis mistä tuo kuponkihomma käy ilmi ja mistä kuponkeja saa?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 921
En tiennyt kupongeista mitään, vaikka olen tilannut Amazonista tänäkin vuonna keskimäärin 9 tilausta per kuukausi.

Siis mistä tuo kuponkihomma käy ilmi ja mistä kuponkeja saa?
Yleensä ostoskorissakin näyttää, jos tuotteeseen on kuponki jonka voi käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 341
Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 002
Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.
Chatti on ainakin itsellä toiminut aina, sähköpostia en ole kokeillut. Asiakaspalvelija saattaa tosiaan vaihtua, kun haluaa englannin kielellä keskustella.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 141
Mikä on amazon.de:ssä paras tapa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, chatti vai sähköposti? Tuntuu ainakin chatin kautta olevan vaikeaa saada edes englantia osaava asiakaspalvelija linjoille ja aina ensimmäisenä tulee vain viesti että siirretään toiselle asiakaspalvelijalle tai toinen vaihtoehto on, että koko chat-istunto vain kylmästi katkaistaan.
Chatti. Silloin voit saman asiakaspalvelijan kanssa hoitaa asian loppuun asti, ja voit heti korjata mahdolliset väärinymmärrykset.

Itsellä on aina tullut chatissa suoraan englanninkielinen asiakaspalvelija erikseen kysymättä.
 

tuhkafenix

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Mulla on varmaan pari viikkoa näyttänyt "problem with chat" sekä puhelimen apissa että koneella selaimen kautta.
Toimiiko muilla amazon.de chatti? Mulla näyttää vain puhelu mahdollisuutta ja ei oikein tuo saksa taivu. Olenkohan joutunut jollekkin mustalle listalle tms...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 341
Ompas kyllä hankalaa ollut asioida Amazonin kanssa omaan tilaukseen liittyen. Tilasin prime day:nä 9 tuotetta, joista 1 tuli erikseen ja muut 8 samaan pakettiin pakattuna. Molemmista paketeista tuli se UPS:n viesti että haluaako paketin toimitettavan kotiin vai lähimpään toimipisteeseen ja valitsin jälkimmäisen. Isommasta paketista ei koskaan tullut saapumisviestiä, mutta se löytyi tuolta toimipisteestä toista pakettia hakiessa. Heti huomasi että paketti oli vähän kärsineen näköinen ja uudelleenteipattu.

Kotona sitten kuvasin tuon paketin avaamisen kun on kiinanpakettien kanssa tottunut siihen että pitää olla jotain todisteita jos tuotteet on kadonneet tai hajoneeet. Sieltähän puuttui kolme tuotetta, ladattavat AA- ja AAA-paristot, sekä muistikortti. Tuosta sitten kävin samantien amazonin sivuilla chatin kautta ilmoittamassa ja aloittivat jonkin oman tutkintansa minkä piti kestää kolme päivää. Tarjosin videotodistetta paketin avaamisesta, mutta eivät kuulemma halunneet tai tarvinneet sitä. Pyysivät antamaan 3 päivää aikaa asian tutkimiseen ja ottamaan sitten uudestaan yhteyttä.

Tutkiessani paketin seurantatietoja huomasin että paketti oli kirjattu kuljetukseen tampereella ja 10 min myöhemmin status oli muuttunut toimitetuksi paikkakunnan ollessa 600km kauempana. Amazonilta tuli viesti että heidän tietojensa mukaan paketin paino on ollut lähtiessä ja saapuessa sama, eli mikään ei viittaa tuotteiden katoamiseen, mutta jotainhan tuolla 600km matkalla on tapahtunut. Mitään saapumisviestiä ei tosiaan paketista koskaan tullut ja itse noudin sen 4 päivää myöhemmin kuin mitä se oli seurantatietoihin merkitty jo toimitetuksi.

Kun otin uudestaan yhteyttä tuonne Amazonin chattiin kolme päivää myöhemmin niin pyysivät taas vuorokauden lisää aikaa ja vastaus tulisi sitten sähköpostilla. Pari päivää myöhemmin tänään tuli viesti että palauttavat minulle 44,01€ mikä ei vastaa kadonneiden tuotteiden arvoa 53,06€. Myöskään ei ole mahdollista saada korvaavia tuotteita tilalle, eli rahapalautus on ainoa vaihtoehto heillä. Tällä kertaa päätin laittaa uutta viestiä sen ota yhteyttä sähköpostilla vaihtoehdon kautta, kun ei jaksa joka kerta selittää samoja asioita sinne chattiin. Myöskään noihin sähköposteihin mitä amazonilta tulee ei selvästi voi vastata, mikä tekee asioinnista hankalaa kun aina joutuu aloittamaan sen ongelman selittämisen alusta uudelle asiakaspalvelijalle.

Saa nyt nähdä miten saavat tuon homman pursittua kasaan, mutta ainakin itselle jää sen verran paska maku suuhun tästä ostokerrasta ettei tule varmaan vähään aikaan tilattua tuolta mitään. Asiakaspalvelu toimii siinä mielessä huonosti että eivät jaa mitään tietoja asiakkaalle että mihin nuo heidän palautussummansa esimerkiksi perustuvat tai mitä ovat itse saaneet tutkittua asiaan liittyen. En tiedä saisiko noita rahoja takaisin myös visan kautta kun tuli maksettua ostokset luotolla jossa pitäisi jonkinlainen ostoturva kuitenkin olla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 828
Viestejä
4 341 094
Jäsenet
72 285
Uusin jäsen
cuckroopin_kauhu

Hinta.fi

Ylös Bottom