Älyvalot (Smart Lights), Philips Hue, Ikea Trådfri yms.

Juottamalla tosiaan onnistuu. Kirkkaus tuossa vaan kärsii aika paljon jos käyttää mukana tulevaa virtalähdettä. Tuli joskus 2kpl noita 2 metrisiä laitettu pötköön ja silloin googletellessa tuli tämä taulukko vastaan. Saksaksi mutta ymmärrettävissä. Jo se pelkkä metrin virallinen lisäys rokottaa kirkkautta aika isosti.

1731183775269.png
Aaa no hyi saatana.. Mitenhän tuo uusi gradient? malli toimii yhdistettynä🤔 Olisi tarkoitus laittaa huoneeseen n.10m

Itse katsoisin vaihtoehtoja, nuo Hue:t kun näyttävät olevan ns. törkyhintaisia.

Itsellänikin kyllä on kymmeniä Hue tuotteita käytössä, mutta noilla hinnoilla ei tule enää yhtään uutta. Hyviä kyllä ovat.

Itse katsoisin vaihtoehtoja, nuo Hue:t kun näyttävät olevan ns. törkyhintaisia.

Itsellänikin kyllä on kymmeniä Hue tuotteita käytössä, mutta noilla hinnoilla ei tule enää yhtään uutta. Hyviä kyllä ovat.
Itse haluaisin yhtä ja tiettyä merkkiä. Ihan vitun kalliitahan nuo ovat, mutta on nuo sit hyviäkin..

Pitäisi olkkariin ja aulaan vaihtaa 10kpl 195mm x195mm ledipaneeleita. Ovat aivan liian kirkkaita 2700k paneeleita. En tykkää käyttää yhtään.
Ovat kolmen katkaisimen takana.
Lisäksi voisi laittaa jotain muutakin epäsuoraa valaistusta.

Budjettina olisi noin 1000e. En ala asentelemaan mitään homeassistanttia rasperryyn.
Mitä suosittelette?

Pitäisi olkkariin ja aulaan vaihtaa 10kpl 195mm x195mm ledipaneeleita. Ovat aivan liian kirkkaita 2700k paneeleita. En tykkää käyttää yhtään.
Ovat kolmen katkaisimen takana.
Lisäksi voisi laittaa jotain muutakin epäsuoraa valaistusta.

Budjettina olisi noin 1000e. En ala asentelemaan mitään homeassistanttia rasperryyn.
Mitä suosittelette?
Jos noissa on himmennysominaisuus niin sillä lähtisin liikkeelle. Jos ei, niin paneelit vaihtoon. Löytyy varmasti erilaisia ja eri tavoilla himmennettäviä. Mutta koska älyvalo-ketjussa ollaan niin ehdotan Hue valopaneelia:

Tonnilla ei ihan kaikkia vaihda, osan kuitenkin. Lisäksi Hue silta ja tarvittava määrä seinäkytkimiä niin alkaa homma rokkaamaan. Automaatiolla sopivan väristä valoa päivään.

Olen selkeästi tippunut Hue tuotteiden tarjonnasta hetkellisesti. Mikä on hue lightstrip Solo? Näyttää 5m nauha maksavan n. 90€, kun taas 2m "valonauha plus" maksaa 80e.
Ainoa ero minkä itse ymmärrän on, että Soloa ei voi katkoa tai jatkaa toisin kuin plussaa. Olenko ymmärtänyt oikein?

Olen selkeästi tippunut Hue tuotteiden tarjonnasta hetkellisesti. Mikä on hue lightstrip Solo? Näyttää 5m nauha maksavan n. 90€, kun taas 2m "valonauha plus" maksaa 80e.
Ainoa ero minkä itse ymmärrän on, että Soloa ei voi katkoa tai jatkaa toisin kuin plussaa. Olenko ymmärtänyt oikein?
En ollut itsekään "Solosta" tietoinen, vaikuttaisi olevan ihan pätevän oloinen nauha:

Voi katkaista, mutta ei voi jatkaa. Tai no mikä estää juottamasta esim. katkaistua nauhaa takaisin yhteen.

Suorastaan halpahan tuo on, Lightstrip plussaan verrattuna.

En ollut itsekään "Solosta" tietoinen, vaikuttaisi olevan ihan pätevän oloinen nauha:

Voi katkaista, mutta ei voi jatkaa. Tai no mikä estää juottamasta esim. katkaistua nauhaa takaisin yhteen.

Suorastaan halpahan tuo on, Lightstrip plussaan verrattuna.
En oikein ymmärrä tuota hinnoittelua :D
Jos esim tarve 8m, niin järkevämpi ostaa tuo 10m, ja pätkästä se.
Kun taas 2m jatkaa 6 kertaa vielä :'D

Tuo Solo onkin hyvä vinkki, mielestäni 10m kieppi 160€ ei ole paha hinta. Onkohan tuo 10m vain yhdestä päästä virran syöttö, ilmeisesti kun ei muuta mainita. Olen pohtinut ja etsinyt keittiön välitilaan uutta nauhaa, kaapistot kahdella seinällä joten tuotakin joutuisi katkomaan ja kolvaamaan välijohtoa. Mahtaako pudottaa jännitettä pahasti jos 5m jälkeen on 7-8m välikaapelia ja toinen 3,5m pätkä nauhaa?

Ainoa ärsytys on Huen nauhan 14mm leveys, ei mahdu vanhoihin alumiiniprofiileihin.

Tuo Solo onkin hyvä vinkki, mielestäni 10m kieppi 160€ ei ole paha hinta. Onkohan tuo 10m vain yhdestä päästä virran syöttö, ilmeisesti kun ei muuta mainita. Olen pohtinut ja etsinyt keittiön välitilaan uutta nauhaa, kaapistot kahdella seinällä joten tuotakin joutuisi katkomaan ja kolvaamaan välijohtoa. Mahtaako pudottaa jännitettä pahasti jos 5m jälkeen on 7-8m välikaapelia ja toinen 3,5m pätkä nauhaa?

Ainoa ärsytys on Huen nauhan 14mm leveys, ei mahdu vanhoihin alumiiniprofiileihin.
Itsellä tarve yhteen huoneeseen n.15m. Ostan varmaan 10m ja 5m pätkän. Tietenkin siis kahdella eri muuntajalla, mutta täytyy vain laittaa ne toimimaan samallalailla.

Itsellä tarve yhteen huoneeseen n.15m. Ostan varmaan 10m ja 5m pätkän. Tietenkin siis kahdella eri muuntajalla, mutta täytyy vain laittaa ne toimimaan samallalailla.
Sit kannattanee tsekata palaako se 5m pätkä ja 10m pätkä yhtä kirkkaasti. Siis voihan lienee olla jos sama virtalähde molemmissa niin saattaa tuo 10m palaa himmeämmin.

Pelkkää mutuilua toki mutta ehkä ihan huomioitava pointti.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom