Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan uusi veruke lähetyksen viivästymiselle: "on niin huonot kelit":rofl:

Fillarin rassaustelinettä odotellaan!

teline.png
 
Kysytääs nyt täältä. Ajatuksena olis tilata Saksan Amazonista Mailboxde kautta tollanen Garmin 530 pyöräilytietokone.

Elikkäs kun mailboxilta tulee tuo saksalainen osoite johon tuote lähetetään ja tuossa tulee toi ID mukana niin mihin kenttään toi tarttee syöttää osoitetiedoissa amazonissa? Vai riittääkö ihan vaan osoite pelkästään minkä ne tuolta antaa ja sitten vaan tekee tilauksen?
 
Kysytääs nyt täältä. Ajatuksena olis tilata Saksan Amazonista Mailboxde kautta tollanen Garmin 530 pyöräilytietokone.

Elikkäs kun mailboxilta tulee tuo saksalainen osoite johon tuote lähetetään ja tuossa tulee toi ID mukana niin mihin kenttään toi tarttee syöttää osoitetiedoissa amazonissa? Vai riittääkö ihan vaan osoite pelkästään minkä ne tuolta antaa ja sitten vaan tekee tilauksen?

Tuon kyllä pitäisi normaalisti tulla suomeen toimitettuna, kaikki muut Garmin tuotteet tulee. Kannattaa ehkä aspasta kysyä ennen kuin kikkailee. Tuote listauksessakin lukee että toimitus Suomeen, mutta jostakin syystä juuri tuolle tuotteelle ei sitten annakaan sitä, kun menee tuotesivulle.
 
Kysytääs nyt täältä. Ajatuksena olis tilata Saksan Amazonista Mailboxde kautta tollanen Garmin 530 pyöräilytietokone.

Elikkäs kun mailboxilta tulee tuo saksalainen osoite johon tuote lähetetään ja tuossa tulee toi ID mukana niin mihin kenttään toi tarttee syöttää osoitetiedoissa amazonissa? Vai riittääkö ihan vaan osoite pelkästään minkä ne tuolta antaa ja sitten vaan tekee tilauksen?
Minulla tuo osoite on laitettu tällä tavalla. Tuo Mailboxde.com pitää näkyä osoitteessa samaten kuin ID.

1713442848415.png
 
Tuon kyllä pitäisi normaalisti tulla suomeen toimitettuna, kaikki muut Garmin tuotteet tulee. Kannattaa ehkä aspasta kysyä ennen kuin kikkailee. Tuote listauksessakin lukee että toimitus Suomeen, mutta jostakin syystä juuri tuolle tuotteelle ei sitten annakaan sitä, kun menee tuotesivulle.
Aikaisemmin on tarjonnut toimitusta suoraan kyllä Suomeen. Täytyypä kysyä aspasta vielä.
 
Tuli ostettua noin 30e u-green usb-c hdmi capture kortti mutta ei oikein tahdo pelittää. Yhteys katkeaa jatkuvasti joka 10 sekuntti ja valittaa että no signal. Mitenkäs näissä menikään palautukset että jos joudun postittamaan niin saikos näissä postitkulut jotenkin takaisin ? Tuskin malttaita maksa ja mietityttää kannattaako 30e takia mutta on se rahaa sekin.
 
Tuli ostettua noin 30e u-green usb-c hdmi capture kortti mutta ei oikein tahdo pelittää. Yhteys katkeaa jatkuvasti joka 10 sekuntti ja valittaa että no signal. Mitenkäs näissä menikään palautukset että jos joudun postittamaan niin saikos näissä postitkulut jotenkin takaisin ? Tuskin malttaita maksa ja mietityttää kannattaako 30e takia mutta on se rahaa sekin.
Jos tuote ei toimi niin ei tarvitse maksaa palautuskuluja.

Jos tuo oli Amazonin lähettämä kuten linkissäsi niin todennäköisesti voit tehdä palautuksen suoraan ihan tilaussivulta ja laitat syyksi että tuote ei toimi, ja saat suoraan DHL:n palautusosoitekortin jonka kanssa voit viedä paketin Postiin (tai pakettiautomaattiin täältä: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti , syötetään JJD-tunnus osoitekortista).
 
Jos tuote ei toimi niin ei tarvitse maksaa palautuskuluja.

Jos tuo oli Amazonin lähettämä kuten linkissäsi niin todennäköisesti voit tehdä palautuksen suoraan ihan tilaussivulta ja laitat syyksi että tuote ei toimi, ja saat suoraan DHL:n palautusosoitekortin jonka kanssa voit viedä paketin Postiin (tai pakettiautomaattiin täältä: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti , syötetään JJD-tunnus osoitekortista).

Joo näin toimi. Kiitokset
 
Joudun nyt palauttamaan ensimmäistä kertaa viallisen tuotteen Amazonille ja tämä kohta ohjeissa jäi hämäämään:
" Securely pack the items you are returning, include the barcode with the Return Authorisation Label in the package. "

Sain pelkästään tuon DHL:n osoitekortin viivakoodeineen (return mailing label), pitäisikö tässä siis olla vielä joku toinenkin viivakoodilappu, joka laitetaan laatikon sisään? Vai kuuluuko noista osoitekortin viivakoodeista joku tulostaa erikseen laatikon sisään laitettavaksi? :confused:
 
Joudun nyt palauttamaan ensimmäistä kertaa viallisen tuotteen Amazonille ja tämä kohta ohjeissa jäi hämäämään:
" Securely pack the items you are returning, include the barcode with the Return Authorisation Label in the package. "

Sain pelkästään tuon DHL:n osoitekortin viivakoodeineen (return mailing label), pitäisikö tässä siis olla vielä joku toinenkin viivakoodilappu, joka laitetaan laatikon sisään? Vai kuuluuko noista osoitekortin viivakoodeista joku tulostaa erikseen laatikon sisään laitettavaksi? :confused:

Joo, ittellä oli tämmöinen se lomake jonka sain sähköpostiin (Oli linkki amazonin sivuille). Siinä laitoin tuon alimmaisen DON3 koodin paketin sisään.

Rahat palautui aikaisemmin kuin paketti kerkes menemään Saksaan. Sähköpostissa oli jotain että rahat otetaan takaisin jos sattuu käymään niin että tuotetta en koskaan lähetä takaisin.
 

Liitteet

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    159,5 KB · Luettu: 86
Joudun nyt palauttamaan ensimmäistä kertaa viallisen tuotteen Amazonille ja tämä kohta ohjeissa jäi hämäämään:
" Securely pack the items you are returning, include the barcode with the Return Authorisation Label in the package. "

Sain pelkästään tuon DHL:n osoitekortin viivakoodeineen (return mailing label), pitäisikö tässä siis olla vielä joku toinenkin viivakoodilappu, joka laitetaan laatikon sisään? Vai kuuluuko noista osoitekortin viivakoodeista joku tulostaa erikseen laatikon sisään laitettavaksi? :confused:
Sitä sisäpuolelle laitettavaa ei tule aina, riippuu tuotteesta.
 
Joo, ittellä oli tämmöinen se lomake jonka sain sähköpostiin (Oli linkki amazonin sivuille). Siinä laitoin tuon alimmaisen DON3 koodin paketin sisään.

Rahat palautui aikaisemmin kuin paketti kerkes menemään Saksaan. Sähköpostissa oli jotain että rahat otetaan takaisin jos sattuu käymään niin että tuotetta en koskaan lähetä takaisin.
Sitä sisäpuolelle laitettavaa ei tule aina, riippuu tuotteesta.

Kiitoksia teille, en siis saanut tuollaista erillistä viivakoodia kuten mercer2x2:n kuvassa ollenkaan, mutta jos sitä ei kaikkiin tuotteisiin tulekaan niin asia selvä.
Nyt kun vielä saisi tuon paketoitua jotenkin järkevästi kun amazonin alkuperäinen loota kärsi matkalla sen verran, ettei sitä ehkä voi enää käyttää...
 
Hyvä kysymys ja tietoa noista viivakoodeista. Itse laitoin varmuuden vuoksi kaikki viivakoodit omaan palautuspakettiini sekä paketin ulkopuolelle että sisäpuolelle. Mutta ilmeisesti ei olisi tarvinnutkaan laittaa sisäpuolelle mitään, kun ei muistaakseni ollut tuota viestin #4964 alinta viivakoodia. No, tuskin haittaakaan oli.
 
Saako Saksan Amazonista ilmaisen toimituksen jos tilaus sisältää ladattavan tuotteen, ja summa ilman tuota tuotetta jäisi alle ilmaisen toimituksen rajan?
 
Saako Saksan Amazonista ilmaisen toimituksen jos tilaus sisältää ladattavan tuotteen, ja summa ilman tuota tuotetta jäisi alle ilmaisen toimituksen rajan?

Jos tilauksen loppusumma on isompi kuin se vaadittava (99€?) niin toimitus on ilmainen. Se toimituskulu näkyy kyllä tilatessa, kokeile.
 
Moni näyttää olevan tyytyväinen Amazonista tilaamiseen. Ite en tosiaan ole ollut tyytyväinen varmaan yhtään kertaa viimeisen vuoden aikana.

Tällä kertaa neljä tuotetta Amazonista. Yksikään ei edes ollut mitenkään halpoja, mutta amazon.de:sta tilasin kuitenkin laajan valikoiman antamien vaihtoehtojen ja välittömän saatavuuden takia, ja koska oli taas muka helppoa kun samasta paikasta sai monet ostokset yhdellä kertaa. Nyt 2kpl ostoksia oli "fulfilled by Amazon" ja ne lähti jopa parissa päivässä UPS:n kyytiin vaika nekin taitaa saapua kamelikaravaanilla kun ei viikko lähetyspäivästä niidenkään saapumiseen riitä. Amazonin itse myymien kamojen päällä istuivat sitten viisi päivää ennen kuin saivat paketin postiin, eikö noilla pitänyt olla huippuhyvä logistiikka? Toiset viisi päivää nyt jo mennyt eikä paketti ole vieläkään saapunut Suomen postille. Näköjään amazon.de tilauksissa pitää aina varautua vähintään 1 - 2 viikkoa toimitusaikaan mikä on eurooppalaisten verkkokauppojen tasoon nähden huono suoritus ja tietenkin nytkin pääsen käymään kahdessa eri noutopisteessä ostokset saadakseni. Jos edes saan kaikkea tilaamaani tälläkään kertaa kun ei siihenkään pysty enää luottamaan tuolta tilatessa. Jos ei ala ostoksia loppuviikkoon mennessä kuulua on pakko tilata muualta samat tavarat, koska niille on melko olennaista käyttöä ensi viikolla.

Pari juttua nyt tilasin vielä Suomesta (säästäen hinnassa satasen vs. jos olisin tilannut Amazonilta samassa tilauksessa kuin nuo muut kamat). Tilaukset tein sunnuntaina ja maanantaina kumpikin lähti postin matkaan.
 
Mites kyseleekö muilla Iphone Amazon äppi postiosoitetta jatkuvasti (Check box melkein joka kirjautumisella Dismiss / Change address)? Viikko sitten meni myös rikki "my lists" toiminto, joka näyttää tyhjää iphone äpissä. Tein tuosta tiketin amazonille.
 
Sain viallisen tuotteen takia palautusohjeet ja arvion palautuksen määrästä. Se näyttäisi olevan vuoden vanhasta striimeristä ostohinta. Eli nähtävästi palauttavat takuun alaisen laitteen koko ostohinnan ja eivät vähennä palautusrahteja?
 
Sain viallisen tuotteen takia palautusohjeet ja arvion palautuksen määrästä. Se näyttäisi olevan vuoden vanhasta striimeristä ostohinta. Eli nähtävästi palauttavat takuun alaisen laitteen koko ostohinnan ja eivät vähennä palautusrahteja?
Näin ovat toimineet tosiaan omissa caseissani.
 
Tulipa tilattua riskillä Warehousen puolelta kompurakylmälaukku "used acceptable" luokituksella. Ennen olleet palautetut kamat ok kunnossa, mutta tämä on sitten kolhuinen eikä edes virtajohtoa ole mukana ja vois palauttaa. Ymmärsinkö oikein, että nykyään tulee valmiiksi maksettu palautus eikä tarvi enää itse maksella? Ja koko palautus korvataan? Amazonin sivuilta selvis huonosti asiat.

Huoliiko posti ongelmitta DHLn/Amazonin osoitekortin?

E: Eihän se koko roska edes toiminut. Noh palautus meni helposti postiin.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä amazonin paketit tullut tarpeeksi nopeasti itselle mutta nyt olikin vähän hitaampaa.
Ensimmäinen päivä tilasin ja kaikki muut tavarat saapuivat 13 päivä mutta gear keeper jonka tilasin lähti briteistä matkaan 16 päivä ja saapui tänään. (En tiennyt että amazon de tilaukset voivat tulla briteistä)
 
(En tiennyt että amazon de tilaukset voivat tulla briteistä)
Lähtevät erinäisistä varastoista pitkin Eurooppaa, mahtoikohan esim. oma Saksasta tilattu PC-koteloni tulla Italiasta asti. Ja jos tilaa vaikka kolme tuotetta, saattavat lähteä kolmestakin eri varastosta.
 
Miten menetellä, kun ei postille tai R-kioskille kelvannut palautuskoodi? Lähetetty dhl/Saksa posti ja Suomessa posti toi kotiin.
Pitääkö tässä ite ettiä kuriiri ja maksaa kulut?

Tulostin sen palautussivun koodin, niin väittivät ettei kelpaa/toimi se koodi.
On hieman erilainen kuin "normaali amazon -palautuslärpäke"




En tiiä luovutinko liian helpolla ja aloin palauttamaan. Kun myyjän tai Amazonin moka.
Tilasin etuvalot ja sain vain yhden.
Tuotteen otsikossa oli "set of headlights" ja kuvauksessa molempien umpioiden numerot. Melko pian maksun jälkeen tuotteen kuva ja osa tiedosta hävisi. Mulla on kuvakaappaukset, yms tallessa.
Myyjä vastasi että vain yksi valo ja laitto linkin nykyiseen/uuteen ilmoon että tämä on aivan oikein, yms. Uudessa ilmossa on vain yksi valo, sen jonka sain.

Hinta oli halpa nykyiseen hintatasoon etuvaloparista ja yhden valon kohdalla n. 1,4 kertainen mitä muualla halvimmat. Tilatessa oli pieni epäilys, että mitä sieltä tulee. Mutta kun ilmossa oli mainittu molemmat numerot ja tilaus meni läpi, sekä luottokortilla maksu, niin kokeilin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240525_121112.jpg
    Screenshot_20240525_121112.jpg
    190,5 KB · Luettu: 28
  • Screenshot_20240524_110510.jpg
    Screenshot_20240524_110510.jpg
    163 KB · Luettu: 28
Miten menetellä, kun ei postille tai R-kioskille kelvannut palautuskoodi? Lähetetty dhl/Saksa posti ja Suomessa posti toi kotiin.
Pitääkö tässä ite ettiä kuriiri ja maksaa kulut?

Tulostin sen palautussivun koodin, niin väittivät ettei kelpaa/toimi se koodi.
On hieman erilainen kuin "normaali amazon -palautuslärpäke"




En tiiä luovutinko liian helpolla ja aloin palauttamaan. Kun myyjän tai Amazonin moka.
Tilasin etuvalot ja sain vain yhden.
Tuotteen otsikossa oli "set of headlights" ja kuvauksessa molempien umpioiden numerot. Melko pian maksun jälkeen tuotteen kuva ja osa tiedosta hävisi. Mulla on kuvakaappaukset, yms tallessa.
Myyjä vastasi että vain yksi valo ja laitto linkin nykyiseen/uuteen ilmoon että tämä on aivan oikein, yms. Uudessa ilmossa on vain yksi valo, sen jonka sain.

Hinta oli halpa nykyiseen hintatasoon etuvaloparista ja yhden valon kohdalla n. 1,4 kertainen mitä muualla halvimmat. Tilatessa oli pieni epäilys, että mitä sieltä tulee. Mutta kun ilmossa oli mainittu molemmat numerot ja tilaus meni läpi, sekä luottokortilla maksu, niin kokeilin.
Myyjän pitää korvata palautuskulut tässä tapauksessa.

Jos et saanut palautuskorttia joka on valmiiksi maksettu, esim. DHL:n logo ja viivakoodi, niin kannattaa kysyä myyjältä voiko se sellaisen tarjota, vai maksatko itse (kannattaa käyttää shipit.fi) ja myyjä refundaa ekstraa sen postimaksun verran, vai refundaako suoraan ilman palautustarvetta.

Jos sovitte että maksat itse postimaksun eikä myyjä lopulta maksakaan kuluja, voit avata A-to-z guarantee claimin.

Jos myyjä sanoo suoraan ettei maksa palautuskuluja (eli ennen kuin olet mitään lähettänyt), silloin voit myös avata a-to-z claimin ja saat refundin ilman palautusvelvollisuuttta.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia kokemuksia porukalla on amazonin paketointitasosta? Tuleeko isotkin paketit ehjänä vai onko kulmat revennyt auki tms.?
 
Kirjavia. Välillä tulee hyvin pakattuja, välillä todella hutiloituja. Kaikki tavara ei aina ole ihan ehjänä perille asti selvinnyt.
 
Minkälaisia kokemuksia porukalla on amazonin paketointitasosta? Tuleeko isotkin paketit ehjänä vai onko kulmat revennyt auki tms.?

Itselläni on pari isompaa tavaraa tullut Amazonista; ilmanpuhdistuslaite ja Asus AP201 -kotelo. Molemmissa oli vain oma paketointi mikä lienee aika normaalia yksittäisten isojen laitteiden kanssa. Molemmat tuli ok ilman vaurioita. Pienempien tavaroiden kanssa on ollut vuosien aikana aika vaihtelevaa tasoa, pääsääntöisesti ihan ok, mutta ~2-3 v uotta sitten tuli yksi paketti jonka toinen pää oli lähes auennut ja yksi tuotteista oli lähes tippumassa kun sain paketin käsiini.
 
Kattotuuletin tuli omassa pakkauksessaan ja ehjänä. Ei ollut mitään erillistä paketointia.
 
Kyllä nämä Amazonin pakkaukset vähän jättää toivomisen varaa. Tällä kertaa ei ollut pakattu lainkaan, hyvin on optimoitu pakkaus. Ei ole ihmekkään, kun on läjäpäin käytettyä kamaa myynnissä kuntoluokituksella merkittäviä kolhuja. Itse asiassa tästä tuotteesta niitä ei ole toisin kuin toisesta vastaavantyyppisestä.

20240528_171035_2.jpg
 
Kyllä nämä Amazonin pakkaukset vähän jättää toivomisen varaa. Tällä kertaa ei ollut pakattu lainkaan, hyvin on optimoitu pakkaus. Ei ole ihmekkään, kun on läjäpäin käytettyä kamaa myynnissä kuntoluokituksella merkittäviä kolhuja. Itse asiassa tästä tuotteesta niitä ei ole toisin kuin toisesta vastaavantyyppisestä.

20240528_171035_2.jpg

Näissä voi tilatessa valita tuon "Ship in Amazon packaging".

1716912571883.png
 
Onko muilla mättänyt tilausten peruutus ennen lähetystä viime aikoina? Aiemmin tilaus on ollut mahdollista peruuttaa hyvinkin kivuttomasti ennen lähetystä, mutta nyt "peruutus" kesti huomattavasti pidempään ja päätyi silti lähetetyksi.
 
Onko muilla mättänyt tilausten peruutus ennen lähetystä viime aikoina? Aiemmin tilaus on ollut mahdollista peruuttaa hyvinkin kivuttomasti ennen lähetystä, mutta nyt "peruutus" kesti huomattavasti pidempään ja päätyi silti lähetetyksi.
Tuo riippuu täysin siitä, missä vaiheessa lähetysprosessia tilaus on. Minulla on useita tuollaisia epäonnistuneita peruutuksia vuosien varrelta (ja vähintään yhtä paljon onnistuneita). En ole huomannut onnistumisprosentissa muutosta, mutta en tee niin paljon peruutuksia että tulos olisi tilastollisesti merkittävä.
 
Tuo riippuu täysin siitä, missä vaiheessa lähetysprosessia tilaus on. Minulla on useita tuollaisia epäonnistuneita peruutuksia vuosien varrelta (ja vähintään yhtä paljon onnistuneita). En ole huomannut onnistumisprosentissa muutosta, mutta en tee niin paljon peruutuksia että tulos olisi tilastollisesti merkittävä.

Nojuu. Hieman tuntui vaan oudolta, että parin tunnin päästä tilauksesta peruttu tilaus oli kahden päivän jälkeenkin vielä "peruutamme tilausta" -tilassa, mutta päätyi silti eteenpäin postille. Mutta voihan se olla, että yksittäistapaus tällä kertaa.
 
Nojuu. Hieman tuntui vaan oudolta, että parin tunnin päästä tilauksesta peruttu tilaus oli kahden päivän jälkeenkin vielä "peruutamme tilausta" -tilassa, mutta päätyi silti eteenpäin postille. Mutta voihan se olla, että yksittäistapaus tällä kertaa.

Jos ei mene peruutus läpi, kannattaa yrittää heti perään pari kertaa uudestaan. Itellä on tuolla metodilla mennyt peruutukset aina läpi, kunhan on peruuttanut muutaman tunnin sisällä tilauksesta.
 
Itse lopettelin aikalailla tilaukset kun tuo 39e postiraja häipyi. Siihen mennessä löytyy aina jotain pieniä lähinnä työkaluja tai tarvikkeita.

99e rajojen aikana tullut tilattu vissiin vaan kerran tai kaksi. Toimitukset on mennyt ihan onnettomiksi alkuaikoihin verrattuna, vaikka ottaa amazonin ditscpacthed - mallisia niin paketteja tulee 6kpl pahimmillaan eri aikoihin ja eri kuljetus tavoilla, aivan mahdoton vaiva haeskella niitä, menee täysin se hyöty yhdestä paikasta tilaamisesta. Hinnat myös tuntuisi oleva nousseen eikä niin hyviä hintoja löydy kun Aikoinaan. Puhumattakaan nykyisestä paketoinnista tai sen puutteesta. Useemmpikin tavara tullut isossa pahvilaatikossa ilman yhtään mitään pehmusteita laatikko lennellyt siellä sisällä sitten x kuntoon ja monesti isossa laatikossa joku nurkka kärsinyt kun tavarat sisällä lennelleet miten sattuu.
 
Sama kyllä itsellä. Paljon kätevämpää jos tulisi yhdessä lähetyksessä eikä 2+. Joutuu sitten milloin mistäkin noutamaan. Lisäksi 99€ raja ei motivoi kovin spontaaneihin ostoksiin. Ostoskoriin ehtii kertyä tavaraa, ja viikkojen ja kuukausien myötä ehtii moneen kertaan pohtia, tarvitsenko tätä oikeasti.

Sitten se pakkaamisen laatu. Muistit esim samassa pahvipussissa powerin kanssa helisemässä -> fyysisesti paskaksi jne.
 
Kaikki amazonin paketit on tulleet kotiin toimituksena, vaikka tulisi useammassa erässä. Paketoinnin laatu on kyllä surkea, mutta mitää ei ole vielä hajonnut tai tippunut pois.

Tulee kyllä edelleen tilailtua, vaikka pitääkin se 99e raja koittaa aina ylittää. Toki olihan se 39e raja huomattavasti kätevämpi.

Palautuskin on helppoa, joten ei kyllä itsellä ole kauheasti valittamista. Edelleen se #1 nettikauppa itselleni.
 
Ensimmäistä kertaa tuli Saksan Amazonista lähetys, joka oli vaurioitunut kuljetuksessa aika pahasti (sekä paketti että sisus, yleensä sisus on ehjä vaikka paketti on ollut pahassa kunnossa). Kun teen reklaa tästä, Amazon antaa vaihtoehdoksi "returnless refund" eli maksaisivat hyvityksen Amazon-tilin lahjakortille.

Kyseessä n. 12€ maksanut tuote. Ilmeisesti tässä on kyse siitä, että eivät halua näin "halpaa" tuotetta palautettavan, koska lähetyskulut helposti kalliimmat.

Onko jollain käytännön kokemusta siitä, kuinka tämä "returnless refund" toimii? Eli palauttavatko siis tosiaan täyden hinnan tuotteesta, vaikka se jäisi mulle itselleni? Kyseessä on siis tuote, jota voin käyttää, vaikka se onkin osittain hajonnut. Kovin mielelläni en lähettelisi tätä takaisin (vaivannäkö), kun vastaavaa uutta ei enää kuitenkaan tilalle saa, tämä oli kaiketi viimeinen kappale.

Ja sitä lahjakorttia voinee sitten käyttää tilauksiin täysin normaalisti eli maksaa osan sillä ja osan sitten luottokortilla? Katselin, että nuo lahjakortit olisivat voimassa jonkun kymmenen vuotta, että riski ottaa hyvitys sellaisena ei ole kovin iso...
 
Ensimmäistä kertaa tuli Saksan Amazonista lähetys, joka oli vaurioitunut kuljetuksessa aika pahasti (sekä paketti että sisus, yleensä sisus on ehjä vaikka paketti on ollut pahassa kunnossa). Kun teen reklaa tästä, Amazon antaa vaihtoehdoksi "returnless refund" eli maksaisivat hyvityksen Amazon-tilin lahjakortille.

Kyseessä n. 12€ maksanut tuote. Ilmeisesti tässä on kyse siitä, että eivät halua näin "halpaa" tuotetta palautettavan, koska lähetyskulut helposti kalliimmat.

Onko jollain käytännön kokemusta siitä, kuinka tämä "returnless refund" toimii? Eli palauttavatko siis tosiaan täyden hinnan tuotteesta, vaikka se jäisi mulle itselleni? Kyseessä on siis tuote, jota voin käyttää, vaikka se onkin osittain hajonnut. Kovin mielelläni en lähettelisi tätä takaisin (vaivannäkö), kun vastaavaa uutta ei enää kuitenkaan tilalle saa, tämä oli kaiketi viimeinen kappale.

Ja sitä lahjakorttia voinee sitten käyttää tilauksiin täysin normaalisti eli maksaa osan sillä ja osan sitten luottokortilla? Katselin, että nuo lahjakortit olisivat voimassa jonkun kymmenen vuotta, että riski ottaa hyvitys sellaisena ei ole kovin iso...
Kyllä returnless refund tarkoittaa juuri sitä, että palauttavat kaikki rahat ja saat pitää hajonneen tuotteen.

Ja kyllä, gift balancea voi käyttää osittaismaksuna juuri noin.
 
Amazoniin ei oikeen taida nykysin saada oikeaa ihmistä asiakaspalvelu chattiin? Nyt tuolla vaan joku ihme chatbot systeemi, mistä ei oo mitään hyötyä.

Tänään vaan pisti pankin tilitapahtumissa silmiin ~10e (8,99gbp) velotus amazon london. Oon joskus viimevuoden lokuakuussa ottanu 1kk ilmasen prime jakson, joka nyt uusiutunut huomaamatta viimeset 8kk ajan, eli 80e yht juossu ihan turhia maksuja amazonille.

Tässä vielä hieno homma se, että oon mielestäni tuon primen uusiutumisen perunut ennen tuon ilmaisen kokeilujakson päätyttyä.
Siitäkin löytyy vielä vahvistus sähköposti amazonilta: "Dear xxx, We are confirming that you have turned off your auto-renew setting. Your Prime membership will not continue and you will lose access to your Prime benefits at the end of your membership period."
Sen jälkeen vielä vuorokausi ennen ilmaisjaksoa sähöposti: "Dear xxx, Your Prime membership is expiring soon and you will lose access to your Prime benefits at the end of your membership period. Click the button below to continue your Prime membership."

Aika ryöstetty ole tulee Amazonin toimesta. Ja etenkin kun asiakaspalvelun kautta tuonne ei tunnu saavan millään tapaa yhteyttä. :thumbsdown:
 
Amazoniin ei oikeen taida nykysin saada oikeaa ihmistä asiakaspalvelu chattiin? Nyt tuolla vaan joku ihme chatbot systeemi, mistä ei oo mitään hyötyä.

Tänään vaan pisti pankin tilitapahtumissa silmiin ~10e (8,99gbp) velotus amazon london. Oon joskus viimevuoden lokuakuussa ottanu 1kk ilmasen prime jakson, joka nyt uusiutunut huomaamatta viimeset 8kk ajan, eli 80e yht juossu ihan turhia maksuja amazonille.

Tässä vielä hieno homma se, että oon mielestäni tuon primen uusiutumisen perunut ennen tuon ilmaisen kokeilujakson päätyttyä.
Siitäkin löytyy vielä vahvistus sähköposti amazonilta: "Dear xxx, We are confirming that you have turned off your auto-renew setting. Your Prime membership will not continue and you will lose access to your Prime benefits at the end of your membership period."
Sen jälkeen vielä vuorokausi ennen ilmaisjaksoa sähöposti: "Dear xxx, Your Prime membership is expiring soon and you will lose access to your Prime benefits at the end of your membership period. Click the button below to continue your Prime membership."

Aika ryöstetty ole tulee Amazonin toimesta. Ja etenkin kun asiakaspalvelun kautta tuonne ei tunnu saavan millään tapaa yhteyttä. :thumbsdown:

Vuosi - pari sitten kävi sama homma omalle kohdalle. Prime laskutus jatkui vaikka oli tullut sähköpostiin ilmoitus katkaisusta. huomasin kyl jo seuraavassa kuussa. Soitin ihan heidän asiakaspalveluun ja lopulta joku intialainen englanti aksentti vastasi ja sanoi hoitavansa asian kuntoon ja niin kävi.
 
Noh, nyt vihdoin pääsin live henkilöiden kanssa chattiin. Jossain kohtaa pysty siihen chatbottiin kirjottaa tekstiä, kirjoitin huijauskoodksi "I want to chat with a live person" tjsp, ja vasta sitten tuli valikko että yhdistä live chattiin.

Ensimmäisellä tasolla aspassa Ahmed Mamdouh ois voinut vaan katkasta seuraavan laskutuskauden primen loppumaan. Mutta ei ollu valtuuksia sen enempää.
Toisen tason aspa pääs lukemaan jo vanhoja sähköposteja, josta sitten löyty tuo amazonin vahvistus primen auto-renewin peruuttamisesta. Mutta ei ollu valtuuksia laittaa refundeja niin pitkältä ajalta kun 8kk, tarvii kuulemma jo "leadership" tason apua.
No kolmantena leadershipin asiakaspalvelija pysty jo sit refundailee noi 8kk taaksepäin hitaasti yksitellen, siinä kesti kyllä hetken.

Eli Jeff Bezzossiin asti ei tarvinnu tällä kertaa mennä. Transactioneissa näkyy jo 2 viime kuukauden ryöstöt refundattuna, saas nähdä tuleeko oikeesti loputkin vielä.


Oon aina aikasemmin vältelly tota amazonin 1kk prime koejaksoa, just tällästä tilannetta peläten. Ja nyt heti ekalla kerralla kun otin niin näinhä siinä kävi. Aikamoisen ansan kyllä ovat kehittäneet, etenkin jos joku ei välttämättä yhtään seuraa pankkitilin tapahtumia, itelläkin meni se 8kk nyt huomata edes tuo. Ja toisekseen tuo asiakaspalveluun pääsy voi vähän teettää ylimääräsiä temppuja.
 
Tilaus Italian Amazonista, lähetetty sieltä torstaina 6.6. aamulla, mutta UPS:n seurannassa on edelleen vaan "Label Created" ja odottavat pakettia. Kuka perseilee, vai onko tuo ihan par for the course? Alun perin toimitus piti olla 14.6., mutta uskon kun näen. Kannattaako noita aspoja siis hätyytellä, vai jatkaa odottamista?
 
Tilaus Italian Amazonista, lähetetty sieltä torstaina 6.6. aamulla, mutta UPS:n seurannassa on edelleen vaan "Label Created" ja odottavat pakettia. Kuka perseilee, vai onko tuo ihan par for the course? Alun perin toimitus piti olla 14.6., mutta uskon kun näen. Kannattaako noita aspoja siis hätyytellä, vai jatkaa odottamista?
Mun edellisessä duunissa, jossa paljon paketteja lähti UPS:n matkassa, seurantanumero ja "Label Created" tuli usein jo ennen kuin tavaraa oli edes varastossa. Kyllä se sieltä Italiasta voi hyvinkin ehtiä yhdessä arkipäivässä ainakin eteläisempään Suomeen, joten en vielä aspaa tuolla vaivaisi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 090
Viestejä
4 501 551
Jäsenet
74 328
Uusin jäsen
Arttu1337

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom