- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 637
Ihan uusi veruke lähetyksen viivästymiselle: "on niin huonot kelit"
Fillarin rassaustelinettä odotellaan!
Fillarin rassaustelinettä odotellaan!
Tulee vissiin VR:lläIhan uusi veruke lähetyksen viivästymiselle: "on niin huonot kelit"
Fillarin rassaustelinettä odotellaan!
Tuon kyllä pitäisi normaalisti tulla suomeen toimitettuna, kaikki muut Garmin tuotteet tulee. Kannattaa ehkä aspasta kysyä ennen kuin kikkailee. Tuote listauksessakin lukee että toimitus Suomeen, mutta jostakin syystä juuri tuolle tuotteelle ei sitten annakaan sitä, kun menee tuotesivulle.Kysytääs nyt täältä. Ajatuksena olis tilata Saksan Amazonista Mailboxde kautta tollanen Garmin 530 pyöräilytietokone.
Elikkäs kun mailboxilta tulee tuo saksalainen osoite johon tuote lähetetään ja tuossa tulee toi ID mukana niin mihin kenttään toi tarttee syöttää osoitetiedoissa amazonissa? Vai riittääkö ihan vaan osoite pelkästään minkä ne tuolta antaa ja sitten vaan tekee tilauksen?
Minulla tuo osoite on laitettu tällä tavalla. Tuo Mailboxde.com pitää näkyä osoitteessa samaten kuin ID.Kysytääs nyt täältä. Ajatuksena olis tilata Saksan Amazonista Mailboxde kautta tollanen Garmin 530 pyöräilytietokone.
Elikkäs kun mailboxilta tulee tuo saksalainen osoite johon tuote lähetetään ja tuossa tulee toi ID mukana niin mihin kenttään toi tarttee syöttää osoitetiedoissa amazonissa? Vai riittääkö ihan vaan osoite pelkästään minkä ne tuolta antaa ja sitten vaan tekee tilauksen?
Aikaisemmin on tarjonnut toimitusta suoraan kyllä Suomeen. Täytyypä kysyä aspasta vielä.Tuon kyllä pitäisi normaalisti tulla suomeen toimitettuna, kaikki muut Garmin tuotteet tulee. Kannattaa ehkä aspasta kysyä ennen kuin kikkailee. Tuote listauksessakin lukee että toimitus Suomeen, mutta jostakin syystä juuri tuolle tuotteelle ei sitten annakaan sitä, kun menee tuotesivulle.
Tilaanpa näin osoitetotiedot laitettuina, jos ei muuten onnistu. Kiitos!Minulla tuo osoite on laitettu tällä tavalla. Tuo Mailboxde.com pitää näkyä osoitteessa samaten kuin ID.
Jos tuote ei toimi niin ei tarvitse maksaa palautuskuluja.Tuli ostettua noin 30e u-green usb-c hdmi capture kortti mutta ei oikein tahdo pelittää. Yhteys katkeaa jatkuvasti joka 10 sekuntti ja valittaa että no signal. Mitenkäs näissä menikään palautukset että jos joudun postittamaan niin saikos näissä postitkulut jotenkin takaisin ? Tuskin malttaita maksa ja mietityttää kannattaako 30e takia mutta on se rahaa sekin.
Joo näin toimi. KiitoksetJos tuote ei toimi niin ei tarvitse maksaa palautuskuluja.
Jos tuo oli Amazonin lähettämä kuten linkissäsi niin todennäköisesti voit tehdä palautuksen suoraan ihan tilaussivulta ja laitat syyksi että tuote ei toimi, ja saat suoraan DHL:n palautusosoitekortin jonka kanssa voit viedä paketin Postiin (tai pakettiautomaattiin täältä: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti , syötetään JJD-tunnus osoitekortista).
Joo, ittellä oli tämmöinen se lomake jonka sain sähköpostiin (Oli linkki amazonin sivuille). Siinä laitoin tuon alimmaisen DON3 koodin paketin sisään.Joudun nyt palauttamaan ensimmäistä kertaa viallisen tuotteen Amazonille ja tämä kohta ohjeissa jäi hämäämään:
" Securely pack the items you are returning, include the barcode with the Return Authorisation Label in the package. "
Sain pelkästään tuon DHL:n osoitekortin viivakoodeineen (return mailing label), pitäisikö tässä siis olla vielä joku toinenkin viivakoodilappu, joka laitetaan laatikon sisään? Vai kuuluuko noista osoitekortin viivakoodeista joku tulostaa erikseen laatikon sisään laitettavaksi?
Sitä sisäpuolelle laitettavaa ei tule aina, riippuu tuotteesta.Joudun nyt palauttamaan ensimmäistä kertaa viallisen tuotteen Amazonille ja tämä kohta ohjeissa jäi hämäämään:
" Securely pack the items you are returning, include the barcode with the Return Authorisation Label in the package. "
Sain pelkästään tuon DHL:n osoitekortin viivakoodeineen (return mailing label), pitäisikö tässä siis olla vielä joku toinenkin viivakoodilappu, joka laitetaan laatikon sisään? Vai kuuluuko noista osoitekortin viivakoodeista joku tulostaa erikseen laatikon sisään laitettavaksi?
Joo, ittellä oli tämmöinen se lomake jonka sain sähköpostiin (Oli linkki amazonin sivuille). Siinä laitoin tuon alimmaisen DON3 koodin paketin sisään.
Rahat palautui aikaisemmin kuin paketti kerkes menemään Saksaan. Sähköpostissa oli jotain että rahat otetaan takaisin jos sattuu käymään niin että tuotetta en koskaan lähetä takaisin.
Kiitoksia teille, en siis saanut tuollaista erillistä viivakoodia kuten mercer2x2:n kuvassa ollenkaan, mutta jos sitä ei kaikkiin tuotteisiin tulekaan niin asia selvä.Sitä sisäpuolelle laitettavaa ei tule aina, riippuu tuotteesta.
Jos tilauksen loppusumma on isompi kuin se vaadittava (99€?) niin toimitus on ilmainen. Se toimituskulu näkyy kyllä tilatessa, kokeile.Saako Saksan Amazonista ilmaisen toimituksen jos tilaus sisältää ladattavan tuotteen, ja summa ilman tuota tuotetta jäisi alle ilmaisen toimituksen rajan?
Kyllä Amazon odottelee monesti pitkäänkin ennen lähettämistä, mutta lähes poikkeuksetta tavarat ovat perillä viimeistää toimitusaika-arvioon mennessä, yleensä monesti jopa hieman aiemmin.Minulla ainakin on amazonin toimitusaika-arviot pitäneet paikkansa lähes poikkeuksetta.
Näin ovat toimineet tosiaan omissa caseissani.Sain viallisen tuotteen takia palautusohjeet ja arvion palautuksen määrästä. Se näyttäisi olevan vuoden vanhasta striimeristä ostohinta. Eli nähtävästi palauttavat takuun alaisen laitteen koko ostohinnan ja eivät vähennä palautusrahteja?
Lähtevät erinäisistä varastoista pitkin Eurooppaa, mahtoikohan esim. oma Saksasta tilattu PC-koteloni tulla Italiasta asti. Ja jos tilaa vaikka kolme tuotetta, saattavat lähteä kolmestakin eri varastosta.(En tiennyt että amazon de tilaukset voivat tulla briteistä)
Myyjän pitää korvata palautuskulut tässä tapauksessa.Miten menetellä, kun ei postille tai R-kioskille kelvannut palautuskoodi? Lähetetty dhl/Saksa posti ja Suomessa posti toi kotiin.
Pitääkö tässä ite ettiä kuriiri ja maksaa kulut?
Tulostin sen palautussivun koodin, niin väittivät ettei kelpaa/toimi se koodi.
On hieman erilainen kuin "normaali amazon -palautuslärpäke"
En tiiä luovutinko liian helpolla ja aloin palauttamaan. Kun myyjän tai Amazonin moka.
Tilasin etuvalot ja sain vain yhden.
Tuotteen otsikossa oli "set of headlights" ja kuvauksessa molempien umpioiden numerot. Melko pian maksun jälkeen tuotteen kuva ja osa tiedosta hävisi. Mulla on kuvakaappaukset, yms tallessa.
Myyjä vastasi että vain yksi valo ja laitto linkin nykyiseen/uuteen ilmoon että tämä on aivan oikein, yms. Uudessa ilmossa on vain yksi valo, sen jonka sain.
Hinta oli halpa nykyiseen hintatasoon etuvaloparista ja yhden valon kohdalla n. 1,4 kertainen mitä muualla halvimmat. Tilatessa oli pieni epäilys, että mitä sieltä tulee. Mutta kun ilmossa oli mainittu molemmat numerot ja tilaus meni läpi, sekä luottokortilla maksu, niin kokeilin.
Itselläni on pari isompaa tavaraa tullut Amazonista; ilmanpuhdistuslaite ja Asus AP201 -kotelo. Molemmissa oli vain oma paketointi mikä lienee aika normaalia yksittäisten isojen laitteiden kanssa. Molemmat tuli ok ilman vaurioita. Pienempien tavaroiden kanssa on ollut vuosien aikana aika vaihtelevaa tasoa, pääsääntöisesti ihan ok, mutta ~2-3 v uotta sitten tuli yksi paketti jonka toinen pää oli lähes auennut ja yksi tuotteista oli lähes tippumassa kun sain paketin käsiini.Minkälaisia kokemuksia porukalla on amazonin paketointitasosta? Tuleeko isotkin paketit ehjänä vai onko kulmat revennyt auki tms.?
Näissä voi tilatessa valita tuon "Ship in Amazon packaging".Kyllä nämä Amazonin pakkaukset vähän jättää toivomisen varaa. Tällä kertaa ei ollut pakattu lainkaan, hyvin on optimoitu pakkaus. Ei ole ihmekkään, kun on läjäpäin käytettyä kamaa myynnissä kuntoluokituksella merkittäviä kolhuja. Itse asiassa tästä tuotteesta niitä ei ole toisin kuin toisesta vastaavantyyppisestä.
Tämän tiesin toki mutta luulin ettei EU:n ulkopuolelta.Lähtevät erinäisistä varastoista pitkin Eurooppaa, mahtoikohan esim. oma Saksasta tilattu PC-koteloni tulla Italiasta asti. Ja jos tilaa vaikka kolme tuotetta, saattavat lähteä kolmestakin eri varastosta.
Oho, toden totta, puhuitkin briteistä. En tiennyt minäkään!Tämän tiesin toki mutta luulin ettei EU:n ulkopuolelta.
Tuo riippuu täysin siitä, missä vaiheessa lähetysprosessia tilaus on. Minulla on useita tuollaisia epäonnistuneita peruutuksia vuosien varrelta (ja vähintään yhtä paljon onnistuneita). En ole huomannut onnistumisprosentissa muutosta, mutta en tee niin paljon peruutuksia että tulos olisi tilastollisesti merkittävä.Onko muilla mättänyt tilausten peruutus ennen lähetystä viime aikoina? Aiemmin tilaus on ollut mahdollista peruuttaa hyvinkin kivuttomasti ennen lähetystä, mutta nyt "peruutus" kesti huomattavasti pidempään ja päätyi silti lähetetyksi.
Nojuu. Hieman tuntui vaan oudolta, että parin tunnin päästä tilauksesta peruttu tilaus oli kahden päivän jälkeenkin vielä "peruutamme tilausta" -tilassa, mutta päätyi silti eteenpäin postille. Mutta voihan se olla, että yksittäistapaus tällä kertaa.Tuo riippuu täysin siitä, missä vaiheessa lähetysprosessia tilaus on. Minulla on useita tuollaisia epäonnistuneita peruutuksia vuosien varrelta (ja vähintään yhtä paljon onnistuneita). En ole huomannut onnistumisprosentissa muutosta, mutta en tee niin paljon peruutuksia että tulos olisi tilastollisesti merkittävä.
Jos ei mene peruutus läpi, kannattaa yrittää heti perään pari kertaa uudestaan. Itellä on tuolla metodilla mennyt peruutukset aina läpi, kunhan on peruuttanut muutaman tunnin sisällä tilauksesta.Nojuu. Hieman tuntui vaan oudolta, että parin tunnin päästä tilauksesta peruttu tilaus oli kahden päivän jälkeenkin vielä "peruutamme tilausta" -tilassa, mutta päätyi silti eteenpäin postille. Mutta voihan se olla, että yksittäistapaus tällä kertaa.
Kyllä returnless refund tarkoittaa juuri sitä, että palauttavat kaikki rahat ja saat pitää hajonneen tuotteen.Ensimmäistä kertaa tuli Saksan Amazonista lähetys, joka oli vaurioitunut kuljetuksessa aika pahasti (sekä paketti että sisus, yleensä sisus on ehjä vaikka paketti on ollut pahassa kunnossa). Kun teen reklaa tästä, Amazon antaa vaihtoehdoksi "returnless refund" eli maksaisivat hyvityksen Amazon-tilin lahjakortille.
Kyseessä n. 12€ maksanut tuote. Ilmeisesti tässä on kyse siitä, että eivät halua näin "halpaa" tuotetta palautettavan, koska lähetyskulut helposti kalliimmat.
Onko jollain käytännön kokemusta siitä, kuinka tämä "returnless refund" toimii? Eli palauttavatko siis tosiaan täyden hinnan tuotteesta, vaikka se jäisi mulle itselleni? Kyseessä on siis tuote, jota voin käyttää, vaikka se onkin osittain hajonnut. Kovin mielelläni en lähettelisi tätä takaisin (vaivannäkö), kun vastaavaa uutta ei enää kuitenkaan tilalle saa, tämä oli kaiketi viimeinen kappale.
Ja sitä lahjakorttia voinee sitten käyttää tilauksiin täysin normaalisti eli maksaa osan sillä ja osan sitten luottokortilla? Katselin, että nuo lahjakortit olisivat voimassa jonkun kymmenen vuotta, että riski ottaa hyvitys sellaisena ei ole kovin iso...
Vuosi - pari sitten kävi sama homma omalle kohdalle. Prime laskutus jatkui vaikka oli tullut sähköpostiin ilmoitus katkaisusta. huomasin kyl jo seuraavassa kuussa. Soitin ihan heidän asiakaspalveluun ja lopulta joku intialainen englanti aksentti vastasi ja sanoi hoitavansa asian kuntoon ja niin kävi.Amazoniin ei oikeen taida nykysin saada oikeaa ihmistä asiakaspalvelu chattiin? Nyt tuolla vaan joku ihme chatbot systeemi, mistä ei oo mitään hyötyä.
Tänään vaan pisti pankin tilitapahtumissa silmiin ~10e (8,99gbp) velotus amazon london. Oon joskus viimevuoden lokuakuussa ottanu 1kk ilmasen prime jakson, joka nyt uusiutunut huomaamatta viimeset 8kk ajan, eli 80e yht juossu ihan turhia maksuja amazonille.
Tässä vielä hieno homma se, että oon mielestäni tuon primen uusiutumisen perunut ennen tuon ilmaisen kokeilujakson päätyttyä.
Siitäkin löytyy vielä vahvistus sähköposti amazonilta: "Dear xxx, We are confirming that you have turned off your auto-renew setting. Your Prime membership will not continue and you will lose access to your Prime benefits at the end of your membership period."
Sen jälkeen vielä vuorokausi ennen ilmaisjaksoa sähöposti: "Dear xxx, Your Prime membership is expiring soon and you will lose access to your Prime benefits at the end of your membership period. Click the button below to continue your Prime membership."
Aika ryöstetty ole tulee Amazonin toimesta. Ja etenkin kun asiakaspalvelun kautta tuonne ei tunnu saavan millään tapaa yhteyttä.
Mun edellisessä duunissa, jossa paljon paketteja lähti UPS:n matkassa, seurantanumero ja "Label Created" tuli usein jo ennen kuin tavaraa oli edes varastossa. Kyllä se sieltä Italiasta voi hyvinkin ehtiä yhdessä arkipäivässä ainakin eteläisempään Suomeen, joten en vielä aspaa tuolla vaivaisiTilaus Italian Amazonista, lähetetty sieltä torstaina 6.6. aamulla, mutta UPS:n seurannassa on edelleen vaan "Label Created" ja odottavat pakettia. Kuka perseilee, vai onko tuo ihan par for the course? Alun perin toimitus piti olla 14.6., mutta uskon kun näen. Kannattaako noita aspoja siis hätyytellä, vai jatkaa odottamista?