Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tietoa, jos tilaan subscribe and save -tuotteita niin tarvitseeko yhteissumman ylittää 99e että saa ilmaiset postikulut? Riittääkö että ensimmäisellä kerralla on yli tuon 99e, ja seuraavat määrävälein tulevat toimitukset tulevat ilman postikuluja vaikka loppusumma jäisi alle 99e?
 
Onko tietoa, jos tilaan subscribe and save -tuotteita niin tarvitseeko yhteissumman ylittää 99e että saa ilmaiset postikulut? Riittääkö että ensimmäisellä kerralla on yli tuon 99e, ja seuraavat määrävälein tulevat toimitukset tulevat ilman postikuluja vaikka loppusumma jäisi alle 99e?
Viimeksi kun kokeilin, tuo S&S toimi typerästi niin, että ilmaiset postit tulivat vain ekaan lähetykseen, ja seuraavat olisivat tulleet kaikki omina lähetyksinään postikuluineen. Peruin sitten ennen uusiutumista.

Toki jos jaksaa kikkailla, voi ottaa S&S ja perua sen kun tilaus on lähtenyt niin säästää jokusen sentin.
 
Näinhän se tuli todettua: jos joku tuntuu liian edulliselta, niin tuskin on totta.

Olen jonkin aikaa haeskellut hyvää pyöränkuljetustelinettä autoon ja viime viikolla Amazon Marketplace’ssa oli yhdellä myyjällä about 50% alennuksella Thulen teline.
Samalla myyjällä oli muitakin arvokkaampia tuotteita kovilla alennuksilla.

No, varoituskellot soi ja olin 90% varma, että huijaus / varastettu tili. Otin chatilla yhteyttä Amazonin aspaan (en siis myyjään) ja kerroin havainnostani. Aspa tsekkas myyjää ja sanoi, että vaikuttaa ihan legitiltä ja ostajalla on A to Z tuki ja rahat saa takaisin, jos tavara ei ole kuranttia tai jää tulematta. Kehotti suorastaan ostamaan :)

Tein oston, seuraavana aamuna menin katsomaan tilannetta ja totesin, että ko. myyjällä ei ensimmäistäkään tuotetta myynnissä. Eli jotain tapahtunut.

Yritin perua tilaukseni, jäi odottamaan myyjän kuittausta / hyväksyntää. Siinä tilassa (yritetään perua tjsp) tilaus oli tähän iltaan asti. Kunnes huomasin, että tilaushinta on veloitettu tililtäni (useampi sata euroa) :mad:

Otin uudestaan yhteyttä aspaan. On muuten hankalaa ohittaa ne automaatit. Lopulta sain jonkun ihmisolennon linjan päähän ja kerroin homman. Hän vakuutti, että 100% varmuudella saan rahat takaisin…. saattaa vaan kestää 5-7 pvä. Ilmeisesti veloitus oli osana tilauksen peruutusprosessia, koska jälkeenpäin huomasin s-postit (saksaksi), joissa kerrottiin rahojen palautuvan muutaman päivän kuluessa.

Näiden muutaman päivän aikana olikin kauppiaan palautteisiin tullut runsaasti yhden tähden kommentteja, joissa varoitetaan huijauksesta. Osaan ostajista myyjä oli ollut yhteydessä ja pyytänyt rahoja tilisiirtona unkarilaiselle tilille.

Jännä havainto, että samat feikkikamat tulivat muutaman päivän päästä taas jonkun toisen kaapatun(?) myyjän kauppapaikalle myyntiin. Ihan sama setti ja samat halvat hinnat.

No, vahingosta viisastuu ja olihan tuossa omaa ahneutta ja tyhmyyttä mukana. Sama teline nyt sitten ostettu kotimaisesta liikkeestä tuplahintaan :thumbsup:

edit: Amazonin palauttamat rahat jo perillä, alta vrk.
 
Viimeksi muokattu:
Mun edellisessä duunissa, jossa paljon paketteja lähti UPS:n matkassa, seurantanumero ja "Label Created" tuli usein jo ennen kuin tavaraa oli edes varastossa. Kyllä se sieltä Italiasta voi hyvinkin ehtiä yhdessä arkipäivässä ainakin eteläisempään Suomeen, joten en vielä aspaa tuolla vaivaisi

Tänään piti tulla paketti klo 20 mennessä. Kyselin jo aamulla aspasta. Valitteli vaan, että jotain häikkää ja on tulossa, ehkä päivän myöhässä jne.
Nyt muuttui Amazonin seurannassa "21.6. mennessä". Tein tilauksen 5.6., niin ei mennyt ihan putkeen tämä nyt...
 
Itse tilasin Saksan Amazonista tavaraa jonka luvattiin saapuvan tiettyyn päivämäärään mennessä. Kun päivämäärän ilta tuli ja Postin palveluaika päättyi, peruutin tilauksen ja rahat olivat seuraavana aamuna takaisin tilillä. Lähettäjä ei ollut saanut edes kamaa vielä lähetettyä tilausseurannan mukaan siinä vaiheessa.
 
Tänään piti tulla paketti klo 20 mennessä. Kyselin jo aamulla aspasta. Valitteli vaan, että jotain häikkää ja on tulossa, ehkä päivän myöhässä jne.
Nyt muuttui Amazonin seurannassa "21.6. mennessä". Tein tilauksen 5.6., niin ei mennyt ihan putkeen tämä nyt...
Itellä ei Amazonin paketti, mutta UPS:n lajittelukeskuksessa jotain levinnyt, liittyiskö siihen?

Screenshot_20240615-191010.png
 
Tänään piti tulla paketti klo 20 mennessä. Kyselin jo aamulla aspasta. Valitteli vaan, että jotain häikkää ja on tulossa, ehkä päivän myöhässä jne.
Nyt muuttui Amazonin seurannassa "21.6. mennessä". Tein tilauksen 5.6., niin ei mennyt ihan putkeen tämä nyt...
Oma veikkaus on että hukkunut eikä tule. Tuurilla voi toki ilmestyä/löytyä jostain ja lähteä liikkeelle, joskus nuo ilmestyy viikkojenkin jälkeen.

Saat refundin sitten tuon päivitetyn toimitusajan jälkeen 22.6. Tuo toimitusajan päivitys viikolla eteenpäin on automaattinen kun toimitusaika menee ohi.

Jos on yhtään kiire niin itse tilaisin uuden jo valmiiksi, ja jos sattuukin molemmat tulemaan niin palauttaa toisen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pea
Millaiset palautusoikeudet on Saksan Amazonilta tilattu tuoteilla? Maksaako palautus?
Tuotetta myy Amazon?
Dispatches from
Amazon
Sold by
Amazon

Linkkin takaa löytyykin palautusehdot. Mutta palautuskustannuksista ei puhuta mitään.
About Our Returns Policies - Amazon Customer Service
Lähes joka sivulla tuota kysellään, lainataan tässä vaikka Anssi_H:n viestiä edelliseltä sivulta. Samalla lailla palautukset vaikka ei olisi tuote rikki.

Jos tuote ei toimi niin ei tarvitse maksaa palautuskuluja.

Jos tuo oli Amazonin lähettämä kuten linkissäsi niin todennäköisesti voit tehdä palautuksen suoraan ihan tilaussivulta ja laitat syyksi että tuote ei toimi, ja saat suoraan DHL:n palautusosoitekortin jonka kanssa voit viedä paketin Postiin (tai pakettiautomaattiin täältä: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti , syötetään JJD-tunnus osoitekortista).
 
Oma veikkaus on että hukkunut eikä tule. Tuurilla voi toki ilmestyä/löytyä jostain ja lähteä liikkeelle, joskus nuo ilmestyy viikkojenkin jälkeen.

Saat refundin sitten tuon päivitetyn toimitusajan jälkeen 22.6. Tuo toimitusajan päivitys viikolla eteenpäin on automaattinen kun toimitusaika menee ohi.

Jos on yhtään kiire niin itse tilaisin uuden jo valmiiksi, ja jos sattuukin molemmat tulemaan niin palauttaa toisen.

Tätä se kai on kun kantaa rahansa Amazonin ja UPS:n kaltaisille roistoformoille. Oppia, oppia...

Yhtään vitsis tätä säätöä.

...

@Anssi_H taidat olla oikeassa, mitään ei ole edelleenkään tapahtunut. Ja nyt tuotetta ei tietenkään enää saa lähellekään samaan hintaan mistään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilaa tuolta amazon.com:sta, niin toimitusosoiteksi pitää laittaa suoraan kotiosoite eikä siihen saa valittua esim. lähintä palvelupistettä. Tuleeko nuo paketit siis suoraan yleensä kotiovelle vai meneekö ne lähimpään ups/dhl/posti palvelupisteeseen?
 
Jos tilaa tuolta amazon.com:sta, niin toimitusosoiteksi pitää laittaa suoraan kotiosoite eikä siihen saa valittua esim. lähintä palvelupistettä. Tuleeko nuo paketit siis suoraan yleensä kotiovelle vai meneekö ne lähimpään ups/dhl/posti palvelupisteeseen?

Niitä yritetään / "yritetään" toimittaa kotiin ensin. Jos UPS kuriirina, niin pääsääntöisesti tuota jälkimmäistä.
 
Jos tilaa tuolta amazon.com:sta, niin toimitusosoiteksi pitää laittaa suoraan kotiosoite eikä siihen saa valittua esim. lähintä palvelupistettä. Tuleeko nuo paketit siis suoraan yleensä kotiovelle vai meneekö ne lähimpään ups/dhl/posti palvelupisteeseen?

Jos tulee Postilla, niin OmaPostiin tulee yleensä etukäteen ilmoitus, josta toimituksen voi vielä halutessaan vaihtaa kotiovelta palvelupisteeseen tai automaattiin. Jos Postin kotiin toimitus epäonnistuu, niin pakettia ei välttämättä viedä lähimpään Postin palvelupisteeseen, jos se on pienempi noutopiste, vaan alueen isompaan palvelupisteeseen.
 
Jos tilaa tuolta amazon.com:sta, niin toimitusosoiteksi pitää laittaa suoraan kotiosoite eikä siihen saa valittua esim. lähintä palvelupistettä. Tuleeko nuo paketit siis suoraan yleensä kotiovelle vai meneekö ne lähimpään ups/dhl/posti palvelupisteeseen?

Täällä ainakin joissain UPS lähetyksissä on tullut tekstiviesti, johon vastaamalla vuorokaudessa tyyliin A: kotiin kuljetus aikavälillä xx-xx tai B: nouto tästä noutopisteestä. Siinä ei ole itse pystynyt noutopisteeseen vaikuttamaan, eikä ole ollut välttämättä se lähin piste. Se tosiaan riippuu siitä, mille kuljetusfirmalle paketti päätyy kuljetettavaksi, miten homma toimii.
 
Jos asut esim.ok-talossa tai rivarissa ja asunnon sijainti on autolla helposti lähestyvä niin kotiintoimitus on ok. Vastaavasti jos asuu kerrostalossa ja ulko-ovi varustettu ovikoodilla niin helponta on ohjata se lähimpään noutopisteeseen josta voi kätevästi esim.työpäivän jlk käydä hakee pois.
 
Life hack: ovikoodi kannattaa näpytellä mukaan siihen osoitteen, yleensä siinä on 1-2 optional riviä käytössä mihin mahtuu hyvin tekstiä.
Tää parantaa pakettien kotiintuloprosenttia n. 1% jos se on eri rivillä. Jos oma osoite on lyhyt, se kannattaa laittaa ykkösriville perään, jolloin se kasvaa ehkä 30%:iin.
 
Jos tilaa tuolta amazon.com:sta, niin toimitusosoiteksi pitää laittaa suoraan kotiosoite eikä siihen saa valittua esim. lähintä palvelupistettä. Tuleeko nuo paketit siis suoraan yleensä kotiovelle vai meneekö ne lähimpään ups/dhl/posti palvelupisteeseen?
Muiden vastauksista poiketen minulla Amazon.comin Expedited-toimitukset ovat yleensä tulleet suoraan OmaPostissa valittuun noutopisteeseen Postipaketteina, eli ei kotiintoimituksella (sekoittivatkohan muut vastaajat Saksan Amazoniin joka toimii eri tavalla?).
Amazon.comin Express-toimitukset taas on yleensä toimittanut DHL Express kotiintoimituksina, jotka voi DHL:n kautta ohjata DHL:n noutopisteisiin.
 
Kysytäämpä viisammilta koska en nyt ole varma että käsitänkö kaiken oikein ja
mulla oli jo enteriä vaille valmis ostos eli alla olevan linkin mukainen paketti, mutta
iski epävarmuus että enhän nyt tyri ja tuossa on jotain jota en osaa ottaa huomioon.


Tilaan tuon yrityksen nimissä ja minusta oli edullinen kun otin tuon kotelon ja panssarilasin mukaan
niin oli jotain 220e veroton hinta koko setille lähetyksineen niin hinta on ok, mutta onko
tuossa jotain jota en hoksaa eli toimii normisti suomessa ym.

Eli siis onko tuo ylipäätään sama puhelin kuin kotimaassa myytävät.

Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa neuvoa.
 
Ainakin tällä hetkellä linkkisi vie kolmannen osapuolen myymään ja toimitamaan tuotteeseen (ts. amazon ei ole lähettäjänä eikä myyjänä tuossa) ja hintakin näyttää olevan aika korkea. Jos ostat myyjältä joka postittaa tuotteet itse niin kannattaa tarkistaa niiden arvostelut jne. Yleinen huijaus on, että murettu tili lisää tuotteita joiden normaalihinta on huomattavasti alempi kuin normaali ja yrittää saada asiakkaan maksamaan tuote Amazonin ohi muulla tavalla. Tuotetta asiakas ei kuitenkaan saa ja rahatkin menee jos maksu menee Amazonin ohi.
 
Kysytäämpä viisammilta koska en nyt ole varma että käsitänkö kaiken oikein ja
mulla oli jo enteriä vaille valmis ostos eli alla olevan linkin mukainen paketti, mutta
iski epävarmuus että enhän nyt tyri ja tuossa on jotain jota en osaa ottaa huomioon.


Tilaan tuon yrityksen nimissä ja minusta oli edullinen kun otin tuon kotelon ja panssarilasin mukaan
niin oli jotain 220e veroton hinta koko setille lähetyksineen niin hinta on ok, mutta onko
tuossa jotain jota en hoksaa eli toimii normisti suomessa ym.

Eli siis onko tuo ylipäätään sama puhelin kuin kotimaassa myytävät.

Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa neuvoa.

Myyjä näyttäsi sijaitsevan Italiassa (tai ainakin reilsiteröity sinne) ja kun katsoo muita tuotteita myynnissä niin melkein kaikkia on 1kpl, vsin osaa 2-3kpl eli joku pikkuliike joka hommaa puhelimia mistä lienee pieninä erinä?
 
Ainakin tällä hetkellä linkkisi vie kolmannen osapuolen myymään ja toimitamaan tuotteeseen (ts. amazon ei ole lähettäjänä eikä myyjänä tuossa) ja hintakin näyttää olevan aika korkea. Jos ostat myyjältä joka postittaa tuotteet itse niin kannattaa tarkistaa niiden arvostelut jne. Yleinen huijaus on, että murettu tili lisää tuotteita joiden normaalihinta on huomattavasti alempi kuin normaali ja yrittää saada asiakkaan maksamaan tuote Amazonin ohi muulla tavalla. Tuotetta asiakas ei kuitenkaan saa ja rahatkin menee jos maksu menee Amazonin ohi.

Antaapa tuon nyt olla ja katsotaan josko löytyisi muualta mutta työhommiin tarvitsen
jonkun tuommoisen joka sietää kosteutta ja kauaa ei pysty enää odottelemaan kun ei
nykyistä einaa saada ladattua.
 
Prime days tulee taas 16-17.7; mites toi Saksan Prime, että saako mailbox de kautta tilailtua vaikka Echo Dottia sen kautta suomeen, vai onko se todellakin vaan saksankielen malli ja international erikseen? Miks ne on noin ilmoitettu?
 
Sitä pitää varmaan taas klo 01 jälkeen tarkistaa tarjoukset? Erityisesti haussa olisi halpa ssd viimekesäisen 2TB kingstonin tyyliin.
 
Prime days tulee taas 16-17.7; mites toi Saksan Prime, että saako mailbox de kautta tilailtua vaikka Echo Dottia sen kautta suomeen, vai onko se todellakin vaan saksankielen malli ja international erikseen? Miks ne on noin ilmoitettu?
Olen mailboxden kautta tilannut Echo dotin. Ihan sama laite saksalainen kuin international.
 
Mites tuon Primen ottaminen toimii? Lähinnä siis mietin, että jos otan sen tuolta amazon.de kautta, niin toimiiko mulla myös se suomenkielinen Prime Video ihan normaalisti samalla tilillä?
 
Mitäs kulutustavaraa jengi tilailee tuolta Amazonilta? Tarttis saada 100€ täyteen niin mietin vaihtoehtoja. Sähköhammasharjan vaihtopäitä on edelliseltä tilaukselta vielä enemmän kuin tarpeeks.
 
Mitäs kulutustavaraa jengi tilailee tuolta Amazonilta? Tarttis saada 100€ täyteen niin mietin vaihtoehtoja. Sähköhammasharjan vaihtopäitä on edelliseltä tilaukselta vielä enemmän kuin tarpeeks.

Mm. urheiluvaatteita, kenkiä, kaapeleita, latureita, mobiilitarvikkeita, sateenvarjo, saunatyyny, dyson imurin lattiateline.
 
Mitäs kulutustavaraa jengi tilailee tuolta Amazonilta? Tarttis saada 100€ täyteen niin mietin vaihtoehtoja. Sähköhammasharjan vaihtopäitä on edelliseltä tilaukselta vielä enemmän kuin tarpeeks.

Sodastream jos löytyy, niiden pulloja saa halvalla. Lisäksi tietenkin Thermalrightin jäähyt, jotka on parasta kulutustavaraa.

Valitan, näitä ei ole linkkejä siistetty, mutta ei ole refulinkkejä:
 
Mitäs kulutustavaraa jengi tilailee tuolta Amazonilta? Tarttis saada 100€ täyteen niin mietin vaihtoehtoja. Sähköhammasharjan vaihtopäitä on edelliseltä tilaukselta vielä enemmän kuin tarpeeks.

Lidntin suklaata olisin ehdottanut, mutta eihän em. merkin suklaata pysty enää tilaamaan Suomeen!? Lenkkareita (Asics) selaamalla sama homma, että oli vähemmän tuotteita mitä pystyi tilaamaan Suomeen ilmaisilla posteilla. Onko kukaan muu havainnut tällaista?
 
Suklaista olen itse tilannut Milkaa (viimeksi esim. Milka Nussini, Peanut Caramet ja Toffee Whole Nut levyjä) eli katsonut mitkä noista ovat kilohinnaltaan selkeästi alle 10€, mieluusti tuolla noin 7-8€ kieppeillä. Joko yksittäisiä 270-300g levyjä tai sitten isompia pakkauksia. Noista täytyy vaan katsoa mikä on tarjouksessa ja toimia sen mukaan. Milkaa sai kuitenkin jo 70-80 luvulla kaupasta joten ei ole mitenkään ns. uusi tuttavuus.

Mikäli tekee tulostuksia (3D tulosteita) niin tässä ei olisi järin kallis (nyt 20% alennus) 16,79€ YOOPAI vakuumi pakkaus setti mihin saa 20 filamenttia laitettua tyhjiöön (sisältää tietysti myös pumpun)
 
Lenkkareita (Asics) selaamalla sama homma, että oli vähemmän tuotteita mitä pystyi tilaamaan Suomeen ilmaisilla posteilla.
Asicsilla on myös oma verkkokauppa, jossa on ilmaiset toimitukset ja palautukset (UPS). Jäseneksi kannattaa liittyä.
 
Asicsilla on myös oma verkkokauppa, jossa on ilmaiset toimitukset ja palautukset (UPS). Jäseneksi kannattaa liittyä.

Tiedossa on. Kolmet Metaspeedit olen sieltä tilannut, mutta peruslenkkareissa Amazonin tarjoukset/hinnat ovat (olleet) ihan omaa luokkaansa.
 
Muilla ongelmia maksun onnistumisen kanssa?
Itellä ihme säätöä ollut tänään tilauksen kanssa. Kolmannella kerralla vasta meni tilaus sisään, ja sekään ei nyt ihan puhtaasti menny.
Pari ekaa kertaa tuli vaan että maksu declined, ja kolmannella kerralla nyt on lähteny tililtä vaan parin tuotteen osalta rahat.
Ensimmäistä kertaa lähtee tililtä vaan osa tilauksen arvosta.
 
Amazon.de tilauksella olikin parin tuotteen toimituspäivä vasta elokuun lopulla, loput varastossa. Nyt kuitenkin näyttää kaikille tuotteille toimituspäivää elokuun lopulle, lähettävätköhän noita varastossa olevia tuotteita kuitenkin ennen sitä?
 
Amazon.de tilauksella olikin parin tuotteen toimituspäivä vasta elokuun lopulla, loput varastossa. Nyt kuitenkin näyttää kaikille tuotteille toimituspäivää elokuun lopulle, lähettävätköhän noita varastossa olevia tuotteita kuitenkin ennen sitä?
Aiemmin (muutama vuosi sitten) lähettivät lähes aina erikseen noissa tilanteissa, mutta tuntuu että viime aikoina useammin jää tilaus odottamaan puuttuvia tuotteita.

Eli voinee kyllä käydä kummin vaan, mutta ei kannata lähettämisen varaan laskea.
 
Saakohan tonne Amazon.de hintahälytyksiä samalla tavalla kuin esim hinta.fi
Apista ei ainakaan helposti löytynyt.
 
Saakohan tonne Amazon.de hintahälytyksiä samalla tavalla kuin esim hinta.fi
Apista ei ainakaan helposti löytynyt.
Itse käytän keepaa. Lisäosa lisää myös mukavan käppyrän tuotesivulle, josta näkee tuotteen hintahistorian helposti. Siitä näkee ihan suoraan, että onko joku tarjous hyvä vai huijaus.
 
Itse käytän keepaa. Lisäosa lisää myös mukavan käppyrän tuotesivulle, josta näkee tuotteen hintahistorian helposti. Siitä näkee ihan suoraan, että onko joku tarjous hyvä vai huijaus.
Kannattaa tosin pitää mielessä ettei toikaan anna täyttä kuvaa koska viime aikoina Amazonissa on yleistynyt että hintaa usein lasketaan kupongeilla varsinaisen hinnanmuutoksen sijaan, ehkäpä juuri siksi että Keepa ei ainakaan toistaiseksi osaa tilastoida niitä. Tämä siis koskee enemmän Amazonin kautta myyviä muita kauppiaita kuin ihan suoraan Amazonin myymää tavaraa toki.
 
Pitäisi lähettää amazon.it:lle paketti, josta ei siis saa valmiiksi maksettua labelia kuten amazon.de:stä. No palautuksessa on se ongelma, ettei amazon.it anna puhelinnumeroa (edes aspasta pyytämällä), jotta paketin saisi suomesta lähtemään postilla eteenpäin. PostNord ei ilmeisesti anna lähettää ulkomaille ja UPS vaatii myös puhelinnumeron, mutta lisäksi myös sähköpostiosoitteen.

Tähänkö nyt tyssäsi tuotteen palautus. Eli mitä seuraavaksi, apuuva!?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 036
Viestejä
4 499 624
Jäsenet
74 325
Uusin jäsen
CapitateSnafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom